Suonikohjuleikkaus

eiriaf

Kävin 3 päivää sitten (17.8) hoidattamassa suonikohjuni. Tai kaikki ei mennyt niinkuin piti.

Tarkoitulsena oli nyhtäistä pullottavat kiemuraiset suonet ja loput laaseroida, molemmat jalat samalla kertaa.

Moni asia jäi ihmetyttämään ja mielestäni niitä ei tehty oikein, josko saman läpikäyneet osaisivat sanoa?

Ensimmäinen moka mielestäni tuli siinä kun hoitaja mittasi jalkani tulevia hoitosukkia varten. Hän mittasi ne sairaalahousujeni päältä ja kun ihmettelin asiaa totesi vain ettei se niin sentin päälle ole. Eikö se ole mitattava hyvinkin tarkkaan. Ja kun piti mitata reiden leveimmästä kohdasta niin hän mittasi puolestavälistä reittä.

Toinen tuli siinä kun kirurgi katsoi ultralla(?) jalkojani, että mitä leikataan. Niin näkyvimmät suonet merkkasi tussilla (pimeässä huoneessa, ei valoja päällä) ja vähän sillä ultralla katsoi joistakin kohdista. Lopuksi sanoin itse, että polvitaipeessa olis vielä, en tiedä olisko sitä huomannut itse. Eikös koko jalat olisi pitänyt käydä läpi ja merkata myös laaseroitavat suonet? Loppujen lopuksi leikkauspöydällä hän totesi, että etureiden suoni on liian ohut eikä sitä voi laaseroida kun vielä suoni jotenkin supisteli. Se oli etureittä ja mielestäni ultra ei siinä kohtaa käynyt missään vaiheessa, ei ennen leikkausta eikä kartoitusvaiheessa, eikä siinä mitään suonta näy.
Laaserointia ei sitten tehty muihinkaan suoniin vaan kuulemma vaahdotetaan parin kk:n päästä.

Ja vielä, suihkussa huomasin yhden pullottavan pikku suonen, jonka lääkäri kyllä on merkannut(vielä tussi jälki tallella) mutta tälle ei mitään tehty!

Harmittaa kyllä niin vietävästi kun tuntuu ettei kaikkea tehty niin hyvin kun ois voinut, hutiloitiin. :(

Kun päätöksen tein, ajattelin etten vaahdotukseen ml suostu, jätetään mielummin hoitamatta kun siitä niin paljon huonoa kuullut. Nyt on osa jo leikattu niin eikai tätä tähänkään voi jättää.
Toivottavasti edes joku jaksoi lukea ja vielä ihanampaa jos joku voisi kommentoida. Oon ihan hajalla tän asian kanssa. :(

4

149

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ap.ap

      Eikö kellään sanoa tähän mitään?

      • asdfghjkwaesrdtfyg

        No mitä tuohon nyt vois sanoa? Julkisella hoidetaan hommat AINA vähän sinne päin ja erityisesti kirurgisella puolella tuntuu olevan sen verran itseriittoisia puoskareita töissä, että niiden tekemisiin, tai sanomisiin en luottaisi yhtikäs missään asiassa. Tämän opin jo nuorena, eikä asia ole ainakaan tämän nykyisen aikakauden myötä paremmaksi muuttunut. Kannattaa muistaa, että olet itse suostunut operoitavaksi, joten jälkikäteen on täysin turhaa mistään nurista. Potilaan tyytymättömyys ei ole virhe, eikä sille asialle tarvi mitään tehdä. Pitää vaan sopeutua.


    • dggdsgdsg

      Millainen on hoitotulos? Onko selkeitä komplikaatioita? Jos tulos on odotettu ja komplikaatioita ei ole, ole onnellinen. Ja noudata hoito-ohjeita. Ovatko tukisukat sopivat?

      Tukisukat - ainakin julkisella - mitataan usein väärin. Äidilläni oli yli nivusen yltävä verisuonitukos, ja lopulta päätyi ostamaan tukisukat itse, vaikka olisi ollut maksusitoumus julkiselle vähävaraisuuden vuoksi. Sai sopivat itse ostaen. Aina itsekään valitut (ja mitatut) tukisukat eivät onnistu. Eri merkit erovat toistaan ja itselle sopivien löytäminen saattaa vaatia yritystä ja erehdystä.

      • Ap.ap

        Sukat tuntuvat nyt ihan ok:lta, mutta en tiedä onko pienet kun pienet "makkarat" jää sukan yläosasta vai johtuuko vaan siitä, että reiteni ovat pehmeää sorttia. :D
        Mitäs tuohon hoitotulokseen vois sanoa, vielähän näitä ei ole loppuun asti hoidettu, vaahdotus olis reilu kuukauden päästä. Kuulisin mielelläni kokemuksia siitä, jos jollekkin on tehty?
        Mutta yksi suoni pullottaa vielä, vaikka se leikattiin. En ymmärrä miten se on mahdollista? Jännityksellä ja kauhulla odotan mitä tästä tulee..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1565
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1404
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1295
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1176
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe