Nissanilta taloudellinen tehomoottori

dieselitkatoaa

Korvaa dieselit, kuluttaa yhtä vähän samalla väännöllä mutta ison bensamoottorin tehot. Tuohan lupaa hyvää, mutta Suomessa keksivät sillekin uusia veroja kun ei voi kulutuksesta verottaa.

"Kaksilitrainen, nelisylinterinen VC-T-moottori kuluttaa 27 prosenttia vähemmän, kuin 3,5-litrainen V6-mylly, jonka sen odotetaan korvaavan.

Nissanin mukaan moottorin vääntö on samaa tasoa dieseleiden kanssa. Se tulee olemaan autotehtaiden kannalta myös halvempi, kuin nykyaikaiset turbodieselit.

Moottorin kerrotaan täyttävän tiukimmatkin päästönormit ilman kalliiden lisälaitteiden apua.

Järjestelmän mullistavuus löytyy moottorin kyvyssä valita olosuhteisiin sopiva puristussuhde ilman ja bensiinin välillä, kun polttoaine palaa ja tuottaa energiaa."
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/tappaako-nissanin-keksinto-dieselmoottorin/6028924

Toisaalta, sähköautotkin kehittyy. Toroidion 11s 0-400km/h.
http://www.focus.de/auto/elektroauto/toroidion-1mw-der-blaue-blitz_id_5247108.html

Teslakin kulkee jo 600km yhdellä latauksella.
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/yli-600-kilometria-yhdella-latauksella-teslan-super-akut-saivat-hyvaksynnan-euroopassa/6029010

22

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keijollanatsaa

      TSI toi bensamoottorin kerralla 2000-luvulle, mutta kuinkas kävikään.

      Se, että moottori on dynossa paras, ei aina tarkoita samaa käytännössä.

      • voiollakin

        Nissanilla on luotettavaa tekniikkaa. Saabillahan oli myös muuttuvapuristeinen moottori, mutta taisi GM hyllyttää.Siinä kantta nostettiin ja laskettiin, mutta Nissanilla varmaan tarkempaa tekniikkaa.


      • pomminvarmaa_tekniikkaa

        Datsunin luotettavaa tekniikkaa...? Kuten 1,8 litraiset, jotka rupeaa reilut 100 tkm ajettuina syömään öljyä, koska menee sylinterit soikeiksi, koska on vaihdelaatikon kiinnityspultit vedetty liian tiukkaan.

        Jep, vähän tästä on melua noussut, koska datsun on pappa-auto, jolla ajetaan max 10 tkm/vuosi = auto on jo rippikouluikäinen ja tonnin hintaluokassa, kun vaiva ilmenee. Ei siis tule isoa taloudellista tappiota vaarit eivät osaa tietokonetta käyttää, joten ei näy valitusta netissä.

        Vai pitäisikö puhua japseista yleensä, kun tohjollakin on ollut vastaavaa.


      • luotettavimpia
        pomminvarmaa_tekniikkaa kirjoitti:

        Datsunin luotettavaa tekniikkaa...? Kuten 1,8 litraiset, jotka rupeaa reilut 100 tkm ajettuina syömään öljyä, koska menee sylinterit soikeiksi, koska on vaihdelaatikon kiinnityspultit vedetty liian tiukkaan.

        Jep, vähän tästä on melua noussut, koska datsun on pappa-auto, jolla ajetaan max 10 tkm/vuosi = auto on jo rippikouluikäinen ja tonnin hintaluokassa, kun vaiva ilmenee. Ei siis tule isoa taloudellista tappiota vaarit eivät osaa tietokonetta käyttää, joten ei näy valitusta netissä.

        Vai pitäisikö puhua japseista yleensä, kun tohjollakin on ollut vastaavaa.

        Jopa niitä Datsuneita edelleen likenteessä, muita japseja ei pahemmin näy tai euroautoja. Sehän ei ole auton suunnittelijan vika jos Englannissa matut tekee mitä sattuu ja liikaa kiristämällä voi pilata myöhemminkin. Tietysti valmistajan pitäisi korvata suosiolla jos laadunvalvonta ei ole toiminut. Hyvin pientä Nissaneiden viat vaikkapa volkkareihin ja tojotaan verrattuna, niillähän on takaisin kutsuja vähän väliä eikä volkkari ainakaan aio edes korvata tahallisia vikojaan kaikille.

        Oikein kasatuissa Nissanin moottoreissa ei mitään ongelmaa, itselläkin vanhempi n 300 000 ajettu eikä mitään vikaa, samoilla ajettu helposti tuplasti enemmän. Toinen kestävä on Hondan moottorit, muissa sitten ei taida paljon kehumista olla kun 100 000 alkaa olla liikaa tai joutuu tekemään kalliita remontteja.


      • pomminvarmaa_tekniikkaa

        Seli seli seli. Datsun on itse valinnut, missä autonsa valmistuttaa. Nykylaatu on mitä on. Esim. kässykät on lehtien koeajoissa todettu aika huonoiksi, mutta niitä ei enää uskalleta haukkua, muutoin datsunpapoilta iso kasa vihaista palautetta.

        Tosin voi sitä laatua silti arvoida koeajoraportista - jos ja kun automaattivaihteisto, ilmastointi ym kaikki pelaa vähän milloin huvittaa ja miten sattuu.


      • ihanvapaasti
        pomminvarmaa_tekniikkaa kirjoitti:

        Seli seli seli. Datsun on itse valinnut, missä autonsa valmistuttaa. Nykylaatu on mitä on. Esim. kässykät on lehtien koeajoissa todettu aika huonoiksi, mutta niitä ei enää uskalleta haukkua, muutoin datsunpapoilta iso kasa vihaista palautetta.

        Tosin voi sitä laatua silti arvoida koeajoraportista - jos ja kun automaattivaihteisto, ilmastointi ym kaikki pelaa vähän milloin huvittaa ja miten sattuu.

        En vaan tiedä mitään muita heikkoja moottoreita Nissaneilla kuin nuo väärin kasatut. Enkä kyllä sanoisi GT-R:ää ja monia muita malleja pappa-autoiksi, Suomeen vaan ei tuoda juuri muita kuin halpoja perusmalleja. Kerropas yksikin yhtä kestävä samalla suorituskyvyllä oleva auto kuin GT-R. Kilpailijoilla hinnat paljon korkeammat, huonompia ajaa ja saa käyttää jatkuvasti kalliissa huolloissa ja/tai korjauksissa.


      • pomminvarmaa_tekniikkaa

        Sekä tekee datsunin kansanmallien vioista hyväksyttäviä, että on GTR?

        Lämmittää ehkä autopelikortteja keräilevää mopopoikaa, muttei niinkään auton omistajaa.


      • mitkäviat
        pomminvarmaa_tekniikkaa kirjoitti:

        Sekä tekee datsunin kansanmallien vioista hyväksyttäviä, että on GTR?

        Lämmittää ehkä autopelikortteja keräilevää mopopoikaa, muttei niinkään auton omistajaa.

        Tutuilla Datsunit ja Nissanit olleet hyvin vähävikaisia, samoin itsellä, lähinnä nivelistä jää kiinni katsastuksessa. Tyyppivikoja kaikissa autoissa, mutta Nissanin moottorit todella kestäviä, lukuunottamatta niitä väärin kasattuja. Onneksi on vapaus valita, voit maksaa moninkertaisen hinnan kalliimmista merkeistä ja korjauksista.


    • raaseripori

      Protytyyppikin kiihtyy rajoitettuna 4,9s 0-200km/h, joten lupaukset taitaa pitää paikkansa. Eihän sähköautolla ole periaatteessa rajoituksia kunhan tehot riittää ja paikat kestää.

      http://www.hs.fi/autot/a1454387869497

      Voisivat jo julkaista kiihdytysvideon, ihmiset alkaa hermostua youtube-kommenteissa kun ei näytetä mitään todellista.

    • lisääkeksintöjä
    • roplottaja

      Onko VW jäämässä moottorikehityksessä jälkijunaan ?
      Eikö pärjää enää kuin huijaamalla testituloksissa ?

    • VC-T_engine

      Kiinnostava uutuus ja toivottavasti osoittautuu onnistuneeksi, valmistajan lupaukset täyttäväksi ja kestäväksi, sekä saadaan monien eri mallien nokalle, varsikin jos teknologia on simppelimpää kuten valmistaja kertoo.

      "Nissan makes diesel engines obsolete with new VC-T engine" By Javier Vivas -August 15, 2016

      - http://theusbport.com/nissan-makes-diesel-engines-obsolete-with-new-vc-t-engine/13091

      Ps. Sähköautot ovat dinosauruksen aikaisia super-saastuttavan akkuteknologiansa vuoksi. Lisäksi ne tulisi kieltää kaikkialta missä niitä ei voi ladata puhtaasta eneriasta, sillä muutoin ne ovat radikalisti saastuttavampia kuin perinteiset.

      Täysin ylilobattu vaihtoehto jossa todelliset ongelmat vain siirretään toisaalle. Aidon ekologista autoa ei vielä ole edes innovoitu.

      "Electric car benefits? Just myths: Column Bjørn Lomborg"

      "It is time to stop our green worship of the electric car. It costs us a fortune, cuts little CO2 and surprisingly kills almost twice the number of people compared with regular gasoline cars."

      - http://www.usatoday.com/story/opinion/2015/02/18/electric-car-benefits-air-myths-pollution-health-column/23641729/

      .

      • sähköbensaa

        Kaikissa noissa jutuissa muistetaan aina miten sähkön tuottaminen aiheuttaa hiilidioksidipäästöjä, mutta samalla ollaan autuaan tietämättömiä siitä valtavasta määrästä sähköä, joka kuluu yhden bensalitran valmistamiseen. Bensa aiheuttaa hiididioksidipäästöjä silloin kun öljy kuljetetaan jalostamolle, erittäin paljon silloin kun se jalostetaan bensaksi, silloin kun valmis bensa kuljetetaan huoltoasemalle ja lopuksi vielä silloin kun bensa palaa auton moottorissa.


      • aika_moinen

        "Nissan says the new engine can choose a compression ratio between 8:1 and 14:1 and the diesel engines have a compression ratio between 8:1 and 10:1."

        Mikähän polttoaine tuohon käy vai onko edes oktaaneilla väliä, 14:1 on kuitenkin melkoinen puristussuhde.


      • VC-T_engine
        sähköbensaa kirjoitti:

        Kaikissa noissa jutuissa muistetaan aina miten sähkön tuottaminen aiheuttaa hiilidioksidipäästöjä, mutta samalla ollaan autuaan tietämättömiä siitä valtavasta määrästä sähköä, joka kuluu yhden bensalitran valmistamiseen. Bensa aiheuttaa hiididioksidipäästöjä silloin kun öljy kuljetetaan jalostamolle, erittäin paljon silloin kun se jalostetaan bensaksi, silloin kun valmis bensa kuljetetaan huoltoasemalle ja lopuksi vielä silloin kun bensa palaa auton moottorissa.

        Kas kun tuo aspekti ei tee sähköautoista ekologisia vaikka kuinka voimalla sellaista koettaisi itselleen uskotella à la worship of the electric car.

        E-auto on perinteisiin nähden 2x suurempi saastepommi jo tehtaan linjalta ulostullessaan mm. sen ekologisesti ajatellen dinosauruksen aikaisten mega-saastepommi-akkujen vuoksi.

        Ideaalitilanteessakin, eli joutumatta vaihtamaan sen saaste-akkuja ja lataamalla vain puhtaasta energiasta ( ei kiitos ydinenergialle), sähköautolla tulee ajaa liki 100 000 km ennenkuin se edes pääsee elinkaarensa ekologisen jalanjäljen suhteen tasoihin polttomoottoriauton kanssa.

        Kuinka moni e-auto globaalilla tasolla edes täyttää nuo kriteerit?

        Poikkeusellisen tyrmistyttävä dinosaurus-teknologia, jota kuitenkin kaikkialla ekologisena lobataan ja jopa paikoin poliittisten tahojen taholta pakotetaan.

        Pariisin nais-kaupunginjohtaja kaavailee jopa ajokieltoa muilta paitsi e-autoilta vuodesta 2020 alkaen ja vastaavia lyhhytnäköisyyden idiotismeja kukkii vaarallisen paljon toisaallakin. Muistaakseni sallisi hyvin rajoitetuin edellytyksin / ajo-oikeuksin Pariisin omille asukkaille tietyn päästötason polttomoottoriautot.

        Kyse on aivan väärälle hevoselle investoinnista, joka on lyhytnäköistä ja jarruttaa tai jopa estää mahdollisten tulevien aidon ekologisten innovaatien läpilyönnin, koska autonvalmistajat sidosryhmineen politiikkojen tukemana ovat kuluttajille pakottaenkin liikaa panostaneet tuohon todellisuudessa ei-ekologiseen vaihtoehtoon.


