Jännämiesten jälkeen?

AikuinenNainenJosOlisin

Huomaan miesvalinnoissani toistuvan saman kaavan. Olen teini-ikäisestä saakka jäänyt aina kaipaamaan niitä miehiä, jotka eivät ole osanneet minua kunnioittaa ja antanut pakit niille, jotka olisivat minusta olleet aidosti kiinnostuneita. Vain kerran olen ollut pidemmässä parisuhteessa "kiltin miehen" kanssa.

Miten voin rikkoa tämän kaavan? Miten voin muokata miesmakuani?

Nyt kun mietin miesmakuani, niin ymmärrän että minuun vetoaa miehekäs ulkomuoto ja hieman hankala luonne. Siinä on ilmeisesti sitä kaipaamaani haastetta. Kilteillä siloposkisilla miehillä ei ole ollut kaipaamaani kokemusta sängyssä tai omaa tahtoa sanoa miten asiat tehdään. Olen itse voimakastahtoinen mutta kiltti nainen ja kaipaan rinnalleni miestä, jolla on munaa, mutta joka kuitenkin kunnioittaisi minua.

Onko oma kiltteyteni se ongelma?

10

93

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vahanainen

      Kouluta se kiltti mies sänkyhommiin sellaiseksi kun haluat, on pidemmänpäälle sullekin turvallisempi kuin joku jännämies joista ei koskaan tiedä mitä jännämiehen päässä liikkuu.

      Tuosta sun jutustasi paistaa läpi nykynaisten asenne, "kaikki mulle ja heti", minkäänlaista kärsivällisyyttä teillä ei ole, heti pakit jos vääräällä jalalla ovesta sisään astuu.

      Elämä on pitkä, kumman haluat vakaan kiltin miehen vai oikukkaan jännämiehen?

    • Kiltti.mies-

      Toivottavasti joku jännämies hakkaa susta paskat ulos suun kautta.

    • eevatyttö

      Mulla on sellanen ihana mies, jolla on munaa ja ihanaa lempeyttä ja kiltteyttä. Mistäs sulle saatais...joo.

      Pitäiskö sun tutustua itsees vielä paremmin? Tai uskaltaa enemmän? Tulee mielee, että etkö uskalla valita itsellesi oikeasti vahvaa miestä? Silloin kun on henkisesti heikon jännämiehen kanssa, saa itse päteä ja tuntea itsensä paremmaksi.

      Jos kumminkin uskaltaa valita sen, jolla on oikeesti munaa( uskaltaa näyttää tunteensa, uskaltaa tulla lähelle, ei haasta riitaa, ei vittuile, välittää muista, kunnioittaa itseään ja muita, on tervejärkinen) joutuu ehkä katsomaan itseäänkin enemmän peilistä. Mut elämä on kyllä ihanaa kun on aikuinen kumppani.

      Mietippä tätä.

    • ffjgkfidi

      Voihanse olla ettet tule semmoista saamaan. Luulen että jännämiehet eli koulukiusaajat on tuonu esiin heidän oman sielunmaiseman niin ettet osaa enää asettua tylsän tavallisen miehen elämään. Sitä joutuu joskus maksamaan hinnan elämän eri valinnoista ja sie valitsit olla ns. panopuu

      • Elämäkuluujännätessä

        Nimenomaan. Nämä jännien "miehisten" (=ylimielisten ja narsististen kiusaajien) kanssa itsestään kiertopalkinnon tehneet eivät tietenkään osaa olla liian "kiltin" (=tasapainoisen ja ajattelevaisen, kypsän) kanssa enää koskaan loppuelämänsä aikana.

        Olette polkunne valinneet, jatkakaa sitä jännäämistä, siitähän elämässä juuri onkin kyse. Jos erehdytte lisääntymään, niin tosi hienoa lastenkin saada jännätä päivästä ja vuodesta toiseen, saada jännän jännä kuva parisuhteesta ja aikuisena olemisesta, suurenmoista hiemanhankaluutta ja paljon puhuttua haastetta. Kasvaa uusi uljas sukupolvi jänniä. Yhden vanhemman kanssa tottakai.


    • tozion

      mies ihannoi ennen muuta nuorta, kaunista ja hedelmällistä.

    • Kiltti.mies-

      Jokohan paska jännämies tappoi aloittajan

    • Kilttiin_rakastunut

      En minä tiedä, ajatteluprosessin kautta se ehkä joskus selkenee.

      Minä pidän juurikin kilteistä miehistä ja oikeastaan hämmästytti kirjoitus, koska minusta he juuri ovat miehekkäitä. Jännämiehet (en täysin tiedä mitä sillä tarkoitetaan, mutta käsitykseni mukaan) taas tuntuvat sellaisilta, jotka on vielä jääneet keskenkasvuisiksi pojanklopeiksi.

      Eli meillä taitaa olla todella erilaiset käsitykset miehekkäästä. Mulle se tarkoittaa esim:

      - Hänelle on kehittynyt omat arvot, joista pitää ja omaa selkärankaa (ei siis siloposki vaan mies joka tietää mitä haluaa ja mitkä hänelle ne perusasiat, ei hätkähdä vähistä).
      - On vastuuntuntoinen ja elää sen mukaisesti, vaikka se ei aina olisikaan jännää. Hoitaa työnsä, maksunsa, vakuutuksensa, hoitaa kotiaan jne.
      - Huolehtii rakkaistaan ja osoittaa sen arjessa. Ja tämä kumpuaa siitä, koska välittää aidosti läheisistään. Ja ne arjen teot voi olla sellasia, että kun se vaimo makaa menkkakivuissa sohvanpohjalla, niin tulee halaamaan tai antaa viimeisen suklaapatukkansa. Tai kun tulee julkiasessa liikenteessä tai autossa äkkipysähdys, niin ojentaa käden vaistomaisesti suojellakseen vieressä olevaa. Nämä nyt kaksi esimerkkiä, jotka ovat laittaneet mut aivan sykkyrälle.
      - Ja mikä parasta, jos tajuaa kuinka arvokasta tuollainen "kiltti mies" on, niin se ajaa itseäkin olemaan vain entistä enemmän "kiltti nainen" häntä kohtaan.

      En tiedä osaanko selittää, mutta jos se ei ole miehekästä miehessä, että voi elää tietäen hänen olevan aina ja varmana tukena, niin mikä sitten? Kaikki kynnysmatot, siloposket, epämiehekkäät eivät sovi yhtään siihen kuvaan, mikä minulla on "kiltistä miehestä".

      Ja haasteista, mä en halua että mun elämä on haastetta. Sitä riittää maailmassa ihan muutenkin, mä haluan mieheni olevan juuri kumppani niitä haasteita vastaan.

      Kaiken kaikkiaan siis ihan erilainen ajattelumaailma enkä tiedä miten se muuttuu. Enkä oikein ymmärrä yhteyttä ulkonäköönkään. Paitsi kiltti mies harvemmin noilla kriteereillä voi rapajuopolta näyttää - koska kantaa vastuuta itsestään ja muista.

      Niin ja tuohon sinun kiltteyteen. Minä miellän naiseenkin kiltteydessä sen vastuuntunnon eli vastuunkannon itsestään. Ei tunnu kauhean vastuulliselta ajaa itseään suhteisiin, joissa tietää jo että tulee sattumaan.

    • kiltti123

      Kiltteyshän on positiivinen piirre ihmisessä. Liian usein se sekoitetaan nössöyteen tai johonkin muuhun.

      • Hohottaja

        Kun puhutaan aikuisesta ihmisestä, kiltteys todellakin yhdistyy lähinnä nössöyteen. Mies voi olla hyväkäytöksinen, harkitseva ja fiksu, mutta "kiltistä" miehestä tulee mieleen epäsosiaalinen tylsimys, joka hakkaa illat läpeensä pelikonsolia vuokrayksiönsä hämäryydessä ja ihmettelee, miksei naisia kiinnosta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      251
      4121
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2368
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2076
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      101
      1733
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      16
      1362
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1317
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      311
      1290
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1237
    Aihe