Eikö teitä pelota

kummastunut

nuo kaikki käyt ja ihmeelliset tuntemukset? Onko ketään muuta kuin minä, joka haluaa vaan elää ihan tavallista elämää eikä kaipaa mitään yliluonnollisia asioita elämäänsä mutta on kuitenkin uskossa?

19

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seurataanJeesusta

      Miksi pitäisi pelottaa jos kulkee Jeesuksen kanssa?
      Tarkoittaako tavallinen uskovan elämä sitä, että silloin tällöin otetaan pari kaljaa, kerran viikossa käydään tunti istumassa kokouksessa, monta tuntia päivässä telkkariohjelmia selaten?

      Eikö tuo ole aika tavallista uskovan elämää.

      Ymmärrätkö että jotkut eivät enää halua elää sellasta elämää, vaan todella antaa koko elämänsä Jeesukselle?

      Miksi näkyjen pitäisi pelottaa? Sillon varmaan pelottaisi myös jos näkisit kuinka jalattomalle kasvaa jalka?

      • raamatturiittää

        Siksi kannattaa suhtautua varovasti, kun kokemus on osoittanut, että kaikki ilmiöt eivät ole Jumalasta. Ihminen pystyy kehittämään itsestään kaikenlaista. Nykyään kristinuskoon on sotkettu jopa maagista ajattelua.

        Kristillisissä piireissä on aina ollut vääriä profeettoja tai väärin ymmärtäneitä profeettoja. Raamattu varoittaa heistä. Ja siksi on parempi olla varovainen.

        Ja ihan vaan tiedoksi, että mainitsemasi elämäntapa ei ole tavallista kristityn elämää. Kristitylle riittää Jumalan sana ja Jumalan johdatuksessa eläminen. Ei ole pakko juosta minkään valtakunnan ilmiöiden perässä.


    • ylistänJeesustani

      Mulla on käynyt juuri päinvastoin, pelkäsin aiemmin olla pimeessä.
      Olin vuosia sitten ennen todellista uskoontuloa kokenut demonin hyökkäyksen pimeässä.

      Se jätti pimeän pelon.
      Enää en pelkää.

      Nykyään tässä huoneessa loistaa kirkkaus. Ja missä sitten esimerkiksi mökillä ollessa, sama kirkkaus loistaa kun rukoilee jos on pimeetä.

      Taisitkin keksiä tuon aloituksen kun luit mun kirjotuksen.

      Saahan sitä elää tavallista elämää. Mä en enää kaipaa sitä aikaa.

      • ettäsilleen

        Pelottava ajatus, että et kaipaa tavallista elämää. Sillä se tavallinen elämä tulee, väistämättä. Ei kenenkään uskovan elämä ole jatkuvaa ihmeestä toiseen kulkemista.

        Uskonelämään kuuluu nimittäin myös kasvaminen. Eikä se ole mukavaa. Jumala ottaa karkit ja lahjat pois ja siirtää meidät ravitsevammalle dieetille. Jos ei kestä tätä Jumalan tavallista elämää, niin tulee uskon kriisi. Kokemuksiin perustuva kevytkristillisyys ei kanna kun tulee vaikeuksia.

        Kokemuksissa tai tunteissa ei sinänsä ole mitään vikaa. Niin kauan kun ne eivät ole uskon perusta.


    • kummastunut

      Ei kaljaa eikä kovinkaan paljon tv:tä vaan työssäkäyntiä ja kahden lapsen kasvattamista täyspäisiksi kansalaisiksi. Kulkemista rukoillen.

      • mukanaollut

        Ja juuri näin kuuluu ollakkin! Tämä karismaattisuus on mennyt aivan liian pitkälle,täysin pois siitä,mitä raamattu opettaa! Olet onnellisessa asemassa,sillä Jumala on lasten kanssa! He ovat Jumalan silmäterä. Pidä hyvää huolta jälkikasvustasi ja kasvata heitä terveen järjen ja Jumalan kunnioituksen mukaan ja Jumala siunaa teitä teille sopivalla tavalla,ei näillä ihme hengellisillä höyrypäiden jutuilla Olisinpa itse aikoinan ymmärtänyt paremmin,mutta on tdella armoa,että olen päässyt näistä newage-ilmiöiden ja kokemusten metsästäjistä lopulta irti. Sielu on rikki,mutta tallella.Anna sinä muiden jatkaa hullutuksiansa,putoavat toivottavasti vielä todellisuuten takaisin. Siunausta lapsille!


    • HoseeHalapenjo

      Vapauduin, kun ymmärsin, että ne näyt ja tuntemukset ovat järjestään tottelemattomia Jumalan Sanalle, joten minun ei tarvitse korvaani lotkauttaa sellaisille. Yliluonnollisessa sinänsä ei ole mitään pelättävää. Jos olet uudestisyntynyt, se on yliluonnollista. Raanattu on yliluonnollinen kirja. Evankeliumi on yliluonnollinen sanoma. Jos kohtaat yliluonnolliselta tuntuvan ilmiön, mikä pelottaa, tutki se. Kyseenalaista. Näe vähän vaivaa, käännä kiviä ja yritä päästä sen alkulähteille. Kysy, missä tämä ilmiö on esiintynyt ensimmäisen kerran ja etsi vastaus kysymykseesi. Erittäin suurella varmuudella vastaus kysymykseesi ei ole "Raamattu" ja se riittää.

    • PääSelvänäHauskempaa

      Ei mitään yliluonnollista ole oikeasti olemassakaan. Se, mitä ihminen sellaisena pitää, johtuu ainoastaan tietämättömyydestä, ymmärtämättömyydestä jne. Monet jutut mitä jotkut toiset pitävät pelottavina tai outoina, ovat itselleni arkipäivää koska TIEDÄN mistä on kysymys.

      On autuasta elää valossa ja kirkkaudessa. Voi keskittyä olennaiseen epämääräisten pelkojen, tuntemusten tai uskomusten sijaan. Elämä rullaa eteenpäin omalla painollaan.

      • PääSelvänäHauskempaa

        Tavallinen elämä on suhteellinen käsite. Toiselle on tavallista elää jatkuvassa pilleripöhnässä, kaaoksessa, melussa ja saasteessa. Ja toiselle tavallinen elämä on työskentelyä maatilalla luonnon keskellä kaikessa rauhassa vuoden kiertoa seuraillen.

        On ihmisestä itsestään kiinni, miten mielenkiintoista tai merkityksellistä elämä on. Kun löytää oman paikkansa, pitää itsestään huolta, aistit valppaana ja on onnellinen/tyytyväinen oloihinsa niin näennäisesti merkityksetönkin muuttuu merkitykselliseksi. Se on jokaisen itsensä löydettävä - oma elämänsä.

        Itselleni jokainen päivä on lahja ja täynnä mahdollisuuksia. Aina löytyy uutta opittavaa, mielenkiintoisia ihmisiä, asioita yms. Todellisuus on tarua ihmeellisempää. :)


    • helluntailainen

      Ei minua pelota Jumalan yliluonnollisuus, siis jos Hän joskus toimii tavalla joka poikkeaa tämän materiaalisen elämän laeista. En minä näe näkyjä ja ilmestyksiä, en enneunia. Minun ihmeeni yleensä onkin arjessa tapahtuvaa asioiden järjestymistä ikään kuin näkymätön johdattaja ja järjestelijä availisi latua loogisella tarkkuudella. Palaset loksahtelevat kuin itsestään kohdalleen sopivalla aikataululla. Ei voi aina muuta kuin ihmetellä, kuinka Isä pitää huolta omistaan.
      Ei Jumalan ilmestymistä ja johdatusta tarvitse pelätä.

      • Joo... asiat tuppaavat järjestymään, on syytä optimismiin mutta ei ole Jumalallinen asia. Tai en tiedä...

        Minulle riittää nykyisin tavallinen elämä. 15 vuotta sitten elin ilmestyksissä. Näin kultapölyä ja vaistosin saatanan läsnäolon...

        Koulutus on mielenterveyshoitaja.... sen vuoksi mitä tiesin osasin alkaa kyseenalaistamaan kokemuksiani ja hakeuduin hoitoon.

        Sain lääkityksen ennaltaehkäisevänä.

        Sen aloittaminen oli nöyryyttävä-minunhan piti vain hoitaa muita eikä sairastaa itse.

        Minusta tuli nöyrempi ja terveempi.

        Lääkitys auttoi ja kaikki ns yliluonnollinen lakkasi. Ei kultapölyä, ei saatanoita, vaan tämä elämä.

        Joka kylläkin on sinällään ihme!

        Nykyisin niiden tilalla on perhe ja opiskelu ja hyvät ystävät.


      • JaloilleenPäässyt

        Kiitos tästä! Toivottavasti muutkin rohkaistuvat oivaltamaan saman. Olin myös luisua mielikuvitusmaailmaani niin, että todellisuudentaju hämärtyi. Omaa syytä... kaipasin jotain uutta ja jännittävää "tylsään" elämääni. Kävi kuin Jobille: löysin elämän kadottaessani sen. Nyt jokainen hetki, jonka saan tietoisesti olla läsnä, aiheuttaa suurta kiitollisuutta Jumalaa kohtaan! Olen onnellinen läheisistäni ja ihmisistä ylipäänsä. En kaipaa takaisin vaaleanpunaiseen kuplaan. Ihmissuhteet merkitsevät enemmän kuin koskaan.


    • RaamattuPuhuu

      Saarn. 7

      1. Sillä kuka tietää, mikä on ihmiselle hyvä elämässä, hänen elämänsä
      lyhyinä, turhina päivinä, jotka hän viettää kuin varjo; ja kuka ilmaisee ihmiselle, mitä on tuleva hänen jälkeensä auringon alla?
      2. Hyvä nimi on parempi kuin kallis öljy, ja kuolinpäivä parempi kuin syntymäpäivä.
      3. Parempi kuin pitotaloon on mennä surutaloon, sillä siinä on kaikkien ihmisten loppu, ja elossa oleva painaa sen mieleensä.
      4. Suru on parempi kuin nauru, sillä sydämelle on hyväksi, että kasvot ovat murheelliset.
      5. Viisaitten sydän on surutalossa, tyhmien sydän ilotalossa.
      6. Parempi on kuulla viisaan nuhdetta, kuin olla kuulemassa tyhmien laulua;
      7. sillä niinkuin orjantappurain rätinä padan alla, on tyhmän nauru. Ja sekin on turhuutta.
      8. Sillä väärä voitto tekee viisaan hulluksi, ja lahja turmelee sydämen.
      9. Asian loppu on parempi kuin sen alku, ja pitkämielinen on parempi kuin korkeamielinen.
      10. Älköön mielesi olko pikainen vihaan, sillä viha majautuu tyhmäin poveen.
      11. Älä sano: "Mikä siinä on, että entiset ajat olivat paremmat kuin nykyiset?" Sillä sitä et viisaudesta kysy.
      12. Viisaus on yhtä hyvä kuin perintöosa ja on etu niille, jotka ovat näkemässä aurinkoa.
      13. Sillä viisauden varjossa on kuin rahan varjossa, mutta tieto on hyödyllisempi: viisaus pitää haltijansa elossa.
      14. Katso Jumalan tekoja; sillä kuka voi sen suoristaa, minkä hän on vääräksi tehnyt?
      15. Hyvänä päivänä ole hyvillä mielin, ja pahana päivänä ymmärrä, että toisen niinkuin toisenkin on Jumala tehnyt, koskapa ihminen ei saa mitään siitä, mikä hänen jälkeensä tulee.
      16. Kaikkea olen tullut näkemään turhina päivinäni: on vanhurskaita, jotka hukkuvat vanhurskaudessaan, ja on jumalattomia, jotka elävät kauan pahuudessaan.
      17. Älä ole kovin vanhurskas äläkä esiinny ylen viisaana: miksi tuhoaisit itsesi?
      18. Älä ole kovin jumalaton, äläkä ole tyhmä: miksi kuolisit ennen aikaasi?
      19. Hyvä on, että pidät kiinni toisesta etkä hellitä kättäsi toisestakaan, sillä Jumalaa pelkääväinen selviää näistä kaikista.
      20. Viisaus auttaa viisasta voimakkaammin kuin kymmenen vallanpitäjää, jotka ovat kaupungissa.
      21. Sillä ei ole maan päällä ihmistä niin vanhurskasta, että hän tekisi vain hyvää eikä tekisi syntiä.
      22. Älä myöskään pane mieleesi kaikkia puheita, mitä puhutaan, ettet kuulisi palvelijasi sinua kiroilevan.
      23. Sillä oma sydämesikin tietää, että myös sinä olet monta kertaa kiroillut muita.
      24. Kaiken tämän olen viisaudella koetellut. Minä sanoin: "Tahdon tulla viisaaksi", mutta se pysyi minusta kaukana.
      25. Kaukana on kaiken olemus ja syvällä, syvällä; kuka voi sen löytää?
      26. Minä ryhdyin sydämessäni oppimaan, miettimään ja etsimään viisautta ja tutkistelun tuloksia, tullakseni tuntemaan jumalattomuuden typeryydeksi ja tyhmyyden mielettömyydeksi.
      27. Ja minä löysin sen, mikä on kuolemaa katkerampi: naisen, joka on verkko, jonka sydän on paula ja jonka kädet ovat kahleet. Se, joka on otollinen Jumalan edessä, pelastuu hänestä, mutta synnintekijä häneen takertuu.
      28. Katso, tämän minä olen löytänyt, sanoi saarnaaja, pyrkiessäni asia asialta löytämään tutkistelun tulosta;
      29. mitä sieluni on yhäti etsinyt, mutta mitä en ole löytänyt, on tämä: olen löytänyt tuhannesta yhden miehen, mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista.
      30. Katso, tämän ainoastaan olen löytänyt: että Jumala on tehnyt ihmiset suoriksi, mutta itse he etsivät monia mutkia.

      • Heh...mä tykkäsin lukea mutta tuo "olen löytänyt tuhannesta yhden miehen mutta koko siitä luvusta en ole löytänyt yhtäkään naista"....

        Saarnaaja kirjansa alussa juo viiniä. Tuosta tulee ilmi myös se että hän on langennut naiseen joka oli kuin paula.

        Mutta paljon hän on viisaita sanoja kirjoittanut. Minäkin tykkään enemmän vakavista ihmisistä kuin ilotalojen käyjistä... tunnen molemman lajin edustajia.

        Ei nyt suoraan ilotaloja mutta strippiluolia ja kaupungilla käydessämme katselevat naisten ulkonäköä ihastellen...

        Yhdelle 53-vuotiaalle muuten kivalle miehelle -kaverilleni -tekisi mieli sanoa että ei ne sua huoli, eihän sulla ole edes hampaita suussa....

        Melko yksipuolista on se ihailu.

        Ne naiset eivät kiinnostu takaisin.

        Onkin ihmeellistä että tuossa raamatunkohdassa nainen leimataan suurinpiirtein huoraksi.


    • hyväonparas

      Terveeseen uskoon ei kuulu yliluonnolliset kokemukset, näyt eikä ihmeelliset tuntemukset. Ne ovat oman mielen tuotetta, joka voi sekoittaa pään ilman alkoholia ja huumeita.

      Itselläni ei yliluonnollisia kokemuksia eikä ihmeellisiä tuntemuksia ole enkä niitä kaipaa. Hyväksi elämäksi riittää perhe, koti, työ, ystävät, harrastukset ja seurakuntayhteys silloin tällöin. Sanoisin tätä tavalliseksi elämäksi, kun lisään vielä sen, että hoitaa raha-asiansa.

      • JaloilleenPäässyt

        Oma kokemus on se, että elämässä täytyy olla jotain pielessä, jos sitä pakenee yliluonnolliseen. Ihminen, jolla perusasiat kunnossa, voi huonommin "taikapiiriin" joutuessaan, jossa todellisuus ylihengellistetään joksikin eteeriseksi harsoksi.

        Tajusin jossain vaiheessa, että ymmärrys raittiista ja terveestä uskosta on lopulta suojannut hengen ja rajatiedon esoteerikoilta.


    • Kävyt.ei.pelota

      Onx käyt sama kun kävyt? Mix kävyt pelottaa? Orava et ainakaan liene?

    • solascriptura

      En ole koskaan etsinyt yliluonnollisia kokemuksia. Sain hihhuloinnista tarpeekseni jo lapsuudessa. Minulle selvisi varhain, että kaikki ilmiöt eivät ole Jumalasta, vaikka niitä Hänen nimissään esitelläänkin.

      Olen esim. saanut useita kymmeniä henkilökohtaisia profetioita elämäni aikana, mutta vain yksi on toteutunut. Tällä tarkkuudella on vaikea uskoa, että ne kaikki olivat Jumalasta.

      Suhtaudun varovaisesti ilmiöihin ja tuntemuksiin senkin vuoksi, koska tiedän miten ihmisen fysiikka tai psyyke niitä tuottaa. Jotkut uskovaiset väittävät varsin normaalien fyysisten tuntemusten olevan PH:n vaikuttamia. Ja jos ei uskova tuntee samoja normaaleja tuntemuksia, niin ne ovat sitten paholaisesta. Ei mene jakeluun.

      Minullekin riittää ihan tavallinen elämä Jumalan johdatuksessa. Jumala on kyllä puhunut minulle aina silloin kun siihen on ollut tarvetta. Useimmiten Sanansa kautta. Ja johtanut ihmisiä elämääni, jotka minun on ollut tarkoitus kohdata. Parantanut joskus, jne. Eli ihan tavallista kristityn elämää ilman värivaloja ja höyheniä.

    • eipämuuta

      Jos meno tuntuu jossain epämiellyttävältä ja sielulliselta, niin siitä kannattaa pysyä erossa. Kannattaa kuunnella omaa sisimpäänsä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5600
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3557
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1682
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1670
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      83
      1126
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      27
      1107
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      829
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      818
    Aihe