Onko kokemuksia KTM:stä?

UuttaOstamassa

Olen tässä funtsinut, että millaisiahan mahtavat olla nuo itävaltalaiset KTM-maantiepyörät? Hirveästi, jos yhtäkään, ei ole tuolla lenkeillä tullut vielä vastaan, vaikka niitä on jo jonnii aikaa ollut myynnissä. Sama on Crescentin maantiepyörien laita, että kyllä niitä myydään, mutta lenkeillä ei vastaan satu tulemaan. Bianchi sitä vastoin on hyvinkin yleinen merkki, mitä lenkeillä vastaan tulee.
Suomen polkupyörätukkuhan sitä KTM:ää myy tuossa Partolassa eli ihan tässä kotoa kävelymatkan päässä. Olen vain kuullut paljon valituksia ko. yrityksestä, että hieman arveluttaa ostaa sieltä mitään. Olisko parempi hakea ensi keväänä Bianchi Suomen urheilupyörästä, jos sattuu saamaan sopivaan tarjoushintaan. On nimittäin aika suolasissa hinnoissa noi Bianchit, kun paritonnia ja rapiat saa pulittaa alurungosta ja Shimano 105 vaihtajilla olevasta halpapään mallista. Eikä sillä merkillä ole liikaa malleja, joista valita. Just siks sitä merkkiä kannattais ostaa tarjoushinnalla.
Nyt menin vähän ohi aiheen, mutta olis hyvä kuulla kokemuksia KTM:stä, jos niitä täällä jollain on.

61

9539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • määvaan8787

      itse en ole ajanut kotarilla enkä ole omistanut mutta tiedän että velocenter vantaalla niitä ainakin kauppaa....ja täällä päin oransseja tyylikkäitä pyöriä pyörii aika paljonkin,ja itse olen kyllä kuullut pelkkää positiivista kyseisistä kapistuksista.on hintalaatu suhde kohdillaan ja suht kevyitäkin näyttävät olevan...joten miksipä ei

      • Pomppukeppi

        Kannattaa tosiaan tuonne Velcenteriin Vantaalle suunnata jos ei ole ihan mahdottoman mahdottoman matkan päässä kotoa. Sieltä löytyy asiantuntemusta maantiepyöristä paljon enemmän kuin perus SPT:stä. Tulee paljon varmemmin sinulle sopiva pyörä niin koon kuin muidenkin ominaisuuksien puolesta. Itsellä sellainen kuva että SPT:ssä myyvät ihan härskisti tyylillä "kylllä se on sinulle sopiva" jos on vain yksi tarjouspyörä jäljellä. Tuollahan on kylki kyljessä molemmat liikkeet ja "kunnon pyörät" tuolla Velocenterin puolella ja kauppias tietää mitä myy.
        Itse kävin noita Kotarin maantiepyöriä hypistelemässä keväällä Velocenterissä ja oikein hyvä kuva jäi ko. pyöristä. Koeajollekin piti mennä mutta kun maastopyörän päivitystarve iski ennen niin jäi sitten ajamatta. Mutta suunnitelmissa on edelleen.


    • Kokemusta_On

      Tekstistäsi päätellen sinun kannattaisi ottaa maantiepyöräksi Helkama Jopo tai jotakin vastaavaa Tunturin valikoimasta.

      Trikoot sitten päälle vaan ja vauhdilla menoksi!

      • trollitrollitrollitrolli

        Mistä lähtien neljänsadan Jopot ym. markettipyörät ovat olleet maantiepyöriä? Vai ootko säkin niitä, jotka laskevat ne 1980-luvun kippurasarviset Helkaman retkipyörätkin kilpafillareiksi? Torilla joku kauppas kuudellasadalla vanhaa Jopoa, johon oli laitettu käyrät sarvet ja oliko siinä viel jotain muutakin himmeliä. Sit se oli olevinaan joku kilpajopo. 600 euroa siitä oli jo melkosen suolanen hinta. Mutta, saahan sitä aina yrittää.


      • Kokemusta_On
        trollitrollitrollitrolli kirjoitti:

        Mistä lähtien neljänsadan Jopot ym. markettipyörät ovat olleet maantiepyöriä? Vai ootko säkin niitä, jotka laskevat ne 1980-luvun kippurasarviset Helkaman retkipyörätkin kilpafillareiksi? Torilla joku kauppas kuudellasadalla vanhaa Jopoa, johon oli laitettu käyrät sarvet ja oliko siinä viel jotain muutakin himmeliä. Sit se oli olevinaan joku kilpajopo. 600 euroa siitä oli jo melkosen suolanen hinta. Mutta, saahan sitä aina yrittää.

        Ihmettelen pahan kerran, mitä sinulla on Jopoja ja vastaavia Tuntureita vastaan...! Jopo on erinomainen pyörä maantielle, samoin kuin Jääkäri. Jääkäri tosin on vähän enemmän pyöräileville ja ulkonäkönsä puolesta aikuisille miehille lähinnä. Jopo sopii kaikille.

        Oleellista on että satula on sinulle sopiva ja että satulan ja tangon korkeus on säädetty oikein. Jopolla taittuu työmatkat ja pitkätkin retkimatkat (yli 100 km).

        Hintaansa nähden hieno maantiefillari ja helppo huoltaa. Suosittelen.


      • KysynVaan-76

        Olikohan teillä kummallakaan mitään järkevää sanottavaa alkuperäiseen kysymykseen vai tulitteko vain heiluttelemaan leukojanne tänne?


      • vähissäonjärjet
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Olikohan teillä kummallakaan mitään järkevää sanottavaa alkuperäiseen kysymykseen vai tulitteko vain heiluttelemaan leukojanne tänne?

        Ei ainakaan tolla "kokemusta on" ole mihinkään asiaan mitään järkevää sanottavaa. Kuhan lämpimikseen leukojaan heiluttaa.


      • Anonyymi
        Kokemusta_On kirjoitti:

        Ihmettelen pahan kerran, mitä sinulla on Jopoja ja vastaavia Tuntureita vastaan...! Jopo on erinomainen pyörä maantielle, samoin kuin Jääkäri. Jääkäri tosin on vähän enemmän pyöräileville ja ulkonäkönsä puolesta aikuisille miehille lähinnä. Jopo sopii kaikille.

        Oleellista on että satula on sinulle sopiva ja että satulan ja tangon korkeus on säädetty oikein. Jopolla taittuu työmatkat ja pitkätkin retkimatkat (yli 100 km).

        Hintaansa nähden hieno maantiefillari ja helppo huoltaa. Suosittelen.

        Kannattaisikohan tutustua käsitteeseen maantiepyörä ja vasta sitten tulla puhumaan jopoista sun muista citypyöristä...


    • Kokemusta_On

      > Ei ainakaan tolla "kokemusta on" ole mihinkään asiaan mitään järkevää sanottavaa.

      Mitä ihmettä: mistä kummasta sinä nyt vedit herneen nenääsi? Ja mistä sinä tuon asian voit tietää ("mihinkään mitään järkevää")?

      Jos suosittelen omasta kokemuksestani Jopoa, niin mikä siinä on uskontoasi vastaan? Avauksessa puhuttiin KTM:stä, Crescentistä ja Bianchista ainakin, sekä rivien välissä haukuttiin Suomen Polkupyörätukkua ja kehuttiin Suomen Urheilupyörää, mutta minä otin esille muutaman muun hyvän vaihtoehdon. Siis Jopon ja Jääkärin sekä Tunturin vastaavat mallit.

      Hintaansa nähden Jopo on hieno maantiefillari ja helppo huoltaa. Satulan ja tangon säätäminen on kuitenkin tärkeää. Suosittelen.

      Ja sinulle, hernenenä, löysää siis kravattia, että saat välillä vedettyä henkeä.

      • KysynVaan-76

        Alkuperäinen kysyjä oli aivan selvsti kiinnostunut vain ja ainoastaan varsinaisista maantiepyöristä joten sinunkaan jorinasi Jopoista ja Jääkäreistä ei mitenkään vie keskustelua eteenpäin. Kunhan vain halusit päteä jollekin toiselle kirjoittajalle joka sattui sinua ärsyttämään.


      • Kokemusta_On

        > vain ja ainoastaan varsinaisista maantiepyöristä

        Mistä näin päättelet, mitä aloittaja on tarkoittanut - anna aloittajan itse kertoa, äläkä toimi ennustajana...!

        Jopo on erinomainen arkipyörä, joka toimii myös maantieajossa. Jos aloittaja tarkoittaa, että hänen etsimässään pyörässä pitää olla kilpapyörämäiseen tapaan alaspäin kääntyvä ohjaustanko ja äärimmäisen kapeat ja kovapaineiset renkaat, Jopo on huono vaihtoehto. Kuten joku edellä sanoi, Jopoonkin on vaihdettu eri osia, mutta se kai ei ole sama asia.

        Itse ajan Jopolla sekä kauppamatkat että 100 kilometrin retkimatkat sekä maantiellä että maastossa. Satulan tyyppi ja korkeus ovat kuitenkin olennaisen tärkeät asiat huomioida.

        Aloittajalle tiedoksi, että hintaansa nähden Jopo on hieno maantiefillari ja helppo huoltaa. Samoin Jääkäri ja vastaavat Tunturit.


      • www2
        Kokemusta_On kirjoitti:

        > vain ja ainoastaan varsinaisista maantiepyöristä

        Mistä näin päättelet, mitä aloittaja on tarkoittanut - anna aloittajan itse kertoa, äläkä toimi ennustajana...!

        Jopo on erinomainen arkipyörä, joka toimii myös maantieajossa. Jos aloittaja tarkoittaa, että hänen etsimässään pyörässä pitää olla kilpapyörämäiseen tapaan alaspäin kääntyvä ohjaustanko ja äärimmäisen kapeat ja kovapaineiset renkaat, Jopo on huono vaihtoehto. Kuten joku edellä sanoi, Jopoonkin on vaihdettu eri osia, mutta se kai ei ole sama asia.

        Itse ajan Jopolla sekä kauppamatkat että 100 kilometrin retkimatkat sekä maantiellä että maastossa. Satulan tyyppi ja korkeus ovat kuitenkin olennaisen tärkeät asiat huomioida.

        Aloittajalle tiedoksi, että hintaansa nähden Jopo on hieno maantiefillari ja helppo huoltaa. Samoin Jääkäri ja vastaavat Tunturit.

        Jopolla voi tietty halutessaan ajaa vaikka 400 kilometriä, itse en ajaisi. Autoissa sama juttu. Citroen c1:llä on kiva ajaa kaupungissa ja ajella lyhempää työmatkaa mutta jos suuntaisin lappiin niin haluaisin alle jotain muuta.


      • KysynVaan-76

        "Mistä näin päättelet, mitä aloittaja on tarkoittanut - anna aloittajan itse kertoa, äläkä toimi ennustajana...!"

        En tiedä oletko lukutaitoinen mutta mikä aloittajan seuraavassa tekstissä saa sinut ajattelemaan että hän olisi kiinnostunut Jopon tyyppisistä pyöristä:
        "Olen tässä funtsinut, että millaisiahan mahtavat olla nuo itävaltalaiset KTM-maantiepyörät? Hirveästi, jos yhtäkään, ei ole tuolla lenkeillä tullut vielä vastaan, vaikka niitä on jo jonnii aikaa ollut myynnissä. Sama on Crescentin maantiepyörien laita, että kyllä niitä myydään, mutta lenkeillä ei vastaan satu tulemaan. Bianchi sitä vastoin on hyvinkin yleinen merkki, mitä lenkeillä vastaan tulee."

        Mainittiinko tuossa jossain Jopo tai edes mitään muuta kuin varsinainen maantiefillari?

        "Aloittajalle tiedoksi, että hintaansa nähden Jopo on hieno maantiefillari"

        Varmasti kun siihen hintaan ei mitään oikeaa maantiefillaria saa.


      • Kokemusta_On
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Mistä näin päättelet, mitä aloittaja on tarkoittanut - anna aloittajan itse kertoa, äläkä toimi ennustajana...!"

        En tiedä oletko lukutaitoinen mutta mikä aloittajan seuraavassa tekstissä saa sinut ajattelemaan että hän olisi kiinnostunut Jopon tyyppisistä pyöristä:
        "Olen tässä funtsinut, että millaisiahan mahtavat olla nuo itävaltalaiset KTM-maantiepyörät? Hirveästi, jos yhtäkään, ei ole tuolla lenkeillä tullut vielä vastaan, vaikka niitä on jo jonnii aikaa ollut myynnissä. Sama on Crescentin maantiepyörien laita, että kyllä niitä myydään, mutta lenkeillä ei vastaan satu tulemaan. Bianchi sitä vastoin on hyvinkin yleinen merkki, mitä lenkeillä vastaan tulee."

        Mainittiinko tuossa jossain Jopo tai edes mitään muuta kuin varsinainen maantiefillari?

        "Aloittajalle tiedoksi, että hintaansa nähden Jopo on hieno maantiefillari"

        Varmasti kun siihen hintaan ei mitään oikeaa maantiefillaria saa.

        Annetaanpa alkuperäisen kysyjän vastata, mitä on tarkoittanut.

        Jopo ei ehkä ole "oikea" maantiefillari, koska siitä puuttuu alaspäin sojottavat ohjaussarvet, mutta voidaan ajatella, että Jopo on hintaansa nähden hieno maantiefillari ja helppo huoltaa.

        Avaaja saa itse päättää, onko Jopo hänelle sopiva. Minulle se on hyvä yleispyörä, jolla ajan lyhyet ja pitkät matkat myös maantiellä.


      • KysynVaan-76

        Vaikka kuinka jankkaat niin et ole kertaakaan antanut mitään relevanttia uutta informaatiota aloittajalle joka kysyi nimenomaan tietoja ja kokemuksia KTM-merkkisistä maantiepyöristä. Enkä ihmettele että ei ole viitsinyt tulla tänne sinun kanssasi asiasta kinaamaan. On saattanut jopa keskittyä itse asiaan eli pyöräilyy.


      • Kokemusta_On
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Vaikka kuinka jankkaat niin et ole kertaakaan antanut mitään relevanttia uutta informaatiota aloittajalle joka kysyi nimenomaan tietoja ja kokemuksia KTM-merkkisistä maantiepyöristä. Enkä ihmettele että ei ole viitsinyt tulla tänne sinun kanssasi asiasta kinaamaan. On saattanut jopa keskittyä itse asiaan eli pyöräilyy.

        Annetaanpa alkuperäisen kysyjän vastata, mitä on tarkoittanut. Älä sinä puutu siihen, mitä hän pitää oikeana.

        Minä suosittelin aloittajalle Helkama Jopoa, mutta kyllä hän voi valita Kotarin niin halutessaan. Jopossa on paljon hyviä ominaisuuksia, joista sinä et ole välttänyt mainita. En ole vaihtanut laakereita, kampia tai vaihteita Jopoon vielä kertaakaan. Jopo on ehdottomasti hintansa arvoinen pyörä myös maantiellä.

        Trikoot sitten päälle vaan ja vauhdilla menoksi!


      • KysynVaan-76

        "Minä suosittelin aloittajalle Helkama Jopoa,"

        Suosittele vain ja se kertoo jo aika paljon.

        "Jopossa on paljon hyviä ominaisuuksia, joista sinä et ole välttänyt mainita. "

        Jopossa on erittäin paljon hyviä ominaisuuksia jotka eivät kyllä ole maantienajon puolella. Maastopyöränikin on parempi maantiellä kuin jopo jos tavoitteena on edetä edes jonkin verran vauhdikkaasti. Toki jos haluat hissutella maantiellä pitkiä matkoja 15 km/h keskarilla niin se onnistuu hyvin monilla eri pyörillä.

        "En ole vaihtanut laakereita, kampia tai vaihteita Jopoon vielä kertaakaan. "

        No jopossa ei ole ensinnäkään vaihteita joten niitä tuskin meneekään Jopossa vaihtoon. Kammetkaan kuluvat äärimmäisen harvoin loppuun missään pyörässä. Laakereita saattaa mennäkin mutta ne ovat aika lailla suoraan verrannolisia kilometrimääriin, ajonopeuksiin ja muihin käyttöolosuhteisiin. Harva tosiaan ajaa Jopolla niin huomattavia kilometrimääriä että saisi laakerit vaihtokuntoon.

        "Trikoot sitten päälle vaan ja vauhdilla menoksi!"

        Trollihan sinä olet mutta miksi ihmeessä kukaan ajaisi Jopolla trikoot päällä?


      • Energiajuoma
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        "Minä suosittelin aloittajalle Helkama Jopoa,"

        Suosittele vain ja se kertoo jo aika paljon.

        "Jopossa on paljon hyviä ominaisuuksia, joista sinä et ole välttänyt mainita. "

        Jopossa on erittäin paljon hyviä ominaisuuksia jotka eivät kyllä ole maantienajon puolella. Maastopyöränikin on parempi maantiellä kuin jopo jos tavoitteena on edetä edes jonkin verran vauhdikkaasti. Toki jos haluat hissutella maantiellä pitkiä matkoja 15 km/h keskarilla niin se onnistuu hyvin monilla eri pyörillä.

        "En ole vaihtanut laakereita, kampia tai vaihteita Jopoon vielä kertaakaan. "

        No jopossa ei ole ensinnäkään vaihteita joten niitä tuskin meneekään Jopossa vaihtoon. Kammetkaan kuluvat äärimmäisen harvoin loppuun missään pyörässä. Laakereita saattaa mennäkin mutta ne ovat aika lailla suoraan verrannolisia kilometrimääriin, ajonopeuksiin ja muihin käyttöolosuhteisiin. Harva tosiaan ajaa Jopolla niin huomattavia kilometrimääriä että saisi laakerit vaihtokuntoon.

        "Trikoot sitten päälle vaan ja vauhdilla menoksi!"

        Trollihan sinä olet mutta miksi ihmeessä kukaan ajaisi Jopolla trikoot päällä?

        Itseasiassa joissakin jopoissa on
        NIIIIII


      • Anonyymi

        No aika hernenenä olet ja kommenttisi alkuperäiseen kysymykseen oli vähättelevään sävyyn,sanoitpa mitä sanoit,ja kyllä Jopo hyvä tarkoitukseensa ei siinä mitään mut lueppa alkuperäinen kysymys uudelleen!


      • Anonyymi

        Jopo EI ole maantiepyörä, kaukana siitä!


    • Maantielle

      KTM:stä en ole kuullut ainakaan mitään huonoa ja yhden sellaisen porukkalenkillä bongasin ja hieman hypistelin. Vaikutti erittäin pätevältä pyörältä. Omalla hiilari Bianchi semprellä ajellut nyt kolme kesää ja siitä köyhdyin 1800e. Isoin murhe on ollut bb30 keskiö joka on jo kertaalleen kiristelty ja nyt vaihdettu uudet laakerit.

    • UuttaOstamassa

      Kiitos kaikille vastaajille.
      Suosituksen mukaan taidan ostaa pyöräksi joko Specialized Amira Sport -merkkisen pyörän, jota työkaveri suositteli, tai Jopon, koska sitä on täällä paljon kehuttu. Jopohan ei kuitenkaan ole varsinainen maantiepyörä ja vaatii enemmän voimaa reisissä. Täytyy käydä vielä testaamassa molempia, hintaeroa pyörillä tosin on melko reilusti.
      Jopon teräsrunko on ilmeisesti raskas mutta vahva, Specialized-pyörän paras ominaisuus on kuulemma kevyt, kestävä ja ergonominen runkon. Jopo taas olisi helppo huoltaa, kotimainen ja siihen saa mukavia värejä. Testauksen jälkeenhöän sen tietää.
      KTM on varmasti kelpo pyörä sekin, mutta sitä en osta tällä kertaa.

      • TrolliJaProvo

        Älä kirjoittele toisten nimimerkeillä.


      • Laulaja28
        TrolliJaProvo kirjoitti:

        Älä kirjoittele toisten nimimerkeillä.

        Oliko avaus siis provo?


      • UuttaOstamassa
        Laulaja28 kirjoitti:

        Oliko avaus siis provo?

        Avaus ei ollut provo, vaan se keräsi tänne provot viisastelemaan ja pätemään! Tämä, joka alkoi kirjoittamaan tänne, minuna esiintyen, kuvittelee olevansa varmaan tosi tosi hauska kaveri. Voin sanoa, että on helvetin rasittava tapaus. Yhtä hauska kuin avioero ja lapsen hautajaiset peräkkäisinä päivinä.
        Minä olen tämän keskustelun avaaja, en tämä, joka kirjoitti minun nimimerkillä mm. "Suositusten mukaan taidan ostaa pyöräksi joko Specialized Amira Sport-merkkisen pyörän..." etc.


    • UuttaOstamassa

      Paljonko muuten olet kolmessa kesässä ehtinyt ajamaan sillä Bianchi Semprellä, kun siihen on kerran jouduttu vaihtamaan uudet laakerit?
      Tässä luin kirjoituksia, niin pisti silmään tämän yhden kova tarve suositella minulle Jopoa maantiepyöräksi. Jopo ei ole kuule maantiepyörää nähnyt sen enempää kuin Suzuki Alto superautoa. Jopon voisin ostaa normaaliin kaupunkiajeluun, mutten missään nimessä lenkkikäyttöön. Lenkeille pitää olla maantiepyörä eikä mikään perusfillari.
      Kiitos näille asiallisille vastaajille. KTM:ää voin harkita ja pidän sitä nyt yhtenä vaihtoehtona. Sinne Vantaalle asti tuskin tulee lähdettyä, kun täältä on sinne semmoset parisensataa kilsaa matkaa. Jos Suomen polkupyörätukussa sanotaan, että "Kyllä se on sulle sopivaa kokoa." kun ei muuta kuin yhtä pyörää ole jäljellä, en osta. Mulle runkokoon pitää olla 53 cm. Mutta, kyselen eri liikkeistä ja vertailen, että missä on paras tarjous.

      • KysynVaan-76

        Joo, ei Jopo ole oikea maantiepyörä. Jopon huonoin puoli on liian pienet renkaat eikä sillä saa kunnolla vauhtia kuin alamäessä.

        Ps. Saako Jopoon vaihteet?


