Nordea haluaa eroon asiakkaistaan

Oravannahka

Avasin 70-luvulla tilin Kuopion Koppiin ja olen ollut siitä lähtien milloin Meritan, nordbanksnin ja nyt Nordean asiakkaana. Siihen tuli kuitenkin tänään loppu. Viime aikoina Nordea on laittanut maksulliseksi niin rahan noston automaatista ja nyt sitten pankkitilistäkin alkavat perimään kahden euron maksua. Vaikka se ei ehkä iso raha olekkaan niin vuodessa se tekee jo 24€. Olen vähävarainen ja terveyteni on huono joten ylimääräsitä rahaa ei ole. Otin tänään yhteyttä Nordea chat-asiakaspalveluun jossa kysyin asiallisesti syytä tälle maksulle mutta asiakaspalvelija sulki chatin välittömästi. Ajattelin, että se oli vahinko ja avasin keskustelun uudelleen kysyen samaa asiaa. Ja taas chat-ikkuna ponnahti kiinni. Olen joutunut asioimaan Neuvosto-Viron tullilaitoksen kanssa työni puolesta mutta edes siellä en ole kohdannut näin tylyä ja halveksivaa "asiakaspalvelua". Ehkä heille ei kelpaa köyhän euro.
Tämän täydellisen rimanalituksen vuoksi aion riipiä rahoistani osuusmaksun jonka laitan itseni ja miljoonien muoden suomalaisten omistamaan pankkiin enkä maksa enää senttiäkään minkään muotoisia palvelumaksuja Nallen osinkotuottoja ja egoa kasvattamaan.
Seuratkaa esimerkkiäni!

53

2500

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pankkeja_on

      Ei kannata ollakkaan "pankkiuskollinen". Maailma on muuttunut. Vaihtaminen on nykyään helppoa. Ja aika ikävää että ne uudet asiakkaat saa parhaimmat edut. Vanhat maksaa vanhan kaavan mukaan ... :-)

      • Anonyymi

        Eihän ne koskaan mitään sannantuojia ole asiakkaiksi halunnutkaan?


    • Ojasta_syvemmälle

      Turha kuvitella, että Osuuspankkikaan olisi asiakkaalle ilmainen. Jos yhdessä kohtaa onkin, niin toisesta otetaan enemmän.

      • Oravannahka

        En oleta että ilmainen olisi sekään, mutta ainakin asiakasta kunnioitetaan ja olen saanut heidän vakuutusyhtiöstään aina hyvää palvelua.


      • Anonyymi
        Oravannahka kirjoitti:

        En oleta että ilmainen olisi sekään, mutta ainakin asiakasta kunnioitetaan ja olen saanut heidän vakuutusyhtiöstään aina hyvää palvelua.

        Meilläkin oli 2000-luvun alussa yksi tili Osuuspankissa ja ainakin silloisen kokemuksen mukaan oli ystävällinen pankki. Nyt kun olemme joutuneet Nordean todella ilkeän tempun kohteiksi (- huijasi meidät maksamaan syyttä tuhansia euroja, ehkä joskus jaksan kertoa täällä koko jutun -) kaduttaa, ettemme aikanaan siirtäneet kaikkia tilejämme esim. juuri Osuuspankkiin.
        Ja syy pysyä Nordeassa oli niinkin tyhmä, kuin että halusin pysyä pankissa, johon vanhempani olivat 1980-luvun alussa minulle oman tilin avanneet. Nordeaan (SYP - Merita) myös puolisoni oli tilinsä avannut 1990-luvun alussa.)
        Emme olisi ikinä uskoneet, että pankki voisi toimia niin epärehellisesti ja kylmäverisesti kuin Nordea meitä vastaan toimi. Vaan aika on nyt mitä on ja monet lähtevät pahoille teille. Ehkä pankin vaihtaminenkaan ei enää asiaa muuttaisi. Meillä ainakin olisi parempi kuin hyvä syy erota Nordean asiakkuudesta. - Ehkä Nordea vielä nämä nettikirjoituksessaan nähtyään haluaakin ehtiä ensin ja eliminoi meidät asiakkaina. Niin tai näin, niin kuin puukko sydämessä tulee syyllisyys Nordean päätöksentekijöiden omassatunnossa vielä kaivelemaan. Jos ei, niin kadotukseen ovat matkalla.


    • onnea_matkaan

      toivottavasti löydät pankin, joka on edullisempi nyt ja tulevaisuudessa. On niitä maksuja muillakin pankeilla ja lisää tulee

    • tgc

      Oon kuullut huonoja juttuja myös muista pankeista, että kusettavat asiakasta. Aina ei oo ruoho vihreämpää naapurissakaan. En nyt tässä paljasta pankin tai pankkien nimiä.

      • ndea-asiakas

        "Oon kuullut huonoja juttuja myös muista pankeista, että kusettavat asiakasta. Aina ei oo ruoho vihreämpää naapurissakaan. En nyt tässä paljasta pankin tai pankkien nimiä."

        OP on yksi näistä !


      • Happamuudensäätöaine

        No jokaisella on tietty omat mielipiteensä mutta olisi tosi kiva että voisi antaa jotain osviittaa, että miten se osuuspankki nyt on asiakastaan kusettanut. Voisinpa itsekin kertoa teille, että erään autotehtaan autot menevät rikki heti takuun umpeuduttua. En nyt kerro minkä.


      • ndea-asiakas
        Happamuudensäätöaine kirjoitti:

        No jokaisella on tietty omat mielipiteensä mutta olisi tosi kiva että voisi antaa jotain osviittaa, että miten se osuuspankki nyt on asiakastaan kusettanut. Voisinpa itsekin kertoa teille, että erään autotehtaan autot menevät rikki heti takuun umpeuduttua. En nyt kerro minkä.

        Haepa hakusanalla "osuuspankki kusettaa" netistä. Tosin vaihtamalla pankin nimeä, se toimii varmaan joillakin muilla pankeilla myös. heh...


      • poianordeasta
        ndea-asiakas kirjoitti:

        "Oon kuullut huonoja juttuja myös muista pankeista, että kusettavat asiakasta. Aina ei oo ruoho vihreämpää naapurissakaan. En nyt tässä paljasta pankin tai pankkien nimiä."

        OP on yksi näistä !

        Siinäpä nordean puolelta trullausta kerrakseen. Kun kerran henkilöasikaiden palveleminen ei kiinnosta nordeassa niin minäpä häippäsin ja katkaisin yli 50vkestäneen pankkisuhteen. Terveiset vaan puhtaille pankjkisalien lattioille.


    • kdkhasjhjf

      Yritin saada Nordeaan erillisen tilin nettiostoksia varten turvallisuussyistä, mutta vastaus oli töykeä: "Ei me tilejä noin vain jaella, sinne pitää tulla rahaa joku tonni säännöllisesti".
      Sitten jos laitat tilille käteistä aletaan peräämään setelien alkuperää, vaikka ne on otettu toiselta pankkitililtä käteisostoa varten, mutta jäänyt käyttämättä.
      Koska erillisiä tilejä ei saa on "patjanalus" ainut säästömahdollisuus.

    • lopettakaavaahtoaminen

      Oi tätä Nordea-kohua. Media ruokkii ja kansa ottaa kaikki muruset vastaan ja kiihtyy entistä kovemmille kierroksille. Vai että parin euron palvelumaksu ja viides nosto kuukauden sisällä 0,40€?

      Itsellä on säästöpankki ja tililtä näyttää menevän joka kuukausi joku 4,50€ suoraveloituksena, mikälie palvelumaksu, en ole katsellut hinnastoja sen kummemmin, tiättekö kun ei kiinnosta. Jättäkää yksi tupakka-aski tai pari siideriä kuukaudessa ostamatta, niin teillä on jo kasassa parinkin kuukauden palvelumaksut a la Nordean hinnat :) JOkainen valittaja pystyy varmaan kyllä ostamaan limsaa/karkkia/kaljaa/sidukkaa/tupakkaa/pullaa joka kuukausi, mutta sitten parista eurosta kaatuu maailma.

      • Missä_on_pihvi

        Minua ainakin ihmetyttää tämä huuto jostain viidennen automaattinoston maksusta. Itse nostan käteistä yleensä 240 euroa kerrallaan ja se riittää päivittäisiin ostoksiin 3 - 4 viikkoa. Nostokertoja tulee siis yksi tai kaksi kuukaudessa.

        Jos jonkun tekee mieli hakea rahaa seinästä kahdenkympin erissä, niin siitä sietää jo maksaakin. Turhaa leikkimistä.


      • 3835471

        kaikki eivät ole kuin sinä.


      • Anonyymi

        Kun riistäjällle antaa pikkurillin, se vie koko käden.


      • Pennit_possussa

        Kylläpä on maailma muuttunut. Raha ei enää kelpaa edes pankeille säilytettäväksi.


      • KäännyVasemmalle
        Pennit_possussa kirjoitti:

        Kylläpä on maailma muuttunut. Raha ei enää kelpaa edes pankeille säilytettäväksi.

        Meinasin jo menettää uskoni Nordeaan ja ajatella että he tosiaankin ovat vain köyhiä kyykyttäviä kapitalisteja mutta tuo uutinen sai minut toisiin ajatuksiin! Kerrankin maksu joka koskee vain rikkaita!
        Hyvä Toveri Nalle, anna nuoruuden taistolaishenkesi kohota jälleen kukoistukseen!


    • pankkiiri48484845775

      nordean osakkeiden omistajana olen vain tyytyväinen. ei köyhät joille muuutama sentti on noin iso asia ole mikään kannattava bisnes.

    • pörssipeluri12344

      Nordeahan on hyvä pankki. Avainasiakkaaksi pääsee vain 30k euron säästöillä, sijoituksilla tai lainoilla. Itsellä yli 30k osakesalkku nordeassa, 1% välityspalkkiot myös ulkomaisiin osakkeisiin ja täysin ilmaiset pankkipalvelut.
      Köyhien kannattaa siirtää pankkiasiointinsa muualle ja niiden, joilla on rahaa nordeaan. Nordea ei ole persaukisten pankki, mikä on todella hienoa niin minunkaan ei tarvitse maksaa persaukistenkin palveluita.
      Omistan myös nordean ja sammon osakkeita.

      • Nuurdea

        Eläkeläisen premium- / avainasiakkuus säilyy vaikka siirtää niihin edellyttämät sijoitukset tai lainat, 100k / 30k, paremmin tuottavien ulkomaisten pankkien hoiviin. Näin säilyy ilmaiset luottokortit, verkkopankit, vakuutukset jne. Tuli hieman liioiteltua: eläkeläisellähän on vain sijoituksia.


      • Anonyymi

        Kyllä köyhiltä kupataan sinun maksuihin rahaa kerran ilmaista on. Kukas sitten maksaa kulusi kun halveksimasi köyhät ovat kadonneet? Ei ole ilmaista ateriaa. Olet harvinaisen pöyhkeä ja itsekkään tuntuinen. Toivottavasti olet saanut kurjuutta itsellesi vuorostasi ja leuhkimisesi on vain muisto enää.


      • Anonyymi

        1% välityspalkkio? Huh!

        Täytyy olla hullu, jos maksaa tuollaisia palkkioita. Esimerkiski Nordnetin hinnastossa kallein välityspalkkio on 0,2%.


      • Anonyymi

        Niin. Unohdin tuolla ylempänä suuresta huijauksesta puhuessani mainita, että olenpa kai parikymmentä vuotta ollut Nordean avainasiakaskin. Ihan se ja sama. Täytyisi kai olla miljoonia ellei miljardeja tilillä, ennen kuin Nordea suostuisi korvaamaan töppäyksiään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Unohdin tuolla ylempänä suuresta huijauksesta puhuessani mainita, että olenpa kai parikymmentä vuotta ollut Nordean avainasiakaskin. Ihan se ja sama. Täytyisi kai olla miljoonia ellei miljardeja tilillä, ennen kuin Nordea suostuisi korvaamaan töppäyksiään.

        Ja mikä ihmeellisintä: hiljattain sain toiminimelleni kirjeen, jossa ilmoitettiin yksselitteisesti, että yritykseni käyttötili muutetaan shekkitiliksi. Noin vain. Ja tosiaan, kun seuraavan kerran kirjauduin laskuja maksamaan, huomasin että yritystilini olivat nyt nimeltään shekkitilejä.
        Aloin sitten Nordean sivustolta tutkia, että mikä ero noilla tileillä on: käyttötili on pienten ja pienempien keskisuurten yritysten tili, shekkitili isompien keskisuurten ja suurten yritysten tilimuoto. Vai olen minä yksityinen elinkeinonharjoittaja vielä suuryrityskin. Sivustolta ei selvinnyt, mitä Nordea hyötyy siitä, että luokittelee minut suureksi yritykseksi. Mutta varmasti hyötyy jossain vaiheessa. Varmasti ei olisi tehnyt muutosta, jos kyseessä olisi asiakkaan paras,


    • Nordeapettymys

      Puhukaa mitä puhutte että Nordea on hyvä pankki, se ei kuitenkaan ota huomioon henkilöasiakkaiden tarpeita. Nyt se luopuu seteleiden käsittelystä ja kaikki pitäisi hoitaa pankkikortilla. Ottaako Nordea lasten säästölippaat laskettavaksi???
      Miksi ei Nordea ilmoita suoraan että haluaa luopua tavallisista henkilöasiakkaistaan ja palvella vain yrityksiä jatkossa. Ellei pankki jatkossa halua hoitaa tallettajia ja käteistä rahaliikennettä vaihtakoon toimialaansa joksikin muuksi toiminnaksi.
      Kaikki raha asiat ja palvelut kuuluvat pankkitoimintaan.
      Meillä Nordea luopui kassapalveluissaan myös valuutan vaihdosta, se tulee nyt tilata etukäteen konttoriin. Ongelma on se että matkustustarve saattaa tulla yllättäen ja valuuttaa tarvitaan heti. Kyllä käteiskauppoihin vielä on tarvetta. Edelliset äveriäät pankkia puolustavat keskustelijat voivat pysyä Nordeassa. Vaikka en itse ole persaukinen ja olen vielä avainasiakas Nordeassa en hyväksy tällaista kohtelua henkilöasiakkaita kohtaan, olen jo siirtämässä pääasialliset pankkitoiminnot toiseen pankkiin. Yli 50 vuoden asiakassuhteeni Yhdyspankin / Nordean kanssa muuttuu nyt niin että Nordeassa oleva tilini jää kakkostiliksi.

      • Nalle_kiittää

        Eikös siitä kakkostilistä aleta peritä kuukausimaksua, kun et enää ole avainasiakas? Lähtemällä Nordeasta alat siis maksaa sinne entistä enemmän.


      • ijhggg

        Eipä täällä välttämättä kaikki ole äveriäitä, mutta aihealue on pörssi ja osakkeet. Ne, jotka ovat äveriäitä, pitävät rahojaan useissa pankeissa talletussuojan takia. Minäkin Nordean avainasiakas ja ollut ihan tyytyväinen pankkiini. Kyllähän käteisen rahan käyttö vähenee kokoajan ja nykyään on otto automaatin lisäksi talletusautomaatteja. Ymmärrän kyllä, että toi valuutanvaihto on ongelma. Itse käytän käteistä vain, jos on pakko.


      • tuosyaniin
        Nalle_kiittää kirjoitti:

        Eikös siitä kakkostilistä aleta peritä kuukausimaksua, kun et enää ole avainasiakas? Lähtemällä Nordeasta alat siis maksaa sinne entistä enemmän.

        Riippiuu tilimuodosta. Itse kävin vaihtamassa Nordean kakkostilini käyttötilistä jonkinlaiseksi säästötiliksi. Ainakin pankissa sanoivat sen tilin olevan jatkossakin ilmaisen. Korko on silläkin tilillä nollassa, mutta ei tarvi maksaa sentään tilin olemassaolosta.


      • Anonyymi
        ijhggg kirjoitti:

        Eipä täällä välttämättä kaikki ole äveriäitä, mutta aihealue on pörssi ja osakkeet. Ne, jotka ovat äveriäitä, pitävät rahojaan useissa pankeissa talletussuojan takia. Minäkin Nordean avainasiakas ja ollut ihan tyytyväinen pankkiini. Kyllähän käteisen rahan käyttö vähenee kokoajan ja nykyään on otto automaatin lisäksi talletusautomaatteja. Ymmärrän kyllä, että toi valuutanvaihto on ongelma. Itse käytän käteistä vain, jos on pakko.

        Tällaisia hyödyllisiä hölmöjä isot pankit tarvitsevat. Joo ei sitä käteistä tarvitse se on vanhanaikaista. Kohta joudut luovuttamaan sukusi kaikki tiedot ja selvitykset pankille.


      • Anonyymi

        Meilläkin tuli päivittäistavarakaupassa jonkin verran käteisrahaa vielä kymmenisen vuotta sitten. Niitä kassarahoja sitten kun kiikutit pankkiin (siihen aikaan pankkiin vielä pääsi), niin eikös Nordeassa isketty jostain kahden, kolmensadankin euron käteistalletuksesta lomakkeet eteen ja pyydetty kirjallisesti selittämään, mistä rahat olivat peräisin. (Tosin virkailija heti alkuunsa totesi, että kyllä hekin siellä pankissa keskenään puhuvat, että onko aina pakko ajatella pahaa. )
        Mutta nyt, kun Nordea itse on huijannut meitä asiakkaita pahemman kerran, alkaa ärsyttää kaikki nämä vanhatkin asiat. Emmekä enää ole sinisilmäisen hölmöjä ja vielä luule, että pankissa kaikki hoidetaan laillisesti ja ettei asiakkaan tarvitse olla varuillaan. Yhtä varuillaan täytyy näköjään Nordean kanssa olla kuin ylipäätään joka tahon kanssa tänä huijausten kultakautena.


      • Anonyymi
        ijhggg kirjoitti:

        Eipä täällä välttämättä kaikki ole äveriäitä, mutta aihealue on pörssi ja osakkeet. Ne, jotka ovat äveriäitä, pitävät rahojaan useissa pankeissa talletussuojan takia. Minäkin Nordean avainasiakas ja ollut ihan tyytyväinen pankkiini. Kyllähän käteisen rahan käyttö vähenee kokoajan ja nykyään on otto automaatin lisäksi talletusautomaatteja. Ymmärrän kyllä, että toi valuutanvaihto on ongelma. Itse käytän käteistä vain, jos on pakko.

        Kellä vähenee, kellä ei. Eikä se ole edes iästä kiinni: Vanhempani ovat maksaneet kortilla kai jo jotkut kolmekymmentä vuotta. Minä en vielä koskaan elämässäni. En kertaakaan. Mitään. En yksityishenkilönä enkä yrittäjänä. - Taidan jo olla harvinaisuus!


    • Miksi_elätätte_pankkeja

      Miksi tuette pankkeja? Ette saa palvelua, kun pankit on viety pois, tai palveleminen rajataan tiettyihin kellonaikoihin. Maksatte yhä vaan nousevia kaikenlaisia palvelumaksuja ja kuluja vaikka ette saa sitä palvelua lainkaan. Itse heivasin 10 vuotta sitten kaikki pankit, kun kyllästyin niiden kusettamisiin ja suorastaan laillistettuihin ryöstöihin tilillä oleville varoille. Tilit saa töistä käteen edelleen, laskut sa maksetuksi vaikka r-kioskilla käteisellä, tai suoraan firmoihin. Pankin asiakas kun ei lain mukaankaan tarvitse olla, eikä se niin voi ollakkaan, että lailla määrätään sinut olemaan jonkin paska lafkan asiakas. Kaikki hoituu paremmin ilman pankkien välissä sössimistä, enkä ikinä enää astu pankkeihin, sen olen luvannut mulle sekä itselleni.

    • pankit.vituttaa

      S-pankki on tavalliselle ihmiselle paras.
      Itsellä lapsena oli tili Säästöpankissa, sitten 90-luvun lamassa alkoi riepottelu, ensin tilini siirtyi Postipankkiin, se muuttui Leoniaksi, sitten Sampopankiksi ja nyt se on ollut Danskebankin nimellä. Ennen ei ollut mitään "palvelu" maksuja mutta nekin tuli 90-luvulla ja koko ajan perkele kallistuvat vaan!
      Ei ole kyllä 90-luvun lamasta lähtien tullut mistään mitään positiivista tavallisen ihmisen kannalta, pelkkää paskaa niskaan koko ajan perkele!!

      • muutama.hilu

        - Sää tuot tänne kaupungin liikekeskuksen pankkiin paperijätettä?
        -- No vie vittuun nuo entiset tuolta holvista ensin! Minä en oo kuule huviukko!
        - Sie tuot siihen lisää vaan, noin niinku ihan vaan omasta halusta?
        -- no perkele vittuunko mä työnnän ne tähän aikaan?
        - Ahlmannintiellä on jätepiste, siellä otetaan paperirahaa vastaan.
        -- ei oteta tähän aikaan.
        - no ollaan ihmisten ajoissa liikkeellä. Viittitkö ottaa vielä noi hiekat mitkä kannoit pankin lattialle tullessas.
        -- perrkele kun mun tekis mieli ampua sut saatana!
        - ahah, ai tekis vai? Onks sulla ase?
        -- haista vittu!
        - Onks sulla ase?
        -- Haista vittu!!
        - Onks sulla ase?
        -- HAISTA VITTU!!!
        - keräätkö ystävällisesti nuo setelis pois?
        -- Kyllä! Mutta elä leiki kovista, sä oot ihan hupiukko loppujen lopuks.
        - kerää... ootsä juovuksissa?
        -- Tiiätsie... ENKÄ ole! Mutta kuule kyrpä, minäkii oon teheny asiakaspalveluhommia.
        - Jooh, mie oon pankkitoimihenkilö.
        -- Joo-o, älä leiki perrkele jeesusta iso mies!
        - Sie oot pankin lattian paskaaja!
        -- NO PERRRRKELE ETKÄ SINÄ NÄÄ SAATANAN RUNKKARI MIKÄ RAHAKASA TUOLLA HOLVISSA ON??!!
        - Sä oot ison kasan tuonu hiekkaa pankin lattialle...
        -- perkele... TÄH?
        - Minkä takia sä puhut noin epäkohteliaasti?
        -- No kun sä oot kyrpä!
        - Sie tuot hiekkaa tänne pankin lattialle...
        -- Sie oot vielä... etkö sä oo saanu tarpeekses pankkihommista, saatana!
        - Sie tuot... sie tuot...
        -- Sää täällä vielä yölläkin runkkaat!
        - Sie tuot jätteitäs tänne jumalauta yhteisiin pankin tiloihin ja mulle pidät tuollaista meteliä!
        -- No perkele oisit vieny pois nuo rahat tuolta!
        - Sinä viet tuon kasan minkä sie toit.
        -- Voi vittu!
        - Joo-o, ole ystävällinen.
        -- Voi vittu mitä... ilimanko ne on haukkunu näitä pankkilaitoksia ja kaikkia mulukkuja...
        - tiiätsie... tiiätsie mikä on juutube?
        -- En tiiä mutta kyrvänsyylä oot mieheks!
        - Juutube tietää kohta sinut.
        -- joo-o, perkele että on kyrpä mies...
        - lompakko auki ja hilut kyytiin ja hyvää illanjatkoa.
        -- Haista vittu, minä sanon jotta haista vittu iso mies! Nuin paskantärkeä ukko, muutamasta hilusta...
        - Niin sulla on niitä koko lompakollinen tulossa, muutama hilu.
        -- Ei oo kun muUUTAMA HILU, USKO NYT PERKELE!
        - Viet ne vaikka Ahlmanintielle tai ostat jotain.
        -- Eihän se oo auki enää porttikiellon jälkeen...
        - mene silloin kun se on auki, hyvää illanjatkoa.
        -- voi vittu...


    • ei_enää_nordean_asiakas

      heh kuka vielä haluaisikaan olla Nordean asiakas. Miksi joku vielä ON Nordean asiakas? Nordea haluaa vain muutaman heppulin jotka vievät rahansa piilotettaviksi Tyynen Valtameren saarille. Kovan palkkion ottavat. Köyhät ulos on meininki!

    • Pimeetkukat

      Olen pienyrittäjä, kukkakauppias, takana yli 18 vuotta. Vielä pidempään olen ollut Nordean asiakas. Ei ole velkaa, ei paljon rahaa tililläkään. Jokin aika sitten soitti Nordeasta nainen, joka ei suostunut kertomaan nimeään, mutta tivasi vastauksia pankin asiakaskyselyyn. Finanssivalvonta velvoitti tähän. En ollut valmis vastaamaan kysymyksiin, mutta halusin kuitenkin selvittää, onko kysymyksiin pakko vastata, kuten soittaja väitti. Finanssivalvontaan voi soittaa ti ja to, ja yksikön lakimies kertoi, että Nordea on tulkinnut ohjeita väärin ja käyttää tietoja omiin tarkoitusperiinsä. No, minulta jäi kyselyyn vastaamatta, ja noin kahden kuukauden kuluttua Nordea sulki tilini ilman mitään. Tästä seurasi se, että en enää voi myydä kukkia pankkikorteilla tai muilla korteilla, koska minulla ei ole tiliä, jonne luottokorttiyhtiö (Nets) voisi tilittää varat. Nyt myyn vain käteisellä, pitkälti ilman kuittia ja suoraan taskuun - Nordea teki miltei 20 vuoden asiakkaastaan pimeän työn tekijän. Kysymys: meneekö Nordean valvonta liian pitkälle, ja tiedetääkö johdossa, mitä kentällä tapahtuu?

      • Anonyymi

        Tuo juuri on outoa, että aina salaavat oman nimensä, mutta asiakkaalta haluavat varmaan kohta kengännumeron ja veriryhmätiedonkin.
        - Hentunen -


      • Anonyymi

        Itsekin olen yrittäjä, meillä on perheyritys. Meiltäkin Nordean sukunimettömät henkilöt alkoivat tivata yrityksemme asioita. Halusivat tietää jopa tavarantoimittajiemme ja alihankkijoidemme ja asiakasyritystemme nimet! Eikä tämäkään riittänyt, vaativat vielä sopimukset ym. dokumenttiin itselleen, siis kaikki bisnessalaisuutemme. Puolisoni epäili heti, että yrittävät varastaa menestyksemme avaimen. Kuitenkin tottelimme ja nähtäväksi jää, mitä siitä tulevaisuudessa seuraa.
        Kun valitimme palvelusta Nordean ”palveluasiamiehen toimistoon”, sieltä joku täysin nimetön (ja ehkä sukupuoletonkin) henkilö ”rohkaisi” meitä lähettämään lisää dokumentteja. Kyllä meillä nyt on se käsitys (lue: tieto), että Nordea on suorastaan paha toimija.
        - Ja mihin jäi koko urkkimisepisodin tulos tai vastaus vai mitä lie sanaa Nordea käytti luvatessaan palata asiaan. Vuosi on pian mennyt, eikä ole mitään kuulunut. Ja mitä olisi pitänytkään kuulua!?! Emme olleet tehneet mitään väärin. Ei kai Nordealla voi ollakaan muuta sanottavaa kuin että: - kiitos, hölmöt, annoitte meille kullanarvoisia vinkkejä.
        Mutta kiitos tuosta Finanssivalvontavinkistä pimeetkukat-kirjoittajalle. Täytyisiköhän meidänkin kysyä sieltä, että mitä mieltä siellä ollaan tällaisesta yrittäjien koko toiminnan aiheettomasta penkomisesta.
        - Yli 40-vuotiset SYP-Merita-Nordea -asiakkaat😡


    • Älämölöö

      Kyllä olet niin oikeassa pankin suhteen kun vain aiakas voi olla. Samat mietteet on täällä pankin suhteen, mistä sitten löytyisikin pankki jossa suhtauduttaisiin tänäpäivänä asiakkaan asioihin asian tuntemuksella ja palvelu halulla. Lisäksi ainakin Nordeassa muuttuu pankin niin sanotut palvelut tämän tästä. Nyt pitää olla "tunnusluku sinne ja pinkoodi tänne mobiili laite pankille, pieru sinne ja haju tänne". Suunilleen tätä rataa tänäpäivänä pankin ns palvelut on miks pitää muttaa nytkin vuoden 2017 alusta pankki systeemejä uusiksi ihan hyvinhän se on toiminut tämä nyky systeemikin eli paperilla olevat tunnusluku sovellutukset? Ainakin minä olen lopen kyllästynyt ainaiseen pankki systeemien muutoksiin Nordeassa. Kun esm soitat Nordean pää konttoriiin niin oletan näin, että pankki tunnuksilla kirjautumien soittojonoon ei onnistu puolissakaan soitto tapauksissa. Kun selasin Nordean ohje sivuja osatakseni tämän uuden tulossa olevan pankki palvelun niin ohjet on niin pientä tekstiä ja nopeasti häipyviä, että paraskin hyvällä näöllä varustettu asiakas ei ehdi saada ohjeista selvää. Ensinäkään minulla ei ole mobiili laitetta enkä tarkkaan tiedä edes mikä tälläinen laite on. Lisäksi ei Nordeaan voi enää luottaa siellä tehdään niin paljon virheitä laskutuksissa. Olen lisäksi muiltakin asiakkailta kuullut, että pankissa ei osata käyttää titokoneita. Tästä on minulla omakohtaista kokemusta niiltä aijoilta jolloin en ollut perillä näistä nyky systeemeistä ollenkaan. Mutta osasin kuitenkin lukea ja huomasin virkailian merkinneen väärin summan jonka johdosta olisin hävinnyt pankille huomattavan summan. Se oli siihen aikaan kun virkailian työtä pääs läheltä seuraamaan. Häkeltymättä ja virka hymyn takaa sanottiin: "Kas vain niinpä tapahtuikin virhe korjataan se". Tämä juuri on ärrssyttävää kun virheeseen vielä suhtaudutaan kuin maailman luonnollisimpaan asian ja virka hymyn välityksellä. OLen varma ettei mobiili pankiin siirtyminen niin vain ongelmitta suju vaan ongelmia riittää niin pankeilla kuin asiakkaillakin ainakin vuodeksi 2017 koppuun asti.
      Niin on muutkin kuin pankki asiat muuttuneet sotkuisemmiksi kuin asiat ennen näitä titokone systeemejä oli. Olen lopen kyllästynyt kaikkiin nyky systeemeihin ja niin käy muollekkin tässä ajan saatossa kunhan tämä digi innostus tästä vähän laimenee.

      • exasiakas

        Tuntuu kyllä todealla siltä, että kaikki henkilöasiakkaat karkoitetaan nordeasta. Ensiksi pantiin käteisnostot kahdesti viikossa sallituksi. Nyt on mahdollista nostaa pankista käteistä vain yhtenä päivänä viikosta. Tiedustelussa ilmoitettiin, että käteisen saanti pankkisalista loppuu 1.1.2017 tyystin. No miten käy vanhukset joilla on ollut tili aikojen alusta ja ovat tottuneet asioimaan pankkisalissa ihan oikean ihmisen kanssa. On paljon vanhuksia, jotka eivät tule koskaan hallitsemaan automaatista rahan nostoa.
        Palvelu pankkisalissa on kesästä lähtien huonontunut ihan alaarvoiseksi, tietenkin henkölöstöä harmittaa ja stressaa tulevaisuus. Ellei paikalliset pankkineidit ole asiakkaille tarpeeksi tylyjä tuodaan keikkatyöläiset naapuripitäjästä tylyttämään asiakkaita. Onneksi ainakin itse osaan vielä pistää tylysti takaisin kun sellainen tulee kohdalle.
        Tallelokeroasikkaita kait pyritään myös hätyytämään pois, koska tallelokeron hinta nostettiin maaliskuussa nelinkertaiseksi. Ilmeisesti se ei vielä tehonnut osaan tallelokeroasikkaista koska 11/16 noisu kuukausimaksu seitsemästä ekestä 10 euroon.
        Onneksi on naapurissa muita palvelualttiimpia ja vähemmän ahneita pankkeja, jotka mieluusti ottavat vastaan uudet asiakkaat: jakavat rahaa pankkisalista joka päivä veloituksetta, tarjoavat tallelokeropalvelut vain viideksennellä hinnalla, ja hymylevät kun asikas saapuu pankkisaliin vaikka olisi saappaat hiukka savessa.
        Ihmetellä täytyy millä nordea jossain vaiheessa tulee pärjäämään kun henkilöasikkaat vetävät roponsa pois ... mistä nordea sitten repii rahat lainan antoon????


      • Anonyymi

        Jospa virhe ei ollutkaan tahaton…. Tulee vain mieleen nyt, kun on oma kokemus Nordean huijaamaksi tulemisesta.
        Ja samaa mieltä: kyllä suomalaiset vielä tulevat katumaan digi-innostustaan ja sitä, kuinka leuhkia ovat olleet siitä, kuinka tässä maassa on edistyksellinen teknologia. Huonot ajat ovat tulossa ja silloin kärsimme kaikki.


    • omakokemus

      Meikällä oli liki 40 vuotta tili silloin aikoinaan Postipankiksi kutsutussa pankissa, kunnes äskettäin sen lisäksi että olivat jo ennestään ryhtyneet sakottamaan minua joka kuukausi rahojeni uskollisesta säilyttämisestä siellä, aikoivat nyt ryhtyä sakottamaan lisää pelkästä yhteydenpidosta eli pankkitunnuksista. Tosin pankkisuhteemme kutsuminen edes yhteydenpidoksi on jo sinänsä liian kunnioittavaa, sillä niihin harvoihin yhteydenottoihini ei koskaan viitsitty vastata, minkä vuoksi lopulta päädyin maksamaan pankin itse määrittelemiään lisäsakkoja - näiden sakkojensa perimisestä pankki tosiaan sitten pitikin tarkasti huolen.

      Onneksi olen muuttanut pois Suomesta 15 vuotta sitten. Nykyisessä kotimaassani pankit säilyttävät rahani ilman sakkoja ja homma yksinkertaisesti vain toimii. Ilman sakkoja. Niinpä oli helppoa dumpata tämäkin näistä jäljelläolevista harvoista suomalaisista yhteyksistäni.

      Silti ihmettelen: miksei nyky-Suomesta tietääkseni) löydy yhtäkään pankkia, joka kykenisi säilyttämään asiakkaansa rahat tilillään ilman lisämaksuja? Saati keskustelemaan asiakkaittensa kanssa ilman sakkomaksuja? Kysyn vaan...

    • Pasyrot

      Yksinkertaisesti siksi ne eivät hoida asiakkaittensa asioita, koska ne olettaa, että he ovat asiakkaan yläpuolella ja asiakasta voi kusettaa haluamallaan tavalla. Mutta pian joku rahalaitos huomaa tämän kusetuksen ja ottaa ohjat suomalaisten pankki asioitten hoidossa, eikä veloita siitä mitään, koska se toimii, raha liikenteen hoitajana ja sa korvauksensa niitten lainojen koroista joita se asiakkailleen on antanut. Mites se menikään se suomalainen kasan viisaus: "Ahneella on paskanen loppu ". Ja tämän paskan Suomalaiset ahneet pankit joutuvat vielä nielemään.

      • saatanan.paskalaitokset

        S-Pankkihan on jo olemassa joka ei veloita kuukausimaksuja.
        Kyllä jotkut pankit näyttävät olevan niin saatanan kyrpiä asiakkaita kohtaan että tekisi mieli aloittaa kampanja jossa joka päivä pankin ikkunan läpi lentää kivi konttoriin...


    • peO

      Olen sattuneesta syystä ollut jo kymmeniä vuosia sitä mieltä, ettei Nordea tai mikä se silloin olikaan SYP Merita.. ollut tavallisen palkansaajan tai pienen yrittäjän pankki. Vielä vähemmän eläkeläisen jolla alle 1500ecua eläke. Meillä on vain yksi suomalaisomistuksessa oleva pankki OP. Toistaiseksi kohdelleet hyvin. Jos sinulla on ylimääräistä rahaa yhtään, sille pitäisi etsiä muu muoto sijoittaa kun tavallinen pankkitili. Käyttövarat tilillä, muut varat esim Nordnet tms. rahastot ja pörssiosakkeet. Eiköhän heillä ole vähiten kuluja. Tosin asiaan pitää hieman perehtyä.

    • Anders80

      Nordean chat on täysi vitsi. Ilmoittaa jonotusajaksi 11min, sitten kun laitat viestiä, pompsahtaa aika 13 minuuttiin. Vastausta ei tule kuitenkaan koskaan, ja lopulta yhteys katkeaa ja tulee vikailmoitus. Olen muutaman kerran kokeillut, ja aina sama homma. Ainoa tapa ottaa yhteyttä on tuo maksullinen numero, jonne saa aina jonottaa perkeleen kauan. Aivan käsittämätöntä ”palvelua”.

    • Anonyymi

      Villimmäksi vaan menee rahastus, nyt veloitetaan jo yritystileistä joilla ei ole mitään tapahtumia palvelumaksua 9,70 kk!

    • Anonyymi

      S-pankista löytyi sellainenkin ilmainen palvelu kuin "asiakkuuden siirto"

      Raivokkaalla karttojen ja aikataulujen selailulla sainkin suunnitelluksi puoli päivää vievän proseduurin tilin lopettamiseksi toisessa pankissa jossa palvelukonttori toisensa jälkeen on lopetettu. (Koko Espoossa yksi ja koko Vantaalla yksi konttori.)

      Mutta Prisman S-pankkipisteessä asian hoitivat "viran puolesta".

      • Anonyymi

        Onni ja autuus ei löydy S-pankistakaan. Hekin ovat ahkerasti keksineet kaikenlaisia maksuja, tuntuviakin, asiakkailleen viime vuosina. Tili, laskunmaksu ja vihreä kortti ovat maksuttomia edelleen, siis toistaiseksi, mutta esimerkiksi jos jätät Visa-tilillesi saldoa, maksat siitä kiskurikorkoa plus kuukausimaksun.


    • Anonyymi

      Joskus oli säästöpankkeja ja postipankkeja vähän joka puolella. Nyt ei ole kuin jotain helekutan tietokoneen näpyttelijöitä. Nordeassa on yli 1500 henkilöä työskentelemässä rahanpesun estämiseksi. Henkilökuntaa on koulutettu 110 000 tuntia viimeisen vuoden aikana.
      Voihan vitjatti että on yksinkertaisetkin asiat osattu tehdä vaikeiksi. Suljetaan konttorit ja pistetään porukka näpyttelemään tietokonetta ja pitämään palaveria.

      • Anonyymi

        Maailma tosiaan muuttuu, Konttoreita päivittäisasiointiin käyttää alle 2 % Nordean asiakkaista.

        S-pankilla on konttoreita vielä. N26, Revout jne. taas vievät nuorten asiakkuuksia kivijalkapankeilta kun konttoreita ei kaivata lainkaan. Asuntolainat taitavat olla ainoa kotimaisten kilpailuvaltti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1646
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1285
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1200
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1128
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1126
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1021
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      952
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      937
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      814
    Aihe