vanhajonainen

sainsanottua

Tässä mietiskelen puheita ykkösistä ja kakkosista. Aikoinaan kun mieheni petti minua kaverini kanssa, tunsin itseni todella kakkoseksi. Ja kun mieheni sitten lopetti pettämisen exkaverini kanssa, olin jonkun aikaa taas ykkönen ja ex-kaverini jätetty.
Aikaa kului jonkin verran ja sain tilaisuuden erota ällöstä pettäjä ukosta niin tunsin itseni vapaaksi ja todella ykköseksi. Nyt mieheni on yksin ja jätetty. Kuka on ykkönen tai kakkonen riippuu tilanteesta. Pettäjälle ykkönen ei ole se jota petetään, ei ainakaan tunnetasolla.

16

534

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • oikeilla_nimillä

      Kannattaisi puhua vaan vakisuhteesta ja sivusuhteesta/sivusuhteista. Tai jos pitkäaikainen sivusuhde = rinnakkaissuhde.

    • maailmanmenoa

      Vaimo ei ole mulle kakkonen vaikka panen toista...kyse vaan seksistä koska kotona en ole saanut aikoihin, ei muusta joten ei voi/kannata verrata parisuhteeseen.

    • kjlkjlj

      Samaa mieltä kuin edelliset: vakisuhde/virallinen parisuhde ON kaikkien muiden suhteiden edellä.

    • 6875

      Olet täysin oikeassa.
      Kun miehellä / vaimolla on toinen, silloin aviokumppani tuntee itsensä hylätyksi ja tuntee joutuneensa sivuun. Varsinkin jos pettäjä on rakastunut siihen toiseen. Ja vaikka kyse olisi vain seksistä, niin kuka voisi väittää ettei siinä ole kyse pettämisestä jos sen laittaisi omalle kohdalle? !
      Kyllä petetty tuntee olevansa kakkonen vaikka olisikin aviopuoliso. Ja entä se toinen? Pettäjä rientää jatkuvasti hänen luokseen, ja vaikka kyse olisi vain seksistä, niin ajatukset ovat sen toisen luona puhumattakaan siitä jos pettäjä on menettämässä sydämensäkin sille toiselle. Silloin takuulla se kakkonen itseasiassa on ykkönen. Siinä ei silloin auta petetyn vakuutella itselleen että olenhan sentään virallinen puoliso! Kyllä sellaisessa vakuuttelussa on katkera sivumaku.
      Ja entä sitten kun pettäjä ilmoittaa että nyt tulee ero, ja siitä toisesta tulee se virallinenkin ykkönen!
      Ja voihan todellakin käydä niinkin, että pettäjä jää lopulta yksin. Silloin ei ole ykkösiä eikä kakkosia, vaan hän jää kuin nalli kalliolle, hän on... ainut.

      • fgxxddjc

        Allekirjoitan.


      • yksinkertaistaeikö

        Petetty kumpi sitten onkin voisi miettiä miksi kumppani käy vieraissa tai on hankkinut vakipanon...ellei toinen halua seksiä siloin on turha valittaa jos toinen nauttii vieraan kanssa ja ellei sovi suostuu sitten itse seksiin tai lähtee kävelemään.


      • hömpsispömpsis

        "Kyllä petetty tuntee olevansa kakkonen vaikka olisikin aviopuoliso"

        Eihän tuo aina pidä paikkaansa. Petetyillä saattaa olla myös hyvä itsetunto, eivätkä he arvota itseään kumppaninsa kautta.


      • 6nn
        yksinkertaistaeikö kirjoitti:

        Petetty kumpi sitten onkin voisi miettiä miksi kumppani käy vieraissa tai on hankkinut vakipanon...ellei toinen halua seksiä siloin on turha valittaa jos toinen nauttii vieraan kanssa ja ellei sovi suostuu sitten itse seksiin tai lähtee kävelemään.

        Miksei se pettäjä lähde kävelemään?


    • Itsekästä

      Miten noin voi elää, pettäen? Pitäisi erota mieluummin. En hyväksyisi tuollaista peliä, jos tietäisin. Eroprosessi voi kestää toki muutamankin vuoden. Jännää on se, että jos mies on petturi ja käydään kunnolla tilanne lävitse vaimon kanssa ja vaimo sitten ilmaisee (vaikkei olisi seksittömyydestäkään kyse), että tämä s:n pelleily saa loppua ja osoittaa, että ovi aukeaa ulos, niin voi, mitkä itkua ja kontrollia miehen taholta. Petturit, katsokaapa peiliin: ootko ihan fiksu? Elämä on hurjan lyhyt ja kait sitä soisi sille petetylle kivan elämän. En voi sietää moista kakdinaamaisuutta. Että vain seksiä, höpöhöpöhöpö.

    • omituistaajattelua

      Mun mielestä on omituista että ihmiset arvottaa itsensä tai toisen jossain numerojärjestyksessä. Kukaan ei ole parempi eikä pahempi toistaan. Mä ainakin haluan olla puolisolleni se ainoa enkä kilpailla mistään ykkös- tai kakkospallista.

      • Uiu6

        Nyt onkin kyse siitä että jos se puoliso yhtäkkiä löytääkin salaisen rakastetun.. Sellaista nimittäin tapahtuu. Ja puolisolta ei kysytä että sopisko sulle tällainen järjestely.
        Se tieto tuodaan puolisolle muuta kautta kun kaupungilla liikkuu juorut. Vaimo tietää aina viimeisenä, tuttaville ja sukulaisille se on jo vanhaa tietoa.
        Ja siinä vaiheessa puoliso joutuu miettimään omaa asemaansa, hänhän on saanut tietää ettei ole enää se ainoa. Siis kuka petetty on, ykkönen vai kakkonen, ei ainakaan ainoa!
        Ja pettäjähän näitä numerojärjestyksiä kehittää ja luo.


    • Mietepäivään

      Löytyy niitä,rehellisiä ja uskollisia ihmisiäkin onneksi vielä.
      nykyään huoraaminen on paha tapa,hyvä parisuhde on terveen elämänpohjan luoja.
      Pitää olla,yksät ja toksat,exät ja nyxät.Hulluksi mennyt ihmissuhteet????.
      Salkkareita pidetään opetusohjelmana ja pilataan elämä lopullisesti.

      • salatu

        Onneksi en ole katsonut Salkkareita yhtään jaksoa.


    • hömpsispömpsis

      Mjaa. En ajattele mitään tuonne päinkään. Kaikki ihmiset ovat samanarvoisia.

    • petetty.myös

      Puhe ykkösistä ja kakkosista kertoo siitä että kilpailee muiden kanssa eikä arvosta itseään. Pettäminen on kova paikka, mutta riittävästi itsearvostusta omaavan ei tarvitse numeroida itseään eikä muitakaan. Tapapettäjälle ainakin on eduksi, jos hänen kumppaninsa vertailee itseään muihin ja antaa näin vallan sille, joka toimii väärin. Parisuhde ei ole mikään kilpailu eikä ole pettäminenkään. Ei ainakaan minulle.

    • viksy

      Eniten ihmettelen niitä naisia, jotka näille varatuille ukkomiehille alkaa seksileluksi. Mies saa kaiken, vaki kumppanista parisuhdeseuraa yhteisiin puuhiin ja jutteluihin ja seksiä on tarjolla toisen naisen kanssa. Kivahan siinä äijän on patsastella, kun naiset antaa täyshoitoa itsekeskeiselle narsistille saamalla itse vaan tyhjän kuoren..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe