Tabletin jättäminen hotellihuoneeseen?

Kohta.lähden

Esim. Hotelli Metropol, voiko huoletta huoneeseen jättää tabletin ja käteistä vai pitääkö viedä tallelokeroon?

Onko Tallinnassa paljonkin katuryöstöjä? Tietysti jos on tolkuttomassa humalassa Helsingissäkin rullataan mutta entä jos selvinpäin yöllä liikkuu, onko paljonkin rosvoja?

27

522

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SafetyBox

      Aina köyhä (ja halpa) hotelli jos ei jokaisessa huoneessa ole omaa safety boxia.

      • Kohta.lähden

        En tiedä mihin hotelliin menen mutta joku Metropolin hintaluokkaa olevaan, en ainakaan kalliimpaan. Eihän hotellissa kuin nukuta, miksi siitä kannattaisi mielettömästi maksaa? Hyvä sijainti on pääasia.


      • olenkinPanoMies
        Kohta.lähden kirjoitti:

        En tiedä mihin hotelliin menen mutta joku Metropolin hintaluokkaa olevaan, en ainakaan kalliimpaan. Eihän hotellissa kuin nukuta, miksi siitä kannattaisi mielettömästi maksaa? Hyvä sijainti on pääasia.

        Mä nussin enemmän kuin nukun Virossa


    • passi.mukaan

      Olen usein jättänyt tablettini matkakassini valepohjan alle. On minulla siinä kyllä salasanalukitus, joten sillä ei voi tehdä nimissäni tilisiirtoja.

      Käteistä en ottaisi mukaan lainkaan, koska aina on mahdollisuus joutua ryöstön kohteeksi, vaikkakin epätodennäköistä se asiallisesti käyttäytymällä on.

      Rosvoja lienee vähemmän kuin Helsingissä, koska kaupunkikin on pienempi. Viru-hotellin ympäristö ja vanhan kaupungin alue on turvallista seutua. Mitään jännämatkoja sivukujille ei kannata tehdä, ainakaan pimeällä.

      • Kohta.lähden

        Ei minulla ole mitään matkakassia jossa valepohja. Miten tilisiirtoja voi tehdä kun rosvolla ei ole pankkitunnuksia? Pitäähän käteistä olla varalla jos lompakko ja luottokortti viedään.


      • 3ja4

        Minä olen jättänyt hotelliin puhelimen, tabletin,passin,rahaa, eikä koskaan ole mitään hävinnyt. En ole edes vaivautunut niitä sen ihmeemmin piilottelemaan. Hyvin usein yöpynyt Vana Wirussa, mutta kyllä monessa muussakin hotellissa ja aina kaikki tavarat olleet tallessa. Ihan halvimmista paikoista en osaa sanoa, mutta tuota Vana Wirun hintaluokkaa olevat, ovat kyllä olleet ihan ok.


      • passi.mukaan
        Kohta.lähden kirjoitti:

        Ei minulla ole mitään matkakassia jossa valepohja. Miten tilisiirtoja voi tehdä kun rosvolla ei ole pankkitunnuksia? Pitäähän käteistä olla varalla jos lompakko ja luottokortti viedään.

        Tarkoitin lähinnä sitä ettei kannata jättää mitään arvoesineitä näkyville, kun siivoojista ei koskaan tiedä.

        Olen itse todennut välipohjakassin käteväksi. Sinne väliin voi sujauttaa myös passin ja avainlukulistan.

        Minulla on kortit samassa lompakossa kuin käteinen raha Suomessa. Pelkät kortit varastamalla ei konnat saa mitään hyötyä, koska tunnusluku on ainoastaan omassa päässä.


    • kokenutATKnero

      Kyllä me ainakin asperiini tabletit hotellihuoneeseen jätimme. Rahat monissa eri taskuissa.

    • 10-3

      Olen nyt kaksi kertaa käynyt Tallinnassa jo molemmilla kerroilla pärjäsin pelkän älypuhelimen avulla. Tablettia ei siis välttämättä tarvitse ottaa mukaan, jos puhelin on riittävän nykyaikainen.

      Ryöstäjiä en ole matkoillani tavannut, vaikka saattaahan siellä niitäkin olla. Meno on melko samanlaista kuin Helsingissäkin, autoliikenne ehkä hieman kiihkeämpitempoista. Tummempia ihmisiä on vähemmän, mutta se taitaa olla Itä-Euroopan maissa aika tavallista. Se oli oikeastaan suurin silmiinpistänyt ero verrattuna täkäläiseen katukuvaan.

      • juoppo2

        Älypuhelin on riittävä. Melkein joka kuppilassa ja hotellissa on wifi. Liikenne on hektisempää, ainakin Liivlaija-kadulla. Naisihmisten ei pitämä käytää sivukaupungilla käsilaukkua. Siellä on paikoitellen liikennemerkkejä käsilaukkuryöistä. Varas kiihdyttää pikajuksijan vauhdin, repäsee laukun hihnasta itselleen ja nopean vauhtinsa ansiosta katoaa sivukadulle. Siinä on turha lähteä korkokengillä kiihdyttämää jos voro on jo 100 metrin päässä.


    • Armoton.totuus

      Siivoojat varastaa kaiken arvokkaan, mitään arvokasta ei siis kannata huoneeseen jättää.

      • EiTallinnassa

        Niin se on Suomessa.


    • SafetyBox

      Miksi ne siivoojat joka päivä pitää päästää huoneeseen? Don't disturb lappu oveen niin siivoojat pysyy poissa. Se lappu oveen kannattaa muutenkin laittaa ettei siivoojat tule sisään vielä kun on unten mailla.

      • Ei.siivousta

        Hyvä pointti. Jos pari päivää on reissussa ei hotellia tarvitse kertaakaan siivoja. Kuka nyt kotonakaan parin päivän välein siivoaa.


    • fabianc

      Tuhansia kertoja käynyt Tallinnassa ja aina ihan räkäkännissä, koskaan ole mitään ryöstetty.

      • kävijämies

        Minulta nussittiin nahkatakki jo Neuvostoliiton aikaan.


      • RepoHaka

        Valehtelet! Älä syytä kaveriasi. Itse sen nussit. Saikko eres uusinnat? Multakin meni monta palttoota. Ihme paikka. Siellä hävis;-) myös vanhat, ei enää voimassa olevat henkkaritkin. Hyvät rahat siitä sai. Reilun vuoden palkan puhtaana käteen Suomen markkoina.


      • liikevaihtaja
        RepoHaka kirjoitti:

        Valehtelet! Älä syytä kaveriasi. Itse sen nussit. Saikko eres uusinnat? Multakin meni monta palttoota. Ihme paikka. Siellä hävis;-) myös vanhat, ei enää voimassa olevat henkkaritkin. Hyvät rahat siitä sai. Reilun vuoden palkan puhtaana käteen Suomen markkoina.

        Minä vaihdoin nahkatakkini neljään villapaitaan.


    • Pollisi-Reinikainen
      • hyvä.suomi

        Terve pelko vorolaisia kohtaan on viisauden alku.


      • ProvoilukoKivaa

        Tuo juttu ei ollut erityisesti Virosta. Itse asiassa siinä ei edes mainita Viroa. Mutta pysy toki poissa Virosta. Se on kaikille osapuolille paras vaihtoehto.


    • tablet.turvaan

      Pienempi tablet mahtuu hotellihuoneen tallelokeroon. Kannattaa sitten muistaa se salasana, koska muuten jää tavarat sinne.

      • Hiih

        Eipä kyllä jää. Tallelokeron saa auki jokainen respan työtekijä. Siihen on laite olemassa. Semmottii.


    • Koplin.ketku

      Ei kukaan hotellin työntekijä vaaranna työpaikkaansa pöllimällä parin huntin tabletin.

    • RehellistäPorukkaa

      Ei Virossa varasteta yhtään mitään tavarat vain vaihtavat omistajaa!

      • einytsentään

        Omistajakaan ei vaihdu, vaan tavara lähtee pysyvästi lainaan.


    • juoppo2

      Kai sen voi huolettomasti jättää? Eri asia on kenen dapletti se sitten on. Kehoittaisin varmuuskopioimaan tiedostot. New Yorkissa eräs norjalainen entinenNoin 80-vuotias, merimies oli saannut prostituoidun päällä sydänkohtauksen ja kupsahtanut niiltä sijoiltaan. . Kultakello ranteessa oli kadonnut ennen poliisin tuloa. Sanomalehdestä luettua tietoa, taisi olla HS.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      52
      2834
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      527
      2676
    3. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      48
      1855
    4. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      32
      1797
    5. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      117
      1733
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      301
      1679
    7. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      9
      1292
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      88
      1126
    9. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      58
      1099
    10. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      22
      1092
    Aihe