Kauhukampaajat

Kampaaja_vastuuseen

http://www.iltalehti.fi/terveys/2016072821967852_tr.shtml
Kaikenlaisia kauheita kampaajia sitä söhrääkin tälläisten myrkkyjen kanssa.
Tuollakin tytöllä oli kauniit tummat hiukset. Järkyttävää että turhamaisuudella,
eli värjäyttämällä se vaaleaksi, olikin sitten näin karmea seuraus.
Toivottavasti nuori neito saa päänahkansa kuntoon ja kauhujen kampaaja
joutuu vastuuseen töppäyksestään. Tuo ei ollutkaan nimittäin ihan mikään pikku moka! Kauhistuttaa ajatellakin, että tuollainen kampaaja jatkaa ammatissaan.

7

98

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hdffassafsa

      Mielestäni tytön pitäisi olla oikeutettu vahingonkorvauksiin. Eri asia sitten, tunteeko Suomen oikeuslaitos sellaista vaihtoehto.

      Ammattimainen kampaaja huomaa heti, jos hiuksissa alkaa epätavallinen reaktio. Alan oppikirjoissakin kerrotaan näistä palamisreaktioista. Aineet pitää pestä pois heti, kun sellaista sattuu.

      Olisi mukava tietää, mikä tytön aiemmin käyttämän hiusvärin osuus reaktioon oli? Eli sisälsikö se jotakin, jolla oli yhteisvaikutus värinpoiston kanssa? Vai tuliko reaktio foliosta liiasta kuumuudesta? Nimenomaan metallit aiheuttavat kuumenemis- ja palamisreaktioita, sen olen ymmärtänyt vähäisellä kemiallisella ymmärrykselläni.

      Päänahka tulee olemaan aina hiukseton pahiten vaurioituneella alueella. Reidestä otettu ihosiirre kun ei sisällä hiuksia. Niiden juuret ovat pysyvästi tuhoutuneet.

      Olisi asiallista, jos kaikilta kemiallisia käsittelyitä antavilta kampaajilta vaadittaisiin standardoitu ammattipätevyys. Nyt niin ei ole. Hiusten leikkaus on eri asia. Siinä ei mitään isoa vahkoa yleensä voi saada aikaan.

    • kampaaja_itsekin

      Ymmärsin ainakin itte, ettei kyseisen jutun "kampaaja" ollut mikään ammattilainen, tai ainakaan kouluja käynyt...En tiedä sitten. Toivottavasti ei ollut.

      • Exkampaajanythoitsu

        Se oli käynyt sen 11 kk kestävän pikakoulun ja sieltä ei valmistu pa-kampaajia, vaan hiusmuotoilijoita, ammattiopistoista kestää 3 vuotta ,tulee pa-kampaajia.


      • Minäkin olen käynyt sen 11kk kestävän "pikakoulun". Tästäkin on monta mielipidettä varmasti, mutta ainakin meidän "pikakoulussa" (yksityiskoulussa) asiakaspalvelua oli neljä päivää viikossa, ja teoriaa yksi päivä viikossa, maanantaista perjantaihin 09-17 koulussa. Kaikki "turha" jätetty pois, eli ei mitään äidinkieltä, maantietoa ym. mikä ei kuulu lainkaan kyseiseen ammattiin. Työharjoittelussa olimme koulutusajasta noin 1,5 kk. Muutenkin opiskelimme kaikki täysin samat asiat itse ammattiin liittyen, kun ammattikoulussakin. Saimme myös jatkaa koulutusta puoli vuotta oletetun valmistumisajankohdan jälkeen, mikäli itsestä tuntui, ettei ole vielä valmis työelämään parturi-kampaajan tehtävissä.

        Omalla paikkakunnallani koin valmistuttuani olevani valmiimpi kampaaja (tai hiusmuotoilija, hiustylisti tai millä nimellä itseäni saan kutsuakaan) kuin ammattikoulusta valmistuneet. Olen myös sitä mieltä, että ammattikoulun voisi supistaa esim 1,5 vuoteen helposti, jos keskityttäisiin siihen ammatin hankkimiseen. Koulupäivät saisivat olla sen kahdeksan tuntia, joka päivä. Ihan niinkuin töissäkin.

        Kuulemani mukaan perjantaisin amiskalla päästään aina viim. kahdelta koulusta (ei tietenkään joka paikassa samalla lailla). Miksi koululaiset, jotka valmistautuvat ammattia ja työelämää varten, opetetaan siihen, että "joo eiku perjantait on aina lyhkäsiä päiviä", kun ei sieltä töistäkään noin vain lähdetä kesken päivän... Enkä koe tärkeänä opiskella esim. uskontoa tai maantietoa, kun ollaan opiskelemassa parturi-kampaajaksi.

        Ja muistakaa, että tämä on vain minun mielipiteeni, enkä toivo, että kukaan pahoittaa mielensä tämän takia. Olen itse vain 100% yksityiskoulun kannalla. Olinhan itsekin tehnyt jo kaksi vuotta töitä, kun muut vasta valmistuivat. Töissähän sitä vasta sitten oikeasti opitaan ;)


      • estenomi

        Ei se yleisivistys ole koskaan pahaksi ja etenkin kielikurssit enkku ja ruotsi.
        Ammattitutkinnon jälkeen myös paremmat mahdollisuudet jatkaa ammattikorkeaan opiskelemaan estenoomiksi.


      • kampkosmetologi
        kampooja kirjoitti:

        Minäkin olen käynyt sen 11kk kestävän "pikakoulun". Tästäkin on monta mielipidettä varmasti, mutta ainakin meidän "pikakoulussa" (yksityiskoulussa) asiakaspalvelua oli neljä päivää viikossa, ja teoriaa yksi päivä viikossa, maanantaista perjantaihin 09-17 koulussa. Kaikki "turha" jätetty pois, eli ei mitään äidinkieltä, maantietoa ym. mikä ei kuulu lainkaan kyseiseen ammattiin. Työharjoittelussa olimme koulutusajasta noin 1,5 kk. Muutenkin opiskelimme kaikki täysin samat asiat itse ammattiin liittyen, kun ammattikoulussakin. Saimme myös jatkaa koulutusta puoli vuotta oletetun valmistumisajankohdan jälkeen, mikäli itsestä tuntui, ettei ole vielä valmis työelämään parturi-kampaajan tehtävissä.

        Omalla paikkakunnallani koin valmistuttuani olevani valmiimpi kampaaja (tai hiusmuotoilija, hiustylisti tai millä nimellä itseäni saan kutsuakaan) kuin ammattikoulusta valmistuneet. Olen myös sitä mieltä, että ammattikoulun voisi supistaa esim 1,5 vuoteen helposti, jos keskityttäisiin siihen ammatin hankkimiseen. Koulupäivät saisivat olla sen kahdeksan tuntia, joka päivä. Ihan niinkuin töissäkin.

        Kuulemani mukaan perjantaisin amiskalla päästään aina viim. kahdelta koulusta (ei tietenkään joka paikassa samalla lailla). Miksi koululaiset, jotka valmistautuvat ammattia ja työelämää varten, opetetaan siihen, että "joo eiku perjantait on aina lyhkäsiä päiviä", kun ei sieltä töistäkään noin vain lähdetä kesken päivän... Enkä koe tärkeänä opiskella esim. uskontoa tai maantietoa, kun ollaan opiskelemassa parturi-kampaajaksi.

        Ja muistakaa, että tämä on vain minun mielipiteeni, enkä toivo, että kukaan pahoittaa mielensä tämän takia. Olen itse vain 100% yksityiskoulun kannalla. Olinhan itsekin tehnyt jo kaksi vuotta töitä, kun muut vasta valmistuivat. Töissähän sitä vasta sitten oikeasti opitaan ;)

        Kun perjantaisin päästiin aikaisemmin, niin sitte mentiin töihin loppupäiväksi ja myös lauantaiksi, samoin kaikki lomat oltiin töissä kampaamossa, tehtiin oppilastyönä töitä ja opittiin liiketyöskentelyä ja myös työssäoppimisjaksot oli pitkiä. Tietenkään kaikki ei olleet töissä, paitsi pakolliset työjaksot ,pärjäsivät muutenkin.
        Näin - 80-90 luvulla.


    • persiillään

      Kyseinen juttu on kyllä täysin ammattitaidottoman tekemä. Voimakkaiden, syövyttävien kemiallisten aineiden kanssa työskennellessä, kampaaja ei taatusti jätä asiakastaan yksin vaan seuraa aineen aiheuttamaa reaktiota koko ajan. Jutussa on kaikki asiat persiillään, ihan kaikki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      49
      4985
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3277
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1412
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1245
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      957
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      878
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      215
      731
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      728
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      697
    Aihe