Lumia 550 ja akku

pppppppppppppppp

6 kk vanha lumi 550 , akku ei kestä mitään , alussa täysin ladattu akku kesti 24 tuntia mutta nyt huomasin että kun akkua oli jäljellä 50 % niin käyttöaika oli vain 4 tuntia , eli täysin ladattu akku kestäisi peräti 8 tuntia ?????? Mikä voisi aiheuttaa akun keston vähenemisen , puhelin suljettu ja avattu uudelleen , netti on pois käytöstä , silti akku tyhjenee koko ajan , näyttö vie vuorokauden seurannan mukaan 70 % kulutuksesta ? Surkeaa , ei olisi varaa uuteenkaan puhelimeen , onko kenelläkään kokemuksia em. puhelimesta tai yleensä akkujen kestosta ?

13

531

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eilumiaaenääkoskaan

      Mulla on huhtikuussa ostettu lumia 550 ja puhelin on täysi susi. Akku tosin kestää, mutta muutenhan tuo on pelkkä jumikapula. Ei katkaise puheluita, näyttä ei välillä sammu lainkaan, puhelimen sammutus onnistuu usein vain akun irti ottamalla. Kerran oli "huollossa" ( silloin ei näyttö puolestaan syttynyt millään keinoin). Raporttia korjauksesta ei tullut. Myyjäliike epäili, että olivat vain ajaneet käyttiksen uudestaan. Kalan syötiksi sopii ainakin tuo minun puhelin. Jätin lumian nyt vain varapuhelimeksi ja vaihdoin iphoneen.

      • ihanturhaann

        ihoneen , hehehehehehebehehehehehehehehehehehehehehehehheheheheheheheheheh


    • huiputusta

      Luulin,että 550 olisi suht hyvä.Eipä kovin hyvä ollutkaan. Tiedoissa lukee
      selvästi,että näyttö on 4,7 tuumaa.Ottakaa mittanauha ja mitatkaa.Norminäyttö
      on 4,25 tuumaa, valokuvat maksimissaan 4,5 tuumaa.Vääristellyt mitat.
      Melkein aina,kun painaa lopeta puhelu-näppäintä,ei katkaise puhelua.Pakko
      sammuttaa virta puhelimesta, jotta puhelu tosiaan katkeaa.
      Monien äppien lataus ei suostu lähtemään lataukseen.Akku tyhjenee täydestä
      puoleen, kun puhut 15 minuuttia tai lukaiset iltapäivälehden uutiset.
      Eipä ole pahemmin kehuttavaa laitteesta....
      Näin siis Microsoftin Lumia 550, uusi ja kaikki asetukset laittanut siihen
      ammattilainen. Thanks vaan koko firmalle....

    • vaihtelevaa

      Itsellä lumia 550 tammikuussa ostettu. Jos käytän enemmän nettiä, akun joutuu lataamaan joka toinen päivä. Jos netti vähällä käytöllä, joka kolmas päivä riittää. Kesällä olin mökillä, jossa operaattorilla on huonot kentät - seurauksena akku tyhjeni erittäin nopeasti, esim. öiden aikana oli kuluttanut itsensä loppuun vaikka virransäästötilassa. Kaupungissa ja ulkomaillakin akku toiminut taas normaalisti.

    • Vast'ikään vastaavassa tapauksessa syynä olivat tarjolla jonossa olevat päivitykset, joita varten puhelin piti kytkeä WLAN-verkkoon.

    • lumeilija

      Minulla tämä viimeisin W10 550 päivitys kadotti ohjelmia.
      Sain takaisin ne vain menemällä asetuksiin.
      550 akulle on pakko kytkeä päälle se akkujen valvontasovelma,joka säästää akkua.Virransäästö siis.
      Mutta uusimman päivityksen jälkeen se virransäästö toimiikin minulla automaattisesti.
      Jotkut ohjelmat ovat oikeita akunkulutussyöppöjä,kuten minulla oli HS.
      Toiselle kortille on paikka ja se minun on pakko tähän ostaa.
      8 tavua ei riitä.

    • Lumppu550

      Herätys, netti 2h, pelailu 1h, musiikin striimaus 1h, 3 sms, 3 sposti. Akkua jäljellä iltaisin 20%. Ostettu 12/15.

    • vinkkitämäkin

      Itselläni oli sama ongelma. Sitten huomasin, että puhelimen kuoret estivät sivussa olevan näppäimen (sulje) käytön, eli puhelin oli koko ajan päällä. Paina sitä näppäintä kunnolla! Nyt kestää n. viikon.

    • Ärsyttävää

      Minullakin akku tyhjeni nopeasti, päivitykset kaupasta ei onnistuneet, puhelua ei saanut lopetettua ym ym... Vaikka mitä yritetty, vasta puhelimen palautus tehdasasetuksille auttoi. Latasi sen jälkeen WLANissa 27 päivitystä ja nyt akkukaan ei tyhjene ihan silmissä.

    • Päivitys550

      lumia 550 tarvitsee wlanin kun päivittää Windows 10 päivitystä. Jos ei ole wlan-yhteyttä, niin päivitys jää asentamatta ja puhelimen akku tyhjenee nopeasti sekä puhelin kuumenee. Jos ei ole saatavilla wlan-yhteyttä , niin laittaa bluetoothin päälle sekä toisesta älypuhelimesta myös bluetooth päälle ( kaverin älypuhelin ym. ) . Puhelimet muodostavat laiteparit ja silloin Windows 10 päivitys onnistuu. Hakee vain päivityksen asentamaan. Tämä korvaa wlanin.

      Näin sain oman puhelimeeni päivitettyä Windows 10 päivitykset.

    • pilvilunta

      Oma lumiani 550 viisi kuukautta vanha ja taatusti viimeinen tätä laatua IHAN PASKA puhelin menneen talven lumia tulossa oukitel 10 000 ja muuten akku kestää .

    • lumianakku

      Akku: vaihdettava 2100 mAh, valmiusaika jopa 670 h, puheaika jopa 16 h, musiikintoisto jopa 60 h
      näin valehtelee myyjät verkkokaupoissa, totuus on että akku on täys paska, susi syntyessään,kumma kun tota mainos valehtelua ei saada kuriin,sikakoirat, puhelin ois muuten suht ok. Häpeisitte akkuvalehtelijat" tehokas akku" tehoaa ainoastaan omistajan hermoon

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      17
      1455
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1295
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1082
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1036
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1025
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1013
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe