Lindström: yli 60-vuotiaat työttömät eläkkeelle

ValkoihoinenMies59v

87

367

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muutoksiasuomeen

      Fiksu ajatus.
      - tosin pitää toteuttaa niin, ettei ahneet yritykset ala työntää vanhoja ihmisiä pois.....

      - ja hauskinta ja ihmeellistä on ettei sdp, kokoomus, kepu, vihreä rosvot ole ollenkaan tälläistä suomalaisia koskevaa asiaa ajaneet.
      - vaan ovat lapioineet vuosikymmeniä rahaa ulkonmaille ja pakolais turismiin, säälittä sinne on verorahaa kaadettu hukkaan!!!!

      • einetoteuta

        Saa nähä onko taas puheenhelinää näiltä persuilta.Yrittävät saada pisteitä.


      • Tarinaa_piisaa

      • omakansakyykyssä

        ainakin sdp-kokoomus-kepu-vihreät ovat aina ylen katsoneet suomen massa-työttömyyttä, ja samaan aikaan ovat lapioineet verorahaa suomesta ulkomaille !!! on elätetty myös kotoutus lomilla lepääviä pakolaisia, vuositasolla 2-3 miljardin kustannuksin !!!


    • Kolikon_kaksi_puolta

      Ensin ajattelin, että hyvä idea. Mutta sitten tulin toisiin ajatuksiin. Mitä hyötyä siitä on, että päästetään eläkkeelle ihmisiä, jotka ovat levänneet jo vuosia. Ei, vaan eläkkeelle pitää päästää ne työtä pitkään tehneet yli 60-vuotiaat, jotka eläkkeelle haluavat. Silloin vapautuu työpaikkoja työttömille ja tulee säästöjä työttömyysturvamenoihin. Siinä tapauksessa asiassa olisi järkeä.

      • Huujjk

        Olen 61 vuotias vanha piika työhistoriaa alle viisi vuotta kauppakoulu, tietokone muita työvoima kursseja käynyt, olen ollut 12 vuotta ilmaistyössä työelämävalmennus kaksi vuotta ja loput kuntouttavalla työtoiminalla työrajoitteinen en ole, eipä anneta työsuhdetta vaikka haluaisin työtä tehdä. Syynä yksinäinen piika, ikä ulkonäkövaatimukset ei riitä työpaikkaa.työmarkkinatuki päiviä noin 3500 päivää ja yli 20 vuotta ilman työsuhteita. Työttömälle pitäisi antaa helpotus eläkkeelle iästä riippumatta tulevaisuus pitäisi ratkaista peruskoulu aikana onko tulevaisuudessa työelämään koulutukseen. Eikä turhaa kouluttaa ammatillista koulutusta ja ajokorttia jossa minullakin rahat mennyt. tyhjää pitää kävellä aktivointi toimenpiteisiin. 50 vuotta täyttänyt pitäisi päästää eläkkeelle iän perusteella näitä ei työnantajat tarvitse.minun kohdalla olisi pitänyt laittaa eläkkeelle peruskoulusta päästyään jos ei täytä työnantajan vaatimuksia. Minä lähtisin eläkkeelle tältä istumalta olen 61 miksi ilmaiseksi työssä josta ei kerry eläkettä työttömän elättäminen tuetaan asumistuki kansaneläke 70 euroa työeläkettä ja takuueläke


      • en.kannata

        Oletko tarkistanut eläkkeesi määrän tuolla työhistorialla? Luulen, että on nykyisiä työttömyyskorvauksiasi pienempi. Milläs sitten eläisit?

        Ajatus on pähkähullu jos ajatellaan, että pitkäaikaistyötön ollut työssä vain 10-15 vuotta elämästään ja niistäkin saanut pientä palkkaa. Ei sillä eläkkeellä tule kukaan toimeen.

        Itse olen myös nainen joka ollut kotona hoitamassa lapsia äitiysloman ja hoitovapaan ajan. Lisäksi yrittänyt opiskella 2 tutkintoa ja erilaisia kursseja ja sen lisäksi useita työttömyysjaksoja. Ei hyvältä tunnu kun eläke on n. 700 e kk.


      • Kjkkkk

        Matala palkka aloja josta maksetaan 9 euroa työmarkkina ja asumistuki virkanimike pitkäaikaistyöttömät työkokeilu ja kuntouttavassa työtoiminassa saa olla pysyvästi ja on ilmainen työnantajalle vielä työnäyte lisänä.miksi pitäisi olla matalapalkka ala kuusikymppiset näillä tuilla työllistyy parhaiten minäkin olen saannut työtä 9 eurolla kun ei palkkaa makseta eläke on kansaneläke takuu työ eläkettä kertynyt 100 euroa saan myös asumistukea sosiaalituet elättää hautaa


      • julma_yhteiskunta
        Huujjk kirjoitti:

        Olen 61 vuotias vanha piika työhistoriaa alle viisi vuotta kauppakoulu, tietokone muita työvoima kursseja käynyt, olen ollut 12 vuotta ilmaistyössä työelämävalmennus kaksi vuotta ja loput kuntouttavalla työtoiminalla työrajoitteinen en ole, eipä anneta työsuhdetta vaikka haluaisin työtä tehdä. Syynä yksinäinen piika, ikä ulkonäkövaatimukset ei riitä työpaikkaa.työmarkkinatuki päiviä noin 3500 päivää ja yli 20 vuotta ilman työsuhteita. Työttömälle pitäisi antaa helpotus eläkkeelle iästä riippumatta tulevaisuus pitäisi ratkaista peruskoulu aikana onko tulevaisuudessa työelämään koulutukseen. Eikä turhaa kouluttaa ammatillista koulutusta ja ajokorttia jossa minullakin rahat mennyt. tyhjää pitää kävellä aktivointi toimenpiteisiin. 50 vuotta täyttänyt pitäisi päästää eläkkeelle iän perusteella näitä ei työnantajat tarvitse.minun kohdalla olisi pitänyt laittaa eläkkeelle peruskoulusta päästyään jos ei täytä työnantajan vaatimuksia. Minä lähtisin eläkkeelle tältä istumalta olen 61 miksi ilmaiseksi työssä josta ei kerry eläkettä työttömän elättäminen tuetaan asumistuki kansaneläke 70 euroa työeläkettä ja takuueläke

        Sama juttu täällä. Kaksi yliopistotutkintoa ja täysin kelpoinen sosiaalityöntekijä ja kokemusta 34 vuotta sosiaalityöstä mitä parhain parhain työtodistuksin ja kelpoisuutta osoittavin yliopiston tutkintotodistuksin. Vika potentiaalisten uusien työnantajien mielestä on ikäni. Olen 55-vuotias ja joka paikassa sanotaan, että olen niin vanha ja aina paikalleni valitaan nuori tyttö vailla kelpoisuutta ja ammatillista kokemusta lain mukaan vuodeksi kerrallaan. Myös sukupuolirasismia esiintyy. Minua moititaan siitä, että olen mies ja sen perusteella en ymmärrä esimerkiksi lastensuojeluasioista yhtään mitään, vaikka olen olen sosiaalitoimessa ollut 22 vuotta34 työvuolesta lastenvalvoja ja hoitanut isyysasioita aina Austraaliaa myöten.

        Hyvin usein virkaan määräaikaisesti valitulla on jonkinlainen suhde sosiaalitoimen johtajan kanssa. Rakastajatar, rakastajattaren tytär, hyvä tuttu, toisen johtavan virkamiehen rakastajatar jne

        Olen 55-vuotias, mutta siitä huolimatta juoksen (pidän kunnostani kiinni) juoksen Cooperin testissä yli 3400 metriä, mihin nuoret 18-20-vuotiaan eivät kykene kuin 2,4 prosentin poikkeustapauksissa. Silti minua sanotaan huonokuntoiseksi ja vanhaksi työhaastatteluissa. Siksi minulla onkin aina uuden paikkakunnan maastolenkeistä kartta mukana ja kun minua aletaan haukkua haastattelijoiden toimesta vanhaksi ja huonokuntoiseksi, haastan kartan levitettynä pöydälle haastattelijanaiset (98 prosenttia sosiaalityöntekijöista on valityettavasti sukupuolirasistisia naisia ja nainen suosii aina naista, vaikka rikos pitäisi tehdä) kolme kertaa 8-10 km juoksuun (24-30 km), mutta koskaan ne läskit eivät ole uslastaneet ottaa haastetta vastaan. Syy on siinä, kun nuoret haastattelijanaiset ovat olemukseltaan ylipainoisia ja todennäköisesti saisivat sydäninfarktin jo pelkästä pururadan näkemisestä!

        Suomalainen nainen on muutenkin elintavoiltaan vajonnut todella alas. Tämän takia hoidatan seksuaalisuuttani venäläisen ammattilaisen kanssa Tallinnassa säännöllisesti. He pitävät itsestänsä huolta ja ovat käsittämättömön kauniita. Kumiakaan ei tarvitse olla mukana. Heillä se on ja ruuvaavat sen päälle ennen h-hetkeä.

        Viron venäläisten ammattilaisten keskipaino on 50 kg. Suomalainen sosiaalityöntekijän virkaa toimittava kuvottava nainen on keskimäärin 80 kg. Ei ole mukavaa tuntea haastatelutilassa kamala rasvan haju. Kun ihminen lihoa suntoilematta lainkaan ja syömällä pelkkää rasvaa, ihon pinta-ala kasvaa ikävästi ja sieltä tunkee viattoman haastateltavan (työhaistattelu) nenään hien, paskan ja rasvan ominaishaju.


      • 76vuotias
        Huujjk kirjoitti:

        Olen 61 vuotias vanha piika työhistoriaa alle viisi vuotta kauppakoulu, tietokone muita työvoima kursseja käynyt, olen ollut 12 vuotta ilmaistyössä työelämävalmennus kaksi vuotta ja loput kuntouttavalla työtoiminalla työrajoitteinen en ole, eipä anneta työsuhdetta vaikka haluaisin työtä tehdä. Syynä yksinäinen piika, ikä ulkonäkövaatimukset ei riitä työpaikkaa.työmarkkinatuki päiviä noin 3500 päivää ja yli 20 vuotta ilman työsuhteita. Työttömälle pitäisi antaa helpotus eläkkeelle iästä riippumatta tulevaisuus pitäisi ratkaista peruskoulu aikana onko tulevaisuudessa työelämään koulutukseen. Eikä turhaa kouluttaa ammatillista koulutusta ja ajokorttia jossa minullakin rahat mennyt. tyhjää pitää kävellä aktivointi toimenpiteisiin. 50 vuotta täyttänyt pitäisi päästää eläkkeelle iän perusteella näitä ei työnantajat tarvitse.minun kohdalla olisi pitänyt laittaa eläkkeelle peruskoulusta päästyään jos ei täytä työnantajan vaatimuksia. Minä lähtisin eläkkeelle tältä istumalta olen 61 miksi ilmaiseksi työssä josta ei kerry eläkettä työttömän elättäminen tuetaan asumistuki kansaneläke 70 euroa työeläkettä ja takuueläke

        Pitkäaikaistyötön pääsee eläkkeelle 62-vuotiaana, mutta tuolla työhistorialla tulosi tippuvat.


    • lajitoveri_

      Työnteko on jälkeenjäänyttä aikaa,elämme työnjälkeisessä maailmassa.Koittakaa sopeutua oleskeluyhteiskuntaan.Sielulle tekisi tosin hyvää askarrella monenlaista,mutta ei jaksa elättää laiskaa muijaa ja matuja.

      • ammattitaitoinen_mies

        En ota maahanmuuttajiin kantaa. Haluaisin vai tehdä työtä. Kantaa otetaan tarvittaessa sosiaalihuollon lainsäädännön mukaan, joka juuri noilla 18-20 vuotiailla tytöillä on puutteellinen. Sosiaalihuoltolaissa on lukuisia kohtia ja pykäliä, milloin laittomalle maahanmuuttajalle ei tarvitse antaa toimeentulotukea.

        Nuoret kouluttamattomat tytöt "sosiaalityöntekijöinä" eivät ymmärrä oppimattomuudeltaan lakia: http://stm.fi/documents/1271139/1408010/Sosiaalihuoltolaki_soveltamisopas.pdf/70e03ede-22be-4d14-bc54-ad3c37ebc7f1

        He eivät yksinkertaisesti ymmättä oppimattomina ja ei-kelpoisina lakia. Noin 62 miljoonaa menee vuosittain maahanmuttajille laittomin perustein.

        Sen takia en työtä saa, koska minä koulutukseni mukaan osaan soveltaa sosiaalihuoltolakia. Lain tuntemus ei mäytä olevankaan ykkössijalla sosiaalitoimessa. Sinne vain tutkinnottomia ja vailla työkokemusta olevia tyttöjä, niin maahanmuuttaja puhuu sellaisen ympäri noin 10-15 minuutissa. (18-20 v).

        Nämä pikkutytöt sosiaalitoimessa käyvät Suomelle hyvin kalliiksi. Jos on ammatillisesti kelpoisia yliopiston tutkintoja saaneita, 34 vuoden työkokemuksella olevia sosiaalityöntekijöitä, niin heitä ei valita töihin.

        Johtavan virkamiehen lapsi-rrakastajatar menee aina kelpoisen sosiaalityöntekijän ohi. Ja ne nussimiset kopiokonehuoneissa, joilta voihkinnalta ja vinkumiselta ei kukaan käytävällä kävelevä voi kävellä ilman kuulosuojaimia.


      • 76vuotta
        ammattitaitoinen_mies kirjoitti:

        En ota maahanmuuttajiin kantaa. Haluaisin vai tehdä työtä. Kantaa otetaan tarvittaessa sosiaalihuollon lainsäädännön mukaan, joka juuri noilla 18-20 vuotiailla tytöillä on puutteellinen. Sosiaalihuoltolaissa on lukuisia kohtia ja pykäliä, milloin laittomalle maahanmuuttajalle ei tarvitse antaa toimeentulotukea.

        Nuoret kouluttamattomat tytöt "sosiaalityöntekijöinä" eivät ymmärrä oppimattomuudeltaan lakia: http://stm.fi/documents/1271139/1408010/Sosiaalihuoltolaki_soveltamisopas.pdf/70e03ede-22be-4d14-bc54-ad3c37ebc7f1

        He eivät yksinkertaisesti ymmättä oppimattomina ja ei-kelpoisina lakia. Noin 62 miljoonaa menee vuosittain maahanmuttajille laittomin perustein.

        Sen takia en työtä saa, koska minä koulutukseni mukaan osaan soveltaa sosiaalihuoltolakia. Lain tuntemus ei mäytä olevankaan ykkössijalla sosiaalitoimessa. Sinne vain tutkinnottomia ja vailla työkokemusta olevia tyttöjä, niin maahanmuuttaja puhuu sellaisen ympäri noin 10-15 minuutissa. (18-20 v).

        Nämä pikkutytöt sosiaalitoimessa käyvät Suomelle hyvin kalliiksi. Jos on ammatillisesti kelpoisia yliopiston tutkintoja saaneita, 34 vuoden työkokemuksella olevia sosiaalityöntekijöitä, niin heitä ei valita töihin.

        Johtavan virkamiehen lapsi-rrakastajatar menee aina kelpoisen sosiaalityöntekijän ohi. Ja ne nussimiset kopiokonehuoneissa, joilta voihkinnalta ja vinkumiselta ei kukaan käytävällä kävelevä voi kävellä ilman kuulosuojaimia.

        Ei ihme jos noilla asenteilla ei töitä löydy.


    • Joxanen

      Aina kun joku jää vanhuuseläkkeelle pitäisi mielestäni vaatia yrityksiä palkkaamaan ensisijaisesti pitkäaikaistyötön tilalle.
      Tietenkin pitää voida vaatia riittävää osaamista ja työkykyä.
      Vasta tämän jälkeen voisi paikka tulla kaikille avoimeksi.
      Mielestäni tämä olisi ainut tapa oikeasti poistaa pitkäaikaistyöttömyys ?

      • äppzxc

        Niin olisi.


      • Vähähiilarit

        Mukavaa olisi, että kun joku jää vanhuuseläkkeelle niin tilalle palkattaisiin nuori tai vanha, ihan miten vaan. Mutta kun yleensä ei palkata: eläkkeelle jäävän työt vaan jaetaan muille tehtäväksi. Jaksaa, jaksaa, kuka jaksaa.


    • 6plus8

      Ei 60 vuotiaita työkkärit eivätkä TYPit enää työllistä mutta silloin tällöin kutsuvat työttömän käymään työttömyysturvan menetyksen uhalla puheillaan. Ja varmasti karensseja syntyy ja tuossa onkin se syy, miksi työttömiä ei päästetä 60-vuotiaina eläkkeelle. Tuo säästö on täysin mahdollista koska 60 vuotiailla on omaisuutta niin paljon, että eivät saa toimeentulotukea kun menettävät työttömyysturvansa.

      • muutoot

        Te toimistojen pitää karsia kaikki yli 60 vuotiaat eläkkeelle ovat kelvottomia työnhakijoita on alkoholi, mielenterveysongelmat, heikkoälyisyyttä, rikostaustaa luottotietohäiriöt.vaikka olisi tohtorin hattu päässä suoritetut tutkinnot kaikki mahdolliset tämä ikäsyrjintä on pahinta vaikka olisi työkykyä jäljellä jne. Liikenteessä alkaa olla toikkarointia on ikää 60 tasapaino häiriöt lisääntyy, autolla ajo vaikeutuu 60 vuotiaat kaikki eläkkeelle. myös pitää te toimiston tarkastaa muita ikäryhmiä kaikki heikkoälyiset eläkkeelle samalla tavalla


      • ammattitaitoinen_mies
        muutoot kirjoitti:

        Te toimistojen pitää karsia kaikki yli 60 vuotiaat eläkkeelle ovat kelvottomia työnhakijoita on alkoholi, mielenterveysongelmat, heikkoälyisyyttä, rikostaustaa luottotietohäiriöt.vaikka olisi tohtorin hattu päässä suoritetut tutkinnot kaikki mahdolliset tämä ikäsyrjintä on pahinta vaikka olisi työkykyä jäljellä jne. Liikenteessä alkaa olla toikkarointia on ikää 60 tasapaino häiriöt lisääntyy, autolla ajo vaikeutuu 60 vuotiaat kaikki eläkkeelle. myös pitää te toimiston tarkastaa muita ikäryhmiä kaikki heikkoälyiset eläkkeelle samalla tavalla

        Katso, tämä on vain yhteisikuntapolitiikan seurausta. Kuka helvetti haluaisi saattaa vaikean lastensuojeluasian 18-vuotiaalle tytölle? Vailla koulutusta ja ilman työkokemusta? Lopputulos voi olla päin helvettiä ja sitten 18-20 vuotias alkaa monotonisesti toistaa: "Minä olen lastensuojeluviranomainen. Uskotko minua nyt, vai soitanko poliisin?" Järjenjuoksu nollilla. Lastensuojelulakiin vedoten, voivat nämä kusipäät tehdä mitä tahansa. Tiedän tosin sellaisen tapauksen, jossa väärän lastensuojelupäätöksen tehnyt 19-vuotias tyttö ei lastensuolejupäätöstä tehdessään tullutkaan enää töihin takaisin.

        Lastensuojeluasiat pitäisivät ehdottomasti olla ammattilaisten käsissä, koska ne ovat perheeseen hyvin pitkäaikaisesti vaikuttavia hallintopäätöksiä. Lapsen vanhemmat on ehdottomasti otettava osallistumiseen ja keskusteluun mukaan siitäkin huolimatta, vaikka lastensuojelulainsäädännön mukaan lastensuojelutapaus olisi selvä, lapsen vietettyä öitä kerrostalon rappukäytävässä nälissään ja janoissaan.

        Kuka haluaisi mennä jostakin taudista tuskissaan terveyskeskuslääkäriin, jossa pätevän ja kokeneen lääktieteen lisensiaatin tilalla olisikin 18-20 vuotias tyttö, joka sanoisi, että "mä en tiedä lääktieteestä mitään, en osaa käyttää tietokonetta, mutta voin silti yrittää napata kasvaimesi pois. Kirurgin veitsellä. "OOOOOOOOOOOHHHH, kummin päin tätä täytyy pitää? Käteeni tuli jo haava."


      • ööpelius
        muutoot kirjoitti:

        Te toimistojen pitää karsia kaikki yli 60 vuotiaat eläkkeelle ovat kelvottomia työnhakijoita on alkoholi, mielenterveysongelmat, heikkoälyisyyttä, rikostaustaa luottotietohäiriöt.vaikka olisi tohtorin hattu päässä suoritetut tutkinnot kaikki mahdolliset tämä ikäsyrjintä on pahinta vaikka olisi työkykyä jäljellä jne. Liikenteessä alkaa olla toikkarointia on ikää 60 tasapaino häiriöt lisääntyy, autolla ajo vaikeutuu 60 vuotiaat kaikki eläkkeelle. myös pitää te toimiston tarkastaa muita ikäryhmiä kaikki heikkoälyiset eläkkeelle samalla tavalla

        Aivan.
        Siitä on lähdettävä, että tähän on tultu." Hallinto- ja kuntaministeri Tapani Tölli (kesk) 23.8.2010

        Kokoelma

        Eläköön demokratia! -kirjan on koonnut Sami Hantula ja kustantaja on Atena.

        Hantula on aikoinaan toiminut mm. Ylen poliittisen parodiaohjelma Itse valtiaiden käsikirjoittajana.

        Kirjan sitaatit on koottu mm. sanomalehdistä, iltapäivälehdistä, aikakauslehdistä, netin uutissivustoilta, televisiosta ja radiosta sekä poliitikoiden omilta nettisivuilta.

        Ahti Karjalaisen legendaarinen 1970-luvun "ennustaminen on vaikeaa, erityisesti tulevaisuuden" -toteamus on saanut nykypoliitikoilta arvoisiaan seuraajia.

        Eilen julkaistuun Eläköön demokratia! -kirjaan on koottu suomalaisten poliitikoiden viime vuosien osuvimpia möläytyksiä, kommentteja ja toteamuksia.

        Iltalehti kaivoi esiin kirjan parhaimmistoa:

        "Eihän ase sinänsä ketään tapa. Jos se on väärän käyttäjän käsissä, se on vaarallinen tappoase."

        Sisäministeri Anne Holmlund (kok) 25.9.2008

        "Koulujen kannalta olennaista on nimenomaan se, että on ensinnäkin oppilaita ja että on opettaja. Se tarjoaa hyvät lähtökohdat opetukselle."

        Opetusministeri Henna Virkkunen (kok) 5.2.2009

        "Moraali on populismia."

        Kansanedustaja Martin Saarikangas (kok) 22.11. 2005

        "Samaa sukupuolta olevien ei pitäisi saada rekisteröidä parisuhdettaan, sillä Suomi tarvitsee jatkossa lisää lapsia."

        Kansanedustaja Marjo Matikainen-Kallström (kok) 12.4.2008

        "Joskus pitää vähän taiteilla sanojen kanssa. Jos ei pysty vastaamaan, pitää olla vastaavinaan."

        Pääministeri Matti Vanhanen (kesk) 10.6.2010

        "Yritän hakea maksimaalisen asioihin perehtymisen kautta toiminnallisen otteen aatteen operationaalistamiseksi."

        Mauri Pekkarinen (kesk) 3.10.2007

        "Paskaako vointini kenellekään kuuluu."

        Ulkoministeri Ilkka Kanerva (kok) toimittajalle, 3.4.2008

        "Sehän on ihan absurdia, että ihminen tietäisi miten ilmasto muuttuu. Ei kukaan tiedä minkälainen sää on ensi lauantaina."

        Ex-europarlamentaarikko Ari Vatanen (kok) 25.5.2009

        "Ei ole sukua, mutta sillehän minä en sattumalta voi mitään, että hän on vaimoni sisar."

        Kansanedustaja Kauko Juhantalo (kesk) kiinteistöbisneksiään käsitelleen Kankaanpään kaavoituspäällikön jääviydestä, 5.12.2005

        "Selvin päin en ikinä menisi humalassa auton rattiin."

        Rattijuoppoudesta kärähtänyt kansanedustaja Sirpa Pietikäinen (kok) 9.3.2003

        "Puolet meidän porukasta juoksee maratonia ja toinen puoli pakoon poliisia."

        Ben Zyskowiczin (kok) kiteytys puolueensa tilanteesta, 16.8.2010

        "Tuulivoima tarvitsee säätövoimaa, jota saadaan vesivoimasta. Vai mistä sitä otetaan, töpselistäkö?"

        Mauri Pekkarinen (kesk) 25.2.2008

        "EU on jo probleema, ei pelkkä ongelma."

        Kansanedustaja Pentti Oinonen (ps) 20.5.2008

        Ja jotkut päättäjät ovat vain juoppoja vitun puutteesse olevia..

        "Te toimistojen pitää karsia kaikki yli 60 vuotiaat eläkkeelle ovat kelvottomia työnhakijoita on alkoholi, mielenterveysongelmat, heikkoälyisyyttä, rikostaustaa luottotietohäiriöt.vaikka olisi tohtorin hattu päässä suoritetut tutkinnot kaikki mahdolliset tämä ikäsyrjintä on pahinta vaikka olisi työkykyä jäljellä jne. Liikenteessä alkaa olla toikkarointia on ikää 60 tasapaino häiriöt lisääntyy, autolla ajo vaikeutuu 60 vuotiaat kaikki eläkkeelle. myös pitää te toimiston tarkastaa muita ikäryhmiä kaikki heikkoälyiset eläkkeelle samalla tavalla"


    • vbvbcx

      Tämä kaikki on perseSuomalaistenpuolueen yritystä saada pohjamudista kannatus hieman nousemaan, lässyn,,lässyn.

      • tyhmätSUOMALAISET

        toi ei mitään ,mannet pääsee eläkkeelle jo lapsilisän loputtua n15-16 v.
        ovatkin herrakansaa,palvelkaa heitä. ja uutta joutilasta pukkaa lähi-idästä.


    • 60-vuotias

      Asiallinen ehdotus, jossa on paljon samaa kuin Lex-Taipaleen mallissa viime vuosituhannella. Silloin tosin painopiste oli pitkäaikaistyöttömissä ikäihmisissä, joiden suuret syrjäytymisongelmat olivat alkoholitaustaisia. Olisi hyvä jos tämä toteutuisi ilman syyttelyjä ja stigmaa, onhan monen 60-vuotiaan työttömyys täysin taantuneen talouden ja yhteiskunnan syytä.

      Miten Lindström on ajatellut tämän käytännössä?
      Kaikilleko Kelan eläke kuin manulle illallinen, minimissään siis noin 700e miinus verot? Oma työeläke pohjana ja sen päälle muut tuet, jossei pärjää muuten. Saapi nähdä miten työeläkelaitokset tämän kohta jo tyrmää.

    • Tuleekohanhalvemmaksi

      Isolla osalla eläkkeen maksaa sitten Kela eli taas ne veronmaksajat kuten nytkin työmarkkinatuen. Useilla saattaa olla työttömyyttä takana jo vuosikymmeniä ja se työeläke vaan muutamia satasia 400-600 miinus verot. Lisänä vielä Kelan maksama asumistuki joka ei kustanna koko vuokraa eli sossuun joutuvat sitten Kelan tukien jälkeen.

      • jteawe

        Eli se eläke pitäisi heti saada sen suuruiseksi, että sillä pärjää ilman sosiaalitoimiston avustuksia. Mitä avustuksia muuten enää tulee sos.toimistosta? Eikö Kela hoida jo kaikki.


    • vaalit_tulossa

      Ensimmäinen järkevä kannanotto persuilta vaalien jälkeen. Kyllä huomaa, että kunnallisvaalit alkaa lähestyä. Persut alkaa nuoleen taas köyhien persettä ja kokoomus puolestaan yrittää hyvitellä parempiosaisia.

    • Niinmille

      Olisko se voinut täsmentää eläkkeen laatua ja nimikettä vai siinäkö se koira on haudattuna niissä järkyttävissä ehdoissa, että pitää olla miljonääri ja omista Jontikka tai Valtra.

    • Hhjt

      Säästöjä ei tule yhtään jos työtön ei ole työssään kerryttänyt eläkettä vaan maksetaan asumistuet kansaneläke ja takuueläke jotka ovat yhteiskunnan verorahoja. Paras ehto olisi että työtön kuolisi ja eutanasia pitäisi ottaa käyttöön nämä työttömät ovat ihmis ongelmajäte jotka vaan lisäävät kustannuksia. Työministerin Lindströmin pitäisi ymmärtää tämäkin nurjat puolet paljonko säästöjä tulisi vaikeasti työllistyvistä työttömistä

      • Yksinkertaista

        Nämä ay-pöhlöt eivät ole pyytäneet etuuksien heikennyksestä, mitään vastineeksi. Takuueläk§e on laitettava työnanatajien maksettaviksi, koska he tappavat tekijät työllä.


      • Hjlhyu

        Valtio joutuu kustantamaan asuistuet kansa ja takuueläke hautaan saakka pitääkö vielä valtion maksaa hauta arkku laatikko. Asumistuki menot nousee jatkuvasti.asumistuella rahoitetaan työttömien kodit eli valtion rahalla. Säästöjä ei tule tästäkään. Työttömiä pitäisi ohjata piempiin halpoihin asuntoihin jossa asuisi useampi työtön ja yksinäisyys poistuisi ja olisi ohjaaja elämätapa hallintaa päiväaskareille. Eikä elää leveästi valtion rahoilla


      • lukihäiriöiselle
        Hjlhyu kirjoitti:

        Valtio joutuu kustantamaan asuistuet kansa ja takuueläke hautaan saakka pitääkö vielä valtion maksaa hauta arkku laatikko. Asumistuki menot nousee jatkuvasti.asumistuella rahoitetaan työttömien kodit eli valtion rahalla. Säästöjä ei tule tästäkään. Työttömiä pitäisi ohjata piempiin halpoihin asuntoihin jossa asuisi useampi työtön ja yksinäisyys poistuisi ja olisi ohjaaja elämätapa hallintaa päiväaskareille. Eikä elää leveästi valtion rahoilla

        Mene sinä takaisin sinne apukouluun. Jos oppisit toisella yrittämällä kirjoittamaan!


    • UrpoTYRMÄÄ

      Orpo vastaa: Työttömien eläkkeelle pääsy mahdoton toteuttaa!

      Valtiovarainministeri Petteri Orpo (kok) vastaa perussuomalaisten esityksiin, joiden mukaan yli 60-vuotiaat pitkäaikaistyöttömät voitaisiin päästää eläkkeelle.

      Orpo kertoo, ettei kannata esitystä, vaan pitää sitä mahdottomana toteuttaa.

      Orpon mukaan sääntö ei olisi järkevä, sillä aina uusi ikäluokka seuraisi toista.

      – Haluan, että pitkäaikaistyöttömiin ja vanhempiin ikäluokkiin ei suhtauduta kuin eläkkeellä oleviin, vaan että heitä todella autetaan takaisin työelämään ja että heihin ollaan aktiivisesti yhteydessä, Orpo totesi haastattelussa.

      Eli Urpo haluaa että täysin PÄINVASTOIN, eläkeikäisiä pitää oikeen kovalla kädellä kepittää olemattomiin työpaikkoihin!?

    • AnotaanArmahdusta

      Ööö.. tota ny en hoksaa mikä älynväläys toi ehdotus on??

      eläkkeelle siis voi muutenkin päästä siis 62-63 vuotiaana kun on ollut pitkään työttömänä ja muuten 65 vuotiaana! eli mikä ihmeen pöljä ehotus toi ny on et "yli 60-vuotiaat työttömät eläkkeelle" ?? siis lol ^^

      eläkkeelle pitäis laittaa kaikki ne (niin halutessaan) jotka yli 50v ja ovat olleet esim 10 vuotta tai pitempään kokonaan työttömiä, sit tossa olisi joku järki ja pointti

    • ikään.liittyvää

      Ehdotus kuulostaa hyvältä, mutta siinä on pieni koiranloukku. Kun jää aikaisin eläkkeelle, köyhtyy pikkuhiljaa, eläkehän ei enää kerry.
      Mutta sitä kai lindström ajoikin takaa, entistä isompi köyhien porukka suomeen.
      Eläke muuten pysyy samana vuodesta toiseen, siinä on hyvin pieniä korotuksia vuosien mittaan, johtuen mooses lipposen indeksileikkauksesta.
      Että jos nyt saa eläkettä 1000/kk saa myös vuonna 2025 1000e/kk muutama euro päälle. Siihen mennessä elinkustannukset ovat nousseet suhteessa paljon.

    • per3

      persepersujen vaalitemppu

    • jonytvoivalita

      Todellakin, kun pitkäaikaistyötön saa ansiosidonnaista 62 vuoteen asti ja vielä 65vuoteenkin eli voi valita jääkö jo 62v eläkkeelle, siis ihan itse.

    • stanansolvaajat

      - Ilman huomiota jäi lindströmin toteamus, ettei te virkamiesten tarvitse rankaista ja kyykyttää ja nöyryyttää iäkkäitä työttömiä.
      - ja tästä maininnasta en huomannut valta median keskustelevan,
      vaan valta media edelleen solvaa työttömiä, solvaavan herjaava kirjoittelu jatkuu...

      • TyöttömiäKyykytetään

        Saman huomasin, ei se valta media ollenkaan kiinnostunut tästä asiasta !
        Työttömien hyvä kohtelu ei siis ole tärkeä asia eu idealismi suomessa ?


      • helvetillinenhallinto

        Te kapot, typ mopa kiduttajat voisivat kohdella ihmisiä kunnioittavasti.
        - mutta meno on käytännössä sadistista alistamista ja leimaamista.
        myös valta media herjaa työttömiä julkisesti.


      • AhneusKukoistaa

        Suomen rikkaat ahnehtii itselleen lisää ja lisää,
        ja samaan aikaan yrittää syyllistää köyhiä.
        Se on jumalatonta ahnetta pervoa kokoomus kepu sdp vihreä politiikkaa !!


    • jfkjskljlsjf

      Lisääntyisi pitkäaikaistyöttömien määrä kummasti, kun 58 vuotiaat alkaisivat jättäytyä työttömiksi. Ei tule toteutumaan, eikä olisi mitään järkeäkään. Olemassa olevat eläkkeet tulisi tasapuolisesti saada korotetuiksi.
      On väärin sekin, että 30 vuotta huonolla palkalla työtä tehneen ihmisen eläke on takuueläkkeen suuruinen. Moni tulee yllättymään, kun se eläke aikanaan alkaa juosta. Saattanee tulla mieleen, josko kuitenkin olisi kannattanut ne työt ihan pimeesti tehdä.

      • LiiansuuretEdut

        Ylisuuria eläkkeitä tulee leikata nopeaan !! Samoin ylisuuria palkkoja !!


    • kehä.raakki

      Osa kuusikymppisistä on vielä hyvässä kunnossa ja ainoa este heidän työllistymiselle on ikäsyrjintä. He haluaisivat päästä vielä töihin, mutta työnantajien mielestä he ovat ikäloppuja. Ne oikeasti työkyvyttömät, joilla on vakavia päihde tai mielenterveysongelmia, pitäisi siirtää jonnekkin muiden tahojen piiriin työvoimatoimistoista, kun tosiasia on se, että he eivät tule koskaan työllistymään. Kaikki resurssit pitäisi kohdistaa niihin, esim. nuoriin, että heistä ei tule jatkossa niitä päihde ja mielenterveysongelmaisia pitkäaikaistyöttömiä.

      • Tukik

        Siirto kunnan huostaan kuntouttava työtoiminta työllistää kuusikymppiset parhaiten. Työttömän heikkoälyisyys ulkonäkövaatimukset estävät työnsaannin


      • MoraalitonHallinto

        Tämä työttömien tuhoamis ajatus on ollut sdp-kokoomus-kepu-vihreä ajatus ja tyyli !!
        työttömät on jätettä. Vaatii mielenterveys kuntotusta ja kuntouttavaa, ja muuta syrjintää (typ, mopa), niiden työttömien tuhonta, filatov/ihalainen/grönberg/risikko...

        Ja kumma on, että sdp-kokoomus-kepu-vihreät haluaa kyykyttää työttömiä hautaan asti, raakasti ja sadistisesti tuhoten...


      • ulkonäkö
        Tukik kirjoitti:

        Siirto kunnan huostaan kuntouttava työtoiminta työllistää kuusikymppiset parhaiten. Työttömän heikkoälyisyys ulkonäkövaatimukset estävät työnsaannin

        Ulkonäkövaatimuksista.. moni nyt työssä olevista ei saisi omaa työpaikkaansa enää, jos sitä pitäisi uudelleen hakea. Kaikenlaisia lihavia, hielle haisevia, epäsiistejä ja ryhdittömiä lylleröitä näkyy työpaikoilla. Sekin joskus ihmetyttää, kun ne joilla on hyvä palkka ja rahaa, eivät hoidata hampaitaan. Suusta pilkistää kellanruskeita piikkejä sikin sokin ja hengityskään ei tuoksu kukkakedolle, vaan ihan jollekkin muulle.


    • wywy

      Kyllä huomaa, kun on ollut 20 v eläkkeellä, miten tulot eivät ole nousseet juuri ollenkaan. Kaikki maksut ovat kohonneet nopeampaa tahtia ja sitten vielä kehdataan leikata eläkeläiseltä. Sanompa vaan, että hallituksella ei ole tuntumaa arkeen, muuten tätä ei voi käsittää. Eläkehän ei ole koskaan kuin noin 50 % palkasta. Lisäksi jos bruttotulo sattuu rajalle, et saa mitään muita tukia. Siksi pitäisi tulot huomioida käteen jäävänä osuutena muita tukia haettaessa. Nyt pientä työeläkettä saava maksaa veroa mutta ei ehkä saa muita tukia kuin esim, pelkkää kansaneäkettä tai takuueläkettä saava, joka ei maksa tulostaan veroa, mutta saa muut tuet. Tästä huomataan, kuka on todellinen pienituloinen. Vain käteen jäävä euromäärä ratkaisee. Ei ole oikein, että töitä tehnyt saa saman tai jopa vähemmän kuin se, joka ei ole tehnyt työn päivääkään. Sairaus on eri asia. Järjestelmässä on pahasti jotain pielessä. Onkohan tämä Lindströmin ehdotus joku tilastojen kaunistamistemppu, VAALIT lähestyy. Tosiasiassa tämä ei ole uusi idea. Sitähän kokeiltiin jo ILKKA TAIPALEEN mallina vuosia sitten koskien alkoholisteja. Mihinkähän sekin lopahti???????

    • kkkvvvkkkvvv

      Tämän ketjun perusteella näyttää siltä, ettei työttömiä pidä siirtää eläkkeelle. Vai mikä ero on muka siinä, ovatko he kaikesta valittavia työttömiä vai kaikesta valittavia eläkeläisiä?

      • Resurssien_kohdentaminen

        "Vai mikä ero on muka siinä, ovatko he kaikesta valittavia työttömiä vai kaikesta valittavia eläkeläisiä?"

        Lindström toteaa, että ikääntyvät pitkäaikaistyöttömät ovat ryhmä, joiden työllistämisessä eivät edes tehotoimenpiteet pure. Niukat resurssit kannattaisi siis suunnata nuorempiin pitkäaikaistyöttömiin tai (omasta mielestäni) pyrkimykseen välttää pitkäaikaistyöttömyyttä esim. omaehtoista opiskelua tukemalla.


      • esimerkkierkki

        "Lindström toteaa, että ikääntyvät pitkäaikaistyöttömät ovat ryhmä, joiden työllistämisessä eivät edes tehotoimenpiteet pure. "

        Olisi kiva tietää, mihin osaan työttömiä tähänastiset "tehotoimenpiteet" ovat purreet. Työttömyysturvan leikkaukset ja työttömien aktivointi 3kk välein tapahtuvien haastattelujen avulla ei sitten toimi yli 60-täyttäneisii työttömiin?
        No ei ne toimi nuorempiinkaan työttömiin, hyvä ministeri Lindström!


    • eläkeläinen28

      Tuo eläkekysymys ei koske minua. Olen ollut jo 30 vuotta eläkkeekkeellä.

    • jkll

      Saadaan sulka hattuun, kun tilastot kaunistuu.

    • työtä_pelkäävä

      Minä en ole Jumalaa pelkäävä, vaan työtä pelkäävä mies.

      • PakkoHomoilunMaa

        jumlan pelko on viisauden alku.
        kokoomus, kepu, sdp, vihreä tuhon pysäytys on ainoa keino pelastaa suomi.


      • öopelius
        PakkoHomoilunMaa kirjoitti:

        jumlan pelko on viisauden alku.
        kokoomus, kepu, sdp, vihreä tuhon pysäytys on ainoa keino pelastaa suomi.

        JUMALA? POLIITIKKO? JA Joulupukki, aivan yhdellä on lahjoja ja kellä?


    • Miksieilaitetatäytäntöön

      Laki Taipale 2. Sitä ei nyt edes demarit halua toteuttaa. Miksi. Kaiken lisäksi se laki 1 on jo olemassa, kylläkin jostain syystä haudattuna. Persut huutaa sairastuneiden työkyvyttömiksi tulleiden Suomalaisten hintalapun perään, niin voi perse näitäkin olemattomia takinkääntäjiä.

      • sdpvihaasuomalaisia

        mutta sdp , kokoomus, kepu, vihreät ei aja suomalaisten asiaa.
        - päähuomion vie esim. kreikka, pakolaisturismi, yms kivempi puuhastelu ja rahojen haaskaaminen ulkomaille tai ulkomaalaisten hotelli lomiin suomessa.


    • ammattitaitoinen_mies

      Kaiiki ovat huolissaan eläkkeistänsä. Entä miten pitäisi suhtautua tilanteeseen, jossa keskeytymätön 34-vuoden työuran jälkeen ei saa työtä, kun on kuulemma "liian vanha?"

    • wywy

      Eikös se ole tälläkin hetkellä, että 1957 syntyneet työttömät saavat ansiosidonnaisen lisäpäivät ja pääsevät eläkeputkeen ja voivat hakea eläkettä 62- vuotiaana. Onko tämä voimassa vielä vai onko poistettu??????Miten Lindströmin ehdotus muuttaisi tätä?

      • köydenjatko

        wywy,
        suurin osa pitkäaikaistyöttömistä on täysin ansiosidonnaisten korvausten ulkopuolella, eihän sitä edes makseta vuositolkulla. Tämä ihmisryhmä, jota nyt koskeva ehdotus koskisi, olisi juuri se vähävaraisten poispotkittujen joukko joka on jäänyt roikkumaan löysään hirteen. Työmarkkinatuki on liian pieni elämiseen ja TE-toimiston syyni tekee elämästä helvetillisen.

        Itse olen 57 syntynyt ja todistetusti työkyvytön, mutta eläkevakuutusyhtiön mielestä en kuulu työkyvyttömyyseläkkeen piiriin. Olen ollut työtön jo neljä vuotta, ja vain työmarkkinatuen piirissä, ja jokainen kuukausi on edellistä vaikeampi yksinasuvalle taloudellisesti lääkkeiden, ravinnon, laskujen arpapelissä. Kunto huononee, mutta valoa tässä epätoivon tunnelissa ei näy.
        Jos pääsisin tälle armahdetulle statukselle, eläkkeelle, voisin suunnitella elämääni pitkänäköisemmin ilman tempputyöllistämistoimien pelkoa.
        (Hassuinta onkin se, että TE on myös todennut minut työkyvyttömäksi, mutta säännösten takia joutuu kyselemään tilannettani aktivointiin aina ja aina uudelleen...)


    • vautzin.hyvä.idis

      60v eläkkeelle vaan ja työttöminä olevat nuoret tilalle jes. :D

      • Ja_sitten_reaalimaailma

        Työeläkkeiden vanhuuseläkeikää nostetaan asteittain vuodesta 2017 lähtien.


      • 60suveasultasain

        Mites nuoret saadaan yli 60-vuotiaiden työttömien tilalle? No tiesteskii annetaan ajan hoitaa.


    • wywy

      Sopeutumiseläkkeet pitäisi poistaa välittömästi, TERVEET ihmiset nostavat sitä, sairaat ei pääse eläkkeelle. Tämä on hävyttömyyden huippu. MIten kehtaavat.

      • Kirpaisee.mutta

        Sopeutumiseläke on poistettu ja tilalla on määräaikainen sopeutumisraha (pisimmillään 3 vuotta kansanedustajavuosien mukaan). Sopeutumiseläke tuntuu kieltämättä ylimitoitetulta ja herroille räätälöidyltä, mutta lainsäädäntöä on vaikea, jollei mahdotonta mennä muuttamaan taannehtivasti niiden kohdalla, jotka sen silloisilla ehdoilla ehtivät saada. Sama, kuin jos aiemmin silloisilla ehdoilla eläkkeelle jääneiltä kansalaisilta alettaisiin viedä eläke, kun kerran ovat terveitå.


    • ei_me_mut_pojat

      Oppositio torpedoi hallituksen hyvää tarkoittavat toimet (vihervasemmisto, kirstilliset ja rkp).

    • voiollavoiolla

      Ne jotka ovat jo eläkkeellä niin EI SITTEN ENÄÄN TÖISSÄ ja lisätiennestiä !
      Eläkkeellä ollaan eläkkeellä ei enään töitä tehdä vaan antaa nuoremmille työtä.
      Pitkäaikaistyöttömät 58 vuodesta - 64 vuoteen ...katsottaisiin työhistoriaa kuinka kauan työttömyyttä ja muuta elämänsä aikana ollut töissä.
      Ja PAIKKAKUNTA myös, missä tuota työttömyyttä on eniten.
      Lapsilisät samalle tasolle saman suuruisena vaikka perheessä olisi esim. kolme lasta.
      Anotaan rahallisesti lisää, jos ei riitä perheen ruokamenot.
      Päiväkoti maksut ilmaiseksi !

      • onononon

        muuttaa kannattaa paikkakunnalle jossa eniten työttömyyttä, antaa nuoremmille töitä. lapsilisät vahuksille kun tulee lapseksi uudelleen. Jos ei ruokamenot riitä anotaan lisää se hyvä idea. maksut ilmaiseksi vielä parmpi.


    • wywy

      Ei tarvita myöskään mitään sopeutumisrahoja entisille kansanedustajille. Pankoon menonsa tulojen tasalle niinkuin muidenkin pitää tehdä. Miksi olisivat eriarvoisessa asemassa kuin muut kansalaiset ?????

    • jkll

      Joka on aikanaan saanut eläkkeen ei ole terve Sitä kun ei myönnetä terveille. Ei voi rinnastaa sopeutumiseläkkeeseen, ovat terveitä. Ehkä siinä sana eläke on ollut väärä. Siksi kait muutettu sopeutumisrahaksi. Joka tapauksessa saisivat senkin lopettaa .Säästäköön kansanedustajan aikaisista tuloista, jotta pystyvät sopeutumaan, kuin tulot putoaa. Epäoikeus rehottaa täällä "OIKEUSVALTIOSSA".

    • viisikymppinenn

      Jipii enää viisi vuotta töitä sitten putkeen....

    • ajatustamoneksi

      Kuullostaa hienolta ajatukselta, mutta se vähän yli viisi vuotta työttömänä ja yli 60 v. eläkkeelle ...? nyt minusta tuota työhistoriaa ym. pitäisi tutkia jokaisen henk.koht. ja minusta yli 10 v. pitkäaikaistyöttömät eläkkeelle tai hyvin sairaat 60v. eläkkeelle.
      Ja 58 vuotiaat, jotka eivät pääse Perustulokokeiluun jäävät ikänsä puolesta ulkopuolelle tuosta huvista niin heidänkin joukossa on monta vuotta ollut työttömyyttä......
      Miten heille käy ? Notkuuvat taas uusi ryhmä tulossa 60 vuotiaiksi. Typ Mopa tulossa heille ?
      Odottavatko he 2 v., että pääsevät eläkkeelle ja passiivoituvat vielä 2 v. lisää ?
      Ja eläkeuudistus tulee porrastettuna muistaaksein voimaan 2017 ....
      Paljon ristiriidassa monen asian kanssa.

      JOKAISELLA KUNNALLA pitäisi olla se harkinta mahdollisuus ja työhistorian seuranta.
      Jos paljon on ollut työhistoriassa työttömyyttä EI SE ELÄKE OLE KOVIN KAKSINEN SUMMA TILILLÄ. Ja uskon, että heille se olisi helpotus päästä eläkkeelle.

      Miettikää tarkoin tämä kaikki !

    • fgjkfes

      Riittääkö pääsemään Lex Persu eläkkeelle, jos on ollut vuoteen 2022 mennessä, 18 vuotta, työkyvyttömänä työttömänä täyttäessään 60 vuotta. Vai kerkeekö laki muuttumaan siihen mennessä, ollen nyt vaan yhden vuoden voimassa.

      Käsikranaatti.

    • Nojustjooo

      Yli 60 vuotiaille, tai todenäköisesti, pitää vielä olla samana kuukautena syntynyt(joulukuu). Kunnat pakko työllistää sairauslomalaisetkin, joten se siittä lexseistä tulevaisuudessakaan. Lex Taipale kehiin ja vähän äkkiä.

    • kimuranttipaikka

      Voiko olla samanaikaisesti työmarkkinatukea saavana työttömänä työhakijana ja työeläkkeellä? Työtön saa tienata 300 euroa kuukaudessa työmarkkinatuen leikkautumatta. Katsotaanko työeläke tällaiseksi tuloksi? Työeläkettä saa, kun täyttää 63, mutta kansaneläkettä ja takuueläkettä leikataan 9,6 %, jos jää kortistosta eläkkeelle 63-vuotiaana. Työmarkkinatukea on mahdollista saada 65-vuotiaaksi.

    • voitaleivallekiitos

      Työministerin ehdotus on, että 60-vuotta täyttäneet vähintään viisi vuotta työttömänä olleet pitkäaikaistyöttömät pääsisivät eläkkeelle. Laki olisi kertaluonteinen eikä pysyvä ja sen piiriin lasketaan kuuluvan noin 6000 työtöntä.

      Pelkkä julkisuustemppuhan tämä on ja äänien kalastelua eikä sillä ratkaista 360 000 työttömän ongelmia. Toisaalta jokaiselle noista 6000 varmasti helpotus.

      Työttömyyden koko kuvassa taas yksi hyttysen tuhautus hallitukselta.

    • ellinhousut

      Ei ole oikeudenmukaista päästää tietyt ikäryhmät eläkkeelle.
      Pitäisi saada yksilöllisesti työhistorian seurantaa. Kun monet vailla 60 v. ovat niin sanotusti tippuneet tuolta eläkkeelle pääsystä ja työttömänä ollet monta monta vuotta jopa 8 v. haloo !
      taas se ikäryhmä joka on syntynyt taas 2 v.myöhässä niiden kohtalo on taas retuperällä.
      3 kk väliin haastatteluun ... mun haastattelulausunnossa on .... etsii töitä ja harkitsee eläkkeelle pääsyä ....

    • jkll

      Nämä kaavaillut haastattelut on vain jonkun bisnestä ja työttömien jahtaamista, eivät johda mihinkään.

      • RahaaKeinotteluun

        - johtaa siihen että verorahhaa katoaa huijjari yrityksille !! luvassa on jo 17 miljonaa ja lisää menee...
        - On kuin sote, jossa terveydenhoito halutaan siirtää keinottelun piiriin.. ahne kokoomus kepu keinottelu saa verorahaa.
        - asuminen on jo suuri kasino, tulonsiirto asumistuesta ahneeseen keinotteluun...


    • uskotoivorakkau

      olen 58 vuotias pitkäaikainen työtön työmarkkinatuella oleva nainen.
      Olen jo saannut kovan stressin kaikesta mitä työttömien pään menoksi kaavaillaan.
      Multa meni elämältä pohja ja elämisen maku joka ei ole ollut kovin kummoinen.
      Vaikea selvitä nykypäivän haasteista ja tulla elämään vielä täällä nuorten joukoissa.
      Suomi on lisääntynyt ihmisistä ja mamut lisääntyneet.
      Kun meille omillekaan ei pystytä huolehtimaan terveydestä, työpaikoista ym.
      Kohta eläkkeellä olevat eivät saa eläkettäkään ja mennään lippuluukulle lehdestä leikatun kupungin kanssa.
      Suomi alkaa olla vaikeuksissa.
      Hyvää tulevaa Itsenäisyyspäivää !

    • keinot

      Hallituksen toiminta on ollut poukkoilevaa, epävarmaa toilailua,, joka toinen päivä päätökset ovat muuttuneet. Eivät taida itsekään tietää, mitä pitäisi tehdä. Tämä epävarmuus ei hyvää tiedä. Tässä ei kyllä ajatella ihmistä. Ei ole ihme, että moni sairastuu tässä sekamelskassa. Onko meillä ennen ollut näin päättämätöntä hallitusta ??? Kyllä tulee Kekkosta ikävä. Hänelle oli tärkein kansalaisten etu. Työllisyys ei tule lisääntymään näillä suunnitelluilla keinoilla. Jokuhan tästäkin hyötyy ja lyö rahat liiviinsä, mutta se ei ole työtön. Tämä muutaman työttömän päästäminen eläkkeelle on yhtä tyhjän kanssa, koska se ei ole jatkuva toimenpide. Kukaan ei ole kertonut pieneneekö näillä eläke, kun pääsevät ennenaikaisesti eläkkeelle. Nimi oli kylläkin eläketuki. Yrittäjille syydetään vaan rahaa. Yhteisövero alennettiin heiltä pari vuotta sitten ajatellen ,että nyt yrittäjät alkavat työllistämään. Mitä tapahtui?? Pistivät rahat omaan liiviinsä ja työttömyys vain kasvoi. Se pitäisi nyt palauttaa takaisin, kun ei ollut mitään hyötyä. Jos Suomea johdetaan kuin yritystä, siinä uhohtuu helposti IHMINEN. Meidän pääministerimme entisenä yritysjohtajana tekee juuri niin, mutta onko se tuhon tie ??????

    • onniodottaaa

      Eikös tuo meidän presidentti voisi viheltää tuon pelin poikki ja ajatella meitä köyhiä ja työttömiä.

    • 7plus12

      Ei 60 vuotiaita tarvitse siirtää eläkkeelle kuin vasta sitten, kun eläkeikä koittaa. Se heille voitaisiin kuitenkin suoda, että typit ja mopa-typit jättäisivät heidät rauhaan sekä työtön-työtön-ilmoitukset voitaisiin lopettaa.

    • Terveisiä_päättäjille

      Tasapuolisuuden nimissä voitaisiin päästää yli 60-vuotiaat työssäkäyvät eläkkeelle. Näin syntyy paljon uusia työpaikkoja! Ja nimenomaan heitä nuoremmille.

    • aimolerssi

      Tuleeko Lex Lindström lakiesitys kuluvan syyskuun aikana julkisuuteen.Kuuluuko samaan pakettiin kuin ansiosidonnaisen kehittäminen.Hallitus antoi aikaa paketin valmistamiselle syyskuun loppuun.Karmeata tämä epätietoisuus - siis kuuluuko Lex Lindström piiriin.

    • Tarkennus

      Myös 15 vuotta työttömänä ollet 60-v. täyttävät pitäisi liittää tähän joukkoon.!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      362
      4399
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1839
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      65
      1580
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1380
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1351
    7. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1345
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1225
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1218
    Aihe