Normaalipainoon

olenläski

Tervetuloa lukeamaan matkaani takaisin normaalipainoon. Painan tällä hetkellä 77 kiloa ja tavoitteena oli 60 kiloa. Pituutta on 160cm eli tämän hetkinen BMI on n 30 ja olisi saada se takaisin n 23:een.

Tänään sen tajusin, että olen todella lihava! Harmittaa kun kaikki ovat vihjaileet, mutta olen aina nähnyt peilistä itseäni hoikkana. En tiedä miksi mutta pidän itseäni paljon hoikempana ja parempinäköisempänä kuin olen.

Taustaa; olen juuri täyttänyt 20 ja muutin viimevuonna omilleni. Uuteen kaupunkiin ja yliopisto elämä ovat tuottaneet tulosta. 15 kiloa vuoden aikana. Kyllä luit oikein. Ei auta muu kuin aloittaa liikkuminen tänään. Parempi on aloittaa tänään kuin huomennna.

Kiireinen syksy on tulossa, mutta pakko sitä on seurailla syömisiään tai muuten olen kohta 90 kiloinen keijukainen :S :S

Nämä asiat aion aluksi korjata
1) juoda vähintään joka päivä 1 L vettä. (uskokaa tai älkää on päiviä kun en juo vettä ollenkaan)
2) liikkua enemmän. (Kävellä, pyöräillä, kiipeillä ja yms.

12

125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • thlpuskia

      höpö höpö sanoo puustinen kuitenkin kun ehtii kaatamaan tämän viestin aivoihinsa..... Mutta OLET OIKEASSA NOIHNAN S E MENEE.........-- itse pudotin vain noilla sinun eväillä 49 kiloa...2 v aikana.

    • Mayja-70

      Ensimmäinen asia, mistä sinun tulee pitää kiinni kynsin hampain on
      ITSENSÄ ARVOSTUS, OMANARVONTUNTO,ITSEKUNNIOITUS...
      On hyvä, että luulit olevasi vähän paremman näköinen kuin nyt tilapäisesti olet.
      Minäkin luulin olevani se hoikka ja notkea nainen, enkä millään saanut mieleeni sopimaan sitä ihraa, joka oli kerääntynyt sen "kaunokaisen";-) keskiosaan.

      Minulla on mahtavasti eri terapeuttien, lääkärien lausuntoja, jotka painottavat
      sen oman ihannekuvan pitämistä mielessä.
      Arnold Schwarzeneggermm.kehoittaa:
      "Luo mielessäsi kuva mitä, mikä haluat olla ja käyttäydy kuin se olisi jo toteutunut!" Hän on toiminut niin ja tullut siksi, miksi mielessään halusi.
      No, meillä on siis se asia järjestyksessä.

      Olemme hoikkia, terveitä, emmekä luonnollisestikaan voi ottaa toista annosta!
      Miksi emme, kun se on niin hyvää? Vatsaan ei mahdu kuin yksi pienenevä annos.
      Hoikka ihminen on pitänyt huolta, että liikkuu! Voimistelee!
      TV:n edessä ei löhötä, vaan hoikka ihminen istuu pallolla venyttäen liikuntaan tarkoitettuja kumeja ja painoja. Tekee punnerruksia, lankkua, hyppyjä pelkästä elämänilosta!
      Hoikka ihminen keksii koko ajan uutta, mihin keho kannustaa, koska hoikka ihminen kunnioittaa kehoaan ja täyttää kiireen vilkkaan sen viisaat tarpeet ja toiveet. Hoikka ihminen oikaisee, mitä tulee oikaista!
      Ei haluttomasti, itsesäälistä, vaan ymmärrettyään virheensä, nopeasti.
      Eikä hoikka ihminen vaadi vuosia kerättyjä kiloja häviämään viikossa epäterveesti! Hoikka ihminen antaa tarvittavan ajan kehon korjata itseään.
      Niin se hoikka ihminen tulee esiin ihran alta; katsoo peilistä hymyillen ;-)

      • olenläski

        Käytin tänään tuota hoikka-ajatusta. Täytyy myöntää että toimii! Jätin tänään leivät ja kastikeet pois ihan vain tällä ajatuksella, että " hoikatkin jättää nuo turhakkeet pois". Kiitos vinkistä !


      • Mayja-70
        olenläski kirjoitti:

        Käytin tänään tuota hoikka-ajatusta. Täytyy myöntää että toimii! Jätin tänään leivät ja kastikeet pois ihan vain tällä ajatuksella, että " hoikatkin jättää nuo turhakkeet pois". Kiitos vinkistä !

        Kiitä määrätietoista Arnoldia! Minulla on hänen elämänkertansa ja voimistelukirjansa. Hiukan kerrallaan ottaa jotain harjoitellakseen.

        Viime yöni meni googlaten Dr,Philiä ja hänen vaimoaan Robinia.
        Siitä 5/2 dieettikirjoihin jotka suosivat 2 päivää viikossa, jolloin juodaan/syödään 500kcal/päivä. En ole koskaan kyennyt paastoihin.
        Mutta tänään olen selvinnyt 500-600kcal ja kävelyllä 1h.

        Minulla on omatekoisia proteiinijuomia soijajauhosta.
        Whey-proteiinia pidetään parhaina, mutta ne ovat kalliita ja
        luulen soijassa olevan minulle sopivassa yhdisteessä proteiini, rasva, hiilarit.
        Ostin litran tomaattijuomaa ja sekoitin siihen mielimausteita ja soijaa ja
        omenaviinietikkaa terästämään. Ei tee mieli muuta syötävää.

        Nuorena pudotin 5kg/kuu joka toinen päivä 600 kcal ja toinen 1500kcal.
        -10kg ja tulin liian laihaksi. Nyt voin valtavan hyvin, enkä tahdo mitään.
        Keräsin mahtavan määrän sallittuja ruoka-aineita, jotka polttavat rasvaa.


      • olenläski

        Okei kiitos! täytyypä lukaista Arnoldin kirja(oletan että puhuit kirjasta). EIlein söin kaksi kertaa 3/4 lautasesta salaattia ja kalaa. Illaksi otin teetä ja yhden limpun. On mennyt näin alku mielestäni hyvin :) Pyrin syömään hyvin ja terveellisesti.


      • Mayja-70
        olenläski kirjoitti:

        Okei kiitos! täytyypä lukaista Arnoldin kirja(oletan että puhuit kirjasta). EIlein söin kaksi kertaa 3/4 lautasesta salaattia ja kalaa. Illaksi otin teetä ja yhden limpun. On mennyt näin alku mielestäni hyvin :) Pyrin syömään hyvin ja terveellisesti.

        Hei! Saisit keksiä itsellesi ystävällisemmän nimen.
        Tuo A.S.:n kirja on hänen nuoruusvuosiltaan. Mutta jos haluat googlata ravintoaineita, niin kokeile etsiä:negatiivisiä kaloreita, laihduttavia ruoka-aineita

        Itse löysin Dr, Phil 20/20 uusimmasta dietistä hyviä neuvoja.
        Siellä oli sekä 30pvän, että 21 pvän dietit ja ajattelin kokeilla niitä.
        Itse en pysty heti kaikkeen ehdotettuun, mutta katson, mikä toimii.

        Olet nuori ja vahva. Kokeile googlata HIIT-ohjelmia. Niitä suositellaan.
        Niissä on se hyvä puoli, että voi 5:ssä minuutissa "herättää" lihaksensa ja
        se on mainiota jos väsyy töissä tai istuessa pitemmän aikaa.
        Melkein mistä tahansa liikunnasta saa hidasta ja nopeaa ja se vaikuttaa eri tavoin kehoon. Periaatteessa hidas liike vahvistaa ja nopea kuluttaa rasvaa.

        Vertaile toki eri dieetti-kirjoja. Kaikki ovat "keksineet" sen ainoan oikean tavan saavuttaa, mitä kukin haluaa, mutta kopioivat toisiaan.
        Kun heille antaa e-posti osoiteensa, niin voi joutua pitkäaikaismaksuihin pienen alennuksen jälkeen.Sen lisäksi tarjouksia alkaa sataa ja niitä on vaikeaa lopettaa.
        On osattava englantia eikä oikeaa henkilöä tahdo löytää, joka ne asiat hoitaa.

        Minulla on vihko johon kirjoitan ylös sen, mikä kiinnostaa. Joten selviän siten.
        Jatka vain hoikkana, EI hoikistuvana, sillä silloin et voi olla ja elää kuin hoikka!
        Silloin olet lihava, joka yrittää hoikistua. Siinä sen ero ja salaisuus!


    • hfdhfdhfdh

      Itse ainakin uskon hitaasti hyvä tulee -periaatteeseen. Oma äitini lihoi lapsia saadessaan noin 40 kg, ja mitä vanhemmaksi hän tulee, sitä hoikempi, urheilullisempi ja nopeampi on. Keski-ikäinen tytär (minä) ei tahdo enää pysyä perässä.

      Uskon myös normaaliin/normaaliin vakaumuksen mukaiseen kohtuulliseen ruokavalioon. Ei tarvita mitään kiihkoilua (terveiset Puustiselle - miksi "ammatti-ihminen" häärää niin kyseenalaisella foorumilla kuin suomi24? Julkaise tiedelehdissä, vai eikö kantti riitä?). Uskon myös, että kalorihommat on jotakuinkin niin kuin ne oppikirjoissa menee. Eli mikään ruoka ei kuluta enemmän kaloreita kuin mitä siitä saa.

      Oma perusaineenvaihduntani on n. 1200 kcal (olen pieni ja keski-ikäinen). Vain erittäin harvoin saan liikunnalla tupalattua aineenvaihduntani. Jos katselee tuoteselosteita huomaa, että tuo 1200 kcal tulee täyteen vaikka sipsipussista. Eli jos tykkää ylenmäärin syömisestä, ei millään liikunnalla voi kuluttaa energiaa enemmän kuin syö. Jotta saa vatsansa täyteen, pitää vain syödä paljon jotain suhteellisen vähäenergistä (ei missään tapauksessa lightiä), eli vaikkapa vihanneksia. Ja laskea, että saa riittävästi kaikia muita ravintoaineita sen lisäksi. Ei vaikeaa. Mahdollistaa myös herkuttelun. Normaalissa laihdutuksessa ihminen vaan toimii nurinniskoin. Pitää itseään nälässä, sortuu, ahmii, lihoo. Elää pelkällä kaalisalaatilla ja kuluttaa lihaksensa, jolloin painonhallinta on entistä vaikeampaa. Kun paino laskee, myös energiantarve vähenee. Ja useimmilla energiankulutus vähenee muutenkin iän myötä. Siten kiloja tulee helposti lisää aikuisvuosien aikana. Vasta vanhuuden seniiliyden kynnyksellä paino alkaa taas aleta. Silloin siitä ei ole enää mitään iloa.

      • Mayja-70

        Olen aivan samaa mieltä kanssasi, ettei ikä ole syy lihoa.
        Toisinaan voi tulla pidempiä kausia, jolloin lihoo väliaikaisesti.
        Esim. synnytyksien aikoihin. Entä työssäkäyvä neljän tenavan äiti,
        jolla menee mahdollisesti tunteja työmatkoihin, arkiasioihin.
        Mutta olen yrittänyt pitää sen aikuisena olon ihannepainoni.
        Sairaanhoitaja laski sen 61,xkg. Voin parhaiten alle sen.
        Nyt saa karistaa -5kg. Viimeiset ovat vaikeimmat.
        En kykene siihen "vaihtokauppaan", joka monilla toimii hyvin:
        juokse 45min ja saat syödä leivokaisen kahvin kanssa.
        Haluan NAUTTIA siitä 45min:sta, enkä pitää sitä velvoitteena.
        Voin lähteä kävelylle aterian jälkeen voidakseni hyvin ja
        saadakseni happea, mutta en vartavasten sulattaakseni kclt.
        Siinä on tunne-ero, joka on ratkaisevaa.
        Äitisi taitaa nauttia nykyisistä vuosistaan. Hän on sen ansainnut!
        Niin olet sinäkin hyväksi näkemälläsi tavalla :-)


    • hoikasti

      Ainoa syy, miksi ihminen lihoo on se, että syö liian harvoin, liian suuria annoksia ja vääränlaista ruokaa.

      Itse olen laihduttanut syömällä TODELLA paljon, mutta tuo ruokamäärä on jaettu viidelle, terveelliselle aterialle päivässä. Jos näkee nälkää, ei laihdu, koska keho sopeutuu ja laittaa vähästäkin jemmaan. Kun opettaa keholleen, että terveellistä luomuruokaa tulee säännöllisesti ja riittävästi, aineenvaihdunta herää ja polttaa kalorit täydellä roihulla.
      Hoikat ihmiset syövät paljon, mutta kerta-annokset ovat pieniä tai sanoisinko kohtuullisia. Hoikat ihmiset eivät ole kitudieetillä, eivätkä he välttele luonnollisia rasvoja. Useimmiten hoikat eivät käytä alkoholia, syö ylenmäärin sokeria, eivätkä pupella vehnästä.

    • olenläski

      Olin tänään eräällä kurssilla jossa jaettiin kaikkille osallistujille karkkipussi. En syö pahemmin karkkeja, joten kun otin muutaman tuli erittäin paha olo. Joo toista kertaa en enää koskeniihin.

      Mitä tulee HIIT-treeniin niin minullla on ohjelma jonka mukaan alas taas treenailemaan.

      Opiskelen kauppakorkeassa, joten siellä on kaikki hoikeampia kuin minä. pidän itseäni ällönä. En pysty käyttämään kivoja vaatteita koska olen läski. Kaikilla hoikilla tytöillä on aina nätit eri tyyliset vaatteet, mutta minulle on aina ne samat vaatteet. tavoitteena olisi, että ainakin jouluksi olisi jo tiputettu sen verran, että läheiset huomaavat.

      • Mayja-70

        Tuli paha mieli lukiessani vaatimuksista, joita koet opiskelusi alkaessa. Kaikki uutta ja sen lisäksi vertailet itseäsi toisiin - parempiin. Itsesi "lyöminen" lamaannuttaa sinut täysin.
        Tarvitsisit sen energian päätöksiesi toteuttamiseen.

        Minä näen sinut aivan toisenlaisena henkilönä!
        - Olit kurssillla ja makeiset tekivät pahan olon.
        Olet siis syönyt terveellisesti ja kehosi tunnistaa myrkyt.
        Etkö ansaitse omasta mielestäsi taputusta olkapäällesi?
        - Olet jo alkanut liikuntaohjelman ja HIIT-osa herättää koko
        kehosi, 5min painojen nosto kotona opiskelun lomassa
        "välitunnilla" kohentaisi core-lihaksia ja vahvistaisi selkääsi.
        Opiskelijana istut paljon ja selkä tarvitsee tukea vatsalihaksista.
        Lääkärit sanovat juoksupyrähdysten auttavan muistia, joten...
        Et millään kykene kaikkea yhdellä kertaa, mutta vaihtele tarpeesi mukaan. Osta tarjouksessä olevia eläviä vitamiineja, entzymejä ja
        ole tietoinen liikunnan parantavasta, uudistavasta voimasta.
        6kk:ssa melkein kaikki solusi ovat uudistuneet - siis lukukaudessa.
        Olet uusi ihminen! vuoden vaihteessa! Toivon olevasi ylpeä itsestäsi!
        Olet huomioinut tarpeesi, mitä haluat muuttaa ja ryhtynyt toimenpiteisiin! Hyvänen aika, mikä saavutus!

        Sanoit kaikkien olevan hoikkia ja persoonallisia. Vaikea tilanne.
        Voit pitää heitä kannustimena tai masentua toimettomaksi.
        Voit hähdä joka kuukausi edistysaskeleesi tuntuvasti.
        Ajattele, jos kaikki olisivat "läskejä", miten se vaikuttaisi sinuun?
        Tuudittautuisit vanhoihin tapoihin, etkä edes uskaltaisi laihtua,
        niin että voisit paremmin ja olisit tyytyväinen itseesi! Sitäkö haluat?

        Minulla oli kerran aivan sama tilanne kuin sinulla nyt ja laihduin
        nopeasti heidän kokoihinsa. Vaatetilanteen sain kohennettua second-hand butiikeista. Parempi laatu ja pienellä rahalla.
        Mutta älä investoi ennen ihannepainoasi vaatteisiin.
        Voisit aina pitää vaatteesi puhtaina, silitettyinä ja piristää niitä
        huivilla, laukulla, korulla. Kirjastossa on tyyli/värikirjoja, joista saat nopeasti neuvoja itsellesi sopiviin väreihin, malleihin vähällä ajalla.
        Kuten sanottu, älä investoi niinkään uuteen kuin hoida, mitä jo on.

        Kun jo nyt olet alkanut syödä ja liikkua terveellisesti, hoidat itseäsi, niin sinulla pitäisi olla jo niin hyvä olo, että voit kulkea pää pystyssä,
        selkä suorana ja olla todella tyytyväinen itseesi!
        Menestyksellistä jatkoa sekä opiskelullesi, että uudistuksellesi!
        Pian et koe itseäsi "Rumana ankanpoikana", vaan olet se "Joutsen"!


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      93
      4377
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4315
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4026
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2907
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2561
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2128
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      198
      2044
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1452
    Aihe