Työttömät marjoja ja sieniä poimimaan

HetiSelitätte

Alkakaahan jumankauta "köyhät" selittämään miksei ilmainen ruoka kelpaa????? KUULIKKO!???????!11111

59

448

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuulikko

      Kelpaahan se. Käydään leipäjonossa kolme kertaa viikossa. Ei siellä ruoka mitään maksa.
      Miksi sinä karjut? Onko sulla äänenmurros vai etkä itse kuule omaa ääntäsi???
      Meneppä nyt sinne kouluun oppimaan miten arvokkaita aikuisia puhutellaan.

      • gftredew

        Kokoomusloisten maataloustuet eli siis sosiaalituet Ainakin 4 miljardia euroa vuodessa ympäristöhaitat

        Maataloustuet ovat Suomessa 4 miljardia euroa vuodessa eli tuhansia euroja perhettä kohden[1]. Toisen laskelman mukaan ne ovat noin 5 miljardia euroa vuodessa.
        Kummassakin luvussa olivat mukana vain EU:n tullimuurein sääntelemä ylihinta sekä veronmaksajien valtion ja EU:n kautta maksamat suorat
        ja epäsuorat maataloustuet Suomeen. Päälle on siis laskettava tueksi mm. vesistöjen saastuttamisen maksuttomuus.

        Maataloustuet olivat 4 miljardia euroa ympäristöhaitat. ehkä miljardi euroa epäsuoraa hintatukea:

        Suomen maksamat maataloustuet 1100 miljoonaa euroa (suora maataloustuki 555, ympäristötuki 265, luonnonhaittakorvaus 304 miljoonaa).
        EU:n maksamat tuet 766 miljoonaa (541 107 118 miljoonaa vast.).
        Luopumis- ym. tuet 260 miljoonaa, maatalouden kehittäminen 116 miljoonaa euroa.
        STM:n osuudet maatalouseläkkeistä 531 ja lomituksista 219 miljoonaa.
        Maataloustuotteiden hintatuki (eli tuontisuojalla korotetut hinnat) maksaa kuluttajille ehkä miljardi euroa, tästä ei ole edes olemassa kunnon selvitystä [2].
        Näiden 4 miljardin euron päälle tulevat ympäristöhaitat eli puuttuvat ympäristöhaittaverot kuten 1990-luvulla lakkautetut lannoitehaittaverot.

        Virossa ruoka oli paljon halvempaa kuin Suomessa
        Ruotsissa kansallista maataloustukea ei makseta lainkaan

        Maatalousperheet ovat muita rikkaampia!!!!!!!!!

        Tilastokeskuksen mukaan maanviljelijöiden käytettävissä olevat tulot olivat jopa 49 prosenttia korkeammat kuin keskivertokotitalouden.
        Henkeä kohti laskettuna tulot olivat 17 prosenttia korkeammat.

        maatalousyrittäjäkotitalouden käytettävissä oleva mediaanitulo oli 51 753 euroa, palkansaajaperheen 41 127 euroa, ero 26 % (työntekijäperheeseen 38 %).
        Tulot henkeä kohden ovat samansuuntaisia. Koska maatiloja on 63 000], 4 miljardin tuki tekee tilaa kohden on 64 000 euroa,
        siis enemmän kuin tuo tilan mediaaninettotulo. Maataloustyön arvo on siis negatiivista kuten eräiden Neuvostoliiton teollisuuskombinaattien.

        Esimerkkejä

        viljatilan tulos on hyvän satovuoden jälkeen 136 000 euroa, mistä suoria tukia 106 000 euroa, epäsuoria tukia ehkä puolet lisää.
        Liikevaihdosta maataloustukien eli tilatuen, ympäristötuen ja LFA-tuen osuus oli viime vuonna Taruman laskelmien mukaan noin 55 % eli 106 000 euroa"[6].
        Päälle tulevat mm. protektionistinen hintatuki (tullit, tuontirajoitukset, vientituet ym.), lomituskustannukset (jotka muiden alojen yrittäjät
        ja työntekijät maksavat työpanoksellaan) jne. sekä puuttuvat ympäristöhaittaverot, lisäksi maataloudella on verotuksellisia etuoikeuksia muiden alojen kustannuksella.
        Niiden tuotanto johtuu "ympäristöpolitiikasta" (tässä maataloustuen piilomuoto), vaikka biopolttoaineiden on todettu olevan ympäristölle perinteisiä pahempia.

        Tulisi paljon halvemmaksi maksaa nykyisille maanviljelijöille suoraa sosiaaliturvaa heidän lopun elämäänsä
        ja ostaa säästyneillä rahoilla kaupasta vaikka paljon kalliimpaa ruokaa. Silloin viljelijät tuottaisivat sitä, mistä ihmiset oikeasti haluavat maksaa, siellä,
        missä mikin tuote olisi järkevintä tuottaa.

        Maanviljelijöiden tulot ovat puolta suuremmat kuin muiden kotitalouksien, ja ero on kasvanut. Lisäksi tiedot heidän työtunneistaan eivät vaikuta luotettavilta.

        Jos maataloustukiin käytettävät rahat (4 miljardia euroa vuodessa) jaettaisiin veronalennuksina suomalaisille palkansaajille,
        nousisi keskivertopalkansaajan nettotulotaso n. 2000 euroa vuodessa.

        Haluatko todella ylläpitää maataloustukea vai ottaisitko mieluummin 2000 euron veronalennuksen?

        Tällä rahalla ihmiset voisivat esim. käydä useammin ravintolassa ja elokuvissa, ostaa kirjoja, matkustella jne.

        http://liberalismi.net/wiki/Maataloustuet


    • ei.pysty.sori.siitä

      Eipä näy asvalttiviidakossa lainkaan luonnonantimia. Lisäksi selkä on hieman jumissa rikkaiden edessä nöyristelyyn.

      Siis en valitettavasti pysty.

      • LJKUIKJM

        kokoomuslaiset töihin loisimasta 650 000e tuen vastineeksi!!


        Vaikka katuja lakasemaan ja risusavottaan ja marjanpoimintaan vanhainkodeille!

        hophop kokkareloiset! Pois sieltä sohvalta makoilemasta loiset!

        s.koskikaan tehnyt päivääkään oikeeta työtä! Sekin loinen vuodeksi kaupan kassalle elämään sillä palkalla.


        Vastikkeetonta SOSSU-tukeA:Kokoomusnuorille 650 000€
        Kokoomusnuorten tuet pitäisi poistaa!!!!!
        Poliittisten nuorisojärjestöjen, kuten kokoomusnuorten,
        tuet pitäisi ehdottomasti poistaa. On järjenvastaista että
        tuemme heikomman aineksen lisääntymistä ja sitten ihmettelemme miksi täällä
        on älyvapaina syntyviä lapsuksia ja kovasydämisiä kannanottoja oikeistonuorilta.
        Vastikkeetonta tukeA:Kokoomusnuorille 650 000€,
        kokkareloisille verovaroista tukea tuen päälle!!!!
        Kokoomuksen Nuorten Liitto sai vastikkeetonta TUKIavustusta 650 000 euroa,
        Loisivat vaan sohvalla ja kirjoittelevat paskapuolueohjelmia suomen tuhoksi!
        http://ottolehto.puheenvuoro.uusisuomi.fi/123405-kokoomusnuorten-tuet-pitaisi-poistaa
        Puoluetuki on verovarojen väärinkäyttöä.!!!!!

        Susanna Kosken johtama kokoomuksen nuorisojärjestö saa valtionapua 642 850 euroa.=sossutukea!


      • hgjkiuy

        Ruotsiin muuttava Wahlroos saa pitää satojentuhansien maataloustuet!!!


        Ruotsiin muuttaminen ei vaikuta Björn Wahlroosin saamiin maataloustukiin.

        Ruotsalaislehti Dagens Industri kertoi keskiviikkona Björn Wahlroosin muuttaneen viime vuoden joulukuussa kirjoille Ruotsiin.

        Wahlroosin ratkaisun kerrotaan pohjaavan verotuksellisiin syihin.Wahlroosien voivan säästää muuttaessaan perintö- ja lahjaverojen muodossa yli sata miljoonaa, mikäli hänen lapsensakin jättävät Suomen. Toisin kuin Suomessa, Ruotsissa perintö- ja lahjaveroja liikemiehen yli puolen miljardin arvoisesta omaisuudesta ei kannettaisi.

        Vuodesta toiseen Suomen tulolistojen kärjestä löytyvä Wahlroos on löytänyt säännöllisesti tiensä uutisotsikoihin verotietojen lisäksi myös maataloustukien julkaisemisen yhteydessä.

        Halikossa sijaitsevan Åminnen kartanon ja sitä ympäröivien tilusten isännän nostamat tukisummat ovat viime aikoina pyörineet vuositasolla 250 000 euron molemmin puolin. Viimeisten viiden vuoden aikana Wahlroos onkin saanut maataloustukia reippaasti yli miljoonan euron edestä.

        Tähän on tuskin luvassa lähitulevaisuudessa muutosta, sillä "Nalle" voi asiasta vastaavan Maaseutuviraston mukaan nostaa tukia myös muuttaessaan Ruotsiin.

        - Tukea maksetaan hakijan hallinnassa olevalle Suomessa sijaitsevalle maatilalle. Tilalla asumispakkoa ei ole, kertoo Maaseutuviraston maaseutuelinkeino-osaston tiedottaja Lauri Hyttinen sähköpostitse Iltalehdelle.


        http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014041018202189_uu.shtml

        eli näin kok-superkuppari kuppaa tuet(=sossutukea!) suomalaisilta veronmaksajilta!

        Itse ei tietenkään halua maksella veroja!

        SINÄ MAKSAT NÄMÄKIN TUET!


    • Ilmainenruokakotiin

      Mie tilaan ruuat nettikaupasta, tuovat kotiin asti. TT tuesta sitten maksellaan yhetiskunnan tukipaketista työttömille... on kuule tosi hyvää palvelua.

      • fdesw

        Maataloustoiminta on yritystoimintaa,jonka tulee kannattaa itse itsensä.!!!!


        Jos se ei kannata niin toiminta ei ole terveellä pohjalla!
        ja Muussa tapauksessa se on siis selvää sosiaalitukea kun tuki tulee samasta verosäkistä
        kuin muutkin tuet.Näin olen sen tukeminen tulee lopettaa. Ruoka riittää kyllä.
        Sitä heitetään Suomesakin roskiin miljoonia tonneja vuodessa!

        Ihan vertailun vuoksi,sillä todellisia tukiloisia ovatkin KOk ja kepu!

        Maatalousperheet ovat muita rikkaampia
        "Tilastokeskuksen mukaan maanviljelijöiden käytettävissä olevat tulot olivat vuonna 2008 jopa 49 prosenttia korkeammat kuin keskivertokotitalouden. Henkeä kohti laskettuna tulot olivat 17 prosenttia korkeammat. Erot ovat kasvaneet 1990-luvulta." [2]
        Vuonna 2008 maatalousyrittäjäkotitalouden käytettävissä oleva mediaanitulo oli 51 753 euroa, palkansaajaperheen 41 127 euroa, ero 26 % (työntekijäperheeseen 38 %). Tulot henkeä kohden ovat samansuuntaisia. [4] Koska maatiloja on 63 000[5], 4 miljardin tuki tekee tilaa kohden on 64 000 euroa, siis enemmän kuin tuo tilan mediaaninettotulo. Maataloustyön arvo on siis negatiivista kuten eräiden Neuvostoliiton teollisuuskombinaattien.
        Esimerkkejä
        "Ison viljatilan tulos on hyvän satovuoden jälkeen 36 000 euroa", mistä suoria tukia 106 000 euroa[6],
        epäsuoria tukia ehkä puolet lisää. "Liikevaihdosta maataloustukien eli tilatuen, ympäristötuen ja LFA-tuen osuus oli viime vuonna Taruman laskelmien mukaan noin 55 % eli 106 000 euroa"[6]. Päälle tulevat mm. protektionistinen hintatuki (tullit, tuontirajoitukset, vientituet ym.), lomituskustannukset (jotka muiden alojen yrittäjät ja työntekijät maksavat työpanoksellaan) jne. sekä puuttuvat ympäristöhaittaverot, lisäksi maataloudella on verotuksellisia etuoikeuksia muiden alojen kustannuksella.
        http://liberalismi.net/wiki/Maataloustuet

        Ruotsi ja Tanska arvostelevat Suomen kansallisia maataloustukia

        Suomen maksamat kansalliset maataloustuet saavat osakseen arvostelua naapurimailta.
        Ruotsin ja Tanskan maatalousministerit sanoivat Pohjoismaiden maatalousministerien tapaamisen yhteydessä Porissa,
        että EU:ssa pitäisi noudattaa samoja tukisääntöjä kaikkialla.
        Ilman tuotantotukia seurauksena on se, että viljelijän kannattaa tuottaa mahdollisimman vähän.
        http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Ruotsi ja Tanska arvostelevat Suomen kansallisia maataloustukia/1135228332351


    • Mayja-70

      Työvoimatoimisto voisi ottaa tämän asiakseen ja kerätä työttömiä metsään keräämään antimia. Puhtaassa metsässä oleskelu pelkästään on mieltä kohentavaa! Marjastajat haetaan toiselta kontinentilta!
      Useimmilla on auto. Voisi hyvin kerätä perheen ja ystävät ja mennä porukalla retkeilemään marja- ja sieniaikaan lasten kanssa.
      Minun isäni suunnitteli tuttavapiirissä ja perheen kesken näitä reissuja.
      Niistä tuli eväitä loppuiäksi ja harrastan niitä jatkuvasti.

      Todella antoisampaa kuin olemattomien mielikuvitus kuvien jahtaamista nenä kiinni mobiilissa häiriten toisia kotipihoilla ja vaarantaen henkensä liikenteessä.
      Syökää sitä saalista. Kyllä touhut on mennyt pirullisen idioottimaisiksi.
      Kalliisiin mobiileihin on varaa, mutta ei metsään menoon marjastamaan.

      • MieannansulleluvanMENE

        Kyl sie joudut ihan omin voimin mennä sinne metsään. Työvoimatoimistoja ei ole enää. Ei sieltä sulle käskyä tule mennä metsään.

        Nykyisin on TE keskuksia, joissa käydään vaan silloin kun he soittaa, kerran vuodessa. Siellä kerrotaan kuulumisia, ja ilmoitetaan että olet hengissä. Ei muuta. Mullekin sanottiin että tulet vuoden päästä jos soitto tulee, muuten ei tarvi tulla.

        Joten otapppa se ämpäri kouraan ja menet sinne metsään ihan itse. Miksu sua pitää käskee jostain virastosta sinne??????
        Mertsään saa mennä ihan kun siltä tuntuu. Et tarvi lupaa etkä käskyä.


      • Mayja-70
        MieannansulleluvanMENE kirjoitti:

        Kyl sie joudut ihan omin voimin mennä sinne metsään. Työvoimatoimistoja ei ole enää. Ei sieltä sulle käskyä tule mennä metsään.

        Nykyisin on TE keskuksia, joissa käydään vaan silloin kun he soittaa, kerran vuodessa. Siellä kerrotaan kuulumisia, ja ilmoitetaan että olet hengissä. Ei muuta. Mullekin sanottiin että tulet vuoden päästä jos soitto tulee, muuten ei tarvi tulla.

        Joten otapppa se ämpäri kouraan ja menet sinne metsään ihan itse. Miksu sua pitää käskee jostain virastosta sinne??????
        Mertsään saa mennä ihan kun siltä tuntuu. Et tarvi lupaa etkä käskyä.

        Mielestäni sanoin harrastaneeni metsän antien keräystä lapsesta asti.
        Marjoja, sieniä, yrttejä. Kas, kun siellä ollessani oli työvoimatoimisto, jonka kautta piti työtä hakea. En tiennyt sen lopeteun. Systeemit muuttuvat nopeaan tahtiin, eikä niitä ehdi seuraamaan varsinkaan vanhana.
        Mitä sinä minulle piruilet? Saman asian olisit voinut esittää ystävällisestikin.
        Kuka kerää marjat terveystuotteisiin tänään? Ei ainakaan suomalaiset.
        Istuvat marjojen vieressä, kun thaimaalaiset ottavat velkaa matkustaakseen keräämään marjoja Suomessa. Jotain siitä silloin tienaa. Joku ne matkat järjestää.
        Pidätkö sinä sitä hyvänä? Maksat sitten kalliisti pillereistä kaupassa.
        Jokavuotista tapahtumaa. Ihmettelen sitä järjestelyä.


      • meneitsevaan
        Mayja-70 kirjoitti:

        Mielestäni sanoin harrastaneeni metsän antien keräystä lapsesta asti.
        Marjoja, sieniä, yrttejä. Kas, kun siellä ollessani oli työvoimatoimisto, jonka kautta piti työtä hakea. En tiennyt sen lopeteun. Systeemit muuttuvat nopeaan tahtiin, eikä niitä ehdi seuraamaan varsinkaan vanhana.
        Mitä sinä minulle piruilet? Saman asian olisit voinut esittää ystävällisestikin.
        Kuka kerää marjat terveystuotteisiin tänään? Ei ainakaan suomalaiset.
        Istuvat marjojen vieressä, kun thaimaalaiset ottavat velkaa matkustaakseen keräämään marjoja Suomessa. Jotain siitä silloin tienaa. Joku ne matkat järjestää.
        Pidätkö sinä sitä hyvänä? Maksat sitten kalliisti pillereistä kaupassa.
        Jokavuotista tapahtumaa. Ihmettelen sitä järjestelyä.

        Sinäpä se piruilet! Sinusta työtön ei ole minkään arvoinen, sinne vaan metsään... ylimielinen kirjoitus sulta. Olisit voinut sanoa ystävällisesti, että vapaa ajalla työttömät voisi mennä metsään puolukoita pomimaan, eikä ilmaista asiaa noin tylysti ja rehvakkaasti.


      • Mayja-70
        meneitsevaan kirjoitti:

        Sinäpä se piruilet! Sinusta työtön ei ole minkään arvoinen, sinne vaan metsään... ylimielinen kirjoitus sulta. Olisit voinut sanoa ystävällisesti, että vapaa ajalla työttömät voisi mennä metsään puolukoita pomimaan, eikä ilmaista asiaa noin tylysti ja rehvakkaasti.

        Tarkistin kirjoitustyylini ja se oli hyvin ystävällisen kannustava.
        Kerroin lapsesta asti "menneeni metsään", pitäen sitä etuna.
        Lapsilla on koulusta vapaa-aikaa, jolloin se oli mahdollista.
        Työssä käydessäni "menin metsään" vapaa-aikanani. Jokainen sen ymmärtää.
        Työtön luo oman elämänsä ja ihmisarvonsa itse. Ei ulkopuolinen sitä arvoa anna.
        Minulla on ollut sama arvo työssä käyvänä kuin työttömänä. Mihin arvo häviäisi?
        Sinun oma tyylisi on riitaa haastava ja vihoittelevaa. Etkö muuhun pysty?

        Minä olen aina pitänyt luonnossa olemista ylellisyytenä, jota mikään raha ei osta!
        Olen ollut työttömänä, sairaana, sairaseläkkeellä ja saan pienen pientä eläkettä. Syön hyvin säästeliäästi "savea". Kiitos metsän, että saan sieltä lisää terveydeksi.
        En rehvastellut! Olen itse niitä köyhiä, jotka asuvat talonroppelossa, jota kukaan ei enää halunnut ostaa vuosikausiin. Maalasin ja kunnostin sen omin käsin.
        Syrjäkylän metsän syrjässä. Purkutuomion ansaitsevassa vetosessa seulassa.
        Miksi? Talon puutarha alkaa metsänreunasta. Puutarhani on villiinnytetty kuin sekametsää. Rakastan jokaista kasvi- ja eläinlajia, joka täällä vilistää.
        Lepakot huushollaavat vintissä, ampiaiset ja hiiret kellarissa. Linnut tekevät pesäänsä hauraisiin puupäätyihin. Siilillä oma paikka. Täällä on elämää!
        Metsä, järvi ja meren läheisyys saa minut tuntemaan olevani rikas!
        Riemuitsen omaan puutarhaan ensi kertaa tulleista sienistä. Yrtit haen kauempaa.
        Kirjastosta hain eilen pinon kirjoja, musiikkia, opiskellakseni ja ihan ilokseni.
        Olen rikas kuin Kroisos! Minulla on aikaa ja terveyttä mielekkääseen elämään.
        Kun olen ollut töissä, olen ansainnut toimeentuloni, työttömänä olen opiskellut.
        Jos tänä päivänä käydään vain ilmoittautumassa, niin silloin on paljon aikaa ja
        avautuu mahdollisuuksia opiskella tarvitsemaansa ja haluamaansa.
        Kauko-opiskelulla, ilmais/kursseilla, tai iltakouluissa. Onko se surkeaa elämää?
        Ei minusta! Sinullakin tuntuu olevan internetti käytössä. Olen seurannut monia kiinnostavia aloja sen avulla ja etsinyt tarvitsemaani viimeistä tietoa.
        En muuttaisi kaupunkiin sementtimuureihin ja autojen hälinään.
        Istumaan katukahviloissa, juomaan, tupakoimaan, lörpöttelemään, osteskelemaan, kuten näin koko kesän pakollisia asioita hoidellessani.
        Täällä metsässä asun niin kauan kuin jaksan itse huolehtia tarpeistani.
        Sitten kuukahdan pihakoivun alle.


      • Idioottisieoot
        Mayja-70 kirjoitti:

        Tarkistin kirjoitustyylini ja se oli hyvin ystävällisen kannustava.
        Kerroin lapsesta asti "menneeni metsään", pitäen sitä etuna.
        Lapsilla on koulusta vapaa-aikaa, jolloin se oli mahdollista.
        Työssä käydessäni "menin metsään" vapaa-aikanani. Jokainen sen ymmärtää.
        Työtön luo oman elämänsä ja ihmisarvonsa itse. Ei ulkopuolinen sitä arvoa anna.
        Minulla on ollut sama arvo työssä käyvänä kuin työttömänä. Mihin arvo häviäisi?
        Sinun oma tyylisi on riitaa haastava ja vihoittelevaa. Etkö muuhun pysty?

        Minä olen aina pitänyt luonnossa olemista ylellisyytenä, jota mikään raha ei osta!
        Olen ollut työttömänä, sairaana, sairaseläkkeellä ja saan pienen pientä eläkettä. Syön hyvin säästeliäästi "savea". Kiitos metsän, että saan sieltä lisää terveydeksi.
        En rehvastellut! Olen itse niitä köyhiä, jotka asuvat talonroppelossa, jota kukaan ei enää halunnut ostaa vuosikausiin. Maalasin ja kunnostin sen omin käsin.
        Syrjäkylän metsän syrjässä. Purkutuomion ansaitsevassa vetosessa seulassa.
        Miksi? Talon puutarha alkaa metsänreunasta. Puutarhani on villiinnytetty kuin sekametsää. Rakastan jokaista kasvi- ja eläinlajia, joka täällä vilistää.
        Lepakot huushollaavat vintissä, ampiaiset ja hiiret kellarissa. Linnut tekevät pesäänsä hauraisiin puupäätyihin. Siilillä oma paikka. Täällä on elämää!
        Metsä, järvi ja meren läheisyys saa minut tuntemaan olevani rikas!
        Riemuitsen omaan puutarhaan ensi kertaa tulleista sienistä. Yrtit haen kauempaa.
        Kirjastosta hain eilen pinon kirjoja, musiikkia, opiskellakseni ja ihan ilokseni.
        Olen rikas kuin Kroisos! Minulla on aikaa ja terveyttä mielekkääseen elämään.
        Kun olen ollut töissä, olen ansainnut toimeentuloni, työttömänä olen opiskellut.
        Jos tänä päivänä käydään vain ilmoittautumassa, niin silloin on paljon aikaa ja
        avautuu mahdollisuuksia opiskella tarvitsemaansa ja haluamaansa.
        Kauko-opiskelulla, ilmais/kursseilla, tai iltakouluissa. Onko se surkeaa elämää?
        Ei minusta! Sinullakin tuntuu olevan internetti käytössä. Olen seurannut monia kiinnostavia aloja sen avulla ja etsinyt tarvitsemaani viimeistä tietoa.
        En muuttaisi kaupunkiin sementtimuureihin ja autojen hälinään.
        Istumaan katukahviloissa, juomaan, tupakoimaan, lörpöttelemään, osteskelemaan, kuten näin koko kesän pakollisia asioita hoidellessani.
        Täällä metsässä asun niin kauan kuin jaksan itse huolehtia tarpeistani.
        Sitten kuukahdan pihakoivun alle.

        JOS SINÄ TYKKÄÄT OLLA METSÄSSÄ, EI SE TARKOITA SITÄ ETTÄ KAIKKI TYKKÄÄ SIELLÄ OLLA.

        Ei pidä olla itseksä jos itse tykkää jostain niin muut ovat hulluja jos ei tykkää. Sinusta työttömät pitäisi pakottaa metsään????

        Sinut pitisi pakottaa balettia katsomaan, oopperaa, sun pitäs käydä joka vuosi amerikassa.. mennä talvella alaskaan...
        ALAHANMENNÄ KUULIKKO!!!! Tuommoset pitäisi pakottaa tekemään semmoista mistä ei tykkää!!!!

        Sitä saa mitä tilaa.


      • Mayja-70
        Idioottisieoot kirjoitti:

        JOS SINÄ TYKKÄÄT OLLA METSÄSSÄ, EI SE TARKOITA SITÄ ETTÄ KAIKKI TYKKÄÄ SIELLÄ OLLA.

        Ei pidä olla itseksä jos itse tykkää jostain niin muut ovat hulluja jos ei tykkää. Sinusta työttömät pitäisi pakottaa metsään????

        Sinut pitisi pakottaa balettia katsomaan, oopperaa, sun pitäs käydä joka vuosi amerikassa.. mennä talvella alaskaan...
        ALAHANMENNÄ KUULIKKO!!!! Tuommoset pitäisi pakottaa tekemään semmoista mistä ei tykkää!!!!

        Sitä saa mitä tilaa.

        Minulla on kotona omia DVD:tä klassisesta musiikista, oopperoista, opereteista.
        Minulla on hyviä suomalaisia kirjailijoita, Runeberg, Juhani Aho, Aleksis Kivi mm.
        Runoilijoita Saima Harmaja, Eino Leino, Uuno Kaila, Lauri Puhjanpää, Kalevala mm.

        Sain juuri Lidelistä DVD:n baletti-fitness. Todella hvää! Ruhallista, keskitynyttä.
        Hyvä lisä yoga, Pilates, paino-, voiman lisäämiseen ja muihin voimisteluihini.
        Mietiskely- ja rentoutusmusiikkia illan rauhaan. Päivän opiskelun päätteeksi.

        Metsän rauhassa voi harrastaa monenlaista sivistystä. Viimeksi innostuin valokuvaamaan luonnon pikku hienouksia. Valokuvat voi maalat tauluiksi.
        Kirjastosta sain alkeiskirjoja sekä valokuvaukseen, että akryylimaalaukseen.
        Tulee puuhaa talvipimeään, kun lumi peittää mökin ja tiet ovat liukkaita.

        Ei metsässä sivistymätön metsäläinen tarvitse olla. En ole menninkäinen.
        Olen elämäni loppuvaiheessa oleva vanha ja raihnainen nainen, jonka
        päässä raksuttaa vielä pieni järjenkipinä. Oikein elävä ihminen, enkä peikko.


      • Mayja-70
        Idioottisieoot kirjoitti:

        JOS SINÄ TYKKÄÄT OLLA METSÄSSÄ, EI SE TARKOITA SITÄ ETTÄ KAIKKI TYKKÄÄ SIELLÄ OLLA.

        Ei pidä olla itseksä jos itse tykkää jostain niin muut ovat hulluja jos ei tykkää. Sinusta työttömät pitäisi pakottaa metsään????

        Sinut pitisi pakottaa balettia katsomaan, oopperaa, sun pitäs käydä joka vuosi amerikassa.. mennä talvella alaskaan...
        ALAHANMENNÄ KUULIKKO!!!! Tuommoset pitäisi pakottaa tekemään semmoista mistä ei tykkää!!!!

        Sitä saa mitä tilaa.

        Kun rahat ei riitä Alaskaan matkustelusta ja Amerikoissa käymään, niin hankin DVD:tä kaikista mahdollisista maista. Myös turistikohteista.
        Eri maiden uskonnoista. Tapasin sitten "matkustaa" haluamaani maahan,
        katsoin sen tapoja, kulttuuria, uskontoa karttakirja sylissä.
        Katsoin mitä kieltä siellä puhuttiin, asukasmäärä, pääkaupungit jne.
        Oli oikein antoisa viime talvi eri maissa "matkustaessani" nojatuolista.
        Eniten pidin Islannista, Norjasta, Irlannista ja Kreikasta, Italiasta.
        Todella kaunista. Välimeren rinteiltä on mahtavat maisemat!
        Turistikohteista en välitä, kun ne ovat niin kaupallisia ja persoonattomia.
        Sain juuri halpoja tarjouksia Turkkiin lehtitilauksen välissä. Ei kannata napata.


      • idioottioot
        Mayja-70 kirjoitti:

        Minulla on kotona omia DVD:tä klassisesta musiikista, oopperoista, opereteista.
        Minulla on hyviä suomalaisia kirjailijoita, Runeberg, Juhani Aho, Aleksis Kivi mm.
        Runoilijoita Saima Harmaja, Eino Leino, Uuno Kaila, Lauri Puhjanpää, Kalevala mm.

        Sain juuri Lidelistä DVD:n baletti-fitness. Todella hvää! Ruhallista, keskitynyttä.
        Hyvä lisä yoga, Pilates, paino-, voiman lisäämiseen ja muihin voimisteluihini.
        Mietiskely- ja rentoutusmusiikkia illan rauhaan. Päivän opiskelun päätteeksi.

        Metsän rauhassa voi harrastaa monenlaista sivistystä. Viimeksi innostuin valokuvaamaan luonnon pikku hienouksia. Valokuvat voi maalat tauluiksi.
        Kirjastosta sain alkeiskirjoja sekä valokuvaukseen, että akryylimaalaukseen.
        Tulee puuhaa talvipimeään, kun lumi peittää mökin ja tiet ovat liukkaita.

        Ei metsässä sivistymätön metsäläinen tarvitse olla. En ole menninkäinen.
        Olen elämäni loppuvaiheessa oleva vanha ja raihnainen nainen, jonka
        päässä raksuttaa vielä pieni järjenkipinä. Oikein elävä ihminen, enkä peikko.

        Minulla on kotona viulu ja piano, rummut ja harmonikka. Soitan niitä kaikkia soittimia, oeln erittäin musikaalinen, laulan myös paljon. Johdan vanhusten musiikkikerhoa ja olen yhteiskunnallisesti pätevä. Vaikkakin olen työtön.
        Mutta se ei oikeuta sinua huutelemaan että mene metsään kun olet työtön.

        TYÖTTÖMILLÄ ON MUUTAKIN TEKEMISTÄ KUIN ISTUA VAAN TAI MENNÄ METSÄÄN!!!
        On käsittämätöntä ja ala arvoista huudella mitä sattuu. Hyppää sinä järveen kuulikko hyppää jo!!!!!


      • Mayja-70
        idioottioot kirjoitti:

        Minulla on kotona viulu ja piano, rummut ja harmonikka. Soitan niitä kaikkia soittimia, oeln erittäin musikaalinen, laulan myös paljon. Johdan vanhusten musiikkikerhoa ja olen yhteiskunnallisesti pätevä. Vaikkakin olen työtön.
        Mutta se ei oikeuta sinua huutelemaan että mene metsään kun olet työtön.

        TYÖTTÖMILLÄ ON MUUTAKIN TEKEMISTÄ KUIN ISTUA VAAN TAI MENNÄ METSÄÄN!!!
        On käsittämätöntä ja ala arvoista huudella mitä sattuu. Hyppää sinä järveen kuulikko hyppää jo!!!!!

        Minäkin musisoin ihan itse. Kuuluin nuorempana amatööri-orkesteriin
        Suomen toiseksi suurimmassa kaupungissa. Nyt soittelen enää ilokseni, kun
        reuma on runnellut kätöset. Mutta itsekseni soittelen joskus vieläkin.

        En tiedä minkä ikäinen olet, mutta nuorisolta voi odottaa tuollaista puhetta.
        Ehkä olet 50-vuotias akateemisesti koulutettu professori.

        Tosin siinä tapauksessa ihmettelen. En ole sinulle henkilökohtaisesti kirjoittanut mitään. Olen yleisellä foorumilla. Voit hypätä kommenttini yli.
        Täällä on minullakin oikeus osallistua keskusteluihin, aloittaa niitä.

        Kyllä sinä saat olla minua parempi ihan kaikilla aloilla.
        Tunne vain miten paljon parempi olet. Tuleeko parempi olo?


      • Mayja-70
        idioottioot kirjoitti:

        Minulla on kotona viulu ja piano, rummut ja harmonikka. Soitan niitä kaikkia soittimia, oeln erittäin musikaalinen, laulan myös paljon. Johdan vanhusten musiikkikerhoa ja olen yhteiskunnallisesti pätevä. Vaikkakin olen työtön.
        Mutta se ei oikeuta sinua huutelemaan että mene metsään kun olet työtön.

        TYÖTTÖMILLÄ ON MUUTAKIN TEKEMISTÄ KUIN ISTUA VAAN TAI MENNÄ METSÄÄN!!!
        On käsittämätöntä ja ala arvoista huudella mitä sattuu. Hyppää sinä järveen kuulikko hyppää jo!!!!!

        Minä en tätä aloitusta kirjoittanut. Kerroin vain omia näkemyksiäni metsästä.
        Oletkohan sekoittanut minut aloittajaan? Ei se mitään.
        Keskity sinä vain musisointiin kaikilla instrumenteillasi.
        Oletko ajatellut, että metsä voisi inspiroida sinuakin kirjoittamaan vaikka sinfonian, kuten niin monen säveltäjän.
        Eikö se Harry Potterkin seikkaile metsässä menninkäisten kanssa?
        Itse en ole sitä lukenut, mutta kuullut ja nähnyt osia.


      • pitäämatkustaa
        Mayja-70 kirjoitti:

        Kun rahat ei riitä Alaskaan matkustelusta ja Amerikoissa käymään, niin hankin DVD:tä kaikista mahdollisista maista. Myös turistikohteista.
        Eri maiden uskonnoista. Tapasin sitten "matkustaa" haluamaani maahan,
        katsoin sen tapoja, kulttuuria, uskontoa karttakirja sylissä.
        Katsoin mitä kieltä siellä puhuttiin, asukasmäärä, pääkaupungit jne.
        Oli oikein antoisa viime talvi eri maissa "matkustaessani" nojatuolista.
        Eniten pidin Islannista, Norjasta, Irlannista ja Kreikasta, Italiasta.
        Todella kaunista. Välimeren rinteiltä on mahtavat maisemat!
        Turistikohteista en välitä, kun ne ovat niin kaupallisia ja persoonattomia.
        Sain juuri halpoja tarjouksia Turkkiin lehtitilauksen välissä. Ei kannata napata.

        Lennot jenkkeihin menopaluu noin 700-1000€ 1-3 kk lippu . Siellä on halpamajoitusta motelleja pilvin pimein . Autonvuokra halpaa . Hampurilaiset 80senttiä . Myös junalla pääsee Eurooppaan tosi edullisesti sekä busseilla Tallinnasta suoraan mihin vaan . Pelkät lennot kreikan saaristoon menopaluu 2-300€ pelkkä meno 140€ motelleja 20€ yö aamuteellä. Nuoret saa alelippuja juniin ja opiskelijat . Lennot Berliiniin ja hotelli 2 yötä noin 240€ . Barselona 350€ pikkulomia . Älä nyt niihin videoihin rahoja hukkaa kun samalla rahalla matkustaakin . Teltta maksaa 20-60€ kaupassa . Junalla suoraan jonnekin leirintäalueelle viikoksi . Tallinnasta menee junaa lentoa bussia mihin vaan . Täältä pääsee pikana tallinkilla 30€ nopeella . Ostat Tallinnasta makkaraa ja mehua evääksi . Myös voi muuten itsekin istuttaa kukkapurkkiin hyötykasveja kuten basilikaa ja minttua sekä kesällä tomaattia. Nyt kun kesän viimeiset matkat myydään kannattaa ostaa halvat äkkilähdöt .


      • Mayja-70

        Olipa hauska ja tietoa sisältävä kannustus. Sinä kuulut niihin, jotka
        haluavat kokemuksia elämässään. Minä olen Laiska-Liisa, joka kerää näkemyksiä.
        Sinä valmistat ja syöt sen keittokirjan aterian. Minä katson kuvaa vesi kielellä.
        Tosi on, että haluaisin nähdä näitä Viron tunnelmallisia kaupunkeja koristeellisin puutaloin. Taidanpa suunnitella ensi kesäksi pientä matkaa niihin maihin...


      • dfgdsfgfj
        Mayja-70 kirjoitti:

        Tarkistin kirjoitustyylini ja se oli hyvin ystävällisen kannustava.
        Kerroin lapsesta asti "menneeni metsään", pitäen sitä etuna.
        Lapsilla on koulusta vapaa-aikaa, jolloin se oli mahdollista.
        Työssä käydessäni "menin metsään" vapaa-aikanani. Jokainen sen ymmärtää.
        Työtön luo oman elämänsä ja ihmisarvonsa itse. Ei ulkopuolinen sitä arvoa anna.
        Minulla on ollut sama arvo työssä käyvänä kuin työttömänä. Mihin arvo häviäisi?
        Sinun oma tyylisi on riitaa haastava ja vihoittelevaa. Etkö muuhun pysty?

        Minä olen aina pitänyt luonnossa olemista ylellisyytenä, jota mikään raha ei osta!
        Olen ollut työttömänä, sairaana, sairaseläkkeellä ja saan pienen pientä eläkettä. Syön hyvin säästeliäästi "savea". Kiitos metsän, että saan sieltä lisää terveydeksi.
        En rehvastellut! Olen itse niitä köyhiä, jotka asuvat talonroppelossa, jota kukaan ei enää halunnut ostaa vuosikausiin. Maalasin ja kunnostin sen omin käsin.
        Syrjäkylän metsän syrjässä. Purkutuomion ansaitsevassa vetosessa seulassa.
        Miksi? Talon puutarha alkaa metsänreunasta. Puutarhani on villiinnytetty kuin sekametsää. Rakastan jokaista kasvi- ja eläinlajia, joka täällä vilistää.
        Lepakot huushollaavat vintissä, ampiaiset ja hiiret kellarissa. Linnut tekevät pesäänsä hauraisiin puupäätyihin. Siilillä oma paikka. Täällä on elämää!
        Metsä, järvi ja meren läheisyys saa minut tuntemaan olevani rikas!
        Riemuitsen omaan puutarhaan ensi kertaa tulleista sienistä. Yrtit haen kauempaa.
        Kirjastosta hain eilen pinon kirjoja, musiikkia, opiskellakseni ja ihan ilokseni.
        Olen rikas kuin Kroisos! Minulla on aikaa ja terveyttä mielekkääseen elämään.
        Kun olen ollut töissä, olen ansainnut toimeentuloni, työttömänä olen opiskellut.
        Jos tänä päivänä käydään vain ilmoittautumassa, niin silloin on paljon aikaa ja
        avautuu mahdollisuuksia opiskella tarvitsemaansa ja haluamaansa.
        Kauko-opiskelulla, ilmais/kursseilla, tai iltakouluissa. Onko se surkeaa elämää?
        Ei minusta! Sinullakin tuntuu olevan internetti käytössä. Olen seurannut monia kiinnostavia aloja sen avulla ja etsinyt tarvitsemaani viimeistä tietoa.
        En muuttaisi kaupunkiin sementtimuureihin ja autojen hälinään.
        Istumaan katukahviloissa, juomaan, tupakoimaan, lörpöttelemään, osteskelemaan, kuten näin koko kesän pakollisia asioita hoidellessani.
        Täällä metsässä asun niin kauan kuin jaksan itse huolehtia tarpeistani.
        Sitten kuukahdan pihakoivun alle.

        Kirjoitat kauniisti. Noin minäkin Suomen luontoa rakastan. Miten saisimme ravistettua nuoremman väen hartioilta heihin iskostetut väärät arvot (itsekkyys, raha, suomalaisuuden tuhoaminen) ja innostettua heitäkin muuttamaan maaseudulle?


      • Mayja-70
        dfgdsfgfj kirjoitti:

        Kirjoitat kauniisti. Noin minäkin Suomen luontoa rakastan. Miten saisimme ravistettua nuoremman väen hartioilta heihin iskostetut väärät arvot (itsekkyys, raha, suomalaisuuden tuhoaminen) ja innostettua heitäkin muuttamaan maaseudulle?

        Rakkaus luontoon on saatu perintönä supi-suomalaisilta iso/vanhemmiltani.
        He olivat aitoja, teeskentelemättömiä ihmisiä, jotka sodat pakotti tekemään sen, mitä itse tarvitsivat.
        Luontoon ja saunaan mentiin hiljentyneinä hartaasti vastaanottamaan kuin siunausta molemmat kädet avoimina astioina.
        Se rauha ja arvostus siirtyi myös lapsiin. Ei me remuttu metsässä.

        Omassa metsässäni on luokka välillä riipimässä, repimässä, huutamassa ja
        juoksemassa kuin viiropäiset kanat. Opettajat seisovat vieressä tumput ojossa uskaltamatta edes ilmeellään oikaista. Opetetaan "Joka-miehen-oikeuksia".

        Ainoa, mihin itse olen kyennyt, on viedä lapset luontoon, mutta olen vetänyt lyhyemmän korren tietotekniikan, fantasi-maailman, sota-pelejen tullessa.
        Pitäisikö minun lähteä lasten ja lastenlasten kanssa metsästämään pokemon-figureja aina rautateillä kulkien, toisten pihaan, työpaikalle tunkeutuen.
        Sitä monet ikäiseni tekevät - tuntien olevansa aikaansa seuraavaa älymystöä.

        Välillä kuulee onnettomuuksista, tappeluista, tämän seurauksena.
        Syrjäisellä kotipaikalla vanhus oli peloissaan tarttunut kivääriin,
        kun iltamyöhään talon pihalle tultiin pokemeneja metsästämään.
        Pian pokemonien varjolla mennään pankkiholveihinkin! Viatonta huvia!

        Ei! minä en enää kykene vaikuttamaan kenenkään elämään ja
        pysyn siksi kaukana kaikkien lapsista. Game over!


      • HGFTRDE

        Kokoomusloisten maataloustuet eli siis sosiaalituet Ainakin 4 miljardia euroa vuodessa ympäristöhaitat

        Maataloustuet ovat Suomessa 4 miljardia euroa vuodessa eli tuhansia euroja perhettä kohden[1]. Toisen laskelman mukaan ne ovat noin 5 miljardia euroa vuodessa.
        Kummassakin luvussa olivat mukana vain EU:n tullimuurein sääntelemä ylihinta sekä veronmaksajien valtion ja EU:n kautta maksamat suorat
        ja epäsuorat maataloustuet Suomeen. Päälle on siis laskettava tueksi mm. vesistöjen saastuttamisen maksuttomuus.

        Maataloustuet olivat 4 miljardia euroa ympäristöhaitat. ehkä miljardi euroa epäsuoraa hintatukea:

        Suomen maksamat maataloustuet 1100 miljoonaa euroa (suora maataloustuki 555, ympäristötuki 265, luonnonhaittakorvaus 304 miljoonaa).
        EU:n maksamat tuet 766 miljoonaa (541 107 118 miljoonaa vast.).
        Luopumis- ym. tuet 260 miljoonaa, maatalouden kehittäminen 116 miljoonaa euroa.
        STM:n osuudet maatalouseläkkeistä 531 ja lomituksista 219 miljoonaa.
        Maataloustuotteiden hintatuki (eli tuontisuojalla korotetut hinnat) maksaa kuluttajille ehkä miljardi euroa, tästä ei ole edes olemassa kunnon selvitystä [2].
        Näiden 4 miljardin euron päälle tulevat ympäristöhaitat eli puuttuvat ympäristöhaittaverot kuten 1990-luvulla lakkautetut lannoitehaittaverot.

        Virossa ruoka oli paljon halvempaa kuin Suomessa
        Ruotsissa kansallista maataloustukea ei makseta lainkaan

        Maatalousperheet ovat muita rikkaampia!!!!!!!!!

        Tilastokeskuksen mukaan maanviljelijöiden käytettävissä olevat tulot olivat jopa 49 prosenttia korkeammat kuin keskivertokotitalouden.
        Henkeä kohti laskettuna tulot olivat 17 prosenttia korkeammat.

        maatalousyrittäjäkotitalouden käytettävissä oleva mediaanitulo oli 51 753 euroa, palkansaajaperheen 41 127 euroa, ero 26 % (työntekijäperheeseen 38 %).
        Tulot henkeä kohden ovat samansuuntaisia. Koska maatiloja on 63 000], 4 miljardin tuki tekee tilaa kohden on 64 000 euroa,
        siis enemmän kuin tuo tilan mediaaninettotulo. Maataloustyön arvo on siis negatiivista kuten eräiden Neuvostoliiton teollisuuskombinaattien.

        Esimerkkejä

        viljatilan tulos on hyvän satovuoden jälkeen 136 000 euroa, mistä suoria tukia 106 000 euroa, epäsuoria tukia ehkä puolet lisää.
        Liikevaihdosta maataloustukien eli tilatuen, ympäristötuen ja LFA-tuen osuus oli viime vuonna Taruman laskelmien mukaan noin 55 % eli 106 000 euroa"[6].
        Päälle tulevat mm. protektionistinen hintatuki (tullit, tuontirajoitukset, vientituet ym.), lomituskustannukset (jotka muiden alojen yrittäjät
        ja työntekijät maksavat työpanoksellaan) jne. sekä puuttuvat ympäristöhaittaverot, lisäksi maataloudella on verotuksellisia etuoikeuksia muiden alojen kustannuksella.
        Niiden tuotanto johtuu "ympäristöpolitiikasta" (tässä maataloustuen piilomuoto), vaikka biopolttoaineiden on todettu olevan ympäristölle perinteisiä pahempia.

        Tulisi paljon halvemmaksi maksaa nykyisille maanviljelijöille suoraa sosiaaliturvaa heidän lopun elämäänsä
        ja ostaa säästyneillä rahoilla kaupasta vaikka paljon kalliimpaa ruokaa. Silloin viljelijät tuottaisivat sitä, mistä ihmiset oikeasti haluavat maksaa, siellä,
        missä mikin tuote olisi järkevintä tuottaa.

        Maanviljelijöiden tulot ovat puolta suuremmat kuin muiden kotitalouksien, ja ero on kasvanut. Lisäksi tiedot heidän työtunneistaan eivät vaikuta luotettavilta.

        Jos maataloustukiin käytettävät rahat (4 miljardia euroa vuodessa) jaettaisiin veronalennuksina suomalaisille palkansaajille,
        nousisi keskivertopalkansaajan nettotulotaso n. 2000 euroa vuodessa.

        Haluatko todella ylläpitää maataloustukea vai ottaisitko mieluummin 2000 euron veronalennuksen?

        Tällä rahalla ihmiset voisivat esim. käydä useammin ravintolassa ja elokuvissa, ostaa kirjoja, matkustella jne.

        http://liberalismi.net/wiki/Maataloustuet


    • hajusieni

      Oikeista sienistä pääsee mukavaan tunnelmaan.

      • Mayja-70

        Mitähän ne "oikeat sienet" ovat, joita sinä nuuhkit?


      • Noitatohtori

        Mä nuuhkin suopursua, puristelin sitä kätösissä ja nuuhkin keuhkot täyteen ihanaa tuoksua, huumaa, keuhkojen viimeiseen soppeen ilma virtasi kuin ei koskaan aikaisemmin ja nuhanenäkin aukesi.
        Palauduin maan pinnalle (olinko siis jo ollut jalat irti maasta) ja eikun selaamaan netistä suopursun ihmeellisiä ominaisuuksia ja olihan niitä, mm. lievästi myrkyllinen entisajan rohto.


      • Mayja-70
        Noitatohtori kirjoitti:

        Mä nuuhkin suopursua, puristelin sitä kätösissä ja nuuhkin keuhkot täyteen ihanaa tuoksua, huumaa, keuhkojen viimeiseen soppeen ilma virtasi kuin ei koskaan aikaisemmin ja nuhanenäkin aukesi.
        Palauduin maan pinnalle (olinko siis jo ollut jalat irti maasta) ja eikun selaamaan netistä suopursun ihmeellisiä ominaisuuksia ja olihan niitä, mm. lievästi myrkyllinen entisajan rohto.

        Montako kertaa olet käynyt itkemässä männyn runkoon nojaten
        suopursupedillä äidin annettua piiskaa ja nuhteita? Kokemukisa on.
        Nyt ymmärrän, miksi tunsin sellaisessa tilassa kerran enkelin kosketuksen!
        Se oli Suopursujen huuman noituutta!
        Mutta lohdutus tuli oikeaan aikaan tuekseni.
        On elävä muisto, tunne vieläkin.


    • tyytyväinenköyhä

      On me poimittu mustikoita melkoinen määrä, juuri vietiin läheiselle koululle mustikoita lahjoituksena, että on köyhällä kunnalla tarjota lapsille vaihtelua ruokiin. Omat pakastimet alkaa olemaan täynnä!
      Kohta alkaa puolukat olemaan kypsiä, niitä poimitaan vielä, että on sitten talvella puolukkahilloa tarjota mustanmakkaran ja lihamakaroonilaatikon kanssa perheelle.
      Sieniäkin on kerätty, että on sienisalaatit tiedossa joulupöytään muiden herkkujen kanssa.

      • Mayja-70

        Ette tunnu kärsivän mistään syvässä itsesäälissä! Todella hieno esimerkki meille!
        Lapsetkin oppivat tulemaan toimeen omillaan ja jopa jakamaan omistaan.
        Köyhiksi teitä ei voi kutsua! Olette rikkaampia kuin mahtimiehet, jotka korottavat
        palkkojaan ja kahmivat itselleen jatkuvassa puutteessa. He ovat köyhiä!


      • tyytyväinenköyhä
        Mayja-70 kirjoitti:

        Ette tunnu kärsivän mistään syvässä itsesäälissä! Todella hieno esimerkki meille!
        Lapsetkin oppivat tulemaan toimeen omillaan ja jopa jakamaan omistaan.
        Köyhiksi teitä ei voi kutsua! Olette rikkaampia kuin mahtimiehet, jotka korottavat
        palkkojaan ja kahmivat itselleen jatkuvassa puutteessa. He ovat köyhiä!

        Tulimme juuri metsästä mustikoita poimimasta, oltiin nyt kolmestaan, kun kahdella lapsistamme oli muuta menoa. Mukavasti saatiin poimituksi mustikoita, suurin osa viedään vielä tuonne koululle.
        Me ollaan aika lailla tyytyväisiä tähän elämäämme, kun me voidaan toteuttaa itseämme melko vapaasti. Lapset ovat tosiaan oppineet omatoimisiksi, tytöt lupasivat leipoa huomenna mustikkapiirakan ja tehdä vielä muffinseja. Ovat innoissaan niin keittiössä hääräämisestä!


      • Mayja-70
        tyytyväinenköyhä kirjoitti:

        Tulimme juuri metsästä mustikoita poimimasta, oltiin nyt kolmestaan, kun kahdella lapsistamme oli muuta menoa. Mukavasti saatiin poimituksi mustikoita, suurin osa viedään vielä tuonne koululle.
        Me ollaan aika lailla tyytyväisiä tähän elämäämme, kun me voidaan toteuttaa itseämme melko vapaasti. Lapset ovat tosiaan oppineet omatoimisiksi, tytöt lupasivat leipoa huomenna mustikkapiirakan ja tehdä vielä muffinseja. Ovat innoissaan niin keittiössä hääräämisestä!

        Kaikilla ei ole sinunlaistasi äitiä, joka innostaisi pieneksi emännäksi.
        Kodissa on oltava lämpöä, elämänmyönteisyyttä ja vähän rentoa elämää.
        Et varmaan kuulu niihin vanhempiin, jotka pakottavat lapset täyttämään
        sinun täyttämättä jääneet toiveesi, kun sait perheen niiden esteeksi.
        Et varmaan seiso korvan juuressa räksyttämässä: "Enemmän ja parempaa".
        Taidat katsoa vähän sormien välistäkin, jos joku muffins sattuu kypsymään vinoksi. Silloin sitä uskaltaa uskaltaa kokeilla uutta ja oppii kiinnostavaa.
        Tytöt tuntevat turvallisuutta ja luottavat itseensä enemmän tietäessään kykenevänsä hoitamaan kotia ja tekemään siitä viihtyisän perheelle.
        Toivon hyvää syksyä sinulle ja perheellesi näin koulujen alkaessa.


      • tyytyväinenköyhä
        Mayja-70 kirjoitti:

        Kaikilla ei ole sinunlaistasi äitiä, joka innostaisi pieneksi emännäksi.
        Kodissa on oltava lämpöä, elämänmyönteisyyttä ja vähän rentoa elämää.
        Et varmaan kuulu niihin vanhempiin, jotka pakottavat lapset täyttämään
        sinun täyttämättä jääneet toiveesi, kun sait perheen niiden esteeksi.
        Et varmaan seiso korvan juuressa räksyttämässä: "Enemmän ja parempaa".
        Taidat katsoa vähän sormien välistäkin, jos joku muffins sattuu kypsymään vinoksi. Silloin sitä uskaltaa uskaltaa kokeilla uutta ja oppii kiinnostavaa.
        Tytöt tuntevat turvallisuutta ja luottavat itseensä enemmän tietäessään kykenevänsä hoitamaan kotia ja tekemään siitä viihtyisän perheelle.
        Toivon hyvää syksyä sinulle ja perheellesi näin koulujen alkaessa.

        Olen kyllä lapsilleni isä. Tosin ei minun mielestäni heidän äidissäkään ole mitään vikaa. Olemme kannustaneet lapsiamme tekemään itse kaikenlaista ja he ovat saannet käydä kouluakin sellaisessa koulussa, jossa opitaan omatoimiseksi.


      • Mayja-70

        Oi! No, se oli kyllä ISÄ meidän perheessä, joka sen suvaitsevaisen ja vapaan, sydämellisen hengen loi - avarsi lasten maailmaa, rohkaisi kokeilemaan siipiään.
        Äiti oli se komenteleva vääpeli, joka sai asiat rullaamaan ja piti jöötä tuvassa.


      • GFTDFRE

        Vihreät nuoret: maataloustuet pois

        Vihreiden nuorten ja opiskelijoiden liitto ViNO vaatii Eurooppa-päivän aattona Euroopan unionia
        leikkaamaan maataloustukia merkittävästi ja kohdentamaan ne kestäviin ja eettisiin tuotantotapoihin.
        Euroopan unioni on uudistamassa yhteistä maatalouspolitiikkaansa ja uuden tukijärjestelmän on
        tarkoitus astua voimaan vuoden 2015 alussa.

        - Euroopan unionin on korkea aika panostaa tulevaisuuteen ja tukea talouskasvua ekologisesti ja sosiaalisesti kestävällä tavalla.
        Tällä hetkellä EU käyttää yli kolmasosan budjetistaan maatalouteen, joka kiihdyttää ilmastonmuutosta,
        pilaa ympäristöä ja kohtelee eläimiä julmasti. Näille sadoille miljoonille euroille löytyy paljon parempiakin kohteita,
        esimerkiksi Euroopan unionin laajuisen nuorisotakuun toteuttaminen, linjaa ViNOn puheenjohtaja Veli-Matti Partanen.


        http://www.vino.fi/blog/2013/05/08/vihreat-nuoret-eun-maataloustuet-pois-elaintuotannolta/


      • c9c9c9c9
        tyytyväinenköyhä kirjoitti:

        Tulimme juuri metsästä mustikoita poimimasta, oltiin nyt kolmestaan, kun kahdella lapsistamme oli muuta menoa. Mukavasti saatiin poimituksi mustikoita, suurin osa viedään vielä tuonne koululle.
        Me ollaan aika lailla tyytyväisiä tähän elämäämme, kun me voidaan toteuttaa itseämme melko vapaasti. Lapset ovat tosiaan oppineet omatoimisiksi, tytöt lupasivat leipoa huomenna mustikkapiirakan ja tehdä vielä muffinseja. Ovat innoissaan niin keittiössä hääräämisestä!

        Ja keittolan akat kantaa teidän mustikkanne koteihinsa!
        Aloittajan muuten kannattaisi mennä marjametsän sijasta kouluun, koska tuo kirjoittaminen ei tunnu olevan vahvinta lajia: Ensin aloittaja teitittelee, mutta muuttaakin yhtäkkiä sinuttelumuotoon. Ei tosin osaa kirjoittaa sitäkään sanaa oikein.


    • nuukuuskunniaan

      Olin aamulla pari tuntia metsässä. Nyt on sitten uusien perunoiden kanssa sienimuhennosta, on puolukka-omena-kaurapaistosta, kohta kypsyy mustikkapiirakka. Marjoja jäi vielä reilusti säilöttäväksikin. Jos ette itse tarvitse marjoja, voi niillä ilahduttaa lähimmäistään.

      • Mayja-70

        Miten kannustava kirjoitus! Näen sinut häärimässässä tyytyväisenä keittiössäsi metsän aarteiden kanssa. Hyvät tuoksut leijailevat ulos asti.
        Jos oli ennen metsälle menoa paha mieli, niin siellä havujen aromaattiset öljyt nostivat mielipahan pois. Nyt on kevyt mieli ja hymy huulessa.
        Sait vähän voimisteluakin siinä samassa varpujen puoleen kumartuessasi.
        Poulukat punaisin poskin saivat veden herahtamaan kielelle.
        Sienet pehmosilla mättäillään odottivat poimijan lämmintä kättä.
        Sait korisi täyteen hyvyyksiä, makuja, tuoksuja ja olet hyvilläsi.

        Itse tein eilen purkillista mustikkahilloa kaurahiutaleiden ja yuoghurtin kanssa. Annan uuden tattisadon muhia vähän isommaksi pihallani.
        Sienimuhennos tekee ravitsevasta kalasta maukkaan juhlaruoan!

        Tein eilen myös saunaöljyä talveksi. Koivunlehtiä puhtaaseen purkkiin,
        mixaa rikki mieliöljyssä ja anna muhia pari viikkoa. Siilaa sitten jääkaappiin.
        Ihana koivuntuoksu täytttää saunan, kun sivelet sitä kasvoista varpaisiin. Anna vaikuttaa pestyllä iholla lauteiden lämmössä. Varo, jos olet allerginen!
        Kokeile ensin pienemmällä määrällä. Huuhtele jälkeenpäin.
        Koivuöljy puhdistaa ja rauhoittaa syvältä ja notkistaa ihon ja lisää vastustuskykyä. Siilatun koivumurskan jaan jääkaappiin sopiviin osiin jalkahoitoa varten. Koti-SPA on Viron SPA:ta verrattomampi!


      • HGFTRF

        Eurostatin tilastokirjan Agriculture and fishery statistics:n mukaan Suomessa
        maataloustuotannon arvosta oli tukia noin 59 prosenttia.
        Norjassa tuki oli 37 prosenttia, Irlannissa 31, Sveitsissä 29,
        Ruotsissa 21 ja EU:ssa keskimäärin 16 prosenttia tuotannon arvosta.
        OECD:n julkaisusta Agricultural Policies in OECD Countries ilmenee,
        että muissa korkean maataloustuen maissa, Japanissa, Etelä-Koreassa ja Islannissa,
        tukitasot ovat myös selvästi alhaisemmat kuin Suomessa.
        Tällä saamme EUn kalleimman ruokakorin ja lainaamme miljardeja euroja,
        jotta tämä ruletti pyörisi.


    • mopohukassa

      Onpa hävitön aloittaja miten puhuu ihmisille, sulta itseltäsi saisi loppua ruoka kun olet noin ylimielinen. Mene sinne metsään ja poimi koko suomelle marjat niin voit olla parempi ihmisenä.

      • Mayja-70

        Aloittajalla on kva ahdistus ja mieli maassa. Ei pidä ottaa henkilökohtaisesti.
        Vieras ei voi toisten ongelmia ratkaista. Ne on selvitettävä itse, miten sopii.
        Tämä aloittaja purkaa pahaa oloaan vähää väliä huudahdellen työhön menosta. Ei kai, rassu, ole itse saanut työtä ja joku patistelee häntä samoin.


      • GFDRES

        Elintarvikkeet ovat Suomessa Euroopan keskitasoa kalliimpia, kertoo Tilastokeskus.!!!!!!!!!


        Suomi hintavertailussa: Tämä tuote 70%



        Elintarvikkeet ovat Suomessa Euroopan keskitasoa kalliimpia, kertoo Tilastokeskus. Ruoka ja alkoholittomat juomat maksavat Suomessa 20 prosenttia enemmän kuin Euroopan maissa keskimäärin.
        Ruoan hinta on Suomessa euroalueen korkein.

        Sen sijaan alkoholi on Suomessa koko Euroopan unionin kalleinta. Alkoholin hinta on Suomessa peräti 70 prosenttia EU-keskiarvoa korkeampi.

        EU:n halvinta alkoholia nautitaan Romaniassa. Erilaisten verotuskäytäntöjen vuoksi erot eri maiden alkoholin hinnoissa ovat erittäin suuret.

        Tupakkatuotteet ovat puolestaan Suomessa keskihintaisia.

        Norja ja Makedonia eivät kuulu Euroopan unioniin.

        Hinnoiltaan keskimääräistä edullisempia EU-maita ovat muun muassa Viro, Liettua, Unkari ja Puola.

        Tarkemman hintavertailun voit katsoa tästä.
        http://www.uusisuomi.fi/raha/96072-suomi-hintavertailussa-tama-tuote-70


        Vain Suomessa: Näin rajusti ruoka ei kallistu missään

        Ruuan hinta nousee Suomessa nyt vauhdikkaimmin koko Euroopassa. Myös muut hinnat nousevat Euroopan huipputahtia.
        Taloussanomat selvitti, mistä hintojen kova nousu johtuu.
        Mikä nostaa hintoja Suomessa muita enemmän kun raaka-aineiden hinnanousu on kaikille sama? Kenen taskuun hinnanousu valuu?
        Elintarvikkeiden hinnat kohosivat maaliskuussa 6,7 prosenttia vuotta aiemmasta. Nousu on nopeampaa kuin missään muussa vanhassa EU-maassa. (Katso maakohtaiset tiedot taulukosta jutun lopussa.)

        – Ruotsissa ruuan hinta on noussut vähän toista prosenttia, Tilastokeskuksen kehittämispäällikkö Ilkka Lehtinen kertoo.
        Tuntuu siltä, että aina, kun on joku globaali hinnanmuutos, peesaajia riittää. En pysty todistamaan tätä, mutta vaikuttaa siltä, että teollisuus ja kauppa nostavat tällöin helposti katteitaan.

        Mankinen myöntää, että osa yrityksistä on voinut nostaa siivujaan.VAIN SUOMESSA ON AHNEET YRITTÄJÄT!!!!!

        Myös muut hinnat nousevat Suomessa vauhdikkaammin kuin monissa muissa maissa. Kuluttajahinnat nousivat Suomessa maaliskuussa 3,3 prosenttia vuotta aiemmasta. EU:ssa ne nousivat keskimäärin 2,6 prosenttia.
        http://www.taloussanomat.fi/kauppa/2011/06/01/vain-suomessa-nain-rajusti-ruoka-ei-kallistu-missaan/20117655/12


    • Eläkkeelläkiirettä

      Kyllä kelpaa ja Hirvenlihat on pakastettu ja PONTIKKAA tippuu justiinsa.

      • Mayja-70

        Jos viina ja terva ei auta, tauti on kuolemksi. Isovanhempien viisautta.
        Olet nähtävästi varautunut Siberiasta tulevaa "Mammuttivirusta" vastaan :-D


      • sdews

        MINKÄ TAKIA MAATALOUSYRITTÄJILLE maksetaan tukia?

        Niin aloin kyselemään miksi näille maatalousyrittäjille ja karjatalous yrittäjille
        maksetaan tukia,
        kun ei ne tee töikseen mitään ne yrittäjät.
        Ne vain makoilee etelän hiekkarannoilla ja valtion ja kunnan palkkaamat työntekijät
        tekee ne työt täällä kotimaassa.
        Ne käy vain palkat nostamassa täällä ja nauttivat auringosta.

        Itse olin 50 vuotta töissä ja minulle ei kyllä maksettu mitään tukia.
        Minun täytyi tulla toimeen sillä mitä minä siellä tienasin.

        Olen sitä mieltä, että nämä maajussit ei tarvitse mitään tukia,
        pois vain kaikki tuet niin saadaan vähän tuota valtionvelkaakin lyhennettyä ja
        nuorisollekin töitä vähäsen?


    • Kiärijä

      Nato virus on pahin.

      • fdcxdsew

        Maanviljelijä pääsee eläkkeelle jo 56-vuotiaana!!!!



        maanviljelijä voi nykysäädösten mukaan päästä eläkkeelle 56-vuotiaana, ja "uinuvalle" eläkkeelle jo 51-vuotiaana.

        Kun maanviljelijä alkaa halutessaan 56-vuotiaana saada ns. luopumistukea, sitä ei kutsuta eläkkeeksi, vaan se on kepun terminologiassa "eläkkeen tyyppinen korvaus". Kaiken lisäksi maanviljelijöiden eläkkeet maksetaan sataprosenttisesti valtion varoista.

        "sama mikä nimi, mutta se mahdollistaa joka tapauksessa vetäytymisen maatalouden yrittäjätyöelämästä huomattavasti aiemmin kuin palkansaajat. Luopujien puolisot voivat vetäytyä yrittäjä-työelämästä vielä aiemmin."

        Kun pellot luovutetaan lähisukulaiselle, pääsee luopumistuelle 56-vuotiaana ja "uinuvalle" luopumistuelle jo 51-vuotiaana, jolloin tukea aletaan maksaa luopujan täyttäessä 56 vuotta. Lähisukulaisiksi katsotaan luopujan tai hänen puolisonsa lapset aviopuolisoineen sekä luopujan tai hänen puolisonsa sisarusten lapset puolisoineen.

        http://naskinen.blogspot.com/2009/03...keelle-56.html

        Demarin haastattelema SAK:n apulaisjohtaja Kaija Kallinen arvelee, että maanviljelijät pääsevät jatkossakin eläkkeelle jo 56-vuotiaina ja niin sanotulle uinuvalle eläkkeelle jo 51-vuotiaana.

        Pääministeri Matti Vanhasen (kesk.) hallituksen eläkepäätös ei koske maanviljelijöitä. Sosiaalidemokraattien äänenkannattaja Uutispäivä Demari kertoo keskiviikkona, että maataloudesta voi päästä edelleen eläkkeelle 56-vuotiaana ja "uinuvalle" eläkkeelle jo 51-vuotiaana.

        Keskustassa katsotaan lehden mukaan, että luopumistuki ei ole eläke ollenkaan, vaan "eläkkeen tyyppinen korvaus",

        Lahden haastattelema SAK:n apulaisjohtaja Kaija Kallinen sanoo, että tätä eläkkeen tyyppinen korvaus mahdollistaa joka tapauksessa maatalouden harjoittajan vetäytymisen yrittäjätyöelämästä huomattavasti aiemmin kuin palkansaajat.

        Kallisen mukaan luopujien puolisot voivat vetäytyä yrittäjätyöelämästä vielä aiemmin.

        Kallinen sanoo lehdessä, ettei voi ottaa kantaa siihen, aikooko hallitus säilyttää maatalouden eläkkeet ennallaan, koska hallitus ei ole kertonut asiasta mitään. Hallituksen politiikkariihessä ei siitä ole sanottu halaistua sanaa.

        http://www.esaimaa.fi/Online/2009/03...200916722996/4


    • Puoletvariksenmarjoja

      Pistin paloiks viinimarjapensaan tai en ihan ehtiny kokonaan, ku lapsi tuli siihen väliin parkumaan, että "älä, älä...". Ärsyttää, kun joka syksy puska äityy vääntämään punaisia paholaisiaan niin rutostii ja munko ne muka pitäis kerätä, hä? Tuhlaisin vai kallista aikaani kykkimällä jonkun rehentelevän rehottavan pensaan juurella, ei onnistu. Teen mieluummin ekologisen teon ja annan etanoiden ja räkättien popsia ne. Onneksi niin paljon ehin nirhata sitä puskaa, että ihme on, jos se vielä ens kesänä on hengissä, sitten kyllä nirhaan sitä lisää - salaa. Mansikat ja v-tut ostin torilta, maksoin niistä mansikoita. Niistäkin varmaan loppupeleissä menee puolet roskiin, niinku joka vuosi, kun emmää jaksa niistä mitään kokata, mut näön vuoksihan niitä pitää pakkasessa tietty olla, jos vaikka anoppi sattuis kurkistamaan. Mustikat keräsin itelle ja vanhalle äiteelle puolipakolla. Äitee nimittäin istu kiikkustuolissaan niin räjähdysherkän näkösenä, kun loikoilin soffalla peräti hetken aikaa tai saatto siinä mennä tunti kaks tai puolipäivää, eihän sitä ajankulua nyt aina huomaa. Onneks omalta maalta löyty niitä helvatan mustikoita, viiskyt raskasta askelta talon nurkalta mettään ja siinä ne ootteli mua - muori oli tyytyväinen, mä en.

      • Mayja-70

        ;-D Sinua saa nauraa kyyneleet silmissä! Naisen elämä ei ole aina herkkua!
        Hoida siinä koti, miehet, lapset, vanhukset, kuuntele kaikkien komentelua!
        Syksy on kovaa, työteliästä aikaa. Kuka kysyy, tarvitsetko sinä apua, kun selkääkin särkee ja vielä vähemmän, mitä sinä haluat? Työtä piisaa koko ajan.
        Kritiikkiä, vaatimuksia riittää. Saitko edes kiitosta palkaksesi?
        Syötiin pienenä variksenmarjoja. Sisko tuli kipeeksi. Minusta tuli varis.


      • Ihanhöperöä

        Ai kiitosta? Äitee oli kekseliäs ja päätti räjäyttää ihan "itse tehdyn pommin", äity ihan marttyyriksi marmattamaan ruokapöydässä leipä suussa, että "Et sä mua rakasta.". Että mitäkö??! Just, poimin mustikat sille, perkasin, pussitin, lappuja teippailin ja pakastin ja sitten vanhuksen päässä välähtää, ettei tuo rakasta kummiskaan. Ihan sama näköjään, vaikka päivänkakkaran sille ojentaisin ja kehottasin siitä laskemaan, että rakastanko vai enkö, yhtä ennalta arvaamaton lopputulos. Siinä sitten koko suku ruokapöydässä huulinpyöreänä, silmät ymmyrkäisinä ja miesväelläkin korvat punakkana hehkuen lappo sitä niin tulista keittoa sisuksiinsa ja kuunteli, kun kaks harmaapäistä "niskavaaran emäntää" otti yhteen, että mistäkö tämä kaaos nyt tällä kertaa alkoi ja mihin se loppuu - nähtäväksi jää.


      • Mayja-70
        Ihanhöperöä kirjoitti:

        Ai kiitosta? Äitee oli kekseliäs ja päätti räjäyttää ihan "itse tehdyn pommin", äity ihan marttyyriksi marmattamaan ruokapöydässä leipä suussa, että "Et sä mua rakasta.". Että mitäkö??! Just, poimin mustikat sille, perkasin, pussitin, lappuja teippailin ja pakastin ja sitten vanhuksen päässä välähtää, ettei tuo rakasta kummiskaan. Ihan sama näköjään, vaikka päivänkakkaran sille ojentaisin ja kehottasin siitä laskemaan, että rakastanko vai enkö, yhtä ennalta arvaamaton lopputulos. Siinä sitten koko suku ruokapöydässä huulinpyöreänä, silmät ymmyrkäisinä ja miesväelläkin korvat punakkana hehkuen lappo sitä niin tulista keittoa sisuksiinsa ja kuunteli, kun kaks harmaapäistä "niskavaaran emäntää" otti yhteen, että mistäkö tämä kaaos nyt tällä kertaa alkoi ja mihin se loppuu - nähtäväksi jää.

        Oi sinua-rukkaa! Kyllä muistan samanlaiset tunnelmat omasta pirtistä.
        Sitä vanhempien rakastamista ei kykene mitenkään osoittamaan tarpeeksi monta kertaa. Ei kukkasin, palveluin, sanoin... Aina kaivataan lisää paijausta.

        Niskavuoren emännät! Joo, tytär tullut äitiinsä! Ole ylpeä, jos sinullakin on ruista ranteissa ja saat asiat pyörimään. Niitä renkejä riittää, jotka nojaavat kuokan varteen odottaen ohjeita. Jonkun täytyy tietää, mitä tehdä seuraavaksi ja miksi.

        Koita nyt kestää vielä vähän aikaa, niin elämäsi helpottuu.
        Keräät kuin rahaa pankkiin oman vanhuutesi tullessa.


    • sjdfladkjflködjafjöad

      Meillä mustikat, puolukat ja sienet kasvaa pishassa. Meidän piha on metsässä. Ollaan aina metsässä. Luetaanmetsässä syödään metsässä.
      Metsä on tullut pihaamme.

      • Mayja-70

        Kun elät metsässä, niin minkä puun sinfoniasta pidät niten?
        Koivun kullanvihreiden lehtien helisevästä kepeydestä?
        Lehmuksen terttujen rauhaa ja hunajaista tuoksua antavasta leyhytyksestä?
        Männyn aromisesta ja lohduttavasta tuulensuhinasta neulasten kruunussa?
        Sireenien jäykkäniskaisesta, ylhäisestä väriloistosta?
        Vaahterien leveiden lehtien kohinasta - kuin enkelien siipien huminasta?
        Kuulostelen juuri vaahteroiden herkistävää huminaa ikkunan takaa.

        Ja se varjojen tanssi pihamaalla auringon kaartuessa idästä länteen!
        Kyllä meillä Pohjoismaissa on paljon, mitä eteläisissä ei koskaan saa nauttia
        auringon porottaessa suoraan pään päällä ilman varjon varjoa! Karmeaa!

        Minulla on vielä useampia puita valita, joiden alla mietiskellä ja nauttia.
        Joten elän Metsästä, Metsässä ja menen pian Metsään...


    • vaan.kun.ei.saa

      Työttömät eivät TE-keskuksen mukaan saa kerätä metsäantimia, koska eivät silloin ole työmarkkinoiden käytettävissä. Keräilyharrastus katkaisee siis tuet, jolloin työttömältä loppuu myös toimeentulo.

      • onneksieitarvimennä

        Kukapa sinnemetsään menisikään. Minusta ainakin on kivampi oll aisällä kotona, lukea, katella telkkuu tai nukkua. Miksi mennä metsään, siellä on itkikoita eikä mulla oo edes röttelövaatteita tai saappaitakaan, eikä haluakaanm ennä sinne.
        Olen koti ihminen.


      • töitäsinulletarjolla
        onneksieitarvimennä kirjoitti:

        Kukapa sinnemetsään menisikään. Minusta ainakin on kivampi oll aisällä kotona, lukea, katella telkkuu tai nukkua. Miksi mennä metsään, siellä on itkikoita eikä mulla oo edes röttelövaatteita tai saappaitakaan, eikä haluakaanm ennä sinne.
        Olen koti ihminen.

        Voisithan riistakameroiden välityksellä toimia thaimaalaisten työnjohtajana. Katsoa googlen satelliittikuvista hyvät marjakankaat ja ohjata thaimaalaisia paikalle.

        Etätyö sopii työttömälle hyvin.


    • marjastukseen_pettynyt

      Ajattelin tienata vähän ylimääräistä ja lähdin marjametsään. Ajoin lopulta lähes 120 kilometriä, ennen kuin löysin marjamättäät, joita ei oltu vielä poimittu tyhjiksi. Sekin alue oli aika vaatimaton, joten sain kuudessa tunnissa kasaan vähän vajaat kaksi (2) ämpärillistä puolukkaa. Vapailla markkinoilla ämpärillisestä maksetaan 15 euroa!! Eli 30 euroa miinus 120 km ajoa 6 tuntia työtä eväät marjapoimuri puhdistuslaitteet ämpärit... Ei oikein haise bisnekselle :-P
      Eli nämä puolukat syön ihan itse. Tosin kaupasta olisin saanut halvemmalla ja vähemmällä vaivalla, mutta sainpa edes raitista ilmaa... Mutta jokainen, joka vastaisuudessa haluaa lähettää työttömät ja muut köyhät (mm. meidät pienyrittäjät) "tienaamaan" marjametsään, vetäköön päänsä vessanpöntöstä :-O

      • pusinessasjusual

        Et vain ole riittävän bisnes-henkinen: varusteet marjanpoimintaan pitää lainata ystävänpalveluksena, marjat poimituttaa lähistön lapsilla karkkipalkalla ja mummoilla kahvipaketin vastikkeeksi. Itse hoidat jatkojalostuksen eli keräät puolukat kasaan laatikoihin, jotka olet hakenut marketista ilmaiseksi. Sitten soitat tukkurille, että marjankeräys virtanen & co toimitusjohtaja tässä, hakekaas marjat pihasta. Pistät anomuksen ELY-toimistolle, jotta saat elinkeinotukia ja muita palkkioita, kun työllistät ihmisiä ja toimit akkutuotannossa.

        Muistat vielä antaa lehtiin haastattelun, jossa moitit kuinka laiskoja työntekijäsi ovat ja miten raskasta marjankeräysbisnes on. Lupaa laajentaa toimintaasi, jos vain tarvittavia resursseja ja osaavia työntekijöitä löytyy ja kunta antaa tarpeelliset investointituet valtionlainojen jatkeeksi.

        Eiköhän se siitä lähde!


    • EttäsKehtaat

      Koska aloittaja KIROAA Jumalaa ja köyhiä, saa hän Raamatun mukaan omaan elämäänsä KIROUSTA!!!

    • hattupäästäkunpuhut

      Ärsyttää nämä köyhien huonolla asemalla iloittelevat ja omaa poliittista tai maailmankatsomuksellista agendaansa julistavat taliaivot. Sitähän ne varmaan just ajaa takaa, mutta rajansa se on köyhänkin vieterillä.

    Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1651
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      29
      1319
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      64
      1224
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1122
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      28
      1066
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1046
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      11
      1036
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1009
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      1001
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      2
      996
    Aihe