Ocu r-s raakaa voimaa

tykkiSkoda

Mitatusti 6,9 s 0-100kmh. No lähtöhän on hidas etuvetoisella nytkypulkalla 3,2s 0-100 kmh.

Ai muttavoo ei, eikö tää olekkaan maanteiden nopein kiihtyjä ja kulkija?

M-B uuden E-sarjan hinnat alkaen diesel E220 meni Tuulilasissa mitatusti takavetoineen:

0-50 2,5s
0-100 7,5s
80-120 5,3s

Upouusi, taas takavetoinen Alfa Romeo Giulia sedan perusdieselillä 180hv 2.2d Auto,Motor & Sportissa:

0-50 kmh 2,4s
0-100 kmh 7,1s

Mites nyt näin? Ja mites se etuvedon ajettavuus?

78

152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BerJoska

      Etuveto on Venäjän talvessa parempi.

      • ziiipperia

        Siperiassa ei tosin mitään tehoja tarvi eikä kyllä lapsellisia rs somisteitakaan typeristä ulkoväreistä puhumattakaan esim. Keltainen,sininen,vihreä


    • Ei.sudi

      Rässän saa myös joka kulmasta raapivana versiona jos sellainen kiinnostaa.
      Simply Clever.

      • tiesitköTätä

        Niin haldex-nelivetoisena. 95% voimasta etupyörille ja 5% takapyörille. Maksimissaan voima hetkellisesti 50% takapyörille. Haldexin pitäisi olla kompakti ja voimaa hukkaamaton järjestelmä, mutta sitä se ei ole. Olen ollut testiradalla myös tilanteessa,jossa Haldexin toiminta muuttuu epäloogiseksi ja vaihtelee kuumentuessaan voimakkaan puskemisen (perusominaisuus haldex-nelivedoille) ja yliohjautumisen välillä arvaamattomasti, joskus jopa auton takapäässä on testeissä haissut voimakkaasti takakytkimestä ja järjestelmä on toiminut takavedon osalta vain osittain .

        Oletko muuten tietoinen, että heppoisen rakenteen ja takatasauspyörästön alhaisen maksimikuormitustason takia Haldex-kytkin kuumenee herkästi kovassa ajossa esim. Jääradalla. Silloin yhä enemmän voimaa jaetaan etupyörille sellaisissakin tilanteissa missä sitä pitäisi antaa vähintään 50% takapyörille kun elektroniikka säästää järjestelmää?

        Takaveto on paras ajettava, pito-ominaisuudet, ohjaustunto, tasapainoisuus ja ketteryys ovat timanttia nykyaikaisilla takavetoisilla. Talvella ne ovat vähintään yhtä hyviä kuin etuvedot (TM talvitestien voittajia olivat takavetoiset Bmw ja M-B peräkkäisinä vuosina 2014,2015).

        Kuivalla asfaltilla takavetoinen on taas selvästi parempi etuvetoa vetopidoltaan. Mikää ei varsinkaan tehokkaammissa autoluokissa puhu etuvedon puolesta (paitsi alhaisemmat kustannukset = hieman suurempi voittomarginaali).


      • Parempaa.elämää

        Olen tietoinen siitä että olet friikki jolla ei ole juurikaan kosketuspintaa todellisuuten. Mulla ei ole Skodaa tai nelivetoa mutta sun fobistinen käyttäytyminen on valitettavasti tuttua aikaisemmasta elämästäni.
        Hakeudu hoitoon. Oikealla lääkityksellä pääset kiinni oikeaan elämään.


      • tiestikö.tätä

        Liittyykö tämä nyt autokeskusteluun vai harmittaako kun osallistut ränne keskusteluihin, mutta todellisuudessa sulla ei ole mitään annettavaa kun ei ole kokemuksia erilaisista autoista tai toiminnasta ammattilaisten piireissä? Yritätkö löytää useinkin vikoja muista, ehkä mahdollisessa työpaikassasi ja perheessäsi?
        Kirjoitin kommentin autoista ja niiden voimansiirtojärjestelmistä sekä Skodan heikkouksista tähän asiaan liittyen, joita vertasin omaan kokemukseeni testitoiminnassa ollessani.

        Miten henkilökohtaisuuksiin menevät viestisi liittyvät autokeskusteluun, vai toivotko vain sikailullasi että muut keskustelijat olisivat sinua "tyhmempiä" ja nielisivät täysin vailla perusteita olevat haukkumiset, oman kieroutuneen mielikuvituksesi tuotteet? Sinulla on nyt itsetutkiskelun paikka. Maailman on hyvä perustua yhteistyölle, avoimuudelle ja rakkaudelle, sinun ennakkoluulosi ja asenteesi joutuvat nykyaikana romukoppaan. Vikoja on toki meillä kaikilla.


      • Ihanatamenoa

        Haldex on käytössä sellaisessakin vitsiautossa kuin Bugatti Veyron, mitä olet toki asiantuntijana ajanut. Ja se raapaisee kuitenkin 0-5, 0-10, 0-20, 0-30 km/h kuulemma jopa nopeammin kuin nuo Mersun perusmallit.

        Isot hulluna vääntävät Mersun dieselit ovat toki sitten erikseen, niillä 0-2 km/h on tolkuton. Voisit kertoa enemmän niistä, jos saa pyytää.

        Mutta sait ylipuhuttua, kyllä noin viisas mies myy meille mitä tahansa.


      • tiesitkös.tätä

        Miten siinä Veyronissa olikaan se moottori sijoitettu? Voimaa menee aina takapyörille enemmän keskimoottorisessa Veyronissa kuin etupyörille kun kyseessä on puskevalle 4x4 Oculle käänteinen voimansiirto.

        Veyronista on luonnostaan takavetopainotteinen, etupyörille menee aina pienempi osuus vääntömomentista. Mikään ketterä kapistus ei painava ja melko kankea Veyron kyllä ole ajaa, mutta takapainotteisuus voimansiirrossa varmistavat edes jossainmäärin urheilullisen ajokokemuksen.
        Porschen 911 4-vetoisessa mallistossa periaate on hyvin sama, takapyörille enemmän voimaa suorituskyvyn, ohjattavuuden ja sporttisne ajokokemuksen maksimoimiseksi, Etupyörät vain auttavat hieman voimansiirrossa.


      • namimerkki
        tiestikö.tätä kirjoitti:

        Liittyykö tämä nyt autokeskusteluun vai harmittaako kun osallistut ränne keskusteluihin, mutta todellisuudessa sulla ei ole mitään annettavaa kun ei ole kokemuksia erilaisista autoista tai toiminnasta ammattilaisten piireissä? Yritätkö löytää useinkin vikoja muista, ehkä mahdollisessa työpaikassasi ja perheessäsi?
        Kirjoitin kommentin autoista ja niiden voimansiirtojärjestelmistä sekä Skodan heikkouksista tähän asiaan liittyen, joita vertasin omaan kokemukseeni testitoiminnassa ollessani.

        Miten henkilökohtaisuuksiin menevät viestisi liittyvät autokeskusteluun, vai toivotko vain sikailullasi että muut keskustelijat olisivat sinua "tyhmempiä" ja nielisivät täysin vailla perusteita olevat haukkumiset, oman kieroutuneen mielikuvituksesi tuotteet? Sinulla on nyt itsetutkiskelun paikka. Maailman on hyvä perustua yhteistyölle, avoimuudelle ja rakkaudelle, sinun ennakkoluulosi ja asenteesi joutuvat nykyaikana romukoppaan. Vikoja on toki meillä kaikilla.

        Kyykman ja yhteistyö, avoimuus & rakkaus? :D

        Auto ostetaan omiin tarpeisiin. Ei esim. siksi, että takaveto on parempi kuin haldex-neliveto.


    • Navettahomo

      Minäkin istun ABC:n baarissa, ja tiedän myös autoista kaiken. Kaikesta muustakin kysyttäessä. Olen absoluuttinen totuus. Minua viisaampaa ei ole.
      Pääsin nimittäin just erityisoppimisluokalta ammiksen pääsykokeisiin, erotan jo kirjaimet toisistaan, ja luulen tietäväni kirjoituksessa pilkun ja pisteen eron. Ykkösen kertotaulu on hallussa, kakkonen kiinnostaa eniten.
      Mutta Skoda on paska. Tämä on varma viisaus. Mopokorttini perustuu Skodan huonouteen, koska inssillä oli Skoda, ja kehuin sitä. Otin myös suikkiin siltä, siksipä täällä Soliferilla ajetaan OSLAa ympäri.
      Enkä pääsy ees ammiksen pussi kuski kurssille. Eihän sinne mopokortilla. Mutta joku päivä vielä olen Helssinkissä pussi kuskina.

      Mutta Skoda on paska auto.

      • tiesitkö.tätä

        Mielekiintoista, Skodafanaatikon kirjoittama käänteinen provo, jolla hän on kehittänyt tarinaansa itselleen hahmon, joka haukkuu Skodaa.

        Tämä täysin fiktiivinen, Skodistin omasta mielikuvituksesta nouseva hahmo esittää vihaavansa Skodaa. Hahmo on kirjoituksessa yritetty tehdä naurunalaiseksi sillä, että hän on nuori ja koulussa menestymätön. Näin kirjotus ikäänkuin toimii Skodistin todellista elämäntilannetta ja itsetuntoa kohottavana ns. Omakannuste kirjoituksena. On toki ihmisiä, jotka ovat tuollaisessa elämäntilanteessa eikä se minusta ole mikään hauska asia vaan yhteiskunnan kannalta huolestuttavaa.

        Älykkäämmille taas kirjoituksen tausta ja tarkoitus paljastuu hyvin nopeasti. Skodistin itsetunnon kohotusyritys on hyvin selvästi havaittavissa, totuus kuitenkin on että kun ei skodistilla ole juurikaan eväitä autokeskusteluun kokemuksen ja ehkä kiinnostuksen puutteestakin johtuen, niin silloin alkavat fiktiiviset tarinat ilmestyä palstalle.

        Itse olen koulutettu ja toiminut autoteollisuudessa eri tehtävissä. Korostan, että on muitakin tehtäviä kuin vain linja-auton kuljettaja. Koko toimitusketjussa kuski on vain lopputuotteen käyttäjä (joko ammattimainen tai kuluttaja). Tämä on tietenkin itsestäänselvyys, mutta todellisuudessa mitään ei voi eikä kannata ottaa itsestäänselvyytenä siitä, että joku ymmärtää.

        Autonvalmistus on monivaiheinen prosessi, jossa tuotantopäätöstäkin edeltää vuosien prototyyppikartoitus ja markkinatutkimus. Tuotekehitys vie vuosia ja tarvitsee hyvin poikkitieteellisen tiimin, itse olen toiminut pääosin testitoiminnoissa. Tuotteita voidaan hylätä vielä siinäkin vaiheessa, jossa prototyyppi on jo hyvin pitkällä, tähän on syynä muuttuneet olosuhteet, testeissä ilmi tulleet ongelmat ja valmistuskustannusten nousu.

        Jopa Hangon satamasta laivarahdin jälkeen kuluttajalle kulkevan tuotteen matka käy monen väliportaan kautta (kuljetusyhtiö ->maahantuoja -> jälleenmyyjä->kuluttaja).

        Kun ei ole kokemusta erilaisista autoista niin silloin alkaa tarinointi kun kunnon argumenttia ei pystytä rakentamaan.


      • Yksi.unohtui

        Sana Homo.


      • NavettaHomo

        Imetkö? Nieletkö?


      • navettahomo

        Mä otan kaikkia


    • pknhgdd

      Ei voi olla takaveto, venäläinen sintrattu kardaani katkeais.

      • keidakaravaani

        Totta


    • Hoito.ei.ole.häpeä

      Sun kohdalla pointti ei ole autot tai niiden ominaisuudet. Itse ajattelet niin mutta meidän muiden näkökulmasta kyse on sun pakkomielteestä.
      Hyvä jos sua helpottaa postata näitä sun juttujasi tänne palstalle. Pitkäaikaisempi ratkaisu olisi hakeutua hoitoon.

    • kehäykkönen

      Tässä sulle helppo rasti mietittäväksi seuraavalla kerralla Kun venaat valkojen vaihtumista vihreäksi.
      Katso ympärillesi ja mieti kenellä muulla kuin sulla on pääiilimäisenä mielessä allaolevan auton kiihtyvyys 0-50kmh.
      99.99% nakkaa isot paskat tuole jutulle ja suurin asia on päästä kotiin ruuhkasta huolimatta.

      • sutivaskeida

        Niin luulis mutta herkkä paikka kun se ei skeida lähdekkään niin rivakasti viivoilta kuin kuski haluais


    • palaamieleen

      Vakioauton kiihtymisessä ei tuolla tasolla voi käyttää termiä "raakaa voimaa". Lähtö noilla ajoilla on kyllä sähäkkä ja hieman normaalirytmistä nopeampi. Raaka voima tulee vasta virittämällä ja sitten kun löytyy potkua sutia rampeissa kun lähtee motarille. Esim. viritetyt Cossut palaa mieleen. Niissä 350hp sai voiman tuntua ahteriin kun suti linkussa rampin Hämeenlinnantielle.

    • WanhaParta1

      0-20 km/h on ainoa mielekäs luku nykyisin. Siinä ne autojen suorituskyvyt mitataan.

    • skodajulli

      Autourheilija luulee olevansa kovin jätkä. Ainakin omasta mielestään. HAHA.

    • SkodaSimo

      Mulla rupee seisoon taas.

      • skodiski

        Otetaan toisiltamme poskeen


    • alore

      Mitäs jos tuohon Alfaan sitten valitsee perusmallin dieseliä tehokkaamman koneen, onko Oculla mitään jakoja?
      Samahan on muilla premium-automerkeillä, yleensä verrattu hinnat alkaen mallien suorituskykyä Octavia malliston tehokkaimpaan RS TSI malliin

      • Kyykynmaa

        Ei ole. Quadrofoglio -varustelulla se laittaa kaiken kyykkyyn.


    • AutoPelle

      Kertokaahan sellainen asia että miksi jatkuvasti vängätään noista suoraan ajon kiihtyvyyslukemista?
      Itse ajattelen jotenkin niin että jos ne on sa tärekin niin otsakkeen Drag Racing alta löytyy varmaan paljon nopeampia kuin mikään näistä tässä ketjussa mainituista.

      Esitety autot on itseasiassa tehty kiertämään rataa hyvin nopeasti. Siinä ratkaisee muut asiat kuin paikaltaan lähtö.

      Kaikki on varmaan katseleen Virittäjätohjelmaa. Siinäkin moni paikaltaan erittäin nopeasti lähtevä virivehje ei sitten olekaan niin nopea radalla kun pitäisi jarruttaa, kääntyä tai ihan vaan kiihdyttää.

      No, mikään näistä ei ole oleellista tieliikenteessä. Siellä ratkaisee se kuinka fiksu kuski on ratissa eli kuinka hyvin osaa välttää kolarin ja antaa toisille tilaa.

      • TurboBoost

        Niistä vängätään siksi, koska tiellä joutuu kohtaamaan aivan uskomattomia kyykytyshaluisia mulkkuja.

        Jos haluat olla elämääsi hallitseva mies, sinulla pitää olla alle 5 s. 0-100 km/h kiihtyvä auto. Sellaisella voittaa suurimman osan taisteluista, mutta ei kaikkia. Unelmana olisi saada alle 3 sekkaan kiihtyvä pirssi, ettei jäisi arvailuille varaa.


    • skeiddan

      Yhtäkään Skeidaa ei ole siihen VIRITTÄJÄT ohjelmaan otettu mukaan kisaamaan kun tiedetään ettei ne pärjää edes viritettyinä rata-ajossa.


      Eipä ole etuvetoisia siinä sarjassa muutenkaan juurikaan näkyny

      • skeida.ei.pärjäis

        ei skeidat pärjäis, eikä Mika Salo suostui sellaisilla ajamaan kun se on tottunut hieman eri tasoon. USeinhan se haukkuu tehokkaita nelivetojakin kuinka ne puskee mutkissa ja aliohjaavat eikä saa ajamiseen fiilistä


    • kokemuksia.puuttuu

      Uusi isomman luokan premium perhe-sedan M-B E350 d Bluetec eko-diesel meni testissä 252 hv ha takavedon turvin:

      0-50: 2,2 s
      0-100: 6,1 s

      Miten Sporttinen "urheiluauto" Skoda Ocu RS TSI jää tällekin niin reilusti, siis dieselille jota ei mainosteta mitenkään sporttisena?
      Takavetoisuus tekee ajamisesta silti nautinnollisempaa ja tasapainoisempaa, ketterämpää kuin etuvetoisella Skeida Ocu Räsällä.

      PS. Edes lastutettu Ocu ei pärjää E350 dieselille, kun Seat Leon Cupra 280 hv farkkukaan nykivine etuvetoineen ei mene kuin 6,5 s 0-100 kmh mittauksissa.

      • Powergrade

        Hauskaa on myös laittaa länsiautoon pienepi mallimerkintä. Siinä kun skodapelle hermostuneena katselee että nyt otan vasemmanpuoleisen kaistan ja kyykytän tuon valoissa niin skeida jääkin kuin tikku paskaan ja kuski skodassa pyörittelee päätääm alahuuli väpättäen:"eihän tuon pitänyt kyykyttää minun sporttista RS tai 1.8 tsi Skodaani".

        Laita siis esim. 2003 Bmw 545i (mitatusti kulkee 5,5 s 0-100 kmh) vaikka se 520i merkintä. Jää kuka tahansa ihmettelemään, niin nykivät RS Skodistit kuin Seat Leon Cupra lippispää kikulit.


      • Kuinkapienen
        Powergrade kirjoitti:

        Hauskaa on myös laittaa länsiautoon pienepi mallimerkintä. Siinä kun skodapelle hermostuneena katselee että nyt otan vasemmanpuoleisen kaistan ja kyykytän tuon valoissa niin skeida jääkin kuin tikku paskaan ja kuski skodassa pyörittelee päätääm alahuuli väpättäen:"eihän tuon pitänyt kyykyttää minun sporttista RS tai 1.8 tsi Skodaani".

        Laita siis esim. 2003 Bmw 545i (mitatusti kulkee 5,5 s 0-100 kmh) vaikka se 520i merkintä. Jää kuka tahansa ihmettelemään, niin nykivät RS Skodistit kuin Seat Leon Cupra lippispää kikulit.

        E350ssä oikea merkintä olisikin E300 kun kone on alle 3 litrainen.


      • jghcrgds

        seat leon cupra 5,8 s 0-100 250huiput. pesee kaikki nää sinun paskas LÄHE VIIVALLE.eihän se lippis bemu pelle uskalla .seatti KIITÄÄ OHI HAAAAAAAAAAAA


    • powergrade

      itselläni on bemu 518 2001 jossa m5 merkit kukaan ei aja ohi

      • skeidamopedi

        hyvä yritys mutta kateellinen ja kyykytetty skodapelle ei ymmärrä, että tuollaista mallia ei ole edes valmistettu 2001. Teippaa mieluummin otsaasi Octavia RS merkki


      • M5mopot

      • RSSKEIDOJEN.kyykyttelijä

        Mikä on kuorki? Kirjota suomea sirkuspelle


      • Kielikello

    • ei.edes.kiihdy

      Nyt joku skeidakeijo on keksinyt vertailla 3.6 V6 4x4 Superbia noin 180-200hv takaveto dieseleihin. Oikea järjen jättiläinen, Suoerb 3.6 260 hv ei ole edes kovin hyvä kiihtymään n. 6,5-6,8 s 0-100 kmh. Farkkuna 3.6 4x4 Superbi menee hädin tuskin alle 7 sek 0-100 kmh. Luulis vituttavan kun C250 cdit, Alfan Giuliat 180 hv diesel-pannulla ja Bemun perus 320d menee rinnalla vaikka kuinka polkisi.

    • sinne.jää

      Näin juuri Helsingissä käydessäni useita uusia E sarjan Mersun takseja. Hauska ajatella että nekin kyykyttelevät Skodan Octavia RS "urheiluautoja" tai ainakin pääsevät todellisuudessa samaan suorituskyvyssä. Valoistagan kiihdytettäessä on fakta että mittauksienkin perusteella uusi E22 hinnat alkaen diesel jättää 0-50 tai 0-60 kiihdytyksessä Skoda Ocu RS:n

    • XD-tyyppi

      Tuo kajakki Skeida on niin epävarmaa ja vanhentunutta tekniikkaa, että todellisuudessa lähes kaikki vähänkin tehokkaammat ihan perus turbodieselkoneiset autot sen kyykyttää. Skoda liioittelee kiihtyvyysarvot eikä kerro että etupyörien pitovaikeudet todellisuudessa vähentää arvoja vielä entisestään. Itse ainakin kyykytän volvo xc90:llä joka ainoan itäpulkan joka sopivasti tielleni sattuu. Ja useimmat ihan pienemmilläkin koneilla olevat Meset kyykyttävät hienosti skeidakipat. Kuten edellä mainittiin, E-sarjan mese taksit hyvänä esimerkkinä.

      Naurattaa nuo "urheilulliset" kaalikippaset! HAHAHAHAHAHAAAAAA XD XD XD

      • Kyykkypuro

        Tuo on oikein, rehellinen nauru itäautoille on sitä suoraviivaista ja rehellistä skodakritiikkiä. Hyvä että joku ihan avoimesti ja reilusti nauraa noille itä tekeleille.


      • doooler

        Ocu kuski raivo hiki otsalla naama punaisena ku RS KYYKKÄÄ


    • Koliveeta

      Entäs 100-0? Paljon tärkeämpi luku.

      • antaapa_tulla

        Näin on, on huomattavasti turvallisempi matkustaa autossa, joka pysähtyy mahdollismman nopeasti.
        Kerro kyykkänä nämä 100 - 0 tulokset meille, sinähän ne tiedät.


    • ei.skodistilla.kokemust

      E-Mersussa myös luokkansa parhaat jarrut sen lisksi että jo hinnat alkaen diesel pistää tehokkaimman RS Ocun tiukille kiihtyvyydessä. Etuveto nyt on muutenkin täysi vitsi ajettavuiden kannalta.

      • supersportOcu

        Kokemuksen puute saa ajattelemaan toisin. Kun ei ole skodistilla ymmärrystä eikä älykkyyttä.


      • ällistyy

        Ällistyttävää että kallis auto on parempi kuin puolta halvempi. Ei millään uskoisi.


    • skeidailija.kokemuspuute

      Kaarteeseen tai risteyksestä paikaltaan kiihdytettäessä erot takavetoisen ja etuvetoisen välillä vain kasvavat. Etuvedolla pito loppuu paljon aikaisemmin kuin takavedolla ja kiihtyvyysaika huononee entisestään.

      Kaarteeseen kiihdytettäessä tai risteyksestä kiihdytettäessä ja samalla käännettäessä etuveto ei lähde mihinkään.

    • ollot

      Skodamies ei tajua autoista mitään

      • Kyykynmaa

        Suurin osa skodailijoista on autoista mitään tietämättömiä narukäsinörttejä tai vihervasuri piipittäjiä.


    • hassuamutt

      BMW 4sarjan coupe kiihtyy heikoimmalla moottorivaihtoehdolla
      Teho kW (hv) kierrosluvulla 1/min (418d) 110 (150)/4 000
      Kiihtyvyys 0–100 km/h, s (418d) 8,6

      Skoda on vaatimattomasti sekunnin nopeampi vaikka siinä on neljä ovea :D
      BMW muute maksaa 46t Skoda RS saa pikkusen päälle 30t hintaan.
      16t hinnalla saaa melko paljon kaikkea kivaa :)

    • sirkuspellejä

      Mihin sitä 0-100 kiihtyvyyttä oikein tarvitsee?

      Eiku tuo RS ole aikamoinen pellerassi jo.

      • sirkuspellejä

        ps. Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio alle 4 sekuntia 0-100, eikä tarvitse naurettavaa takaspoileria, "black pakettia" saati "challenge"-tekstejä kynnyksissä.......


      • huvittavaa

      • en.tajua
        huvittavaa kirjoitti:

        Eikiä maksa ku 70.000$ jenkeissä.
        http://www.caranddriver.com/alfa-romeo/giulia-quadrifoglio
        Hinta suomessa kilpailee taatusti skoda rs:n kanssa :D
        Millos meinaat moisen tilata itselles?
        Meinasiks pyytää faijaltas korotusta viikkorahoihin? :D :D ;D

        Paljos ikivanha AMG-mersu maksaa?

        Taitaa olla halvempi kuin Superb?

        Mut AMG taitaa olla vähän nopeampi?

        Eihän sen näin pitänyt mennä?

        Eihän se näin voi olla?

        En ymmärrä, voitko selittää?


    • MicaOjantaus

      Ford Focus RS, ole hiljaa ja häviä.

      • kyykyttelijä

        Mitäs häviäjä?


    • häääldex

      Joku aukaisemmin perusteli skodan sporttisuutta sillä että Bugatti Veyronissakin on sama Haldex-nelivetojärjestelmä. Kyllä on metdään menty kun ei Skodistilla ole ajokokemuksia kunnon autoista eikä tietoakaan ole tarttunut.

      Vinkiksi: Bugatti Veyronissa on vähän eri palikat kuin Skodassa ja moottorikin keskellä, voimaa aika enemmän takapyörille koska tarkoituksena kuiteniin saada painavaan autoon jotakuinkin sporttinen ajotuntuma ja ajonautintoa. Etupyörät toimivat vain pienenä apuna voimanvälityksessä takapyörien dominoidessa.

      • 1.3tsi

        Sporttinen Ocu on maailman kovin auto


      • K0LMEKAKARAAJARAKKI

        Kyllä minun fabiassani jolla olen ajanut jo 300 000 tuhatta kilometriä ilman vikoja ja huoltoja (muistan kiljua tämän aina huoltotiskillä ennenkuin avaan ohuen lompsani) ainakin riittää tehoja vetää vaikka Ferrarin ohi. Kerran kun olin viemässä homorakastajaani Punavuoreen näin punaisen Ferrarin viereisellä kaistalla. Seuraavissa valoissa soittelin Nokia 1610 luurillani Helkaman tukeen että mistä kohdilta nää vääntää parhaiten. Saatuani tiedon, painoin kaasun juuri niille kierroksille ja luistatin sitä ekaa vasemmalta poljinta jolla kuulemma vauhtia sääjetään. Ferrari suhahti äänettä eteen, mutta sain sitten minuutin päästä manskin ratikkakiskoilla pompotellen jotenkuten saavutettua kun se kääntyi ilmeisen pelokkaana pohjoiselle hesperiankadulle. Painelin torvea ja tuuletin vaihdekeppi kädelläni huudellen skodamyönteisiä iskulauseita kunnes Hietalahdessa ajoin mereen eikä hukkumiskuoleman turvottanutta raatoani ole kuulemma vieläkään naarattu ylös.


    • skeidaRS

      Skeida luo harhan tehosta. Etuvetoinen nykii ja tempoo kapella tehoalueella. Laadukas takavetoinen vain kiihtyy, eleettömästi ja pieksee skeidan mennen tullen.

      • surkee.etuveto

        Jep ei pomputusta tai ratin/renkaiden nykimistä kuten etuvetoisessa paskakajakissa esim. Skoda RS. Kaarrekäytöksessä mukavaa tuntea kuinka auto työntyy ulos mutkasta tasapainoisesti hienon ajotuntuman kera kun taas etuveto nykii itsensä vedellen ja pompottaen ulos mutkatieltä ja rattiin välittyy voimia pilaten ohjaustuntuman jne...


    • kyykkyynmeni

      Tänään uusi takaveto E sarjan taksi kyykytti omeasti Skodan uuden Superbin. Missä ovat Skodan tehot? Skoda ajeli muka itsevarmasti vasemmanpuoleista kaistaa Hämeenlinnanväylän alussa luullen että se on oikea paikka skeidalle. No E220 lähtikin pirun vikkelästi liikkeelle ja voisin kuvailla sanoin "Skoda jäi kuin tikku paskaan"

      Jätkä Superbissa yritti nykiä vauhtia kippaamsa mutta jäi monta autonmittaa heti lähdön jälkeen. Sitten tämä skeidapelle protestoi roikkumalla muiden perseessä kiinni, harmittikohan kun ei skeida kulkenutkaan vaan jäi tukkimaan vasenta kaista? Renkaiden vinkumisesta lähdössä päätellen yritys oli kuitenkin kova päästä edelle muttak un ei niin ei...

      • bmw_loppu

        ai kyykytti 1,4 oho olipa kova eemeli.kyykytti OMEASTI VITUN PELLE OPETTELE KIRJOTTAAN HINTTARI.PELLE PELLE PELLE PELLE.


    • kykkänä

      Jäi kuin paska tikkuun

    • HidasOkjosToinenHitaampi

      Onhan tuo väitetty lukema ihan passeli tuohon hintaluokkaan, tosin jos olisi hieman hitaampi ei merkki myisi kuin muutamia, koska nykyskodakuskit kuvittelevat ajavansa audilla ja toisaalta ei sellaiseen varaa. Kehut revittävä jostain.
      Audikuskit vaihtaneet skodaan, syynä lamasuomi ja vwkuskit skodaan kuin pelastaakseen kasvonsa.
      Todellisuudessa kuraavat itseään entisestään, kun huijakonsernissa pysyvät. Tarjolla kun on myös autoja samaan hintaluokkaan. Niin tarkoitan autoja kilometrejä taittamaan, eikä useimmiten puiden ympäri taittumaan.

      • ne.jäää

        Luulis vituttavan


      • bckbvj

        Noniiin pkk


    • automotive.testengineer

      Kun ei ole Rs skeida päristelijöillä kokemusta kunnon sporttiautoista niin saattaahan sitä luulla tuota noloa etuvetokippaa jotenkin erityisen kulkevaksi.

      Yleensö ratissa vielä n.40v lippispäisiä/pyöreäposkisia hieman ylipainoisia tyyppejä näillä RS ocuilla joita näkee tempomassa typerästi liikenteessä. Aina silloin tällöin kun vierelle sattuu valoissa niin näpäytän V6 takaveto-dieselillä ja näytän mallian kuinka lähdetään ripeästi liikkeelle siten ettei etuvetoinen siihen kykene

    • näinkyykytyksen

      Nyt semmoista että nolot rs skeidat menee kyykkyyn vaikka kuinka yrittäisi valolähdössä nykiä etupyörillä vauhtia. Jopa uudet e220 taxit kyykyttelee mukamas sporttiset rs skeidat Alfa Romeost puhumattakaan

      • automotive.master

        No kyllä näinkin voisi sanoa. Takavetoinen uuden sukupolven dieselillä varustettu E220d on tosiaankin kohtuullsen ripeä hinnat alkaen malliksi. Hauskaa huomata kuinka kokemattimat skodistit sanovat takavetoisen olevan etuvetoa huonompi talvella, vaikka ironisesti heillä ei ole asiasta omakohtaista kokemusta ollenkaan. Täytyy myös huomauttaa,että takavetosiia Mercedeksiä ja Bemareita ostetaan paljon esim. juurikin taksiliikenteeseen. Taksit ajavat kesät talvet ja ovat liikenteessä likimain joka päivä vuoden ympäri. Mersunkin osuus taksimarkkinoilla on 35% luokkaa ja niistäkin suurin osa takavetoisia malleja.

        Takavetoinen on ajamisen lähtökohdilta ja täydellistä ajettavuutta haettaessa ylivertainen. Ajo-ominaisuudet saadaan aina takavetoisessa etuvetoa paremmaksi, takavetoiset voittavat käsiteltävyydessä ja ketteryydessä myös nelivetoiset hyvin usein. Autotestauksen ja prototyyppien ajettavuusarvioinneissa työskennelleenä Euroopassa voisin sanoa,että palstan skodisteilla ei ole kokemusta paskan vertaa asiasta josta he haluavat kuitenkin kovasti väitellä.


      • ihanParastaHuumoria

        Voi poikaa. Taksipyörityksessä onkin tärkeää vetotapa ja siksi valitaan takaveto, hehee. Taitaa valinta perustua vähän toisiin asioihin kuin ajo-ominaisuuksiin, vai pääseekö niistä kovasti nauttimaan kaupunkien keskustoissa ja varsinkin talvella.
        Melkoinen autotestaaja ja protojen ajettavuusarvioija, hihee nyt repeää koko Suolen palsta hörönauruun.


      • automotive.master

        Minkälaisia autokokemuksia sinulla on? Siis muuta kuin Skeidaa? Usko ihan mitä haluat ja naureskele Skodassasi. Suositttelen marraskuun koeajotapahtumaa Messukeskuksessa sinullekin.


      • oikeita.kokemuksia
        automotive.master kirjoitti:

        Minkälaisia autokokemuksia sinulla on? Siis muuta kuin Skeidaa? Usko ihan mitä haluat ja naureskele Skodassasi. Suositttelen marraskuun koeajotapahtumaa Messukeskuksessa sinullekin.

        Ajokilometrejä on karttunut reilut puolitoista miljoonaa kilometriä. On tullut kokeiltua esim. Ferraria, Lamborghinia ja useampia Porscheja. Ford Mustangeja vm. 1964-2016, ei tietenkään kaikkia vuosimalleja mutta useita.

        Paljonko sinulle on kertynyt ajokilometrejä?


      • automotive.master

        No Peran BMW 316 kyydissä toissa talvena ainakin 100 km, sitten se bemu sippasi. Site tietysti omalla Aixhamilla ainakin 8.677 km kahden vuoden aikana. Suositten messukeskuksen matkaa sinulle ja valehtrele vähemmän, jooko.


    • obekkfb

      Miltäs tuntuu kun uudet E-sarjalaiset yleistyy ja pätkii ja kyykyttelee räsätkin mennen tullen? Ammattikuskit arvostavat laatuautoja

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      16
      1429
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1285
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1192
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1072
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe