Työvoimaviranmomaiset, relatkaa!

Pspihvi

Perussuomalaiset päästäisivät yli 60-vuotiaat pitkäaikaistyöttömät eläkkeelle
Lindström toivoo, että viranomaiset "relaisivat vähän". Vuosia työttömänä olleiden yli 60-vuotiaiden pääsy eläkkeelle olisi heille kunniakas ratkaisu, totesivat perussuomalaiset ministerit Tampereella.

Jari Lindström
Jari Lindström Kuva: Yle

Työ- ja oikeusministeri Jari Lindström (ps.) päästäisi vuosia työttömänä olleet yli 60-vuotiaat kertaheitolla eläkkeelle.

– Tämä on ennen kaikkea oikeudenmukaisuustoimenpide, perustelee Lindström esitystä.

Lindströmin mukaan eläketuki olisi perusteltu keino, sillä edes tehostetut toimen eivät auta tätä ryhmää työllistymään.

Perussuomalaisten ministerien mukaan vuosia työttömänä olleiden yli 60-vuotiaiden pääsy eläkkeelle olisi asianosaisiille kunniakas ratkaisu. Se myös vapauttaisi iäkkäisiin pitkäaikaistyöttömiin pistettyjä resursseja muiden työttömien palveluun.

Perussuomalaiset arvioivat, että "Lex Lindström" maksaisi noin 20-30 mljoonaa euroa, ja menot pienenisivät vuosittain.
Työvoimaviranmomaiset, relatkaa!

Työvoimaviranomaisten Lindström toivoo luottavan enemmän ihmisiin ja ottavan "vähän rennommin". Hän toivoo, että ohjeistuksia tulkittaisiin nykyistä lievemmin, ja useammin kansalaisen hyväksi. Lindström ei usko, että ihmiset yrittävät lähtökohtaisesto huiputtaa, mutta muistuttaa samalla, että lakia pitää noudattaa.

– Relatkaa vähän, ohjeisti Lindström viranomaisia.

18

119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parasesityskauttaaikojen

      kokomusta keskusta ilman muuta hyväksyy Ps esityksen

      • päivän.paras

        vitsi


      • heheheivai
        päivän.paras kirjoitti:

        vitsi

        RKPläinenkö se siellä?


      • eikunHULLU

        Eläkeiän nostojen jälkeen ja kun työttömät, varsinkin pitkäaikaistyöttömät ovat PERSUMINISTERIN kautta saamassa remmiä esitys ei ole mitään muuta kuin vitsi. En väitä etteikö yli 60:set joutaisi kortistosta eläkkeelle koska työllistymisestä "ei ole vaaraa" mutta isona epäkohtana mm. vuosia, jopa vuosikymmeniä eläkeyhtiöiden ja kelan kanssa tapelleet työkyvyttömät kortiston listoilta pitäisi poistaa samaan syssyyn. Persujen suosio tipahti niin alas että nyt se se sitten alkoi se suosion kalastelu kannatuksen nostamiseksi. Alkusoittoa. EIvät muka kannatusmittauksia seuraa mutta kummasti ne populistiset heitot aina kohdistuu tulospäivityksien jälkeisiin päiviin hiipuakseen seuraaviin mittaustuloksien julistamiseen asti alkaaksen sitten uudestaan.

        RELAA pahvi kun harhat puskee taas pintaan.


      • sekoilijalle
        eikunHULLU kirjoitti:

        Eläkeiän nostojen jälkeen ja kun työttömät, varsinkin pitkäaikaistyöttömät ovat PERSUMINISTERIN kautta saamassa remmiä esitys ei ole mitään muuta kuin vitsi. En väitä etteikö yli 60:set joutaisi kortistosta eläkkeelle koska työllistymisestä "ei ole vaaraa" mutta isona epäkohtana mm. vuosia, jopa vuosikymmeniä eläkeyhtiöiden ja kelan kanssa tapelleet työkyvyttömät kortiston listoilta pitäisi poistaa samaan syssyyn. Persujen suosio tipahti niin alas että nyt se se sitten alkoi se suosion kalastelu kannatuksen nostamiseksi. Alkusoittoa. EIvät muka kannatusmittauksia seuraa mutta kummasti ne populistiset heitot aina kohdistuu tulospäivityksien jälkeisiin päiviin hiipuakseen seuraaviin mittaustuloksien julistamiseen asti alkaaksen sitten uudestaan.

        RELAA pahvi kun harhat puskee taas pintaan.

        sanot; "Eläkeiän nostojen jälkeen ja kun työttömät, varsinkin pitkäaikaistyöttömät ovat PERSUMINISTERIN kautta saamassa remmiä esitys ei ole mitään muuta kuin vitsi"
        sanomasi on VITSI!


      • vataappas_ekunhullu
        eikunHULLU kirjoitti:

        Eläkeiän nostojen jälkeen ja kun työttömät, varsinkin pitkäaikaistyöttömät ovat PERSUMINISTERIN kautta saamassa remmiä esitys ei ole mitään muuta kuin vitsi. En väitä etteikö yli 60:set joutaisi kortistosta eläkkeelle koska työllistymisestä "ei ole vaaraa" mutta isona epäkohtana mm. vuosia, jopa vuosikymmeniä eläkeyhtiöiden ja kelan kanssa tapelleet työkyvyttömät kortiston listoilta pitäisi poistaa samaan syssyyn. Persujen suosio tipahti niin alas että nyt se se sitten alkoi se suosion kalastelu kannatuksen nostamiseksi. Alkusoittoa. EIvät muka kannatusmittauksia seuraa mutta kummasti ne populistiset heitot aina kohdistuu tulospäivityksien jälkeisiin päiviin hiipuakseen seuraaviin mittaustuloksien julistamiseen asti alkaaksen sitten uudestaan.

        RELAA pahvi kun harhat puskee taas pintaan.

        Niin hyvää ehdotusta ei Suomessa viellä koskaan ole kukaan tehnyt ,että eikö joku paukapää vastustais .Niinhän tuo näkyy olevatn tässäkin asiassa.

        Minä en ole persu-mutta, järkevät ehdotulset pitää aina ottaa onkeen.
        Tämä on juuri sellainen,kuuskummentävuotiaat ei enää työllisty,se on selvää.

        Miksi niitä sitte pitää roikuttaa työttömyyskortistossa.


      • Hulluontaasiiri
        vataappas_ekunhullu kirjoitti:

        Niin hyvää ehdotusta ei Suomessa viellä koskaan ole kukaan tehnyt ,että eikö joku paukapää vastustais .Niinhän tuo näkyy olevatn tässäkin asiassa.

        Minä en ole persu-mutta, järkevät ehdotulset pitää aina ottaa onkeen.
        Tämä on juuri sellainen,kuuskummentävuotiaat ei enää työllisty,se on selvää.

        Miksi niitä sitte pitää roikuttaa työttömyyskortistossa.

        sehän "HULLU jo sanoi komentissaan, että koska Kelan työkyvyyttömyys eläkkeellä olevia ei Ps Lindströmi ole huomioinut(siis HULLUA"), niin "Hullun mielestä ei yli 60 set yli 5 vuotta pitkäaikaiset-työttömänä olleet saisi päästä eläkeelle.


    • RISUSAVOTTAAKIN

      Vuosikausia hyväkuntoisia kortistossa,laitettais edes marjametsiin ,vanhusten auttamiseen ym. Sairaslomakikkailutkin onnistuu,niin harmissaan oli veteraanin leski tästä nykypäivän menosta.

      • satujajaana

        Attendolle rollaatorilla vanhusten ulkoiluttamiseen


      • oletkorisujainen

        siksipä jäi leskeksi, kun usutti ukkonsa- sairaan risusavottaan, sinä ohjeita annat et vastuuta kanna, risuja sairaaille annat, minä risut ja savotat, sinua paremmin tiedän, siks neuvoni on, elä neuvo neuvoton.


      • aom
        satujajaana kirjoitti:

        Attendolle rollaatorilla vanhusten ulkoiluttamiseen

        Ei siinä mitään,vanhusten ulkoiluttaminen on työtä siinä kun muukin työ,mutta siitä kuuluu maksaa palkka niin kuin muustakin työstä.

        Siinähän se juuri on,työtä kyllä keksitään,mutta palkanmaksajaa ei sitte keksitäkkään.

        Että te ehdottelijat itsekkään ilman palkkaa mene vieraita vanhuksia ulkoiluttamaan.Mutta kun se suojatyöpaikasta on niin helppo huudella.


    • deleat

      Aloittelijakin vois välillä relata. Ennen delaamista.

    • hehemenittesatimeen

      em vuoksi juurikin julkaisin miten kateelista kämäkiläiset on pitkään työttömiä kohtaan, the Käkiläiset alta 60set tuhkamunat, paljastitte itsenne, the hauluaisitte yli 60set työttömät "saunantaa, no olis han se Kustaalle säästöä leikkausten päälle

      • tiedoteteille

        Hyvät ystävät
        yli kuuskymppiset
        työttömät
        nälkää näkevät
        orpon leivän jyrsijät
        pelastus tulossa
        pihvit teille luvassa
        äänestäkää
        Ps


    • vanha.vitsi

      Mitäs uutta tuossa oli? Olen jo 90- luvulla kuullut vastaavan esityksen. Työhaluttomat työnhakijat ovat olleet työvoimaviranomaisten riesana niin kauan kun jaksan muistaa. Jopa työttömyystilastot on tehty kahtena eri versiona, jossa toisessa on jätetty työkyvyttömät/haluttomat työttömistä työnhakijoista pois.

      • tasataan

        no siitten ei elätetä mamupakolaisiakaan, jos ei>työkyvyttömät/haluttomat työttömistä työnhakijoista pois", saa elättää, keskitysleirikö sitten, vai; stalini kaivatti puulapiolla kallioitten läpi kanavaa tökyvyttömillä ja haluttomilla. Suomen laki ei anna viedä "saunantaa", joten Ps "pihvin esitys on hyvin oikein


    • nuita_turvansoittajia

      Oletko järjissäsi kun tuomosia kehtaat kirjotella?

      Minä olen eläkeläinen pitkän työrupeaman jälkeen,
      mutta en minä hävyttömäksi halua ruveta ,vaikka oma
      turpa kyllä pysyy suuruksessa.

    • leppäsenpreeti

      Urpovainaahan poisti työministerinä valtakunnasta työttömyyden 6 kuukaudessa...meni homma sitten persuilleen, kun anaan (?) sekaantui, missähän mahtanee leski olle, vieläkö kulkenee pintaa näyttämässä? No kulkeehan annikki tähtikin keikoilla ja aira samuliiini.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      272
      2663
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      72
      1432
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1431
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1189
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      45
      1151
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1141
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1089
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      10
      1070
    Aihe