Keitele: palvelut nolla

morjestavaan

Keitele kehuu itseään, mutta palvelut täällä ovat nollassa. Julkisia liikenneyhteyksiä ei ole. Kauppoja on minimaalisen vähän. Ihmiset ovat epäluotettavia. Asunto pitää pitää monessa lukossa, että omaisuus ei häviä.

76

3798

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telvevaan

      Ei pidä paikkaansa

      • Anonyymi

        Itse olen kotoisin keiteleeltä, koukun kävin mut muualla sen jälkeen, 14 vuotiaasta eteenpäin asustellut. Olen nyt jo vanhahko, olin tässä syyskesällä purjehtimassa poikani ja hänen kumppaninsa kanssa. Tämä kumppani oli ekakertalainen merellä purkkarissa, mut niin vaan pärjäsi, iso peukku hänelle. Itse olen ollut purkkarissa ja purjehtinut ennenkin, silloin nuorempana mieheni ja poikamme kanssa. Nytkin kivaa, jäykkyys vaan riesana ja se kun väsyy... ok, tein ruoan akon aikana, söimme ajon aikana, keli hieno. Ajoaika kesti 12 tuntia, saavuimme hankoon ennen pimeän tuloa..asun itse tässä itäsataman kukkulalla, meri vieressä...niin, olen keiteleeltä kotoisin, lapsena kivitetty ekaluokan aloittelija tyttö, isän sukunimen vuoksi olin vieroksuttu. Muistatteko pojat kun haukuitte ja kivititte minua, eero, jouko, jorma. Ootteko ollu merellä, mä oon enkä pelkää, voisin lähteä pitemmällekin reissulle, olen käyny vain ahvenanmaalla veneellämme silloin nuoruudessa kesälomilla...mieheni kuoli lopputalvella...poikamme halusi purjehtimaan, lainasimme veljeni venettä, veljeni se vasta merimies onkin...yksinpurjehtija...niin, keiteleen sen ajan pojat, täytän joulukuussa 68v mut mä olen elänyt hyvän elämän, mul on selän takana ihanat kilometrit...saman tien varressa asuttiin, me, mun perhe, oltiin ns köyhiä, vaikka isäni auttoikin niitä ns vielä köyhempiä kuin itse olimme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kotoisin keiteleeltä, koukun kävin mut muualla sen jälkeen, 14 vuotiaasta eteenpäin asustellut. Olen nyt jo vanhahko, olin tässä syyskesällä purjehtimassa poikani ja hänen kumppaninsa kanssa. Tämä kumppani oli ekakertalainen merellä purkkarissa, mut niin vaan pärjäsi, iso peukku hänelle. Itse olen ollut purkkarissa ja purjehtinut ennenkin, silloin nuorempana mieheni ja poikamme kanssa. Nytkin kivaa, jäykkyys vaan riesana ja se kun väsyy... ok, tein ruoan akon aikana, söimme ajon aikana, keli hieno. Ajoaika kesti 12 tuntia, saavuimme hankoon ennen pimeän tuloa..asun itse tässä itäsataman kukkulalla, meri vieressä...niin, olen keiteleeltä kotoisin, lapsena kivitetty ekaluokan aloittelija tyttö, isän sukunimen vuoksi olin vieroksuttu. Muistatteko pojat kun haukuitte ja kivititte minua, eero, jouko, jorma. Ootteko ollu merellä, mä oon enkä pelkää, voisin lähteä pitemmällekin reissulle, olen käyny vain ahvenanmaalla veneellämme silloin nuoruudessa kesälomilla...mieheni kuoli lopputalvella...poikamme halusi purjehtimaan, lainasimme veljeni venettä, veljeni se vasta merimies onkin...yksinpurjehtija...niin, keiteleen sen ajan pojat, täytän joulukuussa 68v mut mä olen elänyt hyvän elämän, mul on selän takana ihanat kilometrit...saman tien varressa asuttiin, me, mun perhe, oltiin ns köyhiä, vaikka isäni auttoikin niitä ns vielä köyhempiä kuin itse olimme.

        Eihän näitä kai kukaan lue


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kotoisin keiteleeltä, koukun kävin mut muualla sen jälkeen, 14 vuotiaasta eteenpäin asustellut. Olen nyt jo vanhahko, olin tässä syyskesällä purjehtimassa poikani ja hänen kumppaninsa kanssa. Tämä kumppani oli ekakertalainen merellä purkkarissa, mut niin vaan pärjäsi, iso peukku hänelle. Itse olen ollut purkkarissa ja purjehtinut ennenkin, silloin nuorempana mieheni ja poikamme kanssa. Nytkin kivaa, jäykkyys vaan riesana ja se kun väsyy... ok, tein ruoan akon aikana, söimme ajon aikana, keli hieno. Ajoaika kesti 12 tuntia, saavuimme hankoon ennen pimeän tuloa..asun itse tässä itäsataman kukkulalla, meri vieressä...niin, olen keiteleeltä kotoisin, lapsena kivitetty ekaluokan aloittelija tyttö, isän sukunimen vuoksi olin vieroksuttu. Muistatteko pojat kun haukuitte ja kivititte minua, eero, jouko, jorma. Ootteko ollu merellä, mä oon enkä pelkää, voisin lähteä pitemmällekin reissulle, olen käyny vain ahvenanmaalla veneellämme silloin nuoruudessa kesälomilla...mieheni kuoli lopputalvella...poikamme halusi purjehtimaan, lainasimme veljeni venettä, veljeni se vasta merimies onkin...yksinpurjehtija...niin, keiteleen sen ajan pojat, täytän joulukuussa 68v mut mä olen elänyt hyvän elämän, mul on selän takana ihanat kilometrit...saman tien varressa asuttiin, me, mun perhe, oltiin ns köyhiä, vaikka isäni auttoikin niitä ns vielä köyhempiä kuin itse olimme.

        Jatkia edelliseen, en ole köyhä enää, josko en rikaskaan, mut kokenut olen ja hyvässä ammatissa koulutuspuutteesta huolimatta, järkee on vaikka ei oppimäärää...ei oke tarvinnu kauppiaaksu jäädä eikä siivoojaksi, olin tietokoneen alkutaipakeen, eli kun ko koneet tuli työelämään, olin eka pääkäyttäjä..suunnittelin ohjelmat, minä, keiteleen kivitetty tyttö


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kotoisin keiteleeltä, koukun kävin mut muualla sen jälkeen, 14 vuotiaasta eteenpäin asustellut. Olen nyt jo vanhahko, olin tässä syyskesällä purjehtimassa poikani ja hänen kumppaninsa kanssa. Tämä kumppani oli ekakertalainen merellä purkkarissa, mut niin vaan pärjäsi, iso peukku hänelle. Itse olen ollut purkkarissa ja purjehtinut ennenkin, silloin nuorempana mieheni ja poikamme kanssa. Nytkin kivaa, jäykkyys vaan riesana ja se kun väsyy... ok, tein ruoan akon aikana, söimme ajon aikana, keli hieno. Ajoaika kesti 12 tuntia, saavuimme hankoon ennen pimeän tuloa..asun itse tässä itäsataman kukkulalla, meri vieressä...niin, olen keiteleeltä kotoisin, lapsena kivitetty ekaluokan aloittelija tyttö, isän sukunimen vuoksi olin vieroksuttu. Muistatteko pojat kun haukuitte ja kivititte minua, eero, jouko, jorma. Ootteko ollu merellä, mä oon enkä pelkää, voisin lähteä pitemmällekin reissulle, olen käyny vain ahvenanmaalla veneellämme silloin nuoruudessa kesälomilla...mieheni kuoli lopputalvella...poikamme halusi purjehtimaan, lainasimme veljeni venettä, veljeni se vasta merimies onkin...yksinpurjehtija...niin, keiteleen sen ajan pojat, täytän joulukuussa 68v mut mä olen elänyt hyvän elämän, mul on selän takana ihanat kilometrit...saman tien varressa asuttiin, me, mun perhe, oltiin ns köyhiä, vaikka isäni auttoikin niitä ns vielä köyhempiä kuin itse olimme.

        Ihmetteken keiteleen porukkaa, näitä mun ajsn ihmisiä, eivät ole käyneet missään, kyhjöttäneet mummon pottumaan vieressä, löytäny jonkun rautaesineen,,,muinaisjäänne...en minäkään kummempia ole suorittanut, mut olen rakasranyt elämää, sen joka sekuntia...rakastan yhä, minä 68v enkä tunne itseäni vanhaksi, olen nätti nuori, varsinkin nätti


    • Jaamakka

      Julkiset liikenneyhteydet ei ole Keiteleen minkään instanssin päätettävissä.
      Kauppoja on kylän kokoon nähden paljon,peräti kaksi.

      Ovet pitää pitää lukossa joka tapauksessa,asuit missä hyvänsä.

      Joten,mikä mättää?
      Asut ihan normi ympäristössä.

    • pöntsä

      Keiteleelle perustettava RKP:n paikallisosasto.

    • leila.kei

      Onneksi kenenkään ei ole pakko asua keiteleellä,kuoleva kylä,se on onni meille veronmaksajille

      • Fanitan1

        Keitele on todella kaunis kunta kesällä. Olen syntynyt ja käynyt koulun Keiteleellä. Kesäisin olemme käyneet Keiteleellä nyt kun olemme muualla asustelemassa. Hiljaista on, mutta joka hiljaisuutta ja kauneutta rakastaa, hän viihtyy Keiteleellä. Olemme asuneet Turussa noin 10 v. ja siellä on vilskettä ja meteliä. Hermo meinaa mennä liikennevaloissa. Käymme Turussa silloin tällöin, mutta sitten on ihanaa tulla pieneen Hankoon, ei liikennevaloja.
        No mutta Keiteleläiset, nauttikaa ihanasta kylästänne. Kun on työtä, vaikka pieni palkkaistakin, on se parempi kuin menettää hermonsa jossain suurkaupungissa. Pienellä paljalla sitä joutuu kituuttamaan paikassa kuin paikassa. Etunsa tietty kullakin. Tsemppiä, nähdään kesällä kylillä Keiteleellä.


    • donaldo

      Keiteleelle perustettava välittömästi RKP:n paikallisosasto.

      • koivuhalkoa

        Yhtenäinen Venäjä täällä jo onkin.Mutta on onneksi jo kätköt valmiina ja toimintasuunnitelma rytinän varalle.


      • kansanvälinenkäsimerkki

        Taitaa olla ainoa jäsen se nainen joka näyttelee kaikille keskisormea kylällä ja tunkee lastensa kavereille.


    • Buugibuu7

      Loppuuko se ainua ravintelikin

      • äyräpään_ärjy

        se on huono homma. Viimeinen asukas saa sammuttaa valot lähtiessään.


    • kumpikampijompi

      Ällös viitsi valhetella!
      Vade retro, satans, tokaisi Jeesuskin aikanaan vai olisko se ollut Rooman Nero, en muista,
      vaan mtäs näistä!
      Keitele on hyvä kylä!

      • Anonyymi

        Yksikin valehteli ihtesä metsuriks. Nuapuri sano, kun tunsi henkilön. Ee ollutkaa metsuri, vuan muatallous lomittaja-utareitte roplooja. Kippeeks rupes haukkummaa, ku ajettii poes ovilta ja toesten pihoilla juoruumasta iha omiaasa.


    • Kapteenikoukutus

      Salmijärven ja Isojärven rannalla on tilaa.

    • Keiteleellä

      Keitele:
      2 Päivittäistavarakauppaa
      2 Vaatekauppaa
      Kirjakauppa, eläintarvikkeita, leiluja
      Rautakauppa
      Kukkakaupat, apteekit ym..
      Pari huoltoasemaa
      Ravintola
      Terveyskeskus, jossa Pielaveden kanssa ilta- ja viikonloppupäivystys
      Oma hammaslääkäri, röntgen, vuodeosasto....

      Kaikki peruspalvelut kunnossa, toimii ;)

      • sopulivain

        Mistäs niitä kenkiä ja lastenvaatteita saa ostaa??????????????????????????????????????????????????????????????????????


      • Tasauspätkäjahamppumies

        Jos ei ole rahasta kiinni niin tilaa netistä, Keiteleellä ei tietysti ole kuin tuo yksi kirpputori.


    • Kylä

      Hierojat, jalkahoitajat, parturi-kampaamot, huonekalut, kodinkoneet, kellot, korut,valokuvat, sisustussuunnittelut, matkailupalvelut, lähiruoka, apteekki, hammasteknikko, eläinlääkäri,korjaamot,
      Taidenäyttelyt, konsertit, elokuvat, ravirata, crossirata, ampumarata sisällä ja ulkona

      Lähiliikuntapaikka, tenniskentät, mikroautoilu, luistelukentät, ladut. Ryhmäliikunnat, kuntosali, avantouinti
      Beach volley, satamat, maneesi
      Taide, käsityöt, kielet kansalaisopistosta

      Ja ne muuten toimii.

      • Anonyymi

        Laskettelurinne puuttuu, uimahallia ei ole, eikä kylpylää, ei myöskään keilahallia. Virikkeetön on kylä pahanen.


    • janetskij

      Joo,ihme valittajat pitäis lailla kieltää.
      Kylän kokoon nähden yllättävän paljon palveluita.
      Jopa ulkopaikkakkuntalainen saa hyvää palvelua paikallisessa terveyskeskuksessa kuten itse huomasin viime kesänä. Silmätulehdukseni hoidettiin siellä mallikkaasti.

      Ainoa miinus lonkkavaivaiselle oli paikallinen ravintola linja-autoasemalla.
      Ne tuolit oli tosi huonoja istua.
      Yhdet makkaraperunat syötyäni en meinannut enää päästä jalkeille...
      Ruoka oli kyllä hyvää!
      No,ongelma on nyttemmin kai poistunut....

    • janetskij

      Kaipaisin kyllä edullista majoitusta. 30 euroa mökistä,jota ei voi tuulettaa ilman itikkainvaasiota,on kyllä liikaa...

      Leirintäalue on huono. Telttapaikka ison sähkölinjan alla ei miellytä,ei yhtään.
      Ns karavaanaripaikat on pohjustettu hiekalla johon telttatikut ei uppoa kun maa murenee heti.

      Metsää löytyy,johon saisi upeita,varjoisia telttapaikkoja puolenkymmentä mutta niitä ei hyödynnetä kun edelleenkin koko maan leirialueilla on se mielikuva että telttailijoille välttää aukea paahteinen nurmikenttä.

      Mutta asiakkaita voisi saada lisää paneutumalla asiaan hiukan.
      Voin konsultoida jos kysytään koska tiedän 30 vuoden kokemuksella,mitä todellinen telttailija haluaa...

      • Samavirsiainavaan

        Mites lonkkavikanen telttaan ryömii? Halpahan tuo on jos 30? Mistäs muualta halvemmalla saa? Yleensä leiriytymispaikka suunitellaan oman pudjetin mukaan ja mennään sinne mihin pudjetti riittää? Tää taitaa olla näitä ikuisia kevät valittajia kun nämä samat jutut alkaa joka vuosi vuodenvaihteen jäkeen. Vaihda jo levyä.


    • ajasoudakävele

      On se vaan mukavaa, kun kevät koittaa ja yksi talvi taas lusittu täällä jossain.
      Rakas, ihana, vanha kunnon Keitele!
      Olipa taas niin mukava käydä!
      Asiakaspalvelu erittäin ystävällistä!
      Keiteleläiset ovat hyviä ihmisiä. Niin kuin kaikki muutkin ihmiset Suomessa.
      Kaikenlaista sorttiahan sitä mahtuu joka firmaan. Kas, kun se hyvyys ja pahuus on meissä jokaisessa!
      Terveiset kaikille, jotka luulette tuntevanne minut! Oikein, min se olen.

      • ajasoudakävele

        Huuuupsista...., siis minä se olen.


    • Reimariko

      Onko Reimarikin lopetettu vai mikä kuva Spari kaupasta oli lehdessä

    • viltssu

      Rajat kiinni

    • Paluumuuttanut

      Liikenneyhteydeet ovat nolla. Ei voi kehua. Joitakin vuosia sitten Iisalmeen oli vielä kunnon yhteydet. Nyt ei enää ole. En pääse käymään Etelä-Suomessa olevassa asunnossani muuten kuin olemalla välillä yötä hotellissa.

      • 122zxc

        Linja-autolla tänne Savon sydämeen Suonenjoelle ja täältä pääsee junalla ja autolla minne vain. Vuoroja riittää.


      • Hklp9

        Keiteleelle ei kannata muuttaa jos paikkakunta ei ole ennestään tuttu. Ihan missä tahansa muualla on palveluita paremmin. Keitele on kuoleva, kesämökki kunta mikä ei nykyisen menon jatkuessa edes täytä itsenäisen kunnan kriteereitä. Jos haluaa asua maalla ja rahulia riittää niin semmoselle ihmiselle sopii. Eli alueena maaseutua , jossa pieni muutaman sadan ihmisen taajama. Sekä ne jotka täällä asuu , asuu maksetuissa taloissa tai ovat asuneet täällä aina/ omistavat palan kunnasta.Ulkopuolisena, ilman minkäänlaisia siteitä näihin pikkukuntiin, ei kannata muuttaa. Pikkukuntien rakenne ja palveluverkko on paikallista ja ihmiset paikallisia.


      • Morkkis
        122zxc kirjoitti:

        Linja-autolla tänne Savon sydämeen Suonenjoelle ja täältä pääsee junalla ja autolla minne vain. Vuoroja riittää.

        122zxc:lle:

        Et ole tainnut Helsingistä matkustaa Keiteleelle julkisilla sitten 1960-luvun. Mitään linja-autoa ei kulje Vesannolle, puhumattakaan Suonenjoesta.

        Nykyinen liikenneministeri on vienyt loputkin liikenneyhteydet. Kylällä kulkee 1 pikavuoro Sinistätietä/vrk ja ne vuorot palvelevat lähinnä pohjalaisia opiskelijoita, jotka opiskelevat Itä_Suomen yliopistossa. Itäsuomalaisille ei julkisia liikenneyhteyksiä liikene.


      • Anonyymi

        Joo katselin aikatauluja. Juna pyyhältää runsaassa neljässä tunnissa Kuopioon mutta bussi lähtee Keiteleelle ennen junan saapumista. Eli yövyttävä Kuopiossa ja sitten matka jatkuu. Olemme saaneet liikenneyhteydet kuralle just kun niitä nyt tarvittais. Yksityisautoilu vähemmälle. Itse luovuimme autosta muutama vuosi sitten.


      • Anonyymi
        122zxc kirjoitti:

        Linja-autolla tänne Savon sydämeen Suonenjoelle ja täältä pääsee junalla ja autolla minne vain. Vuoroja riittää.

        Suonenjoelle ei pääse Keiteleeltä linja-autolla. Taidat olla 50 vuotta ajastasi jäljessä. Se aika meni jo.


    • Kanihattu

      Mutta ihan totta, miten sinne Keiteleelle enää pääsee? Helsingistä pääsee enää kerran viikossa sunnuntaina Keiteleelle matkahuollon mukaan.

      Pitää vissiin tehdä kreikkalainen temppu ja kaivaa hautausmaalta suvun edesmenneiden luut ja kantaa ne kapsäkissä etelään, kun ei enää pysty edes hautoja hoitamaan: omaa autoa ei enää ole, bussit eivät kulje eikä ole kylällä hotellipalvelujakaan.

      Mitä sanoo keskustapuolue, jonka pitäisi pitää maa asuttuna?Liikenneministeri ja kuntaministeri hommiin ja sassiin.

    • keiteleen_kesädeatteri

      Keiteleellä on pelkkää paskaa; viime sunnuntaina tuntematon mies ahdisteli 12-vuotiasta aivan kylän keskustassa. Huumeiden käyttäjiä katukuvassa, humalaisia toikkaroijia. Alaikäiset terrorisoivat koulussa ja kirjastossa. Ei houkuta paikkakunta asumaan. Nuoret kaikkoavat. Aikuisilta kadonnut taito käsitellä ongelmia, paikkakuntaa hallitsee omituinen lapsenomainen luottamus siihen että asiat korjautuvat itsekseen tai jollakin älyttömällä mustalla magialla, jossa kukaan ei tee mitään mutta joku toinen tulee toteuttamaan asiat. Ei onnistu. Tehkää vain itse koulutehtävänne/duuninne ja opetelkaa tapoja.

      • vanhavainolainen

        Keiteleen tuntematon kuristaja? Kuristajapa hyvinkin, mutta ei tainnut olla tuntematon sellainen. Ampiainen pistää silmään toukokuussa ym, onhan näitä selityksiä.Mitä sitten taustalla..arvaakohan kukaan.


      • ladasamara

        Lapsiasiamies soittaa kohta Keiteleen sosiaalitoimistolle.Vaatii neuvotteluja koskien rasismia ja russofobiaa keiteleellä-ei saa kirjoitella tuollaisia täällä, röllit suuttuu.


      • ukkpuupää

        Miten se voi olla sunnuntaina? Sehän oli isäinpäivää edeltävä lauantai milloin tämän sanottiin tapahtuneen, kello 16-00. Ota asioista selvää ennenkuin alat täällä kirjoittelemaan.En ole Keiteleellä vielä yhtään huumeiden käyttäjää nähnyt.Sekoitat Keiteleen ja Pielaveden asiat nyt.


      • kansanvälinenkäsimerkki

        Huomaa kirjoittajasta että on kannabis vähän palanut ennen kuin on päättänyt tänne kirjoittaa.Onkohan kyseessä sama henkilö joka toikkaroi itse humalassa ja on linnareissukin takana.


      • liiton_arkki

        Eli käytännössä siis väitätte että täällä ei ole huumeiden käyttäjiä? On, ja kaikki todennäköisesti matkalla suoraan linnaan.


      • vanhemmatvastuuseen

        Keiteleen kuristajata ei ole olemassa.On vain huonosti kasvatettuja lapsia eli tässä tapauksessa pikkuhupakoita, jotka yrittivät saada ensirakastajan tekemät jäljet viattomien ohikulkijoiden syyksi.Tuollainen käytös todennäköisesti johtaa tulevaisuudessa vankilakierteeseen ym.


    • piilomanne

      Tietääkö kukaan hyviä perämoottoreita tai moottorisahoja myynnissä? Ei haittaa vaikka on varastettuja, Keiteleellä ei haittaa vaikka on toisen omaa.Keiteleellä on sellainen jakamistalous.

    • peräkyläläinen

      Tämä jakamistalous, niinkuin epärehellisyys yleensä on paljastumista vaille valmis, joten annetaan viranomaisten hoitaa tehtävänsä. Sitten itse asiaan. Olisiko mahdollista laittaa vaikka nettiin sivu, mistä muualta tulleet voisivat nähdä paikalliset harrastukset ja muut tempaukset mihin voisi liittyä. Itse kunkin vetäjä päivittäisi aina sivua. Olin itse aikoinaan opiskelun takia toisella paikkakunnalla. Päiväs aikaan oli ihania ihmisiä opiskelupaikassani, mutta iltaisin kaikki vetäytyi tietenkin omien perheidensä piiriin. Kyllä osasi olla yksinäistä. Olin helpottunut kun pääsin kotiin. Ulkopaikkakuntalaiselle tulee ulkopuolisuuden tunne' ja tunne että eihän täällä ole mitään, vaikka se ei pitäisikään paikkaansa.

      • Anonyymi

        Totta puhelet. Yksinäisyydestä meinaan.


    • Jönsssi

      Ei pidä paikkaansa

    • Matkailuavaraa

      Kun Keiteleeltä lähtee Helsinkiin, kannattaa matkustaa ensin linjakkaalla Seinäjoelle ja vaihtaa siellä junaan. On tuntia nopeampi kyyti kuin Jyväskylän kautta bussilla.

      Kiitokset tomerille pohjolaisille, että ovat järjestäneen mukuloilleen poikittaislinjan yliopistokaupunkeihin. Savolaiset lullukat vain jahkaavat. Maakunnan pääkaupunkiin ei pääse kuin Kelataksilla.

      • sariniakeuhkoihin

        Hermokaasua Keiteleen taajamaan.Tehkää tietä Putinille.


    • sortavalansorakieli

      Yhtenäinen Venäjä tulee Keiteleelle ensi viikolla.Toisinajattelijat ja muut homppelit laitetaan siperianjunaan.

      • Partalapsonen

        Junaan Keiteleeltä?


    • drphill

      taxit kulkee ok

    • uiveloonvesilintu

      Missähän on Hamppukeisari kun ei ole näkynyt kylillä? Onko samassa kopissa tuhopolttajan kanssa hieromassa vehkeitä vastakkain? Bentsot loppuu Viitasaarelta tätä tahtia.

    • peltipartakekkonen

      Pielavedellä ei ole työpaikkoja ja ihmiset ovat epärehellisiä.Kaiken yrittävät keiteleläisillä maksattaa.Itse eivät tee muuta kuin mummonpesiä rakentavat ja yrittävät kaikki raihnaiset saada Pielavedelle asumaan.Huono strategia.

      • Grönlund

        Ei pidä paikkaansa


      • rainergrönfors

        Kyllä pitää.


    • Rantis1

      Rantakulman omistajat todella törkeitä asiakkaita kohtaan sekä ruoka on kauheaa! Leivonnaiset, etenkin pullat on raakoja ja mauttomia. Kylän pulit häiritsevät muita ihmisiä. Paikka on kuin keskiajalta

      • pulienpielavesi

        Pielaveteläiset tulleet sahalle töihin, siitä ne puliukot juontaa.


    • laes

      Muuttakee kaikki vieremälle.

    • tosiaasia

      Venäläisille löytyy ensiluokkaiset palvelut, on päiväkotia, jonon ohi hammaslääkäriin jne.Paras maku on näillä venäläisille.Ei tarvitse kohtuudessa pysyä.Vedetään vaan jonosta ohi niskoja heilutellen.Ollaan vähän parempaa väkeä, ei mitään maatiaisia vaan suuresta maailmasta.-Oikeasti ovat maaorjien jälkeläisiä.

      • laes

        No sillonhan kun tekkeyvyttä loputkii venäläesiks ni asia on ratkastu.


      • raatteentie

        Olipas pragmaattinen ratkaisu.Kyse on kuitenkin periaatteesta että yleensä ei jonossa etuilla ja erityiskohtelua ei vaadita eikä jaella.Kysesssähän on positiivinen rasismi, joka myös on yksi muoto syrjinnässä.Kummallista kun ei Keiteleen persut ota tätä huomioon ja nostata juttua tästä.Tietysti pitää muistaa että kuka Keiteleellä ajaa persujen linjaa , ei sinisen tulevaisuuden.


    • väkivallanvihollinen

      Keiteleläisten pitäisi ottaa venäläisistä mallia.Lasten kasvattaminen on halpaa kun ei tarvitse edes ruokia maksaa.Muksu menee kaverille kylään.Syö kuin hevonen.Toistaa. Itse voi vaikka sitten maata sohvalla ja katsella meikkikatalogia. Halpaa touhua on. Vähän paremmat vaatteet voi hankkia sitten kun ei tarvitse ruokaa eikä muitakaan välttämättömyyksiä hankkia.Välillä voi jopa itse ängätä mukaan muksun kavereille.Ei hävetä yhtään kun on ala-asteikäisen tasolla ajatuksen juoksu.

      Omalle kohdalle tämä on halpaa mutta tietysti joku sen maksaa.Sitä ei ole ryssä vielä älynnyt.

    • krasnajarodina

      Se on venäläinen tapa.Sivistyneesti mennään vieraisiin sosiaalisoimaan.Pitäisi keiteleläistenkin vähän olla ennemmän avoimempia maailman tuulille. Tunkkainen ilmapiiri Keiteleellä.Onneksi on näitä nuorekkaita ja yrittelijäitä maahanmuuttajia.

      • hvryssä

        NIin, mitäpä sitä muiden mielipiteistä välittämään.Kunnolla vaan omaa napaa vain kannattaa tuijotella.


    • Kudoskerto

      Seuraavat vaslit on viimeinen taisto palvelujen puolesta

    • Kioski

      Kaikki palvelut on paitsi alko

    • EräsRyyppy

      Äänestäkää rkp, niin ei tuu jytkyä

    • Syödä

      Aloitetaan lapsenteko talkoot, saadaan palvelut kasvuun

      • Anonyymi

        Mikäs on alkaessa talkoisiin,työpaikkoja liimatehtaalla vaikka kuinka paljon.Aina haetaan firmaan uusia tekijöitä.Töpinäksi nyt!


      • Anonyymi

        Onko liimatehdaskin? Milloin tällainen on perustettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko liimatehdaskin? Milloin tällainen on perustettu?

        Onko työntekijöitä,vai joko ovat tukehtuneet pois?


    • Anonyymi

      Kyllä näin on, jos työpaikkoja on, niin paikkakuntaa pitää kehittää. Harrastuksia ja muuta yhteistoimintaa. Aina löytyy osaamista monenlaista. Keitele nousuun!

    • Anonyymi

      Keitele kehuu itseään koska keiteleen ja pohjois-savon johtava kuntapuolue on keskusta.

      Keskusta markkinoi itseään koko alueen ja keiteleen kunnan elävöittäjänä. Kuitenkin ajaen vain keskustaan kuuluvien etuja , niin työpaikoilla kuin kunnan päätöksenteossa.

      Ei tarvitse ihmetellä miksi Keitele ja ympäryskunnat autioituu. Siinä ei muutamat innovatiiviset maatilat auta. Suuren kuntapuolueen luulisi saavan alueelle suhteillaan uusia työpaikkoja/yrityksiä.

      Ristiriitaista mainontaa.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


    • Anonyymi

      Niin on meillä pikkukaupungissakin. Pankit lähti, kauppoja on k,s,lidl, pankjeja op aktia ja s. Rakentajalle tb ekholm ja s. Juna kulkee, sähköistetään piakkoin. Silta uusitaan ... pärjätäänkö

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1495
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1301
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1282
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      30
      1227
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      29
      1204
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1106
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1087
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1076
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1074
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1052
    Aihe