Näkemiin nordea!

Perus.palkansaaja

Olen tällainen peruspetteri, saan ansiotuloja kuukaudessa n. 2856 euroa nordean tilille. Soitin juuri nordeaan ja kysyin että onko todellakin palvelumaksut kuukaudessa 7.50 euroa jatkossa? Ja he sanoivat kyllä on. Kanta-asiakkaaksi pääsisi yli 6000 euron säästöillä.
Sanoin että pitää sitten miettiä pankin vaihtoa johon asiakaspalvelija vastasi että kyllä tosiaan kannattaa miettiä jos vaihtaisit pankkia.
He siis OIKEASTI haluavat keskituloisista asiakkaistaan eroon. Niin että vain rikkaat ja pahasti asuntovelkaiset jäävät.

S-pankista saa edes rahaa mukaansa jos päättää joskus sieltä häipyä. Nordeasta et saa mitään.

23

464

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hiekkaa_konttoriin

      Eipä sinusta pankille mitään iloa olekaan, jos saat tilipäivänä 2856 euroa ja käytät sen kuukauden aikana pois. Ilmeisesti näinhän homma menee, kun säästöjä ei ole kertynyt. Juuri sellainen asiakas, josta aiheutuu kustannuksia, mutta pankki ei pääse tienaamaan oikeastaan mitään kautta.

      Onnittelen siis molempia, sekä sinua että pankkia. Lähtösi jälkeen molemmat ovat varmasti tyytyväisempiä. Toivottavasti jokin toinen pankki suostuu ottamaan sinut vastaan.

      • Perus.palkansaaja

        Olen jo pitkään laittanut osan tuloistani menemään s-pankkiin eli tili on jo valmiina. Siirrän sinne loputkin tulot.
        Juu 6000 euron säästöt on se raja että nordeasta saisi mitään alennusta eikä tuokaan pitäisi kaikkia peruspalvelumaksuja poissa.


      • Ok-sensi

        Säästöjä ja lainoja yhteensä vähintään 6.000. Eli ei tarvi olla säästöjä , voi olla velkaakin :)


      • Perus.palkansaaja
        Ok-sensi kirjoitti:

        Säästöjä ja lainoja yhteensä vähintään 6.000. Eli ei tarvi olla säästöjä , voi olla velkaakin :)

        Ei muuta ku velkaa ottamaan!


      • qebrhq
        Perus.palkansaaja kirjoitti:

        Olen jo pitkään laittanut osan tuloistani menemään s-pankkiin eli tili on jo valmiina. Siirrän sinne loputkin tulot.
        Juu 6000 euron säästöt on se raja että nordeasta saisi mitään alennusta eikä tuokaan pitäisi kaikkia peruspalvelumaksuja poissa.

        Näin se menee. Pankki haluaa kannattamattomista asiakkaista eroon. Sinulla ilmeisesti on tili tyhjä aina ennen tilipäivää jos ei mitään jää säästöön. Noilla tuloilla pitäisi olla helposti siellä se 6000€ vaikka sitten vain pahan päivän varalle.


      • adadadad
        qebrhq kirjoitti:

        Näin se menee. Pankki haluaa kannattamattomista asiakkaista eroon. Sinulla ilmeisesti on tili tyhjä aina ennen tilipäivää jos ei mitään jää säästöön. Noilla tuloilla pitäisi olla helposti siellä se 6000€ vaikka sitten vain pahan päivän varalle.

        Mitäpä noita säästelemään kun voi vain rallatella. Euroopan tulevaisuutta kun katsoo niin saattaa olla ettei säästöistö ole paljoa hyötyä ellei liikuta miljoonissa joiden avulla muutta mahdollisimman kauas.


    • hohhoijaavaann

      Jos sinulla ei tällähetkellä ole velkaa ja pankinvaihto sujuu helposti, niin vaihda vain pankkia. Sinulla varmaankin jo s-etukortti ja sitämyötä saat pankkipalvelut ilmaiseksi S-pankissa. Asuntolainaa kun haet, niin jostain muualta saat paremmat tarjoukset.... varmasti..

    • khyrdcdö

      Sitten kun S-pankki on kerännyt asiakkaikseen riittävästi tyhjätaskuja laittaa he palveluilleen kunnon maksut.

    • Pimeetkukat

      Olen pienyrittäjä, kukkakauppias, takana yli 18 vuotta. Vielä pidempään olen ollut Nordean asiakas. Ei ole velkaa, ei paljon rahaa tililläkään. Jokin aika sitten soitti Nordeasta nainen, joka ei suostunut kertomaan nimeään, mutta tivasi vastauksia pankin asiakaskyselyyn. Finanssivalvonta velvoitti tähän. En ollut valmis vastaamaan kysymyksiin, mutta halusin kuitenkin selvittää, onko kysymyksiin pakko vastata, kuten soittaja väitti. Finanssivalvontaan voi soittaa ti ja to, ja yksikön lakimies kertoi, että Nordea on tulkinnut ohjeita väärin ja käyttää tietoja omiin tarkoitusperiinsä. No, minulta jäi kyselyyn vastaamatta, ja noin kahden kuukauden kuluttua Nordea sulki tilini ilman mitään. Tästä seurasi se, että en enää voi myydä kukkia pankkikorteilla tai muilla korteilla, koska minulla ei ole tiliä, jonne luottokorttiyhtiö (Nets) voisi tilittää varat. Nyt myyn vain käteisellä, pitkälti ilman kuittia ja suoraan taskuun - Nordea teki miltei 20 vuoden asiakkaastaan pimeän työn tekijän. Kysymys: meneekö Nordean valvonta liian pitkälle, ja tiedetääkö johdossa, mitä kentällä tapahtuu?

      • No-voi-voi

        "En ollut valmis vastaamaan kysymyksiin, mutta halusin kuitenkin selvittää, onko kysymyksiin pakko vastata, kuten soittaja väitti. Finanssivalvontaan voi soittaa ti ja to, ja yksikön lakimies kertoi, että Nordea on tulkinnut ohjeita väärin ja käyttää tietoja omiin tarkoitusperiinsä. No, minulta jäi kyselyyn vastaamatta"

        Olet ymmärtänyt Finanssivalvonnan väärin ja tehnyt siksi väärän ratkaisun. Osa Nordean kysymyksistä oli varmastikin sellaisia että niihin ei olisi ollut pakko vastata (asiakasprofilointia jne.). Osa taas oli sellaisia että pankin on niitä pakko kysyä, ja asiakkaan on pakko vastata. Sinä olet jättänyt vastaamatta myös noihin pakollisiin kysymyksiin ja Nordea on sitten toiminut kuten sen on pitänyt toimia.

        Toivottavasti sinua nyt kuitenkin lämmittää se että olit niin kovin periaatteen ihmistä ja pienenä asiakkaana näytit suurelle pankille närhen värkit. Itse olisin sitä mieltä että pienyrittäjälle on aika vakava puute jos ei voisi myydä kuin käteisellä. Antaa aika oudon kuvan koko puljusta, ja monta kauppaa menee varmasti sivu suun.


      • kugnimlk

        Ja vielä oudompaa on, ettet ole saanut tiliä auki jossain toisessa pankissa saman tien, etteivät asiakkaasi kärsisi oikeudentuntoisuudestasi.


    • En.VaanLuota

      Nordea on kallis, samoin Nordean rahastopalvelut hintavia. Enkä luota Nordean vanhoihin täteihin enkä nuoriin tyttöihin.

      Ainakin muualla on tullut kivoja tuottoja. J ajos itse toimii niin kulut tosi pieniä.

    • Ei_tajuu

      "He siis OIKEASTI haluavat keskituloisista asiakkaistaan eroon"

      Keskituloisen palkka on kylläkin 3500€, ei 2856€.

    • keisari_napoleon

      Pari ajatusta. Itse olen OP asiakas, mutta olen kyrpiintynyt Nordean toimintaan asioissa jotka vaikuttivat minunkin elämääni, vaikka aikanaan Meritan aikakautena irtisanoin tilin ko. pankissa parin vuoden asiakkuuden jälkeen... avasin tilin KOP:ssa, mutta sit vaan asiat ei mennyt niinku piti..

      Mulla on siis tili OP:ssa ja olen myös omistaja. 1. viestissä kirjoitetaan että nordean kuukausimaksu on 7,50e. Helvetti, minulla oli joskus ns. kädestäsuuhun tilanteessa palvelumaksu maks. 4,2e... nyt kun on rapera 7000-8000e rahaa, niin maksan 1,3e. Mulla on kaveri joka on danskessa asiakkaana, sillä pikkasen asuntolainaa... niin sekin maksaa tuon yli 7e. OP:n ehdoissa on, että kun olet omistaja-asiakas ja on yli 5000e asiointi ( rahaa, rahasto, osakeita tai lainaa), niin saat alennusta palvelumaksuista ja vakuutuksista... siis vähän outoo..

      Sitten tämä pankin kyselyt. Tuohan on jostakin EU direktiivistä, että pankin on selvitettävä asiakkaan taustat... ok! asia on selvä, mutta kyllä minäkin olisin puhelimessa avautumatta tälläisistä asioista... ehkä pankin pitäisi pyytää asiakastaan käymään konttorissa. Lähettää kutsu tai yhteydenottopyyntö tapaamiseen verkkopankkiviestinä tai sit suoraan kirjeessä. Edes tekstiviestiin en vastaisi... verkkopankki on paras. Itse kommunoin mieluusti verkkopankin viesteillä pankin kanssa.

    • ei.pankin.asioita

      Mitähän ne asiakkaan taustat tarkoittavat, jotka pankin pitäisi selvittää? Eivätköhän ne kuulu viranomaisille eikä liikeyrityksille? Pankit ovat yrityksiä, eivät missään tapauksessa mitään viranomaisia

      • lexmen

    • syyskuu111

      Nordea kynii mummoilta hirvittävät palvelumaksut laskun maksuista. Tiedän sen kun tyttäreni on pankissa töissä.
      Nordea teki taas huippu tuloksen, yli 1,2 miljardia euroa kolmessa kuukaudessa. Aivan käsittämätöntä että tällainen meno hyväksytään. Rahat on ryövätty suomen kansalaisilta ja menevät suurrikkaiden lähinnä ulkolaisten sijoittajiien taskuun. Pankit eivät enää edes työllistä ketään. Jokuhan tämän hyväksyy ja tuntuu mafian poikien tekosilta. Miettikää hei! Ei ihme jos kohta alkaa päitä putoamaan.

    • miinustonni

      Alle 1000€:n eläkeläisen premiumasiakkuus. Ei ole velkoja mihinkään.

      Pahin järkytys oli kun havaitsin Nordean nostaneen pienen tallelokeron kuukausivuokran 7€:oon!
      Muuten ei ole ollut valittamista.

      Minulla on harvoin asiaa pankkisaliin mutta käydessäni perjantaina lokerolla havaitsin salin tyhjentyneen henkilöstöstä.
      Pienen kaupungin keskustan konttorisalissa oli 2 henkilöä. Yksi infopisteessä ja hänkin naapurikaupungista ja yksi herra toimistossa.

      Varmaan konttorin toisella osastolla, jossa ovat henkilökohtaiset neuvojat ja ilmeisesti laina- ym. järjestelyihin liittyvät henkilöt, heitä on enemmän.
      Varsinainen sali jossa oli aikaisemmin, infon lisäksi, kaksi kassaa, valuutan vaihto ja kaksi muuta palvelupistettä, olivat kadonneet. Konttorin päällikkökin oli vaihtanut johonkin muualle mutta häntä en ole kaivannutkaan.

    • LiikkuvaAsiakas

      Ainakin toistaiseksi meillä vielä löytyy pankkeja, joitten konttorien tiskeillä saa palvelua eli myös käteistä voi nostaa omalta tililtään, jos niin asiakas haluaa. Nordea lopetti sen palvelun täällä Kaakkois-Suomessa viime vuoden lopulla. Ja myös Danske Bank sulki kassapalvelunsa viime kesäkuun alkupuolella. Olin asaikkaana molemmissa pankeissa, mutta enää minulla ei ole tiliä kummassakaan rahalaitoksessa. Kun ei ole velkaa, niin pankin vaihtaminen käy sutjakkaasti. Kun nyt lueskelee uutisia, joissa Nordea kertoo Panama-papereista syntyneen kohun notkauttaneen asiakasmäärää vain vähän, niin mieleen juohtuu, jotta miksi ei mainita laisinkaan käteistä pankin tiskiltä haluavien asiakkaitten palvelun lopettamisesta yhtään mitään? Asiakaskunnan hupenemisen "analyysi" pyritään kuittaamaan toisarvoisella viittauksella Panama-papereihin. Käteisasia taitaa olla pankille kuuma peruna, josta keskustelemista kierretään kuin kissa kuumaa puuroa. Omapahan on pankin valinta myös tiedottamisen saralla. Tavallisten pienasiakkaitten ja siinä yhteydessä mm. eläkeläisten väheksyntä pankin asiakkaina heijastelee pankin ilmapiirin ylimielisyyttä ja koppavuutta tavallista kansaa kohtaan. Kuitenkin, jos köyhä rahvas massiivisena joukkona siirtyisi kokonaan pois mm. Nordean asiakkuudesta, niin taitaisipa Wahlroosille ja von Koskullille tulla hätä käteen.

    • lainsäätäjäthuom

      Vähintä mitä pankilta voidaan vaatia että siellä käsitellään rahaa.Puutteellisia lakejako taas?

    • nehrutus

      Mä olen ns. kyrpiintynyt nordeaan jo vajaat 10v sitten vaikka omaa tiliä ei ole siellä oikeastaan ollutkaan.Lyhyen aikaa oli Kop:ssa tili jonka sitten irtisanoin Meritan aikana kun ei oikee luottamusta ollut sieltä puolin....

      Mutta asiaa.... itse olen toisen panin asiakas, olen oikee omistja-sellainen... Rahaa on tilillä tai muuten kuukaudassa 7-7900e ja tulo 520e/kk. Palvelumaksut oli joskus 2013 4,2e/kk ja nyt palvelumaksu on vajaa 3e ja maksan niistä 1,7e

      Mutta ap.asiaan yleisesti... olen yksinoleva ihminen ja tuloa on tuo 520e kk. Jos minulla olisi vajaat 3000e kk tuloa, niin kyllä minä siitä vääntäisin 5-10% suuruista kuukausisäätöä ja en todellakaan asuis vuokralla tarpettoman pitkään... 280e kk tekee jo yli 3000e vuodessa ja kahdessa vuodess vääntäisin 7000e, eli kolmessa vuodessa pitäs periaatteessa jollain tapaa kasata 10 000e. 10 000/36 nii mietis sitä.

      Jos ko. pankki on paska, niin kyllä se ko. asiakaskin on aika kusipää.

    • Tirkistelijä-Nordea

      Olen vielä (valitettavasti) Nordean asiakas vanhoja peruja, kuten monet muutkin. Olen kuitenkin lopettamassa asiakkuuteni siinä. Olen jo avannut tilin toisessa pankissa. Nyt mietin kuitenkin pääseekö siitä Nordeasta ihan kunnolla ja aidosti eroon. Kyseessä on aikamoinen tirkistelijä-pankki. Kun muutin ulkomaille niin kas, Nordean posti tulee nopeasti perässä ulkomaille oikeaan osoitteeseen, muiden pankkien ei. Eikö ole hyvä asia? No, ei välttämättä, tietoni ovat pari kertaa joutuneet vääriin käsiin kyseisessä pankissa.

      Vaihdan tietenkin pankkia, ja kehotan muutkin, jotka ovat Nordean asiakkaita "vanhasta tottumuksesta" tekemään samoin. Ongelmana on, että ihmiset eivät oikeasti vaihda pankkia, vaan jäävät Nordeean vanhasta tottumuksesta. Ei kannata. Siinä saa vain maksaa osakkeenomistajien osinkoja palvelumaksujen muodossa.

      • Ok-sensi

        Ihan tosi? Meinaat että pankit haluaa tehdä rahaa? Minä luulin että pankit on hyväntekeväisyyslaitoksia. Eikun joo , Nordea vain haluaakin tehdä rahaa , muut pankit pyörittävät toimintaa vain tekemisen ilosta ja hyväsydämmisyydestään , ne ei rahaa halua. :D

        Miten tietosi ovat joutuneet 'vääriin käsiin' pankissa? Kuulostaa vähän huru-ukon ja akan jutuilta. Samoin kuin tuo että postin seuraaminen ulkomaille olisi joku suuri salaliitto.
        Muutenkin vähän ristiriitainen tarina , olet vasta avannut tilin toisessa pankissa mutta sanoit että kun muutit ulkomaille niin Nordean posti osasi tulla perille mutta muiden pankkien ei. Eihän tietysti muilta pankeilta voi tulla ulkomaille postia sinulle jos ei ole ollut asiakkuuttakaan omien sanojesi mukaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      138
      1945
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe