Husö, Ahvenanmaa

Eipääseenää

Se (entisen) mökkikylän laituri ei sitten olekaan enää käytössä. Se on nykyään Merikarhujen.

26

3942

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tympiikokoseura

      Höh. Eikö ne vois hankkia saarensa avomerellä, niin Maailmanmatkaajan kun ovat.

    • karjuksiko

      Kohta ei ole muuta vaihtoehtoa kuin olla merikarhu tai veneetön. Karjusatamat metastoivat ja nielevät entiset vapaasti käytössä olevat, niin että paikat loppuu!

    • moottoriveneilijä

      Ihan mielenkiinnosta kävin vilkaisemassa jäsenmaksuja. Pelkkä liittymien enemmän kuin monen veneen hinta! Mitä tuolla 4100e alkuinvestoinnilla saa, muuta kuin ilmaiset satamat??? Saunakin maksaa...

      liittymismaksu 2 500€ *)
      ensimmäisen veneen rekisteröintimaksu 1 600 € *)
      vuosittainen jäsenmaksu 90 €
      vuosittainen venemaksu veneen leveyden mukaan:

      3,20 m tai alle 110 €
      3,21 - 3,70 m 140 €
      3,71 m tai yli 170 €

      • Lsa_aas

        Ihan mielenkiinnosta kysyn kun täälläkin kai jokunen MK jäsen on, mikä sai Sinut liittymään näihin Merikarjuihin?


      • 45vuottapurjehtinut

        Pääsin ilmaiseksi kun vanhempani kuuluivat, muuten en liittyisi!-
        Kun on liike-elämässä mukana ei ole aikaa eikä mielenkiintoakaan ottaa osaa kaikenmaailman talkoisiin.
        Haluan olla rauhassa, kun seilaan en kaipaa muita puhteita enkä kateellisia perskärpäsiä.


      • eiuppotukillapurjehtiva
        45vuottapurjehtinut kirjoitti:

        Pääsin ilmaiseksi kun vanhempani kuuluivat, muuten en liittyisi!-
        Kun on liike-elämässä mukana ei ole aikaa eikä mielenkiintoakaan ottaa osaa kaikenmaailman talkoisiin.
        Haluan olla rauhassa, kun seilaan en kaipaa muita puhteita enkä kateellisia perskärpäsiä.

        Hyvin sanottu minä kyllä olen maksanut liittymiseni, mutta pettynyt kolhoositunnelmaan.
        Haluamme päättää itse mitä teemme ja milloin eikä meitä kiinnosta juoruilu!
        Emme enää käy paljon karhu paikoissa.


      • ojopigwe
        eiuppotukillapurjehtiva kirjoitti:

        Hyvin sanottu minä kyllä olen maksanut liittymiseni, mutta pettynyt kolhoositunnelmaan.
        Haluamme päättää itse mitä teemme ja milloin eikä meitä kiinnosta juoruilu!
        Emme enää käy paljon karhu paikoissa.

        Miten Karhut päättävät mitä teet vai oletko vain typerys? Tuskin olet jäsen, kunhan kadehdit.


      • Ihminen

        Mistä kadehtimista on teissä?


      • asiatpöytään
        ojopigwe kirjoitti:

        Miten Karhut päättävät mitä teet vai oletko vain typerys? Tuskin olet jäsen, kunhan kadehdit.

        Kertokaa nyt karhut kun kaikissa yhteyksissä vuodesta toiseen toistatte, että ollaan kateellisia teille: -en keksi yhtään syytä että joku olisi teille kateellinen, olkaa ystävällisiä ja kertokaa miksi joku olisi kateellinen teille?-


    • MitaanTietamaton

      Hienoa, että tälle hylätylle kololle on löytynyt (onko faktaa vai fiktiota?) uusiokäyttöä. Harmittavaa, jos hieno laituri olisi jäänyt totaalisesti rapistumaan.

      Merikarhut näyttävät saavan aina jonkinasteisen reaktion aikaiseksi, kun heistä tulee sivumennenkin mainintaa. Pari jäsentä tunnen ja ihan tavallisia matkaveneilyä harrastavia ihmisiä ovat. Syövät makkaraa ja käyvät vessassa. Kuten pursiseuroissakin, niin sinne mahtuu toki monta erilaista turkintallaajaa.

      Itse pidän yhdistystä lähinnä kiinteistönhoitoon fokusoituneena. Jos jossakin pursiseurassa on lähes 100 jäsentä ja yksi saaritukikohta, niin MK:lla on lähes 30 tukikohtaa ja lähes 3000 jäsentä, mitä eroa. Jäseniä ei tuollaiseen kiinteistöyhtiöön voine ottaa rajattomasti, sillä mitä olen huomannut, niin melkoisen täynnä tukikohdat tuntuvat olevan sesonkiaikaan.

      Tukikohdat keskittyvät Saaristomerelle, jossa riittää koloja meille muillekin kulkijoille ihan tarpeeksi. Niukasti on tietysti paikkoja, jossa joku muu kustantaa ja ylläpitää laiturit, poijut sekä saunat ja itse saisi vain osallistua niiden kuluttamiseen.

      Eri pursiseuroilla on yhteensä paljon enemmän tukikohtia kuin MK:lla. Minua hämmästyttää, ettei niiden ristiinkäyttöä ole saatu järjestettyä täällä etelässä mitenkään, vaan legendan mukaan vahditaan silmä kovana, että kuka poijuun kiinnittyy.

      • Bonut

        Hups, mikä onkaan sinun karhujen jäsennumerosi?


      • MitaanTietamaton
        Bonut kirjoitti:

        Hups, mikä onkaan sinun karhujen jäsennumerosi?

        Valitettavasti en ole nähnyt syytä hakea kyseiseen urheiluseuraan. En kaipaa fendariyhteyttä naapuriin rannassa enkä vesillä.

        Enkä täytä jäsenvaatimuksiakaan. Erosin pursiseurasta tämän vuoden alusta, kun ei enää pystynyt maksamaan ropojaan SPV:lle.


      • Eeeteepee

        "Erosin pursiseurasta tämän vuoden alusta, kun ei enää pystynyt maksamaan ropojaan SPV:lle." SPV perii noin 11 euroa seuralta/jäsen, joten SPV ei ole konkurssisi syy.


      • MitaanTietamaton
        Eeeteepee kirjoitti:

        "Erosin pursiseurasta tämän vuoden alusta, kun ei enää pystynyt maksamaan ropojaan SPV:lle." SPV perii noin 11 euroa seuralta/jäsen, joten SPV ei ole konkurssisi syy.

        En ole konkurssissa. Paattikaan ei ole ulosotossa, ainakaan vielä. Pursiseurassa olisin halunnut olla, mutta se ei onnistunut ilman SPV:lle meneviä roposia. SPV:n toiminta veneverossa oli mielestäni jälkijättöistä eikä matkaveneilijälle ole liitosta muutenkaan juuri iloa ollut. Niinpä sinne ei vain pystynyt omia ropojaan laittamaan "veneilyn puolesta".

        Toivottavasti et ole asian suhteen menettänyt yhdeksän kuukauden yöuniasi. Hienoa sekin, että SPV on pudottanut maksujaan, koska 2016 se oli vielä 12,50 €/jäsen.


    • vain.laituri

      Husön laiturin siirtyminen MK:lle on faktaa. He ovat nyt uusineet laiturin kannen, joka oli kelvottomassa kunnossa. Muilta osin Husö on edelleen muiden käytettävissä siinä kuin ennenkin.

      Merkillinen ajtus muuten, etteivät MK:t saisi liikkua saaristossa. Tai yleensä määritellä sääntöjä muille kulkemisiin tai olemisiin.

      • Antikarhu

        "Tai yleensä määritellä sääntöjä muille kulkemisiin tai olemisiin."

        Voisitko vähän tarkentaa, mitä koet oikeudeksenne kyseisellä lauseella?


    • yleinenongelma

      Taitaa MK:lla olla sama ongelma kuin muillakin veneseuroilla - väki vanhenee ja uusia aktiivisia toimijoita kaivataan. Tämän kertoi yksi tuttuni joka on MK:ssa. Itselleni on pariin kertaan satamakeskustelujen jälkeen kysytty että eikö kiinnostaisi tulla Merikarhuihin.

      • Yleinenongelmatodellakin

        Joo, sama ongelma on sitten MK tai ei; vanhenee joka päivä. Itseasiassa olen vierestä seurannut näitä erilaisia itkuja kun Merikarhut sitä ja Merikarhut tätä. Mikä ihmeessä niissä saa aikaiseksi moisen reaktion? Jonkin sortin kateus?


    • ideaasaakäyttää

      Mites semmoinen ehdotus, että jokaiseen uuteen bavariaan laitettaisiin kaupantekijäisiksi valmiiksi vihreä viiri saalinkiin roikkumaan? MK ja bavarian edustaja (kuka se ikinä onkaan) voisivat neuvotella jonkinlaisen krönttähinnan per vene. Samalla MK satamien sijaintia painotettaisiin siten, että niihin ehtii perjantai-iltaisin päristämään koneella suosituimmista satamista, kuten vaikkapa Stormälö ja Suomenoja?

      • jatka.säästämistä

        Suomennettuna sinulla ei ole varaa uuteen Bavariaan, tai itse asiassa mihinkään muuhunkaan uuteen veneeseen.

        Tiedän, että joskus 60-luvulla veneen ostaminen on ollut joissain tapauksissa tie jäsenyyteen. Mutta se oli 50 v sitten.


    • Torg

      Sikakerho käytöksestä päätellen vaikka syöpä niidenkin perseeseen aikanaan tulee

      • Hyväksyttyjäsen

        Voi voi. eikö hakemustasi tänäkään keväänä hyväksytty?
        Älä lannistu yritä ensi keväänä uudestaan.


    • ainamerellä

      SE on hyvä että joku huolii paikan toivotaan että pysyvät siellä kun ovat Ålannissa!

    • eivihervivahdetta

      MK:t voisivat pysyä omissa satamissaan niin Ihmiset saisivat viettää rauhallista lomaa muissa paikoissa.

    • voivoi

      Kyllä täytyy ulkopuolisena todeta että tämä MK porukka ja heitä arvostelevat olette aika hupaisaa porukkaa.
      Molemmissa täytyy olla vikaa ei näitä kommentteja tyhjästä kukaan voi keksiä.
      Ehdotan että kommentoijat lopettavat ja MK:t katsovat peiliin.

    • mihin_mennä

      Enää ei tiedä, mihin voisi MK:n invaasiovimmalta köytensä kiinnittää. Eihän meille muille ole jäänyt jäljelle enää kuin 10 000 saarta valinnanvaraa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      52
      5056
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3327
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1462
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1000
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      748
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe