hyviä asioita sinun elämässä

iloasyksyäodotellen

tälläkin palstalla on ihmiset yleensä valittavat erilaisista asioistaan, mutta meillä jokaisella on paljon hyviä asioita myös.olisi kiva kuulla , mikä saa sinun iloiseksi syksyn kynnyksellä ? joku voisi saada vihjeitä , jos mieliala vähän surullinen. en tarkoita mitään kalliiden tavaroiden ostoa tai matkaa, vaan pieniä asioita tai tekoja.

64

346

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sadekin.on.vittu.kaunis

      Jaa. Miten voi olla surullinen ja masentunut?
      En ole ollut koskaan. Töitä, ruokaa, parisuhteita jne.
      Seksiä, tietenkin.
      Joskus harrastuksia. Matkojakin. Kotioloa. Jne.
      Se on jokaisen pään sisäinen asia, kuinka tahtoo elämänsä viettää.

    • Tämän viikon piti olla oikea juhlaviikko, vanhojen opiskelukavereiden tapaamista ja lopulta kruununa perhejuhla viikonloppuna. Niinhän sen piti olla... tänä aamuna eläinlääkäri ja kuukausi aikaa ja olen koiraton koiranemäntä jos lääkkeet eivät pure.
      Aloitinko jo surutyön tässäkin asiassa. Höpsis totta kait ne purevat. Aina hoen, että lemmikki on lemmikki ja omistaja on vastuussa jne. Joutavia sanoja kun pitää päätöksiä tehdä. Hetken näin jo tulevaa elämää ilman koiraa, silloin saa tutuille ja tuntemattomille ilmoitella, kun meette pohjoseen ruska, seksi, talvi tai ihan mille lomille vaan, niin koira siks aikaa tänne., please. Voihan ne silti tuoda, vaikka ne lääkkeet purisikin.
      Revi tästä nyt syksyistä iloa päivääsi.

      Kuka ihanuus rapsuttaa ovea ja pyrkii sisälle, kuka kiva asia haukullaan ilmoittelee tutut ja tuntemattomat. Kuka uskaltaa kanssani ulos, vaikka sitten sataisi kissoja ja koiria.

      • Pidetään peukkuja että lääkitys puree mutta jos ei niin koirulin on parempi päästä pois kärsimästä. Tuttavallani sama tilanne ja ovat sanoneet että raskaisiin kivuliaisiin hoitoihin eivät sessensä kanssa lähde vaan jos pahin aavistus käy toteen, koira armahdetaan kärsimyksistä.

        Teksisi mieli sanoa et otat sitten uuden kaverin mut tässä vaiheessa se olisi tosi tyhmää ja ajattelematonsta, joten jätämpä sanomatta.


      • hauvelisti

        Toivotaan Rosalii että lääkitys tehoaa,ja saat pitää oman "karvakuonosi",lenkkikaverisi.Uskotaan että syksy tuo kuitenkin valoa,eikä menetystä.


      • siilimuori4 kirjoitti:

        Pidetään peukkuja että lääkitys puree mutta jos ei niin koirulin on parempi päästä pois kärsimästä. Tuttavallani sama tilanne ja ovat sanoneet että raskaisiin kivuliaisiin hoitoihin eivät sessensä kanssa lähde vaan jos pahin aavistus käy toteen, koira armahdetaan kärsimyksistä.

        Teksisi mieli sanoa et otat sitten uuden kaverin mut tässä vaiheessa se olisi tosi tyhmää ja ajattelematonsta, joten jätämpä sanomatta.

        Niin pidän minäkin peukkuja ja kait se uskottava on. Eläinlääkäri luetteli vaihtoehdot, kolmesta vaihtoehdosta valitsin yhden, mutta se 'yksi' jäi kummasti kummittelemaan mieleeni.


      • hauvelisti kirjoitti:

        Toivotaan Rosalii että lääkitys tehoaa,ja saat pitää oman "karvakuonosi",lenkkikaverisi.Uskotaan että syksy tuo kuitenkin valoa,eikä menetystä.

        Toivotaan, nyt vaan lääkitään ja hoidetaan 'potilasta'. Heti mä hemmottelunkin aloitin, enkä ole yhtään innonnut mokomaa. Se on ikänsä ollut niin helppo ja kiltti koira ja tervekin se on ollut.


      • rosaliiin kirjoitti:

        Niin pidän minäkin peukkuja ja kait se uskottava on. Eläinlääkäri luetteli vaihtoehdot, kolmesta vaihtoehdosta valitsin yhden, mutta se 'yksi' jäi kummasti kummittelemaan mieleeni.

        No tuolla mun tuttavan koiralla ilmeisesti jo epäill''n syöpää. hHaiman ja maksan seudulla näkyy jotain "aktiivista toimintaa". Koepalan ottaminen olisi edessä ultra-ääniohjauksessa. Ja jos varmistuu, hoitolinjojen valinta.


      • ent.siivoojaparka
        siilimuori4 kirjoitti:

        No tuolla mun tuttavan koiralla ilmeisesti jo epäill''n syöpää. hHaiman ja maksan seudulla näkyy jotain "aktiivista toimintaa". Koepalan ottaminen olisi edessä ultra-ääniohjauksessa. Ja jos varmistuu, hoitolinjojen valinta.

        Koiran elämä on niin verrattain lyhyt muutenkin, että en näe mitään itua siinä, että sitä alkaa rääkkäämään syöpähoidoilla vielä viimeisinä vuosinaan.
        Helpointa koiralle itselleen, jos sen antaa nukahtaa vielä jotakuinkin terveenä ja onnellisena ollessaan.
        Koiran omistajan itsekkyyttä yrittää järjestää sille jatkoaikaa, mikä ei niin kovin monia vuosia tule olemaan kuitenkaan.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Koiran elämä on niin verrattain lyhyt muutenkin, että en näe mitään itua siinä, että sitä alkaa rääkkäämään syöpähoidoilla vielä viimeisinä vuosinaan.
        Helpointa koiralle itselleen, jos sen antaa nukahtaa vielä jotakuinkin terveenä ja onnellisena ollessaan.
        Koiran omistajan itsekkyyttä yrittää järjestää sille jatkoaikaa, mikä ei niin kovin monia vuosia tule olemaan kuitenkaan.

        Samoilla linjoilla olemma.


    • Liittyykö tämä tuohon liuku-voide-aloitukseen?

      H.

      • VoiVvvvvVvvvvv

        On miehellä pelkkä mulkku ja vittu mielessä, kuten ensimmäisen viestin kirjoittaneella on omassa nimessäänkin.


      • VoiVvvvvVvvvvv kirjoitti:

        On miehellä pelkkä mulkku ja vittu mielessä, kuten ensimmäisen viestin kirjoittaneella on omassa nimessäänkin.

        Pojat on poikii :D.


    • Heikunkeikku

      Siitä oon iloinen, kun niin monet pienet asiat ilostuttavat. Vaikkei niitä iloja edes haeskele, niin yhtäkkiä vaan eteen putkahtaa jotain, joka saa aikaan nautinnollisen tunteen. Silmien eteen ryntää esim. luonnosta joitakin yksityikohtia tai sitten ex tempore tulee inspiraatio ja jos inspis pöllähtää päälle, niin oikein tuntee miten energia pullistuu sisällä.
      Ens viikonloppuna on saarikauden päättäjäiset. Saa värkätä nuotiota ja sytytellä myrskylyhtyjä, kynttilöitäkin hirmuiset määrät. Ulkotuikkuja polkujen reunoille, että näkee suurinpiirtein missä on sauna ja mihin pitää kääntyä jos on pissuhätä:)
      Töitten alkaminenkin on ihan yes. Ei sitä määräänsä pitempään jaksa lomaakaan pitää.

    • on mahrottoman hyvä mieli kun olen niin mahottoman komeeta sukua.

    • Samoja ilonaiheita on mulla mitä täällä nyt on tuotu esille. Mut itse poimin esille eilisiltaisen naapurikaupungin kirkon suuren kynttiläkonsertin. ETTÄ olinkin vaikuttunut esityksistä ja ennen kaikkea kynttilöin koristellusta mutenkin juhlavasta tilasta. Tuntui et aivan pakahdun siihen tunteeseen mikä koko tilaisuus sai aikaan.

    • Voi toki, joka päivä tulee ilonaiheita eteen, tukoksia avautuu, ystävät soittelee ja varmaan olen kilon laihtunut, kun farkut on niin löystyneet.

      • ent.siivoojaparka

        Reilut -9 kiloa toukokuun alusta täällä. Mutta ei pidä huolestua, alipainoon on paljon matkaa. Jokakesäinen ilmiö, että paino laskee. Talvella sitten kerään aina kunnon varastot läskiä kesää varten. Joulun aika on oikein huippuvarastoinnin aikaa. "Den som spar, hon har".

        Tämän päivän ilon aihe oli, kun likka toi minulle taas ruokapurkin. Kuuluu olevan hänen omalla resptillään tekemää kanakastiketta spagetin kanssa. Uteliaana odottelen miltä maistuu sitten kun tuntuu, että alkaa maistumaan.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Reilut -9 kiloa toukokuun alusta täällä. Mutta ei pidä huolestua, alipainoon on paljon matkaa. Jokakesäinen ilmiö, että paino laskee. Talvella sitten kerään aina kunnon varastot läskiä kesää varten. Joulun aika on oikein huippuvarastoinnin aikaa. "Den som spar, hon har".

        Tämän päivän ilon aihe oli, kun likka toi minulle taas ruokapurkin. Kuuluu olevan hänen omalla resptillään tekemää kanakastiketta spagetin kanssa. Uteliaana odottelen miltä maistuu sitten kun tuntuu, että alkaa maistumaan.

        Onneksi olkoon :)
        Minä taas lihon kesäisin jäätelö on herkkuani, lisäksi pulla maistuu. Talvella tulee oltua peremmin herkuttelematta.
        Onneksi ei grillituotteet ole maistuneet tänä kesänä. Kanaa ja kalaa vähän.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        Reilut -9 kiloa toukokuun alusta täällä. Mutta ei pidä huolestua, alipainoon on paljon matkaa. Jokakesäinen ilmiö, että paino laskee. Talvella sitten kerään aina kunnon varastot läskiä kesää varten. Joulun aika on oikein huippuvarastoinnin aikaa. "Den som spar, hon har".

        Tämän päivän ilon aihe oli, kun likka toi minulle taas ruokapurkin. Kuuluu olevan hänen omalla resptillään tekemää kanakastiketta spagetin kanssa. Uteliaana odottelen miltä maistuu sitten kun tuntuu, että alkaa maistumaan.

        Aika hyvin, minä en ole puntarilla käynyt vuosiin, yhtään en tiedä paljonko painan. Villi veikkaus 58-65 kilon väliltä, luultavammin tuonne ylemmäs asettuu. En elättele harhaluuloja, kunhan vanhatkin vaatteet päälle mahtuu, niin ei hätää.

        Kiva likka sinulla, minäkin vien joskus äidilleni ruokaa, viimeksi kaalilaatikkoa.
        Tänään sai puolukoita, omenoita ja perunoita, kaikki raakana.


      • ent.siivoojaparka
        mielikki.mummo kirjoitti:

        Onneksi olkoon :)
        Minä taas lihon kesäisin jäätelö on herkkuani, lisäksi pulla maistuu. Talvella tulee oltua peremmin herkuttelematta.
        Onneksi ei grillituotteet ole maistuneet tänä kesänä. Kanaa ja kalaa vähän.

        En minä mitenkään tietoisesti ole laihduttanut, mutta se vaan putoaa aina kesäisin automaattisesti. Niin se on ollut aina niin kauan kuin muistan. Ei oikein maistu lämpöisillä ilmoilla mikään rasvainen ja lämmin ruoka, pullat ja voileivät ja sellainen. Jäätelöä olen syönyt muutamankin laatikollisen. Niitä vaniljatikkuja, missä on suklaakuorrutus päällä. Ne on hyviä.


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        En minä mitenkään tietoisesti ole laihduttanut, mutta se vaan putoaa aina kesäisin automaattisesti. Niin se on ollut aina niin kauan kuin muistan. Ei oikein maistu lämpöisillä ilmoilla mikään rasvainen ja lämmin ruoka, pullat ja voileivät ja sellainen. Jäätelöä olen syönyt muutamankin laatikollisen. Niitä vaniljatikkuja, missä on suklaakuorrutus päällä. Ne on hyviä.

        Voisin syödä mansikkatikkuja joissa on suklaakuorrutus päällä vaikka miten monta. En saa rauhaa ennekuin kaikki on syöty.


    • eppu2

      Paljon on iloa tuottavia pieniäkin asioita, kun ne vaan havaitsee.
      Paljon riippuu siitä, millä silmällä maailmaa katselee.
      Yksi ilon tuoja makaa kyljellään tuossa sängyn päässä ja on tyytyväinen, kun koiralauma meni kotio.

    • Psykoterapeutitar

      Iloista isoin on se, ettei tarvitse enää käydä duunissa!
      Se on parin vuoden aikana mennyt niin raa'aksi touhuksi, että hirvittää. Kaikki hitaat, vanhat ja hidasoppiset pannaan pellolle. Nuoria otetaan tilalle juoksemaan ja nopeasti loppuunpalamaan.

      Ei nyt ehkä ole niin iloista, paitsi itseni kohdalta!

      • Elä puhu potaskaa. Ei miellä ainakaa päästetä irti vanhimmista ja kokeneimmista millään ilveellä ennen aikojaan.


      • Psykoterapeutitar
        siilimuori4 kirjoitti:

        Elä puhu potaskaa. Ei miellä ainakaa päästetä irti vanhimmista ja kokeneimmista millään ilveellä ennen aikojaan.

        Ei vanhoilla ja kokeneilla tee mitään, kun ei tietokonemitoitettuun työaikaan enää nopeus riitä. Niin monta joutuu lähtemään, vaikka oli vakituinen työ ja parin-, kolmenkymmenen vuoden työura takana ja on vielä työvuosia edessä. Nyt joutuvat tyhjän päälle. Kaameeta kuunneltavaa!
        Itse olisin nyt samassa jamassa, jos ei onni olisi potkaissut!


      • Psykoterapeutitar kirjoitti:

        Ei vanhoilla ja kokeneilla tee mitään, kun ei tietokonemitoitettuun työaikaan enää nopeus riitä. Niin monta joutuu lähtemään, vaikka oli vakituinen työ ja parin-, kolmenkymmenen vuoden työura takana ja on vielä työvuosia edessä. Nyt joutuvat tyhjän päälle. Kaameeta kuunneltavaa!
        Itse olisin nyt samassa jamassa, jos ei onni olisi potkaissut!

        No vissiin sitten maakunnissa erilaisia käytänteitä. Meil päin vanhoista pidetään kynsin ja hampain kiinni. Ja ehtivät siinä missä kokemattomammatkin.


    • 1eero

      En jaksa aina iloita masennuskin joskus yrittää mut ei saa jalansijaa.

      • eppu2

        Semmoinen tasainen tyytyväisyys on mukava olotila.
        Hyvä kuitenkin, ettei anna masennukselle jalansijaa.


      • 1eero

        Mikäs tässä sano ritari ässä.


      • Jos asioita jakaa, ne on helpompi kantaa eikä masiskaa pääse iskemään niin helposti ainakaan. Ja on kai jonkinainen alakulo ihmiselle ominaistaikin niin kuin ilokin.


      • 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

        Jos asioita jakaa, ne on helpompi kantaa eikä masiskaa pääse iskemään niin helposti ainakaan. Ja on kai jonkinainen alakulo ihmiselle ominaistaikin niin kuin ilokin.

        Nytkin on kahen vaiheella.


      • 1eero kirjoitti:

        Nytkin on kahen vaiheella.

        No kerroppa siilimuorille.


      • 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

        No kerroppa siilimuorille.

        No tasanen olo kun en tiiä mihin suuntaan kiepsahtaa, sitä ootellessa vois keittää kahvit, kahvi maistuu aina ja kun on tuoretta vehnästä suu tulloo vehnäselle siis vehnänen olo.


      • 1eero kirjoitti:

        No tasanen olo kun en tiiä mihin suuntaan kiepsahtaa, sitä ootellessa vois keittää kahvit, kahvi maistuu aina ja kun on tuoretta vehnästä suu tulloo vehnäselle siis vehnänen olo.

        No tuostahan voipi vetää sellaset johtopäätökset et voi jospa aina ois tasanen vehnänen olo :). Tai ihan vain pikkusen siitä miinukselle tai plussalle jotta se vehnäsen olon mukavuus ei unohtuisi :).


    • Tavuviiva

      Keppakkokävely metsäteillä auringossa tai sateen jälkeen on hyvä juttu. Kaaduin viime vuonna fillarilla ja tutkimusten ja fysioterapian jälkeen "sain koipeni takaisin". Joten pidän nyt tiukasti saavutettua kuntoa yllä.
      Tavattoman onnelliseksi tekee rakas lapsenlapseni. Kehitystä on mukava seurata ja muistella, miten teki asioita aikoinaan tuoreena äitinä. Nykyäideillä on paljon uusia juttuja. Jännää saada nykytietoa.
      Hyvät ystävät ilahduttavat eri tavoin.
      Musiikki on aina merkinnyt paljon ja nyt on ollut paremmin aikaa yrittää tutustua johonkin uuteen genreen.
      Ja kun kerran olen tänne eksynyt 60 sivuille ja juuttunut, kunnes syyskiireet alkaa, kyllä täälläkin on ollut hauskoja juttuja ja saanut hihitellä....

      • Tavuviiva

        Pakko lisätä aamuaivoin. Vaikka hihityttää, niin pohjimmiltaan tosikkona, olen kyllä mielenkiinnolla lukenut kiusaamisesta, hyvinvoinyiyhteiskunnasta jne., koska yhteiset asiat kiinnostaa. Ja täällä ihmiset laittavat nopeasti palautetta. Erilaiset lähestymistavat tai ajatukset on hyvä juttu ja pistää miettimään, että noinkin voi nähdä asioita, tai tuota en ole tullut ajatelleeksi...oikeastaan enin osa kommenteista on ollut mielenkiintoisia....joitain heittoja vaan on pitänyt ajatella enemmän ja eihän kaikkea aina ymmärrä


    • Syksy on ihanaa aikaa, on raikasta ja hengittäminenkin helpompaa, mutta se marraskuuuu uuuu..ja loska ja rapa nekun saisi pois kalenterista.

      Yritän ajatella jo myönteisesti, vaikka se on ollut viime aikoina tostosi vaikeaa, monistakin syistä, eikä vähiten voimieni loppumisesta omaishoitajuuteen.

      • ..lisään että nyt jotenkin tuntuu että kaikki asiat alkaa olla hyvin, ei ole mitään kovin ihmeitä tavoitteita eikä mihinkään kiire, saan elää rauhallista arkea ja lukea mieli kirjoja esim.


      • Kyllä se siitä, ei hetkessä. Saman olen kokenut.
        Tämäkin aamu on ihana, ei kiirettä minnekään, työt teen sitten kun on aikaa tuntuu siltä.
        Keitin kaakota pitkästä aikaa, luin Joensuulaisen kirjoittajan omakustannuskirjaa.


    • Muori huitaisi yöllä nyrkillä päähäni, mukavaa kun vahingossa :)

      • pienenpieniäiloja

        asun yksin ja iloa tuottaa, kun lapset, jotka asuvat eri kaupungissa, tulevat käymään. kiva laittaa ruokaa ja itse leivottuja sämpylöitä heille. jälkiruuaksi vaikka raikas täytekakku . tulee hyvä olo kun ruokani ja leivonnaiset maistuvat kaikille ja loput annan heille kotiin vietäväksi. asun ihan keskellä kaupunkia ja on lyhyt matka minulle tärkeisiin paikkoihin ja ne ovat kauppa ja apteekki. kävely nimittäin vaikeaa, kun proteesit molemmissa polvissa ja siksi iloitsen, että pääsen kuitenkin noin. 1km kävelemään. voisi olla huonomminkin , jos joutuisi pyörätuolin varaan. iloa tuottaa myös melkein uusi vuokra- asunto, jonka onnistuin saamaan. kaikki suunniteltu pyörätuoliakin käyttävää varten. omistan paljon ystäviä, joiden kanssa päivittäin tavataan kahvilassa ja jutellaan ilot ja huolet. vielä iloa tuottaa, jos jotenkin voin auttaa toista ihmistä,vaikka menemällä hänen mukaansa lääkäriin tai sairaalaan.iloitsen myös kun saan kotini siivottua. kerran vuodessa sitten käyn 2-4 viikon etelän matkalla,sieltä sitten tulen pirteenä takaisin.


      • pienenpieniäiloja kirjoitti:

        asun yksin ja iloa tuottaa, kun lapset, jotka asuvat eri kaupungissa, tulevat käymään. kiva laittaa ruokaa ja itse leivottuja sämpylöitä heille. jälkiruuaksi vaikka raikas täytekakku . tulee hyvä olo kun ruokani ja leivonnaiset maistuvat kaikille ja loput annan heille kotiin vietäväksi. asun ihan keskellä kaupunkia ja on lyhyt matka minulle tärkeisiin paikkoihin ja ne ovat kauppa ja apteekki. kävely nimittäin vaikeaa, kun proteesit molemmissa polvissa ja siksi iloitsen, että pääsen kuitenkin noin. 1km kävelemään. voisi olla huonomminkin , jos joutuisi pyörätuolin varaan. iloa tuottaa myös melkein uusi vuokra- asunto, jonka onnistuin saamaan. kaikki suunniteltu pyörätuoliakin käyttävää varten. omistan paljon ystäviä, joiden kanssa päivittäin tavataan kahvilassa ja jutellaan ilot ja huolet. vielä iloa tuottaa, jos jotenkin voin auttaa toista ihmistä,vaikka menemällä hänen mukaansa lääkäriin tai sairaalaan.iloitsen myös kun saan kotini siivottua. kerran vuodessa sitten käyn 2-4 viikon etelän matkalla,sieltä sitten tulen pirteenä takaisin.

        On sinulla paljon mukavia syysiloja. Onnen nainen.


      • pienenpieniäiloja kirjoitti:

        asun yksin ja iloa tuottaa, kun lapset, jotka asuvat eri kaupungissa, tulevat käymään. kiva laittaa ruokaa ja itse leivottuja sämpylöitä heille. jälkiruuaksi vaikka raikas täytekakku . tulee hyvä olo kun ruokani ja leivonnaiset maistuvat kaikille ja loput annan heille kotiin vietäväksi. asun ihan keskellä kaupunkia ja on lyhyt matka minulle tärkeisiin paikkoihin ja ne ovat kauppa ja apteekki. kävely nimittäin vaikeaa, kun proteesit molemmissa polvissa ja siksi iloitsen, että pääsen kuitenkin noin. 1km kävelemään. voisi olla huonomminkin , jos joutuisi pyörätuolin varaan. iloa tuottaa myös melkein uusi vuokra- asunto, jonka onnistuin saamaan. kaikki suunniteltu pyörätuoliakin käyttävää varten. omistan paljon ystäviä, joiden kanssa päivittäin tavataan kahvilassa ja jutellaan ilot ja huolet. vielä iloa tuottaa, jos jotenkin voin auttaa toista ihmistä,vaikka menemällä hänen mukaansa lääkäriin tai sairaalaan.iloitsen myös kun saan kotini siivottua. kerran vuodessa sitten käyn 2-4 viikon etelän matkalla,sieltä sitten tulen pirteenä takaisin.

        Mukava lukea viestisi :)


      • eppu2
        pienenpieniäiloja kirjoitti:

        asun yksin ja iloa tuottaa, kun lapset, jotka asuvat eri kaupungissa, tulevat käymään. kiva laittaa ruokaa ja itse leivottuja sämpylöitä heille. jälkiruuaksi vaikka raikas täytekakku . tulee hyvä olo kun ruokani ja leivonnaiset maistuvat kaikille ja loput annan heille kotiin vietäväksi. asun ihan keskellä kaupunkia ja on lyhyt matka minulle tärkeisiin paikkoihin ja ne ovat kauppa ja apteekki. kävely nimittäin vaikeaa, kun proteesit molemmissa polvissa ja siksi iloitsen, että pääsen kuitenkin noin. 1km kävelemään. voisi olla huonomminkin , jos joutuisi pyörätuolin varaan. iloa tuottaa myös melkein uusi vuokra- asunto, jonka onnistuin saamaan. kaikki suunniteltu pyörätuoliakin käyttävää varten. omistan paljon ystäviä, joiden kanssa päivittäin tavataan kahvilassa ja jutellaan ilot ja huolet. vielä iloa tuottaa, jos jotenkin voin auttaa toista ihmistä,vaikka menemällä hänen mukaansa lääkäriin tai sairaalaan.iloitsen myös kun saan kotini siivottua. kerran vuodessa sitten käyn 2-4 viikon etelän matkalla,sieltä sitten tulen pirteenä takaisin.

        Hieno elämänasenne Sinulla.


    • Kiva kun tulee syksy, en voi enää enempää ikkunoita rempata. Vaikka kiitollista puuhaa on, talo tulee niin kauniiksi. Tulee hyvä mieli kun pihatietä kulkee. Että jos jollain ei ole hyvä mieli, tänne vaan rapsuttamaan akkunoita! Heti kun on valmista tulee hyvä mieli. Ainakin mulle.

    • kesi.vä

      Tänään olen ilon löytänyt itsestäni.

    • Ilman tuskaa ei ihminen käsittäisi iloakaan? Tuska on siis tarpeen ihmiselle.

      • kesi.vä

        Niin se on. Kun näkee itsessään tilannekomiikkaa yksin ollessaan ja nauraa ääneen, on hyvä olo.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Niin se on. Kun näkee itsessään tilannekomiikkaa yksin ollessaan ja nauraa ääneen, on hyvä olo.

        Sanoitpa kauniisti.
        Noin käy monesti.
        Hyvä mieli keposesti.


      • de-meter
        rosaliiin kirjoitti:

        Sanoitpa kauniisti.
        Noin käy monesti.
        Hyvä mieli keposesti.

        Sinäpä sen sanoit, Kolavanakotka: tuska on ihmiselle tarpeen. Usein on vielä niinkin, että ne asiat, mitkä ovat tuottaneet tuskaa, tuottavat myös iloa...


      • K.G
        de-meter kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit, Kolavanakotka: tuska on ihmiselle tarpeen. Usein on vielä niinkin, että ne asiat, mitkä ovat tuottaneet tuskaa, tuottavat myös iloa...

        Niinhän Kahlil Gibran kirjoitti; kun itket itket sitä mikä on sinulle iloa tuonut. Tämä muistista vapaasti otettuna ja lyhennettynä.


      • Tuska tuo uuden ulottuvuuden iloon, syvyyden. Muuten se olisi aika lattea.


    • Aamuinen tilitys tämänhetkisestä ilonaiheista:
      mummin pienet mussukat suupielet sinisinä mustikapiirakasta.
      Kaunis ja lämmin aamu: tänään mahdollisuus vielä pestä matonpätkiä ja puutarhahuonekaluja ulkona ja saada ne kuivaksi.
      ***
      Siis oikeesti minullahan on aina hyvä mieli melkein kaikesta koska jos elämä on antanut, ottanut, antanut, ottanut vuorotellen niin alkaa arvostamaan pieniäkin asioita kuten omenien kypsymistä puussa, auringonlaskua joen taakse, perhettä ja yhteistä arkipäivää rakkaiden kanssa.

      • Psykoterapeutitar

        Mukava on aamu! Alkava remontti vaan vähän ressaa, että saa kodin tyhjennettyä ja aikataulu pitää.
        Eihän noi luettelemasi asiat mitään pieniä ole! Niistä just koostuu se elämää kantava ilo. Samaan minäkin yritän pyrkiä!


    • Korppis1

      Olen kertonut kuuluvani facebookissa erilaisiin ryhmiin. Lähden kohta hakemaan mehumaijaa lainaksi, että pääsen mehustamaan punaviinimarjat ja mustaherukat. Kaikkea han ei tarvitse ostaa, voi lainata ja hakea toisen tarpeetonta ja antaa omia ylijäämäjutskoja niitä tarvitseville. Samalla kun haen mehumaijan ajan toiseen osoitteeseen josta haen omakseni käyttämättömän pienen sähkögrillin.

      Kun antaa toiselle arjen tavaroita ja saa itselle joko lainaksi tai omaksi ne on niitä pieniä arjen iloja.

    • kesi.vä

      Tänään mä teen pieniä muutoksia kodissani. Vaihdan tv:n paikkaa, stereoiden paikkaa, pikkasen sohvankin paikkaa. Niin ja pöydän. Viikonloppuna vaihdan verhotkin, tikkaille kiipeän. Syksyyn valmistautumista se on, kynttilät, kanelin ja inkiväärin tuoksu :)

      • Oooh, kynttilät, kaneli, inkivääri,
        nehän melkein jouluun jo juoksuttaa.


      • iloapaljon

        olen lukenut iloja tuottavia viestijänne ja huomannut,että varsinkin naisille iloa tuottaa todella pienet asiat. onneksi näitä pieniä ilona tuottavia löytyy meistä jokaisen elämästä, mutta asenne ratkaisee kaiken. meille taviksille se voi olla nopeasti saatu lääkäriaika ter. keskuksesta, tai hyvät labratulokset. näistä minä iloitsen, koska terveys se on kuiten kaikkein tärkeintä. halpa kirpputorilöytökin ilahduttaa ja siksi käynkin kirppareilla paljon.sitten näytän suurta löytyäni kavereilleni , kuin olisin lottovoiton saanut.


      • kesi.vä
        rosaliiin kirjoitti:

        Oooh, kynttilät, kaneli, inkivääri,
        nehän melkein jouluun jo juoksuttaa.

        Kanelin tuoksu tulee marjapiiraasta. Inkivääri juomasta, jota tein. Ja kynttilät, niiden valo ja lämpö jo näkyy pimenevissä illoissa. Mutta totta tosiaan, samoja tuoksuja on joulussakin. Mutta odotetaan sitä vielä, syksy on kaunis ja värikäs, nautitaan siitä, jooko?


      • kesi.vä
        iloapaljon kirjoitti:

        olen lukenut iloja tuottavia viestijänne ja huomannut,että varsinkin naisille iloa tuottaa todella pienet asiat. onneksi näitä pieniä ilona tuottavia löytyy meistä jokaisen elämästä, mutta asenne ratkaisee kaiken. meille taviksille se voi olla nopeasti saatu lääkäriaika ter. keskuksesta, tai hyvät labratulokset. näistä minä iloitsen, koska terveys se on kuiten kaikkein tärkeintä. halpa kirpputorilöytökin ilahduttaa ja siksi käynkin kirppareilla paljon.sitten näytän suurta löytyäni kavereilleni , kuin olisin lottovoiton saanut.

        Silloin kun ei ole suuria asioita mielen päällä, silloin huomaa pienet ilon aiheet ja silloin niistä pitää nauttia.


      • kesi.vä kirjoitti:

        Kanelin tuoksu tulee marjapiiraasta. Inkivääri juomasta, jota tein. Ja kynttilät, niiden valo ja lämpö jo näkyy pimenevissä illoissa. Mutta totta tosiaan, samoja tuoksuja on joulussakin. Mutta odotetaan sitä vielä, syksy on kaunis ja värikäs, nautitaan siitä, jooko?

        Hyviä herkkuja sinulla. Syksy onkin hyvää aikaa, ehkä se johtuu siitä, että kesä ja talvi on mulle liikaa ja syksy ja kevät jotain vallan ihanaa. Pitkä olisi joulun odotus jos nyt jo aloittaisi, vaikka kaneli jo tuoksuisi ja mielikuvan pipar.... toisi.


    • eppu2

      Kohta taas tulee hyviä asioita tuosta ovesta, meinaan poika ja 2 koiraa.
      Tuli jo.

      • uusimiesystävä

        iloa tuottaa tällä hetkellä uuusi miesystävä. on vapaa, nuorempi ja ei käytä alkoholia.


    • Satauintikertaa

      Vielä huomiseen asti kesä, järvi, mökkisauna ja marjametsä. Sitten pikkulomalta duuniin pariksi viikoksi ennen kuin alkaa se oikea ja pitkä ...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5035
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3307
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1452
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1295
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      990
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      898
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      806
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe