vetus_p-a_pumppu

merkkipähyvinkii

Löytyykö mistään 3 syl.vetus dieseliin (mitsubishi) polttoainepumpun kalvoa, ettei koko pumppua tarvis ostaa ?

14

118

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokonaisuus

      Jos kalvo mnee, on muukin mekanismi vaihdon tarpeessa. Niin ne osat mitoitetaan.
      Kaikkea mikä voidaan korjata, ei ole järkevä korjata

      • merkkipähyvinkii

        Onko siis niin, että sitä ei löydy mistään ? Hajoaako mekanismi jotenkin ja siksi myyvät koko pumppua ?


      • Aloituskustannus
        merkkipähyvinkii kirjoitti:

        Onko siis niin, että sitä ei löydy mistään ? Hajoaako mekanismi jotenkin ja siksi myyvät koko pumppua ?

        Pumpussa on liikkuvia osia, jotka kuluvat. On helpompaa ja jopa taloudellisempaa vaihtaa koko paketti kerralla kuin osa kerrallaan lyhyen ajan sisällä. Toimintavarmuuskin pysyy parempana, kun osa vaihdetaan kokonaisuudessaan.

        Varaosissa tasapainoillaan aina kokonaisuuksien kanssa. Jokainen osa vie hyllypaikan ja jokaisen osan käsittely maksaa kaikissa vaiheissa mukaan lukien laskutus ym tietojärjestelmät.

        Kustannukset täytyy suhteuttaa osan hinnan kanssa muuten osasta tulee kohtuuttoman kallis. Jos käsittelykuluja on yhdelle osalle vaikkapa 20 eur, niin monta osaa voi antaa ilmaiseksi kunhan asiakas maksaa kulut. Pelkkä alv on 20 eur käsittelykuluille melkein 5 eur. Asiakasta pitäisi laskuttaa prosessista 25 eur.

        Tämä oli tietenkin vain esimerkki, mutta sillä halusin osoittaa, että on olemassa pienin osa, mitä kannattaa myydä niin, että asiakas saa rahalleen vastinetta tavaran muodossa eikä pelkkänä palveluna. Kokonaisen polttoainepumpun hinta on suhteessa halvempi kuin kalvon hinta olisi.


      • SuomilisätPäälle

        Unohtui mainita kauppiaan kate vähintään 100% osan hinnasta vs. muu maailma.
        Ei ole ihme, että Suomessa on maailman kalleimmat varaosat. On tämä ahne kansa.


      • SurkimusOnAinaMukana
        SuomilisätPäälle kirjoitti:

        Unohtui mainita kauppiaan kate vähintään 100% osan hinnasta vs. muu maailma.
        Ei ole ihme, että Suomessa on maailman kalleimmat varaosat. On tämä ahne kansa.

        Pelkäsinkin, että mielenpahoittaja ei pääse sanomaan täydellisen tietämättömyydellä suoraan sydämestä (ei siis aivoista) olevaa ruikutusta.

        Todista väitteesi :D


      • Heeehheeehheee
        SurkimusOnAinaMukana kirjoitti:

        Pelkäsinkin, että mielenpahoittaja ei pääse sanomaan täydellisen tietämättömyydellä suoraan sydämestä (ei siis aivoista) olevaa ruikutusta.

        Todista väitteesi :D

        Taisi kauppias itse pahoittaa mielensä totuudesta.


    • merkkipähyvinkii

      Ok. Kiitos tiedosta.

    • wewewew

      http://www.hsaoy.com/index_noframes.htm
      kysyppä tuolta varaosaa, käyttävät ko.koneita generaattoreissa.
      Ellet saa mistään kalvoa niin kannattaa laittaa sähköinen pumppu, on edullisempi vaihtoehto.

      • Toizaalta

        Sähköinen pumppu ei ole järkevä vaihtoehto dieseliin, jos ohivirtaus on suuri. Se ei kestä yhtä pitkään kuin mekaaninen eikä ole kovin halpakaan.


      • bxcvgdf
        Toizaalta kirjoitti:

        Sähköinen pumppu ei ole järkevä vaihtoehto dieseliin, jos ohivirtaus on suuri. Se ei kestä yhtä pitkään kuin mekaaninen eikä ole kovin halpakaan.

        Kyllä kestää ja on huomattavasti halvempi kuin alkuperäinen varaosana.
        Minulla toiminut dieselkoneessa sähköpumppu ongelmitta jo 12 vuotta


      • Tilastoharhaa
        bxcvgdf kirjoitti:

        Kyllä kestää ja on huomattavasti halvempi kuin alkuperäinen varaosana.
        Minulla toiminut dieselkoneessa sähköpumppu ongelmitta jo 12 vuotta

        Sehän sitten tarkoittaa, että kaikki sähköiset pumput toimivat kaikissa dieseleissä 12 vuotta?


      • rewrw
        Tilastoharhaa kirjoitti:

        Sehän sitten tarkoittaa, että kaikki sähköiset pumput toimivat kaikissa dieseleissä 12 vuotta?

        Tarkoittaa sitä että voi laittaa sähköisen pumpun dieselkoneeseen, kestää kyllä.


    • Pilipalitema

      Biltema myy kumista polttoainepumpun kalvoa arkkitavarana. Saksilla leikaat sopivat palan ja asennat paikalleen. Orkkis osaan verrattuna taidat päästä oikein hyville tuntipalkoille tekemällä itse.

    • merkkipähyvinkii

      Kiitos tiedoista ja linkinstä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      361
      4314
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1809
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      1549
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1546
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1370
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      59
      1341
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      53
      1333
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      205
      1325
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1215
    10. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      8
      1208
    Aihe