Läheisen ihmisen poistuessa yllättäen.

jjoutava

Jään sanattomaksi.

78

1328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jjoutava

      Siksi sanattomaksi kun järkytys on liian suuri

      • mukanas

        Sus, vaiko joku lapsistasi?


      • Voi ei,.. kyynelvirrat aukes nyt täälläkin. Koeta pärjätä jjoutava!


      • jjoutava

        Jep


      • jjoutava

        aivan sekona nyt , anteeksi


      • Älä suotta, on ymmärettävää tuollainen järkytys, kun itsekin pelkäsin sen olevan sus. Voi sentään,..viimea ikojen tapahtumat maailmalla ei menneet ohi kevyesti herkällä susmorsiamella, hellekin lisäksi vielä.
        En pysty muuhun kuin ottamaan osaa suruunne.

        Hyvää matkaa sateenkaaren tuollepuolen Susmorsian ❤️
        kiitos lämpiästä ystävyydestäsi.


      • jjoutava

        Kiitoksia kauniista sanoistasi,


      • Otan osaa suruusi JJ. Mielestäni Sus oli räväkkä kansanihminen. Tiesin hänen nimensä ja asuinpaikkakuntansa.
        Kun kuulin että olitte siirtyneet ns. yhteisiin leipiin, en halunnut häiritä yhteiseloanne.

        Näit JJ luonnollisesti läheisen ihmisen voimien vähenemisen aste-asteelta.
        Seurasin oman puolisoni kuihtumista lopussa viikko viikolta. Vaimoni lopetti syömisen kokonaan ja kielsi lääkkeidenkin oton paitsi kipulääkitystä annettiin. Marraskuussa 2015 hän nukkui pois.

        On ollut jo yli puoli vuotta aikaa toipua. Uniini hän ilmestyi viime viikollakin. On kuin iso osa talon nurkasta olisi romahtanut.

        Voimia sinulle JJ kohdata läheisen ihmisen jälkeen jättämä sanaton tyhjyys.


      • jjoutava kirjoitti:

        aivan sekona nyt , anteeksi

        Eisun Jj, tarvitse pyytää mitään anteeksi. Jjokainen meistä ymmärtää, että suuren ja osaavan ihmisen poistuminen rinnalta jättää aukon, jota ei voi täyttää.


    • jjoutava

      Minun on omassa tykönä surtava tämä. Sus odottaa kulman takana, aivan lähellä meitä kaikkia.

    • Ramoona_

      Lämmin osanottoni.
      Kyynelsilmin ajattelen palstaystävääni Susia, elämäniloista, rohkeaa ja vilpitöntä, johon vuosien varrella sain täällä tutustua . Hellyttävästi hän kertoi saaneensa isosisarellista ymmärtämystä minulta. Muistan häntä katsellessani Suomenlahden kimmeltäviä tai myrskyäviä aaltoja, joita hänkin niin rakasti.
      Edeltämenneet ovat meitä vastassa jonain päivänä, uskon myös, että rakkaamme seuraavat elämäämme läheltä.

    • jakolasku

      Mitäpä tähän sanoisi, oikeastaan ei paljon mitään kun en tiedä mitä sanoisin. Erikoinen persoona oli Sus. Voimia sulle jj.

    • Osanottoni murheseesi. Lohduttava ajatus, että hän odottaa aivan lähellä.
      Se on monelle muullekin lohdutuksena omalla kohdalla ollut.
      Elämä pysähtyy hetkeksi.

    • yksullamirjami

      En ole kerinnut sinne Messukyläänkään ,niinkun joka kesä lupasin -
      Nyt oli poikani ja lastenlastenkanssa aikomus tulla Raimon (mieheni) hautaakatsoon.
      .Minulla oli jo paikka laivassakin Ja näyttään niitä paikkoja missä olen kasvanut ja elänyt .
      Mutta niin vaantuli yllättäin minullekkin este -- Minulle puhkes Ruusu .Ja kyllä oli hyvä kun olin vielä sillon kotona täälä potemassa .

      Toivon vaan, että Sus ei tarvinnut ennenlähtöä kärsiä ja hänen ei tarvinnut olla yksin ..kun sinä JJoutava olit pitämässä kädestä .
      Tähän tekisi sanoa jotain kaunista ,mutta kurkussa on pala eikä se oikeen lähde .
      Raskasta on jäljelle jääville Rakkaan poismeno ,voimia sinulle .
      Sinnekkö Messukylään Sus saaviimeisen leposian !
      U,M

      • Tämä on aivan uskomatonta, sanat on loppuneet, joten osanottoni.

        Yritin jo kirjoittaa aiemmin, mutta kone ei lähettänyt viestiä, joten etsin esiin, mistä viimeksi sus:in kanssa kirjoittelimme. Nyt ahdistaa paljon, joten konjakki olisi paikallaan, mutta ei ole.


    • Sanattomaksi tässä jää sivullinenkin. Koeta kestää jjoutava, näin elämä joskus yllättää.

    • Kat.leija

      Luin juuri tämän suru-uutisen. Jjoutava, osanottoni suureen suruusi. Susmorsian oli hyvä palstaystäväni, kuten olet sinäkin ollut.

    • Vuosien varrella opimme tuntemaan Susmorsiamen, ja mielenkiinnolla odotimme hänen kirjoituksiaan. Hän ei ollut mikään pilkunviilaaja vaan suurpiireinen, elämää nähnyt ja rohkea. Hän uskalsi kirjoittaa mielipiteensä ja sanottavansa oman nimimerkkinsä takaa, rohkeni olla eri mieltä eikä piiloutunut huutelemaan milloin minkäkin nimimerkin taakse.

      Meistä tuntuu kuin olisimme menettäneet paljon, kun emme enää tapaa
      Kahvipirtissä. Muistelemme häntä lämpimin ajatuksin ja toivoisimme voivamme lohduttaa Sinua, hänen elämäntoverinsa.

      Venlastiina ja LateVaan

    • Kuolemaaeiole

      Miksi te kaikki paasaatte poistumisesta? Hänhän on ilmiselvästi täällä kaikista kommenteista päätellen.

      • jakolasku

        Oikeassa olet kuolemaaeiole Sus pysyy mielissä vielä kauan lähimmilleen, siirtyy sukupolvelta toiselle geeneissä eikä koskaan lopu.


    • Lämmin osanottoni jjoutava.
      Muistan sen onnen mikä kuvastui teidän yhteisen elämän kohdatessa, lyhyeksi, aivan liian lyhyeksi se jäi.
      Muistot elävät, niistä ammennat voimia kaiken surun keskellä.
      Vähäiseksi jäi lähempi tuttavuus Susmorsiamen kanssa, mutta sanavalmiina, rehellisenä opin hänen kirjoituksiaan pitämään, suora ihminen.
      Voimia, jaksamista, jokaisella se meillä on edessä, joka kerta kuitenkin yllätyksenä lähtö tulee.

    • Olipa surullinen uutinen. Susmorsian oli ystäväni..Mitä ihmettä tapahtui.. Olen aivan ihmeissäni.. Koskaan ei tiedä,milloin on viimeinen tapaaminen.. Otan osaa suruusi JJoutava..Voimia sinulle tänä raskaana aikana..Me emme häntä unohda.. <3 <3 <3

    • jjoutava

      Kiitoksia kaikille osanotosta suuruuni. Kyllä Sus oli sellainen ihminen josta saa ja voi puhua kuin hän olisi vielä keskuudessamme.

      • sanonyt

        oliko se itsemurha


      • kunsanot

        ettäyllättäen


      • otan-osaa-suruun-
        kunsanot kirjoitti:

        ettäyllättäen

        Samoin ällistyny,
        mikä tuli,
        mikä oli äkillinen kuolin syy,


      • 131

        sanaton
        mieluummi kokonaan olisiparemp
        kuin vain että ylläen siihe jääp kysymys


      • arvelen

        Jj on ehken lähtenyt jo sieltä


      • Olisnytollu

        sanaton


      • Olisnytollu kirjoitti:

        sanaton

        Älkää nyt hyvänen aika viitsikö, antakaa aikaa toiselle järjestää elämänsä tuossa kaaoksessa.
        Kirjoittihan sus viimeisessä viestissään jo, ettei kauan ole mukana. Silloin kun tietää voimavaransa olevan loppumaisillaan, on useimmiten sydän kysymyksessä.
        Toivoisi täällä hienotunteisuutta surevaakin kohtaan.


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Älkää nyt hyvänen aika viitsikö, antakaa aikaa toiselle järjestää elämänsä tuossa kaaoksessa.
        Kirjoittihan sus viimeisessä viestissään jo, ettei kauan ole mukana. Silloin kun tietää voimavaransa olevan loppumaisillaan, on useimmiten sydän kysymyksessä.
        Toivoisi täällä hienotunteisuutta surevaakin kohtaan.

        "Toivoisi täällä hienotunteisuutta surevaakin kohtaan".

        Valitettavasti täältä ei löydy sitä hienotunteisuutta, vaan "hyeenat" hyökkää raadolle heti ilkeine kysymyksineen.

        Itse en usein uskaltanut kommentoida sus:in kirjoituksia, koska hän usein sai sellaisen "myrskyn" aikaan, joten pysyttelin rannalla. Siksi olin iloinen, kun hän kirjoitteli jjoutavaisen kanssa näistä kirjoista ja jopa kutsui kylään.

        Kuitenkin lueskelin hänen viimeaikaisia viestejään, joihin he joustavasti jjoutavaisen kanssa osallistuivat, kuten se varis perhekkin.

        Voin vain kuvitella sitä surun suuruutta nyt jjoutavaisen rinnassa, koska itseänikin ahdistaa edelleen, sillä olihan meillä viimeinen viesti sus:in kanssa 17.7, jossa myös jjoutava kirjoitti, ...niin nostin tuon "kirjajuttuni" esiin, mitä kirjoitimme. Silloin jäin odottamaan sus:in kirjoitusta, mutta ajattelin, että hän ei tule siihen ketjuun, koska siellä oli jo joku "tuomari" arvostelemassa "hylätty kortilla".

        Pakko kirjoittaa sinulle lisää, koska ei ole "puhekaveria" ja ahdistaa. Mielestäni sus oli jo reilusti yli 70 , joten onko ihme, että kuolee äkisti? Isäni kuoli 72-v äkisti, siis painoi vaan päänsä sänkyyn, mutta jokin ähkäisy oli kiinnittänyt äidin huomion, josta totesi vain kuolleen.

        Näitä olisi lukematon liuta läheisiäni, jotka kuolee "äkisti", mutta itsemurhaa kukaan ei ole tehnyt, ...mutta yhden muistankin, joka oli meidän lapsuus kylältä! Minun oli tarkoitus lähteä hänen kyydissään hesaan tuolta Itä-Suomesta, mutta sain toisen kyydin. Myöhemmin kuulin, että hän oli ajanut autonsa pusikkoon ja pistänyt pakokaasut autoonsa.
        Pojalla oli hyvä opiskelupaikka Hesassa, mutta missä meni vikaan? Aika omituista, että nyt minun lapseni omistaa tämän heidän tilansa, joka on meidän kesäloma paikka, mutta kummituksia en ole nähnyt siellä.

        Miksi minä suren sielussani niin kovin? Onko se syy, että jäin odottamaan niin sus:in kirjoitusta, kun Matti tulee kaupasta ja sitä ei tullut? Olin jo herätellyt sitäkin heidän ehdotustaan, että tulisin Tampereelle, koska ne Seppo Jokisen kirjan maisemat olisin halunut nähdä ja tietenkin Kalle Päätalon asuin maisemat ja he olisivat olleet hyvät oppaat. Toki kaikkeen pääsee itsekkin, mutta olisi se ollut kivempi jonkun porukassa ja etenkin näin netti tuttavuuden kanssa.


      • Voi Sinua kun olet kultainen ja avoin. Kaikilla meillä on omat kiinnostuksen kohteemme, kirjallisuuskin muovaa meitä enemmän kuin luulisimme. Mutta saatoit aistia Sus'in rikkaan personallisuuden tuossa keskustelussanne. Onneksi 💕 juuri kirjallisuudessa laajempia näkymiä avautuu meille, jotka ei voi kaikkia maita ja mantuja koluta, niin ihanaa kuin se olikin mieheni kanssa seikkaillessamme maailmalla 😊

        Kaikkiin meihin koskee Sus'in poismeno Kristiina 23, arvaa miten lähes kiemurtelin epätietoisuudessa, ennenkuin kuulin. Tiesin,.... jotenkin vain ettei sus kestä kauaa ,...kaikki järki viittasi siihen, olimmehan myös Face ystäviä. Viimeinen mitä hän minulle sanoi oli "Telle kulta, niin se on" Sori, nyt en voi kirjoittaa,


      • imeläää

        näytlmäää


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Voi Sinua kun olet kultainen ja avoin. Kaikilla meillä on omat kiinnostuksen kohteemme, kirjallisuuskin muovaa meitä enemmän kuin luulisimme. Mutta saatoit aistia Sus'in rikkaan personallisuuden tuossa keskustelussanne. Onneksi 💕 juuri kirjallisuudessa laajempia näkymiä avautuu meille, jotka ei voi kaikkia maita ja mantuja koluta, niin ihanaa kuin se olikin mieheni kanssa seikkaillessamme maailmalla 😊

        Kaikkiin meihin koskee Sus'in poismeno Kristiina 23, arvaa miten lähes kiemurtelin epätietoisuudessa, ennenkuin kuulin. Tiesin,.... jotenkin vain ettei sus kestä kauaa ,...kaikki järki viittasi siihen, olimmehan myös Face ystäviä. Viimeinen mitä hän minulle sanoi oli "Telle kulta, niin se on" Sori, nyt en voi kirjoittaa,

        17.7 koska hän lupasi kirjoittaa minulle, kun Matti tulle kaupasta? 27.7 häntä ei ole?

        Ei täällä tarvitse paljastaa kaikkea mitä olette ystävinä kirjoitelleet, mutta välitä jjoutavoiselle terveiseni ja osanottoni.

        Hitsi, että alan toistamaan itseäni, mutta en muista ketään sukulaisistakaan, jonka kuolema olisi koskettanut minua näin kovin?

        Jaa, nyt kone kiinni.!!! Yleensä suljen yhteydet klo 17, mutta aamulla olen kahvini kanssa lukemassa yön "saldoa", jossa pervot meuhkaavat!

        On meillä täällä oikein "sortinsakki" ainakin öisin!:DDD


      • jakolasku
        imeläää kirjoitti:

        näytlmäää

        Mitä imelää siinä on jos muistellaan tämän palstan kirjoittajaa joka on poissa.
        Muisteleekohan sua kukaan kun vedät verhon syrjään ja poistut?


      • 741

        hän on vaa lähteny sano


      • jaensin

        Jj on häipäänny
        ei kestäny


    • Otan osaa , vaikka en tunne teitä , suru sydämessä koskettaa, itsekin sen kokenut, Voimia JJ:lle ja muillekin joita suru kohdannut. <3

    • ottikojaläks

      ottiko jJ pitkät

    • jjoutava

      Rauhallisesti sus katselee tuossa minun näyttöni taustakuvassa tätä kaikkea hälinää. eihän tässä mitään hätää, sytytämpä tupakin.

      • Lorenaa

        Kuin unta vain on elämämme, arvaamaton on huominen. Meillä kaikilla on elämää takanapäin, edessä olevaa emme tiedä. Annan laulun tuoda esille syvimmät tunteet toivottavasti pieneksi lohdukkeeksi palstalaisille, eritoten Susín kanssakulkijalle.
        Oli miellyttävää lukea jo pitkän aajanjakson kirjoituksiasi palstalla, kiitos Sus.

        https://www.youtube.com/watch?v=CuR4J4tHWt4


      • jjoutava

        Kiitoksia Lorenaa.


      • Mikä.oli

        keuhkosyöpäkö


      • Senkinhölmö

        Ei tietenkään.


      • kysymys-

        miten niin ei ''tietenkään''

        sen aiheuttaa tupakkahan

        ite oot se miksi toisia haukut


    • Uskomatonta--

      Pankaas koneenne kiinni, pahvit.

    • Lukkos

      Koneemme pysyvät auki senkin idiootti.
      Niin kauan kuin minulla on asiaa sen kirjoitan. Jos itse itsestäsi löydät asiaa niin anti tulla.

      • Täällä-myös-

        -tasan samaa mieltä. Joko aletaan määräillä koneenkin aukioloa?

        Ja keuhkosyövän aiheuttaja on tupakka, sen tietävät jo kaikki.


      • jjoutava

        En arvannutkaan että tässä vaiheessa aletaan kaivelemaan kuoleman syytä. Kuitenkin kysymyksessä on pitkäaiheisessa prosessista mikä juontuu ihmisen elämänaikaisesta kehityskaaresta mikä taas johtuu sattumista mitkä johtuvat ihmisestä riippumattomista syistä. E.s.m. ihmisen isä voi olla sellainen joka ei kysele, mitä haluat vaan jo het kärkeen sanoo mikä on sinulle parasta. Ihmisen elämä jo silloin ohjautuu johonkin väärään suuntaan. Mitä minun pitikän sanomani?


      • J.joutava,ei tulisi tälläistä arvailua,jos kertoisit,sydänkö petti tai mikä sitten olikin syynä. Tunsimme Sussin hyvin ja siksi olemme kiinnostuneita. Yhdentekevä ihminen ei paljoa kiinnosta. VOIMIA SINULLE JA JAKSAMISTA.


      • Kiitos-Irkku-

        viisaasta viestistäsi!


      • jjoutava

        Kun en vielä tiedä.


    • Meitä kaikkia kohtaa kuolema ikä mikä tahansa, tietenkin vanhuus lähes 100 on toinen asia. Kuolema on loppu tälle elämälle, luulen ei hengen elämälle jolla olemme eläneet.

    • xx9

      Kuinka näin vanhalla on kysymyksiä?

      • kerro-totuus

        xx9
        eikö sinulla herää minkäänlaisia kysymyksiä,
        vai olet itte susmorsiamen matti,
        nyt sinäki joudut epäiltyjen listalle,


      • kerro-totuus kirjoitti:

        xx9
        eikö sinulla herää minkäänlaisia kysymyksiä,
        vai olet itte susmorsiamen matti,
        nyt sinäki joudut epäiltyjen listalle,

        Niinpä niin, ajattelemattomat sekoilevat taas ketjun hännillä, minkäänlaisia inhimillisiä tunteita sopivuudesta ei tunnu olevan. Surullista,..

        Toivon Matti 🌺🌴Sinun kestävän tämänkin kuin mies, ei heitä voi kukaan estääkään,... itse pidän tarvitsemaani taukoa moisesta raadollisuudesta, heippa!


      • ss..pitää

        taukoa raadollisuudestaan?


    • otan-osaa-suruun-
    • Olen kuin merkkini en apinan suomalaisen 70 kuin Te.

      Mikisi suomalainen on apina ja Niinistön pitää pelastaa apinan tavalla???

      • jjoutava

        tietengin aloitukseen tulee erilaisia vastauksia, olen sillä tavoin orientointunut eettteeeen takerru yksityiskohtiin vaan huvittuneena susmorsiin tavoin luen kaikki.


    • Voimia Sinulle jjoutava!
      Osanottoni!
      Voi Suske,niin avoin ihminen kyllä pärjää siellä taivastielläkin ja sinnehän me kaikki matkaamme.
      Minä pidän pienen sisäisen hyvästijättöseremoniani ja kuuntelen musiikkia.
      Kyllä tippa silmään tulee...Suskea muistellessa ama

    • Kulkurinpoika

      JJ:lle
      Myöhästynyt mutta silti sydänlämmin osanottoni Sinulle tärkeän ihmisen poismenon johdosta. Samalla esitä anteeksipyynnön kaikkien niiden puollesta, jotka ovat lähettäneet tässä yhteydessä täysin asiattomia ja epäkorrekteja viestejä,
      Menetin itse läheisen henkilön pari vuosikymmentä sitten. En silloin tajunnut, kuinka paljon kuluu aikaa siihen, että jksaa katsoa eteenpäin. Pari vuotta myöhemmin kirjoitn runon, jonka toivon pysäyttävän tuollaiset kirjoittelut.

      LOHTU

      älä sano minulle sanoja
      kaiun tyhjäksi puhumia
      eivät ne korviani tavoita
      minua lohduta

      tuskani en sitä sallisi
      silti
      anna sen ikääntyä
      kunnes sen vanhaksi tunnen

      jos sinulla ei sanoja
      istahda hetkeksi viereeni
      sulje syliisi
      että edes hetkeksi lohtua
      paljoksi siltikin

      • jjoutava

        Kiitoksia.


    • jjoutava

      Jos suren niin suren itsekseni vaan. Juicenko sanoja?

      • jjoutava

        Juice leskinen Syksyn sävel-- "pyydä minut aamuteelle, anna vettä kuihtuneelle ----


      • Lorenaa

        Juce lauloi syksyn sävelessä aikoinaan "Tulen sinun uniin...", siksipä jatkoksi sopi
        (omalla kohdallani) tiedä häntä sitten miten muut reagoivat Uneen aika vaipuu;

        https://www.youtube.com/watch?v=Pf67kNUgpKI.

        Näin aika kulkee, päivät, viikot, kuukaudet, vuosi vierii, kauniit muistot säilyvät mielessä ikuisesti.
        Ja nyt Matti mene raikkaassen ulkoilmaan, anna ajatusten rauhassa tulla ja mennä. oikeus itseäsi on hoitaa sulla. Muistojesi vallassa oikein pyöri, joka hetkestä nauti ja itseäs helli, kiitolliseen mieleen hiljaa vaivu, onnellisten muistojen oloon rauhassa taivu.


    • Neeasa

      En ole ehtinyt täällä palstalla käymään pitkään aikaan, monien juhlien ja tapaamisten vuoksi, siksi olikin järkytys, että Sus ei ole enää mukana.

      Muistan, että hänellä oli samantapainen musiikkimaku, kuin minulla.
      Niitä kauniita saksalaisia , Du pist shön, ja monia muita, Sarah Leanderin laulamia m.m.
      Osanottoni sinulle jjoutava.

    • Vain.sureva.tietää

      On surun tummaa usvaa hetki hiljainen
      Kun aika pysähtyy jää yksin ihminen
      ei vuoroaan voi tietää meistä ainutkaan
      Mutta jokainen sen kokee vuorollaan.

      Surunpisaroita yöhön hiljaiseen
      kun ystävä on mennyt maahan kaukaiseen.
      Surun sävel hiljaa kaikkialla soi
      se soi niin hiljaa ettei aina sitä kuulla voi.

      (Joel Hallikainen)

      Lämmin osanottoni JJoutavalle.

    • IIhuijari

      Joku huijaa ja joku uskoo

    • sekava.soppa

      Omituista alkaa nyt olla! Miksi on poistettu se missä jjoutava vastasi kysyjälle: sus ???????
      Ei siinä ollut mitään sääntöjen vastaista?

      • annetaan-jj-surra

        sekava.soppa ???

        Mitään ei ole poistettu, joten sekoita soppasi uudestaan.

        Kaikille on kai selviö, että liiallinen alkoholin käyttö johtaa kuolemaan, kuten olemme julkkiksista kuulleet, niin ei ole ihme jos tavallinen "taavikin", joka alkaa aamunsa vahvoilla juomilla joskus vain kuolee, yllättäen ja äkkiä.


    • Jos kotona kuolee, kyllä lääkärit selvittää kuoleman syyn, jättäkää arvailut sikseen. antakaa Jjoutavan rauhassa surra.

    • heijuuli

      Pitää pikkuhiljaa ajatella edesmenneen näkökulmasta. Nopea lähtö, ei tarvitse makoilla pitkiä aikoja heikkona. Niin olen tehnyt, kahdesti olen kokenut. Kaksi vuotta kuluu ja hento kaipaus jää, mutta elämä jatkuu.

      • Tätäeisaisisanoaääneen

        Juurikin justiinsa näin. Ne jotka jäävät suruunsa pitkäksi aikaa tai jopa loppuelämäkseen, surevat enemmän omia juttujaan kuin sitä, joka lähti.


    • nevehöör

      oliko julkkis?

    • Aloitus on paskaa--- .

      • apina suomalainen yrittää olla jotain.....


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1749
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1654
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      60
      1493
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1414
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      57
      1382
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1349
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe