Kalkkia olkapäässä.

KalkkisN

Olisiko täälä joku, jolla on hajoitettu olkapäästä kalkkikertymää? Miten toimenpide onnistui? Itse menen ensi viikolla ultraan toimenpiteeseen.

10

321

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olkapäävaiva

      Mä oon... 10v sitten liotettu ja hyvä on ollu pitkät ajat.
      Nyt taas sama vaiva kun työasento on jatkuvaa käsien edessä pitämistä.

    • KalkkisN

      Oliko kivulias toimenpide? Miten se tehtiin ja kestikö toipuminen siitä kauan? Menikö tunti putsaamiseen? Kiitos kun vastasit. Oliko kipua myös kaularangan alueella, ennen toimenpidettä?

    • Kahdestikäynyt

      Itselläni on kahdesti "operoitu". Kun puudutus lakkaa, kolme päivää on aivan hillitön särky, joten ota särkylääke-resepti, tai hae ne valmiiksi.

      Sitten - kuin taikaiskusta - kaikki oireet ohi ! Tuosta vaivasta on turha kärsiä vuositolkulla. Reippaasti vaan hoitamaan kalkit "räjäytykseen".

      Viikon kuluttua operaatiosta mietit, miksi et mennyt aikaisemmin :)

      Toimenpide ei tunnu miltään, kun on puudutud.

      Tsemppii !

    • KalkkisN

      Kiitos. Menen kun on vähän pakkokin mennä, hermokipu leviää lapaan ja kaularankaan, enkä saa kättä enää ylös, enkä nukuttua. Minkälaisia kipulääkkeitä pyydän? Buranaa ja Banadolia käytän joka päivä, selkä- niskasärkyyn, riittääkö ne?kovempia en oikein kestä.

    • Kahdestikäynyt

      Sitä särkylääkettä otat, mikä sinulle sopii. Noilla ehdottamillasi varmasti selviät !

      Tuo kalkinräjäytys-operaario kenties auttaa myös niska- ja selkäsärkyysi.
      Kivuliaan olkapään vuoksi saatat jännittää koko yläkroppaasi. Ihminen on niin mielenkiintoinen kokonaisuus :).

      Itse podin hartiasärkyä ja selän fileet oli jumissa ennen leikkausta. Viikko leikkauksesta huomasin, että kroppa rantoutui helposti ! Sitä kai kenottaa jotenkin hullusti, kun olkapäässä on kipua.

      Kerrohan palstalla miten sun operaatio meni ja helpottiko muut oireet.

    • KalkkisN

      Tulen sitten kertomaan, kiitos sinulle.

    • kipuilija

      Itse olen kärsinyt monista kivuista, olkapää ja polvi on leikattu. No ei siitä sen enempää mutta näistä lääkkeistä kerron hieman. Sairaalassa annetaan leikkauksen jälkeen kovaan kipuun Burana ja Panadol, yhtä aikaa yksi kumpaakin. Sama ohje kotiin lähtiessä, tarvittaessa kaksi kumpaakin, yhtä aikaa. En tiedä mihin niiden yhteisvaikutus perustuu mutta on kuulemma ihan tutkittu juttu että ne autaa. Ja ne oikeasti auttaa! Mulla on kyllä tosi koviin kipuihin Banacod mutta kun ne on keskushermoston kautta vaikuttavia niin otan niitä vasta kun mikään muu ei enää auta. Sairaalasta kotiin lähtiessä saa kipulääke reseptit, lääkkeitä kyllä löytyy eikä kivuista tarvitse kärsiä.

    • KalkkisN

      No niin, nakutettu on, eikä ollut ihan kivutonta, Yli 2cm palanen, ei puudutus oikein onnannut. Kyllä burana kelpaa nyt. :)

    • olgapää

      Oliko sulla irtopalasia olkanivelessä? Omassa mangneettikuvassa näkyi kaksi sentin kokoista irtopalaa. Nyt odotan aikaa kirurgille, saa nähdä mitä se sanoo...

    • KalkkisN

      No niin, nyt sitten taas nakutukseen mentävä, kun jäi niitä kalkkeja vieläkin jäljelle, jännekin revennyt vähän, kivut sen mukaiset. Miten sinulle kävi "olgapää"?
      Oli minulla kaksi kalkkipalleroa, pari senttinen ja puolitoista senttinen, nakuttaja sanoikin, että vaatii vielä uusinnan. Mites muilla on käynyt? Onko mennyt jänneongelmiksi myöskin?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2418
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1968
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1948
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      86
      1743
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe