Mä en sovi mihinkään työhön

mariannekarkki-

Pienestä pitäen oon pitäny tarjoilijan työtä mun unelma duunina. Kuvittelin sen olevan magee ja nuorekas ammatti, kun ollaan paljon erilaisten alkoholijuomien ja drinkkien kanssa tekemisissä, tarjoillaan erilaisia ruokia, hamppareita yms.... mikä milloinkin on suosittu ja kova juttu. Nyt teen tätä työtä harjottelijana ja ajattelen että tämäkin työ on ihan p*skaa! Aina on työpäivän jälkeen jalan pohjat ja nilkat ja sääret niin kipeenä että tuntuu ettei paljoo kärsi kävellä, sitten mun työ on melkeen jatkuvaa tiskaamista kuumassa keittiössä, kukaan ei paljoa auta mua vaan mut on laitettu tekemään ne likasimmat työt, kun jotkut toiset seisoo taas tiskin takana ja ottaa tilauksia vastaan ja vie pääasiassa ruokia ja juomia pelkästään pöytiin. Yritän toimia myös ripeästi, mutta tuntuu ettei mikään riitä, mua hoputetaan ja painostetaan koko ajan ja sellasessa ympäristössähän onkin todella "kiva" tehdä töitä! vaikka yritän parhaani, tuntuu että mikään ei riitä. Aikasemmin olin harjottelussa hoitoalalla, enkä tykänny siitäkään yhtään, paljon työpaikkakiusaamista ja mun empatiakyky ei riitä ihan vanhusten vaippojen vaihtoon. On tuolla ravintolassakin muutama ihminen joista en tykkää yhtään, yks nimittää itseään työpaikkakiusaajaksi, jatkuvaa kiroilua, hirveetä älämölöä, huolehtivat huonosti itsestään kun tietävät että seuraavana päivänä ois työpäivä niin ovat olleet ryyppäämässä edellisenä iltana ja tulevat 2-4h unilla töihin, mutta tähän oon jo jotenkin tottunu, kunhan ei tapahdu mitään hirveän radikaalia, olihan koulussakin aina ne tyypit joista tykkäsi ja toisista sitten taas ei. Joskus ajattelin vaan että musta ei oo muuta kuin siivoojaks, mutta varmaan sekin ois liian raskasta työtä mulle fyysisesti.. Mites ois työ kaupan kassalla? pärjäisinkö mä siinä? millaset työajat? paljonko palkka? Mietin myös sihteerin työtä, siinä ainakin varmaan sais näyttää aina hyvältä, eikä paljoo tarviis rötvätä erilaisten eritteiden kanssa, mutta oon lukenu että sekin työ voi olla aika vaativaa...

1

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pelkkääkivaako

      Kaikki työ on tavallaan vaativaa. Ota nyt huomioon, että olet vasta harjoittelija. Harjoittelija aloittaa pohjalta, ne hienot tarjoilijan tehtävät kuuluvat kokeneille tarjoilijoille. Vaikka luulen kyllä, että nekin menettävät hohtonsa, kun on jonkin aikaa päivästä toiseen kantanut ruokaa ihmisten eteen, suositellut hienoja viinejä ja rahdannut likaisia astioita pöydästä sekä laskuttanut ja toivottanut hyvää päivän jatkoa. Hienostelu on siitä kaukana, vaikka olisi millaiset drinkit tarjottimella.

      Tule alas pilvilinnoista ja päätä pärjätä. Sellaista se on kaikissa töissä. Katso työtäsi uudella asenteella. Kurjaa on vasta sitten, kun asiakas haukkuu ruoan ja tarjoilijan eikä halua maksaa. Mutta siitäkin on päästävä yli ja päästäänkin. Elämä on sellaista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4319
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      238
      2123
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1570
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1391
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1100
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1067
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      53
      918
    Aihe