      • syitämonia
        VC-T_engine kirjoitti:

        Kas kun tuo aspekti ei tee sähköautoista ekologisia vaikka kuinka voimalla sellaista koettaisi itselleen uskotella à la worship of the electric car.

        E-auto on perinteisiin nähden 2x suurempi saastepommi jo tehtaan linjalta ulostullessaan mm. sen ekologisesti ajatellen dinosauruksen aikaisten mega-saastepommi-akkujen vuoksi.

        Ideaalitilanteessakin, eli joutumatta vaihtamaan sen saaste-akkuja ja lataamalla vain puhtaasta energiasta ( ei kiitos ydinenergialle), sähköautolla tulee ajaa liki 100 000 km ennenkuin se edes pääsee elinkaarensa ekologisen jalanjäljen suhteen tasoihin polttomoottoriauton kanssa.

        Kuinka moni e-auto globaalilla tasolla edes täyttää nuo kriteerit?

        Poikkeusellisen tyrmistyttävä dinosaurus-teknologia, jota kuitenkin kaikkialla ekologisena lobataan ja jopa paikoin poliittisten tahojen taholta pakotetaan.

        Pariisin nais-kaupunginjohtaja kaavailee jopa ajokieltoa muilta paitsi e-autoilta vuodesta 2020 alkaen ja vastaavia lyhhytnäköisyyden idiotismeja kukkii vaarallisen paljon toisaallakin. Muistaakseni sallisi hyvin rajoitetuin edellytyksin / ajo-oikeuksin Pariisin omille asukkaille tietyn päästötason polttomoottoriautot.

        Kyse on aivan väärälle hevoselle investoinnista, joka on lyhytnäköistä ja jarruttaa tai jopa estää mahdollisten tulevien aidon ekologisten innovaatien läpilyönnin, koska autonvalmistajat sidosryhmineen politiikkojen tukemana ovat kuluttajille pakottaenkin liikaa panostaneet tuohon todellisuudessa ei-ekologiseen vaihtoehtoon.

        Sähköautot eivät saastuta kaupunki-ilmaa. Sähköä tuotetaan muualla ja melkoisen puhtaasti nykyään. Kaupungeissa on laitettu ajokieltojakin saasteiden takia, tosin uusien polttomoottorien väitetään jopa puhdistavan ilmaa, mutta ainahan niistä päästöjä tulee. Pahin saaste tulee moottoripyörien suorien putkien metelistä, olisikin huvittavaa kun joutuisivat ajamaan sähkömopoilla.


    • riisselit.turhia

      Diesel kannata muutenkaan kovinkaan monille, yleensä diesel malli on jo kalliimpi hieman ja toiseksi tulee joka vuotinen dieselvero että pitää olla melko paljon ajoja vuositasolla että diesel alkaa kannattamaan. Tiettyjä autoja ei saa ollenkaan bensakoneella jostain syystä, pakuja ei juuri mitään, miksi pakettiauton pitää olla diesel ihan turhaan ellei ajoa ole kymmeniä tuhansia kilometrejä vuodessa.

    • lämmintä_ilmaa

      > Toisaalta, sähköautotkin kehittyy. Toroidion 11s 0-400km/h.

      Vaporwarea koko auto. Hillittömiä lupauksia, missä oikeat näytöt?

      • aikanaan

        Tulee ne aikanaan. Tuo 4,9s 0-200km/h mitattukin, olisivat voineet julkaista myös videon. Varmaan rahoituskin sujuisi paremmin kun esittäisivät todisteita.


      • lämmintä_ilmaa

        Olisivat voineet julkaista videonkin, jos olisivat voineet moisen suorituksen toteuttaa. Niinkuin oikeassa elämässä. Nyt on vaan annettu katteettomia lupauksia. Ja patteripetteri uskoo kaiken.


      • höpöhöpöö
        lämmintä_ilmaa kirjoitti:

        Olisivat voineet julkaista videonkin, jos olisivat voineet moisen suorituksen toteuttaa. Niinkuin oikeassa elämässä. Nyt on vaan annettu katteettomia lupauksia. Ja patteripetteri uskoo kaiken.

        Ei niitä julkaista autolehdissä jne ilman todisteita.


      • Vanha.autoteknikko

        Autolehtien jutut ovat aina olleet enemmän tai vähemmän pelkkää soopaa. Seurasin niitä 1960 -luvun, sen jälkeen yhä vähemmän ja nykyään tuskin ollenkaan.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe