Simply Clever

mukavaa.autoilua

26

203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyykynmaa

      "4. Tavaratilan valo irtoaa taskulampuksi"

      Peilit irtoaa käsipeileiksi ja takapenkki irtoaa takapihalle ryyppyremmin sohvaksi? jep jep

    • OikeastIhYÖDYLLINENoMIN

      2. Kaikki ikkunat raolleen yhdellä napilla

      Ainakin Volkswagen-konsernin merkeistä löytyy ominaisuus auton kaukoavaimesta, jolla saa aukaistua tai suljettua kaikkia sivuikkunoita samanaikaisesti halutun määrän. Painamalla avaimesta ovien aukaisupainiketta pohjassa ikkunat aukeavat, ja päinvastoin sulkeutuvat painamalla lukituspainiketta pohjassa. Näppärää kesähelteillä, jos haluaa jättää ikkunat raolleen kauppareissun ajaksi.

      • apukoulu-skooda

        Ja normaaleissa autoissa tämä toiminto on itsestäänselvyys, vain apukoulu-skoodan tapauksessa toiminnosta pitää kirjoittaa ylistysjuttu oikein lehteen!


      • KyykkisRiehuuTaas
        apukoulu-skooda kirjoitti:

        Ja normaaleissa autoissa tämä toiminto on itsestäänselvyys, vain apukoulu-skoodan tapauksessa toiminnosta pitää kirjoittaa ylistysjuttu oikein lehteen!

        Rauhoitu hyvä poika. Iltalehti kirjoittaa vain Skodasta? Volkswagen siinä juttussa mainittiin.

        Ihan mielenkiinnosta, missä kaikissa "normaaleissa autoissa" tuo toiminto on ollut ja kuinka pitkään? Tiedät, kun uhoat.


      • 4825hjkjö

        HEHEHEHH!!
        Faijan sierrassa oli sama 90luvun puoli välissä!! Uusista en tiedä...


      • lolollolloo
        4825hjkjö kirjoitti:

        HEHEHEHH!!
        Faijan sierrassa oli sama 90luvun puoli välissä!! Uusista en tiedä...

        Kaukoohjattava keskuslukitus? Ghia? Ei ihan karvalakkimalli...

        Ei ainakaan saman ajan Pösö 306.ssa ollut tai v. 2001 Primerassa, vaikka avaimella lukot toimivatkin...


      • lolollolloo
        lolollolloo kirjoitti:

        Kaukoohjattava keskuslukitus? Ghia? Ei ihan karvalakkimalli...

        Ei ainakaan saman ajan Pösö 306.ssa ollut tai v. 2001 Primerassa, vaikka avaimella lukot toimivatkin...

        ... siis kauko-ohjattu keskuslukitus.


      • bnmow
        apukoulu-skooda kirjoitti:

        Ja normaaleissa autoissa tämä toiminto on itsestäänselvyys, vain apukoulu-skoodan tapauksessa toiminnosta pitää kirjoittaa ylistysjuttu oikein lehteen!

        Ei toyotassa, ei volvoissa , ei nissaneissa, ei citikoissa , ei siis kauheen yleinen lisävaruste.


      • Hoondamies
        KyykkisRiehuuTaas kirjoitti:

        Rauhoitu hyvä poika. Iltalehti kirjoittaa vain Skodasta? Volkswagen siinä juttussa mainittiin.

        Ihan mielenkiinnosta, missä kaikissa "normaaleissa autoissa" tuo toiminto on ollut ja kuinka pitkään? Tiedät, kun uhoat.

        Ainakin vanhassa hondassani oli tuo


    • yhssdgj

      Listassa ei mainittu skoodan konepellin tikkua jonka voi irrottaa talvella käteväksi pilkkionkivavaksi.

    • Simppeliä

      Ja Skodan ovissa on kätevä veden kuljetin, jolla saa kuljetettua raikasta sadevettä mökin saunaan, ja miksei ihan juomavedeksikin sinne, missä ei ole kaivoa, tai vesiputkia vedettyinä.....

    • jääskapakinlöytyy.heheh
    • skoda_eikä_selitellä

      Ai ai tuota kateuden määrää. Nyt röllit huomasivat oman auton alkeellisuuden ja tuli kauhea kiire selittelemään.

    • Kyykynmaa

      skodassa pitää virittää naru vasemmasta sisäkahvasta oikeaan (tai päinvastoin) ettei ovet pompsahtele kesken ajelun auki

    • kokonaanpiilossa

      Piilossa olevia ominaisuuksia? Skodassahan tunnetusti kuvitellaan olevan kaikenlaista. Yleensä kuvitellaan ajettavan jollain muulla autolla kuin mikä alla on.

    • SimplyShit

      Skodassa on tosiaankin kaikenlaisia piileviä "ominaisuuksia". Tehdas on tehnyt fiksusti, kun ei ole kertonut niistä asiakkailleen etukäteen. Myynti tipahtaisi saman tien noin 85%.......

      • OnneksiVapaaVWstä

        Kyllähän VWGroupin autoissa on niin paljon piilotettuja "ominaisuuksia", Että heikompia ihan hirvittää.......


      • buahhaaahaa

        Hehehheee. Ottaks pattiin ajella sillä alkeellisella Tojolla?


    • ongelmakippoja

      Skodassa mittarissa 80.000 ja ensimmäinen laatikko vaihdettiin monien korjaamolla käyntien jälkeen 74.000 ajettuna aika päivälleen takuuajan loppuessa. 2-,3-, ja 5-vaihteissa lähes alusta saakka ongelmia "huomaamattoman" vaihtamisen kanssa, sekä ylös että alas. Kertaalleen vaihdettiin 53.000 ajettuna MGNBOXI, mutta lopullinen tuomio laatikolle olikin sitten kytkimen loppu.

      Uudella laatikolla ajettu nyt 7.000 ja jo nyt samansuuntaisia ongelmia uusina pienten vaihteiden kanssa kaupungissa välillä todella epämukavia "huomaamattomia" vaihtoja. Ei myöskään vaihda alamäissä isommalle vaan huudattaa esim 3:lla kierroksia 3.000:n päälle nopeuden nousetessa reilusti yli 60:n.

      Eli minkälaisia kokemuksia löytyy käyttäjiltä. Onko minulla vain huono tuuri DSG:n kanssa?!


      Onhan noita ongelmia ollut, sekä vaihteiston ohjauksessa ja mekaniikassa. Äkkiä takasin liikeeseen, noilla on varaosa takuu


      Kannattaa ostaa oikea automaattiauto momentinmuuntimella. Kakkosautossa 400.000 mittarissa ja ei minkäänlaisia ongelmia :)

      VAG ei osaa tehdä nykyisin kuin kolmenlaisia autoja:

      1. Ylikalliita

      2. Pakastinkin on lämmin noihin verrattuna

      3. DSG-laatikot synonyymi murheille

    • faktatjatunne

      Osaan meistä puree fatkat ja osaan tunne. Minulla uusi Octavia, työkaverilla uusi saksalainen "premium". Kysyin onko siinä tutkalla varustettu edessä olevaa autoa seuraava vakionopeussäädin. Työkaveri sanoi että ei ole koska se olisi ollut tuhansia euroja maksanut lisävaruste. Skodaankin se piti ruksata tilauspaperiin mutta maksoi muistaakseni vain noin 300 eur. Sitten kysyin onko portaattomasti säädettävät selkänojat etupenkeissä - eihän niitä kaikissa saksalaispremiumeissakkaan ole.... lopetin tenttauksen jotta en olisi suotta kiusannut uuden premiumin ostanutta yhtään enempää.

      Sen kyllä myönnän että DSG-laatikoiden kestävyysharmit menevät yli ymmärryksen, mutta eivät ne muutkaan merkit viattomia ole. Autoja kun ei suunnitellakaan kestämään kuin se noin 200000 km. Auton keskimääräinen romutusikähän on Euroopassa on noin 14 vuotta, jossa bensa-autolla on ehditty ajaa keskimäärinn noin 150000 km ja dieselillä noin 250000 km. Japanissa kilsoja kertyy vielä vähemmän ennen kuin auto menee paalattavaksi.

      • Kyykynmaa

        "Sen kyllä myönnän että DSG-laatikoiden kestävyysharmit menevät yli ymmärryksen, mutta eivät ne muutkaan merkit viattomia ole."

        Tuo oli faktaa. Harmi vain että loput viestistäsi oli Skodaan liittymätöntä offtopiia jota ei tällä palstalla kaivata.


      • onnekaskoolen

        Minkälainen on portaallisesti säätyvä selkänoja istuimessa? En ole vielä moiseen törmännyt vaikka autoilua on takana melkein 30 vuotta.


      • siinä_vastaus
        onnekaskoolen kirjoitti:

        Minkälainen on portaallisesti säätyvä selkänoja istuimessa? En ole vielä moiseen törmännyt vaikka autoilua on takana melkein 30 vuotta.

        No kato Tojossa sellainen on. Siis selkänoja pystyasento ja kun haluat kallistaa selkänojaa, vaihdat lyhyemmän 2x4:n (siis 50 mm x 100 mm lankku) takapenkin ja selkänojan väliin.


      • Bemarissa
        onnekaskoolen kirjoitti:

        Minkälainen on portaallisesti säätyvä selkänoja istuimessa? En ole vielä moiseen törmännyt vaikka autoilua on takana melkein 30 vuotta.

        Sitten et ole ajanut perusvarusteisella BMW:llä. Vedetään lukituksen irroitusvipua jolloin selkänojan kallistus on irti ja selkänoja kallistuu taaksepäin löysää jousta vasten. Kun päästää vivusta irti, selkänoja lukittuu johonkin portaaseen. Vaikea löytää sopivaa asentoa.

        Autossa jossa on portaaton säätö käsipyörää pyörittämällä kuten VW-ryhmän vehkeissä, saatan säätää selkänoja eri asentoon myös ajon aikana pitkällä matkalla. Tuolla lukitusvipu - jousi - porrassysteemillä ei uskalla säätää ajaessa, koska olisi liian iso riski turvallisuudelle.

        Myös korkeussäätön on perusbemarissa samalla systeemillä. Kun vetää vipua, istuin on tavallaan irrallaan jousen varassa ja sitten ratista kiskomalla pitää nostaa kannikat sopivalle korkeudelle ja penkki seuraa kannikoita ja sitten päästää vivusta irti. Todella hankalaa esim, VW-ryhmän pumppuvipuun verrattuna ja erittäin vaarallista jos yrittää säätää vähänkin ajon aikana.


      • tsuppadaijuudaijuun
        Kyykynmaa kirjoitti:

        "Sen kyllä myönnän että DSG-laatikoiden kestävyysharmit menevät yli ymmärryksen, mutta eivät ne muutkaan merkit viattomia ole."

        Tuo oli faktaa. Harmi vain että loput viestistäsi oli Skodaan liittymätöntä offtopiia jota ei tällä palstalla kaivata.

        Kyykmania ei palstalla kaivata, mutta saat kiukutella sananvapauden kunniaksi omiasi.

        Saksalaisiin premium-merkkeihin Skodaa nimenomaan verrataan. Kts. Omat postauksesi. Niin se vain on. Älä sekoile.

        Emme ota esille Tojotaa tai shitikkaa, emme tietenkään. Eivät ne palstalle kuulu. Saksalaiset Premium-autot kyllä.


      • skoda_paras_valinta
        tsuppadaijuudaijuun kirjoitti:

        Kyykmania ei palstalla kaivata, mutta saat kiukutella sananvapauden kunniaksi omiasi.

        Saksalaisiin premium-merkkeihin Skodaa nimenomaan verrataan. Kts. Omat postauksesi. Niin se vain on. Älä sekoile.

        Emme ota esille Tojotaa tai shitikkaa, emme tietenkään. Eivät ne palstalle kuulu. Saksalaiset Premium-autot kyllä.

        Niin, olisi kohtuutonta verrata Skodaa esim. Tojoon. Kun Skodaa vertaillaan Mersuun tai Bemariin, on vertailukohde jo hieman enemmän tasväkinen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe