Mitä opetuslapseus sinulle merkitsee?

AvoinKysymys

Mihin se perustuu, miten vaikuttaa entä mitä siitä on seurannut?

50

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitollinen

      Opetuslapseus on sitä, että saan Jumalan antamat valtuudet muuttaa ihmisten mielet ja maailman sellaiseksi kuin seurakuntani haluaa. Voittaa mahdollisimman paljon sotasaalista saatanalta Jeesukselle. Saan loistaa Kristuksen valona koko muun maailman ollessa pahan vallassa. Ryöstää viattomat neitsyet ja vallata kirkot takaisin Jeesuksen nimessä Pyhän Hengen voimalla. Opetuslapseus ei ole mistään kotoisin, ellei se näy, kuulu tai tunnu missään!

      • AvoinKysymys

        Kiitos vaan vastauksesta mutta tätä vähän pelkäsinkin. En nyt kaivanut provoilua, vaan kiinnostaa tämä asia kun harkitsen opetuslapseuskouluun menoa. Sain vinkin, että vois olla hyvä juttu.


      • Kiitollinen

        Jeesuksen opetuslapsi on sellainen, joka muuttaa maailmaa eikä istu koneen ääressä märehtimässä joutavia. Menkää ja tehkää!

        Matt. 28:19

        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen


      • AvoinKysymys
        Kiitollinen kirjoitti:

        Jeesuksen opetuslapsi on sellainen, joka muuttaa maailmaa eikä istu koneen ääressä märehtimässä joutavia. Menkää ja tehkää!

        Matt. 28:19

        19. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen

        Entä sitten, jos taitamattomuuttani rikon tai muutan jotain huonommaksi?


      • Kiitollinen
        AvoinKysymys kirjoitti:

        Entä sitten, jos taitamattomuuttani rikon tai muutan jotain huonommaksi?

        Opetuslapseuden hengen tunnistaa siitä, ettei se kysy tuollaisia joutavuuksia. Se ei nyt vaan ole mahdollista, jos Jeesuksen jalanjäljissä mielii kulkea. Sun ongelma on se, että ajattelet liikaa. Lopeta vatvominen ja tee jotain! Jumala kyllä hoitaa hommat. Mitä enemmän saatana vastustaa ja rusikoi, sitä sitkeämmin on uskottava olevansa Jumalan lapsi. SE on oikealla tiellä olemisen merkki!!!!!!!


      • Tie.Totuus.Elämä
        Kiitollinen kirjoitti:

        Opetuslapseuden hengen tunnistaa siitä, ettei se kysy tuollaisia joutavuuksia. Se ei nyt vaan ole mahdollista, jos Jeesuksen jalanjäljissä mielii kulkea. Sun ongelma on se, että ajattelet liikaa. Lopeta vatvominen ja tee jotain! Jumala kyllä hoitaa hommat. Mitä enemmän saatana vastustaa ja rusikoi, sitä sitkeämmin on uskottava olevansa Jumalan lapsi. SE on oikealla tiellä olemisen merkki!!!!!!!

        Saatana on syyttäjä ja viekottelija. Ei Hänellä ole mitään valtaa kristittyyn, joka vaeltaa puhtaalla omallatunnolla ja vilpittömästi Jumalan Sanaa seuraten.
        Hyvin usein ihmiset kutsuvat saatanaksi omaatuntoaan, joka heitä yrittää ohjata synneistään todelliseen parannukseen.

        Kristus teki tyhjäksi perkeleen teot ristillä. Jos uskosi perustuu Saatanan vastustukseen ja rusikointiin, ei se silloin ole kovin vahvalla perustalla.


      • capiche
        AvoinKysymys kirjoitti:

        Kiitos vaan vastauksesta mutta tätä vähän pelkäsinkin. En nyt kaivanut provoilua, vaan kiinnostaa tämä asia kun harkitsen opetuslapseuskouluun menoa. Sain vinkin, että vois olla hyvä juttu.

        Noita opetuslapseuskouluja oli jo 70-luvulla. Koin jo silloin, että minulle riittää Jeesuksen opetuslapseus. Haluan seurata Jeesusta, en ihmisiä. Ja oppaaksi riittää yksin Raamattu. Se on pitänyt jalat maassa ja pään järjestyksessä.

        Uudelle uskovalle kokeneemman uskovan mentorointi voisi olla hyväkin asia, mutta vain jos se toteutetaan vastuullisesti. Ihmisten puheita kannattaa arvioida aina kriittisesti. Ja tutkia Jumalan edessä ovatko ne oikeasti Raamatun mukaisia. Nykyään Raamatustakin on paljon outoa ja huolestuttavaa tulkintaa.


      • capiche
        Kiitollinen kirjoitti:

        Opetuslapseuden hengen tunnistaa siitä, ettei se kysy tuollaisia joutavuuksia. Se ei nyt vaan ole mahdollista, jos Jeesuksen jalanjäljissä mielii kulkea. Sun ongelma on se, että ajattelet liikaa. Lopeta vatvominen ja tee jotain! Jumala kyllä hoitaa hommat. Mitä enemmän saatana vastustaa ja rusikoi, sitä sitkeämmin on uskottava olevansa Jumalan lapsi. SE on oikealla tiellä olemisen merkki!!!!!!!

        Ei kannata laittaa Jumalan antamia aivoja naulaan, koska jotkut muut ovat niin tehneet. Jos joku sellaista vaatii, niin hän haluaa vain kontrolloida sinua. Pohdiskelu liittyy uskoon olennaisesti.

        Kestävän pohjan voi rakentaa vain Jumalan edessä itse pohdiskelemalla ja etsimällä. Jos apinoi muita, eikä pyri ymmärtämään, niin uskosta tulee jonkun toisen uskoa, ei sinun omaasi. Päälleliimattu vakaumus ei kestä.

        Seurakunnan tehtävä on opettaa Raamatun sanaa. Mutta sen lisäksi Jumalalla on henkilökohtaiset läksyt jokaiselle uskovalle. Hän lähestyy lapsiaan yksilöllisesti ja omaan tahtiinsa.

        Jouduin itse seurakunnassa vietetyn nuoruuden jälkeen ottamaan aikalisän. Riisumaan kaikki väärät käsitykset ja mallioppimisen kautta tulleet tavat. Ja aloittamaan Jumalan kanssa uudelleen kahden kesken. Vasta silloin rakentui uskolleni kestävä pohja, jota eivät mielialat ja elämän olosuhteet heilutelleet.

        Kannattaa varoa kenen opetettavaksi antautuu, ainakin jos ei tunne vielä Raamattua itse kovin hyvin. Mitään ei kannata niellä valmiina, vaan kaikkea on verrattava Jumalan sanaan.


    • jari-pekka--65

      Tätä:
      1. Joh. 2:27

      • AvoinKysymys

        Kiitos, tuo oli hyvä muistutus. Olen vähän hidas uskontiellä ja välillä tuntuu etten pysy muiden perässä jääden pohtimaan kaikenlaista. Koen siitä jopa syyllisyyttä. Vaikka sitten en taas tiedä, onko Jumalan tahdon mukaista kiihdyttää "prosessia" jotenkin keinotekoisen oloisesti. Entä, jos se vieraannuttaa siitä johdatuksesta, jossa tähän saakka olen ollut. Tuntuu, että paine kiiruhtaa tulee enemmänkin ulkopuolelta. Itse olen tyytyväinen tähän nykyiseen tilanteeseen. Tuntuu lihalliselta se ajatus, että pitäis saada enemmän aikaiseksi. Mietin, ketä varten? Olen myös luonnostani ihmisarka enkä haluaisi loukata ketään liiallisella säntäilyllä. Kun toisaalta kehotetaan kärsivällisyyteen.


      • jari-pekka--65
        AvoinKysymys kirjoitti:

        Kiitos, tuo oli hyvä muistutus. Olen vähän hidas uskontiellä ja välillä tuntuu etten pysy muiden perässä jääden pohtimaan kaikenlaista. Koen siitä jopa syyllisyyttä. Vaikka sitten en taas tiedä, onko Jumalan tahdon mukaista kiihdyttää "prosessia" jotenkin keinotekoisen oloisesti. Entä, jos se vieraannuttaa siitä johdatuksesta, jossa tähän saakka olen ollut. Tuntuu, että paine kiiruhtaa tulee enemmänkin ulkopuolelta. Itse olen tyytyväinen tähän nykyiseen tilanteeseen. Tuntuu lihalliselta se ajatus, että pitäis saada enemmän aikaiseksi. Mietin, ketä varten? Olen myös luonnostani ihmisarka enkä haluaisi loukata ketään liiallisella säntäilyllä. Kun toisaalta kehotetaan kärsivällisyyteen.

        Ole rauhassa. Ei Jumala sinulta vaadi, koska hän itse sinussa vaikuttaa kaiken. Nyt en ole hetkeen täällä palstalla. Siunausta.


      • Tie.Totuus.Elämä
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        Ole rauhassa. Ei Jumala sinulta vaadi, koska hän itse sinussa vaikuttaa kaiken. Nyt en ole hetkeen täällä palstalla. Siunausta.

        Yksi on mitä Kristus meiltä vaatii:

        "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."

        Pysykää Hänessä, Jumalan Sanassa.


      • jari-pekka--65
        Tie.Totuus.Elämä kirjoitti:

        Yksi on mitä Kristus meiltä vaatii:

        "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."

        Pysykää Hänessä, Jumalan Sanassa.

        Niin ei hän minulta mitään vaadi. Odottaa ennemmin, että mä vapaaehtoisesti.

        Uskonelämä voi olla raskasta, jos odottaa, että Kristus vaatii minua pysymään hänessä. Tottahan sen voi niinkin käsittää, mutta silloin musta ainakin tuntuisi, että mä olen omillani ja hän seuraa minua. Valvoo ja vartioi ja seuraa, pysynkö tiellä vai en.

        Kristus voi olla uskovalle kahdenlainen. Voi olla tämä vartija, joka seuraa aina askeleen kaksi takana, että onnistunko minä nyt elämään, niin kuin hän opettaa.

        Tai sitten hän voi olla kanssakulkija ja edelläkävijä. Tiennäyttäjä ja johdattaja. Tälläinen Kristus minulla on.

        Kaksi eri Raamatun käännöstänkin voi muuttaa asian luonteen erilaiseksi.

        Ps. 32:8 "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee".

        Biblia: Minä neuvon sinua ja osoitan sinulle tien, jotas vaellat: minä johdatan sinun silmilläni.


      • markku.lievonen
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        Niin ei hän minulta mitään vaadi. Odottaa ennemmin, että mä vapaaehtoisesti.

        Uskonelämä voi olla raskasta, jos odottaa, että Kristus vaatii minua pysymään hänessä. Tottahan sen voi niinkin käsittää, mutta silloin musta ainakin tuntuisi, että mä olen omillani ja hän seuraa minua. Valvoo ja vartioi ja seuraa, pysynkö tiellä vai en.

        Kristus voi olla uskovalle kahdenlainen. Voi olla tämä vartija, joka seuraa aina askeleen kaksi takana, että onnistunko minä nyt elämään, niin kuin hän opettaa.

        Tai sitten hän voi olla kanssakulkija ja edelläkävijä. Tiennäyttäjä ja johdattaja. Tälläinen Kristus minulla on.

        Kaksi eri Raamatun käännöstänkin voi muuttaa asian luonteen erilaiseksi.

        Ps. 32:8 "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee".

        Biblia: Minä neuvon sinua ja osoitan sinulle tien, jotas vaellat: minä johdatan sinun silmilläni.

        >>Uskonelämä voi olla raskasta, jos odottaa, että Kristus vaatii minua pysymään hänessä. <<

        Juuri noin. Ihmisen epävarmentaa ja vie siten onnellisuuden kokemista tuonemmaksi kaikki uskoon liittyvät vaatimukset. Esim. tämän ilmoituksen voi ymmärtää aivan väärin;

        "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."

        Toinen ajattelee, miten ihmisen on käytettävä aikaansa ja energiaansa Jeesuksessa kiinni pysymisessä. Kyseessä on siis ihmisteot.

        Taas todellisuudessa tuon ilmoituksen kautta ihmisen mieltä / mielikuvia ohjataan. Tahtomista ja tekemistä. Aivan kuin vanhemmat ohjaavat pientä lastaan ja lapsi tulee perässä. Ei pieni lapsi käytä energiaansa ja aikaansa siihen, että pähkäilisi miten seurata vanhempien ohjausta. Väitämpä, jos pieni lapsi alkaisi itse pähkäillä tilanteita, niin lapsi epävarmentuu. Sama pätee uskovaan ihmiseen.

        >>Tai sitten hän voi olla kanssakulkija ja edelläkävijä. Tiennäyttäjä ja johdattaja. Tälläinen Kristus minulla on.<<

        Niin, ihmisen osa on havainnoida Raamatun opetus arjessaan. Esim. sinä olet pysynyt Jeesuksessa ja siten ilmoitukset ovat toteutuneet sinun elämässäsi ja tulevat totutumaan edelleen. Kyse todella on miten JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen ihmisessä ja näin asiat ovat luontaista todellisuutta.


      • markku.lievonen
        AvoinKysymys kirjoitti:

        Kiitos, tuo oli hyvä muistutus. Olen vähän hidas uskontiellä ja välillä tuntuu etten pysy muiden perässä jääden pohtimaan kaikenlaista. Koen siitä jopa syyllisyyttä. Vaikka sitten en taas tiedä, onko Jumalan tahdon mukaista kiihdyttää "prosessia" jotenkin keinotekoisen oloisesti. Entä, jos se vieraannuttaa siitä johdatuksesta, jossa tähän saakka olen ollut. Tuntuu, että paine kiiruhtaa tulee enemmänkin ulkopuolelta. Itse olen tyytyväinen tähän nykyiseen tilanteeseen. Tuntuu lihalliselta se ajatus, että pitäis saada enemmän aikaiseksi. Mietin, ketä varten? Olen myös luonnostani ihmisarka enkä haluaisi loukata ketään liiallisella säntäilyllä. Kun toisaalta kehotetaan kärsivällisyyteen.

        Huomioithan, miten usko ja eläminen uskossa on yksilöllistä. Siis JUMALA hoitaa ja kasvattaa lastaan yksilölöllisesti ja erikoisesti yksilö aikana. Väitämpä, miten ihmiselle yleensä on vaikeinta löytää onnellisuus ja tyytyväinen mieli juuri niistä palikoista, joita todellisuudessa on käytettävissä.

        Vaikeinta on juuri ympäristön painostus ja vaatimustasot jne... Niin, mitä tunnen Jehovan todistajia ja sen puolueen toimintaa, niin vaatimustaso on kova, jossa ei yksilöllisyyttä tunneta.

        Niin, punaisena lankana on, miten JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen JUMALASTA syntyneessä ihmisessä. Luota tähän ja usko oikealla tiellä olemiseen. Tietysti pohjana tulee olla rehellisyys. Puhdas omatunto.


      • jari-pekka--65
        markku.lievonen kirjoitti:

        >>Uskonelämä voi olla raskasta, jos odottaa, että Kristus vaatii minua pysymään hänessä. <<

        Juuri noin. Ihmisen epävarmentaa ja vie siten onnellisuuden kokemista tuonemmaksi kaikki uskoon liittyvät vaatimukset. Esim. tämän ilmoituksen voi ymmärtää aivan väärin;

        "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."

        Toinen ajattelee, miten ihmisen on käytettävä aikaansa ja energiaansa Jeesuksessa kiinni pysymisessä. Kyseessä on siis ihmisteot.

        Taas todellisuudessa tuon ilmoituksen kautta ihmisen mieltä / mielikuvia ohjataan. Tahtomista ja tekemistä. Aivan kuin vanhemmat ohjaavat pientä lastaan ja lapsi tulee perässä. Ei pieni lapsi käytä energiaansa ja aikaansa siihen, että pähkäilisi miten seurata vanhempien ohjausta. Väitämpä, jos pieni lapsi alkaisi itse pähkäillä tilanteita, niin lapsi epävarmentuu. Sama pätee uskovaan ihmiseen.

        >>Tai sitten hän voi olla kanssakulkija ja edelläkävijä. Tiennäyttäjä ja johdattaja. Tälläinen Kristus minulla on.<<

        Niin, ihmisen osa on havainnoida Raamatun opetus arjessaan. Esim. sinä olet pysynyt Jeesuksessa ja siten ilmoitukset ovat toteutuneet sinun elämässäsi ja tulevat totutumaan edelleen. Kyse todella on miten JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen ihmisessä ja näin asiat ovat luontaista todellisuutta.

        Hei Markku.

        Hyvä tuo lapsi- vanhemmat esimerkki. Näin se on.


      • capiche
        AvoinKysymys kirjoitti:

        Kiitos, tuo oli hyvä muistutus. Olen vähän hidas uskontiellä ja välillä tuntuu etten pysy muiden perässä jääden pohtimaan kaikenlaista. Koen siitä jopa syyllisyyttä. Vaikka sitten en taas tiedä, onko Jumalan tahdon mukaista kiihdyttää "prosessia" jotenkin keinotekoisen oloisesti. Entä, jos se vieraannuttaa siitä johdatuksesta, jossa tähän saakka olen ollut. Tuntuu, että paine kiiruhtaa tulee enemmänkin ulkopuolelta. Itse olen tyytyväinen tähän nykyiseen tilanteeseen. Tuntuu lihalliselta se ajatus, että pitäis saada enemmän aikaiseksi. Mietin, ketä varten? Olen myös luonnostani ihmisarka enkä haluaisi loukata ketään liiallisella säntäilyllä. Kun toisaalta kehotetaan kärsivällisyyteen.

        Pohdiskelu on hieno asia. Asiat sisäistyvät juuri pohdiskelemalla. Sinun ei tule missään nimessä kiirehtiä. Jumala tekee työtään jokaisessa ihmisessä eri aikataulussa. Hän yksin tietää missä järjestyksessä sinua on työstettävä. Älä anna kenenkään vaikuttaa ulkoapäin henkilökohtaiseen Jumala-suhteeseesi.


      • Tie.Totuus.Elämä
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        Niin ei hän minulta mitään vaadi. Odottaa ennemmin, että mä vapaaehtoisesti.

        Uskonelämä voi olla raskasta, jos odottaa, että Kristus vaatii minua pysymään hänessä. Tottahan sen voi niinkin käsittää, mutta silloin musta ainakin tuntuisi, että mä olen omillani ja hän seuraa minua. Valvoo ja vartioi ja seuraa, pysynkö tiellä vai en.

        Kristus voi olla uskovalle kahdenlainen. Voi olla tämä vartija, joka seuraa aina askeleen kaksi takana, että onnistunko minä nyt elämään, niin kuin hän opettaa.

        Tai sitten hän voi olla kanssakulkija ja edelläkävijä. Tiennäyttäjä ja johdattaja. Tälläinen Kristus minulla on.

        Kaksi eri Raamatun käännöstänkin voi muuttaa asian luonteen erilaiseksi.

        Ps. 32:8 "Minä opetan sinua ja osoitan sinulle tien, jota sinun tulee vaeltaa; minä neuvon sinua, minun silmäni sinua vartioitsee".

        Biblia: Minä neuvon sinua ja osoitan sinulle tien, jotas vaellat: minä johdatan sinun silmilläni.

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllä sinun tulee pysyä Hänessä, juuri sen tähden Jeesus myös monessa kohtaa käskee opetuslapsia valvomaan.

        Ei Hän ketään pakota seuraamaan itseään, vaan kysyy jokaisen tahtoa.
        "Tahdotko sinä seurata minua, vai tahdotko sinäkin mennä pois"
        Joa et sinä tahdo, niin eihän sinua väkisin raahaa perässään.

        Mitä todellinen Kristuksen seuraaminen on? Kristus itse vastaa siihen, mitä se tarkoittaa.
        Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

        Ei Jeesus seuraa sinua, vaan sinun tulee seurata Häntä, kantaen omaa ristiäsi. Hän käskee sinua itse valvomaan hengellistä tilaasi.

        Tämä mielikuvitus jeesuksesi josta puhut, ei ole se todellinen Jeesus Kristus, josta Kirjoitukset puhuvat.


      • Tie.Totuus.Elämä
        Tie.Totuus.Elämä kirjoitti:

        Tuo ei kyllä pidä paikkaansa. Kyllä sinun tulee pysyä Hänessä, juuri sen tähden Jeesus myös monessa kohtaa käskee opetuslapsia valvomaan.

        Ei Hän ketään pakota seuraamaan itseään, vaan kysyy jokaisen tahtoa.
        "Tahdotko sinä seurata minua, vai tahdotko sinäkin mennä pois"
        Joa et sinä tahdo, niin eihän sinua väkisin raahaa perässään.

        Mitä todellinen Kristuksen seuraaminen on? Kristus itse vastaa siihen, mitä se tarkoittaa.
        Joka tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä, ottakoon ristinsä ja seuratkoon minua.

        Ei Jeesus seuraa sinua, vaan sinun tulee seurata Häntä, kantaen omaa ristiäsi. Hän käskee sinua itse valvomaan hengellistä tilaasi.

        Tämä mielikuvitus jeesuksesi josta puhut, ei ole se todellinen Jeesus Kristus, josta Kirjoitukset puhuvat.

        P.S Hän ei myöskään odota sinua, sanoohan Pyhät Kirjoituksetkin, että sinulla on juoksu juostavana ja kilvoitus kilvoiteltavana:

        "Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte. Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman."

        "Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti."


      • Tie.Totuus.Elämä
        markku.lievonen kirjoitti:

        >>Uskonelämä voi olla raskasta, jos odottaa, että Kristus vaatii minua pysymään hänessä. <<

        Juuri noin. Ihmisen epävarmentaa ja vie siten onnellisuuden kokemista tuonemmaksi kaikki uskoon liittyvät vaatimukset. Esim. tämän ilmoituksen voi ymmärtää aivan väärin;

        "Pysykää minussa, niin minä pysyn teissä. Niinkuin oksa ei voi kantaa hedelmää itsestään, ellei se pysy viinipuussa, niin ette tekään, ellette pysy minussa. Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat."

        Toinen ajattelee, miten ihmisen on käytettävä aikaansa ja energiaansa Jeesuksessa kiinni pysymisessä. Kyseessä on siis ihmisteot.

        Taas todellisuudessa tuon ilmoituksen kautta ihmisen mieltä / mielikuvia ohjataan. Tahtomista ja tekemistä. Aivan kuin vanhemmat ohjaavat pientä lastaan ja lapsi tulee perässä. Ei pieni lapsi käytä energiaansa ja aikaansa siihen, että pähkäilisi miten seurata vanhempien ohjausta. Väitämpä, jos pieni lapsi alkaisi itse pähkäillä tilanteita, niin lapsi epävarmentuu. Sama pätee uskovaan ihmiseen.

        >>Tai sitten hän voi olla kanssakulkija ja edelläkävijä. Tiennäyttäjä ja johdattaja. Tälläinen Kristus minulla on.<<

        Niin, ihmisen osa on havainnoida Raamatun opetus arjessaan. Esim. sinä olet pysynyt Jeesuksessa ja siten ilmoitukset ovat toteutuneet sinun elämässäsi ja tulevat totutumaan edelleen. Kyse todella on miten JUMALA vaikuttaa tahtomisen ja tekemisen ihmisessä ja näin asiat ovat luontaista todellisuutta.

        Jos te rakastaisitte Kristusta, te tekisitte niin kuin Hän sanoo. Pysyminen Hänessä on teille raskasta ja voimia vievää vain siksi, ettei teillä ole todellista rakkautta Häneen.

        Kyseessä ei ole ihmisteot, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

        Te vesitätte kokonaan Jeesuksen Kristuksen Sanat.


      • markku.lievonen
        Tie.Totuus.Elämä kirjoitti:

        Jos te rakastaisitte Kristusta, te tekisitte niin kuin Hän sanoo. Pysyminen Hänessä on teille raskasta ja voimia vievää vain siksi, ettei teillä ole todellista rakkautta Häneen.

        Kyseessä ei ole ihmisteot, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

        Te vesitätte kokonaan Jeesuksen Kristuksen Sanat.

        >>Pysyminen Hänessä on teille raskasta ja voimia vievää <<

        Kuka muu kuin sinä on noin sanonut? Laita suitset mielikuvituksillesi. No, helppo näin sivullisen sanoa, mutta vaikea sinun sitä toteuttaa.

        Todellisuus on aivan toinen ja sen vahvistaja on itse Herra;

        28. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."


      • Tie.Totuus.Elämä
        markku.lievonen kirjoitti:

        >>Pysyminen Hänessä on teille raskasta ja voimia vievää <<

        Kuka muu kuin sinä on noin sanonut? Laita suitset mielikuvituksillesi. No, helppo näin sivullisen sanoa, mutta vaikea sinun sitä toteuttaa.

        Todellisuus on aivan toinen ja sen vahvistaja on itse Herra;

        28. Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
        29. Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
        30. Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

        No pidätkö sinä Hänen käskynsä, niin kuin jokainen joka Häntä rakastaa pitää?

        Onko sinulla puhdas omatunto Herran edessä?


      • jari-pekka--65
        Tie.Totuus.Elämä kirjoitti:

        Jos te rakastaisitte Kristusta, te tekisitte niin kuin Hän sanoo. Pysyminen Hänessä on teille raskasta ja voimia vievää vain siksi, ettei teillä ole todellista rakkautta Häneen.

        Kyseessä ei ole ihmisteot, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.

        Te vesitätte kokonaan Jeesuksen Kristuksen Sanat.

        Miksi minä rakastan?
        1. Joh. 4:19
        Room. 5:5

        On ihan erilainen tilanne pitää kiinni Jeesuksesta, tai että Jeesus pitää minusta kiinni. Tässä jälkimmäisessä on lepo ja rauha.

        Kyllä se mullakin uskon alkuaikoina oli sitä, että yritin kovasti pitää kiinni Jeesuksesta kynsinhampain. Jatkuvasti olin pyytelemässä syntejäni anteeksi ja häpesin niitä.

        Mutta nyt tämä kaikki on kääntynyt ikäänkuin päälaelleen. Nyt en enää minä niinkään pidä Hänestä kiinni, vaan Hän pitää minusta kiinni. Häpeä on muuttunut toivoksi. Enemmän minä kiitän syntien anteeksiannosta, kuin anon niitä anteeksi, sillä Jeesushan on jo sovittanut kaiken.

        Puurtaminen on vaihtunut levoksi. Gal. 2:20

        Kunnia Herralle.


      • Tie.Totuus.Elämä
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        Miksi minä rakastan?
        1. Joh. 4:19
        Room. 5:5

        On ihan erilainen tilanne pitää kiinni Jeesuksesta, tai että Jeesus pitää minusta kiinni. Tässä jälkimmäisessä on lepo ja rauha.

        Kyllä se mullakin uskon alkuaikoina oli sitä, että yritin kovasti pitää kiinni Jeesuksesta kynsinhampain. Jatkuvasti olin pyytelemässä syntejäni anteeksi ja häpesin niitä.

        Mutta nyt tämä kaikki on kääntynyt ikäänkuin päälaelleen. Nyt en enää minä niinkään pidä Hänestä kiinni, vaan Hän pitää minusta kiinni. Häpeä on muuttunut toivoksi. Enemmän minä kiitän syntien anteeksiannosta, kuin anon niitä anteeksi, sillä Jeesushan on jo sovittanut kaiken.

        Puurtaminen on vaihtunut levoksi. Gal. 2:20

        Kunnia Herralle.

        Kristus ei roiku kenessäkää, eikä Hän seuraa ketään ihmistä, Hän tuli täyttämään Jumalan tahdon ja näyttämään Tien Isän tykö.

        Jos teet sellaista mitä tiedät, ettei Kristus tehnyt, teet tahallasi syntiä, eikä sinun edestäsi ole enää uhria. Et vaella silloin uskon mukaan, vaan lihasi himoissa ja kaikki jotka elävät lihan mukaan kuolevat, mutta jotka Hengellä kuolettavat lihan teot, ne saavat elää. Pyhä Henki ei tee syntiä, eikä johdata ketään syntiin, jos teet syntiä olet omillasi, Kristuksen Henki ei sinua siihen johdattanut.

        Jos kerran sinun syntisi on anteeksi annettu, niin sinulla silloin myös on puhdas omatunto Herran edessä.

        Onko sinulla puhdas omatunto Herran edessä?

        Vaellatko vilpittömällä ja puhtaalla sydämellä, vai salaatko asioita mitä häpeisit jos ne tulisivat julki?

        Joka tunnustaa ja hylkää rikkomuksensa, se saa armon. Oletko hyljännyt tunnustamasi rikkomukset, niin kuin Jumalan Sana käskee tehdä?


      • jari-pekka--65
        Tie.Totuus.Elämä kirjoitti:

        Kristus ei roiku kenessäkää, eikä Hän seuraa ketään ihmistä, Hän tuli täyttämään Jumalan tahdon ja näyttämään Tien Isän tykö.

        Jos teet sellaista mitä tiedät, ettei Kristus tehnyt, teet tahallasi syntiä, eikä sinun edestäsi ole enää uhria. Et vaella silloin uskon mukaan, vaan lihasi himoissa ja kaikki jotka elävät lihan mukaan kuolevat, mutta jotka Hengellä kuolettavat lihan teot, ne saavat elää. Pyhä Henki ei tee syntiä, eikä johdata ketään syntiin, jos teet syntiä olet omillasi, Kristuksen Henki ei sinua siihen johdattanut.

        Jos kerran sinun syntisi on anteeksi annettu, niin sinulla silloin myös on puhdas omatunto Herran edessä.

        Onko sinulla puhdas omatunto Herran edessä?

        Vaellatko vilpittömällä ja puhtaalla sydämellä, vai salaatko asioita mitä häpeisit jos ne tulisivat julki?

        Joka tunnustaa ja hylkää rikkomuksensa, se saa armon. Oletko hyljännyt tunnustamasi rikkomukset, niin kuin Jumalan Sana käskee tehdä?

        Ok. Mulla ei oo tähän keskusteluun enää mitään, joten ....


      • markku.lievonen
        jari-pekka--65 kirjoitti:

        Ok. Mulla ei oo tähän keskusteluun enää mitään, joten ....

        Samaa ajattelin. Kannattaa aina huomioida keskustelun taso ja erikoisesti, jos vastapuoli on piilottautunut / ole valkeudessa.


      • markku.lievonen kirjoitti:

        Samaa ajattelin. Kannattaa aina huomioida keskustelun taso ja erikoisesti, jos vastapuoli on piilottautunut / ole valkeudessa.

        Kannustat jaripekkaa hänen ylpeyden synnissään. Hän aina pakenee paikalta kun tulee jotain häntä arvostelevaa.


      • capiche
        Tie.Totuus.Elämä kirjoitti:

        P.S Hän ei myöskään odota sinua, sanoohan Pyhät Kirjoituksetkin, että sinulla on juoksu juostavana ja kilvoitus kilvoiteltavana:

        "Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte. Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman."

        "Eihän sitäkään, joka kilpailee, seppelöidä, ellei hän kilpaile sääntöjen mukaisesti."

        Oletkohan nyt ymmärtänyt Paavalin vertauksen väärin.

        Kilvoitus ei tarkoita epätoivoista Jumalan perässä juoksemista ja muiden kanssa kilpailua, vaan sitä, että ei anna periksi. Jumalan perässä ei tarvitse juosta, Hän on läsnä aina. Raamattu sanoo myös, että jos lähestyt Jumalaa, niin Hän lähestyy sinua.

        Äitini kirjoitti lapsena saamani lahjaraamatun alkulehdille tällaisen tekstin: Jos et jaksa juosta, niin kävele, jos et jaksa kävellä niin makaa. Mutta kannattaa pysyä kaidalla tiellä.

        Jokaisella uskovalla on elämässä myös aikoja, jolloin ei jaksa juosta. Ja silloin saa levätä Jumalan kädellä. Raamattu vakuuttaa: särkynyttä ruokoa Hän ei muserra, eikä suitsevaa kynttilän sydäntä sammuta. Tärkeintä on että haluaa pysyä Jumalan yhteydessä, vaikka ei tuntuisi miltään.


      • Opetusjapsi.69
        Tie.Totuus.Elämä kirjoitti:

        Kristus ei roiku kenessäkää, eikä Hän seuraa ketään ihmistä, Hän tuli täyttämään Jumalan tahdon ja näyttämään Tien Isän tykö.

        Jos teet sellaista mitä tiedät, ettei Kristus tehnyt, teet tahallasi syntiä, eikä sinun edestäsi ole enää uhria. Et vaella silloin uskon mukaan, vaan lihasi himoissa ja kaikki jotka elävät lihan mukaan kuolevat, mutta jotka Hengellä kuolettavat lihan teot, ne saavat elää. Pyhä Henki ei tee syntiä, eikä johdata ketään syntiin, jos teet syntiä olet omillasi, Kristuksen Henki ei sinua siihen johdattanut.

        Jos kerran sinun syntisi on anteeksi annettu, niin sinulla silloin myös on puhdas omatunto Herran edessä.

        Onko sinulla puhdas omatunto Herran edessä?

        Vaellatko vilpittömällä ja puhtaalla sydämellä, vai salaatko asioita mitä häpeisit jos ne tulisivat julki?

        Joka tunnustaa ja hylkää rikkomuksensa, se saa armon. Oletko hyljännyt tunnustamasi rikkomukset, niin kuin Jumalan Sana käskee tehdä?

        Olen ajanut mobetilla. Jeesus ei ajellut mobetilla. Joutunko siis katotukseen?


      • Hihhuuli

        Omituinen höpöttäjä? Jeesus olisi todella ajanut mopolla Kiinaankin, jos sellaisia silloin olisi ollut, mutta joutui ikävuosinaan 13-29 vain kävelemään tai kamelin kyydissä menemään, koko matkan...
        Kadotukseen joutuu vain, jos kadottaa(jättää käyttämättä) synnyinlahjansa, ja sosiaaliset suhteensa ja suhtautuu kaikessa väärin myös Minuunsa, Jahveensa...


      • Tie.Totuus.Elämä
        markku.lievonen kirjoitti:

        Samaa ajattelin. Kannattaa aina huomioida keskustelun taso ja erikoisesti, jos vastapuoli on piilottautunut / ole valkeudessa.

        Neuvotte täällä muita, mutta ette ota vastuuta sanomisistanne....

        Niin ei Jeesus Kristus, eikä Apostolit tehneet.

        "Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen."

        "Me hajotamme maahan järjen päätelmät ja jokaisen varustuksen, joka nostetaan Jumalan tuntemista vastaan, ja vangitsemme jokaisen ajatuksen kuuliaiseksi Kristukselle"


      • Tie.Totuus.Elämä
        capiche kirjoitti:

        Oletkohan nyt ymmärtänyt Paavalin vertauksen väärin.

        Kilvoitus ei tarkoita epätoivoista Jumalan perässä juoksemista ja muiden kanssa kilpailua, vaan sitä, että ei anna periksi. Jumalan perässä ei tarvitse juosta, Hän on läsnä aina. Raamattu sanoo myös, että jos lähestyt Jumalaa, niin Hän lähestyy sinua.

        Äitini kirjoitti lapsena saamani lahjaraamatun alkulehdille tällaisen tekstin: Jos et jaksa juosta, niin kävele, jos et jaksa kävellä niin makaa. Mutta kannattaa pysyä kaidalla tiellä.

        Jokaisella uskovalla on elämässä myös aikoja, jolloin ei jaksa juosta. Ja silloin saa levätä Jumalan kädellä. Raamattu vakuuttaa: särkynyttä ruokoa Hän ei muserra, eikä suitsevaa kynttilän sydäntä sammuta. Tärkeintä on että haluaa pysyä Jumalan yhteydessä, vaikka ei tuntuisi miltään.

        "Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän, että sen saavuttaisitte. Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman. Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen, vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi."

        Minä ymmärrän sen juuri niin kuin siinä lukeekin.

        Paavali ei puhu mistään epätoivoisesta juoksemisesta, vaan juoksemisesta, niin kuin se yksi joka saa voittopalkinnon.
        Tämä tarkoittaa valvomista, kilvoittelua ja ahkeroimista Jumalan Valtakunnan hyväksi, sen uskon mukaan mikä on.

        "Äitini kirjoitti lapsena saamani lahjaraamatun alkulehdille tällaisen tekstin: Jos et jaksa juosta, niin kävele, jos et jaksa kävellä niin makaa. Mutta kannattaa pysyä kaidalla tiellä."

        Minun Raamatussani ei sellaista lue. Jos makaat, niin et ole enää kaidalla Tiellä, Jeesus käskee monen monessa kohtaa Valvomaan.

        Kun sanotaan: "Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne, niinkuin teitte katkeroituksessa", ketkä sitten, vaikka kuulivat, katkeroittivat hänet? Eivätkö kaikki, jotka olivat Mooseksen johdolla lähteneet Egyptistä? Mutta keihin hän oli vihastunut neljäkymmentä vuotta? Eikö niihin, jotka olivat syntiä tehneet, joiden ruumiit kaatuivat erämaahan? Ja keille hän vannoi, etteivät he pääse hänen lepoonsa? Eikö tottelemattomille? Ja niin me näemme, että he epäuskon tähden eivät voineet siihen päästä.
        Varokaamme siis, koska lupaus päästä hänen lepoonsa vielä pysyy varmana, ETTEI VAIN HAVAITTAISI KENENKÄÄN TEISTÄ JÄÄNEEN TAIPALEELLE.

        Ei sitä seppelöidä, joka ei kilpaile sääntöjen mukaisesti.

        Kertoisitko tarkemmin mitä tarkoitat, tuolla makaamisella ja lepäämisellä?

        Millainen se tila on ja mitä sinä silloin teet?


    • Tie.Totuus.Elämä

      Älä mene muiden opetettavaksi, tämä maailma on pullolaan valheita johon eksyt varmasti, ellet tunne itse Pyhiä Kirjoituksia hyvin ja Jumalan voimaa.
      Jumalan voima avaa ymmärtämään kirjoituksia, et ole kenenkään opetuksen tarpeessa.
      Itse kävin sen kivisemmän tien, ennenkuin tämän ymmärsin ja siitä toivoisin sinut säästävän, sillä monet eksyy lopullisesti.

      Muistan kun sisimmässäsi kuulin jatkuvasti sanat "Lue Sanaa, lue Sanaa" Mutta luin vain harvoin itse ja etsin valmiiksi pureskeltua ruokaa, joka myöhemmin paljastui myrkyksi, moni kakku päältä kaunis, sen ei tarvitse olla kuin pieni hapatus ja se hapattaa koko taikinan juuri niin kuin Jeesus sanoi.

      Kasvata kärsivällisyyttä, lue Sanaa ja kasva hiljaisuudessa rukoillen. Kuuntele sitä mitä Henki sinussa sanoo, älä sitä mitä ihmiset sanovat, vaikka he tai se olisi mielestäsi kuinka luotettavia tahansa.

      Etsi kaikessa ensin Jumalan valtakuntaa ja Hänen vanhurskauttaan, niin et koskaan eksy.

      Pakene sitä kaikkea minkä tiedät saastuttavan.

      Siunausta vaellukseesi, toivottavasti kerran tavataan kirkkaudessa!

      • Tie.Totuus.Elämä

        P.S ääniraamattuja löytyy ilmaiseksi netistä, siinä on sitä puhdasta, alkuperäistä ja väärentämätöntä Sanaa, jos ei kärsivällisyys riitä aina lukemaan.


      • ettäsilleen

        Opetustakin täytyy pystyä ottamaan vastaan. Kunhan valitsee opettajansa ja ei niele kaikkea sanottua pureskelematta.

        Joillakin uskovilla on taikauskoinen ajatus, että toisen ihmisen esittämät ajatukset tarttuvat. Eihän se niin mene. Asiat voi joko hyväksyä tai hylätä. Tai jättää tarkemmin pohdiskeltavaksi.


      • Hihhuuli

        Paljastui myrkyksi? Kertoisitko esimerkin? Se pastorisi on valmis hullujenhuoneelle, jos puhut totta.


      • Tie.Totuus.Elämä
        ettäsilleen kirjoitti:

        Opetustakin täytyy pystyä ottamaan vastaan. Kunhan valitsee opettajansa ja ei niele kaikkea sanottua pureskelematta.

        Joillakin uskovilla on taikauskoinen ajatus, että toisen ihmisen esittämät ajatukset tarttuvat. Eihän se niin mene. Asiat voi joko hyväksyä tai hylätä. Tai jättää tarkemmin pohdiskeltavaksi.

        Raamatussa minulla on Kristus ja apostolit opettajina, aidot ja alkuperäiset ja 100% puhdasta. Kuka vielä tarvitaan?

        Voisitko laittaa jotain nimiä tähän, ketkä opettaa sitä puhdasta ja väärentämätöntä Sanaa? Näyttää olevan aika tapetilla...


      • Tie.Totuus.Elämä
        Tie.Totuus.Elämä kirjoitti:

        Raamatussa minulla on Kristus ja apostolit opettajina, aidot ja alkuperäiset ja 100% puhdasta. Kuka vielä tarvitaan?

        Voisitko laittaa jotain nimiä tähän, ketkä opettaa sitä puhdasta ja väärentämätöntä Sanaa? Näyttää olevan aika tapetilla...

        P.S ja ennen kaikkea tietysti Pyhä Henki sisimmässä, joka jatkuvasti neuvoo ja johdattaa.

        Kuka minulta vielä puuttuu?


      • Tie.Totuus.Elämä
        Tie.Totuus.Elämä kirjoitti:

        P.S ja ennen kaikkea tietysti Pyhä Henki sisimmässä, joka jatkuvasti neuvoo ja johdattaa.

        Kuka minulta vielä puuttuu?

        P.P.S "Joillakin uskovilla on taikauskoinen ajatus, että toisen ihmisen esittämät ajatukset tarttuvat."

        Huono seura hyvät tavat turmelee.-Pyhät Kirjoitukset


    • SolaGratia

      Samoilla linjoilla Tie.Totuus.Elämän kanssa. Kun Jeesus jo on sydämessäsi, keskity rauhassa tuon suhteen vaalimiseen. Kaikki muu tulee siinä sivussa, jos on tullakseen. Pelkkä olemassaolo riittää valoksi maailmalle. Kunhan antaa Kristuksen olla läsnä elämässään ja on itse läsnä Hänen vaikutukselleen. Siihen ei tarvita sen kummempia niksejä, metodeja tai oheismateriaaleja. Usko ei ole suorittamista. Turhaa myös verrata itseään muihin. Jokaiselle on paikkansa Kristuksessa.

    • muslimitryöstää

      Joudut vainottavaksi . On joukkoja kristittyjä jotka pakenee eksytyksiä ja murhaajia . Kuten Suomenkin lähiöissä ristejä syljetään raamattuja revitään . Pahat henget on todellisia . Noitia liikkuu öisin . Ihoaan piirteleviä liikkuu . Ehkä miesten tehtävää evankelioida näitä sylkijöitä sillä ryhmämiehiä saa heidät ojennukseen . Naiset ei näihin pysty . Tv ohjelmissa pilkataan suoraan Jeesusta . Noitiin tehoaa rukousöljyt ja sanaa päälle . Jeesushan on moosesta suurempi . Uusi testamentti täytti lain ristillä . Mitkään maailman alkeisvoimat mustekalat ei auta mitenkään . Raamatussa ei saatanan haltuun laitettu pakanakristittyjä vaan juutalaisia sukurutsaajia . Pitää lukea tarkkaan kuka puhuu kenestä . Eikä kirjaimen vanhassa vaan hengen uudessa . Vapaudessa . Kristitty ei uhraa eläimiä eikä ruokia . Johanneksenilmestys 20. Juutalaispoika sanoi kristittyjen olevan apinoita ja sikoja . Kiitos jeesus että sinun tähtesi meitä herjaavat amen. Nimesi kirkastuu. Myyntibisneshän Jeesus ei ole . Vaan syntien sovitus.

      • Kristityissä ja varsinkin hellareissa on enemmän murhaajia kuin missään muissa ryhmissä.


      • ettäsilleen

        Nikin muslimitryöstää maailmankuva kuulosta epäterveeltä.


      • Erkki.Pistooli

        Evankelioidessa mutka matkaan!


      • Hihhuuli
        auroraboreallis kirjoitti:

        Kristityissä ja varsinkin hellareissa on enemmän murhaajia kuin missään muissa ryhmissä.

        ÖÖ, murhaajia hellareissa paljonkin? Älä valehtele, mutta henkisesti syyttäjähenkiä on meissä enemmän, se lienee totta, ja kyllä sekin on totta, että henkisiä traumoja aiheutetaan hellariporukoissa kaikenlaisilla askeettisuusvaatimuksillaan... Ei niitä tosin muuhun yleensä sovelleta, kuin alkoholiin ja huumeisiin, mutta siitäkin joudutaan nykyään luistamaan, koska lapsistaan on tullut myös sellaisia.


    • AvoinKysymys

      Kiitos monista rohkaisevista viesteistä! Muistan rukouksin. Rukoilen myös Jumalan johdatusta tässä asiassa ja maltan vaikka vastausta ei heti tuliskaan. Kaikelle on aikansa.

      • jari-pekka--65

      • AvoinKysymys

        Kiitos, kuuntelin tuon. Sain mahdollisuuden vetäytyä mökille joksikin aikaa keskittyen rauhassa Jumalan sanaan ja läsnäoloon. Eli jätän nyt myös palstan seuraamisen.


      • jari-pekka--65

        Ok. Mä seuraan kyllä palstaa noin päällisin puolin. Otsikko on se, joka saa avaamaan ketjun tai ohittamaan. Ja kaikkeen ei edes kannata vastata. Jos vastaat, niin provosoit vaan lisää. Siksi on joskus ihan viisautta pitää ns suu supussa. Etenkin silloin, kun likasanko kaadetaan niskaan.

        Kyllä sen aistii, kuka on liikkeellä ns puhtaalla mielellä ja aralla tunnolla ja kuka todella etsii Jumalaa. Jos nyt huomasit tämän, niin toivon Hengen täyteisiä hetkiä Jeesuksen ja Raamatun kanssa siellä mökillä.

        Jukka kertoi joskus omasta tilanteestaan, kun hänet riisuttiin kaikesta oppiarvoista ja kuinka hänestä tuli opetuslapsi. Se oli aika rankka prosessi. Jukan sivuilta löydät muutakin kuunneltavaa, jos sulla mökillä pelaa netti.

        http://www.jukkapartala.fi/index.html


    • Pakkstori

      Hyvä kysymys. Ihminen on jonkun, opettajan, opetuslapsi, tavallisesti Jeesuksen, jos haluaa oppia kaikkea. Jeesus opettaa Luomaan ja Parantamaan ja informaation käsittelyä. Matikkaa ei ehkä opeta paljoakaan, mutta siihen on muut opet, tai fysiikkaa, kemiaakaan, koska Jeesuksella on hieman "vanhempi" (welhomainen) käsitys maailmankaikkeuden rakenteista kuin nykytieteellä, näin luulen ainakin. Jeesus käsittääkseni uskoo aistiemme kykenevän muuttamaan maailmaa suoraan, ja se on silkkaa velhoutta nykytieteelle....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      273
      4365
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2428
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2161
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2126
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      112
      1763
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1442
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1402
    8. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      334
      1363
    9. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1327
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1247
    Aihe