      • Kokemusta_On
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        Joo, ei Jopo ole oikea maantiepyörä. Jopon huonoin puoli on liian pienet renkaat eikä sillä saa kunnolla vauhtia kuin alamäessä.

        Ps. Saako Jopoon vaihteet?

        Totta kai saa! Omassa Jopossani on huippuluokan Shimano Nexus 3 -vaihteet. Parempia ja luotettavampia vaihteita on vaikeaa edes isolla rahalla löytää.

        Kuten sanoin, en ole vaihtanut laakereita, kampia tai vaihteita Jopoon vielä kertaakaan. Jopo on ehdottomasti hintansa arvoinen pyörä myös maantiellä. Ja muotivärit, joita ei muilta valmistajilta löydy.

        Trikoot sitten päälle vaan ja vauhdilla menoksi!

        Ps. Jopoa arvostelevat kannattaa jättää ihan omaan


      • Maantielle

        Laakerit meni vaihtoon alta 5000km. Hämmästelin lyhyttä kestoikää mutta se kuitattiin vain toteamalla että se on kulutusosa siinä missä jarrupalatkin. Vaihto maksoi liikkeessä 100e. Jarrupaloja ei ole muuten tarvinnut vielä vaihtaa..


      • Kokemusta_On
        Maantielle kirjoitti:

        Laakerit meni vaihtoon alta 5000km. Hämmästelin lyhyttä kestoikää mutta se kuitattiin vain toteamalla että se on kulutusosa siinä missä jarrupalatkin. Vaihto maksoi liikkeessä 100e. Jarrupaloja ei ole muuten tarvinnut vielä vaihtaa..

        Aivan niin, mutta Jopossa ei ollut vielä mitään ongelmaa. Ja siinä on luotettava jalkajarru. Kilometrin matka taittuu ilman ongelmia siinä kuin 100 kilometrin lenkkikin.

        Ja hei, sinä yksi itkuinen hernenenä, ei sinun tarvitse ostaa Jopoa, ellet halua! Siinä pitää olla omaa tahtoa mukana ja potkua reisissä. Ostakaa minun puolestani vaikka hiilikuituinen Storckin Fascenaro tai vastaava Cervelo, ei se raha minulta ole pois.


      • KysynVaan-76
        Kokemusta_On kirjoitti:

        Aivan niin, mutta Jopossa ei ollut vielä mitään ongelmaa. Ja siinä on luotettava jalkajarru. Kilometrin matka taittuu ilman ongelmia siinä kuin 100 kilometrin lenkkikin.

        Ja hei, sinä yksi itkuinen hernenenä, ei sinun tarvitse ostaa Jopoa, ellet halua! Siinä pitää olla omaa tahtoa mukana ja potkua reisissä. Ostakaa minun puolestani vaikka hiilikuituinen Storckin Fascenaro tai vastaava Cervelo, ei se raha minulta ole pois.

        "Aivan niin, mutta Jopossa ei ollut vielä mitään ongelmaa. Ja siinä on luotettava jalkajarru. Kilometrin matka taittuu ilman ongelmia siinä kuin 100 kilometrin lenkkikin."

        No jos kaikkein suurin arvo pyöräilyssä sinulle on se että pyörässä ei koskaan ole mitään ongelmaa niin peruspyörä on toki hyvä vaihtoehto. Valtaosa kuitenkin hakee pyöräilyltä myös muita asioita ja valitsee erilaisiin lenkkeihin hieman erilaisen pyörän.
        Minulta ei ole muuten koskaan jäänyt mikään lenkki kesken teknisen ongelman takia, ei kaupungissa, ei maantiellä eikä maastossa. Kumeja on toki paikattu mutta muuten on aina päästy kotiin ajaen.


      • www2
        Maantielle kirjoitti:

        Laakerit meni vaihtoon alta 5000km. Hämmästelin lyhyttä kestoikää mutta se kuitattiin vain toteamalla että se on kulutusosa siinä missä jarrupalatkin. Vaihto maksoi liikkeessä 100e. Jarrupaloja ei ole muuten tarvinnut vielä vaihtaa..

        Laakereiden ei pitäisi mennä vaihtoon noilla kilsoilla.


      • Shimano105
        Maantielle kirjoitti:

        Laakerit meni vaihtoon alta 5000km. Hämmästelin lyhyttä kestoikää mutta se kuitattiin vain toteamalla että se on kulutusosa siinä missä jarrupalatkin. Vaihto maksoi liikkeessä 100e. Jarrupaloja ei ole muuten tarvinnut vielä vaihtaa..

        Aijai. Mulla on SUP Rotatessa noin 10000 km takana, eikä oo tarvinnut vielä laakereita vaihtaa. Muutenkin toiminut hyvin, ja neljättä kesää nyt sillä ajelen. Toi kielii vähän siitä, että Bianchin Sempre on varustettu laaduttomalla bb30-keskiöllä.


      • Energiajuoma

        Ja jopoja tehdään myös 21 vaihteisina


    • Kokemusta_On

      Nimim. Herne nenässä aka KysynVaan-76: "No jopossa ei ole ensinnäkään vaihteita joten niitä tuskin meneekään Jopossa vaihtoon."

      Kannattaisi ottaa asioista aluksi selvää, eikä puuttua asioihin, jotka eivät itselleen kuulu tai joista ei todellakaan ole tietoa. Omassa Jopossani on Shimanon 3-vaihteinen napa, joka pelaa kuin ajatus.

      Nimim. Hrne nenässä: "Kammetkaan kuluvat äärimmäisen harvoin loppuun missään pyörässä. Laakereita saattaa mennäkin mutta ne ovat aika lailla suoraan verrannolisia kilometrimääriin, ajonopeuksiin ja muihin käyttöolosuhteisiin."

      Tälläkin foorumilla on usein kerrottu viallisista laakereista ja osista, jotka menevät takuuseen - siis valmistusvirhe joko itse laakereissa tai vaikkapa kiristyksessä! Suurin syy laakerien ennen aikaiseen kulumiseen on mitta- tai muotovirhe laakeripesässä tai kuulassa, väärä momentti, vieras esine laakeripesässä ml. vesi ja ruoste sekä puutteellinen tai väärä voitelu jo tehtaalta lähtiessä. Jopossa valmistusvirheet ovat äärimmäisen harvinaisia, enkä itse ole Jopoon laakereita joutunut vaihtamaan koskaan, vaikka kilometreja on kymmeniätuhansia.

      Nimim. Herne nenässä: "Harva tosiaan ajaa Jopolla niin huomattavia kilometrimääriä että saisi laakerit vaihtokuntoon."

      Sinä ilmeisesti et ole ajanut Jopolla pitkiä matkoja tai lainkaan. Se ei kuitenkaan oikeuta sinua puhumaan kaikkien puolesta tai edes valtaosan puolesta.

      Nimim. Herne nenässä: "Valtaosa kuitenkin hakee pyöräilyltä myös muita asioita ja valitsee erilaisiin lenkkeihin hieman erilaisen pyörän."

      Katso edellinen kohta: sinä voit puhua vain itsesi ja oman kokemuksesi osalta.

      Nimim. Herne nenässä: "...mutta miksi ihmeessä kukaan ajaisi Jopolla trikoot päällä?"

      Katso edellinen kohta. Jos sinun elämänkokemuksesi rajoittuu vaikkapa Tampere - Kantahäme -alueeseen, se ei tarkoita sitä, että musta makkara olisi muualla Suomessa suosittua.

      Sinä et voi puhua muiden puolesta. Anna siis avauksen tekijän itse tehdä päätelmänsä asiasta: ottakoon Jopon, KTM:n tai vaikkapa Helkama Kulkuri Sportin. Rahalla saa myös Storckin Fascenaron, ei se raha minulta ole pois.

      Suosittelen HerneNenän vastaväitteistä huolimatta avaajalle Jopoa omiin kokemuksiini perustuen, kun vain muistaa satulan ja sen korkeuden sopivuuden säädön itselleen. Itselläni on Jopossa kolme vaihdetta, mutta ei ne vaihteet pakolliset ole. Niistä on kuitenkin apua varsinkin rankoissa ylämäissä.

      Nyt siis herne pois nenästä ja omia päätöksiä tekemään!

    • KysynVaan-76

      "Kannattaisi ottaa asioista aluksi selvää, eikä puuttua asioihin, jotka eivät itselleen kuulu tai joista ei todellakaan ole tietoa. Omassa Jopossani on Shimanon 3-vaihteinen napa, joka pelaa kuin ajatus."

      Minä muuten muistan vielä jopot omasta nuoruudestani kun se alkuperäinen tuli. Silloin ja senkin jälkeen Jopon idea on ollut nimenomaan olla yksinkertainen vaihteeton peruspyörä. On siitä toki tehty monenlaista variaatiota, jopa Fat-Jopo, mutta edelleen jopon idea on olla vaihteeton peruspyörä. Jos puhutaan vain yleisesti Joposta, se tarkoittaa minusta sitä mitä Jopo yleisimmin on, eli vaihteeton.

      "Tälläkin foorumilla on usein kerrottu viallisista laakereista ja osista, jotka menevät takuuseen - siis valmistusvirhe joko itse laakereissa tai vaikkapa kiristyksessä! "

      Ja sellainenko ei voi sinusta koskaan koskea Jopoa? Menetkö itse henkilökohtiaesti takuuseen vain oman kokemuksesi kautta että Jopoissa laakerit kestävät aina loputtomiin?

      "Jopossa valmistusvirheet ovat äärimmäisen harvinaisia, enkä itse ole Jopoon laakereita joutunut vaihtamaan koskaan, vaikka kilometreja on kymmeniätuhansia."

      Jopon "valmistaja" ei tee itse laakereita, ei edes kiekkoja. Ne ostetaan muualta ja niissä voi olla ihan yhtä hyvin valmistusvirheitä ja vikoja kuin missä muussa saman hintaisessa pyörässä hyvänsä.

      "Sinä ilmeisesti et ole ajanut Jopolla pitkiä matkoja tai lainkaan. Se ei kuitenkaan oikeuta sinua puhumaan kaikkien puolesta tai edes valtaosan puolesta."

      Tajuatko että myös sinä puhut myös vain ja ainoastaan omasta puolestasi. Yleinen elämänkokemus kuitenkin puhuu sen puolesta että vaikkapa maantieporukoiden kimppalenkeillä ei kauheasti ole Jopoja näkynyt.

      "Katso edellinen kohta: sinä voit puhua vain itsesi ja oman kokemuksesi osalta."

      Aivan kuten sinäkin

      "Katso edellinen kohta. Jos sinun elämänkokemuksesi rajoittuu vaikkapa Tampere - Kantahäme -alueeseen, se ei tarkoita sitä, että musta makkara olisi muualla Suomessa suosittua. "

      No kerrotko minulle että missä päin Suomea niitä trikoissa Jopolla maantielenkkejä ajavia ihmisiä sitten näkyy yhtään enemmän? Siis tietysti sinua lukuunottamatta. Käsi sydämellä, oletko itsekään koskaan ketään nähnyt?

      "Sinä et voi puhua muiden puolesta. Anna siis avauksen tekijän itse tehdä päätelmänsä asiasta: ottakoon Jopon, KTM:n tai vaikkapa Helkama Kulkuri Sportin. "

      Hän muuten teki ja hylkäsi sinun tyrkyttämäsi Jopon ja päätyi oikeaan maantiepyörään. Aivan kuten olen yrittänyt sinulle koko ajan tolkuttaa.

      "Suosittelen HerneNenän vastaväitteistä huolimatta avaajalle Jopoa omiin kokemuksiini perustuen, kun vain muistaa satulan ja sen korkeuden sopivuuden säädön itselleen. "

      Minulla on vastaavanlainen pyörä arjen pikkumatkoihin. Maantielenkit taas ajan maantiepyörällä ja maastossa maastopyörällä. MItähän lisää ajattelit minun Joposta harrastukseeni saavan?

    • Kokemusta_On

      Eiköhän tämä ollut tässä - eräillä herne on nenässä pysyvästi ja kravatti on liimattu kurkkuun niin tiukasti kiinni, että naama punottaa.

      Nyt trikoot päälle ja luontoon!

      • KysynVaan-76

        No jos sinusta palstoilla trollailu on noin yleisesti ottaen jotenkin fiksua niin onnea valitsemallesi tielle...
        Minusta se vain tukahduttaa edes jotenkin järkevän keskustelun jota täällä olisi ehkä kuitenkin tarkoitus käydä.


      • KuiHääJaksaa
        KysynVaan-76 kirjoitti:

        No jos sinusta palstoilla trollailu on noin yleisesti ottaen jotenkin fiksua niin onnea valitsemallesi tielle...
        Minusta se vain tukahduttaa edes jotenkin järkevän keskustelun jota täällä olisi ehkä kuitenkin tarkoitus käydä.

        Tämä "Kokemusta_On" osaa olla harvinaisen rasittava tapaus. Otan osaa kaikkien niiden puolesta, jotka joutuvat olemaan hänen kanssaan päivittäin tekemisissä. Varmaan raskasta, kun toinen siinä vieressä vänkyttää ja vänkyttää joka jumalan asiasta. Huh huh.


    • KTMFani

      Olipa typeräksi ajautunut ketju, mitä pystyin tutustumaan.

      Avaaja itse ilmeisesti kirjoittaa usealla eri nikillä tai vastailee itselleen. Toinen hullu vastailee piloillaan ja tyrkyttää Jopoa maantiepyöräksi. Kolmas palikka tietää trollauksesta mutta vastaa silti tosissaan. Huh huh, on meitä moneen junaan.

      Mitä tulee KTM-pyörään: KTM tekee myös moottoripyöriä. Minulla on sattuneista syistä molemmat. Itävaltalaiset tuntevat laadun eli jos päätyy valitsemaan KTM:n, ei tarvitse katua. Laatumerkki ehdottomasti.

      • UuttaOstamassa

        Kiitos kun kerroit kokemuksesta.
        Kyllä tämä ketju ajautui sellaisiin mittasuhteisiin, ettei hommalle löydy sanoja. Tiedoksi vain, että ei minun ole tarvinnut täällä itselleni vastailla. Muut tänne tulivat lähinnä riitelemään, ja toi yksi järjenjättiläinen alkoi peräti minuna esiintymään. Vähän vituttaa, kun ei voinut tähänkään saada, moneltakaan, asiallisia vastauksia, vaan alettiin esittämään kaikenlaisia nokkeluuksia. Voihan sillä Jopollakin ajaa maantiellä, muttei se siitä mitään maantiepyörää tee - ei edes sarjakuvissa. Mutta, tää nyt onkin Suomi24, eikä siitä muuksi muutu. Meitä on tosiaan moneksi ja näillä mennään.


      • Sa.int
        UuttaOstamassa kirjoitti:

        Kiitos kun kerroit kokemuksesta.
        Kyllä tämä ketju ajautui sellaisiin mittasuhteisiin, ettei hommalle löydy sanoja. Tiedoksi vain, että ei minun ole tarvinnut täällä itselleni vastailla. Muut tänne tulivat lähinnä riitelemään, ja toi yksi järjenjättiläinen alkoi peräti minuna esiintymään. Vähän vituttaa, kun ei voinut tähänkään saada, moneltakaan, asiallisia vastauksia, vaan alettiin esittämään kaikenlaisia nokkeluuksia. Voihan sillä Jopollakin ajaa maantiellä, muttei se siitä mitään maantiepyörää tee - ei edes sarjakuvissa. Mutta, tää nyt onkin Suomi24, eikä siitä muuksi muutu. Meitä on tosiaan moneksi ja näillä mennään.

        Mikä on maantiepyörän ja yleispyörän ero? Intissä maantiepyöränä oli malli SA, ei sillä metsässä mihinkään päässyt. Vai olisiko yleispyörä. Suksiinkin lunta tarttui kilokaupalla eli ei ne vehkeet mitään kummosia siellä ollut. Mutta pitkiä oli aina lenkit. Kompassit oli ainoita jotka toimivat ja jalkarätit.


      • KilpaaJaKovaa
        Sa.int kirjoitti:

        Mikä on maantiepyörän ja yleispyörän ero? Intissä maantiepyöränä oli malli SA, ei sillä metsässä mihinkään päässyt. Vai olisiko yleispyörä. Suksiinkin lunta tarttui kilokaupalla eli ei ne vehkeet mitään kummosia siellä ollut. Mutta pitkiä oli aina lenkit. Kompassit oli ainoita jotka toimivat ja jalkarätit.

        Ero on siinä, että maantiepyörän päällä istuessa voi käyttää trikoita. Yleispyörän päällä istuessa trikoot näyttävät naurettavilta. Maantiepyörää käyttävät ne, jotka haluavat muistuttaa kilpapyöräilijää, vaikka kunto, voima tai ikä eivät täsmää. Kilpapyöräilijällä jalat ovat kuin tukit ja kädet kuin tikut.


    • Lehtikeleillävarovasti

      """""Tekstistäsi päätellen sinun kannattaisi ottaa maantiepyöräksi Helkama Jopo tai jotakin vastaavaa Tunturin valikoimasta.""""

      Tunturilla löytyy vastaava malli Poni, mutta siihen ei saa vaihteita eikä isoja pyöriä (24" taitaa olla maksimi). Äidilläni on hyviä kokemuksia Tunturi Relaxista.

      """""Trikoot sitten päälle vaan ja vauhdilla menoksi! """"""

      Kiitos toivotuksista. Kohta alkaa lehtikelit, muistakaa ajaa siististi ja varovasti.

    • 26-km-h

      http://www.iltasanomat.fi/muutlajit/art-2000001235200.html

      Ei se ole koneista ja rahasta kiinni, vaan tahdosta.

      Viikonloppuna Nilsiän Tahkolla pidetyssä Finntriathlonin täydenmatkan kisassa lähtöalueella oli toinen toistaan kalliimpaa pyörää rivissä. Tuhansien eurojen Cerveloa, Bianchia, Feltiä – kallita, jopa yli kymppitonnin kokonaisuuksia sähkövaihteineen ja hiilikuitukiekkoineen.

      Riikonen on sen verran hurjapää, että hän päätti lähteä täyden matkan kisaan vanhalla armeijan polkupyörällä.

      Trikoot päälle ja menoksi. Seuraavaksi Jopolla.

      • Alkup_maantiepyöräi

        Onhan TdH:kin ajettu Jopolla, mutta ei siinä mitään järkeä ole. Maantielle maantiepyörä, maastoon maastopyörä ja kaupunkiin Jopo tai fixi.


    • Kross

      Hommaa puolalainen kross veonto sarjan pyörä ei ole ylihinnoteltua paskaa ja rungot on suunniteltu pimpan päälle. 1€ saat jo hiilikuitu runkoa ja ultegra osaa.
      http://www.kross.pl/en/2015/road/vento-7-0
      Itse ostin tuollaisen 2200€ ja on muuten dt swiss kiekkosetti alla eikä mitään paskaa.

      • höhjapöh

        Fillari-lehden pyöräluettelossa 2016 ei ollut vielä mitään tuollaisesta Kross Vento seiskasta. Sen mukaan Krossilta löytyy useempi mtb-pyörä, yksi aika-ajopyörä ja yksi maantiepyörä, joka on Vento 3.0. Se on 1195 euron halpamalli, missä alurunko ja osasarjana Shimanon sora. En tiedä, miksei luettelossa ollut mitään näistä Krossin pyöristä, jotka linkkisi avasi?


    • satapiikitpevkele

      itellä on ollu ktm 125 exc ja toiminut tosi hyvin mutta muutamia vikoja ollu kesän aikana... tokihan sitä halvempaa pyörääkin sais olla ku makso 4500€

      • gynillaguldenberg

        onko raskas poljettava? mä en viitsisi maantiepyörään laittaa 4500egeä..kipuraja on 3000e..4,5ke kuulostaa kyllä kalliilta...mutta tyhmästä pääst kärsiii koko jantteri...mutta ei muuta kun kuntoa kohottavia kilometrejä ja suotuisia maantiepyöräily lenkkejä poju


    • semmosatkuulin

      Eiks tuo tukku ole joku virolaisten mustalaisten rahanpesufirma....????? Ei se suomalainen ole ollut aikoihin.

    • Kotari

      KTM Canicilla ajellut parin kesän aikana hieman yli 8000km.Normi huoltojen lisäksi on vaihdettu ainoastaan renkaita ja jarrupalat.Ei ole varsinainen maantiepyörä mutta kun renkaat vaihdettiin jo uutena maantielle paremmin sopiviksi on sillä ollut mukava ajella.Runko on hieman väljempi tällaiselle pitkälle pyöräilijälle 192 cm kuin KTM:n maantiepyörissä.Ketjut ja rattaatkin ovat vielä alkuperäiset ja niillä ajaa vielä jonkin matkaa ennen vaihtotarvetta.

    • Anonyymi

      Älköön kukaan, koskaan, missään, ikinä ostako KTM moottoripyörää. Pojan KTM Duke 2011 pääjohtosarja on siinä kunnossa, että virta ei kulje enää mihinkään. Miten tämä on edes mahdollista? Johdot katkeilee itsekseen.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        KTM polkupyörissä ja moottoripyörissä el ole mitään muuta samaa kuin nimi, joten olet väärällä palstalla.


      • Anonyymi

        Itse ostaisin Jopon; siinä ei pääjohtosarja ole kuin kuljettajasta kiinni. Jopo toimii kuin unelma.


    • Anonyymi

      mull on ollu ktm ultra sport ja siin on menny forkki paskaks polkimien kampi paskaks ja jarrut o menny paskaks sekä taka vaihtaja 2 kertaa paskaks

      • Anonyymi

        oliko kuski paskana kun paskoi pyärän?


    • Anonyymi

      Kuntomedian ukolla KTM youtubessa.

    • Anonyymi

      KTM crossari shimanon 105 osilla ei valittamista toimii nyt työmatkapyöränä sai asennettua hyvin lokarit ja tavaratelineet ja 47mm nastarenkaat.

    • Anonyymi

      Se on jännää, että mitä kaikkea ihmiset funtsii. Ettekö voisi olla funtsimatta? Toivottavasti et enää funtsi tätä asiaa. Funtsimisesta ei ole mitään hyötyä, joa ei ole todellista ongelmaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      2646
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1996
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      1991
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1786
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1540
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1198
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe