Elämän tarkoitus, MIKÄ se ON

Lainattu-hyvä-viesti

" Elämän tarkoitus

Minäpäs tiedän. Elämän tarkoitus on Elämä. To-do-listoja, vastoinkäymisiä ja niistä selviäminen, luonnon kauneus, mielenrauhan hakeminen. Tuolla viimeisellä en tarkoita että elämä pitää tehdä helpoksi. Vaan pitää asettaa mielensä rauhaan milloin missäkin tilanteessa. Kiireessä nauttia siitä että sitä on, koska jos sitä ei olisi.... mitä sulle jäisi?

Elämän tarkoitus ei ole helppous. Mietin joskus, että jos olisin sen tajunnut nuorena, olisin stressaillut paljon vähemmän. Joten nyt pänttään sen lasten päihin - muistakaa, elämä ei tule olemaan helppoa. Jos se olisi, ette nauttisi siitä yhtä paljon."

13

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ö-Öö

      Höpsis

      Elämän tarkoitus on 42.

      =DW=

    • Siinäpäsitä

      Elämän tarkoitus on murheen karkoitus.

    • elämällä_on_tarkoitus

      Ihmiset voi jakaa karkeasti kahteen elämäntyyliryhmään. Olen tavannut runsaasti molempiin ryhmiin kuuluvia ihmisiä.

      A) Heihin, jotka haluavat, että elämän päivät toistuvat muuttumattomina ja samanlaisina päivästä toiseen. Ilman suurempia ongelmia ja yllätyksiä. Eilen,tänään,huomenna on identtisen samanlaista. Se olisi onnellista hyvää elämää.
      Ongelmat ovat pahasta. Ongelmia ei saa tulla.
      B)Heihin, jotka haluavat että elämä yllättää käänteissään ja ettei olisi kahta samanlaista päivää. Saa tulla auringonpaistetta ja myrskyä. Kaikki on tervetullutta.
      Sellaiset ihmiset eivät toivo vähemmän murheita eteensä, vaan he toivovat lisää viisautta ratkaista ja selvittää eteen tulevat hyvät ja huonot tilanteet jos mahdollista.
      Kipeät asiat toki satuttavat joskus pahastikin. Niistä on vain mentävä eteenpäin.

      Jokainen joutuu itse keksimään omalle uskomattoman lyhyelle elämällensä tarkoituksen. Voi asettaa elämällensä tavoitteita tai sitten ajelehtii
      päivästä toiseen jotenkin. Kumpi on parempi. En osaa sanoa.
      Itse olen B-ryhmän edustaja. Se on valintani ollut jo pitkään.

      Sen olen jo oppinut, että elämässä ei mitään tapahdu vahingossa sattumalta.
      Kaikella on tarkoituksensa. Nopat putoavat pöydälle aina oikein päin, eivätkä vahingossa miten sattuu.

      "Things don't just happen; things happen just "

    • Entiedäenkeksi

      Mikä on "to-do-lista" ?

      • TrendipelleNOT

        Se on fiinimpi ja trendikäämpi termi tehtäväluettelolle. Jotkut menee aina näihin mukaan; entisille asioille annetaan uusia nimityksiä, jotta kuullostaisi hienommalta, hehheh


    • elä-ja-annaToistenkiElää

      Elämän takotus on ensin elää ja sitten kuolla,

      " kun tuuli käy sinun ylitsesi
      ei sinua enää ole
      eikä sinun asuinpaikkasia sinua enää tunne"

    • tämä-se-on

      Pasha reissu, mutta tulipa tehtyä.

    • Nonmarttyyri

      No jaa, elämän asenne ratkaisee paljon, esim. kuinka helppona kokee elämän. Toiselle työttömyys, avioero, sairastaminen jne. on suurin piirtein mailman loppu, toiselle uusi alku ja joillekin jotain siltä väliltä.

      Vastoinkäymisiä on jokaiselle mutta toiset sietävät niitä paremmin. Minulle eras tokaisi kerran, miten "helppoa sinun elämäsi on ollut" perusti väitteensä sille kun olen aina hyväntuulinen...Kai pitäisi olla suupielet alaspäin ja otsa kurtussa, jotta saisi sen kärsimyksen kehän päänsä päälle ja viestittäisi ihmisille, että on sitä mullakin ollutnongelmia ja sairautta. Niin onkin mutta silti iloitsen ja nautin elämästä

    • Mitäkä.mies

      Lisääntyminen.

      • nuormieli

        "Lisääntyminen." Hih`onkos tällaisen lisääntymiskyvyttömän elämä jo ihan turhaa?, ja minä kun olen senkin lisääntymisen täyttänyt kohdasta missä aita on matalin, vain yhden kerran olen lisääntynyt, voi, voi, olen jäänyt monesta kivasta paitsi.


      • Mitäkä.mies
        nuormieli kirjoitti:

        "Lisääntyminen." Hih`onkos tällaisen lisääntymiskyvyttömän elämä jo ihan turhaa?, ja minä kun olen senkin lisääntymisen täyttänyt kohdasta missä aita on matalin, vain yhden kerran olen lisääntynyt, voi, voi, olen jäänyt monesta kivasta paitsi.

        Ei tietysti turhaa ja olethan kuitenkin lisääntynyt ;) Niille joilla ei ole omia lapsia voisin uskotella että ovat hekin osallistuneet lisääntymiseen tai ainakin edesauttaneet lisääntymistä työllään..Tai jopa vahingossa soittaneet ovikelloa ratkaisevalla hetkellä,ja juhuu!! Sinne meni..Kaikella on tarkoituksensa:)


    • Hyvänmielentuominen

      Mielestäni elämän tarkoitus on elää mahdollisimman hyvin, tuoden hyvää mieltä muille ja toisten auttaminen. Se tuo hyvää mieltä itselle, kun voi auttaa toisia. Kokeilkaapa itse. Tietysti myös jatkuvuus.

      • monta_tarkoitusta

        Kun elää niin, ettei vahingoita toista tarkoituksella, niin on jotain oppinut. Ihmisten päälle ei saa tahallansa talloa. Ja ympäristöä pitää osata arvostaa. Elämän pienissä asioissa (kiitollisuus) on voimaa. Elämällä on hyvä olla monta suuntaa ja tarkoitusta. Jos elämä pyörii pakkomielteisesti vain yhden jutun ympärillä, niin voi käydä kalpaten kun se pettää. Mikään kun ei ole pysyvää. Pettymyksiä tulee jokaiselle.

        Tärkeätä on olla tekemisessään ja ajattelussaan vilpitön. Oikeassa ja totuudessa ei voi aina olla,vaikka haluaisi, koska ihminen on erehtyväinen ja vajaa. Mutta vilpittömyyteen voi joka hetki pyrkiä. Jo pelkkä hyvän ajatuksen lähettäminen tuo aina jotain hyvää tulessaan jossain muodossa. Ajatukset ovat paketteja jotka lentävät ympäriinsä ja osuvat aina johonkin tai kimpoavat yllättävästi.

        Toisista pitää puhua hyvää. Jos ei ole hyvää sanottavaa, niin parempi ettei sano silloin mitään.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5269
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3417
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1552
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      190
      1430
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1056
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      978
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      887
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      778
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      769
    Aihe