Petoksen pelko

Pelokasss

Pelkään jatkuvasti että bipo puoliso pettää. Miten ihmeessä näistä peloista pääsisi yli? Johtuuko pettäminen maanisena siitä ettei kiinnosta olla uskollinen vai eikö oikeasti pysty olemaan pettämättä?

33

272

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhhxxvv

      Menisit muualle trollailee.

      • Pelokasss

        Anteeks? Halusin järkeviä vastauksia enkä turhaa lätinää.


    • jaska76

      Jos bipon kanssa elät parisuhteessa niin valmistaudu siihen että jotakin draamaa tulee vastaan. Eihän se välttämättä petä mutta siihenkin kannattaa varautua. Bibolla ei maniassa ole vastuuntuntoa eikä omatuntoa..

    • vhjkk

      Trolleja liikenteessä tai asialla yksi ja sama.

    • Pelokasss

      Draamaa on kyllä ollut riittämiin. Yhdessä oltu noin 1,5 vuotta. Kunnon maniaa ei ole (onneksi) vielä ollut. Se pelko on kuitenki vähän aina läsnä. Eikä sekään ole oikein bipoa kohtaan et tuon pelkoa esiin ja välillä epäilen touhujaan.

      Siks ois kiva tietää miten bipot itse kokee asian.

      • retre

        Eiköhän kaikki mielenterveysongelmaiset kaunistele totuutta itselleen, tekeehän niin myös suuri osa "terveistä".

        Kun asia on liian vaikea käsiteltävä, joutuisi oikeasti kohtaamaan itsensä... niin eiköhän se piiloteta mielen perukoille tai keksitä sille jokin "hyväksyttävä tarina".
        Jos asia n liian vaikea, niin ainahan sen voi laittaa toisen kannettavaksi, tehdä jostain toisesta syyllinen.

        Ei tarvitse käsitellä omaa minäänsä, kun kaikki ongelmat ulkoistaa.

        Syyllinen en ollut minä vaan mania, syyllinen en ollut minä vaan puoliso, syyllinen en ollut minä vaan masennus, syyllinen en ollut minä vaan lääkkeet, syyllinen en ollut minä vaan vanhempani, syyllinen en ollut minä, vaan yhteiskunta...

        Sori, tämä nyt oli vain tällaista yleistä löpinää


      • hhgxvv
        retre kirjoitti:

        Eiköhän kaikki mielenterveysongelmaiset kaunistele totuutta itselleen, tekeehän niin myös suuri osa "terveistä".

        Kun asia on liian vaikea käsiteltävä, joutuisi oikeasti kohtaamaan itsensä... niin eiköhän se piiloteta mielen perukoille tai keksitä sille jokin "hyväksyttävä tarina".
        Jos asia n liian vaikea, niin ainahan sen voi laittaa toisen kannettavaksi, tehdä jostain toisesta syyllinen.

        Ei tarvitse käsitellä omaa minäänsä, kun kaikki ongelmat ulkoistaa.

        Syyllinen en ollut minä vaan mania, syyllinen en ollut minä vaan puoliso, syyllinen en ollut minä vaan masennus, syyllinen en ollut minä vaan lääkkeet, syyllinen en ollut minä vaan vanhempani, syyllinen en ollut minä, vaan yhteiskunta...

        Sori, tämä nyt oli vain tällaista yleistä löpinää

        Trolli


    • kfjsadklfjakl

      Kysyt miten peloista pääsee yli. Uskon, että olet tosissasi. Saattaisi olla hyvä jutella ammattiauttajan kanssa itsetuntuntoasioistasi. Sitä kautta ehkä se asia lähtee purkautumaan.

    • Pelokasss

      Ei itsetunnossa ole vikaa. Eikä muissa suhteissa ole ollut luottamuksesta pulaa. Vaan se mania pelottaa ja sen tuomat mahdolliset asiat. Hypomaanisena käytöksensä oli jo hieman merkillistä.

    • jaska76

      Pelkäät että kumppanisi manian tullen pettää sinua. Jos haluat elää bipon kanssa sinun on otettava se riski. Oletko sitten onnellinen parisuhteessasi? Miksi epäilet? Onko sattunut asioita joille ei ole täyttä selvyyttä..? Ovatko hänen selityksensä uskottavia? (siis jälkeenpäin ajatellen...?!)

      Tiedän mitä bipo kumppani voi parhaimmillaan antaa parisuhteeseen.. PALJON. Mutta tiedän myös sen kuinka paljon hän voi riistää kumppaniltaan pettämällä , valehtelemalla, manipuloimalla jne..... ERITTÄIN PALJON!!!

      Sitä ei vaan voi uskoa ellei ole sitä itse oikeasti kokenut.

      • Teollisuuteen

        Höpöhöpö


    • eikakssuuntainen

      Älkää hyvät ihmiset yrittäkö kaksisuuntaisen kanssa parisuhdetta. Kyllä se on suurimmaksi osaksi, pettymystä, pettymystä, pettymystä! Välillä hypomania, mania, psykoosia. Sitten sairaalan kautta masennus. Tunteet häviävät ja se olikin siinä. Ei bipon kanssa normaalilla järjellä varustettu pysy mukana! Sairastuu itsekkin!

      • älkäähuomioiko

        Toivottavasti ihmiset jättävät sinun höpinäsi huomiotta. Olet ilmeisesti kaikkien näiden neg.kirjoitusten takana.
        Itselläni vuosia kestänyt avioliitto bipolaarista häiriötä kärsivän kanssa ja liittomme on ollut erittäin hyvä. Rakastavampaa puolisoa saa hakea, johtuu se sitten häiriöstä tai ei.
        Kehoitan kaikkia kiertämään kaukaa sinunlaisesi ihmiset keillä ei ole muuta tekemistä kuin kiusata muita. Sinunlaisesi ovat niitä jotka tasaisesti pettävät, ilman syyllisyydentuskia jne.


      • eikakssuuntainen

        Hienoa että teillä menee hyvin! Ilmeisesti myös oireet ovat pysyneet aisoissa lääkityksellä. Minullakin on samoja kokemuksia. Kaksisuuntainen voi olla erittäin rakastavainen. Vielä kun ollaan vähän hypomanian puolella. Mutta mutta. Kun se on tämä kaksisuuntainen sellainen häiriö, että mieli voi vaihtua. Kun se vaihtuu, vaihtuu mielipide, tunteet lähtevät, empatiakyvystä puhumattakaan! Tämän ovat kokeneet monet, jotka ovat yrittäneet parisuhdetta heidän kanssaan. Minäkin. Hän kyllä kertoi avoimesti, että sairastaa kaksisuuntaista. Pikakelauksena: aivan fantastista> mania> psykoosi>pakkohoito>fantastista>vaikea masennus>tunteet hävisivät muutamassa päivässä>ero. Siksi kehoitan ihmisiä kiertämään kaukaa bipot! Erittäin raskasta mm. pakkohoidot. Mukava kuulla mm. yön jälkeen kun puoliso alkaa hokea, että hänet on raiskattu! Pantu perseeseen! Tai kun hän lääketuskissaan yö toisensa jälkeen monta viikkoa soittelee ja tuen häntä! Rakkaudesta! Sitten vain yhtäkkiä jokin taas päässä naksahtaa. Aivan kuin dementia olisi iskenyt! Tunteet kaikki pois! Rakkaasta tuleekin vihollinen! Minä en halunnut olla ennakkoluuloinen. Hän oli kohdannut ennen minua niitä , jotka sanoivat suoraan etteivät ala seurustella sairaiden kanssa. Meissä terveissäkin on omia persoonia. Kaksisuuntainen on kuitenkin todella vaikea sairaus. Ei häiriö. Sen tiedän nyt. Kantapään kautta ja asiantuntijoiden sanomana! Ja tänäkään päivänä en tiedä kuka tai mikä hän oli. Mikä oli se oikea ihminen.....
        Ps.Kaksisuuntaisella on lisäksi usein joku muu persoonallisuushäiriö.


      • Puututaas
        eikakssuuntainen kirjoitti:

        Hienoa että teillä menee hyvin! Ilmeisesti myös oireet ovat pysyneet aisoissa lääkityksellä. Minullakin on samoja kokemuksia. Kaksisuuntainen voi olla erittäin rakastavainen. Vielä kun ollaan vähän hypomanian puolella. Mutta mutta. Kun se on tämä kaksisuuntainen sellainen häiriö, että mieli voi vaihtua. Kun se vaihtuu, vaihtuu mielipide, tunteet lähtevät, empatiakyvystä puhumattakaan! Tämän ovat kokeneet monet, jotka ovat yrittäneet parisuhdetta heidän kanssaan. Minäkin. Hän kyllä kertoi avoimesti, että sairastaa kaksisuuntaista. Pikakelauksena: aivan fantastista> mania> psykoosi>pakkohoito>fantastista>vaikea masennus>tunteet hävisivät muutamassa päivässä>ero. Siksi kehoitan ihmisiä kiertämään kaukaa bipot! Erittäin raskasta mm. pakkohoidot. Mukava kuulla mm. yön jälkeen kun puoliso alkaa hokea, että hänet on raiskattu! Pantu perseeseen! Tai kun hän lääketuskissaan yö toisensa jälkeen monta viikkoa soittelee ja tuen häntä! Rakkaudesta! Sitten vain yhtäkkiä jokin taas päässä naksahtaa. Aivan kuin dementia olisi iskenyt! Tunteet kaikki pois! Rakkaasta tuleekin vihollinen! Minä en halunnut olla ennakkoluuloinen. Hän oli kohdannut ennen minua niitä , jotka sanoivat suoraan etteivät ala seurustella sairaiden kanssa. Meissä terveissäkin on omia persoonia. Kaksisuuntainen on kuitenkin todella vaikea sairaus. Ei häiriö. Sen tiedän nyt. Kantapään kautta ja asiantuntijoiden sanomana! Ja tänäkään päivänä en tiedä kuka tai mikä hän oli. Mikä oli se oikea ihminen.....
        Ps.Kaksisuuntaisella on lisäksi usein joku muu persoonallisuushäiriö.

        Väärää infoa ja yleistystä. Sen sijaan että saboteeraat täällä ilmeisen katkerana, hae itsellesi apua.


      • eikakssuuntainen
        Puututaas kirjoitti:

        Väärää infoa ja yleistystä. Sen sijaan että saboteeraat täällä ilmeisen katkerana, hae itsellesi apua.

        Oikeaa infoa, ei mitään satua, ei yleistystä! Minä en ole katkera mutta voin auttaa ihmisiä antamalla tietoa mitä voi odottaa. Mitä ei tapahdu terveiden kanssa. Jos ei halua itselleen ongelmia. Kuten sinusta! Mikä olikaan sinun viestisi!? Ei mikään joten jos sinulla ei ole mitään järkevää asiaa tai perusteluja niin kannattaisiko mennä vaikka ottamaan iltalääke!


      • Puututaan
        eikakssuuntainen kirjoitti:

        Oikeaa infoa, ei mitään satua, ei yleistystä! Minä en ole katkera mutta voin auttaa ihmisiä antamalla tietoa mitä voi odottaa. Mitä ei tapahdu terveiden kanssa. Jos ei halua itselleen ongelmia. Kuten sinusta! Mikä olikaan sinun viestisi!? Ei mikään joten jos sinulla ei ole mitään järkevää asiaa tai perusteluja niin kannattaisiko mennä vaikka ottamaan iltalääke!

        Terveen ihmisen kirjoitus? Ei todellakaan.


      • eikakssuuntainen

        Koska sinä olet terve (omasta mielestäsi) niin kerro meille nyt millaista on parisuhde bipon kanssa?


      • puutunuttaas
        Puututaas kirjoitti:

        Väärää infoa ja yleistystä. Sen sijaan että saboteeraat täällä ilmeisen katkerana, hae itsellesi apua.

        Taidat olla kuutamolla......


      • puutiaanen
        Puututaan kirjoitti:

        Terveen ihmisen kirjoitus? Ei todellakaan.

        Hyvä, että joku uskaltaa kirjoittaa kokemuksistaan.


      • Häggblomin
        puutiaanen kirjoitti:

        Hyvä, että joku uskaltaa kirjoittaa kokemuksistaan.

        Ja sitten leimata ja yleistää? Veikkaan kirjoitusasusta että kyseessä vuosia täällä notkunut häirikkö.


      • Ottomania

        Tosi on sairastuu itsekin.


    • HulluOnHullu

      Sehän tekee mitä sattuu. Asut hullun kanssa.

    • jaska76

      Ai että olen onnellinen kun olen löytänyt kumppanin johon voi luottaa ja jonka kanssa voi suunnitella tulevaisuutta ilman pelkoa siitä että hän huomenna sanoo haluavansa pois..... Eikä hauku kuinka huono olen vaikka tekisin mitä hänen eteensä..... Se vaan on niin mahtavaa!!! Voin huomenaamuna herätä hänen vierestään ja noustuamme nauttia mahtavan aamupalan ulkoterassilla ja miettiä mitä tänään tehtäisiin...:)

      Ennen oli toisin...
      Bipokumppanin kanssa ei suunniteltu tulevaisuutta vaan elettiin tässä hetkessä. Hänen kanssaan ei nautittu aamupaloja terassilla koska hän ei ollut tullut vielä kotiin tai sitten hän oli nukkumassa krapulaansa pois...

      • Hfsjkn

        Minulla eri kokemus. Bipokumppanini on raitis, suunnitellaan ja toteutetaan. Suhde on rikas ja antava. Aikaisempi "terve" kumppani mm.löi ja muutenkin pahoinpiteli henkisesti. Nyt olen rakastunut ihanaan ihmiseen ja takana viisi ihanaa vuotta.


    • sdjkglgg

      Joillakin huonoja kokemuksia mutta asia on niin yksinkertainen että kun ne lääkkeet syödään niin sairaudesta(tai häiriöstä) ei mitään haittaa parisuhteessa, pikemminkin päinvastoin.

    • Väsynyt-Veera

      Meillä taas lääkkeiden syönti ei auttanut kuin manian estoon. Masennus ei lähtenyt. Ja lääkkeiden sivuvaikutuksina tuli välinpitämättömyys, seksuaalinen haluttomuus, mikään ei kiinnostanut eikä saanut mitään mielihyvää mistään. Ettei se ole niin simppeliä edes lääkkeiden kanssa.

      • sdjkglgg

        Lisään ja korostan: OIKEANLAISEN lääkityksen löytäminen on kaiken a ja o.


      • Väsynyt-Veera

        Kaikille ei sitä vaan löydy. Yli 10 vuotta etsitty sopivaa yhdistelmää mutta ei vaan ole löytynyt.


    • Ottomania

      On helpompia ihmisiä pienin pelko on pettäminen. Vaihda niin kauan kuin voit. Henkilö ei tule koskaan muuttumaan.

      • Jgkif

        Trolli


    • terveisinbipopiä

      Luultavasti se pettää. Bipot ovat kuin monipersoonallisia. Bipo rakastaa sua, pettää sua, haluaa olla sun kanssas ja yksin, ja kaikkea tätä yhtä rehellisesti, yhtä palavasti.

    • Entinenpetturi

      Olen pettänyt kyllä, mutta siinä on ollut sairasjakson lisäksi suhteen alamäki stressitekijänä. Siis jo vähintään pari vuotta sellaisia ongelmia alla, että viisaampi olisi jo laittanut lusikat jakoon. Yhdellä kerroista kumppanini löi minua ja kehoitti jatkuvasti pettämään.

      Jokaista tällaista sairasjaksoa on edeltänyt pitkä remissio, jolloin pettäminen ei ole tuntunut vaihtoehdolta. Mutta sitä kun sairastuu, tulee tunne että yhtään millään ei oikeastaan ole väliä.

      Olen koettanut nykyistä kumppaniakin heivata pariin otteeseen pellolle, mutta hän soittaa aina muille läheisilleni, että menkääs nyt katsomaan mikä on tilanne. Käymme läpi tilanteita aina jälkikäteen ja myös remission aikana. Hänen kanssaan suhteemme ei ole koskaan ajatunut sellaiseen umpikujaan, että pettäminen olisi sairaana ollessa mielessä. Ja noina aikaisempina kertoina suhteen ongelmat olivat muita, kuin sairauteeni liittyviä.

      Olen nähnyt paljon vaivaa sen eteen, että oppisin olemaan tuottamatta läheisilleni tarpeetonta tuskaa. Jotain tässä on opittukin ja sairasjaksojen lisäksi kykenen nykyään myös niiden välillä olemaan enemmän aisoissa. Oikeastaan jaksojen välillä oon jo melkolailla normaali. Pikkusen tulisieluinen kyllä, mutta en satuttava.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe