Mitä vikaa 30+ miehen 20+ naisen suhteessa?

Sorimutonihanpakko

Kertokaapas nyt varsinkin te 30 naiset että mikä ihme siinä on kun naisilla on jotain hampaan kolossa jos mies tapailee 10 vuotta nuorempaa naista?

Siis miten se menee niin että nuorempana naisilla ei ole mitään ongelmaa tapailla vanhempaa miestä, mutta auta armias kun he itse vanhenevat niin sitten alkaa itkeminen että miehet ovat vain nuorempien perään?

En puhu pelkästään näistä palstoista vaan myös reaalielämästä.

Minulla on kavereita jotka ovat fiksuja ja erinomaisessa 30 nuorekkaassa iässä.

Jos se teidän pillua kutkuttaa te ne nuoremmat naiset vain voittavat teidät 30 naiset kaikessa niin turha siitä katkerana on parkua.
Ei ne miehet muuta makuaan sen mukaan mitä te haluatte tai ajattelette.
Sille nyt ei vain voi mitään että samalla kun te rusinoidutte niin miehet ei vanhene samaan tahtiin.

Olen itse ajatellut että ei voisi nuorempaa ottaa kun on erilainen ajattelumaailma jne. mutta nyt olen tajunnut miten suosittu olen nuorempien naisten keskuudessa ja että ihan aikuisten oikeasti he ovat parempaa seuraa kuin väsähtäneet ja tätiytyneet oman ikäiset 30 naiset.

30

350

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1217

      En ole asiantuntija, mutta luulen sen "vian" olevan juuri tuossa, että teikäläiset haukkuvat oman ikäisiään naisia. Mielenkiinnolla aloin lukea aloitustasi, odottaen neutraalia suhtautumista. Pettymyksekseni alkoi taas se tuttu oman ikäisten naisten haukkuminen.

      10-vuoden ikäero sinänsä, on minun käsitykseni mukaan ihan ok naisille yleisesti, silloin kun on kyse täysi-ikäisistä ihmisistä, kuten sinun tapauksessasi.

      • Sorimutonihanpakko

        Anteeksi vaan, mutta olen aika väsynyt noihin kommentteihin 30 naisten suusta.
        Tämä ei koske minua koska vielä en ole tuon ikäistä naista tavannut jonka kanssa olisin seurustellut.

        On vain häkellyttävää että jos nainen on itse 30 niin saa kuulla mm. kavereistani joilla on nuoria tyttöystäviä tai ulkomaalaisia tyttöystäviä että näissä kavereissa tai ainakin niissä naisissa on jotain "vialla".

        Se on yksi syy miksi minua ei kiinnosta enää oman ikäiset naiset. En jaksa mitään pilallle jo valmiiksi pantuja ja sitten vielä päälle ruikuttavia kuivia kuntteja.


      • grfthy

        Taitaa se suurin vika olla teillä eräillä miehillä omassa asenteessa.. Mut toki juu kun noin."nätisti" höpiset 30 naisista kuivina kuntteina niin kauhea menetys on sielläkin.

        Kuule ihan vapaasti ole vaikka sen 16 kanssa. :)

        Muuten hlökohtaisesti olen tykännyt suht ikäisistäni miehistä ja tähän mennessä ei ole ongelmia ollut. Vaikka kuulun myös näihin "kuiviin k.". ;) olen vissiin välttynyt teiltä muilta hih.


    • atännä

      Taitaa olla sun ihan itse keksimä ongelma. :))

      • Sorimutonihanpakko

        En ymmärrä tuota logiikkaa...

        Siis heidän ongelmansa on minun keksimä?


      • atännä
        Sorimutonihanpakko kirjoitti:

        En ymmärrä tuota logiikkaa...

        Siis heidän ongelmansa on minun keksimä?

        Miksi se on sulle ongelma?

        Kun vierellä kulki 10 vuotta nuorempi hc-ytm, joillekin se oli ongelma. Ei heidän ongelmansa ollut mun ongelmani, ei haitannut siis mua yhtään.

        Jos ihan kamalasti haittaa sun oloasi, niin jospa sitten kysyisit niiltä itseltään.


      • Sorimutonihanpakko

        Tässä keskustelussa ei ole enää mitään järkeä.
        Ainakin selvitettiin miksi sä olet atännä XD


      • atännä
        Sorimutonihanpakko kirjoitti:

        Tässä keskustelussa ei ole enää mitään järkeä.
        Ainakin selvitettiin miksi sä olet atännä XD

        Miksi muka tarvitset toisten hyväksyntää itsellesi noin kovasti?

        No okei, ymmärsin kyllä aloituksen tarkoituksen. Että pääset haukkumaan naisia. Eihän sulta mitään asiallista ole irronnut tässäkään keskustelussa.


    • oiskonäin

      10 vuotta on ihan ok ikäero.

      Kannattaa kysyä niiltä, ketkä livenä sitä paheksuvat, että mikä on ongelma. Esim. se, että itse olis kiinnostunut jostakin joka onkin jonkun muun kanssa (silloin ihan sama onko nuorempi vai vanhempi se toinen)?

      • Sorimutonihanpakko

        No eihän kukaan suoraan tollaista ole sanonut. Tuttavaporukoissa vaan tullut tollaista ilmi. Se on sellaista pientä naljailua ja vastaavaa jonka näkee lähinnä reaktioista.

        Itsellä varmaan edes mahkuja joihinkin 30 naisiin kun odottavat mieheltä sitä ja tuota samassa paketissa vaikka heillä itsellään on vain tarjottavana vanhentuva keho ja kokemuksia muista miehistä sekä se mahdollisimman nopeasti alkava "aikuisuus" eli naisen unelmat kodista ja perhehelvetistä.

        Olen itse hieman nuoremman näköinen kuin mitä ajokortissa seisoo ja muutenkin varmaan "poikamainen" vaikken mikään kakara ole (monesti kerrottu kuinka kypsä ja fiksu olen).

        Sitten joku ihmettelee miksi miestä kiinnostaa nuorempi?

        Koska heillä on elämä edessä eikä vain takana ja katkeria kyyneliä sekä jotain tekoaikuisuutta.


    • Pihtarikurppa

      Katos vaan, taas joku väsynyt vakitrolli yrittää esittää ikivanhaa pyörää muka uutena asiana. Eikö tää jankutus ikinä lopu? Koska väsyt naisvihaasi?
      Ja ei, mua ei liikuta tippaakaan mitä aikuiset ihmiset keskenään puuhaa. En kysele pariskuntien ja muuten vaan toisiaan panevien ikäeroja, kun ei vaan kiinnosta. Mutta kysäisepä sinä tosiaan niiltä "tosielämässä" asian tuomitsevilta naisilta, että mistä moinen johtuu!! Jos siis löydät jostain sellaisen ja pokka riittää.

      • Sorimutonihanpakko

        Vakitrolleista puheen ollen :D
        Tyyli millä kirjoitat kertoo ettet ole ihan tuore tapaus tässä ketjussa.

        Jos en jaksa vanhojen ämmien länkytyksiä niin se ei ole naisvihaa.

        Mene miesvihaaja nyt pois. Vanhoille kuivuneille kunteille ei ole sijaa täällä.


      • atännä

        Näinpä. :)


    • kjfldskgjdlkfg

      Ei siinä mitään vikaa ole. Tietty jos mies, 38, jättää vaimon ja kaksi lasta mennäkseen kimppaan naisen, 21, kanssa, se ei välttämättä herätä pelkästään positiivisia ajatuksia.

      Mä olen siis itse 12 vuotta nuorempi vaimo (molemmat oltiin vapaita, kun aloimme seurustella, joten ei mitään yllä mainitun kaltaista kuviota takana). Mieheni ystävät, jotka ovat hänen kanssaan samaa ikäluokkaa, ovat ottaneet hyvin vastaan. Muutamissa, nimenomaan naisissa, olen huomannut pyrkimyksen jättää minut keskustelujen ulkopuolelle kaiketi sillä ajatuksella, että kun ei mulla ole ikää eikä lapsia, en voi mistään mitään tietääkään. Tämäkin on mennyt ohi, kun ovat tutustuneet minuun paremmin.

      Eli yleisesti ottaen erittäin vähän olen omakohtaisesti joutunut kokemaan aloittajan kuvailemaa käytöstä.

    • en.usko

      Ei taida olla ongelma naisissa, vaan miehessä. Jos hänellä olisi parikymppisiä tarjolla, hän nauttisi niistä, eikä länkyttäisi täällä kolmekymppisille. Jos tilanne olisi aito, tuskin hän edes huomaisi kolmekymppisiä saatikka kuuntelisi niiden jupinoita. Luultavasti aloittaja haluaa vain yrittää vittuilla naisille.

      • kjfldskgjdlkfg

        No, ainakaan en ole tavannut ketään itkemässä (aloittajan sanavalintaa käyttääkseni) sitä, että seurustelen itseäni vanhemman miehen kanssa tai että mieheni seurustelee mun kanssani. Itse asiassa moni mieheni ystävä ja tuttu on ilmaissut olevansa mielissään meidän suhteestamme. Niin nais- kuin miespuolinenkin.


    • Minusta vika ei ole ikäistesi naisten suhtautuminen asiaan vaan sinun mielikuvituksesi, jonka mukaan ikäisiäsi naisia asia harmittaisi. Yksittäistapauksia toki löytyy, mutta tuskin niin paljon kun sinä jostain syystä haluat uskoa.

      • Sorimutonihanpakko

        On tämä tullut esille tuttavaporukoissa.

        Ehkä se johtuu siitä että aika monella on selvästi nuorempi tai ulkomaalainen tyttöystävä.

        Viimeisin naljaisu nostatti mulla tunteet pintaan kun sai kuulostamaan miehen ihan joltain hyväksikäyttäjältä.

        Olisi vaan kiinnostanut tietää mikä näitä naisia vaivaa jos he ovat saattaneet nuorempana olla ihan samanlaisia suhteessa noihin nuoriin naisiin.


    • Raakatotuus

      Ei ole 10 v ikäero mikään uusi juttu. Isoisällä ja isoäidillä oli jo sama juttu.

      Ja erään kaverin nykyinen naisystävä on nuorempi kun kaverin vanhin tytär (ikäero yli 20 v) Ja käsittääkseni nillä menee ihan hyvin, ainakin ovat olleet yhdessä jo useamman vuoden.

    • 5876

      Samoilla linjoilla olen kanssasi.
      Itse seurustelen irakilaisen miehen kanssa, olen 14 vuotta vanhempi. Suomalaiset miehet eivät tunnu hyväksyvän tätä. Kun kuljemme kadulla, miehet huutelevat että eikö suomimies kelpaa, tai että onks toi ees sängyssä hyvä...
      Minä ajattelen että eipä ole minun ja rakkaani ongelma, se on noiden miesten ongelma.

    • Haukotus_

      Trololoooo... Expua, tämä on jo väsynyttä.

    • WhyDoYouCare

      Eihän siinä mitään vikaa ole naisten mielestä. Enemmän siinä vikaa tuntuu olevan miesten mielestä, kun ihan ulkopuoliset miehet - kuten sinä - alkaa vatvomaan ulkopuolisten naisten tunteita ja mielipiteitä, että "kyllä ne nyt varmasti paheksuu!"

      Yleensä naiset hyväksyy isotkin ikäerot, jos nuorempi osapuoli on jo selkeästi aikuinen, mitä reilu parikymppinen on.

      • Sorimutonihanpakko

        Mutta missä se raja kulkee?

        Paljonko on "reilu parikymppinen"?

        Onko jo opiskelut opiskeltu vai riittääkö että on fuksi jossain yliopistossa (noin 20 vuotias)?

        Miten sitä kypsyyttä mitataan ja aikuisuutta jos joku 30 nainen kokee että joku on "liian nuori".

        Eihän nämä mitään teinejä ole.


      • WhyDoYouCare
        Sorimutonihanpakko kirjoitti:

        Mutta missä se raja kulkee?

        Paljonko on "reilu parikymppinen"?

        Onko jo opiskelut opiskeltu vai riittääkö että on fuksi jossain yliopistossa (noin 20 vuotias)?

        Miten sitä kypsyyttä mitataan ja aikuisuutta jos joku 30 nainen kokee että joku on "liian nuori".

        Eihän nämä mitään teinejä ole.

        No ikärajana voi pitää jotain 22 -v. Sen alle oleva on vielä aikalailla lapsi. Toki yksilöllisiä erojakin on, mutta tuossa vaiheessa ihminen vielä kehittyy ja muutamankin vuoden heitot iässä merkitsee todella paljon. Ihminenhän on fyysisesti täysin kehittynyt vasta 25 -vuotiaana, ja viimeisenä täydellisen kypsyyden saavuttavat aivot. Siis 25 -vuotias on jo ainakin täysin aikuinen.

        En tosiaan ole törmännyt mihinkään tuollaisiin asenteisiin mistä puhut kolmikymppisten naisten taholta, jos se nuorempi osapuoli tosiaan on jo reilu parikymppinen. Osa heistä itsekin on saattanut parikymppisenä seurustella kymmenen vuotta vanhemman miehen kanssa. Pikemmin noita suhteita saattaa pitää ällöttävinä ne parikymppiset nuoret naiset, koska näkevät sen vanhemman miehen kalkkiksena, eivätkä ymmärrä mitä heidän ystävänsä tuossa iäkkäämmässä miehessä näkee.

        Eihän kolmikymppinen ihminen vielä ole edes vanha. Yleensä ongelmia alkaa tulla niissä suhteissa, joissa nainen on noin kolmekymmentä ja mies nelikymppinen. Nuo suhteet on saattaneet alkaa silloin kun nainen oli parikymppinen, mutta päätyvät usein eroon 10 -v kestettyään. Toisinaan kolmikymppinen nainen yrittää seurustella nelikymppisen miehen kanssa, mutta ei siitä mitään tule... Vaikuttaa että nelikymppisenä mies rapistuu vauhdilla ja hänestä tulee känkkäränkkä, joka haluaa murjottaa vain kotisohvalla. Usein nelikymppiset miehet myös saattavat olla väkivaltaisia nuorempaa puolisoaan kohtaan, kai pelkonaan että menettävät naisen jollekin nuoremmalle ja komeammalle. Tiedän useammankin tapauksen, kun miehestä on yhtä-äkkiä kuoriutunut arvaamaton ja väkivaltainen tyyppi, jota nainen ei enää tunnista mieheksi, jonka kanssa on 10 -v elämänsä jakanut. Sinun vihamielisestä kommentoinnista paistaa, että taidat lähestyä jo känkkäränkkä -ikää, tai olet siellä jo tukevasti, vaikka väität olevasi 30 -v. Ehkä oletkin todellisuudessa lähes nelikymppinen.

        Silloin jos ikäero alkaa mennä jo pariinkymmeneen vuoteen, on sillä vanhemmalla miehellä luultavasti edellisestä liitostaan lapsia, jotka on suunnilleen samaa ikäluokkaa, toisinaan jopa vanhempia, mutta vähintäänkin teinejä. Heille se yleensä on todella kova pala hyväksyä uutta "äitipuolta" joka on lähes saman ikäinen kuin itse. Tuntuuhan se varmasti perverssiltä, jos asiaa alkaa ajatella ja kuvittelee itsensä siihen tilanteeseen. Onneksi itse olen saanut kasvaa ydinperheessä, jossa vanhemmat olleet naimisissa nuoresta lähtien ja ovat edelleen.


    • erfgse

      Minun pappani vanhemmilla oli 17 v ikäeroa, syntyneet 1865 ja 1882, mies vanhempi. Äitini vanhemmilla 14 v, siinäkin mies vanhempi, enollani 10 v vanhempi vaimo, ja enon enolla taas 10 v nuorempi, serkullani n. 13v vanhempi mies, toisella serkullani myös vajaa 13 v vanhempi. Siskoni ja 2 serkkuani (ovat sisaruksia) naimisissa ulkomaalaisperäisen miehen kans

    • Rose_91

      Ikäero on jokaisen pariskunnan oma asia. Itse seurustelen 7 vuotta vanhemman miehen kanssa (minä 24, hän 31) eikä ole kukaan nainen siitä ollut mitenkään pahana. Oletko varma, ettet itse ylitulkitse joidenkin naisten reaktioita?

      Ei ikäerossa ole mitään vikaa. Mutta naisena sanoisin, että jos olisin tavannut itseäni vanhemmaan miehen, joka jatkuvasti haukkuisi 30v naisia niin sitten en olisi halunnut seurustella. En ole ikuisesti parikymppinen enkä haluaisi ajatella, että mies tahtoisi vaihtaa minut nuorempaan, kun ylitän sen maagisen 30v rajan.

      • Kitkumen

        Hyvin huomattu ja tuon moni tiedostaa ettei kukaan pysy parikymppisenä iänkaiken. Moni muuttuu jo silloin ekan lapsen saatuaan.. Hyvää isämatskua tai pelkistää puolisona sellainen mies, joka haukkuu oman ikäisiään tai vanhempia naisia. Vaihtoonko menee sitten myöh.. Sitähän olisi upeaa odottaa. Not.

        Joillakin nyt on se kuuluisa vamma korvien välissä. Ei siinä kyse silloin ole mistään ikäeron kauhistelusta.

        Muuten mistähän jotkut ovat saaneet päähänsä ettei parikymppiset ole ns.käytettyjä? Monella teinillä jo on takana kymmeniä eri kumppaneita nykyään.. Mitä ei välttis 30 naisilla ole ;P

        Rosen kohdalla tuo ei kuulosta edes kummoiselta ikäerolta. :) eiköhän ne luonteet persoonissa ole tärkeintä lopun viimein.. Ja kuinka muita kohtelee. Onnea teille!


    • Aivankutenaina

      Aloittaja trollaa. :D

      Voi olla tottakin että joku kolmekymppinen nainen ättäröi aiheesta, mutta ei ehkä ääneen ja niin yleisesti kuin tässä oletetaan.

      Lähinnä kateellisten panettelua.

    • 34vmies

      Olen törmännyt samaan.

      Ikäeroa ei kylläkään ole kuin 9v, mutta oma vähän vanhanaikainen tyyli ja kumppanin tyttömäisyys saa ihmiset arvailemaan että 15v tms. Harva siitä mitään ääneen sanoo, mutta vähäsen tympeää ja skeptistä asennetta on ilmassa.

      Minulle olisi käynyt oman ikäinen kumppani, hyvin vaikka tuon 9v vanhempikin. Mutta kaksi asiaa on turn-offeja:
      - se että lopetetaan itsestä huolehtiminen kokonaan, ja kyllä, tarkoitan myös ulkonäköä. Ei ole paha asia jos nainen pitää estetiikasta
      - arkinen ja tätimäinen elämänasenne. Arki, arki ja arki. Ei kiinnosta filosofia, ei maailman parantaminen. Tai jos haluaa muuta, pitää olla rahaa jolla kustannetaan matkat ja muut

    • 4-kymppinen

      Mulla niin päin, että miehet olleet nuorempia useamman vuoden, nuorin niistä 7 vuotta nuorempi mua. Pitkiä suhteita heidän kanssa elämäni aikana kolme. Nyt sinkku, ja 12 v nuorempi mies yrittää kovasti päästä suhteeseen mut taitaa olla jo liikaa toi 12 vuotta..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      118
      1839
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1610
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1432
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe