Kuolen pian

0lli

Olen odottanut koko ikäni, että elämä "alkaisi": jäisi tilistä vähän yli ja voisin näprätä "kunhan ehdin"-autojani ym juttuja, jotka tuottaisi jotain mielihyvää. Mutta ainainen rahapula ja arjen pyörittäminen vie mehut. Ja elämänilon. Vähät toimintarahat menee omakotitalon ylläpitoon ja autojen liikkeessä pitämiseen. Ja miksi näin: vaimo -rakas ei halua että lapset joutuisivat sopeutumaan johonkin muuhun asuinseutuun ja taloon/tonttiin. Ehkä 8 vuoden päästä kun nuorempi lähtee opiskelemaan. Ja minä joustavana hiukan kyseenalaistan mutta en kapinoi. Odotan, että tulisi jotain säpinää; kolari, syöpä, tulipalo,... Tää vitun tasapaksu arki vie elämänilon. Kyllä, olen saamaton, sopeutuvainen nössö, järkevä riidanvälttelijä. Vaimo vähän kiivas. En uskalla edes ajatella eroa. Nyt liikunnan ilotkin menneet; polvissa kummassakin jotain. Fillarointi saa vasemman polven tuleen, futis oikean salamoimaan. Ajat sitten todettu masennus on ollut nyt päällä,kuten tekstistä aistii, pian 8kk. Eikä hellitä. Jo tarkkaan fundeerattu ennenaikainen poistuminen lähestyy. Parikymppisenä epäonnistuin , mutta nyt paremmat konstit mielessä.

5

133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • puhumallaparas

      Kyllä sinulla vielä jonkin verran elämänhalua on ja toivot helpotusta. Et muuten kirjoittaisi palstalla. Jospa nyt ottaisi asian puheeksi rohkeasti vaimos kanssa. Kerro ettet voi hyvin ja jaksa asuntovelkaa ja raatamista. Sano suoraan että halu elää alkaa olla nollilla. Tilnne on varmaan ollut pitkään sellainen, ettei vaimo tiedä, mitä mielessäsi haudot ja olet maassa.

    • 0lli

      Vaimo tietää, muttei usko, että talo on syypää vaivoihini. Olen käynyt terapiassa kohta sen kelan kolme vuotta, mutta laihoin tuloksin. Ajatukseni pyörivät Hanhiniemen tyyliin "päivät kuluu hukkaan." Odotan seesteistä aikuiselämää, rauhoittumista, mutta saman pään kanssa saan elää kaiket päivät. Masennuslääkkeitä olen syönyt 10-15 vuotta, en muista, mutta vaikutuksia en juuri ole huomannut. Tai sivuvaikutuksia kyllä, seksihalut mm. poistuneet ajat sitten. Ajatukset kiertävät samaa paskarataa vuodesta toiseen. Nyt kun krempat ja kivut pilaavat kohta työuranikin, alkaa vitsit olla vähissä. Yrittäjän elo oli ensin hauskaa, mutta muutama kusipäinen asiakas sai viime syksynä ja muutama jo aiemminkin räjähtämään ja masentumaan ennenäkemättömästi. Ei ole ilo palannut sittemmin.
      En näe missään positiivista, kaikki ajatuskulkuni johtavat pimeään aukkoon. Vaimoa vituttaa varmasti se, kun yhtä sun toista peruuntuu vuokseni. Vaikka ei syytä suoraan. Rahat on tiukassa, kun en oikein suoriudu töistäni. Yrittäjällä kun ei ole turvaverkkoa. Autot hajoilee, jääkaappi pörisee oudosti, ikkunalasi on rikki, aita vinossa, nurmikko ajamatta, matot pesemättä,ruohonleikkuri käy huonosti... Kaikki mitä näen, tuottaa paskoja mielleyhtymiä. Lapset sentään ovat suht järkeviä ja todennäköisesti eivät huomaa iskän tuskaa. Niitten takia ja vain niitten takia en ole vielä horsman peitossa. Mutta venyminen tuntuu loppuvan, katkean.

    • Toivottomuus

      Sama olo täällä, mutta hieman eri syistä. Sairastuin ja menetin normaalin elämän, harrastukset ja koko ajan on huono olo. Ilman lapsia olisin haudassa hyvin pian ja heistäkin huolimatta mietin täältä poistumista alituiseen. Kun tietäisi, että lapset selviää. Ihan hyvä perhe-eläke heille tulisi ja vakuutus rahaa. Miten äiti voi vain jättää lapsensa? Rakastan heitä yli kaiken, mutta en vain jaksa elämää.

    • Feeniksin_kyynel
    • huomaamatonvanha

      No kerrostalossa ei töitä olisi, mutta kaikki ostetaan joten asumiskulut olisivat moninkertaiset. Lakskettiin erään tuttavan kanssa omakotitalon kulut ovat 2kk kerrostalon yhtiövastiketta.

      Minä myös yritin itsemurhaa 19 vuotiaana.

      Paljon on tullut nähtyä koettua ja asioita opittua.
      Mutta taistelu elämän puolesta ainainen pennin venytys ja nyt mureneva terveys..
      Olisin hyvin valmis poistumaan.
      Kaksi melko siistiä tapaa on mielessä, mutta koen että yhteiskunnan olisi suotava saada lopetuspiiki sitä haluavien, kun ikää on tarpeeksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2591
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe