Auttakaa mua :(

jokurumatyyppi

No siis mä oon 12 vuotias poika ja mua kiusataan koulussa. Mua haukutaan, lyödään, potkitaan ja tiputetaan kiikusta. Tätä on nyt jatkunu jo 5lk asti. Lähinnä mua harmittaa eniten mun ulkonäkö. Mul on pyöreet posket ja rumat hiukset. Muutenki mun pää on sellane melko iso. Joskus ku joku vaa tunkee mulle lippiksen päähän, joka on sen kokoa. Sit ne vaa o sillee et "läski pää" ja tällee. Esimerkiks Instagramissa kaikilla muilla kommentit on täynnä sellasii sydän emojei ja "komee" kommenttei. Mulla sellasii löytyy harvoin. En ees haluu kertoo kaikkee mun kiusaamisesta ettei vaan kukaan tunnistais mua täältä. Sit mua kiusattais vaan enemmän. Pituus on jotain 160cm ja paino melkein 50kg. Mietin vaan että miten saisin noi mun posket pienemmäks. Pitäiskö ruveta laihduttamaan vai mitä mun pitäs tehä? Voitteko pls kertoo mulle. :(

10

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puurokeidas

      Itse käytin nuorempana juustohöylää, jolla höyläsin poskeni sopivan kokoisiksi. Arvet katosivat vuosien vieriessä.

    • WPieru

      Neuvo kaikille kiusatuille pojille:

      Ulkokäköään ei kannata surra. Maailam on täynnä kaikenlaisia pahvinaamoja. ja perunaneniää.

      Kannattaa harrastaa voimia lisäävää liikuntaa ja juoksua. Ei tarvitse liittyä urheiluseuraan ja hankkia kallita välineitä. Jonkinlaiset tossut riittävät. Kivillä voi harjoitella kuulantyöntöä. Jujuna on se, että kun on voimaa, niin tönijöitä voi yhtäkkiä tönäistä takaisin. Lisäksi liikunnalliset taidot paranevat ja voi päästä luokan huonoimmasta hieman ylöspäin. Lisääntyneet voimat antavat myös itseluottamusta.

      Jos paikkakunnalla on judo- , paini- tai nyrkkeilyseura ja omaa jonkinlaista harrastuneisuutta näihin lajeihin, niin näiden taitaminen antaa mahdollisuuden puolustautua tehokkaammin.

      Lisää harmia kiusaajille voi tehdä, kun lukee läksynsä heitä paremmin ja ja saa parempia numeroita.

    • Fyysinen väkivalta on rikos! Myös henkinen väkivalta voi olla sitä. Kerro jollekin luotettavalle aikuiselle. Alle 15-vuotiaskin tekijä voi joutua korvausvelvolliseksi ja vähintään hänestä tehdään lastensuojeluilmoitus ja niistä vanhemmat yleensä eivät juurikaan pidä...

      Kohtelusi tuntuu varmasti pahalta. :( Jos jaksaisit olla välittämättä siitä, se voisi olla yksi ratkaisu, mutta toisaalta ei sinun tarvitse sietää huonoa kohtelua, eikä varsinkaan fyysistä väkivaltaa! Toisaalta voisit vaan suoraan nauraa kiusaajillesi päin naamaa ja sanoa KOVAAN ÄÄNEEN, miten tyhmää on kiusata toista.

      Itseään saa myös puolustaa. Itsepuolustustaidoista ei ole haittaa, vaikka ylivoiman edessä ne eivät aina autakaan.

      Älä kärsi hiljaisuudessa, vaan pyydä muualtakin apua, kuin täältä.

      Tsemppiä sinulle! Auttaisin enemmän, jos voisin.

    • kdldkbdbd

      Yks hyvä neuvo kans et jos sä kuljet koulussa sellasen pelokkaan näkösenä (mikä on tietty ihan ymmärrettävää ku sua kiusataan) niin sä oot helpompi kohde. Kannattaa kulkea pää pystyssä ja itsevarma ilme kasvoilla niin et joudu niin helposti kiusatuksi. Varo kuitenkin omahyväistä tai itserakasta ilmettä.

      • Tämä on myös hyvä neuvo.👍


    • väkäleuka

      Kantsii alottaa joku harrastus mistä saat itseluottamusta,ei sulle sit kukaan ryttyile kun oot vahvempi.Poskien pyöreys voi kaveta iän myötä tai se on vaan perinnöllistä ei siit tarvi ressata me kaikki ollaan erilaisia vikoinemme.Leuka pystyyn,näytä niille!

    • Serport

      Mäkin olin sun ikäsenä kiusattu mut ei mua enää kiusata ku mä en välittänyt jos joku sanoi jotai pahaa must tai huus takaa jotai Vitun homo jne. Niin ajan myötä ne lopettaa sen kiusaamisen kun huomaat kun et välitä.

    • 556

      Meikeillä voi tehdä jotain.

    • kiusattukans

      töni takasi. sulle ei voi tulla siitä mitää, sanot vaa et puolustit ittees. ja ne kasvot kaventuu kyl muutaman vuoden sisää

    • Ymmärrän hyvin tunteesi. Itsekin olin nuorena ruumiinrakenteeltani vankka ja läskiksi haukkuivat. Ei silloin hymyilyttänyt. Pitää muistaa, että jokainen ihminen on yhtä arvokas. Opin vähitellen arvostamaan itseäni aloitettuani saliharjoittelun ja keskittymällä kiinnostaviin asioihin, kuten kitaran soitteluun. Salireeni antoi voimat puolustautumiseen ja kitaraharrastus toi uusia ystäviä. Jos voit, tukeudu vanhempiisi ja koulun henkilökuntaan. Jos kiusaaminen äityy fyysiselle tasolle kannattaa tehdä rikosilmoitus.

      Terveisin Tuomo Saappaasta

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      87
      3704
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      583
      3483
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      43
      3382
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      52
      2177
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      13
      2121
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      319
      1935
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1895
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      157
      1636
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1351
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1332
    Aihe