Yksin Fuengirolaan

Amigos

Onko siellä mitään tekemistä yksinäiselle, löytyykö muita seuraksi?
Olen eläkkeellä oleva, hyvä kuntoinen, nainen. En golfaa, mutta patikointi,
kiertoajelut, kaikenlainen tekeminen kiinnostaa.

17

2627

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jacop

      Minä olin siellä kaksi talvea ja yksin läksin sinne. Siellä on niin paljon Suomalaisia, että seuraa löytyy kyllä. Siellä on esm Skandinaavinen turisti kirkko josta varmasti löydät Suomalaisia. Toisella Fuengirolan Los bolitsin asemalla on Suomalainen seurakuntakoti Rohkeasti vaan esm seurakuntakodilla jonkun tykö, niin saat neuvoja jo siellä olevilta muilta eläkelläisiltä. Los pacos on siinä ihan kilometrin päässä jossa on esm Pacosin Majakka niminen seurakuntakoti. Los Pacosissa on esm Suomenkielinen pankki automaatti. Jos et osaa yhtään Espanjaa niin pieniä ongelmia kuitenkin tulee. Esm juna aseman lippuautomaatilla, ne kun on Espanjan kielisiä. Bolitsissa on Suomalaisia kahviloita karaoke baareja ja Finlandia Centro jossa on palvelut pelkästään Suomenkielellä.
      Liikuin aina yksin kun olin Fuengirolassa. Parasta minusta oli yksinäiset retket vuoristoon sekä makustelu rannikko junalla kylästä kylään ja kaupungista kaupunkiin. Bolitsin kaupungin osassa on hotelli jossa järjestetään usein suomalaisia tanssiaisia. elämä on käytännön tasolla lähes samanlaista kuin suomessa apua löytyy lähes aina. Älä ota mukaan esm tietokonettasi nämä vehkeet ei siellä oikein hyvin toimi. Espanjalainen luonto on karumpaa kuin Suomalainen luonto jos tässä mielessä kauneutta etsit niin se löytyy Suomen kesästä paremmin. Lämmin siellä on jo helmi maaliskuusta lähtien. Olet samanlainen siinä mielessä, että haluat matkustaa yksin. Ryhmä matkan mukana tunnen itseni lammaslauman jäseneksi ja oppaan paimeneksi. Yksin matkustettaissa elämä tulee eteen yllätyksellisenä ja seikkailuna, vaikka pikku ongelmia tuleekin. Hyvää makaa sinulle!!

      • "Jos et osaa yhtään Espanjaa niin pieniä ongelmia kuitenkin tulee. Esm juna aseman lippuautomaatilla, ne kun on Espanjan kielisiä. "
        - näissä automaateissa saa kyllä valittua esimerkiksi englannin, mikäli se asiaa helpottaa.

        "Älä ota mukaan esm tietokonettasi nämä vehkeet ei siellä oikein hyvin toimi."
        - en tiedä mihin tämä näkemys perustuu mutta luonnollisesti se ei pidä paikkaansa. Tietokoneet, autot ja kaikki toimivat Espanjassa samalla tavalla kuin Suomessakin.


    • siellä_nähdään

      Ellet halua osallistua seurakunnan toimintaan niin kavereita löytyy muualtakin, esim. Sofia opiston harrastuspiireistä (mm. kahvakuula rannalla, niska-hartiajumppaa, kahvitellen espanjaa, retkiin osallistumalla), joidenkin ravintoloiden (ei tarvitse juoda) tietokilpailut, kahvilassa jutustelua ja lukien suomilehtiä (mm. Thelman pullapuoti), Ole-lehden järjestämät retket, patikointia pitkin rantaboulevardia tai nousten Mijakseen.
      Junalipun osaat ostaa vaikket osaisi espanjaa, tässä ohje:
      http://www.costadilaiset.net/Ladattavat/Renfen_lippuautomaatti.pdf
      Mikäli olet 60 v täyttänyt mene juna-aseman lippuluukulle (Fuengirola) henkilökortin kanssa, osta muutamalla eurolla (viime vuonna 6 euroa) Tarjeta Dorada -kortti. Sillä saat kaikista junamatkoista mukavan alennuksen. Käy Malagan mahtavissa museoissa ja muutenkin tutustumassa vanhaan kaupunkiin.
      Fuengirolassa - tai yleensäkin Costa de Solilla tulet varmasti viihtymään.

    • sorvar-9

      Olen käynyt Fuengirolassa kolme kertaa mieheni kanssa nyt jäin leskeksi ja haluaisin muuttaa sinne mutta minulla ei ole kielitaitoa, ihana paikka ja suomenkielelläkin pärjää paitsi lennoilla . olen 68v. leski ja aika nuorekas ja huumoriaikin löytyy. jos kiinnostaa, ota yhteyttä

      • suomeaPuhuvatEmot

        Eikös finskillä puhuta suomea? Toissatalvena ainakin kaikki lentoemot olivat suomalaisia ja hintakin oli matkalaukun kanssa norskia halvempi tammi-helmikuussa.


      • Sorvar-9

        kyllä varmaan näin, mutta kun en ole koskaan matkustanut yksin, niin onko Espanjan kentällä suomalainen lentoemo vastassa


      • LentoemotVainKoneessa
        Sorvar-9 kirjoitti:

        kyllä varmaan näin, mutta kun en ole koskaan matkustanut yksin, niin onko Espanjan kentällä suomalainen lentoemo vastassa

        Ei varmasti ole. Mikäli menet pakettimatkalle, perillä sinua odottanee matkaopas. Jos menet sinne pidemmäksi ajanjaksoksi sinun pitää turvautua johonkin muuhun järjestelyyn.
        Esimerkiksi joillakin (suomalaisilla) vuokravälittäjillä on tarjolla lentokenttäkuljetuksia. Silloin ilmoitat saapumispäiväsi ja lentosi numeron. Ovat vastassa kyltin kanssa ja jos palvelu on hyvää, vievät sinut ihan sisälle asti vuokraamaasi asuntoon ja esittelevät kaikki toiminnot.
        Rohkeasti vaan matkaan, ei se niin vaikea rasti ole!


    • Sorvar-9

      Stella Maris hotelli on rannan lähellä ja hyvä tasoinen. Se on kävelymatkan päässä keskustasta ja junalla pääsee mihin haluaa. Kauppa ja tori on hotellin takana ja kaikki palvelut on lähellä. Jos haluat iäkkään mutta nuorekkaan eläkeläismamman kanssa lähteä niin ota yhteyttä.

    • senioirita

      Hei, tässä olisi reipas, kielitaitoinenkin ikäneito lähdössä yksin lokakuussa Fuengirolaan jo komatta kertaa. Yksin, koska miesystäväni kuoli viime talvena yllättäen. Onhan tämä yksin haikeeta...vaikeeta, mutta toisaalta tuntuu hyvältä lähteä lämpöön. Lentolippukin on jo, vielä ei seuraa, mutta luotan, että viimeistään perillä ei tarvitsisi olla aivan yksin.

      • Sorvar-9

        Mikä päivä lokakuussa, ehtisinkö vielä mukaan, olen myös ikäneito ja leski, mutta nykyaikainen ja olen ollut Aurinkorannikolla monta kertaa ja tykkään ,miten saan yhteyden kun en halua matkustaa yksin ,lähtö olisi HKI-Vantaa


    • omatoiminennainen

      Espanjan suosituissa kohteissa löytyy kyllä poikkeuksetta suomalaista seuraa, jollei muut kielet suju. Suomalaista seurakuntakeskusta ei kannata kaihtaa, se ei keskity vaan uskontoon tai siihen liittyvään toimintaan vaan paljon muutakin kivaa ohjelmaa on usein tarjolla, ja sen kahvilassa voi viettää hetkiä ja tutustua muihin Suomesta Fuengirolaan matkustaneisiin, joista osa muuten asuu siellä joko talven tai sitten koko vuoden ja voivat osoittautua valtavaksi avuksi. Omatoiminen voi lähteä tutkimaan Aurinkorannikkoa laajemmaltikin, joko bussilla tai junalla, mielenkiintoisia kaupunkeja läytyy ihan läheltä. Fuengirolasta ja Aurinkorannikosta yleensä on hieman tekstiä seuraavassa osoitteessa: http://espanjaan.info/index.php?pr=Aurinkorannikko

    • kävelyllä

      Itsekin olen yksin Fuengirolassa. Miten saan teihin yhteyden? Sähköpostiosotteita?

    • Vuoristokävely

      Eri Aurinkorannikon Facebook ryhmien kautta saa uusia tuttavuuksia helposti.

    • petrapauliina

      yksin fuengiroolaan ensimmäistä kertaa , 55-vuotias nainen kyselee neuvoja niin lentokone-fuengirola-bussi hotellille. Miten?

      • Eläkeläisnainen

        Jos vähänki ymmärtää englantia niin pärjää lennolla ja lähijunapysäkki on lentoaseman vieressä alemmalla tasolla ja automaatista lippu kun valitsee paikan mihin menee ja junassa taulusta näkee mikä on seuraava pysäkki. Kartta Fuengirolan kaupungista kannattaa tulostaa jo kotona ja selvittää miten hotellille meno junapysäkiltä. Jos taksin joutuu ottamaan niin majoituksen osoite paperille ja se näyttää kuskille.


    • Helppo-paikka

      Minusta aurinkoranniko on helppo paikka turistille. Esimerkiksi lippuautomaatti junaan on helppo, kun muuttaa automaatin kielen englanninkielle. Jos painaa automaatin ao. nappulaa, niin kieli muuttuu hetkessä englanniksi. Oletusarvoisesti kieli on tietenkin aina espanja. Malagassa turistioppaat (esim. kioskin näköisissä pömpeleissä istuvat) ovat hyvin kielitaitoisia ja puhuvat sujuvasti englantia. Ainakaan minulla ei ole ollut vaikeuksia selvitä ko. paikassa koskaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      336
      3794
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1689
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1510
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      57
      1458
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1308
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1292
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      57
      1264
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      194
      1221
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1157
    Aihe