Uintia, veneilyä ja laiskottelua.

Kesän upein päivä. Korvessa mökin kupeessa mittari kohosi 29 C.
Miten vietit tämän uskomattoma kauniin hellepäivän? Ehkäpä viimeisen tälle kesään. Itse tulin vasta äskeen pirttiin, olin koko päivä ulkona, etupäässä järvessä tai laiturilla.

45

474

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • enkuumanystävä

      Kotona päivästä, oli liian kuuma. Uskalsin vasta klo 20.00 lähteä 1,5 tunnin kävelylenkille.

      • Kuuman päivän aamuna kantsii lähteä etsimään aarteita. Veimme esikoisen kanssa aamulla joutoroihnaa kierrätyskeskukseen ja siellä se oli mun kaunokainen alkuperäinen lumikenkärottinkituoli, arvaa lähtikö mukaan?


    • Kuten joka kesä, olemme esikoisen kanssa hämmentäneet katiskaa, eli menneet läpi kaikkea roihnaa, joka kertyy möikin nurkkiin. Nyt mentiin läpi parereita, iso jätesäkki on täynnä jonninjoutavaa, valokuvien filmejä, sopimuksia, myyntipapereita kiinteistöistä jne. Säkillinen paskaa yritystoiminnasta jne., mutta valikoituna upea korillinen kultaa.

      • henrjii

        Katiskan ja pari verkkoa kun laskisit järveen olisi korillinen kultaa syötäväksi


      • henrjii kirjoitti:

        Katiskan ja pari verkkoa kun laskisit järveen olisi korillinen kultaa syötäväksi

        Huomenta Henrjii ;)

        Emme kalasta, ei vaan kiinnosta sitä paitsi inhoan kalan perkuuta.


    • Vietin tämän, kesän ehkä kuumimman päivän, meidän rannassa: riisuin vihdoinkin talviturkin (jokivesi oli n. 23 asteista kylän uimapaikalla). Lutunen otti minusta kuvia todisteeksi sekä laiturilla että vedessä. Latasin kuvat facebookiin näytille siitä mahdun vielä uimapukuun. :)
      Minulla on ollut lonkka ja vasen reisi kipeä jo viikon ja nyt ne alkaa vasta olemaan kunnossa. Ajattelin uimisen olevan hyvää terapiaa jalalle ja ei ne ainakaan lisää kipeytyneet. Vielä pitäisi selviytyä mustikkametsään ennen Suomeen lähtöä. No joo, ei ole pakko.

    • hellettä

      Olin koko päivän töissä. Hieno päivä. Näinä päivinä naiset ovat kauneimmillaan. Mä olen niitä tyyppejä jotka tahtovat tuijottaa ja vertailla erilaisia tissivakoja joita talvisaikaan ei niinkään näe ulkotiloissa. Enempi mua kans kiinnostaa naiset joilla on hame yllään. Lisää tällaisia päiviä se saa mielen niin kepeäksi ja nuoreksi.

      • yxmonista

        Tuolla ostarin kulmilla parveilee 60 porukkaa kesäasuissaan, ukkoa ja akkaa, minun silmiini emme näytä kauniilta!


      • yxmonista kirjoitti:

        Tuolla ostarin kulmilla parveilee 60 porukkaa kesäasuissaan, ukkoa ja akkaa, minun silmiini emme näytä kauniilta!

        Ihminen näkee mitä haluaa, sanoi esikoiseni kun valitin, että korvessa on aivan liikaa nuoria mamukolleja. Eilen kun ajoimme kierrätyskeskukseen sanoin eräässä mutkassa pojalle, tuon mutkan takana näet paljon mamuja. Häntä huvitti sillä mutkan takana nettikahvilan edessä penkeillä istui kymmenkunta mustaa mamua pitämässä turpakäräjiä.

        Uskon, että ihminen näkee mitä haluaa. En esim. näe mamuja jos olen ulkomailla esim. Hollannin Haarlemissa.

        Olen vanhojen kauniiden esineiden bongailija ja jos mahdollista, ostan jos hinta osuu kohilleen.

        Kierrätyskeskuksen edessä purettiin, jonkun asiakkaan tuomaa kuormaa ja silmäni nauliintuivat rottinkituoliin. Se iski silmään kuin salama. Pysäytin auton ja poika huolestui, hei pysäytit auton keskelle tietä, niin tein sillä näin mitä halusin. Hyppäsin autosta ja kysyin kierrätyskeskuksen miehiltä paljonko tuo tuoli maksaa. Hinta laatu oli paremmin kuin kohillaan, joten ostin tuolin.

        Illalla tsekkasimme kyseisen tuolin hintoja. Uutena sen saa 150 - 194 eurolla ja käytetyn hinta huuto netissä vaihteli 50 - 80 euroon. Maksoin 8 euroa tuolista.

        En ihastele vanhoja ihmisiä ihastelen vanhoja huonekaluja.


    • reppuriika

      Nukuin aika pitkään. Sitten kävin auttelemassa kun seurakunnan varastolla. Sitten kotiin ja aamupalaa ja kahvittelua netin ääressä. Fillaroin keskustassa ja poikkesin asioilla. Iltapäivä meni kirppiksellä ja oli mukavasti asiakkaita. Kotiin tultua kävelin rannalla ja napsin rantapusikossa vattuja. Illalla oli vielä seurakunnan tilaisuus, josta käsin tein iltalenkin ja kaiken päätteeksi porusin järvessä pitkään ja sain vaihtaa ajatuksia naapurirouvan.

      Päivällä siskoni soitti ja oli yllättäen törmännyt työpaikallaan lapsuusajan kylä- ja koulukaveriin, joka on kaukaista sukuakin meille. Tiemme erosivat noin 45 vuotta sitten. Sisko antoi sitten tämän rouvan puhelinnumeron ja pyysi soittamaan mikäli kiinnostaa. No tietenkin kiinnostaa ja pitää tässä jotain päivänä ottaa yhteyttä ja verestää nuoruuden muistoja.

      Kyllä eilinen päivä jää rikkaana mieleen ja tallennan siitä jotain päiväkirjakansien väliin.

    • Minua jäi mietityttämään toi yxmonista-nimimerkin kommentti siitä että hänen silmiinsä emme näytä kauniilta kesäasuissamme.
      Hmmmmm.....näytämmekö sitten "kauniilta" talviasuisina?
      Minä olenkylläkin ihan samannäköinen talvella kuin kesälläkin.

    • Psykoterapeutitar

      Nämä ovat sellaisia päiviä, jolloin sisälläolo seinääntuijotteluineen täyttää päivän. En koskaan ole tälläisistä "helleilmoista" nauttinut!

    • Nyt on suljettava kone, paukkuu niin julumetusti, sieltä tulee kunnon ukkosmyrsky.

      • niivvai

        Sielläkin. Kestikin aika monta tuntia ja vettä tuli kuin saavista kaataen. Jäi vattujen poiminta kesken.


    • Kävin juuri aamu-uinnilla Daalassa. Ihanan virkistävää... lutunen oli herännyt sillä välillä ja keittänyt aamukahvit :)
      aurinko paistaa vielä, mutta helteet ovat hellittämässä

    • henrjii
    • still-waiting

      Odotellut syksyn saapumista.

    • Tapahtumaköyhä viikko täällä mutta se tekee välillä ihan hyvää. Hellettä on pitänyt ja olen tehnyt vain aivan kaikkein pakollisimmat jutut, käynyt uimassa, laittanut kevyttä ruokaa, nauttinut olosta ja kodin rauhasta. Kylällä on kuitenkin nyt paljon väkeä, kesävieraita, camping on täynnä, ihmisisä kulkee ohi pyyhkeet ympärillään, nuoria ja lapsia pyöräilee ohi. Luulen että asukkaiden lukumäärä on kaksinkertaistunut nyt lomien aikana.
      Minä olen harkinnut mustikkametsään lähtöä. Mutta ei ole oikein inspistä. Viimevuotisiakin vielä pakkasessa. Ehkä me yks metsäreissu tehdään kun poika tulee kotiin niin saan molemmat miehet mukaan.
      Viikonlopulla vielä vähän kirppisjuttuja, varastojen siivoamista ehkä samalla ja maanantaiaamuna suuntaamme kohti satamaa. Kukkien, kasvimaan ja pihan kastelu jää pojan tehtäväksi. Kurpitsaviljelmäni huolestuttaa: kukkia on tosi paljin, mutta ne on kaikki miespuolisia, siis hedekukkia, ei yhtään emikukkaa, eli huonolta näyttää. Ystävättäreni Coloradosta joka harrastaa kasvimaan viljelyä myös sanoo että hänelle tapahtui alussa myös noin, kun hän istutti taimet liian lähelle toisiaan.

    • Ihanaa, ollaan jo loppuviikon puolella, se on jo kuin koko viikko olisi hurahtanut, muutama hassu päivä enää viikonloppuun. Ihanaa...
      Mun kurpitsani kukkii ja kukkii, kyllä vielä elän toivossa, että jonkun ison muhkean vielä sieltä lehtien seasta joskus löydän.
      Kun te puhutte noista kirpputoreista, niis täytyykö siellä seisoa omien kamppeiden vieressä ja yrittää myydä, vai onko se vain tila joka vuokrataan ja sinne viedään tavarat.Ja sitten haetaan rahat ja myymättömät tavarat pois.
      Mun pitäisi tyhjentää ja siivota autotalli ja siellä olisi aika paljon juuri kirpputori tavaraa ja olen huonosti vieraillut noilla kirpputoreilla. En viitsisi lamppujen ja vanhojen suksien vieressä nököttää.

      • Mä luulisin että niitä on erilaisia ja erilaisilla ratkaisuilla.
        Me käydään myymässä paikallisen taajaman kirppiksellä, joka lauantai kesäaikaan, kaikki viedään itse ja itse seistään (meillä poika on kauppiaana) tai istutaan päydän takana ja ei maksa mitään. Samalla vintin rojut lähtee pikkuhiljaa kierrätykseen, vaikka nyt kauppa on käynyt huonosti, kun paikallinen kansantanssiyhdistys on saanut jonkun kuolinpesän lahjoituksena ja myyvät kaiken pois 1 kr. kappale. Muut myyjät kiristelevät hampaitaan.
        Ensi sunnuntaina meidän kylässä on katukirppis ja aiomme laittaa muutaman pöydän portin viereen ja tavaraa myyntiin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mä luulisin että niitä on erilaisia ja erilaisilla ratkaisuilla.
        Me käydään myymässä paikallisen taajaman kirppiksellä, joka lauantai kesäaikaan, kaikki viedään itse ja itse seistään (meillä poika on kauppiaana) tai istutaan päydän takana ja ei maksa mitään. Samalla vintin rojut lähtee pikkuhiljaa kierrätykseen, vaikka nyt kauppa on käynyt huonosti, kun paikallinen kansantanssiyhdistys on saanut jonkun kuolinpesän lahjoituksena ja myyvät kaiken pois 1 kr. kappale. Muut myyjät kiristelevät hampaitaan.
        Ensi sunnuntaina meidän kylässä on katukirppis ja aiomme laittaa muutaman pöydän portin viereen ja tavaraa myyntiin.

        Se on tietysti mukavaa nähdä millainen ihminen oman tavaran ostaa ja saahan siinä ehkä kertoilla tavaran tarinaakin. Luulen, että tuollainen sopii juuri minulle paremmin, kuin se että vie jonnekin, sielläkin saa kuitenkin käydä siivoilemassa ja järjestelemässä.
        Meidän kylällä on joskus peräkärrikirppiksiä, voi lastata kaiken peräkärriinsä ja ajaa sen torille ja sitten yhden päivän ajan niitä myydä.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mä luulisin että niitä on erilaisia ja erilaisilla ratkaisuilla.
        Me käydään myymässä paikallisen taajaman kirppiksellä, joka lauantai kesäaikaan, kaikki viedään itse ja itse seistään (meillä poika on kauppiaana) tai istutaan päydän takana ja ei maksa mitään. Samalla vintin rojut lähtee pikkuhiljaa kierrätykseen, vaikka nyt kauppa on käynyt huonosti, kun paikallinen kansantanssiyhdistys on saanut jonkun kuolinpesän lahjoituksena ja myyvät kaiken pois 1 kr. kappale. Muut myyjät kiristelevät hampaitaan.
        Ensi sunnuntaina meidän kylässä on katukirppis ja aiomme laittaa muutaman pöydän portin viereen ja tavaraa myyntiin.

        Moi taas ; )

        Mikä ero on kurpitsojen emi-ja hedekukissa, kurpitsamaani on täynnä kukkia, miten eroitan kukat toisistaan?

        Olen myös tehnyt puhdistusta. Iso muovisäkki vanhoja firman papereita, toinen pienempi nettikirjeitä ; ) revittynä muovipussiin. Pitää polttaa, että eivät joudu vääriin käsiin. Plus muuta sälää ei säilytyksen arvoista. Pihan nurkalla odottaa tavaraa lähdössä roskapaikalle. Yksi auto-lastillinen astioita meni kierrätykseen.

        Kun aloin chattailemaan minulla oli useita mies- ja naispuolisia kirjekavereita, vieläköhän lienevät elossa. Umbriel, jos kirjoittelet vielä olisi kiva tietää mitä sinulle nykyisin kuuluun.

        Rakkauskirjeenvaihto vuodelta 2005, nuoren upseerin kanssa lähti hippalovohkaan.
        Voi sitä imelää paskan jauhamista, ukkomieheltä, joka lupasi viedä minut maailman ääriin. Nyt tosin olen kiertänyt maailmaa, mutta eri miehen kanssa ; )

        Ongelma on vain siinä missä saan kirjeet parhaiten poltettua. Illalla kun lämmitin saunaa, yritin polttaa printtipapereita, mutta huomasin se ei ole sopiva polttoon. Ehkäpä ulkogrillissä, mutta lentääkö tuhkaa ulos. Paras olisi joku betoni rengas jonka sisälle ne tunkis ja tuikkais tuleen.

        Eilen olin tomera tyttö. Sain selvitettyä valokuvat, postikortit ja asiakirjat sekä tärkeimmät kirjeet rakkailtani ne säilön kaiholla. Luin joitakin kirjeitä itku kurkaussa. Eija ystävättäreni on kadonnut ehkä kuollut, ikävöin Eijaa. Tarjan, kirje Prahasta, jonne hän avioitui 70-luvulla oli hauska ja huvitti. Hän kertoi avioliittonsa alkuajoista ja kahden kulttuurin yhteentörmäyksistä. No, eronnut jälkeenpäin ja palannut Suomeen.

        Annoin esikoiselle luettavaksi kirjeen, jonka olin kirjoittanut vajaa viikko ennen hänen syntymäänsä. Olin unohtanut kirjeen, tarkoitus oli antaa se jonkin juhlan yhteydessä, mutta taisi olla paras hetki antaa se nyt luettavaksi. Luettuaan kirjeen hän sanoi, kaunis kirje, tätä ei saa hävittää.

        Eli olen elänyt menneessä kauniiden ja vähemmän kauniiden muistojen parissa. Avasin yhden monista päiväkirjoistani, avasin sivun sattumalta. Isäni kuoli sinä päivänä.

        Mutta iloa ja onnea löysimme esikoisen kanssa hänen vauvakirjastaan.


    • Minäkin innostuin ja guugletin ne kurpitsankukat ja en ole menettänyt vielä toivoani: kurpitsamaani on täynnä pelkkiä hedekukkia, mutta sen saitin mukaan ei syytä huoleen: emikukat ilmestyvät usein jopa viikkoja hedekukkien jälkeen.
      Ne tunnistaa siitä että hedekukissa on kukan keskellä sellanen iso , kookas hmmmm. hede ja emikukassa on vain pieni nystyrä keskellä kukkaa ja pikkuinen vauvakurpitsa alapuolella kasvamassa. Miten tää kaikki tuntuu niin tutulta....
      kuvia:
      http://pumpkinnook.com/howto/pollen.htm

      • Riennänpäs heti miten kasvimaalle kuikistelemaan onko kurpistsojen masu pyöristynyt ; )))


    • henrjii

      Meikäläisellä oli kerran kurpitsaa viljelyksellä
      Kaksi tainta, toisen vei halla.
      Toisesta tuli muutama kurpitsa.
      Eka kukat meni harakoille, mutta sitten toinen kukinto antoi muutaman kurpitsan.
      Eka ne oli pesäpallon kokoisia, mutta yks kas jalkapallon kokoisia.
      Jäätymään ne pääsi, ja haloveenina koversin ne ontoiksi, ja laitoin kynntilän sisään.
      Kynttilät lämmitti ja ne lerpsahtivat muodottomiksi kun sulivat.
      Muistelin samalla 70 luvun loppua, kun sorsanpesässä oli Sinikka niminen tarjoilija, ja oltiin vähän tutustuttu, mutta ei siitä sitten tullut oiken mitään

      • Korppis1

        En nyt äkikseltään muista ketään Sinikka nimistä tarjoilijaa, mutta kun kerran sanot niin kai siellä sen niminen on ollut. Oli sekin kivaa aikaa, nuoria ja nättejä oltiin, siivotessani löysin kuvia Prunnin kulta-ajoista. Punaiset jakkupuvut, valkea pusero, sorsamerkki rinnassa, minun numero oli 3. Tallessa on vielä ; )


      • henrjii

        joo taisi hän olla vain hetken. Olikohan se joku onnitekki, ja muuttti sitten Alajärvelle krouviin töihin, Sinikka meinaan.
        Mää siivosin leikkimökin, ja vein kirjoja antivaarikiin, neiti etsivå sarjasta sain 20€


      • henrjii kirjoitti:

        joo taisi hän olla vain hetken. Olikohan se joku onnitekki, ja muuttti sitten Alajärvelle krouviin töihin, Sinikka meinaan.
        Mää siivosin leikkimökin, ja vein kirjoja antivaarikiin, neiti etsivå sarjasta sain 20€

        Minä aloitin Sorsanpesässä kun se oli puolipyöreä joskus 70-luvun alkupuolella.
        Ostin eilen kierrätyksestä tosi hyvä kuntoisen lumikenkätuolin 8 euroa ; )


    • Korppis1

      Päivä alkaa olla putkessa.

      Minulla oli puuvajassa lojumassa iso työpöytä. Yritin antaa sitä ilmaiseksi roskisryhmässä, ei kelvannut kenellekään, liian iso.

      Sain idean, siivotessani ylistä paperiroihnasta, työpöydän laatikosto-osasta saisin säilytyslipaston. Olin jo purkanut työpöydän pienempiin osiin. Ilman jalkoja korkeus oli sopiva ylisen matalaan tilaan. Työpöydän kansi sahattiin myös sopivaksi tilaan, nyt laatikostot kätkevät sisäänsä siivouksesta pelastetut asiapaperit ja valokuvat. Olin onnellinen sain siistin nurkkauksen entisten sekavien muovi- ja pahvilaatikostokasojen sijasta.

      Aika tavaran kaupitsee ; ).

    • hytinäx1

      Hirmuiset helteet ovat tältä kuulta ohi, nyt sitä sopivaa 20 - 25 väliltä, monta päivää luvattu vesisadetta eikä sitä ole vielä tullut. Päivä mennä hurahti tuolla kaupungilla, loppurysäys alennusmyynnit meneillään, vaan kun ei ole mitään ostettavaa.
      Ne ihanat sandaalit, joita aiemmin kehuin. menivät rikki, vein ne kauppaan josta ostin ne vajaa vuosi sitten, nurkumatta antoi kauppias hyvityskuitin ostohinnasta kun jätin sandaalit sinne.
      Sitten kävin kirjastossa lukemassa lehtiä ja poikkesin lääkäriasemalle saadakseni reseptin apteekkiin. Sen jälkeen menin tuonne suosittuun puiston kesäkahvilaan. Vaan kylläpäs siellä olikin väkeä. Naapuripöydän nainen (ehkä viisissäkymmenissä) pyysi minua olemaan vahtina pöydälleen sillä aikaa kun hän meni tilaamaan kahvilasta virvokkeita. No ei aikaakaan siihen pöytään asteli sitten nuorempi parikymppinen pariskunta ja minulle tietenkin tuli hätä. Huikkasin heille; Anteeksi, anteeksi mutta onko teidän seurassanne vanhempi naishenkilö, koska hän oli tingannut pöydän.
      Nuorempi naishenkilö siihen aika tuohtuneena: Vanhempi naishenkilökö, ei, mutta äitini on seurassamme!. Onneksi sieltä selkäni takaa tuli myös naishenkilö joka oli pyytänyt minua vartioimaan pöytää. Hänellä sentään huumori tallella, pani leikiksi sanoen hänen parasta ennen päiväyksensä menneen aikoja sitten.

      • Korppis1

        Pitäisiköhän minunkin käydä kierros kaupungilla. Päivät kuluvat liian nopeasti täällä mökillä,"pakkotyölaitoksessa", jossa jokainen päivä antaa ilon ja onnistumisen hetkiä. Illalla on rättiväsynyt kuten nytkin.

        Olen kai mökkihöperöitymässä. On meillä Petzen kanssa ollut aije käydä Oulujärvellä höyrylaivaristeilyllä kunhan nyt saisi aikaiseksi.


    • Tämä päivä on ollut lepoa 100%:sti. Ilma on painostanut vaaka-asentoon. Ukkosrintamia on vilistellyt ohi, pari kertaa sade on kastellut puutarhani. Napsin pistaasipähkinöitä ja naputtelen ajankuluksi, en ole tv:n tuijottaja mieluummin tuijotan järvelle. Lähetin sähköpostia maailmalle ja vielä pitäisi tsekata facebookin kuulumiset. On ihanaa vain olla tekemättä mitään. Aamulla keitin riisipuuroa, kun heräsin ylisiltä iltapäiväunilta, puuro maistui taivaallisen hyvältä. Kerään nyt voimia alkavalle elokuun eka-viikolle.

      • Bilehille

        Jokos teillä on Tiinaseksin kanssa ollut ne perinteiset kesäpippalot. Ei ole ainakaan sattunut silmiini juttua siitä. Vaikka onhan vielä kesää jäljellä...


      • Bilehille kirjoitti:

        Jokos teillä on Tiinaseksin kanssa ollut ne perinteiset kesäpippalot. Ei ole ainakaan sattunut silmiini juttua siitä. Vaikka onhan vielä kesää jäljellä...

        Kesää on toki vielä jäljellä. Odotin Palomaakin pistäytymään, mutta hänen matkasuunnitelmasnsa muuttui. Matkustanen Tiinuskan luo elokuun aikana.
        Piru kun tää kesä menee joutuin vielä on monta jutskaa teemättä ja minä vaan nytkin löhöilen. No, ilmat pitää olla kohillaan jos matkaan lähden. Kävimme Petzen kanssa mutkan Posiolla. Hänen lapsensa hollannista olivat tiluksillaan kesän vietossa. Tampereellakin olisi tarkoitus piipahtaa ja,ja,,ja no kaikki aikanaan. Olen niin iskostunut tänne mökille, jotta harkitsinkin jo asunnon vaihtoa.


    • Bilehille

      No sittenhän bileet on vielä edessäpäin. Taitaa taas karaoket kajahtaa kun yhteen satutte. Touhukasta kesän jatkoa vaan.

      • Kiitos samaa sinullekin ; ) Aikuisten oikeeste, osaan vain yhden laulun, jota joskus laulan karaokessa, Tiinuskalla on upea ääni ; )


    • Touhua.piisaa

      Naapuri kysyi, podenko ADHDtä. Olen vuosilomalla ja hoidan kaikki tekemättömät työt, ihan hullun lailla ja riemuiten. Maalaan, tiivistän, valttaan, pesen matot, yhden vammaisenkin, vaihdan huonekaluja, poimin mustikoita ja laiskemman tuttavan viinimarjoja. Vastapainoksi istun olutlasin tai kahvikupin kanssa terassilla, uin ja pyöräilen tuttavia tapaamaan. Rusketun ja ruokahalu kasvaa suuren liikunnan määrästä.
      Kerään tällä voimia taas talven työpöytäistumiseen. Toki silloinkin jonkin verran liikun, mutta ei ole syyllisyyttä vaikka jo lokakuussa poltan kynttilää ja nojailen mukavasti tv:n ja punaviinilasin äärellä.

      • korppis1

        Sinnulla on mun luontoni. Elämä on kohillaan näillä eväin. Makoilen vielä ylisillä. On tullut nukuttua, mutta sehän on kuin panis rahaa pankkiin. Mitähän sitä tänään. Fondue-pannun huolto ja illaksi jos kelit suosii juustofondue-ilta. Ehkäpä peräkärryn huoltoa myös, roskien vientikin olisi viikon ohjelmassa. Mutta kelien mukaan edetään.


    • Tuolla edellä kirjoititte kadonneista ystävistä. Multakin on kadonnut ystävä, jonka haluaisin tavoittaa. Kaikki nämä tekniset värkit olen jo läpikäynyt ja vetänyt vesiperän, Ei löydy.
      Aikoja sitten vastasin erääseen kirjeenvaihtoilmoitukseen, hollantilainen tilkkuilija halusi kirjoitella suomalaisen tilkkuilijan kanssa. No minä joutilaana vastasin ja monia vuosia kirjoiteltiin ja vaihdeltiin kaikenlaista mitä omaan elämään ja tilkkujen maailmaan ja muuhunkiin kuului. Sitten se pikku hiljaa hiipui, niinkuin elämässä usein käy, hän meni uudelleen naimisiin ja minä muutin paikkakuntaa.
      Nyt kun käyn silloin tällöin Hollannissa, niin siellä kulkiessani olen ajatellut häntä usein ja siitä on herännyt halu etsiä yhteys uudelleen.

      Elämä on niin metkaa, jos jotain kadottaa niin uudelleen sitä voi olla hyvin vaikeaa löytää.
      Onneksi meiltä jäi työ kesken, kuvittelen, että se tietää hyvää, hänen antamansa tilkkutyö eteni ohjeiden mukaan,hän antoi ohjeita kuinka työ etenee aina seuraavassa kirjeessä. Olisi niin mukavaa tehdä se työ lopulta valmiiksi, kunhan hänet ensin jostain löytäisin.

      • Korppis1

        Oliko hän hollantilainen vai suomalainen? Mieheni ensimmäinen vaimo (suomalainen) oli taitava suunnittelija ja käsityöohjaaja ja -tekijä. Piti erilaisia käsityö- ja kankaankudontakursseja niin Hollannissa kuin Suomessakin.


      • Korppis1 kirjoitti:

        Oliko hän hollantilainen vai suomalainen? Mieheni ensimmäinen vaimo (suomalainen) oli taitava suunnittelija ja käsityöohjaaja ja -tekijä. Piti erilaisia käsityö- ja kankaankudontakursseja niin Hollannissa kuin Suomessakin.

        Hän on hollantilainen, viehättävä nainen, Elise etunimeltään, ei Amsterdamista, eräästä pikku kaupungista.


    • eppu2

      Lämmintä ja vilskettä piisannut. Pari päivää pitäisi olla hiljaisempaa.
      Täällä ei ukkonen ole kovin hätyytellyt.
      Viikon sisään pari kertaa kulkenut sivistyneesti ohi.
      Enköhän tästä vielä ennen talvea marjametsäänkin kerkiä.
      Saunasta on loikittu jäeveen ja muutenkin, kun vesi on ollut niin lämmintä.
      Kissa antoi uudelle koiralle kyytiä, kun eksyi sen metsästysmaille. Pieni kissa ja iso koira. Pihassa ne ovat kyllä vähän pussailleet.

    • korppis1

      Olen etsiskellyt fonduen alle tulevaa tulisijaosaa, en löydä. Illanvietto alkaa tunnin kulutus. Tarjolla kasvis-juustofondueta. Pitänee laittaa tuikut padan alle. Ostin polttoainettakin, miten voisiko sitä hyödyntää esim. johonkin astiaan? No, en taida antaa hihityksen aiheuta jos vaikka laituri leimahtaisi liekkeihin ;)

      • henrjii

        tenaleidi matjessillipurkkiin, ja tulille


      • Korppis1
        henrjii kirjoitti:

        tenaleidi matjessillipurkkiin, ja tulille

        Kiitti kulta,) ilta onnistui hyvin, kasvisjutskat ihania, kantsii kokeilla


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      68
      6783
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4400
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2813
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2100
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1663
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1447
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1151
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      305
      1135
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1124
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1091
    Aihe