Akvaariopiste, Turku

kvujlv

98

10199

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • keekoli

      Kuulemma myyvät marsuja yksineläjiksi... En tosin itse ole tuolla asioinut, joten omankäden tietoa ei ole antaa, mutta näin olen kuullut. Ja nyt kun marsuilmon hintaa katselin, niin ei pakettihinnassa 165e voi mitenkään olla häkin ja muiden tarvikkeiden lisäksi yhtä marsua enempää. Tai näin ainakin itse järkeilisin.

      Seuraavaa kysyn siltä varalta, että joku asiasta oikeasti tietävä kertoisi miten juttu on. Eikös viljakäärmeiden terroja pitäisi sumutella? Kuvassa turve näyttää ihan rutikuivalta. Ja eikös se ole aika nou-nou syöttää käärmeitä suoraan turpeen päältä? Tietääkseni käärme voi haukkoa ruokaeläimen mukana turvetta ja saada hengen vievän suolitukoksen.

      Jos nämä minun huomiot pitää paikkansa, niin luulisihan lemmikkieläinkauppiaan paremmin tietävän.

      • kjgywöhf

        Taas on marsuja myynnissä ja paketti 165 euroa. Eivät vastanneet sähköpostiin kun ystävällisesti kysyin, kuuluuko pakettiin yksi mardu. Kertonee jotain.


    • Eläinlajien tuntemus ei ilmeisesti kohdallaan kun kesyrottiakin lisäännytetään kuinka sattuu,jätetään liian isoja poikueita,käytetään samoja vanhempia lyhyellä toipumisajalla ja kuivikkeena rotille haitallista kutterinpurua.Jos kommentoit tai kysyt asiaa,saat kiellon ja kommentit poistetaan..En suosittele tämän perusteella.

      • rehellistäpuhettalisää

        Tuntemuksessa tuskin on mitään vikaa vaan välittämisessä. Raha ratkaisee.

        Kommenttien poistamisesta yms. ei pidä lannistua vaan jatkaa puhetta muualla. Luulisi sitten alkavan eläintenkin hyvinvointi kiinnostamaan kun ihmiset tajuavat hakea lemmikkinsä sieltä, missä emojenkin olosuhteista välitetään.


    • okeiii

      Mielestäni Akvaariopiste on hyvä paikka marsujen olotilan puolesta ainakin. Meidän marsut on ostettu sieltä ja ovat todella terveitä. Myyjä siellä kasvattaa itse omassa kodissaan marsut ja tuo ne sitten vain myytäväksi liikkeeseen.
      Mutta marsupaketista en kyllä tarkemmin tiedä ja kuulostaa aika kauheilta tuo käärmejuttu...

      • eisanovielämitään

        Mutta et siis esimerkiksi tiedä sitä, harrastetaanko marsujen kanssa samaa kuin rotilla, eli astutetaan aivan liian usein antamatta emon levätä välissä? Jos et tiedä, niin sitten en vielä menisi vannomaan mitään kasvatuseläinten olosuhteista. Sieltä hankittujen poikasten terveys ei vielä mitään kerro. Eihän sairaita kannattaisi kasvattaa kun ei niistä rahaakaan saisi...


      • Truute

        Vaikuttaa hieman heikolta eläintietämys heillä.. Esimerkiksi tuossa ilmoituksessa kertoivat kylvettävänsä nelivarvaskilpikonnaa joka toinen päivä. Vähänkin asiaan perehtyneet tietävät ettei tulisi kylvettää ollenkaan. Kylvettäminen on maakonnalle haitallista!


      • Anonyymi

        Siis itse kun olin sieltä hankkimassa marsua ja kyselin hieman minkälaisia luonteen piirteitä marsuilla on, wiksi että ovatko he minun tyyppisiä lemmikkejä niin ei osaanut vastata edes. Tokaisi vain että "oikein reippaita ovat". Kuullosti kuin ei olisi koskaan edes viettänyt aikaa marsujen kanssa, saatika tunne yksilöitä joita myy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis itse kun olin sieltä hankkimassa marsua ja kyselin hieman minkälaisia luonteen piirteitä marsuilla on, wiksi että ovatko he minun tyyppisiä lemmikkejä niin ei osaanut vastata edes. Tokaisi vain että "oikein reippaita ovat". Kuullosti kuin ei olisi koskaan edes viettänyt aikaa marsujen kanssa, saatika tunne yksilöitä joita myy.

        Nyt on ihan lähipiirissä kolme tapausta 3kk sisään jossa kyseisen myymälän hamsterit on kuolleet yllättäen. Yksi oli kolmejalkainen, eikä asiakkaalle kerrottu. Kaikilla näillä jotain vikaa jaloissa.
        Käsittääkseni rutsaavat keskenään ja emo ilman lepoa uudelleen tiineeksi.

        Ammattitaidotonta. Eläinsuojeluilmoitus pitöisi tehdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on ihan lähipiirissä kolme tapausta 3kk sisään jossa kyseisen myymälän hamsterit on kuolleet yllättäen. Yksi oli kolmejalkainen, eikä asiakkaalle kerrottu. Kaikilla näillä jotain vikaa jaloissa.
        Käsittääkseni rutsaavat keskenään ja emo ilman lepoa uudelleen tiineeksi.

        Ammattitaidotonta. Eläinsuojeluilmoitus pitöisi tehdä

        Me ostettiin joskus akvaariopisteestä pupu, pupu oli kaupassa ok, mutta parin päivän päästä kuollut, oli todella heikoin oloinen, luut vaan tuntuivat kun käsitteli pupua, kaikki ruokinta, asuin olot oli meillä kunnossa. Samoin ostettu chincilla eli pari viikkoa oston jälkeen. Tämä on aivan järjetöntä touhua . Miten he voivat myydä sairaita eläimiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on ihan lähipiirissä kolme tapausta 3kk sisään jossa kyseisen myymälän hamsterit on kuolleet yllättäen. Yksi oli kolmejalkainen, eikä asiakkaalle kerrottu. Kaikilla näillä jotain vikaa jaloissa.
        Käsittääkseni rutsaavat keskenään ja emo ilman lepoa uudelleen tiineeksi.

        Ammattitaidotonta. Eläinsuojeluilmoitus pitöisi tehdä

        Meille kävi ihan samalla lailla.Ostettiin kaksi roborovski kääpiöhamsteria tiistaina ja keskiviikkona löydettiin toinen kuolleena pesästä.Sairaan eläimen myi.ei terve eläin kuole noin yllättäen.Sydänvikaa vahvasti epäillään,joka todennäköisesti on tulosta sisäsiittoisuudesta.Myyjä väitti,että poikueessa oli 15 poikasta alunperin,mikä ei voi pitää paikkaansa,koska kääpiöhamsterinaaras saa kerrallaan 5-10 poikasta,koska nisiä on vain 8 kappaletta.Väitti myös,että nämä meidän ostamat naaraat oli keskenään sisaruksia,mitä myös erittäin vahvasti epäilen,Väreiltään poikaset on normaali ja laikukas ja tämä normaalin värinen on toistaiseksi terve,ainakin on vilkas ja syö hyvin.Toivottavasti myös terveenä pysyy.Tehkää ihmeessä eläinsuojeluilmoitus!!Niin aion itsekin tehdä ja aion ottaa myös yhteyttä kuluttaja-asiamieheen,jos ei suostu muuten korvaamaan.Tällainen toiminta pitää saada loppumaan!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille kävi ihan samalla lailla.Ostettiin kaksi roborovski kääpiöhamsteria tiistaina ja keskiviikkona löydettiin toinen kuolleena pesästä.Sairaan eläimen myi.ei terve eläin kuole noin yllättäen.Sydänvikaa vahvasti epäillään,joka todennäköisesti on tulosta sisäsiittoisuudesta.Myyjä väitti,että poikueessa oli 15 poikasta alunperin,mikä ei voi pitää paikkaansa,koska kääpiöhamsterinaaras saa kerrallaan 5-10 poikasta,koska nisiä on vain 8 kappaletta.Väitti myös,että nämä meidän ostamat naaraat oli keskenään sisaruksia,mitä myös erittäin vahvasti epäilen,Väreiltään poikaset on normaali ja laikukas ja tämä normaalin värinen on toistaiseksi terve,ainakin on vilkas ja syö hyvin.Toivottavasti myös terveenä pysyy.Tehkää ihmeessä eläinsuojeluilmoitus!!Niin aion itsekin tehdä ja aion ottaa myös yhteyttä kuluttaja-asiamieheen,jos ei suostu muuten korvaamaan.Tällainen toiminta pitää saada loppumaan!!

        Meille kanssa valehdeltiin yhdestä eläimestä, myyjä sanoi että hänellä on poikasia jotka tuo pian myyntiin tämä siis alkuvuodesta antoi myös päivämäärän ja sanoi myös mitä värejä olisi. Sitten kun mentiin kysymään niin ei niitä poikasia ollutkaan. Joten vahva epäilys jäi että poikasia ei ollut ollutkaan koskaan. Täyttä valetta. Ihmettelen kovasti ettei joku ole tehnyt jo eläinsuojelu ilmoitusta koska kauppa edelleen pystyssä ja sama homma jatkuu. En tiedä eikö ihmiset uskalla tehdä vai onko vaan niin että myyjä pystyy puolustautumaan jotenkin aina että kaikki olisi mukamas hyvin ja asiat jää siihen. Koska jos tuosta paikasta olisi tehty monta eläinsuojeluilmoitusta näiden kaikkien kirjoitusten perusteella niin kauppa olisi jo suljettu tai ainakin jotain tapahtunut.


      • Anonyymi

        Voi voi kun ihmisiä haukutaan apinaksi . Ei se haukku haavaa tee. Et taida itse olla kummoisempi apina. Ja itse ilmeisesti kannatat kyseistä liikettä apina. Mutta tämmöistä tämä on kun jotain kirjoittaa keskustelu palstalle niin paskat, haukut saa vaan. Ja se on näitten keskustelu palstojen ainut syy että täällä voi haukkua toisia miten sattuu ja paljon näin se on aina ollut oli sitten mikä keskustelu palsta kysymyksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi kun ihmisiä haukutaan apinaksi . Ei se haukku haavaa tee. Et taida itse olla kummoisempi apina. Ja itse ilmeisesti kannatat kyseistä liikettä apina. Mutta tämmöistä tämä on kun jotain kirjoittaa keskustelu palstalle niin paskat, haukut saa vaan. Ja se on näitten keskustelu palstojen ainut syy että täällä voi haukkua toisia miten sattuu ja paljon näin se on aina ollut oli sitten mikä keskustelu palsta kysymyksessä.

        Älä urpo vingu. Itse haukut liikettä ilman että annat ainuttakaan järjellistä selitystä sille, vaikka sen pitäisi olla jokaiselle aikuiselle ihmiselle selviö, että väitteet perustellaan edes alkeellisesti. En muuten möisi minäkään edes viherkasvia noin sekopäiselle örveltäjälle.

        Johan se nyt vuosisadan vitsi on, että jonkinlaista perustelua pyytävät ovat yhtäkkiä tämän liikkeen kannattajia. 😂 Ohitit kätevästi sen, että samassa kommentissa kerrottiin mikä on oikea tapa toimia näin epäeettisen myyjän kanssa. Se nyt ei toisaalta ole mikään yllätys noin aivokuolleelta vinkuintiaanilta. Ihan hemmetin turhauttavaa yrittää tehdä kaikkensa, jotta asioihin voitaisiin puuttua, kun samaan aikaan kaltaisesi apinat väittävät pokkana, että olisi pitänyt voida sulkea koko liike. Joopa joo. Kun sellaista lainkohtaa ei yksinkertaisesti ole, joten otapa asioista selvää ja neuvo muita vasta sitten.


      • Anonyymi

        Itse ohitit sen miksi minun viestiini kiinnitit niin paljon huomiota urpo apina. Taidat olla joku teini neiti joka siellä vaan purkaa menkka oireitaan kun pakko saada sanottua nyt vaan jotain paskaa. Ei vaan kestä kuunnella toisten mielipiteitä vaan pakko sanoa. Mutta kuule ei haukku haavaa tee😭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä urpo vingu. Itse haukut liikettä ilman että annat ainuttakaan järjellistä selitystä sille, vaikka sen pitäisi olla jokaiselle aikuiselle ihmiselle selviö, että väitteet perustellaan edes alkeellisesti. En muuten möisi minäkään edes viherkasvia noin sekopäiselle örveltäjälle.

        Johan se nyt vuosisadan vitsi on, että jonkinlaista perustelua pyytävät ovat yhtäkkiä tämän liikkeen kannattajia. 😂 Ohitit kätevästi sen, että samassa kommentissa kerrottiin mikä on oikea tapa toimia näin epäeettisen myyjän kanssa. Se nyt ei toisaalta ole mikään yllätys noin aivokuolleelta vinkuintiaanilta. Ihan hemmetin turhauttavaa yrittää tehdä kaikkensa, jotta asioihin voitaisiin puuttua, kun samaan aikaan kaltaisesi apinat väittävät pokkana, että olisi pitänyt voida sulkea koko liike. Joopa joo. Kun sellaista lainkohtaa ei yksinkertaisesti ole, joten otapa asioista selvää ja neuvo muita vasta sitten.

        Kerroppa nyt sinä kun niin fiksu ihminen olet että me muutkin apina, vingu intiaanit tajutaan miksi ei voi tehdä eläinkaupasta eläinsuojelu ilmoitusta jos kerran sairaan eläimen sieltä ostaa. Miksi sitten jos myyt kotonasi eläimen ja ostaja pettyy ja tekee siitä eläinsuojeluilmoituksen niin miksi se sitten kannattaa. Ja nyt on ihan turha sitten haukkua siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerroppa nyt sinä kun niin fiksu ihminen olet että me muutkin apina, vingu intiaanit tajutaan miksi ei voi tehdä eläinkaupasta eläinsuojelu ilmoitusta jos kerran sairaan eläimen sieltä ostaa. Miksi sitten jos myyt kotonasi eläimen ja ostaja pettyy ja tekee siitä eläinsuojeluilmoituksen niin miksi se sitten kannattaa. Ja nyt on ihan turha sitten haukkua siellä.

        Ja miksi edes seuraat tai kommentoit tätä foorumia kun sinulla ei ole mitään muuta sanottavaa kun haukkuminen apinaksi tai vingu intiaaniksi. En oikeesti ymmärrä sinua. Sinulla joku ongelma kenties.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksi edes seuraat tai kommentoit tätä foorumia kun sinulla ei ole mitään muuta sanottavaa kun haukkuminen apinaksi tai vingu intiaaniksi. En oikeesti ymmärrä sinua. Sinulla joku ongelma kenties.

        Ja lue myös näitä muiden ihmisten kommentteja kyseisestä paikasta niin ymmärrät sen jälkeen hyvin mistä täällä puhutaan ja mitä ihmiset ovat joutuneet kokemaan. Älä lue vaan minun kommentteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja lue myös näitä muiden ihmisten kommentteja kyseisestä paikasta niin ymmärrät sen jälkeen hyvin mistä täällä puhutaan ja mitä ihmiset ovat joutuneet kokemaan. Älä lue vaan minun kommentteja.

        Ja minä en ole ketään neuvonut tekemään eläinsuojeluilmoitusta kyseisestä paikasta. Lueppa viestini uudestaan. Joissakin muiden viesteissä on ollut että pitäisi tehdä eläinsuojeluilmoitus tai tehkää eläinsuojeluilmoitus. Ihmettelen miksi et lue niitä vaan minua rupesit haukkumaan heti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja minä en ole ketään neuvonut tekemään eläinsuojeluilmoitusta kyseisestä paikasta. Lueppa viestini uudestaan. Joissakin muiden viesteissä on ollut että pitäisi tehdä eläinsuojeluilmoitus tai tehkää eläinsuojeluilmoitus. Ihmettelen miksi et lue niitä vaan minua rupesit haukkumaan heti.

        Onko lääkkeet ottamatta, apina? Edelleenkin niitä perusteluita väitteillesi, sillä muuten teet vain hallaa koko asialle. Etkö ihan oikeasti ymmärrä, että jos mistään mitään ymmärtämättömät idiootit (kuten sinä!) täällä syyttelevät liikettä ihan uskomattomilla höpötyksillä, niin se vie uskottavuutta muidenkin väitteiltä. Kun sinulla olisi kivenkovaa asiaa näitä vastaan, niin sitten olisi eri juttu. Nyt tulee herkästi lähinnä sellainen fiilis, että mielenterveyspotilaat hyökkivät liikettä vastaan ilman oikeaa syytä.

        Ja ei, eläinsuojeluilmoitus ei johda yhtään mihinkään edes yksityishenkilöillä, jos on myyty sairaita eläimiä, varsinkaan mihinkään niin spektaakkelimaiseen asiaan kuin liikkeen sulkeminen. Liikkeen kohdalla kuluttaja-asiamieheen yhteyden ottaminen sen sijaan saattaa johtaa edes johonkin. Miten hankalaa voi olla itse ottaa asioista selvää, senkin tollo? Edelleenkään mikään muu ei toimi kuin jakaa faktatietoa ja olla ostamatta yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko lääkkeet ottamatta, apina? Edelleenkin niitä perusteluita väitteillesi, sillä muuten teet vain hallaa koko asialle. Etkö ihan oikeasti ymmärrä, että jos mistään mitään ymmärtämättömät idiootit (kuten sinä!) täällä syyttelevät liikettä ihan uskomattomilla höpötyksillä, niin se vie uskottavuutta muidenkin väitteiltä. Kun sinulla olisi kivenkovaa asiaa näitä vastaan, niin sitten olisi eri juttu. Nyt tulee herkästi lähinnä sellainen fiilis, että mielenterveyspotilaat hyökkivät liikettä vastaan ilman oikeaa syytä.

        Ja ei, eläinsuojeluilmoitus ei johda yhtään mihinkään edes yksityishenkilöillä, jos on myyty sairaita eläimiä, varsinkaan mihinkään niin spektaakkelimaiseen asiaan kuin liikkeen sulkeminen. Liikkeen kohdalla kuluttaja-asiamieheen yhteyden ottaminen sen sijaan saattaa johtaa edes johonkin. Miten hankalaa voi olla itse ottaa asioista selvää, senkin tollo? Edelleenkään mikään muu ei toimi kuin jakaa faktatietoa ja olla ostamatta yhtään mitään.

        Voi voi sun juttujasi. Minä olen nyt viisas ja lopetan tämän. Vain viisaat ja terveet lopettavat tälläisen. Tiedätkö tuo ei auta että koko ajan haukut siellä , lähinnä se vaan naurattaa. 😭 Voi kunpa saisin nähdä sinut livenä ja sanoa kaiken sulle päin naamaa🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi voi sun juttujasi. Minä olen nyt viisas ja lopetan tämän. Vain viisaat ja terveet lopettavat tälläisen. Tiedätkö tuo ei auta että koko ajan haukut siellä , lähinnä se vaan naurattaa. 😭 Voi kunpa saisin nähdä sinut livenä ja sanoa kaiken sulle päin naamaa🤣

        Tiedätkö se ei ole mitään höpönlöpöä jos joku apina kirjoittaa täällä että eläimet ovat kuolleet heti tai sairaita. Ei kukaan nyt täällä rupea valehtelemaan sellaisesta asiasta . Uskotko tosiaan että täällä valehdellaan jos oikeesti kerran on tapahtunut niin. Taitaa sinun lääkkeeksi olla ottamatta kun heti hyökkäsit minun kimppuuni ja jatkat vaan tälläistä . Voi luoja kuinka tyhmä olet😂👍


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö se ei ole mitään höpönlöpöä jos joku apina kirjoittaa täällä että eläimet ovat kuolleet heti tai sairaita. Ei kukaan nyt täällä rupea valehtelemaan sellaisesta asiasta . Uskotko tosiaan että täällä valehdellaan jos oikeesti kerran on tapahtunut niin. Taitaa sinun lääkkeeksi olla ottamatta kun heti hyökkäsit minun kimppuuni ja jatkat vaan tälläistä . Voi luoja kuinka tyhmä olet😂👍

        Etkö uskalla paljastaa kuka olet. Joku joka haluu nyt vaan vittuilla kun ei ole muuta tekemistä. Miksi ylipäätänsä seuraat näitä foorumeita ja kommentoi kun sinulla ei ole muuta sanottavaa kun haukkua meitä kirjoittajia. Jätetään tämä nyt tähän , ei oikeesti jaksa tälläistä kun et kerta usko mitä täällä puhutaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö uskalla paljastaa kuka olet. Joku joka haluu nyt vaan vittuilla kun ei ole muuta tekemistä. Miksi ylipäätänsä seuraat näitä foorumeita ja kommentoi kun sinulla ei ole muuta sanottavaa kun haukkua meitä kirjoittajia. Jätetään tämä nyt tähän , ei oikeesti jaksa tälläistä kun et kerta usko mitä täällä puhutaan.

        Ja jos niitä perusteluja haluat niitä katsoppa noiden muiden kirjoituksia , siinä on sulle perusteluja kerrakseen. Joko alat uskomaan. Ja sinusta saisi hyvän mielenterveys potilaan kun täällä koko ajan haukut muita,etkä usko mitään mitä kirjoitetaan,hyökkäät ihmisten kimppuun. Adios, älä vastaa enää mitään koska tämä on nyt loppu. Aivan älytöntä tälläinen😭🤣😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja jos niitä perusteluja haluat niitä katsoppa noiden muiden kirjoituksia , siinä on sulle perusteluja kerrakseen. Joko alat uskomaan. Ja sinusta saisi hyvän mielenterveys potilaan kun täällä koko ajan haukut muita,etkä usko mitään mitä kirjoitetaan,hyökkäät ihmisten kimppuun. Adios, älä vastaa enää mitään koska tämä on nyt loppu. Aivan älytöntä tälläinen😭🤣😂

        Olen fiksu ja lopetan, mutta laitan silti vielä monta kommenttia kun näpit syyhyää liikaa. Huutonaurua!

        Älä sinä apina muitakin tähän sotke, kun nyt on kyse sinun kirjoitteluista. Eli kerrot nyt ne perustelut omille väitteillesi siitä, ettei poikasia ole ollut olemassakaan ja että liike olisi suljettu, jos ilmoituksia olisi tehty. Eikö ihan oikeasti ole sen vertaa aivosoluja toisiaan päässä hinkuttamassa, että ymmärtäisit SINUN väitteitä edes perustella. Unohda idiootti muut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen fiksu ja lopetan, mutta laitan silti vielä monta kommenttia kun näpit syyhyää liikaa. Huutonaurua!

        Älä sinä apina muitakin tähän sotke, kun nyt on kyse sinun kirjoitteluista. Eli kerrot nyt ne perustelut omille väitteillesi siitä, ettei poikasia ole ollut olemassakaan ja että liike olisi suljettu, jos ilmoituksia olisi tehty. Eikö ihan oikeasti ole sen vertaa aivosoluja toisiaan päässä hinkuttamassa, että ymmärtäisit SINUN väitteitä edes perustella. Unohda idiootti muut.

        Miksi kertoisin tuollaiselle idiootille mitään joka heti otti minut silmä tilaukseen, mutta muiden kirjoittelu ei kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi kertoisin tuollaiselle idiootille mitään joka heti otti minut silmä tilaukseen, mutta muiden kirjoittelu ei kiinnosta.

        En ole väittänyt että liike olisi suljettu jos ilmoituksia olisi tehty , etkö ymmärrä idiootti että yleistin vain koska halusin saada tietää onko joku tehnyt niin koska täällä koko ajan kirjoitetaan että tehkää ilmoitus,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole väittänyt että liike olisi suljettu jos ilmoituksia olisi tehty , etkö ymmärrä idiootti että yleistin vain koska halusin saada tietää onko joku tehnyt niin koska täällä koko ajan kirjoitetaan että tehkää ilmoitus,

        Kaikki mitä kirjoitin oli täyttä paskaa, halusin vaan saada tietää onko joku tosissaan tehnyt jotain sellaista että voiko todellisuudessa kaikki olla totta. Halusin nähdä uskooko joku kirjoitustani ja näköjään sinä uskot koska heti rupesit vinkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki mitä kirjoitin oli täyttä paskaa, halusin vaan saada tietää onko joku tosissaan tehnyt jotain sellaista että voiko todellisuudessa kaikki olla totta. Halusin nähdä uskooko joku kirjoitustani ja näköjään sinä uskot koska heti rupesit vinkumaan.

        Joten nyt voidaan lopettaa tämä on kerroin jo sinulle. Minua syyhyää niin mieli nähdä sinut joka minua piinasi viesteillä koko ajan❤️❤️❤️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joten nyt voidaan lopettaa tämä on kerroin jo sinulle. Minua syyhyää niin mieli nähdä sinut joka minua piinasi viesteillä koko ajan❤️❤️❤️

        Kerro miksi rupesit heti minua piinaamaan, koska täällä on muidenkin kirjoituksia,mikä minun kirjoituksessa oli sellaista miksi valitsit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro miksi rupesit heti minua piinaamaan, koska täällä on muidenkin kirjoituksia,mikä minun kirjoituksessa oli sellaista miksi valitsit.

        Nyt voimme lopettaa tämän koska tiedät totuuden kirjoittelusta , mutta siltikin minua vaivaa miksi valitsit minun kirjoitukseni koska olisit voinut valita minkä tahansa niistä kirjoituksista mitä tuolla on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt voimme lopettaa tämän koska tiedät totuuden kirjoittelusta , mutta siltikin minua vaivaa miksi valitsit minun kirjoitukseni koska olisit voinut valita minkä tahansa niistä kirjoituksista mitä tuolla on.

        Sinä tulet väittämään ihan uskomattomia, aivokuolleita löpinöitä, joita et viitsi millään tavalla perustella, jotta niissä olisi jotain tolkkua. Siitä nyt on kyse. Myös siitä on kyse, että suunnilleen vähättelet eläinsuojelun työtä vihjailemalla, että jos kaikki kerrottu pitäisi paikkansa, niin liike olisi jo suljettu. Se on paskapuhetta, sillä sellaista lakia ei olekaan. Joten pidä mölyt mahassasi, jos ei järki päässä pakota, typerä apina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkö se ei ole mitään höpönlöpöä jos joku apina kirjoittaa täällä että eläimet ovat kuolleet heti tai sairaita. Ei kukaan nyt täällä rupea valehtelemaan sellaisesta asiasta . Uskotko tosiaan että täällä valehdellaan jos oikeesti kerran on tapahtunut niin. Taitaa sinun lääkkeeksi olla ottamatta kun heti hyökkäsit minun kimppuuni ja jatkat vaan tälläistä . Voi luoja kuinka tyhmä olet😂👍

        Miksi ihmeessä kukaan valehtelisi sellaisesta asiasta?Me ainakin odotettiin näitä pikku kavereita niin kauan ja sitten käy näin ja tuli tosi suuri suru ja järkytys.Ja suututtaa myös kaikkien niiden eläinten ja uusien omistajien puolesta.Kaikenlisäksi nyt saa koko ajan olla sydän kylmänä pelosta ettei vaan tämä toinenkin kuole.Itselläni ei ole tarkoitus ketään mustamaalata.Haluan vain kertoa sen mitä meille tapahtui.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä kukaan valehtelisi sellaisesta asiasta?Me ainakin odotettiin näitä pikku kavereita niin kauan ja sitten käy näin ja tuli tosi suuri suru ja järkytys.Ja suututtaa myös kaikkien niiden eläinten ja uusien omistajien puolesta.Kaikenlisäksi nyt saa koko ajan olla sydän kylmänä pelosta ettei vaan tämä toinenkin kuole.Itselläni ei ole tarkoitus ketään mustamaalata.Haluan vain kertoa sen mitä meille tapahtui.

        Opettele jäsentelemään tekstiäsi! Tuosta saa mitään tolkkua kun lauseet eivät tunnu liittyvän samaan asiaan kuin edellinen lause, muttet myöskään selitä mihin ne liittyvät. Punaista lankaa ei ole ollenkaan, joten ajatuksenkulusta ei saa koppia yhtään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi ihmeessä kukaan valehtelisi sellaisesta asiasta?Me ainakin odotettiin näitä pikku kavereita niin kauan ja sitten käy näin ja tuli tosi suuri suru ja järkytys.Ja suututtaa myös kaikkien niiden eläinten ja uusien omistajien puolesta.Kaikenlisäksi nyt saa koko ajan olla sydän kylmänä pelosta ettei vaan tämä toinenkin kuole.Itselläni ei ole tarkoitus ketään mustamaalata.Haluan vain kertoa sen mitä meille tapahtui.

        Kannustan kyllä ihmisisä tekemään eläinsuojeluilmoituksia.Yhdellä ilmoituksella ei ehkä ole hirveästi vaikutusta,mutta jos niitä tulee useampi,niin luulisi herättävän huomiota.Samoin kuluttaja-asiamieheen kannattaa olla yhteydessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele jäsentelemään tekstiäsi! Tuosta saa mitään tolkkua kun lauseet eivät tunnu liittyvän samaan asiaan kuin edellinen lause, muttet myöskään selitä mihin ne liittyvät. Punaista lankaa ei ole ollenkaan, joten ajatuksenkulusta ei saa koppia yhtään.

        Kommentti liittyy edelliseen kirjoitukseeni.Opettele sinä lukemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele jäsentelemään tekstiäsi! Tuosta saa mitään tolkkua kun lauseet eivät tunnu liittyvän samaan asiaan kuin edellinen lause, muttet myöskään selitä mihin ne liittyvät. Punaista lankaa ei ole ollenkaan, joten ajatuksenkulusta ei saa koppia yhtään.

        Oletko kyseisen liikkeen omistaja vai miksi niin tunteisiin menee??


      • Anonyymi

        Meille kävi ihan samalla lailla.Ostettiin kaksi roborovski kääpiöhamsteria tiistaina ja keskiviikkona löydettiin toinen kuolleena pesästä.Sairaan eläimen myi.ei terve eläin kuole noin yllättäen.Sydänvikaa vahvasti epäillään,joka todennäköisesti on tulosta sisäsiittoisuudesta.Myyjä väitti,että poikueessa oli 15 poikasta alunperin,mikä ei voi pitää paikkaansa,koska kääpiöhamsterinaaras saa kerrallaan 5-10 poikasta,koska nisiä on vain 8 kappaletta.Väitti myös,että nämä meidän ostamat naaraat oli keskenään sisaruksia,mitä myös erittäin vahvasti epäilen,Väreiltään poikaset on normaali ja laikukas ja tämä normaalin värinen on toistaiseksi terve,ainakin on vilkas ja syö hyvin.Toivottavasti myös terveenä pysyy.Tehkää ihmeessä eläinsuojeluilmoitus!!Niin aion itsekin tehdä ja aion ottaa myös yhteyttä kuluttaja-asiamieheen,jos ei suostu muuten korvaamaan.Tällainen toiminta pitää saada loppumaan!!
        Tässä tämä kommenttini,yritä nyt lukea ja ymmärtää.


      • Anonyymi

        Toissapäivänä joku kertoi kääpiöhamstereista, mutta sinä vastaisit kommenttiin, joka kirjoitettiin eilen. Eli joko tuo imbesilli vastasi sinulle, vaikka et alunperin mitään hänelle kirjoittanut tai sitten sillä on jakautunut persoonallisuushäiriö, kun vastasi itselleen eilen ja jatkoi keskustelua kanssasi aivan kuin osaisit ottaa sen toissapäiväisen kommentin huomioon. Niin tai näin, tuo on niin sairas, ettei se oikeasti tajua yhtään mihin kommenttiin sinä olet vastannut ja mitkä tiedot sinulla siksi on. Ei kannata vääntää ratakiskoa hullulle, joka ei siitäkään tajua tapahtumien kulkua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meille kävi ihan samalla lailla.Ostettiin kaksi roborovski kääpiöhamsteria tiistaina ja keskiviikkona löydettiin toinen kuolleena pesästä.Sairaan eläimen myi.ei terve eläin kuole noin yllättäen.Sydänvikaa vahvasti epäillään,joka todennäköisesti on tulosta sisäsiittoisuudesta.Myyjä väitti,että poikueessa oli 15 poikasta alunperin,mikä ei voi pitää paikkaansa,koska kääpiöhamsterinaaras saa kerrallaan 5-10 poikasta,koska nisiä on vain 8 kappaletta.Väitti myös,että nämä meidän ostamat naaraat oli keskenään sisaruksia,mitä myös erittäin vahvasti epäilen,Väreiltään poikaset on normaali ja laikukas ja tämä normaalin värinen on toistaiseksi terve,ainakin on vilkas ja syö hyvin.Toivottavasti myös terveenä pysyy.Tehkää ihmeessä eläinsuojeluilmoitus!!Niin aion itsekin tehdä ja aion ottaa myös yhteyttä kuluttaja-asiamieheen,jos ei suostu muuten korvaamaan.Tällainen toiminta pitää saada loppumaan!!
        Tässä tämä kommenttini,yritä nyt lukea ja ymmärtää.

        Se on kopioitu tuolta ylempää viestiketjusta.Olisit sen kyllä itsekin sieltä löytänyt,jos olisit vaivautunut tai osannut sieltä hakea.


      • Anonyymi

        Haha, mäkin olin ihan hämmentynyt kun en yhtään tajunnut mistä toi yksi höyryää. Taisi alkaa riitelemään sun kanssa, vaikka et mitään sille kirjoittanutkaan. 😂


      • Anonyymi

        Ai vastasit,hyökkäsit kimppuuni ilman syytä tai syyksi sinulle riitti se,ettet pitänyt kommentistani tai et ymmärtänyt mihin se liittyy.Ja ihan tosissaanko kutsut tuota raivopäistä houruamistasi keskusteluksi??Mulke riittää nyt.Jää sinä elämääsi kyllästynyt mielenterveyspotilas tänne yksinäsi huutelemaan,jos siitä jotain sisältöä surkeaan elämääsi saat.Sääliksi ihan käy,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai vastasit,hyökkäsit kimppuuni ilman syytä tai syyksi sinulle riitti se,ettet pitänyt kommentistani tai et ymmärtänyt mihin se liittyy.Ja ihan tosissaanko kutsut tuota raivopäistä houruamistasi keskusteluksi??Mulke riittää nyt.Jää sinä elämääsi kyllästynyt mielenterveyspotilas tänne yksinäsi huutelemaan,jos siitä jotain sisältöä surkeaan elämääsi saat.Sääliksi ihan käy,

        Syy oli aivan selvä ja se selviää kommentistani. Epäselvää tässä on vain se, kirjoitinko sitä edes sinulle vai työnsitkö nokkasi asiaan, joka ei edes kuulunut sinulle, typerä pumpuliaivo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me ostettiin joskus akvaariopisteestä pupu, pupu oli kaupassa ok, mutta parin päivän päästä kuollut, oli todella heikoin oloinen, luut vaan tuntuivat kun käsitteli pupua, kaikki ruokinta, asuin olot oli meillä kunnossa. Samoin ostettu chincilla eli pari viikkoa oston jälkeen. Tämä on aivan järjetöntä touhua . Miten he voivat myydä sairaita eläimiä.

        Miksi ostit jos oli noin laihassa kunnossa? Kani ei laihdu kahdessa päivässä luurangoksi vaikka äkillisesti voi kuollakin.


    • Vihainenn

      Itsekkin olen todella huonoa palautetta kuullut ja kokemustakin on. 2 kertaa ollaan saatu gerbiilit joiden piti olla tyttöjä, mutta kummallakin kerralla toinen olikin poika. 2 kertaa siis syntyi vahinkopoikueitakin. Tästä aikaa sen verran, etten itse vielä osannut tai tajunnut katsoa gerbiilien skpl. Marsut ja kanit samassa TERRAARIOSSA. Terraarion koko ihan rehellisesti 1,5m x 50cm ja saman aikaisesti ainakin 4 kania ja marsua. Rotta ja hiiripoikueita ei taideta ollenkaan karsia, koska sen verran niitä saman poikueen lapsukaisia on. Jyrsijöillä purua niin vähän, ettei tarvitse kun kerran kuopsuttaa niin pohja on jo näkyvissä. Ja helposti pitävät myös jyrsijöitä 30x40cm terroissa. Yleensä yhdessä terraariossa keskimäärin 4 gerbiiliä. Huhhuh.. No mutta jokaisen oma valinta mistä lemmikkinsä hankkivat. Itse kääntyisin epävirallisen/virallisen kasvattajan puoleen, jolle eläinten olot ja hoito on TÄRKEINTÄ ja tietää mitä tekee.
      Ihme, ettei eläintensuojelu ole vielä tehnyt asialle yhtikäs mitään.. Pitää kai itse tarttua toimeen.

    • kääpiöhamsteri123

      Minä ostin akavaariopisteeltä kääpiöhamsterin, joka naaras. Hamsteri on ollut normaali ja kunnossa pysyvä. Ihmiset olivat jyrsijöitä kasvattanut 20 vuotta ja huomasi sen myös tiedosta ja taidosta eläinten käsittelyä kohtaan. Minulla ollut aiemmin syyrialainen hamsteri joka myös sieltä terve ja normaali. Itse en lähtisi mistään torista lemmikkiä katsomaan, tai myöskään kommentoimaan kyseistä eläinkauppaa huonoksi jos en olisi siellä asioinut🙂

      • Nautelankoski

        Pata kattilaa soimaa. Vapauttakaa kaikki lemmikit. Lemmikkien pitäminen on täysin epäeettistä.


      • hölpönpölpön
        Nautelankoski kirjoitti:

        Pata kattilaa soimaa. Vapauttakaa kaikki lemmikit. Lemmikkien pitäminen on täysin epäeettistä.

        Ja millähän tavalla lemmikeiksi jalostettuja ja domestikoituneita eläinlajeja, jotka eivät vapaudessa edes hengissä selviäisi, on sinusta epäeettistä pitää? On sulla jutut. :'D Sen sijaan holtiton kasvattaminen ja emojen liika rasittaminen ON epäeettistä, sillä meidän ihmisten tulee sitoutua mahdollisimman hyvien elinolosuhteiden tarjoamiseen eläimelle, joka on meistä täysin riippuvainen.


      • AapeliAbsurdi
        Nautelankoski kirjoitti:

        Pata kattilaa soimaa. Vapauttakaa kaikki lemmikit. Lemmikkien pitäminen on täysin epäeettistä.

        Kun kerran olet perillä tosiasioista, niin kerropa, miten ne lemmikit tulee vapauttaa? päästämällä luontoon, jossa eivät selviä päivääkään tai jos selviävät, niin tuhoavat vieraslajina luonnossamme elävät lajit? Reippaasti yli kaksi vuotta elänyt hamsteri vapauti juuri 8 vuotta täyttäneen poikamme hoidosta kuolemalla pois. Olisiko jäänyt huonolle hoidolle, kun noin nopeasti kuukahti...siis se hamsteri?


    • Eihyvä

      Itse juuri vierailin kyseisessä eläinkaupassa. Marsuja pitävät kääpiöhamsterillekin pienehkössä häkissä. Eräs valkoinen punasilmäinen kani erittäin huonossa kunnossa pienessä tilassa. Iguaani tms valtavan kokoinen pienessä terraariossa. Siisteys ihan ok. Virikkeitä ei juuri löydy pienistä eläinten asumuksista. Olen lukenut aiempia keskusteluja kyseisestä liikkeestä sekä eri keskustelupalstoilta että facebook. Ei voi muuta kun ihmetellä että eläinsuojelu ei puutu jo kiireellisesti. Uskon että ilmoituksia tehty.

    • Fpp

      Taas on torissa myynnissä mm. marsuja, ja ilmoituksessa mainostetaan marsuista löytyvän paljon "eri rotuja". Yksikään kuvien marsuista ei ole mitään rotumarsuja, vaan ihan puhtaita risteytyksiä. Tuo on siis jo huijausta ja kuluttajansuojalaki voisi siihen puuttua.

      Lisäksi marsupaketti on alkaen 160eur, eli todellakin myyvät noita yksineläjiksi. Jo alkaen-hinnassa pitäisi ehdottomasti olla kaksi marsua, sillä yksikään vastuuntuntoinen myyjä ei myy marsuja yksineläjiksi. Harva niitä paketteja varmaan tarvii ostaa, jos kotona on jo marsuja.

      Tietääkö kukaan paljonko liikkeellä on omia marsuja, jotka poikasia saavat? Omakasvattamia poikasia on meinaan koko ajan myynnissä, joten jotta emot saisivat pitää välissä taukojakin, niin niitä olisi oltava vaikka kuinka paljon tuollaista tahtia ylläpitämään.

    • Kerronomannäkemykseni

      Mulla on ollut sieltä kaksi marsua ja ne olivat aivan ihania ja eivät edes suostuneet myymään yksittäin vaan kaksi piti vähintään olla. Elivät pitkäikäisiksi. Minulla on myöskin ollut kyseisestä liikkeestä kääpiöhamsteri joka myöskin aivan ihana ja eli myöskin pitkäikäiseksi. Asioin kyseisessä liikkeessä useasti ja häkit on aina puhtaita ja lemmikit ihanan seurallisia. Tykkään.

    • todellatyytyväinen

      Oma kokemukseni on hyvä tästä liikkeestä. Kerrottu aina kuinka suuren tilan mikäkin eläin vaatii ja muutenkin perehdytetty hyvin ostamiini eläimiin. Rehellistä mutta ei tunnu läksytykseltä niinkuin joissain faunattarissa. Eikä kaupasta poistuessa ole olo että on painostettu ostamaan jotain mitä ei tullut hakemaan.

    • Omiakokemuksia

      Asioin vähän aikaa sitten kyseisessä liikkeessä. Oven avattuani virtsan haju iski päin naamaa ja eläimet siivottomissa, pienissä terraarioissa. Marsuja on ainakin ennen myyty yksineläjiksi, myös marsua ja kania joskus suositeltu pariksi samaan häkkiin asukeiksi. Muutama vuosi sitten käydessäni osalla myytävistä marsuista oli selvä sieni-infektio. Tuttuni kertoi, että juuri tästä paikasta ostettu marsu tartutti sienen lapseen.

      Tiedän, että ei saisi, mutta ostin liikkeestä säälistä hieman eksoottisemman lemmikin (en viitsi avata enempää tunnistusvaaran vuoksi), joka täysin väärin hoidettu ruokintaa ja pitopaikkaa myöten, eikä esimerkiksi vettä ollut sillä hetkellä eläimen saatavilla. Kotona olikin kova jano, oliko sitten ollut ilman vettä kauemminkin... En saanut minkäänlaisia kotiutusohjeita. Yhtään ei myöskään kysytty minkälaisiin oloihin lemmiki oli menossa.

      Nämä mun kokemuksia paikasta.

    • Ensuosittele

      Henkilökunta on mukavaa ja palveluhenkistä, tuntee olonsa tervetulleeksi,mutta pohjimmiltaan rahantulo vaikuttaa olevan tärkeämpää, kuin eläinten oloihin panostaminen. Akvaariot näyttivät puhtailta, mutta samaa ei voi sanoa jyrsijöiden häkeistä. Suorastaan järkytyin kun näin hiirien juoksupyörän. Se oli täynnä kuivunutta ulostetta. Kaikilla pienjyrsijöillä juoksupyöriä ei ollut ollenkaan. Terraariot olivat melko siivottomassa kunnossa, pipanoita ruuankin seassa ja virtsan hajun kyllä haistoi kauemmaskin. Tuntui myös hassulta, kun terraarioissa oli rikkinäiset, teipillä korjatut juomapullot, vaikka myymälähyllyt pursuavat myytävää jyrsijätavaraa. Pesänrakennusta varten ei ollut mitään. Kanit ja marsut olivat virikkeettömässä häkissä ja vain nyhjöttävät paikoillaan an surkean näköisinä vailla mitään piilopaikkoja.

    • Gerbufani

      Paljon parempi kuin Faunattaret ja muut ketjuliikkeet. Tietävät mistä eläimet tulee, milloin tulee, iät, sukupuolet yms. Eläimet ovat paljon kesympiä ja myyjä saa ne jopa kiinni ja ottaa omin käsin eikä vessapaperirullan kanssa... Siinä olen kyllä samaa mieltä että marsut ja kanit ovat aika ahtaasti ja tylsää näyttää olevan mutta jos löytävät nopeasti kodin niin väliaikaisesti ei niin paha.

    • Nopoti

      Kerran olen kyseisessä liikkeessä käynyt ja se riitti. Vastuullisen myyjän pitäisi tietää tai ainakin ottaa selvää, miksi kaneja ja marsuja EI saa pitää yhdessä. Yleensäkin eläinten myyminen kaupassa kyseenalaista. Äidilleni paikan omistaja kertoi ruokkivansa omat kissansa kerran päivässä ja jos joku kissoista ei itse ymmärrä säästää ruuastaan loppupäiväksi, olkoon nälissään. Eipä asioi äitikään enää tässä liikkeessä..

      • wtrtdftq

        No huh huh... Ja jotkut pösilöt tässäkin ketjussa vielä kiittelevät siitä, miten on hyvä eläintuntemus henkilökunnalla. Huomioon pitäisi vaan tajuta ottaa se tosiasia, että kyllähän se neuvominen saattaa kuulostaa hyvältä, jos myyjä on niin vakuuttava, että myisi vaikka jäätä eskimoille. Joku, joka paremmin itse tietää saattaa toisaalta huomata heti ihan samasta neuvosta, että eläintuntemus on täysin retuperällä. Erittäin suhteellista siis neuvojen hyvyys, sillä sehän riippuu kuulijasta. Itse olen sitä mieltä, että tietämys ei tuolla ole kovinkaan kummoista, ja jopa hälyttäviä virheitä tehdään tuon tuostakin. Esimerkkeinä mm. tästä ketjusta löytyvä tieto juurikin kanien ja marsujen yhdessä pitämisestä ja käärmeen ruokkiminen turpeelta. Molemmat virheet ovat potentiaalisesti hengenvaarallisia eläimille, joita kuitenkin ihan pokkana myydään.


    • Ppöhh

      Jos se kanien ja marsujen yhdessäolo on niin vaarallista niin eiköhän reklamaatiota olisi tullut tässä vuosien saatossa niin paljon, ettei niitä olisi kannattavaa pitää yhdessä? Lähinnä niiltä, jotka ovat ostaneet kanin tai marsun sieltä. Mikään uusi liike ei ole kyseessä.

      • äläselitäsiinä

        Siinä ei reklamaatiot auta, sillä laitonta se ei ole. Jos omistaja, eli tässä tapauksessa eläinkauppa, haluaa ottaa sen riskin, että marsulta lähtee henki, niin sen saa lain mukaan ihan rauhassa ottaa. Googletapa sinäkin pösilö siis, mitä pasteurella tekee marsulle, niin lässytät sitten ehkä vähän vähemmän jonnin joutavia. Siinä nimenomaan punnitaan vastuuntuntoa ja eläintuntemusta, kun joko päättää ottaa turhia riskejä tai sitten ei. Meille ei tulisi yhtään eläintä myyjältä, joka viis veisaa siitä, käykö marsulle (ja tulevan kodin lompakolle) hullusti. Sinun kaltaisesi pösilöt eivät edes ymmärtäisi antaa reklamaatiota, vaikka kohdalle osuisikin sairas marsu. Eläinlääkärilläkään pasteurellan oireita ei aina osata yhdistää pasteurellaan, vaan oireet kuitataan muutoin hengitystie-infektiona, jolloin todellinen syypää ei koskaan edes paljastu.


    • Älävainpäivittele

      Keskustelu ei varsinaisesti etene, jos alat haukkumaan toisia. Silloin argumenttisi ovat vain sanahelinää. Suuntaapa aggressiosi vaikkapa eläinsuojeluilmoituksen tekoon. Luulisi sen käyneen mielessä, jos olisit aidosti eläimistä huolissasi, etkä vain haluaisi päästä kiukuttelemaan. Keskustelupalstalla riehuminen ei valitettavasti edesauta vaivaamaasi asiaa.

      • Pyhjapah

        Eteni ihan vallan mainiosti. Ainakin minä hoksasin pääpointiksi sen, että valittaminen tai minnekään ilmoittaminen ei auta tippaakaan niin kauan kuin mitään laitonta ei ole tapahtunut. Sinä sen sijaan et älynnyt sitä näemmä vieläkään kun edelleenkin ohjeistat muita ilmoituksia tekemään, vaikka mikään muu ei todellakaan auta kuin jaloilla äänestäminen. Hommaa voisi periaatteessa verrata vaikka pentutehtailuun. Laitonta ei ole, joten ei siihen voi oikein puuttuakaan. Vastuuntunnosta ja etiikasta on kuitenkin kyse, joten jokainen päättää omalta osaltaan millaista eläinten pitoa ja kasvatusta haluaa tukea. Sinun kommenteista ja muidenkin keskustelijoiden sanahelinästä paistaa hyvin se, ettei välitetä yhtään vaan ollaan vaan laput silmillä kehumassa kun ei paremmin ymmärretä. Sinun kannattaakin siis suunnata piiloaggressiosi jonnekin muuallle kuin sellaiselle, joka peräänkuuluttaa vastuullista lemmikkien hankintaa.


    • hyviäkokemuksiamulla

      Olen asianut useasti ja itselläni on paikasta hyviä kokemuksia, saanut iloista ja asiantuntevaa palvelua. Pääsiäisen aikoihin tosin heillä oli torissa ilmoitus että pääsiäiseksi myyvät pupuja alennuksella, joka ei mielestäni ole ollenkaan hyvä idea. Lemmikin oton tulisi aina olla harkittua, ale pupujen myyminen pääsiäisen kunniaksi on iso riski siinä että ostetaan pupu tuosta noin vain kun se on niin söpö ja on pääsiäinen ja se on alennuksessa.

    • Anonyymi

      Meille myytiin viime torstaina 30.8.2018 kaksi kania liikkeestä. Hieman outo fiilis jäi liikkeestä, mutta ostettiin kanit ja lähdettiin kotiin. Perjantaina poikakani virtsasi ns. kiinteää löllyvää ja kirkasta nestettä. Soitin liikkeeseen, kuulemma normaalia jos ei juo tarpeeksi ja ei syö tarpeeksi kuivapapanoita. Tänään maanantaina 3.9.2018 heräsimme karuun totuuteen - poikakanimme oli menehtynyt yön aikana. Kaiken tein, että pidin pienokaisista huolta. Minulla on monen vuoden kokemus jyrsijöistä, ja niin on muillakin kaneista huolenpitäneillä. Kyseinen poikakani käyttäytyi oudosti jatkuvasti, ikinä ennen en ole yhtä arkaa ja hermostunutta kania nähnyt. Tyttökanimme nimittäin kotiutui heti ja söikin normaalisti. Kanit tosiaan olivat liikkeessä samassa häkissä marsujen kanssa, mitä ihmettelin suuresti ääneen liikkeessä. He sanoivat asian olevan ok, kanit ja marsut viihtyvät yhdessä. Olin muutenkin aikeissa soittaa tänään liikkeeseen ja kysellä mahdollisista sairauksista poikakanin perheessä. Taidankin soittaa ensin eläinlääkärille ja kysyä mielipidettä. Ja sen jälkeen soitan eläintensuojeluun. Eläimistä ei todellakaan pidetä huolta liikkeessä. Eipä ole kuulemma ensimmäinen kerta, kun joku ostaa eläimen kyseisestä liikkeestä ja eläin on sairas ja menehtyy heti.

      • ircnurcbhrc

        Tee ihmeessä ilmoitus. Kyllä valvovan eläinlääkärin pitäisi tietää paremmin myös tuosta marsujen ja kanien yhdessä pidosta. Se on ihan turha riski sellaisten eläimien kustannuksella, jotka he kuitenkin surutta myyvät.

        Olen tosi pahoillani siitä, mitä teille kävi. Nyt ei tosiaan kannata vain hyväksyä tilannetta, vaan tapella moisia vastaan. Myös kuluttaja-asiamies auttaa, jollei liike muuten korvaa teille kaikkea rahan menoa. Sinnekin valituksen tekeminen voisi olla paikallaan, sillä se jää silloin rekisteriin.


    • Ellacncra

      Akvaariopiste kyllä hyvin huono kalojen tuntemuksessa. Tietämättömänä aloittelijana myivät minulle kaksi leväbarbia ja levänuoliaisen samaan akvaarioon ja ilman faunattaren apua olisivat sinne jääneet. Selvisi kuitenkin etteivät kumpikaan laji sopineet akvaariooni eivätkä edes samaan akvaarioon! Kaikki mitat jne. olivat kyllä heille tiedossa. Olen myös saanut heiltä akvaariooni pilkkutaudin. Suoraan sanottuna aivan perseestä!!

    • anskucecilia

      Hei! Olen 14 ja haluaisin ostaa kaksi tyttömarsua, mutta en kuulemani jälkeen voi näköjään edes vakuuttua lemmikkini sukupuolesta. Ajattelin siis että ostaisin sen Turun Akvaariopisteestä, kun sieltä on kaksi muutakin tuttua ostanut. Tässä vaiheessa en kyllä tiedä mitään hyvää eläinkauppaa tässä Turun suunnalla. Faunattaressa on harvoin marsuja joten se ei ole mikään paras vaihtoehto kun en haluaisi poika marsua/marsuja. Lemmikkimaailmassakaan ei pahemmin näy marsuja. Marsuyhdistyksen sivullakin kaikki kasvattajat on jostain Oulun suunnalta ja mielelläni ihan täällä Turussa pysyisin.


      Kannattaako siis hankkia marsut tuolta Akvaariopisteestä jq tiedättekö mitään muita hyviä eläinkauppoja?

      • anskucecilia

        ja*


      • Anonyymi

        Ei kannata.


    • anskucecilia

      Tutulle myytiin tuolta marsu yksineläjäksi ja toisen luultiin olwvan tyttö mutta olikin poika...

      • anskucecilia

        olevan*


      • Noeisieltäsitten

        No sitten todellakin jätät ostamatta ja hankit marsusi mieluiten suoraan kasvattajalta, vaikka ei ihan naapurista löytyisikään. Torissa on kyllä marsuja Turun suunnalla silloin tällöin myynnissä epävirallisilla kasvattajilla.

        Jos lemmikkieläinten ja oheistuotteiden myynnillä elantonsa tekevä myy kaikkien suositusten ja pykälien vastaisesti marsuja yksineläjiksi, niin silloin sellaiselta ei pidä hankkia kaktustakaan. Myös tuttuasi voisit vähän ohjeistaa, että tuolla tavalla ei marsuja todellakaan ole kenelläkään oikeutta pitää.


    • Anonyymi

      Meillä on ko liikkeestä vaan hyviä kokemuksia

    • Anonyymi

      Olen nyt kuullut jo toistakymmentä tapausta missä tästä liikkeestä ostetut eläimet eivät ole olleet sitä sukupuolta mitä piti, vaan uuden omistajan luona on syntynyt sitten ei - toivotut poikaset. On tapahtunut ainakin hiirien, degujen ja gerbiilien kanssa ja tästä ketjusta päätellen myös isompien kuten marsujen ja kanien kanssa. Tämä ketju vain vahvistaa käsitystäni siitä, että kyseinen yritys on täysin välinpitämätön eläinten hyvinvointia kohtaan. Miten he voivat muka itse kasvattaa näitä eläimiä kun eivät osaa edes sukupuolta tunnistaa? Kuinkakohan monet poikaset siellä ovat sukurutsauksen tulosta Jos ei osata erotella saman poikueen eri sukupuolia eri häkkeihin? Ja miksi yrittäjä myy eläimiä tori.fissä mutta ei kirjoita ilmoituksiinsa, että yritys myy, vaan esittää olevansa yksityishenkilö ja on vaihtanut ilmoitustensa paikkakunnaksikin Liedon, vaikka kauppakassin eläimet ovat Turussa? Nytkin on myynti-ilmoituksia joissa kuvat on kuvattu heidän liikkeessä mutta myyjä yksityishenkilö. Ja kuvissa esim. tarantulilla aivan vääränlaiset pohjamateriaalit, joissa eivät pääse toteuttamaan luontaista kaivautumiskäytöstään. Miksi ihmiset aina vaan kantavat rahansa sinne, että toiminta voi jatkua? Onko halu saada kaikki mulle heti nyt niin suuri, että se menee eläinten hyvinvoinnin edelle? Joskus hankkiakseen lemmikin hyvistä oloista välittävältä ihmiseltä, on vain oltava valmis odottamaan tai hakemaan se kauempaa.

    • Anonyymi

      Lisäksi olen monelta marsun ostaneelta kuullut, että kaupanpäällisiksi on tullut sieni-infektio. Eipä se heidän eläimistä siellä Akvaariopisteessä ikinä mihinkään häviä, jos ei sitä kunnolla hoideta. Sieni voi muuten tarttua myös ihmisiin marsuista.

    • Anonyymi

      Itse ostin kyseisestä liikkeestä kaksi marsua. Olivat pienissä terraarioissa ja myyjällä oli selvästi kova kiire päästä marsuista eroon. Syyksi paljastuikin että liikkeeseen oli juuri tulossa lisää marsuja. Nämä 6 ja 8 kuukautiset marsut olivat kotikasvatettuja ja heti perään tuli lisää niin emon ei selvästi anneta levätä. Kasvatuksesta ohjeet olivat hyvin huonoja kertoi että pitää ottaa talosta välisten pois ja pakottaa vain syliin joka on ihan väärin jos väkistenkin otat marsun aina pois talosta se alkaa pelkäämään sinua. Itse suosittelen ostamaan eläimenne muualta.

    • Anonyymi

      Toivottavasti marsun hankintaa pohtivat googlaavat liikkeen nimen ja tämän ketjun.

      Kevätkesällä liikkeestä otettu marsu kantoi sientä. Sieni ehti tarttua myös muuhun marsulaumaani sekä minuun.

      Ostopäivänä kotona huomasin jo marsun ihossa rupea ja omituista rypästä, silloin en vielä tiennyt mistä oli kyse. Viikon päästä ilmiö levisi ja lisääntyi, siitä pari päivää ja marsu pudotti karvat alueelta.

      Kun tutkin asiaa, iho oli koko yläkeholta karvojen tyvestä rupinen, punainen, möykkyinen. Vasta silloin tajusin. Seuraavana päivänä alkoi omalle iholleni kehittyä tyypillinen silsarengas. Ja sitä seurasi toinen. Ja kolmas. Ja neljäs. Ja viides. Ja...

      Tänä aikana marsu oli ehtinyt tartuttaa myös jo muut marsuni.

      Kahdeksan kympin marsun hinnaksi tuli lopulta useita satoja euroja ja satoja työtunteja meni desinfioidessa kaikki mahdollinen, sienitartunnasta on todella vaikea päästä eroon.

      Muistona episodista on nyt omalla ihollani useita tummia arpia jotka jäivät sienirinkuloista. Sieni omalla iholla oli aivan kaameaa! Poltti, kutisi, levisi ja stressi siitä kenet itse tartuttaa!

      Ette halua kokea samaa.

      Sieni lähti marsuista pois vasta kuukauden maanisen siivoamisen ja lääkinnän jälkeen ja itse hoidin itseäni yli kolme kuukautta ennen kun sieni katosi.

      Todella, todella, todella vastuutonta toimintaa, sieni on yrittäjällä selvästi tiedossa.

      • Anonyymi

        Meillä on samat oireet:( Googlasin ja taitaa olla sama rinkula omassa naamassa. Yksi marsuista ihan ruvella. Olitko sä yhteydessä liikkeeseen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä on samat oireet:( Googlasin ja taitaa olla sama rinkula omassa naamassa. Yksi marsuista ihan ruvella. Olitko sä yhteydessä liikkeeseen?

        Marsuryhmissä keskustelua, ei ota vastuuta. Olen tekemässä paikasta ilmoitusta. Jospa ne joskus saisivat jotain aikaan. Ja annan vinkin kun alat lääkitä itseäsi, että älä haaskaa aikaa muihin sienilääkkeisiin kuin terbinafiinia sisältäviin tai sisäisiin sienilääkkeisiin. Terbinafiinivoidetta saa ilman reseptiä (fungorin), jos päässyt pahaksi pitää hakea reseptilääke. Ja hoida marsusi mahdollisimman pian. Marsulla on nyt tosi kamala olo, sieni kutisee ja polttaa aivan kauheasti kun pääsee kunnolla leviämään. Jos alue on pieni, voit koettaa voidella marsua myös fungorinilla ja ehkä pääset helpommalla. Puiset mökit pitäisi paistaa uunissa tai kuumentaa saunassa jos niitä on.


    • Anonyymi

      Kyseisestä liikkeestä ostamani rotat sairastivat tätä samaa silsaa. Oli helvetin työlästä ja kallista käydä eläinlääkärissä ja heittää kaikki tavarat pois. Lopulta päädyin viemään häkinkin kaatopaikalle ja ostamaan uuden. Sain itsekin näitä rinkuloita ja edelleen niistä on fritsun näköiset jäljet.

    • Anonyymi

      Ostettiin sieltä kääpiöhamsteri, joka eli puoli vuotta. Oli aamulla häkissä kuolleena ilman mitään merkkejä sairastumisesta. Oli kyllä todella aktiivinen hamsteri joten ajateltiin, että oli ehkä jonkin sortin sydänvikainen.

      Haettiin uusi hamsteri, samasta liikkeestä. Omistaja paperinkulmaan kirjoitti jonkun syntymäajan ja repäisi kulman irti ja antoi sen lapselleni. Tämä hamsteri eli vajaa 4kk.

      Sitten tuli mieleen, että onkohan liikkeessä kaikki ihan hyvin eläimillä, onkohan annettua sukulaisten risteytyä tms, sillä faunattaresta ostamamme kääpiöhamsteri on jo reilu vuoden vanha ja ollut samalla hoidolla.

      En aio enää kannattaa tätä liikettä ja toivon etteivät muutkaan.

    • Anonyymi

      Näin juuri tori.fi ilmoituksen kanipoikueesta kun itselläni on etsinnässä tyttökani. Ja viestittelin hetken myyjän kanssa sähköpostitse ja sanoi että olemme auki 10-16 tai jotain sellaista... Kummastelin hieman että ei kasvattajatkaan noin ilmoittele siitä koska kanin voi hakea. Mutta kun otin selvää tajusin että kyseessä on eläinkauppa. Hieman outoa että eläinkauppa myy torissa kaneja ilman että kertoo olevansa eläinkauppa. Ja tämän silsa jutun jälkeen järkytyin. Tekisi mieli ostaa kaikki raukat sieltä pois jos rahaa olisi kuin roskaa...

      Ihmettelen että miksi liikettä ei ole suljettu tai liike ei ole mennyt konkurssiin jos näin huonoa palautetta. Pikemminkin järkyttävää palautetta. Ja kommentitkin on erittäin ristiriitaisia?

      • Anonyymi

        Noh, jos ostaisit kaikki pois, tulee uudet tilalle. Nimenomaan kannattaa välttää ostamasta ainuttakaan, jotta toiminta ei kannata.


    • Anonyymi

      Akvaariopisteestä nyt tämän kesän alussa ostamani rotat rohisivat ja hengittävät huonosti. Eläinlääkärissä todettiin mycoplasma. Parin sadan euron lasku lääkkeineen ja tämä sitten jää rottien elimistöön vaikka ei oireilisi. Toivottavasti elävät yhtä pitkään, koska en voi ostaa lisää rottia näiden aikana etteivät nekin saa tätä. Kovasti myyjä painotti rottien saaneen loishäätökuurin ja tätä palstaa lukiessa syykin selvisi.

    • Anonyymi

      Meille tuli kerran pupu akvaariopisteestä ja kaupassa pupu oli hyvässä kunnossa, mutta kotona pupu sai jotain ns. Epilepsia kohtauksia, ja sitten taas oli kunnossa. Sitten toisella kertaa ostettu pupu oli myös hyvässä kunnossa kaupassa, mutta kotona taas ei syönyt mitään,eikä juonut. Tuntui muutenkin todella heikolta, pieneltä. Seuraavana päivänä oli kuollut. En ymmärrä , miksi tälläistä pupuja laitetaan myyntiin. Ihmiset menettävät vain rahansa. Onko muilla sattunut vastaavanlaisia tapahtumia eläinten oston jälkeen kotona??

      • Anonyymi

        Just oli facen gerbiiliryhmässä juttua hyvin nuorena kuolleesta gerbiilistä ja ketjussa muut manasivat tätä kyseistä paikkaa, mistä oli gerbiili ostettu. Mulla ei omia kokemuksia.


    • Anonyymi

      Älkää ostako mitään kyseisestä paikasta.
      Itse ostin hamsterin, joka kuoli ja ehti olla mulla vajaa 2-viikkoa. Noh, aattelin, että oli vaan huomoa tuuria ja ostin toisen eri poikueesta ja se eli viikon ja menehtyi.

      Nyt mulla on kasvattajalta ja tässä tämä elänyt nyt 2kk ja voi hyvin ja on kaikin puolin kiva tapaus.

      Tuossa paikassa niin eläimet elävät liian pienissä häkeissä/lasisissa kopeissa.
      Myyjä väitti myös, ettei hamsteri kaiva tunneleita ja sanos, että häkki riittää ja mitat oli leveydeltään 50cm kun vähintää pitää olla 80cm terraario eikä häkki!!!
      Olisi myyny myös liian pienen juoksupyörän.

      Hamsterit maksoi 28 28 = 56€ harmittaa, että menin ostamaan ja vein sinne rahani, mutta ikinä en sinne enään mene.

    • Anonyymi

      Älkää ostako täältä mitään eläimiä! Väiveongelmaa ja mycoplasmaa!

    • Anonyymi

      HIRVEE PAIKKA!!! Älä asioi siellä ikinä, kunnon eläinrääkkäämö… esim. kuolleita kaneja ovat pitäneet siellä esillä ja väittänyt vaan nukkuvaksi vaikka selkeästi ei hengitä. Noin neljäviikkoisena pitäneet esim 6-8 kanin pentuieita pienissä paskasissa akvaarioissa pitkän päivän. Hirvittävä paikka, vaikuttaa pentu tehtailu tyyppiseltä.
      Ostin itse pupun ja väitettiin kääpiölupaksi, kani nyt neljä vuotiaana pystykorvainen ja aika iso. Mahdollisimman nopeasti halusivat luovuttaa jo kuusiviikkoisena ja minä tyhmänä ensi kanin ostajana suostuin, jälkeen päin ajatellut kuinka tyhmä voi ollakkaan.… En siis tosiaan suosittele yhtään paikan millääb tavalla tukemista. Paljon olisi lisää kerrottavaa mutta säästän teidät siltä.

    • Anonyymi

      Kaupan päälle ainakin jyrsijöille saa pasteurellan, mykoplasman ja väiveet. Ostin täältä gerbiilin joka yllätyksenä synnyttikin kolmen päivän päästä poikaset! Ei osannut hoitaa kun oli poikanen vielä itsekin joten kuoli kaikki. Tiineiden nuorien eläinten myyminen kertoo siitä, että eläinten annetaan lisääntyä täysin ilman kontrollia. Ei kannata ostaa täältä, ostakaa ennemmin kasvattajilta suoraan.

      • Anonyymi

        Meille kävi viime vuonna samoin mutta rottien kanssa eli ostin kyseisestä kaupasta kaksi tyttö rottaa ja sitten olikin tulossa poikaset.


    • Anonyymi

      Luultavasti veli oli tehnyt siskonsa raskaaksi. Pidetty liian pitkään tytöt ja pojat yhdessä. Emo ei välttämättä hoida sisäsiitoksesta syntyneitä poikasia. Kaipa se on luonnon keino pysäyttää sisäsiittoisuus.

    • Anonyymi

      Myyvät sairaita eläimiä, kuoli alle vuodessa sairauteensa.

    • Anonyymi

      Lintuja ja jyrsijöitä EI saa myydä yksineläjiksi ikinä! Ja he myyvät Turun akvaariopisteessä eläimiään yksineläjiksi, eivätkä välitä, pääseekö eläin hyvään ja osaavaan kotiin.

      • Anonyymi

        Jyrsijöitä saa ja täytyy myydä yksineläjiksi..esimerkiksi syyrianhamsteri on erakko.


    • Anonyymi

      Mitä gerbiili maksaa?

    • Anonyymi

      Pakko sanoa sananen myöskin kasvattajista. Ostin kasvattajalta aikoinaan kanin ja yhtä agressiivista pelokastaveläintä en ole koskaan eläissäni nähnyt. Kasvattajistakin löytyy niitä jotka tekee touhua vain euron kuvat silmissä. Ja jos näkee paikanpäällä huonoboloisia rläimiä niin miksette herranjumala ole sanoneet tästä siellä heti vaan mouhoatte netissä. Se on täällä turha länkyttäävjoscei ole pokkaa suoraan sanoa jos näkee eläimen kärsivän paikan päällä niin katse peiliin.

    • Anonyymi

      Ostin Kultahamsterin kyseisestä paikasta noin 2kk sitten. Hamsteri terve ja tuli käsikesyksi nopeasti:) Itse kauppa oli mielestäni hieman sekava, sekkä pissa haisi (sinäänsä ihan ymmärettävää kun niin paljon eläimiä) Muuten eläimet oli mielestäni ihan ok oloissa siellä👍🏼

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      137
      1916
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1908
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1858
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1640
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1448
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1160
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1137
    Aihe