Lihana vai henkenä?

OLonvirheidenkirja

Lukekaapa alla oleva tarkkaan ja ajatelkaa onko noissa sanoissa ristiriitaa ja mitä Jeesus sanoi Pyhästä Hengestä (henkipersoonasta)?

Voiko henkipersoona (Pyhä Henki) asua ihmisessä ilman että hän ei toimisi demonina?

Jeesus sanoi että Jumala lähettää toisen Puolustajan, Pyhän Hengen (Joh. 14:16). Tuo toinen Puolustaja Pyhä Henki tulee siis Raamatun mukaan syntymään lihaa ja luuta olevaan ruumiiseen.

22. Isällä on ruumis lihaa ja luuta, samalla tavalla kosketeltava kuin ihmisellä; niin on myös Pojalla; mutta Pyhällä Hengellä ei ole lihaa ja luuta olevaa ruumista, vaan hän on henkipersoona. Jos ei näin olisi, Pyhä Henki ei voisi asua meissä.
23. Ihminen voi saada Pyhän Hengen, se voi laskeutua hänen päällensä jäämättä pysyvästi häneen.

19

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Selkeyttä

      Näin on: " Pyhällä Hengellä ei ole lihaa ja luuta olevaa ruumista, vaan hän on henkipersoona. Jos ei näin olisi, Pyhä Henki ei voisi asua meissä."

      • JosephSmithineksytykset

        Joseph Smithissä tapahtui vuonna 1841 jaa. muutos, niin että hänen olemuksensa muuttui pimeämmäksi ja synkemmäksi ja näytti ikäänkuin Jumalan Pyhän Hengen Voima olisi poistunut ja lakannut toimimasta hänessä. Tuo Joseph Smithin muutos jatkui hänessä aina hänen kuolemaansa asti. Joseph Smith antoi vuonna 1843 jaa. ilmoituksen että Pyhällä Hengellä (persoona) ei ole lihaa ja luuta olevaa ruumista (oppi ja liitot 130 luku 22 jae)  joka ehkä TUOLLOIN pitikin paikkansa mutta mormonikirkko pyrkii tänä päivänä opettamaan että Pyhällä Hengellä joka on persoona EI OLE VOINUT EIKÄ VOI OLLA lihaa ja luuta olevaa ruumista. Joseph Smith sekoitti tuolloin myös kahden eri Pyhän Hengen (Pyhän Hengen joka on persoona ja Jumalan Voiman Pyhän Hengen) toiminnan ja vaikutukset keskenään niin että tuon ilmoituksen mukaan (oppi ja liitot 130 luku 22 ja 23 jae) Pyhä Henki joka on persoona ja Jumalan Voima Pyhä Henki olisivat yksi ja sama asia ja että Pyhä Henki joka on persoona voi jakaantua ja mennä sisälle ihmiseen  mikä on mahdotonta ellei hän sitten toimi demonina.


      • Selkeyttä
        JosephSmithineksytykset kirjoitti:

        Joseph Smithissä tapahtui vuonna 1841 jaa. muutos, niin että hänen olemuksensa muuttui pimeämmäksi ja synkemmäksi ja näytti ikäänkuin Jumalan Pyhän Hengen Voima olisi poistunut ja lakannut toimimasta hänessä. Tuo Joseph Smithin muutos jatkui hänessä aina hänen kuolemaansa asti. Joseph Smith antoi vuonna 1843 jaa. ilmoituksen että Pyhällä Hengellä (persoona) ei ole lihaa ja luuta olevaa ruumista (oppi ja liitot 130 luku 22 jae)  joka ehkä TUOLLOIN pitikin paikkansa mutta mormonikirkko pyrkii tänä päivänä opettamaan että Pyhällä Hengellä joka on persoona EI OLE VOINUT EIKÄ VOI OLLA lihaa ja luuta olevaa ruumista. Joseph Smith sekoitti tuolloin myös kahden eri Pyhän Hengen (Pyhän Hengen joka on persoona ja Jumalan Voiman Pyhän Hengen) toiminnan ja vaikutukset keskenään niin että tuon ilmoituksen mukaan (oppi ja liitot 130 luku 22 ja 23 jae) Pyhä Henki joka on persoona ja Jumalan Voima Pyhä Henki olisivat yksi ja sama asia ja että Pyhä Henki joka on persoona voi jakaantua ja mennä sisälle ihmiseen  mikä on mahdotonta ellei hän sitten toimi demonina.

        Tuota Pyhän Hengen ruumiillisuutta olet täällä tarjoillut itsestään selvänä, mutta en ole huomannut sinun perustelevan sitä millään.


      • Koetappaniellä
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tuota Pyhän Hengen ruumiillisuutta olet täällä tarjoillut itsestään selvänä, mutta en ole huomannut sinun perustelevan sitä millään.

        1. Jeesus sanoi. "Ja minä olen rukoileva Isää, ja Hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti."

        2. Ihmiset eivät saa taivaallista elämää kuoltuaan vaan heidät herätetään ylösnousemuksessa maan päälliseen elämään. He siis syntyvät uudestaan ja yhä uudestaan lihaa ja verta oleviin ruumiisiin.

        3. Jos nyt Jeesus oli ensimmäinen Puolustaja ja hän tuli lihaa ja luuta olevassa ruumiissa niin toinen Puolustaja tulee myös lihaa ja luuta olevassa ruumiissa.

        4. Jos toinen Puolustaja tulee olemaan Jeesuksen seuraajien kanssa iankaikkisesti, niin tuskimpa se onnistuu ellei hän elä yhä uudelleen ja uudelleen lihaa ja luuta olevissa ruumiissa maan päällä.


      • Selkeyttä
        Koetappaniellä kirjoitti:

        1. Jeesus sanoi. "Ja minä olen rukoileva Isää, ja Hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti."

        2. Ihmiset eivät saa taivaallista elämää kuoltuaan vaan heidät herätetään ylösnousemuksessa maan päälliseen elämään. He siis syntyvät uudestaan ja yhä uudestaan lihaa ja verta oleviin ruumiisiin.

        3. Jos nyt Jeesus oli ensimmäinen Puolustaja ja hän tuli lihaa ja luuta olevassa ruumiissa niin toinen Puolustaja tulee myös lihaa ja luuta olevassa ruumiissa.

        4. Jos toinen Puolustaja tulee olemaan Jeesuksen seuraajien kanssa iankaikkisesti, niin tuskimpa se onnistuu ellei hän elä yhä uudelleen ja uudelleen lihaa ja luuta olevissa ruumiissa maan päällä.

        Mikä noista osoittaisi, että Pyhällä Hengellä olisi lihaa ja luuta oleva ruumis? Ajattelusi ei aukea.

        Toinen Puolustaja oli Pyhä Henki, joka vuodatettiin ensimmäisenä helluntaina alkukirkon jäsenten päälle. Ei Hän tullut siioin fyysisessä muodossa vaan henkenä.

        Sielunvaellusoppi ei kuulu kristinuskoon.


      • eikirkkouskovainen
        Selkeyttä kirjoitti:

        Mikä noista osoittaisi, että Pyhällä Hengellä olisi lihaa ja luuta oleva ruumis? Ajattelusi ei aukea.

        Toinen Puolustaja oli Pyhä Henki, joka vuodatettiin ensimmäisenä helluntaina alkukirkon jäsenten päälle. Ei Hän tullut siioin fyysisessä muodossa vaan henkenä.

        Sielunvaellusoppi ei kuulu kristinuskoon.

        Sekoitat jälleen kaksi eri Pyhää Henkeä toisiinsa. Jumalan Voima Pyhä Henki joka vuodatettiin helluntaina, ei ole persoona vaan Jumaln Voima jolla Hän on luonut kaiken. Toinen Pyhä Henki on persoona joka sai taivaassa toiseksi nimekseen Gabriel.

        Muuten, Joseph Smith ei perustellut tietoa että Pyhällä Hengellä, joka on henkipersoona, ei ole lihaa ja luuta olevaa ruumista ja sekoitti samalla tavoin kuin sinä teet, kahden eri Pyhän Hnegn toiminnat keskenään.

        Buddha ei perustanut Buddhalaisuutta, eikä Krsna Hindulaisuutta eikä Jeesus kristinuskoa. Kaikki he olivat lahkolaisuutta (kirkkouskovaisuutta) vastaan.


      • Ristiriidat

        Jeesus sanoi että on tapahtuva ylösnousemus, sekä vanhurskaitten että vääräin. Raamattu ei opeta eikä sieltä löydy mitään kohtaa missä sanottaisiin että ihmiset saisivat taivaallisen elämän. Mihin ihmiset sitten herätetään ellei sitten uudelleen lihaa ja luuta oleviin ruumiisiin?


      • Selkeyttä
        eikirkkouskovainen kirjoitti:

        Sekoitat jälleen kaksi eri Pyhää Henkeä toisiinsa. Jumalan Voima Pyhä Henki joka vuodatettiin helluntaina, ei ole persoona vaan Jumaln Voima jolla Hän on luonut kaiken. Toinen Pyhä Henki on persoona joka sai taivaassa toiseksi nimekseen Gabriel.

        Muuten, Joseph Smith ei perustellut tietoa että Pyhällä Hengellä, joka on henkipersoona, ei ole lihaa ja luuta olevaa ruumista ja sekoitti samalla tavoin kuin sinä teet, kahden eri Pyhän Hnegn toiminnat keskenään.

        Buddha ei perustanut Buddhalaisuutta, eikä Krsna Hindulaisuutta eikä Jeesus kristinuskoa. Kaikki he olivat lahkolaisuutta (kirkkouskovaisuutta) vastaan.

        On erikseen Herran henki ja Pyhä Henki eikä kahta Pyhää Henkeä. Pyhä Henki on itsenäinen persoona. Herran henki on Hänen henkensä kuten meillä ihmisilläkin on oma henkemme.


      • KaksieriPyhääHenkeä
        Selkeyttä kirjoitti:

        On erikseen Herran henki ja Pyhä Henki eikä kahta Pyhää Henkeä. Pyhä Henki on itsenäinen persoona. Herran henki on Hänen henkensä kuten meillä ihmisilläkin on oma henkemme.

        Herran henkeä kutsutaan myös Pyhäksi Hengeksi. Milloin opit näkemään milloin puhutaan Jumalan hengestä Pyhästä Hengestä ja milloin puhutaan persoonasta (Pyhä Henki)?


      • KaksieriPyhääHenkeä
        KaksieriPyhääHenkeä kirjoitti:

        Herran henkeä kutsutaan myös Pyhäksi Hengeksi. Milloin opit näkemään milloin puhutaan Jumalan hengestä Pyhästä Hengestä ja milloin puhutaan persoonasta (Pyhä Henki)?

        Mm. 1 Nefin kirjan 3 luvun 20 jae sanoo. Ja myös, jotta voisimme säilyttää heille kaikkien pyhien profeettojen suun kautta puhutut sanat, jotka heille on antanut Jumalan Henki ja voima maailman alusta alkaen aina tähän hetkeen saakka.

        Tuossa 1 Nefin kirjan 3 luvun 20 jakeessa puhutaan Jumalan Pyhän Hengen voimasta, ei persoonasta.

        toinen kohta on 1 Nefin 11 luvun 11 jae. Ja minä sanoin hänelle: Kuulla sen selityksen. Sillä minä puhuin hänelle, kuten ihminen puhuu; sillä näin, että hän oli ihmisen hahmossa; mutta kuitenkin tiesin, että hän oli Herran Henki; ja hän puhui minulle, niin kuin mies puhuttelee toista.

        Tuossa toisessa kohtaa 1 Nefin kirjan 11 luvun 11 jakeessa tuo Herran Henki oli Pyhä Henki joka taas on persoona. Tuossa kohtaa ei puhuta Sanasta Herran Henkenä koska tuo 11 luku osoittaa sen.


      • Selkeyttä
        KaksieriPyhääHenkeä kirjoitti:

        Mm. 1 Nefin kirjan 3 luvun 20 jae sanoo. Ja myös, jotta voisimme säilyttää heille kaikkien pyhien profeettojen suun kautta puhutut sanat, jotka heille on antanut Jumalan Henki ja voima maailman alusta alkaen aina tähän hetkeen saakka.

        Tuossa 1 Nefin kirjan 3 luvun 20 jakeessa puhutaan Jumalan Pyhän Hengen voimasta, ei persoonasta.

        toinen kohta on 1 Nefin 11 luvun 11 jae. Ja minä sanoin hänelle: Kuulla sen selityksen. Sillä minä puhuin hänelle, kuten ihminen puhuu; sillä näin, että hän oli ihmisen hahmossa; mutta kuitenkin tiesin, että hän oli Herran Henki; ja hän puhui minulle, niin kuin mies puhuttelee toista.

        Tuossa toisessa kohtaa 1 Nefin kirjan 11 luvun 11 jakeessa tuo Herran Henki oli Pyhä Henki joka taas on persoona. Tuossa kohtaa ei puhuta Sanasta Herran Henkenä koska tuo 11 luku osoittaa sen.

        Tässä kohdassa ei sanota, että Herran Henki olisi Pyhä Henki: "1 Nefin kirjan 11 luvun 11 jakeessa tuo Herran Henki oli Pyhä Henki." Se on sinun tulkintaasi. On kyllä niinkin ettei Herran henkeä ja Pyhää Henkeä aina tarkoin eroteta toisistaan. Kun kirjoitetaan Herran henki, niin on perusteltua käyttää pientä alkukirjainta, mutta kun kirjoitetaan Pyhä Henki, niin siinä isot kirjaimet ovat paikallaan.


      • Rakkaallalapsellaonmonta
        Selkeyttä kirjoitti:

        Tässä kohdassa ei sanota, että Herran Henki olisi Pyhä Henki: "1 Nefin kirjan 11 luvun 11 jakeessa tuo Herran Henki oli Pyhä Henki." Se on sinun tulkintaasi. On kyllä niinkin ettei Herran henkeä ja Pyhää Henkeä aina tarkoin eroteta toisistaan. Kun kirjoitetaan Herran henki, niin on perusteltua käyttää pientä alkukirjainta, mutta kun kirjoitetaan Pyhä Henki, niin siinä isot kirjaimet ovat paikallaan.

        Tuossa 1 Nefin kirjan 11 luvun 11 jakeessa käytetään Herran Hengestä isoa H- kirjainta puhuttaessa Hengestä.

        Raamatussa käytetään puhuttaessa Pyhästä Hengestä mm. nimitystä Herra, Herran enkeli, Jumalan enkeli, enkeli Gabriel, Gabriel.

        Mormonin kirjassa käytetään puhuttaessa Pyhästä Hengestä nimitystä Herra, Pyhä Henki, Herran Henki, Herran henki,

        Kun puhutaan Sanasta jumalana, niin on perusteltua käyttää pientä alkukirjainta koska ainoastaan Taivaallisesta Isästä Jahvesta ja 7 muusta Jumalasta voidaan käyttää isoa alkukirjainta J.


      • Selkeyttä
        Rakkaallalapsellaonmonta kirjoitti:

        Tuossa 1 Nefin kirjan 11 luvun 11 jakeessa käytetään Herran Hengestä isoa H- kirjainta puhuttaessa Hengestä.

        Raamatussa käytetään puhuttaessa Pyhästä Hengestä mm. nimitystä Herra, Herran enkeli, Jumalan enkeli, enkeli Gabriel, Gabriel.

        Mormonin kirjassa käytetään puhuttaessa Pyhästä Hengestä nimitystä Herra, Pyhä Henki, Herran Henki, Herran henki,

        Kun puhutaan Sanasta jumalana, niin on perusteltua käyttää pientä alkukirjainta koska ainoastaan Taivaallisesta Isästä Jahvesta ja 7 muusta Jumalasta voidaan käyttää isoa alkukirjainta J.

        Kaikista Jumaluuden jäsenistä käytetään isoa alkukirjainta, mutta kun todetaan, että ihmiset ovat jumalia, niin pieni kirjain oikein.
        Joh. 10:34
        Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Kaikista Jumaluuden jäsenistä käytetään isoa alkukirjainta, mutta kun todetaan, että ihmiset ovat jumalia, niin pieni kirjain oikein.
        Joh. 10:34
        Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]

        Mitä Jeesus todellisuudessa sanoikaan Joh 10:34 jakeessa?

        "Jesus is not taking the statement "you are gods" in Psalm 82 and applying it to all humanity, or to all believers. The use of gods in Psalm 82 was a metaphor - and Jesus is exposing both the ignorance and inconsistency of His accusers here."


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Mitä Jeesus todellisuudessa sanoikaan Joh 10:34 jakeessa?

        "Jesus is not taking the statement "you are gods" in Psalm 82 and applying it to all humanity, or to all believers. The use of gods in Psalm 82 was a metaphor - and Jesus is exposing both the ignorance and inconsistency of His accusers here."

        Joh. 10
        29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        31 Juutalaiset alkoivat taas kerätä kiviä kivittääkseen Jeesuksen.
        32 Jeesus sanoi heille: "Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?"
        33 Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen." [3. Moos. 24:16; Mark. 14:64; Joh. 5:18]
        34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
        35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
        36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?
        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä." [Joh. 14:10,11]
        39 Juutalaiset yrittivät taas ottaa Jeesuksen kiinni, mutta hän ei jäänyt heidän käsiinsä. [Joh. 7:30, Joh. 8:20]
        ---
        Eipä oikein ole uskottavaa, että olisi kysymys vertauksesta:

        Psalmista 82
        2 "Kuinka kauan te poljette oikeutta ja pidätte väärintekijöiden puolta? (sela)
        3 Puolustakaa orpoja ja onnettomia, huolehtikaa köyhistä ja kurjista.
        4 Pelastakaa heikot ja vähäväkiset, vapauttakaa heidät sortajien käsistä. [Job 29:12-17]
        5 Te ette tiedä ettekä ymmärrä mitään, te harhailette pimeässä, ja maan perustukset järkkyvät.
        6 Kuulkaa! Vaikka olette jumalia, kaikki tyynni Korkeimman poikia, [Joh. 10:34]
        7 te kuolette niin kuin ihminen kuolee, sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!" [Jes. 14:15; Hes. 28:8]


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Joh. 10
        29 Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kuin kukaan muu, eikä kukaan voi riistää heitä Isäni kädestä.
        30 Minä ja Isä olemme yhtä."
        31 Juutalaiset alkoivat taas kerätä kiviä kivittääkseen Jeesuksen.
        32 Jeesus sanoi heille: "Minä olen teidän nähtenne tehnyt monta hyvää tekoa, jotka ovat lähtöisin Isästä. Mikä niistä antaa teille aiheen kivittää minut?"
        33 Juutalaiset vastasivat: "Emme me sinua minkään hyvän teon tähden kivitä, vaan jumalanpilkan tähden. Sinä teet itsesi Jumalaksi, vaikka olet ihminen." [3. Moos. 24:16; Mark. 14:64; Joh. 5:18]
        34 Jeesus vastasi: "Eikö teidän laissanne sanota: 'Minä sanoin: te olette jumalia.'? [Ps. 82:6]
        35 Niitä, jotka saivat Jumalan ilmoituksen, sanotaan siis jumaliksi, eikä pyhiä kirjoituksia voi tehdä tyhjäksi.
        36 Isä on minut pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan. Kuinka te voitte väittää minun pilkkaavan Jumalaa, kun sanon olevani Jumalan Poika?
        37 Jos minä en tee Isäni tekoja, älkää uskoko minua.
        38 Mutta jos teen, uskokaa tekojani, vaikka ette minua uskoisikaan. Silloin te opitte ymmärtämään, että Isä on minussa ja minä olen Isässä." [Joh. 14:10,11]
        39 Juutalaiset yrittivät taas ottaa Jeesuksen kiinni, mutta hän ei jäänyt heidän käsiinsä. [Joh. 7:30, Joh. 8:20]
        ---
        Eipä oikein ole uskottavaa, että olisi kysymys vertauksesta:

        Psalmista 82
        2 "Kuinka kauan te poljette oikeutta ja pidätte väärintekijöiden puolta? (sela)
        3 Puolustakaa orpoja ja onnettomia, huolehtikaa köyhistä ja kurjista.
        4 Pelastakaa heikot ja vähäväkiset, vapauttakaa heidät sortajien käsistä. [Job 29:12-17]
        5 Te ette tiedä ettekä ymmärrä mitään, te harhailette pimeässä, ja maan perustukset järkkyvät.
        6 Kuulkaa! Vaikka olette jumalia, kaikki tyynni Korkeimman poikia, [Joh. 10:34]
        7 te kuolette niin kuin ihminen kuolee, sorrutte kuin vallasta syösty ruhtinas!" [Jes. 14:15; Hes. 28:8]

        Perusteluja kiitos. Miksei ole mielestäsi uskottavaa?


      • Selkeyttä
        Tuomas_Mesk kirjoitti:

        Perusteluja kiitos. Miksei ole mielestäsi uskottavaa?

        Miten perustelet, että olisi kysymys vertauksesta: "
        6 Kuulkaa! Vaikka olette jumalia, kaikki tyynni Korkeimman poikia, [Joh. 10:34]?

        En näe tuossa mitään vertaukseen viittaavaa. Se on perusteluni. Entä sinun?


      • Tuomas_Mesk
        Selkeyttä kirjoitti:

        Miten perustelet, että olisi kysymys vertauksesta: "
        6 Kuulkaa! Vaikka olette jumalia, kaikki tyynni Korkeimman poikia, [Joh. 10:34]?

        En näe tuossa mitään vertaukseen viittaavaa. Se on perusteluni. Entä sinun?

        Psalmin 82 tuomareita kutsuttiin jumaliksi, koska he virassaan päättivät muiden ihmisten kohtalosta. Katso myös 2. Moos 21:6 ja 22:8-9 KJV ja hepreankielinen Raamattu.

        2. Moos. 21:6
        "his master must bring him to the courts. Standing [the slave] next to the door or doorpost, his master shall pierce his ear with an awl. [The slave] shall then serve [his master] forever.
        Vehigisho adonav el-ha'Elohim vehigisho el-hadelet o el-hamezuzah veratsa adonav et-ozno bamartsea va'avado le'olam."

        Kommentti heprealaisesta Raamatusta (Torah):
        "(Targum ; Mekhilta; Rashi). The word Elohim denotes God, but it also denotes judges or courts; see Exodus 22:7, 22:8, 22:27, 1 Samuel 2:25, Judges 5:8, Psalms 82:1,6, 138:1. In this case, a court composed of three judges is required (Yad, Avadim 3:9)."

        Huomaa erityisesti, että kommentin mainitaan myös Psalmi 82.

        Viittauksella psalmiin 82 Jeesus käytännössä sanoo juutalaisille: Jos Jumala antaa näille epäoikeudenmukaisille tuomareille tittelin "jumala" heidän virkansa tähden, miksi te pidätte sitä jumalanpilkkana, kun kutsun itseäni Jumalan Pojaksi todistuksena minusta ja teoistani. Tässä on kyse on selkeästä vertauksesta, eikä kirjaimellisuudesta. Etkö muista, että Jeesus sanoi puhuvansa vertauksin?

        MAP-kirkon totuus ei ole Pyhän Hengen totuus. Jotta ymmärtäisitte Pyhän Hengen totuuden, suosittelen kernaasti tutkimaan Raamatun laajempia asiayhteyksiä.


    • Alussaolikaksijumalaa

      Te eksytte koska te ette tunne kirjoituksia ettekä Jumalan voimaa (Matteus 22:29).

      OL. kirjan Aabrahamin kirjan 4 luvun 1 jakeessa sanotaan. 1. Ja sitten Herra (Sana) sanoi: Astukaamme alas. Niin he alussa astuivat alas, ja se on jumalat (Sana, Pyhä Henki), antoivat järjestyksen ja muodon taivaille ja maalle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3839
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2298
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      2015
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1694
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      301
      1228
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe