Miehille maksetaan vähemmän palkkaa

Oravakiipesipuuhun0000

Kuten me kaikki tiedämme(kiitos feministien) naiset ansaitsevat keskimäärin 83% miesten ansioista. Siitä on nostettu iso meteli. Vaaditaan naisille korkeampaa palkkaa ja kiintiöitä, mutta asia ei ole aivan niin kuin väitetään. Ei ole kyse pelkästään naisten syrjinnästä.

Tutkimusten mukaan suurin osa ansioerosta johtuu naisten omista valinnoista. Puolet erosta aiheutuu naisvaltaisten alojen pienemmistä palkoista. Naiset mm. hakeutuvat miehiä useammin julkiselle sektorille töihin. SAMASTA TEHTÄVÄSTÄ SAMALLA ALALLA SAATU PALKKA ON NAISILLA KESKIMÄÄRIN 97% MIESTEN KESKIMÄÄRÄISESTÄ PALKASTA. Alavalintojen lisäksi ero selittyy pitkälti näillä syillä: Naiset käyttävät paljon miehiä enemmän perhevapaita. Hoitovapaan käyttäjistä on tähän asti ollut 97% naisia. Miehet ovat tutkitusti paljon naisia kunnianhimoisempia työelämässä. Miehet myös tekevät arvioiden mukaan 20% enemmän työtä kuin naiset. Tilastojen mukaan nais- ja miessairaanhoitajien välinen palkkaero peruspalkassa ilman vuorolisiä on lähes olematon. Lisien kanssa ero on 6% miesten hyväksi. Erään emeritustutkijan mukaan miehet tekevät niin paljon enemmän työtä, että palkkaeroa olisi lisättävä tasa-arvon nimissä.

Kaikille kuuluu maksaa samasta työstä sama palkka. Miehille kuitenkin maksetaan tehdystä työtunnista vähemmän kuin naiselle. Jos nainen saa tehtyä työtuntia kohden euron, mies saa vain 90 senttiä(progressiivinen verotus huomioon ottaen 85 senttiä). Tämä tarkoittaa, että MIEHEN EURO ON 90 SENTTIÄ. Miksi näin? Asiaan pitäisi puuttua.

Lähteet:
Pauli Sumasen tutkimus: https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.tasa-arvo.com/Miten-tehda-sukupuolten-palkkavertailu-oikein.doc&ved=0ahUKEwj6uK2mlLzOAhUkMJoKHUurB2cQFggkMAM&usg=AFQjCNHdxwefACRDwiD4ZtO9jeEBI2oyZQ
Helsingin Sanomien artikkeli: http://www.hs.fi/m/kuukausiliite/a1419912162357

30

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hdueufu7737e7

      Joka ehdottaa tuollaista saa feminatseilta viharyöpyn päällensä. Miesten ongelmia ei muka ole olemassa eikä niihin pidä puuttua, koska naisen euro on 80c

    • SeKukkakaali

      Miksiköhän ei suostuta myöntämään, että naiset ei ole palkansaannissa seksistisen sovinismin alla vaan tienaavat melkein aina saman verran kuin miehet, jos ovat vaan valmiit tekemään töitä. Olen itse bähnyt monia naisia joita ei voisi vähääkään kiinnostaa työt ja jotka elävät miestensä rahapusseilla. Monissa firmoissa vain miehet tekee ylitöitä.

      • 6373r6r

        Elät valheessa tiedoistasi päätellen. Naisia syrjitään työelämässä järjestelmällisesti. Naisille maksetaan vähemmän palkkaa ja naiset ovat lähtökohtaisesti huonommassa asemassa töitä hakiessa.


      • töihin.siitä
        6373r6r kirjoitti:

        Elät valheessa tiedoistasi päätellen. Naisia syrjitään työelämässä järjestelmällisesti. Naisille maksetaan vähemmän palkkaa ja naiset ovat lähtökohtaisesti huonommassa asemassa töitä hakiessa.

        Niillä aloilla, joilla tulosta mitataan euromääräisesti, jäävät naiset säännöllisesti alle keskiarvon. Miksi palkkaa pitäisi maksaa yli keskiarvon?

        Ai miten niin jäävät alle keskiarvon? Eihän sellaista tutkimusta ole tehty. No ei ole eikä tehdä, koska ikävä totuus ei saa paljastua. Näin se kuitenkin on ihan oikeassa työelämässä.

        Ne muutamat huiput myyntityössä taas tienaavat sukupuolestaan huolimatta oikein mukavasti eivätkä kuljeskele valittamassa lasikatoista.


      • Bullshark
        6373r6r kirjoitti:

        Elät valheessa tiedoistasi päätellen. Naisia syrjitään työelämässä järjestelmällisesti. Naisille maksetaan vähemmän palkkaa ja naiset ovat lähtökohtaisesti huonommassa asemassa töitä hakiessa.

        Täyttä hölynpölyä. Naiset jotka tekevät saman määrän töitä, samoin tuloksin saavat takuulla vähintään saman liksan kuin miehet vastaavista hommista. Fakta on vain se että naiset hakeutuvat yleensä julkisen sektorin suojatöihin ja työhön sitoutuminen on miehiä paljon vähäisempää. Tähän ei kelpaa selitykseksi perheen ja lasten hoitaminen sun muu blaa blaa - ilmiö on havaittavissa jo nuorilla poikamiestytöillä.


      • koijhvgfgbhnjm
        6373r6r kirjoitti:

        Elät valheessa tiedoistasi päätellen. Naisia syrjitään työelämässä järjestelmällisesti. Naisille maksetaan vähemmän palkkaa ja naiset ovat lähtökohtaisesti huonommassa asemassa töitä hakiessa.

        "...naiset ovat lähtökohtaisesti huonommassa asemassa töitä hakiessa."

        Naisilla on kumminkin etu jalkojen välissä, ja sillä tavalla myös eteneminen ja muun bonuksen hankkiminen on helpompaa kuin miehellä. Onhan näitä "päiväkahviseuralla" itseään rikastuttaviakin.


    • 5372666252

      Tuo on pelkkää valehtelua. Naisen euro on 80 senttiä. Piste. Se ei selittämällä muuksi muutu. Naiset ovat yhä nykyäänkin heikommassa asemassa ja feminismi pyrkii vain tuomaan naiset samalle viivalle miesten kanssa.

      • vanhaa.paskaa

        80 senttiä on tosi vanhaa feminististä tietoa. Nykyään luku on jotain muuta. Saat ihan itse ottaa selvää siitä, mikä se on.


      • helpotetaan.vähän
        vanhaa.paskaa kirjoitti:

        80 senttiä on tosi vanhaa feminististä tietoa. Nykyään luku on jotain muuta. Saat ihan itse ottaa selvää siitä, mikä se on.

        "Tilastokeskuksen yliaktuaarin Sampo Pehkosen laskelmien mukaan säännöllisten kuukausiansioiden perusteella mitattuna naisen euro on 94 sentin suuruinen, kun tehtävät otetaan huomioon ammattinimiketasolla. Kun verrataan miehiä ja naisia samalla ammattinimikkeellä ja samassa yrityksessä, supistuu ero edelleen. Silloin naisen euro on 97 sentin suuruinen."

        http://www.talouselama.fi/tebatti/naisen-euro-on-83-94-tai-97-senttia-3475619

        http://ek.fi/blogi/2015/02/10/naisen-euro-on-97-senttia/

        "Miehet tekevät selvästi enemmän töitä kuin naiset – vuodessa jopa 30 prosenttia naisia enemmän."

        http://www.taloussanomat.fi/tyo-ja-koulutus/2010/04/07/miehet-painavat-toita-niska-limassa-naiset-eivat/20104864/139


      • Daddyissues

        Loistava postaus, juuri näin. Eli täysin yksiselitteisesti on tullut todistettua että 80-sentin perinteinen femakkoliturgia on ihan pelkkää sitä itseään. Kuten on ihan kaikki feminatsien valheellinen vihapropaganda.

        Oikein odotan että pääsen ohjaamaan jonkun koppavan tiukkanutturan noiden tilastojen pariin seuraavan kerran kun 80-sentin vale heitetään itsestäänselvyytenä ilmoille. Voi sitä kitinän ja vikinän ja jalan polkemisen määrä sitten, aaahhahaahhaa.


      • Hornimanns

        Eihän tuo 80 senttiä perustu mihinkään faktoihin. Se on jäänyt elämään mediassa perustuen yhteen, erään fasistisen naisasialiikkeen edustajan lausahdukseen. Käyttäen YK:n ILO:n hyväksymää laskentamenetelmää miehen euro Suomessa on 96 senttiä, ja eläke-euro noin 70 senttiä.


    • saatanan-kuslutkat

      hevonpaskaa.

    • NaisetHuoria

      Naisen tarvitsee vain näyttää nätiltä työpaikalla tekemättä yhtään oikeaa, tuottavaa työtä niin palkka napsahtaa tilille. Naisen tarvitsee vain vilkaista jotain varakasta miestä kohti, niin saa itselleen elättäjän ja töissä ei sen jälkeen tarvitse käydä kuin muodon vuoksi. Naisilla on tässä maailmassa kaikki niin saatanan helppoa, eikä sekään tunnu feministilortoille riittävän.

      Miehet tekevät oikean työn ja likaavat käden siinä missä hienohelmaiset tissinkantotelineet korkeintaan tarjoavat pomolle pillua palkkansa eteen.

      • kjhgjgfu

        Asiaa juuri näin! Tekis mieli hakata femakko, kaikki mukaan!


    • lerssipää

      Ja paskat .. nainen tienaa vähintään yhtä paljon kuin mieskin jos vaan tulisi sinne maastoon tekemään samat hommat.. vittu näin on..

    • Sorvaajanainen

      No maksaa mulle sitte joku se erotus kiitti jos kerran saan muka saman mitä miehet. Puolta
      Tyhmemmät miehet.. joita ei edes työnteko paskan vertaa kiinnosta

      • naiserityistä

        Mikä erotus? Juurihan sinulle on selitetty, että olet itse valinnut palkkasi mm. opintojen ja alan valinnalla sekä tekemällä vähemmän työtunteja kuin miehet.

        Tuloskaan tuskin on yhtä hyvä, mutta sitähän naisaloilla harvoin edes mitataan.

        Sorvaa siis enemmän ja palataan sitten asiaan.


      • Sorvaajanainen
        naiserityistä kirjoitti:

        Mikä erotus? Juurihan sinulle on selitetty, että olet itse valinnut palkkasi mm. opintojen ja alan valinnalla sekä tekemällä vähemmän työtunteja kuin miehet.

        Tuloskaan tuskin on yhtä hyvä, mutta sitähän naisaloilla harvoin edes mitataan.

        Sorvaa siis enemmän ja palataan sitten asiaan.

        Luulin olevani miesalalla.. jonka olen kyllä valinnut, siinä olet oikeassa. Mutta haluan sen erotuksen! Ja ylikin sillä olen parempi ja ahkerampi kuin miehet tässä firmassa.


      • Antifemakko
        Sorvaajanainen kirjoitti:

        Luulin olevani miesalalla.. jonka olen kyllä valinnut, siinä olet oikeassa. Mutta haluan sen erotuksen! Ja ylikin sillä olen parempi ja ahkerampi kuin miehet tässä firmassa.

        Pillulla sorvaamista ei lasketa.


      • Urakka.kusee
        Sorvaajanainen kirjoitti:

        Luulin olevani miesalalla.. jonka olen kyllä valinnut, siinä olet oikeassa. Mutta haluan sen erotuksen! Ja ylikin sillä olen parempi ja ahkerampi kuin miehet tässä firmassa.

        Sittenhän sinä jo nautit huimaavaa miespalkkaa.Lopeta se vikinä ja kone pyörimään.


      • Sorvaajanainen
        Sorvaajanainen kirjoitti:

        Luulin olevani miesalalla.. jonka olen kyllä valinnut, siinä olet oikeassa. Mutta haluan sen erotuksen! Ja ylikin sillä olen parempi ja ahkerampi kuin miehet tässä firmassa.

        Mää haluun haluun! Kun mulla on se pillukin.


      • Sorvaajanainen

        Niinpä. Teillä ei oo edes palleja jotka täällä kirjottelee kuraa. Ei yhtään hyvää vasta-argumenttia oo tullu. Täyttä sonnan jauhamista koko ketju


      • pallia.löytyyy
        Sorvaajanainen kirjoitti:

        Niinpä. Teillä ei oo edes palleja jotka täällä kirjottelee kuraa. Ei yhtään hyvää vasta-argumenttia oo tullu. Täyttä sonnan jauhamista koko ketju

        Tule kokeileen. Saat nuolaistakin niitä.


      • johtaja-ainesta

        Miestyökaverisi siis ovat sinua puolta tyhmempiä. Miten sinä loistavalla älylläsi et ole edennyt parempiin hommiin?


    • sähköjametalli

      Taas miehet taistelevat lakoin palkkojensa puolesta. Naiset ovat ihan hiljaa ja sovun synnyttyä tulevat valmiiseen pöytään.

    • Tasasta

      Pikanen noista kiintiöistä jos joku femari haluaa vastata:

      Onko seksismiä jos esim. huonommalla todistuksella varustetulle miehelle annetaan työ vaikka hakijana olisi myös nainen paremmalla todistuksella?

      Onko seksismiä jos kiintiön varjolla huonommalla todistuksella varustetulle naiselle annetaan työ vaikka hakijana olisi myös mies paremmalla todistuksella?

      • Antifemakko

        Vastauksia odotellen.


      • Tasasta

        Vaikeaa varmaan vastata koska ei löydy oikeaa vaihtoehtoa: Onhan se syrjintää, mutta kun ei saa syrjiä. Jos ei olisi niin kiintiöitä ei tarvitsisi, pysyttäisiin normi tilanteessa.


    • fyujhyyrrrfukj

      Samalla kun tulisi palkkatasaarvo niin voisi oikeuslaitos poliisi sosiaaliviranomaiset media... kohdella miehiä ja naisia poikia ja tyttöjä tasaarvoisesti.

    • Maalaisjärki

      Eikö tääkin koko juttu lähteny sieltä Amerikasta asti? Feministeillä on kyllä nyt jokin pielessä. Jos feministit OIKEASTI haluavat tasa-arvoa, niin ei pitäisi keskittyä vain olemattomiin naisten ongelmiin. Jossakin muslimi naisia tapetaan kun he edes sanovat hei, ja täällä valitetaan olemattomista asioista. Taputukset feministien logiikalle. Menkää nyt töihin hyvät ihmiset, jos haluaa rahaa, sen eteen tehdään yleensä töitä, eikä valiteta. Tasa-arvo on jo Suomessa, ahneutta ne feministien valitukset jostain palkoista on.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2793
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      75
      1496
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1450
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      33
      1223
    5. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      10
      1180
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1173
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1170
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1164
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1099
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1090
    Aihe