Etsintätehtävä Pokemon-kemiläisille

kallista_on

https://www.eura2007.fi/rrtiepa/projekti.php?projektikoodi=A32201

Kemiin toteutettiin maahanmuuttajalasten iloksi ja aktivoinniksi 3 valoteosta, joihin käytettiin rahaa:
Myönnetty EU- ja valtion rahoitus: 66 220
Toteutunut EU- ja valtion rahoitus: 62 826
Suunniteltu julkinen rahoitus yhteensä: 84 600
Toteutunut julkinen rahoitus yhteensä: 78 751. (tämä kai tarkoittaa Kemin veronmaksajien maksamaa osuutta)
Ilmeisesti tämän projektin suunnittelu maksoi erikseen (?kolminumeroisia summia), eiväthän suunnitelmat ole ilmaisia.
Kaupungintalon seinässä ole teos ollut rikki ja huonolla paikalla, korjauskulut ovat olleet suuret (kuinka suuret?).
Kulttuurikeskuksen katolla oleva valoteos ei ole toiminut (?ollenkaan).
ETSINTÄTEHTÄVÄ: Missä on kolmas teos?

19

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v_eronmaksaja

      Valtion rahoitus: kyllä monet kemiläiset maksavat myös valtionveroa.

    • Se_kolmas

      on tämän kyltin (poistettu) oikealla puolen. Parkkipaikan vieressä sellainen ihmeellinen rytöläjä jossa joskus ne valot paloi. Ei pala enää, mut hökötys on paikallaan? https://goo.gl/maps/i7T59dMcb3M2

      • kallista_on

        Linkki ei auennut koneellni. Minkä parkkipaikan missäpäin kaupunkia?
        Olen asunut täällä vasta 3 vuotta niin ei ihme etten ole löytänyt tuota kolmatta.


      • kallista_on
        kallista_on kirjoitti:

        Linkki ei auennut koneellni. Minkä parkkipaikan missäpäin kaupunkia?
        Olen asunut täällä vasta 3 vuotta niin ei ihme etten ole löytänyt tuota kolmatta.

        Sain nyt auki.


      • ei.hyvänen-aika

        Käsittämätöntä rahanhaaskausta. Tuolla summalla olisi saanut esimerkiksi kirjastoon yli 10 000 kpl kirjoja, pelejä, musiikkia... lapsille, niitä olisi edelleenkin käytössä jos olisi hyvin valittu.
        Taikka päiväkoteihin ja kouluihin materiaalia paljon.


      • Niin_tai

        uusi kirjastoauto.


      • ei-taideystävä
        ei.hyvänen-aika kirjoitti:

        Käsittämätöntä rahanhaaskausta. Tuolla summalla olisi saanut esimerkiksi kirjastoon yli 10 000 kpl kirjoja, pelejä, musiikkia... lapsille, niitä olisi edelleenkin käytössä jos olisi hyvin valittu.
        Taikka päiväkoteihin ja kouluihin materiaalia paljon.

        Nyt olen kaikki nähnyt!
        Kamala rautahökötys kulttuurikeskuksen takaa poistettava rumentamasta kaupunkia!
        Katolta roikkuva ..... poistettava välittömästi, se on vaarallinen, heiluu tuulessa, voi pudota jonkun maahanmuuttajalapsen päähän, kun maahanmuuttajalapsi on mennyt siitä iloitsemaan ja aktivoitumaan.


      • huononen.aika
        ei-taideystävä kirjoitti:

        Nyt olen kaikki nähnyt!
        Kamala rautahökötys kulttuurikeskuksen takaa poistettava rumentamasta kaupunkia!
        Katolta roikkuva ..... poistettava välittömästi, se on vaarallinen, heiluu tuulessa, voi pudota jonkun maahanmuuttajalapsen päähän, kun maahanmuuttajalapsi on mennyt siitä iloitsemaan ja aktivoitumaan.

        Hyvänen aika, sehän on melkein irtipoikki. Eikö päättäjät ollenkaan harrasta taidetta, että huomaisivat tuonkin vaarallisen roikun.


      • kuntamuuttanut
        ei-taideystävä kirjoitti:

        Nyt olen kaikki nähnyt!
        Kamala rautahökötys kulttuurikeskuksen takaa poistettava rumentamasta kaupunkia!
        Katolta roikkuva ..... poistettava välittömästi, se on vaarallinen, heiluu tuulessa, voi pudota jonkun maahanmuuttajalapsen päähän, kun maahanmuuttajalapsi on mennyt siitä iloitsemaan ja aktivoitumaan.

        En ollut vielä Kemissä kun ne tehtiin ja ilmeisesti olivat toimiviakin, vai olivatko? Kysymykseni kuuluu että oliko näistä paljonkin iloa maahanmuuttajalapsille? En oikein käsitä, kuinka voisi olla ollut. Vai tulivatko silloiset maahanmuuttajalapset niin alkeellisista oloista, etteivät olleet nähneet valoa, ja olihan se sitten tietenkin ihmeellistä. Mutta valon olisi heille voinut näyttää mielestäni jotenkin toisella tavalla, halvempaakin olisi ollut.


      • taiteen.katselija
        ei-taideystävä kirjoitti:

        Nyt olen kaikki nähnyt!
        Kamala rautahökötys kulttuurikeskuksen takaa poistettava rumentamasta kaupunkia!
        Katolta roikkuva ..... poistettava välittömästi, se on vaarallinen, heiluu tuulessa, voi pudota jonkun maahanmuuttajalapsen päähän, kun maahanmuuttajalapsi on mennyt siitä iloitsemaan ja aktivoitumaan.

        Tavallisesti taidetta katselevat toteavat, että 7-vuotias lapsikin olisi tuollaisen osannut tehdä. Mutta kun katselen tuota häkkyrää, niin luulen että vaikka minulle olisi maksettu tuo 100 000 euroa niin en siltikään olisi onnistunut tekemään noin rumaa.


      • yli_satatuhatta_rahaa
        kuntamuuttanut kirjoitti:

        En ollut vielä Kemissä kun ne tehtiin ja ilmeisesti olivat toimiviakin, vai olivatko? Kysymykseni kuuluu että oliko näistä paljonkin iloa maahanmuuttajalapsille? En oikein käsitä, kuinka voisi olla ollut. Vai tulivatko silloiset maahanmuuttajalapset niin alkeellisista oloista, etteivät olleet nähneet valoa, ja olihan se sitten tietenkin ihmeellistä. Mutta valon olisi heille voinut näyttää mielestäni jotenkin toisella tavalla, halvempaakin olisi ollut.

        Tuolla hinnalla olisi saanut keskustaan aika paljon lisää ns. jouluvaloja, jotka olisivat lisänneet kaupungin viihtyisyyttä pimeänä vuodenaikana.


    • wywy

      Tätähän se on ollut täällä aina, käsittämätöntä SUURUUDEN HULLUUTTA.

      • RahatLoppuuKyllä

        Ihmeellistä että tuollaisilla perusteluilla EU lähtee mukaan???


    • Vieläkö.se

      karmea rakennustelineitä muistuttava häkkyrä on uimahallin ikkunan läheisyydessä?
      Luulin sen olevan jäänne rakentamisen ajalta, mutta viisaammat tiedottivat sen olevan jonkun nimekkään taiteilijan veistos. Jos veistos on kerroksittain ruostunutta rautaa, niin eipä ole kummonen taiteilija tarvinnut olla kun sen on kyhännyt.
      Mikähän mahtaa senkin rautakasan hinta olla?

      • v-eronmaksaja

        Paljonko maksoi kun taivaan kuva siirrettiin taivasta vasten ja paljonko on maksanut sen korjaus ja paljonko maksaa ylläpito?
        Itse tekeminenhän maksoi jo tulokseen nähden käsittämättömän paljon.


      • kallista_taidetta
        v-eronmaksaja kirjoitti:

        Paljonko maksoi kun taivaan kuva siirrettiin taivasta vasten ja paljonko on maksanut sen korjaus ja paljonko maksaa ylläpito?
        Itse tekeminenhän maksoi jo tulokseen nähden käsittämättömän paljon.

        Paljonkohan maksoi poistaminen, tarvittiin 2 nosturia. Ja eikai sitä panna takaisin?


      • OIiskohan

        noin 1000€/h aina yhdestä koneesta?


      • toivottavastiEiTakaisinT
        OIiskohan kirjoitti:

        noin 1000€/h aina yhdestä koneesta?

        Lauantaina voi olla kalliimmat hinnat kuin muulloin, ja tuntikausia ne suuret nosturit siinä olivat, molemmat yhtä aikaa.
        Sen jälkeen talo näytti uljaalta ja ikään kuin puhtaalta, tuo sininen juttu rikkoi kokonaisuuden, talon suunnitellut arkkitehti ei olisi varmaan hyväksynyt.


    • hyväNiin

      Kelmeänsinistä neliötä voi nyt etsiä jostain varastosta taikka kaatopaikalta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      376
      3441
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      179
      1498
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      66
      1267
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      144
      1142
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      853
    6. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      164
      815
    7. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      115
      792
    8. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      782
    9. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      779
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      46
      765
    Aihe