Miten tästä eteenpäin joensuussa

päättyykökaikki

Olen 44 vuotias mies ja lähtöisin lastenkodista,asun joensuussa ja polen paikallani saavuttamatta mitään.

Olen yksinäinen hyvin yksinäinen.

Ns:Sukulaiset ei soita ja katsovat kieroon muutenkin minua eivätkä pidä minään.

Vanhempia ei ole joiden kanssa olisin tekemisissä.

Koulua käyty peruskoulu ja ammattikoulua jonka jätin kesken aikoinaan ja töissä en ole ollut juurikaan pitkilleen ainoastaan elinkeinotoimiston määrämillä tahoilla.

Miten tästä voi edetä ylöspäin?alaspäin ei olisi varaa edetä enään.
Alkoholia en käytä mutta silti ei ole rahaa mihinkään,töitä enole hakenut enään vuosikausiin itse kun en niitä nuorempanakaan saanut joensuusta.

Tänne jäin joensuuhun kun muut eteni elämäsä eteenpäin,farkut jalassa taaperran odottaen jotain mutta mitä?

Työt ei ole ensisijalla enään, olen vieraantunut pahoin niin sanotusta normaalista elämästä.

Pelkään ihmisiä hieman ja en viihdy enään heidän seurassaan toki riippuu paljon ihmisestä mutta en kaveriksi enään ala koska he ovat aina menestyneet kaikessa minua paremmin niin parempi olla ihan yksikseen vaan.

Mitenkä tästä voin edetä normaaliin,kaikki niin sanotut normaali asiat eivät ole enään minulle normaalia vaan aiheuttavat ahdistuksen ym.

Ihmissuhteet on tai niitä ei siis ole olemassakaan minulla.

Ainut henkilö johon törmään lähemmin on elinkeinotoimiston työntekijät eli varsin harvoin vuoden aikana.

Ilmaistyötä en halua tehdä ja opiskelu on jo unohdettu ajatuksenakin.

Miten tästä tälläinen yhteiskunnasta pudonnut ihminen voi ponnistaa pois?

Toki työ olisi varmaan yksi,mutta siitä en voi edes unelmoida koska en saa ,se on ihan varmaa ja sen huomasin jo reilu 20 vuotta sitten joten en edes odota saavani töitä milloinkaan enään.

Alkaa vaan tuntumaan että miten tässä näin kävi tai on käynyt.

Pyörittelen sormia kun muuta ei ole ,päättyykö kaikki tähän?

38

329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maako59

      Joensuun olet jo nähnyt ja kokenut. Tiedät että tyhjän saa aina pyytämättä. Netti laulamaan ja hae koulutukseen tai työhön Länsirannikolle, akselille Vaasasta Turkuun, tai Kuopioon. Ei auta käydä koulua Joensuussa ja valmistua ilman harjoittelupaikkaa ikityöttömäksi tai ikuiseksi pätkätyöntekijäksi joka tapetaan pykälillä ja verotuksella. TES-palkka tarkoittaa pätkätyössä 10,70 e/h ja siitä ansiosidonnainen 8 kk vuodessa alle tonni kuussa käteen. Jos työtä on vaikka 4 kk vuodesta, kaikki tuet tippuvat sopivasti pois päältä. Köyhyyttä ja kurjuutta kunnes kuolet.

      Itse kadun sitä kun jämähdin kolmikymppisenä aloilleen liian pitkäksi aikaa. Paikkakunnan vaihtaminen työn ja/tai opiskelun perässä pitää ihmisen aktiivisena ja elämässä kiinni. Nyt lähdössä uuteen nousuun.

      • jeesusperkkele

        Ookkona lentokatteeni vae ookko soanu jo siivet selekään?


    • Köhelö

      Surullista tekstiä, mutta jos noin hyvit pystyt tuntojasi kirjallisesti erittelemään, niin potentiaalia tuntuu olevan vaikka mihin. Hakeudu vaikka Soroppiin, Kansalaistalolle. Siellä voit aluksi hautautua sanomalehden taakse, kukaan ei vaadi mitää. Muutaman viikon huomaat saaneeksi kavereita, vertaistukea eikä maksa mitään. Siitä ei hyvä seuraa jos jäät kämpillesi itseäsi suremaan.

      • päättyykökaikki

        Kiitos kommenteista.

        Tuo Soroppi ei ole oikein minun juttu,voisi toki käydä mutten viihdy tulen ahdistuneeksi sieläkin,kävin kerran sielä wc:ssä ja siinäkin oli ihan tarpeeksi.

        Ulkopuolisena tietenkin joutuisin olemaan ja muutenkin en tykkää taustojeni kertomisesta ja utelimisesta kun nälvintää vaan saisin,enkä tosiaan halua mitään suuren massan sääliä ihmisiltä jotka kenties näkevät minua joskus jossain.

        Opiskelu on siinä mielessä kaukainen asia kun en osaa yhtäpaljon edes perusteita mitä muut osaavat,jouduin jättäytymään koulusta ylä-aste aikona silloin tällöin kaksi viikkoa kerrallaan koska olin töissä ilmaistöissä,jouduin perheeseen maaseudulle jossa ei tehty muuta kuin töitä,harrastuksia ei juuri ollut tuolloinkaan.

        Tuokaan perhe ei sitten pitänyt yhteyttä kun ammattikoulua aloin käymään ja jäin yksin,niin sanotut kaverit joita oli tuolloin oli yksi ja sekin meni menojaan toisenlaiseen elämään.(hän sai kavereita minä en).

        Keksivät valheellisia juttuja minusta porukalla ja niin sanotusti hylkäsivät jo nuorena, joten mitään kaveri verkostoa ei ole.

        Tahrivat maineen jo nuorena,ei ole ihan helppoa sitten olla oma itsensä kun muut kuvittelee ihan muuta, levittivät mainetta vaikka eivät tiedä todellisuutta.

        Nauroivat selän takana vaikka eivät tieneet mikä on todellisuus.

        Hengellisissä tilaisuuksissa olen käynyt tasaiseen tahtiin silloin tällöin,sieläkään en pääse mukaan mihinkään,käytännössä joskus olen ahdistuneempi kaikista puheista .

        Eri uskotokunnissa olen käynyt läpi koko ikäni ja silti olen täysin ulkona kaikesta.En ole mikään lavalla puhuja suurelle porukalle tuntuu etten sovi mihinkään tässä yhteiskunnassa.

        Kävin juttelemassa terveyskeskuksessa ongelmistani ja psykiatri ei näyttänyt ottavan minua todesta,nauroivat toisen naisen kanssa oisko ollut psykologi tai vastaava sairaanhoitaja.

        Tuonekkaan en enään toista kertaa mene kertoilemaan kun nauravat varmuudella ja lopuksi sanovat ettei me voida oikein auttaa sinua.

        Ihmeellisintä oli heidän letkautus ja suunittelu kuukaudeksi sulkea tai viedä johonkin laitokseen kun sitten muutaman käyntikerran jälkeen kysyin tätä etten voisi lähteä tai en pysty.

        Tuolloin he sanovat ettei sellaista ole edes ollut suunitelmissakaan ja pitivät asiaa omana keksintönäni,toisin sanoen aiheuttivat pelon tunteen heti alkuunsa kunnes lopulta paljastuivat,halusivat päästä eroon minusta samantien laitos uhkailulla.

        Joten toista kertaa eivät pääse minulle nauramaan ja kyselemään syviä tunteita ,jotenkin jäi tunne heidän ammattilaisuuden puutteesta vaikka olivatkin alan ammattilaisia.

        Olen siis käyttänyt kaikki kortit joita pieni ihminen voi käyttää.


        Kaikki kivet on jo käänetty.


      • jeesusperkkele

        Elä höpötä paskoa...vielä on jojo tekemätä.


    • päättyykökaikki

      Elinkeinotoimistolla ei ole tarjota minulle sopivaa hommaa,että saisin olla rauhassa ja tehdä itsenäisesti hommia päivärahan vastiketta vastaan,aina ovat sullomassa massaan josta ei hyvä seuraa.

      Mielelläni auttaisin ikäihmisiä,nurmikon ajot,lumityöt,ja muut pienet avustamiset.

      Siivottakkin voisin mutta en niin että kaikki kyttää sivussa.

      Mihinkään näihinkään töihin en pääse.

    • päiväkerrallaannn

      Kannattaisi käydä juttelemassa ihan ammattihenkilön kanssa (psykologi tmv.)
      Kuulostaa siltä että olet masentunut ja sen takia tunnet itsesi kaikkia huonommaksi ja itsetuntosi on matalalla.
      Itse sain apua ammattiauttajilta vaikka vaikeaa oli alkuun saada itsensä hakemaan apua mutta pikkuhiljaa.
      Pikkuhiljaa menen eteenpäin elämässä vaikka ei tämä ole "ruusuilla tanssimista" mutta on kuitenkin katto päänpäällä ja rahaa sen verran etten nälkään kuole ja saan laskut maksettua.
      Ystävä/kaveripiiri on tosi pieni mutta en kaipaakkaan isoa laumaa ympärilleni.
      Tsemppi sinulle ja itse on tehtävä se ensimmäinen askel josta se alkaa.

      • päättyykökaikki

        Kaikki edellä mainitut on siis kokeiltu,se psykologi sairaanhoitaja ja psykiatri,sekä kuntouttava työtoiminta jne.


        Iäkkäitä voin kyllä auttaa ilman mitään palkaakaan,mutta ei hän se meikäläinen kelpaa.


      • liliiltil
        päättyykökaikki kirjoitti:

        Kaikki edellä mainitut on siis kokeiltu,se psykologi sairaanhoitaja ja psykiatri,sekä kuntouttava työtoiminta jne.


        Iäkkäitä voin kyllä auttaa ilman mitään palkaakaan,mutta ei hän se meikäläinen kelpaa.

        Kyllä nyt luulen että ihan ns. "syypää" olet sinä itse ja sinun asenne kaikkeen.
        Kyllä apua saa ja se auttaa jos itse haluaa sitä.
        Olet mitä ilmeisemmin niin negatiivinen ja itsetunto niin matalalla ettet haluakkaan nousta.


      • Luuletko

        Vai oikein luulemalla! Luulijoitahan on maailma täynnä!


      • päättyykökaikki
        liliiltil kirjoitti:

        Kyllä nyt luulen että ihan ns. "syypää" olet sinä itse ja sinun asenne kaikkeen.
        Kyllä apua saa ja se auttaa jos itse haluaa sitä.
        Olet mitä ilmeisemmin niin negatiivinen ja itsetunto niin matalalla ettet haluakkaan nousta.

        Varmaan se niin sitten onkin ,syypää ihan ite.

        Ihmettelen silti miksen saanut mitään apua vaikka sitä jo olenkin hakenut ja toista kertaa en enään hae.

        Otin mukaan sen sairaanhoitajankin tai psykologin tuonne työkkäriin,samaa tarinaa kaikki kolme vetivät ja minä jäin tietenkin altavastaajaksi.


      • liliiltil
        Luuletko kirjoitti:

        Vai oikein luulemalla! Luulijoitahan on maailma täynnä!

        Luuletko nimimerkille.
        Tottakai luulen sillä enhän tunne viestin aloittajaa muuta kuin tämän tekstin mukaan, aika hullulta kuulostaisi jos sanoisin tietäväni. Eikö??


      • oli9tok
        päättyykökaikki kirjoitti:

        Varmaan se niin sitten onkin ,syypää ihan ite.

        Ihmettelen silti miksen saanut mitään apua vaikka sitä jo olenkin hakenut ja toista kertaa en enään hae.

        Otin mukaan sen sairaanhoitajankin tai psykologin tuonne työkkäriin,samaa tarinaa kaikki kolme vetivät ja minä jäin tietenkin altavastaajaksi.

        Apua olet saanut uskon sen mutta osaatko ottaa apua vastaan ja itsekin on jotain tehtävä eikä odotettava valmista.
        Ei kukaan voi elää sinun elämääsi vaan itse se on tehtävä.
        Psykologit antavat ajattelemisen aiheita joita sinun pitää itse alkaa työstämään eikä odottaa että kaikki lutviutuu noin vaan.
        Mutta jos olet passiivinen niin eipä sitä apua löysy.

        Oletko kokeillut mielialalääkkeitä jos niistä olisi apua?
        (tai sanot tietty että niitäkin jo kokeillut) ;)


      • Luuletko
        liliiltil kirjoitti:

        Luuletko nimimerkille.
        Tottakai luulen sillä enhän tunne viestin aloittajaa muuta kuin tämän tekstin mukaan, aika hullulta kuulostaisi jos sanoisin tietäväni. Eikö??

        Tarkoitin sitä, että että kun luullaan jotakin, niin asiat harvoin on sitä mitä luullaan.

        Sanoit näin: "Kyllä nyt luulen että ihan ns. "syypää" olet sinä itse ja sinun asenne kaikkeen."

        Juuri tuollainen luuleminen aloittajasta ei todellakaan vie aloittajaa eteenpäin, kun sanotataan vielä, että olet ihan itse "syypää".


      • kuntouttavaankelpaat
        päättyykökaikki kirjoitti:

        Kaikki edellä mainitut on siis kokeiltu,se psykologi sairaanhoitaja ja psykiatri,sekä kuntouttava työtoiminta jne.


        Iäkkäitä voin kyllä auttaa ilman mitään palkaakaan,mutta ei hän se meikäläinen kelpaa.

        "Iäkkäitä voin kyllä auttaa ilman mitään palkaakaan,mutta ei hän se meikäläinen kelpaa. "

        Kuntouttavaan työtoimintaan kyllä kelpaat. Kuntouttavaan sun pitäisi päästä kuntouttavan lain mukaan. Kävin kuntouttavan haastattelussa ja mulle sanottiin, että sillä ei ole mitään väliä, vaikka olet ollut vankilassa, menneisyyden teoilla tai tapahtumilla ei ole merkitystä pääsyllä kuntouttavaan työtoimintaan. Olin kuntouttavassa ja huono ihminen yhteiskunnan mukaan, lisäksi vielä mielenterveyslääkitys, mutta kuntouttavassa mua ei leimattu.
        Kuntouttavassa on paljon vanhusten auttamistyötä, kysy ihmessä ja voit tehdä sitä oman jaksamisen mukaan.


    • kiinnostaskos_tää

      Oletko kokeillut kuntouttavaa työtoimintaa? Voit valita vaikka 1 pv/viikossa ja 4h. Vanhusten avustustyössä on huutava pula tekijöistä Joensuussa. 9e/pv, eli lähes ilmaista työtä, mutta edes vähäsen. Vanhusten avustustyössä työnkuvaan ei kuulu esim. vanhusten peseminen ja monet muut hommat. Joensuussakin on yritetty käyttää hyväksi ilmaista työvoimaa vanhusten avustyössä väärin, teettämällä niitä töitä jotka ei kuulu vanhusten avustajille.

    • Katopositiivisesti

      Löytyisikö Elävä Toivo srk:sta sinulle mitään? Parikkalassa on heidän toimintakeskuksensa, en tiedä, mitkä ovat sinne ottamisen kriteerit kuntoutumaan. http://www.elavatoivo.fi/

      Tai voisit ajatella aikuiskoulutusta PKKY:llä työkkärin tuella. Jos saat opiskelupaikan, anot työkkäriltä että se rahoitetaan työmarkkinatuella, johon tulee 9 euron lisä. Sekin on tyhjää parempi, mutta aikuiskoulutuksessa työssäoppimisen merkitys on erittäin suuri ja niistä ei voi lintsailla yhtään. Katso, mitä heillä on tarjolla, jos on jokin kiinnostava ala, aikuiskoulutuksessa ei tarvitse olla nuorison kanssa koulunpenkillä. Tosin nykyisin nuorisoasteillakin on yllättävän runsaasti kaikenikäisiä opiskelijoita, jopa yli nelikymmpisiä ja viisikymppisiä. Joten häntä pystyyn ja ajattelemaan positiivisesti ensin itsestäsi, että "minähän olen arvokas Luojan luoma!" Kenelläkään ei ole siihen nokan koputtamista. Tsemppiä sinulle. Katso linkki http://wilma.pkky.fi/browsecourses?school-id=14#long-14

      • päättyykökaikki

        Kyllä tuo kiinosti minua erittäin kovasti tässä alle kaksi vuotta sitten tai oisko vuosi,työvoimatoimistolta kysyin paikan päällä saanko työmarkkinatuen jos pääsen ja pääsenkö edes tuonne kouluun,eivät olleet kovinkaan innostuneita ja asia jäi epämääräiseksi heidän puoeleltaan ,lisäksi tulot olisi tipunneet heidän mielestä,ainakaan 9E korvauksia ei tulisi,tähän uskoon minä jäin.

        Sitten joku mainitsi mielentilalääkkeistä,no sekin asia on jo nyt käsitelty minun puolelta,tämä psykiatri sanoi ettei keksi minulle lääkeitä sopivia siis,ei tiedä mikä minua vaivaa,lopulta nämä psyatri ja sairaanhoitaja psykologi mainitsi että kaikilla on masennusta.

        Ei minulla ollut mitään sanottavaa kaikkien taitavien lausuntojen jälkeen,ei yhtään mitään.


    • tutustu.itseesi

      Luulenpa, että suurin ongelmasi on alunperin hylkääminen. Se kun sinut sijoitettiin (jouduttiin sijoittamaan) perheestäsi pois. Tuokaan paikka ei sitten pystynyt rakkautta antamaan vaan jouduit vain töitä siellä tekemään. Elämässäsi on paljon hylkäämistä ja rakkauden puutetta. Tämä minäkuva hylätystä ja kenellekkään kelpaamattomasta ihmisestä on syvällä sisälläsi. Se ei kuitenkaan ole totta koska jokainen on arvokas ja rakastettava. Tärkein asia mikä sinun pitäisi ensimmäiseksi itsellesi takoa ns. selkäytimeen on se, että olet ihana ja rakastettava eikä sinussa ole mitään vikaa. Opettele rohkeaksi ja tee asioita. Olet tähän asti ollut vain niin pää painuksissa koko elämäsi ajan, että olet aivopessyt itsesi vähäpätöiseksi itsellesi ja tuon kuvan myötä muutkin näkevät sinut sellaisena kuin itsekin näet.

      Sinun pitäisi nyt muuttaa kaikki. Aloita pienin askelin rakastamaan itseäsi. Sinulla on takuuvarmasti ihania piirteitä, osaat asioita, opit asioita jne. Täällä on kaikenlaisia kommentoijia suurin osa sellaisia jotka eivät osaa oikein neuvoa eivätkä tiedä miten se pitäisi tehdä joten älä lannistu niistä.

      • päättyykökaikki

        Tuosta lapsuudesta sen verran mainitsen,olin 7 pävän ikäinen kun laitokseen jouduin,noin 4 vuoden ikäisenä minut otti yksinäinen nainen joka myöhemmin meni naimisiin ja he saivat pari lasta,tässä vaiheessa olin jo 11vuoden kieppeillä,he päättivät luopua minusta ja veivät toiseen perheeseen maatilalle ja lopun jo tiedättekin,alkoi noin 7 vuoden työrupeama.

        Sitä aikaa ei voi enään muistella kuivin silmin.


      • päättyykökaikki

        Onneksi en käytä alkoholia juurikaan se on opittu,lähin kuvaus minusta voisi olla seitsemän surman luotia päähenkilö Mikko Niskanen rooli nykyajassa.

        Elokuva perustuu tositapahtumiin Tauno Pasaseen kun elämä alkaa mättämään kaikilta suunilta.

        Kyllä tässä jotenkin tuntuu elämänsä savotan tehneeltä.


    • isohaliminulta

      Samaa mieltä kuin edellinen.
      Olet upea persoonallisuus, joka kaikesta huolimatta jaksaa ponnistella eteenpäin!

      Toivon kaikkea hyvää sinulle! Olet varsinainen selviytyjä ja vieläpä omin avuin!
      Niin moni täällä taapertaa muitten avuin, mutta sinä yksin!

      Iso hali minulta ja kaikkea hyvää!
      Sinä pärjäät ja viitoitat elämäsi, - ole vain rohkea eteenkinpäin!

      Kiva kun kirjoitit, meille muille opiksi!

    • ryyppyä

      Ryyppyy hommiin vaan eikä opiskelemaan. Hyvä tulee.

      • päättyykökaikki

        Kuten tuolla olen vihjailut etten käytä alkoholia juuri,niin sen verran tiedän ettei siitä hyvä seuraa.

        Joensuussa on tosi vaikea päästä edes apumieheksi mihinkään jos ei ole suhteita,rakennuksille ei pääse sen näin täällä,kävin sitten nuorempana etelä suomessa reissu hommissa muutamia vuosia,muttei täällä päässyt sitten mihinkään kun päätin lopettaa reissaamisen ja ainaisen juopottelun seuraamisen jota tuolla porukka kovasti harrasti.

        Kuntouttava toiminta tulisi olla varsin itsenäistä ei massan mukana olemista,ainahan ne kauniisti rouvat puhuvat kuinka hyvä se on jne.....mutta todellisuuden astuessa esiin onkin todellisuus ihan toista.

        Kunnon työtä tässä kaipaisi eikä mitään kyttäystä,olin kerran veteraani avustajana,siivoilin ja leikkelin nurmikoita,kerroin olevani arka hieman massan keskellä, enkä välitä kooontua kokouksiin ym.

        Siitä ei hyvää seurannut ,noita suurempia massa kokouksia oli jota nimittettiin koulutukseksi,no miten meitä ei koulutettu heti alussa vaan kun hommia oli tehty liki vuosi niin alettiin jauhamaan ja pakottamaan noihin ahdistaviin tilaisuuksiin.

        Minuahan ei sielä näkynyt,alkoi kahden ihmisen toimesta kuntohovilla olleista (esimiehiä)painostus ja ahdistus,soittelivat ja kutsuivat paikalle ja ahdistavat lopulta eroamaan,alussa homma oli tosi hyvä,mutta muuttivat käytäntöä tulosta tekevämmäksi,alkoi kellon kanssa leikkiminen,veteraanilta toiselle siirtymiseen päivän aikana kytättiin vaikka laskun kirjoitti avustaja itse.

        Väittivät ettei ole rahaa,pitää tehdä tulosta,no veteraanit kertoi minulle että rahaa on kerätty ja sitä pitäs olla näihin hommiin riittävästi,silti piti noita veteraaneja laskuttaa joka tunnista,olevinaan veteraaneja avustettiin mutta silti piti laskuttaa.

        Tuo kuntohovin toiminta (silloisen) oli röyhkeää,kellon tarkkuudella ,määräsivät ajat siirtymiin,kyttäys oli järjetöntä noilta esimiehiltä.

        Projekti päälikkö yritti tehdä tulosta työttömien kustannuksella,meistä suurin osa oli sellaisia että työstä oli vieraantunut niin nämä ei käsittäneet,siivousta ,imurointia ,wc pönttöjen pesua jne....moni mies ei lähde tälläiseen ja nuo hiosti selän takana ja järjestivät ahdistivat irtisanoutumaan.

        Muutenkin on paanikin omainen koko elämä niin nämä odottivat ihmisen eheytyvän heidän hommissa niin ettei mitään olisi enään näkyvissä,ja kun nimen omaan sanoin etten tule massa tapahtumiin niin nimen omaan noita alkoi olemaan.

        Toki syypään olen itse kun en ole samanlainen eheä kuin muut .


      • tutustu.itseesi

        "Toki syypään olen itse kun en ole samanlainen eheä kuin muut ."

        Juuri tuosta itsesi syyttelystä ja vähättelystä sinun pitäisi päästä eroon ja ymmärtää, että olet joutunut käymään todella ahdistavan ja raskaan elämän jota moni muu ei olisi kestänyt lainkaan. Et ole lapsena voinut mitenkään vaikuttaa asioihin. Syyllisiä ovat ne aikuiset jotka jättivät sinut oman onnesi nojaan vaikka pienenä lapsena olisit tarvinnut apua. Älä enää syyllistä itseäsi, please!

        Sinulla on todennäköisesti paniikkihäiriö koska et tykkää olla paikoissa missä on paljon ihmisiä. Se ahdistaa. Mutta siinä ei ole mitään kummallista sinun taustallasi se on jopa todennäköistä kun on joutunut kokemaan kaiken tuon.

        Melkein ehdottaisin muuttoa jonnekin pois kokonaan noilta seuduilta ja aloittamaan uudelleen. Jos saisit jonkun kuntoutuspaikan jostain satojen kilometrien päästä eri maisemissa ja eri ihmisten ympäröimänä. Tarvitset kyllä psyykkistä hoitoa mutta sellaiselta taholta missä todella halutaan ja osataan auttaa.

        Nimittäin jo valmiiksi kaltoinkohdeltujen ympärillä kun monesti pyörii jos jonkinlaista hyväksikäyttäjää ja monesti juuri ne tahot jotka on määrätty auttamaan ovatkin juuri niitä pahimpia hyväksikäyttäjiä ja vain raha silmissä kiiluen tehdään muka hyvää. Tämä johtuu juuri siitä että monesti nuo poloiset eivät osaa pitää puoliaan missään ja tulevat siksi hyväksikäytetyiksi. Juuri siksi sinun pitää lopettaa itsesi syyllistäminen ja alkaa ajatella mitä kaikkea hyvää sinussa on. Et ole missään huonompi. Kaikki hyvät asiat itsessäsi ovat vain sinulle piilossa kun olet niin torjutuksi ja hylätyksi tulleena yrittänyt vain olla kaikille muille mieliksi.

        Olisiko sinulla mitään harrastusta jota olisit aina halunnut kokeilla mutta jäänyt kokeilematta sellainen josta saisit iloa elämään.


    • täälläapua

      Apua saatavilla, poikkeappa tällä sivustolla:
      www.mielenterveystalo.fi

      Sikäli hyvä että voit jutella ammattilaisen kanssa kotoa käsin kaikessa rauhassa.

      Selvitä täällä tilanteesi.
      Olet muuten jo hyvällä alulla kun olet kertonut taustasi, siitähän se alkaa.
      Ja sinussa on rohkeutta yrittää parantaa tilannettasi!

      Onnea matkaan!

    • elävälitätyhmistä

      Miten te kaksi viimeistä voitte olla noin ilkeitä ja täysiä moukkia?
      Käsittämätöntä että teidänlaisia tyyppejä on olemassa.
      Saatte hävetä silmät korvat päästä! Hyi miten inhottavia olette!

      Täällä on 44 vuotias mies ja lähtöisin lastenkodista, jolla elämä on onnetonta ja joka kyselee miten jaksaisi eteenpäin, .- ja te hirviöt tulette ivaamaan! Hyi hitto, mitä petoja te ootte!
      Teillä ei ole mitään sydäntä, ei mitään empaattisuutta, täysin härskejä irvuilijoita vaan!

      Aloittaja, älä lannistu ja älä pahoita mieltäsi näitten älykääpiöitten kirjoituksista. Tälläisiä läpeensä pahoja ja riettaita joensuulaisia valitettavasti on.

      Sinulle on annettu neuvoja ja muut toivovat sinulle kaikkea hyvää ja menestystä elämässä.

      Iso hali minulta!

      • päättyykökaikki

        Kiitos kaikille kommenteista,ei jatketa enään tämän pidemmälle ketjua ,meitä kun ihmisiä on niin monenlaisia.

        Sitä mitä ihminen kylvää sitä hän niittää.


      • päättyykökaikki

        Kyllä minä vielä tämän kirjoitan kun en enään malta olla kertomatta että miten mukavaa on vedättää teitä hyysäritanttoja ja munattomia nyhväreitä.

        Te luuserit uskotte ihan mitä vain kun tarpeeksi surkealla päästelee. Tosiasiassa mulla on paljon kavereita ja me ollaan naurettu itsemme tärviölle lukiessamme noita teidän säälittäviä tukiviestejä ja voimahaleja. Meillä on siis ollut melkein massatapahtuma mutta emme enään jaksa nauraa.

        Niittäkää luuuserit lisää sillä tuskin te kerrasta mitään opitte.


      • päättyykökaikki kirjoitti:

        Kyllä minä vielä tämän kirjoitan kun en enään malta olla kertomatta että miten mukavaa on vedättää teitä hyysäritanttoja ja munattomia nyhväreitä.

        Te luuserit uskotte ihan mitä vain kun tarpeeksi surkealla päästelee. Tosiasiassa mulla on paljon kavereita ja me ollaan naurettu itsemme tärviölle lukiessamme noita teidän säälittäviä tukiviestejä ja voimahaleja. Meillä on siis ollut melkein massatapahtuma mutta emme enään jaksa nauraa.

        Niittäkää luuuserit lisää sillä tuskin te kerrasta mitään opitte.

        kannattaisi silti harkita vakavasti sitä itsaria(!)OK Ei ne sun kaveris ole oikeasti kavereitasi, vaan nauravat sinulle selkäsi takana räkäisesti(!)


      • päättyykökaikki
        päättyykökaikki kirjoitti:

        Kyllä minä vielä tämän kirjoitan kun en enään malta olla kertomatta että miten mukavaa on vedättää teitä hyysäritanttoja ja munattomia nyhväreitä.

        Te luuserit uskotte ihan mitä vain kun tarpeeksi surkealla päästelee. Tosiasiassa mulla on paljon kavereita ja me ollaan naurettu itsemme tärviölle lukiessamme noita teidän säälittäviä tukiviestejä ja voimahaleja. Meillä on siis ollut melkein massatapahtuma mutta emme enään jaksa nauraa.

        Niittäkää luuuserit lisää sillä tuskin te kerrasta mitään opitte.

        Eli aloititte kiusaamaan nyt niin että otitte minun nimimerkin käyttöönne ja keksitte juttuja .

        Ei ole uutta tämäkään.Eli kirjoittitte muille että olisin huijannut muita,saahan sitä ilkkua, koko ikäni on vastaavaa ollut.Aina on joku vääristelemässä jotain mihin olen kantaa edes vähänkään ottanut.

        Tämän jälkeen en todellakaan kirjoita,eli kaikki nimimerkilläni uudemmat kirjoitukset on jonkun muun kuin minun.


    • elämässäeteenpäinvain

      Niin, tuo on vanha inhottava ja raukkamainen tapa ottaa toisen nimimerkki.
      Kirjoitustyylistä näkyy ihan selvään, että on toinen kirjoittaja kuin alkuperäinen (en paljasta mikä).

      Niin tosi raukkamaista irvuilla täällä, mitä ihmeen raukkiksia tälläkin palstalla on; - sellaisia jotka lyövät jo lyötyä! Ei ole ainakaan miesmäistä! Kukaan reilu ihminen ei toimi noin, hyi!

      Sinä aloittaja kiitit reilusti kommenteista ja kerroit että lopetetaan tämä ketju.

      Mutta nämä inhottavat raukkaretkut vain jatkavat. Heillä jos joilla on ne todelliset ongelmat: raukkamaisuus, jo lyödyn lyöminen (ovat nähtävästi sadisteja ja psykopaatteja), täysi empatian puute ja moukkamaisuus. Lisäksi ovat vielä niin tyhmiä, että käyttävät toisen nimimerkkiä (ja paljastuvat).

      Elä sinä aloittaja lannistu. Sinä olet todellinen ponnistaja ja tulet selviytymään, käy rohkeasti tuolla nettiterapiasivulla. Elämäsi ei ole ollut helppoa, mutta voit kääntää elämäsi hyväksi!

      Olen muuten tehnyt ilmoituksen noista hyypiöistä, miksi sheriffi ei poista noita.

      Hyvää jatkoa ja kaikkea hyvää sinulle!
      Jatka sinä elämässä eteenpäin vain, porhalla oikein komeasti!

    • toisessa_ruumissa

      Päässä kun vetää rankasti, niin kaiken voi kuvitella oikeasti tapahtuvan eikä itse edes tiedä mikä on totta. Päävikaisena pystyy vedettämään viranomaisia miten tahtoo, pääsee ennenaikaiselle eläkkeelle,. Fyysisillä vammoilla ei kela laske sairaseläkkeelle, kuin harvoin. Mielen sairauden ollessa päässä voi sairas pystyä melkein mihin vaan viranomaisten kanssa. Avohoito on joskus päävikaisen juhlaa, vain taivas on rajana, jos sekään. Tripit on rajattomia ja aika on ajaton.

      • toisessa_ruumissa

        Niin teksti oli tarkoitettu niille ilkkujille, sillä heidän päässään kamalia tapahtuu.


      • päättykökaikki
        toisessa_ruumissa kirjoitti:

        Niin teksti oli tarkoitettu niille ilkkujille, sillä heidän päässään kamalia tapahtuu.

        Nyt minä en enään tiedä mitä tehdä. Välillä tuntuu kuin olisin kirjoittanut ne itse. Tuttua on tämäkin mutta en enään asuostu syömään niitä lääkkeitäkään. Lääkkeet ei ole hyväksi.

        Vaikka kirjoitin etten kirjoittaisi niin en tiedä kirjoitanko tätäkään.

        Uskon kyllä että kirjoitin myös nuo aiemmat sillä yrittäkää ymmärtää kun minua vähän viiraa.Eli on aina viirannut ja lääkkeet ei ole hyviä.

        Nyt lopetan kirjoittamisen enkä enään koskaan kirjoita tai sitten kirjoitan.


    • dändändää

      Lue sarjakuva Pinokkiota. Se on viisautta.

    • ystävällisestinakkea

      Sinulle dändändää suosittelen Nakke Nakuttajaa, kysy kirjastosta jos olisi yksinkertaisempi versio. He neuvovat myös, jos et ymmärrä kaikkea.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      237
      3671
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      26
      2248
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2101
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1995
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      90
      1675
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1291
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1277
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe