Mitäköhän tämä on?

kotikummituksia

Tässä pari viikkoa sitten kävelin kotona portaissa yläkertaa, kun yhtäkkiä tuntui silmät menevän sameiksi. Aloin pyyhkiä silmiä ja samalla huomasin, ettei sameus ollutkaan näössäni vaan se lipui minua kohti ja meni lävitseni. Käännyin ympäri ja näin valkoisen ihmisen muotoisen usvan haihtuvan portaiden alapäässä.

Portaissa muutenkin on jotain. Tunnen usein sieltä tuijotusta, vaikka en näe ketään. Tyttäreni pelkää kävellä portaat yksin ja haluaa aina saattajan, jos menee yläkertaan.

Lapset ovat kertoneet myös oudoista koputuksista ja siitä, että vessan ovi aukeaa itsestään keskellä yötä.

Jonkin aikaa sitten olin kotona yksin yötä ja oli niin karmiva tunnelma, että jätin valot päälle. Aamuyöstä heräsin siihen, että joku hyppäsi sänkyyn jalkojeni päälle. Luulin koiraksemme ja aloin komentaa sitä pois, mutta sängyssä ei ollutkaan ketään ja koira nukkui omalla paikallaan. Nukahdin siitä vielä hämmentyneenä ja heräsin seuraavan kerran, kun joku sanoi ovelta "Hello lady".

Poikani oli mummolassa yötä ja heräsin taas keskellä yötä. Tällä kertaa siihen, että mieheni kuiskasi pojan nimeä. Mieheni nukkui pojan huoneessa, kun tyttäremme oli tullut minun viereeni. Aamulla kun kysyin asiasta, mies kertoi, että herännyt siihen, että joku oli tullut huoneeseen ja luullut unitokkurassa pojaksemme. Hän oli kuitenkin järkeili, että tulijan on pakko olla ollut koira. Tämä kuitenkin oli tapahtunut noin klo 2-3 aikaan yöllä, jolloin herään aina. Joka ikinen yö. Ja koiran kyllä tunnistaa, jos se kipittelee. Harvemmin kipittelee, kun se taitaa nukkua meistä parhaiten.

On paljon muutakin, pientä. Mustia outoja varjoja, jotka joskus häviävät, jos niitä katsoo suoraan kohti. Muutamia kertoja olen yöllä huomannut sellaisia katossa. Herään siis joka yö, ja joskus niitä näkyy. Eivät ole tavallisia varjoja vaan mustempia ja kohdissa, joissa ei tummia varjoja pitäisi olla. Öisin ne eivät häviä vaan itse pikkuhiljaa nukahdan uudestaan, vaikka tarkoitus on aina käydä sörkkimässä niitä ja tarkistaa, mitä ne ovat. Yleensä sellaisina öinä, kun näen varjot katossa, tyttäreni näkee painajaisia.

Mitäköhän nämä ovat?

19

622

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • youtubejesuspassion

      Jeesuksen Kristuksen nimessä väistykää amen. Laita risti seinälle ja Raamatusta lauseita . Jeesus Kristus on sama eilen tänään iankaikkisesti . Polta kaikki noitakirjat käärmesormukset patsaat nuotiolla tai grillissä myös tarotkortit . Lue kirja Dereen Irwine olin noita. Myös kk kuolemankauppias . Voit laittaa ylistyslevyn päälle soimaan taikka virsilevyn . Mm. Hillsong United tai Martha Munizzi because of who you are.

    • minundiagnoosi

      Kirjoituksesi perusteella kärsit unettomuudesta tai huonounisuudesta. Itsellä on ollut vastaavia kokemuksia joskus kun on ollut paljon univelkaa ja sitten vihdoinkin nukahtanut vain herätäkseen myöhemmin johonkin outoihin juttuihin. Esim. kerran kun nukahdin univelkaisena, niin heräsin hieman myöhemmin siihen kun tunsin jonkun olevan vieressä. Avasin silmät ja näin surullisen näköisen pikkupojan (näytti intialaiselta katulapselta) seisovan vuoteeni vieressä ja katselevan minua. Menin paniikkiin ja vaistomaisesti yritin tarttua häntä kädestä, mutta näky katosi heti kun olin koskettamassa tätä.

      Noista mustista oudoista varjoista en osaa sanoa muuta kuin että ovat mahdollisesti silmän lasiaisen samentumia (normaalia, kuuluu ikääntymiseen). Liikkuuko ne varjot näkökentän mukana?

      • kotikummituksia

        Varjot eivät liiku näkökentän mukana vaan pysyvät paikoillaan. Ovat kuitenkin eri öinä eri paikoissa. Joskus on yksi iso musta, joskus useita pienempiä.

        En kärsi unettomuudesta. Herääminen tuntuu usein lähinnä kiusanteolta. Jos mitään muuta ei tapahdu, herään esim. miehen unissapuhumiseen, koiran kyljen rapsutteluun, lasten ääntelyyn. Aina klo 2-3 välisenä aikana. Kerran heräsin siihen, että olin varma, että poikani läpsytteli minua poskista. Kun avasin silmäni, siinä ei tietysti ollut ketään.

        Ja miksi meillä olisi täällä joku kuollut? Kuka se sitten voisi olla? Ja minulla on vahva tunne, että täällä ramppaa enemmänkin väkeä, ei vain yksi. Samanlaisia on roikkunut perässäni lapsuudestani asti.

        Uskonnolliset jutut eivät toimi tässä talossa. On minulla ikoneita ja raamattukin, mutta niiden merkitys on minulle erilainen. En ole koskaan uskonut jumalaan, muistan 8-vuotiaana järkyttyneeni, kun tajusin, että uskonnonopettaja oikeasti uskoi raamatun kertomuksiin. Minulle ne olivat aina, kristillisestä tarhasta asti, pelkkiä satuja, kuten punahilkka ja susi.


      • minundiagnoosi
        kotikummituksia kirjoitti:

        Varjot eivät liiku näkökentän mukana vaan pysyvät paikoillaan. Ovat kuitenkin eri öinä eri paikoissa. Joskus on yksi iso musta, joskus useita pienempiä.

        En kärsi unettomuudesta. Herääminen tuntuu usein lähinnä kiusanteolta. Jos mitään muuta ei tapahdu, herään esim. miehen unissapuhumiseen, koiran kyljen rapsutteluun, lasten ääntelyyn. Aina klo 2-3 välisenä aikana. Kerran heräsin siihen, että olin varma, että poikani läpsytteli minua poskista. Kun avasin silmäni, siinä ei tietysti ollut ketään.

        Ja miksi meillä olisi täällä joku kuollut? Kuka se sitten voisi olla? Ja minulla on vahva tunne, että täällä ramppaa enemmänkin väkeä, ei vain yksi. Samanlaisia on roikkunut perässäni lapsuudestani asti.

        Uskonnolliset jutut eivät toimi tässä talossa. On minulla ikoneita ja raamattukin, mutta niiden merkitys on minulle erilainen. En ole koskaan uskonut jumalaan, muistan 8-vuotiaana järkyttyneeni, kun tajusin, että uskonnonopettaja oikeasti uskoi raamatun kertomuksiin. Minulle ne olivat aina, kristillisestä tarhasta asti, pelkkiä satuja, kuten punahilkka ja susi.

        No jaa, ainut selitys mikä nyt tulee mieleen on että ne on ns. valveunia:
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Valveuni
        http://www.skepsis.fi/ihmeellinen/valveuni.html


      • kotikummituksia_

        Varmasti osa voisi selittyä valveunilla. Mutta yleensä kun herään yöllä, käyn samalla vessassa, koska kerran olen hereillä. Monet asiat myös tapahtuvat päivän mittaan arkiaskareiden lomassa, enkä tosiaan usko, että nukkuisin tietämättäni keskellä päivää. Ja muutkin reagoivat näihin, en vain minä. Lapset kertovat asioista ja näkevät asioita, joista minulla ei ole mitään tietoa. Samoin koira välillä reagoi.

        Jos jossain heilahtaa varjo, käyn yleensä tarkistamassa kaikki mahdolliset asiat, jotka olisivat sen voineet aiheuttaa. Joskus huomaan itse tehneeni jonkin heilahduksen, tai sitten ikkunaan heijastuu kadulla ajavan auton valot yms. Mutta sitten on niitä kertoja, joita ei vain voi selittää. Kyse ei ole muutamasta kerrasta tai parista jutusta. Näitä on vuosien varralla ollut niin paljon, etten edes kaikkea muista.

        Olen epäillyt ja miettinyt ja tutkinut ja ollut välittämättä. Ja kun lakkaan välittämästä, lapset kertovat, että ovet liikkuvat itsestään tai huoneesta kuuluu outoa koputusta tai jotain muuta vastaavaa.


      • minundiagnoosi
        kotikummituksia_ kirjoitti:

        Varmasti osa voisi selittyä valveunilla. Mutta yleensä kun herään yöllä, käyn samalla vessassa, koska kerran olen hereillä. Monet asiat myös tapahtuvat päivän mittaan arkiaskareiden lomassa, enkä tosiaan usko, että nukkuisin tietämättäni keskellä päivää. Ja muutkin reagoivat näihin, en vain minä. Lapset kertovat asioista ja näkevät asioita, joista minulla ei ole mitään tietoa. Samoin koira välillä reagoi.

        Jos jossain heilahtaa varjo, käyn yleensä tarkistamassa kaikki mahdolliset asiat, jotka olisivat sen voineet aiheuttaa. Joskus huomaan itse tehneeni jonkin heilahduksen, tai sitten ikkunaan heijastuu kadulla ajavan auton valot yms. Mutta sitten on niitä kertoja, joita ei vain voi selittää. Kyse ei ole muutamasta kerrasta tai parista jutusta. Näitä on vuosien varralla ollut niin paljon, etten edes kaikkea muista.

        Olen epäillyt ja miettinyt ja tutkinut ja ollut välittämättä. Ja kun lakkaan välittämästä, lapset kertovat, että ovet liikkuvat itsestään tai huoneesta kuuluu outoa koputusta tai jotain muuta vastaavaa.

        "Olen epäillyt ja miettinyt ja tutkinut ja ollut välittämättä. Ja kun lakkaan välittämästä, lapset kertovat, että ovet liikkuvat itsestään tai huoneesta kuuluu outoa koputusta tai jotain muuta vastaavaa."

        En ole psykologi enkä tunne sua ja lapsiasi henk. koht., mutta voisiko olla mahdollista että lapset keksivät nämä asiat? Sanoit että kun lakkaat välittämästä näistä, niin lapset alkaa kertoa omituisista asioista. Voisiko se johtua siitä että lapset haluavat pitää keskustelua yllä näistä tapahtumista, koska se on jännää ja siksi alkavat sepittää sinulle näistä jotta kiinnostuksesi taas heräisi?

        Tai katsotaan siltä kantilta että kyseessä on todella aaveet (olen ateisti, mutta näin itse suhtautuisin jos olisi oikeasti aaveita asunnossani). Nähtävästi välinpitämättömyytesi on tehonnut, koska aaveet siirtyvät hakemaan huomiota lasten kautta. Koittakaa koko perhe olla välittämättä näistä asioista tai suhtautukaa asioihin huumorilla/sarkastisesti. Ehkä aaveet sitten huomaavat ettei niiden kiukuttelu kiinnosta teitä tai aiheuttaa pelkkää huvittuneisuutta ja painuvat häntä koipien välissä jonnekin muualle. Muista että se on teidän asunto, ei näiden aaveiden.


      • kotikummituksia_

        En varsinaisesti puhu lasten kanssa näistä asioista, joten lapset eivät tiedä, miten itse suhtaudun niihin. Ja he eivät keksi niitä juttuja, sillä ovat yleensä oikeasti peloissaan ja kalpeita, kun kertovat. Poika vielä kertoo monta päivää tapahtuman jälkeen, koska häntä pelottaa puhua asiasta. En millään tavalla muistuttele heitä näistä asioista.

        Välillä on hiljaisia kausia, en tiedä, vaikutanko minä niihin ollenkaan. Suhtaudun asioihin naureskellen ja kun jotain putoaa tyhjässä huoneessa, totean lapsille, että kotikummitukset taas pudottelevat tavaroita. Päivällä se naurattaa. Yöllä pienetkin asiat alkavat pelottaa. Viime yönä lapsia pelotti taas, ja minä heräsin taas samoihin aikoihin yöllä. En kyllä nyt jaksanut katsella, näkyykö mitään. Aina ei näy, mutta aina on se tunne, että joku tuijottaa.


      • minundiagnoosi
        kotikummituksia_ kirjoitti:

        En varsinaisesti puhu lasten kanssa näistä asioista, joten lapset eivät tiedä, miten itse suhtaudun niihin. Ja he eivät keksi niitä juttuja, sillä ovat yleensä oikeasti peloissaan ja kalpeita, kun kertovat. Poika vielä kertoo monta päivää tapahtuman jälkeen, koska häntä pelottaa puhua asiasta. En millään tavalla muistuttele heitä näistä asioista.

        Välillä on hiljaisia kausia, en tiedä, vaikutanko minä niihin ollenkaan. Suhtaudun asioihin naureskellen ja kun jotain putoaa tyhjässä huoneessa, totean lapsille, että kotikummitukset taas pudottelevat tavaroita. Päivällä se naurattaa. Yöllä pienetkin asiat alkavat pelottaa. Viime yönä lapsia pelotti taas, ja minä heräsin taas samoihin aikoihin yöllä. En kyllä nyt jaksanut katsella, näkyykö mitään. Aina ei näy, mutta aina on se tunne, että joku tuijottaa.

        Noh, toivottavasti loppuu ajan kanssa. Ei mulla muuta sanottavaa enempää tähän, mutta lopuksi toivon ettet ennen pitkää näiden tapahtumien seuraksena hurahda jonkun karismaattisen kristinuskon lahkon alle ja vedä lapsiasikin siihen toimintaan mukaan. Olen joskus näitä kääntymistarinoita huvikseni lueskellut ja tämmöisistä vastaavista tapahtumista jotkut on sit kilahtanut ja alkaneet fundamentalisti uskovaisiksi.


    • ttkkl

      Seurakunnan paiien voisi käydä siuaamassa kodin!

    • najuka

      Kun et usko Jumalaan ja poikaansa Jeesukseen,joudut valitettavasti pitämään nuo "kummituksesi",sillä ne todellakin ovat pahoja henkiä.Ihminen kuoltuaan ei tasan ilmesty missään kenellekkään.Missään tapauksessa älä usko meedioiden valheisiin,sillä ovat itse yhteydessä pahojen henkien kanssa,joko sitten tietämättään,tahi tietoisesti!Sisareni harrasti aikoinaan okkultismia ja joutui itse pahojen henkien valtaan,jotka kiusasivat häntä,-varsinkin öisin.Kysyin häneltä kerran,että onko niitä muitakin,kuin yksi,-vastaus,että seitsemän.Vuosia kärsittyään saimme hänet uskomaan Jumalaan ja pitkät,useiden ihmisten rukoukset vasta karkoittivat nuo demonit!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1888
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1874
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1620
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe