Miksi minun pitää elättää työttömiä?

Kapitalistijä

Ottaa päähän, kun kuukausipalkastani menee yli puolet työttömille. Pitäköön jokainen itsestään huolen eivätkä eläisi muiden kustannuksella. Myös kaikki kaikki käyttämäni palvelut maksaisin mieluummin itse.

15

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • menisinheti

      töihin, jos saisin normaalin päivätyön ja voi liikkua ihmisten aikoihin. En lähde mamujen joukkoon iltamyöhään.

      • Mätäloota

        Duunissa olisit poissa kadulta luuhaamasta.

        Voisit jopa tienata vähän ja sitten muuttaa mamuvapaaseen onnelaasi.


    • Kehitysmaa_suomi

      Kuuleppa sun palkasta ei mene senttiäkään työttömille. ei kannata syyllistää aina työttömiä. ei ne kaikki ole tahallaan työttömänä. Kyllä se lähtee tuolta maailman taloden johtoportaasta lähtien se syy miksi täällä on asiat näin kuin on. Koittakaa pikkusen ajatella mitä tapahtuu jos työttömät ei saisi mistään rahaa. tulee rikoksia, lisää koko yhteiskunta on vaarassa sitten. ei hyvä silloin ollaan kehitysmaan tiellä.

      • pakkotöihinne

        Älä jauha paskaa, verotuloista ne työttömien avustukset maksetaan, joten kaikkien veronmaksajien pussista menee siihenkin rahaa.
        Osa työttömistä ei edes halua töihin, töitä olisi tarjolla, kun vain ottaisivat, mutta ei kelpaa, kun ei ole oman alan töitä.
        Kyllä työttömän olisi otettava sitä työtä mitä tarjotaan, kerran armonpaloilla elää, eikä vinkua omista aloistaan.
        Koottaisi jonkun seudun työttömät ja vietäisiin bussilla vaikka marjoja poimimaan, jos ei kelpaa, niin työttömyyskorvaus poikki semmoselta.


      • FaktaaHei

        Ei yli 55-vuotiaita oteta mihinkään töihin eikä röihin.


      • Älkää_nyt_jauhako_peetä
        pakkotöihinne kirjoitti:

        Älä jauha paskaa, verotuloista ne työttömien avustukset maksetaan, joten kaikkien veronmaksajien pussista menee siihenkin rahaa.
        Osa työttömistä ei edes halua töihin, töitä olisi tarjolla, kun vain ottaisivat, mutta ei kelpaa, kun ei ole oman alan töitä.
        Kyllä työttömän olisi otettava sitä työtä mitä tarjotaan, kerran armonpaloilla elää, eikä vinkua omista aloistaan.
        Koottaisi jonkun seudun työttömät ja vietäisiin bussilla vaikka marjoja poimimaan, jos ei kelpaa, niin työttömyyskorvaus poikki semmoselta.

        Töitä varmasti on, niitähän tässä työttömänä koko ajan tulee tehdyksikin, mutta vain itselle ja omaksi ilokseen. Marjojakin alkaa jo olla pakastimet täynnä. Omenoita pihapuut pudottelee jatkuvasti kypsyessään. Niitäkin poimin ja tarjoilen ylijäämät halukkaille ihan ilmaiseksi. Eipä tunnut kelpaavan monellekaan enkä omin kustannuksin niitä sentään lähde roudaamaan mihinkään. Kyllä ilmaistavaran saa tulla ihan itse hakemaan. Kompostiin menee suurin osa. Onhan sekin hyödyllistä kasvimaalle.

        Töistä ei siis ole puutetta. Sen sijaan palkanmaksajista. Haluan siis töitä, josta maksetaan palkkaa, jolla pystyisin maksamaan todella vaatimattoman elämiseni. Työttömyyskorvaus on nippanappa sen kokoinen, että nälkää en näe. On siis voimia tehdä näitä ilmaistöitä.
        Näitä ilmaistöitä on siis jo kädet täynnä, mutta nekin jäävät tekemättä, jos joutuu lähtemään tekemään ilmaistöitä jonkun muun hyödyksi.


      • Kapitalistijä
        pakkotöihinne kirjoitti:

        Älä jauha paskaa, verotuloista ne työttömien avustukset maksetaan, joten kaikkien veronmaksajien pussista menee siihenkin rahaa.
        Osa työttömistä ei edes halua töihin, töitä olisi tarjolla, kun vain ottaisivat, mutta ei kelpaa, kun ei ole oman alan töitä.
        Kyllä työttömän olisi otettava sitä työtä mitä tarjotaan, kerran armonpaloilla elää, eikä vinkua omista aloistaan.
        Koottaisi jonkun seudun työttömät ja vietäisiin bussilla vaikka marjoja poimimaan, jos ei kelpaa, niin työttömyyskorvaus poikki semmoselta.

        Jonkinlaiset valtion varoilla järjestetyt uudelleenkoulutusleirit voisivat myös olla hyvä vaihtoehto ainakin pitkäaikaistyöttömille.


    • x-duunari

      Älä valita. Ethän sinä edes elätä itseäsikään. Sinä olet vain peräkammarin tyhjäntoimittaja-loinen koska sinulla on aikaa kirjoitella.
      Tuon kirjoittelukin on vienyt sinulta mahdollisuuden tehdä tuottavaa työtä.

      Jos olisit työssä käyvä niin sinulla olisi työpäivänä muuta tekemistä niin paljon ettet ehtisi edes ruikuttaa toisista. Näyttä siltä ettei sinulla ole edes työpäiviäkään ollenkaan.
      Toivottavasti et ole työpöydän takana istuva virastobyrokraatti jonka aika on pitkää ja sitten pitää kirjoitella jotain ihan vaan ajan kuluksi.

      Minulla on aikaa kirjoitella koska olen eläkkeellä eli olen jo lopettanut palkkatyön tekemisen.
      Työssäolon aikana työni oli sellaista työtä ettei työpäivät antaneet mitään mahdollisuutta tyhjän roskan kirjoitteluun.

    • näinmeillä

      Niin ja jos on pakastin täynnä marjoja, niin miksi et kerää myyntiin ?
      Minä keräsin 300 litraa mustikkaa myyntiin, hyvin putsattuna ja pakasterasioihin pakattuna, sain 5€/litra. Siinä oli palkanmaksua marjametsästä.

      Suoritin viimevuonna myös sienikortin, ja nyt olen poiminut sieniä, niitä myyn suoraan ravintoloille. Sienimetsä palkanmaksajana.

      • Älkää_nyt_jauhako_peetä

        Hyvä idea muuten, mutta nämä lähimetsät on kyllä koluttu melkoisen tarkasti loppuun. Minä ja kymmenet muutkin. Puolukat vielä odottelevat. Ongelmaksi tulee millä pääsen kauemmaksi. Auto meillä kyllä on, mutta sitä vaimo tarvitsee työmatkoihinsa, kun muuta vaihtoehtoa ei ole. Tietysti iltaisin voisi, mutta onpa siinäkin ongelmansa...

        Olen kyllä poiminut yli oman tarpeenikin ja ne yleensä olen antanut lasteni perheille ilmaiseksi. He työssäkäyvinä pikkulasten vanhempina eivät oikein millään jaksa/ehdi. Poimin kyllä sieniäkin, mielisieneni kanttarellit ja muut tavalliset ruokasienet ovat hyvinkin tuttuja. Korvasieniäkin sain reippaasti yli oman tarpeen, kun sattumoisin löysin mahtavan apajan loppukeväällä. Kova homma oli siivota ja keittää ennen pakastamista. Niitäkään en kyllä myy.
        Koska kuitenkaan näillä metsän antimilla en kykene elättämään itseäni, niin olen järkeillyt hyötyväni enemmän kun itse käytän nuo metsän tuotteet ja säästän näin menoissani ja saan terveellistä syötävää. Näin saan työttömyyskorvauksenkin riittämään paremmin. Ikääkin kun on jo 62 vuotta, niin pikkuisen voimatkin ovat vähentyneet sitten nuoruuden. Ja hieman vajaan 40-vuoden työelämäni kulutin sisätöissä, niin kroppakin on 'sisätyöihmisen kroppa', vaikka ikäni olenkin luonnossa liikkunut harrastusmielessä. No eläkkeelle pääsenkin kohtapuoleen. Onneksi eläkkeeni on ihan kohtuullinen. Olen siis hyvinkin hyvässä asemassa useinpiin muihin työttömiin nähden.

        Olen toki joskus myynytkin jotain ja saahan siitä hieman taloudellista helpotusta hetkeksi, mutta vain hetkeksi. Mieluummin käytän ne itse. Rapujakin olen kyllä myynyt, mutta nykyisin niitä ei oikein enää tule kuin omiksi tarpeiksi.

        Muuten tuo kertomasi jatkokäsittely saaliillesi aiheuttaa sen, että tulo ei olekaan enää verovapaata, mutta en tietysti epäile, ettetkö ilmoittaisi saatuja tuloja verottajalle. :-)

        Lisäksi metsästän ja kalastan. Harvoinpa sieltäkään myytäväksi asti riittää saalista.

        Että näin meillä.....

        Kyllä nuo marjastamisella ja sienestämisellä itsensä elättämiset ovat melkoisia kaupunkilegendoja. Hetkellistä apua voi niistä saada, mutta eipä juuri enempää.
        Suorastaan naurettavaa onkin verrata johonkin aasialaisiin. Heistä parhaathan saavat näillä hinnoilla koko vuoden elantonsa, kouluttavat lapsensa, jopa rakentavat talojakin. Kyllähän tuollainen tulo kannattaakin nuorille miehille, jotka jaksavat lähes ympävuorokauden kulkea metsissä.


      • näinmeillä
        Älkää_nyt_jauhako_peetä kirjoitti:

        Hyvä idea muuten, mutta nämä lähimetsät on kyllä koluttu melkoisen tarkasti loppuun. Minä ja kymmenet muutkin. Puolukat vielä odottelevat. Ongelmaksi tulee millä pääsen kauemmaksi. Auto meillä kyllä on, mutta sitä vaimo tarvitsee työmatkoihinsa, kun muuta vaihtoehtoa ei ole. Tietysti iltaisin voisi, mutta onpa siinäkin ongelmansa...

        Olen kyllä poiminut yli oman tarpeenikin ja ne yleensä olen antanut lasteni perheille ilmaiseksi. He työssäkäyvinä pikkulasten vanhempina eivät oikein millään jaksa/ehdi. Poimin kyllä sieniäkin, mielisieneni kanttarellit ja muut tavalliset ruokasienet ovat hyvinkin tuttuja. Korvasieniäkin sain reippaasti yli oman tarpeen, kun sattumoisin löysin mahtavan apajan loppukeväällä. Kova homma oli siivota ja keittää ennen pakastamista. Niitäkään en kyllä myy.
        Koska kuitenkaan näillä metsän antimilla en kykene elättämään itseäni, niin olen järkeillyt hyötyväni enemmän kun itse käytän nuo metsän tuotteet ja säästän näin menoissani ja saan terveellistä syötävää. Näin saan työttömyyskorvauksenkin riittämään paremmin. Ikääkin kun on jo 62 vuotta, niin pikkuisen voimatkin ovat vähentyneet sitten nuoruuden. Ja hieman vajaan 40-vuoden työelämäni kulutin sisätöissä, niin kroppakin on 'sisätyöihmisen kroppa', vaikka ikäni olenkin luonnossa liikkunut harrastusmielessä. No eläkkeelle pääsenkin kohtapuoleen. Onneksi eläkkeeni on ihan kohtuullinen. Olen siis hyvinkin hyvässä asemassa useinpiin muihin työttömiin nähden.

        Olen toki joskus myynytkin jotain ja saahan siitä hieman taloudellista helpotusta hetkeksi, mutta vain hetkeksi. Mieluummin käytän ne itse. Rapujakin olen kyllä myynyt, mutta nykyisin niitä ei oikein enää tule kuin omiksi tarpeiksi.

        Muuten tuo kertomasi jatkokäsittely saaliillesi aiheuttaa sen, että tulo ei olekaan enää verovapaata, mutta en tietysti epäile, ettetkö ilmoittaisi saatuja tuloja verottajalle. :-)

        Lisäksi metsästän ja kalastan. Harvoinpa sieltäkään myytäväksi asti riittää saalista.

        Että näin meillä.....

        Kyllä nuo marjastamisella ja sienestämisellä itsensä elättämiset ovat melkoisia kaupunkilegendoja. Hetkellistä apua voi niistä saada, mutta eipä juuri enempää.
        Suorastaan naurettavaa onkin verrata johonkin aasialaisiin. Heistä parhaathan saavat näillä hinnoilla koko vuoden elantonsa, kouluttavat lapsensa, jopa rakentavat talojakin. Kyllähän tuollainen tulo kannattaakin nuorille miehille, jotka jaksavat lähes ympävuorokauden kulkea metsissä.

        Kyllä niillä saa ihan mukavat lisätulot, kun vielä jaksaa kirpputoreille viedä tavaraa myyntiin, niin toimeen tulee kyllä. Minä on myös kuudenkympin hujakoilla, joten jaksaminen on tahdosta kiinni. Kirpputoreille tavaran hommaaminen on toki asia, johon kaikista ei taida olla. Vaatii oman tieto / taitonsa sekin.
        Sirpaleista ne ansiot otetaan, miksikään sosiaalipummiksi minusta ei ole, sen verta itsekunnioitusta vielä jäljellä.


    • valmamalia

      Kaupunki alueella kannattaa mieluummin pullostaa. Metsään en mene!

      • HuiPetoja

        En minäkään mene metsään - pelkään metsän petoja liikaa, karhuja ja matuja!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe