Rahaa Macbookia varten!

Köyhääääääää

Oon 11-v tyttö ja haluisin macbookin :) Ongelma on siinä, että ne maksaa yli 1000€!! Se minkä haluun maksaa 1249€. Se on siis macbook pro 13" ja se on halvin mikä on Applen nettisivuilla. En saa viikkorahaa, tienaan vain kotitöistä. En mitään tiettyä summaa, mutta mitä enemmän teen sitä enemmän tienaan (joka hommasta saa tietyn verran). Mun isoveli saa rahaa kun se leikkaa naapurien ja meiän pihan nurmikon (5€/piha) mut se ei ees tee rahoilla mitään. Se on epistä kun mulla ei oo töitä. Oon kysyny oisko mullekin jotain hommia, mutta ei kuulemma ole... Saan jouluna ja syntymäpäivänä vaan 50€. Onko vinkkejä miten voisin tienata?

Ps. Haluun macbookin siks, kun meillä on kotona imac ja oon tottunu käyttää Applen tietokoneita. Ne on muutenki kivempia ja helpompia kuin windowsit, vaikka esim jonku Acer läppärin saa muutamalla sadalla eurolla, haluun silti macbookin.

21

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MacBook ja Apple ylipäätään on syöpää. Osta kunnon pöytäkone

      • Appleonperseestä

        Olen samaa mieltä, rakensin oman pöytäkoneeni ja on paljon parempi kuin joku slackbook. Osta samanhintainen lenovon thinkpad, miljoona kertaa parempi TAATTU


    • pappabetalar12.v

      ite omistan just ton samaisen MacBook Pron. Sanoin iskälleni että tarvitsen läppärin koulua varten, vaikka siis en tosiaan paljoa sitä siihen käytäkkään. Kannattaa kysyä jos esim sun vanhemmat maksais puolet. Ja eikö se Imac riitä jos et saa omaa läppäriä.

    • Vitun kermaperse, ei se huanosti ole jos 50e saat jouluna ja synttärinä. Mäkin muistan kun pienenä säästin, tosin perämoottoriin :DD 700e sain töitä tekemällä ja viikkorahoista säästettyä 1,5 vuodessa.

    • Minäxd

      Suosittelisin MacBook airia koska toi kyseinen MacBook Pro on hintalaatusuhteeltaan huonompi. :)

      • näinsevittuon

        MacBook air ei ole parempi (hitaampi näytönohjain,hitaampi prossu huonompi näyttö) en tiiä mite saat rahaa mut osta se MacBook Pro...nyt keksin käy kerjää pulloja tai rahaa ihmisten ovilla ja kerrot niitte rahojen menevän luokkaretkeen tai hyväntekeväisyyteen(esim.joku urheilu-/partioseura tai punainenristi) TOIMII!


      • Minäxd

        Mutta tossa kyseisessä prossa on 5400rmp 500gt kovo ja paksu ku mikä...


    • saan 100 kuukaudessa

    • PCmasterrace

      Vittu mitä paskaa säästä tyttö rahat vaikka skootteriin... tai osta halpa läppäri 300e toimii yhtä hyvin..

    • Haluanmacbookin

      Ite oon 14v ja haluaisin kans macbookin. Tällähetkellä säästössä 115€ Aattelin nyt jakaa jotain omia vinkkejä:
      1. Laita kaikki pikkukolikot kuten 0.50€ alaspäin johonkin purkkiin ja vie ne muutaman kerran vuodessa pankkiin
      2. Jos saat kuukausi/viikkorahaa laita osa rahoista suoraan säästöön ja loput käyttörahoiks.
      3. Säästä just kaikki joulu ja synttärirahat ja voit myös pyytää sukulaisilta osan joululahjoista rahana kertomalla että oot ostamas just omaa läppäriä.
      4. Kerää pulloja. Eihän siitä kerralla paljoa saa, mutta pitemmänpäälle voi sitä rahaa kertyä ihan kivasti.
      5. Jos mahdollista, jaa mainoksia.
      6. Jos saat kokeista rahaa panosta kouluun.
      7. Myy kirpparilla tarpeettolat tavarat.
      8. Jos oot taiteellisesti lahjakas voit myydä esim joitain sun töitä vaikka isovanhemmille ;) ne kyllä tykkää ;))

      Tässä nyt joitain mitä itse pyrin käyttämään.

      • Haluanmacbookin

        Nyt päivittelen tota noin 5kk vanhaa viestiäni, että noilla vinkeillä tienasin alle 5kk n.155€ eli säästössä 270€ ei vielä paljoa, mutta kyl se siitä :D ja mitään säännöllistä työtä en tee.
        Esim. Olin maalannut kaksi taulua ja isovanhemmat sit osti ne ja siitä tienasin 40€ laitoin 30€ säästöön ja 10€ käyttöön.
        Ja saan siis 32€ /kk joten siitä laitan aina 12€ tilille eli vuodessa saan tilille vähintään 120€
        Ja tuo pikkukolikoiden laittaminen purkiin on oikeasti kanmattavaa! Itsellä sellä jo 35€ ja puolvuotta vasta laittanut kolikoita sinne! (Lähes kaikki jtn 10 ja 5 senttisii)
        Ja meillä on sellane systeemi kotona että jos saan kielistä tai matikasta 9 saan 5€ ja jos noista aineista 10 niin 10€
        Mutta jos muista ns. helpommista aineista saan 10 saatan saada jtn 2€ joten kannattaa panostaa kouluun.


      • Haluanmacbookin kirjoitti:

        Nyt päivittelen tota noin 5kk vanhaa viestiäni, että noilla vinkeillä tienasin alle 5kk n.155€ eli säästössä 270€ ei vielä paljoa, mutta kyl se siitä :D ja mitään säännöllistä työtä en tee.
        Esim. Olin maalannut kaksi taulua ja isovanhemmat sit osti ne ja siitä tienasin 40€ laitoin 30€ säästöön ja 10€ käyttöön.
        Ja saan siis 32€ /kk joten siitä laitan aina 12€ tilille eli vuodessa saan tilille vähintään 120€
        Ja tuo pikkukolikoiden laittaminen purkiin on oikeasti kanmattavaa! Itsellä sellä jo 35€ ja puolvuotta vasta laittanut kolikoita sinne! (Lähes kaikki jtn 10 ja 5 senttisii)
        Ja meillä on sellane systeemi kotona että jos saan kielistä tai matikasta 9 saan 5€ ja jos noista aineista 10 niin 10€
        Mutta jos muista ns. helpommista aineista saan 10 saatan saada jtn 2€ joten kannattaa panostaa kouluun.

        Maalasit kaksi taulua ja isovanhemmat.


    • MrCali

      Itsekin täytyy myöntää että pidän enemmän Maceista kuin PC:stä. Kannattaa katsoa jos MacBook löytyisi vaikka vähän käytettynä tai tehdashuollettuna, niin saattaisi säästää muutaman satasen. Applen koneet ovat kyllä melko pitkäikäisiä.

    • Saisit aika helvetin hyvän koneen 1250 eurolla rakentamalla itse.

    • Osta PC, hinta-laatu suhde huomattavasti parempi. Ja sitä paitsi PC shortcutit on helpompia.

    • Osta vain joku ripuli pöytäkone ja osta siihen lisää keskusmuistia (parasta on jos se on DDR1 2GB). Näin kone toimii erityisen hyvin ja säästät joku 20€ (35€ joku vanha kone, n. 1000€ keskusmuisti)

    • Polttakaamacitjaiphonet

      Hyi helvetti slackbookit on applen ylihintaista paskaa, eihän niissä oo muuta kuin pari usb type-Ctä, ehkä joku Thunderbolt connector ja (yllättäen) 3.5mm kuulokeliitin... Prossu on tuplaydin intel i5 paska ja hienot intel HD grafiikat, ja kaikki tämä on vain 1250€, kun saman saisi PCllä noin 300€

    • Aidsinrks

      miks tääl on näin köyhää porukkaa ite sain joululahjaks 55 tuumasen teeveen jos on 3D ja kotiteatterin ja ps 4 niinku kui köyhää porukkaa tääl voi olla et mee kesän loputtua espaniaan asunnollemme ja helmikuussa thaimaasee et onnea vaa sullekki macin keräämisee :D meiä perhees jokasel on macit mut mul on khyl surface 4 pro

      • srhhsrhh

        Kannattais sit satsata vähän rahaa siihen koulunkäyntiin. Tai aikaa nyt ainakin, kun se kerran ilmaista sattuu olemaan.


    • pcmasterrace

      pc on paljon parempi kuin macbook

    • awddawddw

      Myy itteäs. Muutamassa viikossa saat tarvittavat rahat kerättyä, kunhan olet ahkera siellä vällyjen välissä ;)

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5700
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3607
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      212
      1765
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1722
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      93
      1188
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      29
      1145
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      927
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      876
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      849
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      838
    Aihe