Narsistin mieli on alhainen

Narsistin_lapsi

Narsisti kiusaa uhriaan sellaisilla asioilla, joita normaalin ihmisen mieleen ei tulisikaan. Esimerkiksi äidinrakkaus: Narsistiäiti maksattaa ja kilpailuttaa lastaan omasta äidinrakkaudestaan. Se että sinusta välitetään tai sinusta pidetään ihmisenä eikä vaadita mitään ei olekaan itsestään selviö. Narsisti vaatii että lapsen tulee olla tietynlainen ennenkuin hän hyväksyisi hänet, aivan siis samaa kuin rasismi.

Narsistiäiti valitsee ympäristöstä tai muualta ihmisiä, joihin on aina hyvä verrata omaa lastaan sekä ryhtyy noille toisille kuin sijaisäidiksi. Siten siis näyttää omille lapsilleen, että hänelläpä on jo kuin varalla uudet lapset. Jos hän näkee oman lapsen kokevan tuskaa tämän kilpailutilanteen takia, narsistiäiti nauttii kovasti siitä. Hänestä tuntuu että hän on suosittu ja tavoiteltu, siis täydellisen hyvä.

Narsistiäiti ei tiedä mitä tarkoittaa lojaalius, eikä hän ole koskaan kokenut sellaista. Hän on vain yksilö, ei edusta perhettään, vaan joka nauttii saamastaan henkilökohtaisesta suosiosta ja suorastaan kehrää jos hänestä vielä kilpaillaan. Koska narsistiäiti ei ole saanut lapsena omalta vanhemmaltaan hyväksyntää hän tuntee nyt olevansa kuin jumala jonka suosiota ja hyväksyntää tavoitellaan. Se tuntuu varmasti narsistista hyvälle, kuin orgasmeissa pyörisi.

38

150

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • halkaistuhuoravauva

      Ja jos on sattunut syntymään tytöksi, narsistiäidin puoliso, tossun alla oleva tyttövauvan isä lohduttaa itseään tyydyttäen hinkkaamalla, lutkuttamalla, hyväksikäyttämällä tyttölasta.

      Äiti tietää hyväksikäytöstä mutta alkaa vihata pienokaista, koska tämä pystyy tyydyttämään isän, lohduttamaan ja vie huomion. Ymmärtämättä ettei kyse ole seksistä, vaan vallankäytöstä, hänen oman vihansa siirtymisestä eteenpäin.

      Häiriintynyt hyväksikäyttäjäisä on muulloin ohutnahkainen, paitsi hyväksikäyttäessään paksunahkainen. Saastainen saatana kurja. Kenelläkään ei ole tervettä hetkeä missään vaiheessa, paitsi nasseäidille kulissit ja siisti koti.
      Kumpikaan vanhemmista ei ymmärrä tehneensä mitään väärin.

      • totuus77

        Vähän samanlaisia kokemuksia. Äidit on usein pahimpia kun katsovat vaan vierestä kun isä käyttäytyy väärin lastaan tai lapsiaan kohtaan. Tästäkään asiasta eivät ihmiset halua tietää mitään. Liian järkyttävää.


      • Tuollainen_
        totuus77 kirjoitti:

        Vähän samanlaisia kokemuksia. Äidit on usein pahimpia kun katsovat vaan vierestä kun isä käyttäytyy väärin lastaan tai lapsiaan kohtaan. Tästäkään asiasta eivät ihmiset halua tietää mitään. Liian järkyttävää.

        Tuollainen on minunlaisestani ihmisestä täysin käsittämätöntä, sanan varsinaisessa merkityksessä. Ei voi ymmärtää.


      • halkaistuhuoravauva
        Tuollainen_ kirjoitti:

        Tuollainen on minunlaisestani ihmisestä täysin käsittämätöntä, sanan varsinaisessa merkityksessä. Ei voi ymmärtää.

        Jos hyväksikäytöstä viimein uskaltaa puhua, kovin helposti leimataan. Eli vaikka ette käsittäisi, ei uhritkaan käsitä.
        Älkää leimatko ketään vaikka jutut olisi kamalia. Elämä on kamalaa, ihmisten pitäisi kohdella toisiaan jotenkin siedettävästi.

        Toki pahantekijänarsisteja on myös saatettu vähän hyväksikäyttää lapsena, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi pahasti, kun on halu tehdä vielä lisää pahaa.


      • ylihilseen

        Minulle pn aikoinaan sanottu, että minähän se outo olen koska minun suustani ne oudot jutut tulevat.
        Minusta on aivan täysin käsittämätöntä, että miten on mahdollista, että ihmiset eivät ymmärrä, että jos jollekulle tehdään jotain outoa, niin siitä kertominen kuulostaa juuri niin oudolle kuin se teko on ollut.
        Miten on mahdollista,että näin yksinkertaista asiaa ei hahmoteta.


      • Voisiko_olla
        ylihilseen kirjoitti:

        Minulle pn aikoinaan sanottu, että minähän se outo olen koska minun suustani ne oudot jutut tulevat.
        Minusta on aivan täysin käsittämätöntä, että miten on mahdollista, että ihmiset eivät ymmärrä, että jos jollekulle tehdään jotain outoa, niin siitä kertominen kuulostaa juuri niin oudolle kuin se teko on ollut.
        Miten on mahdollista,että näin yksinkertaista asiaa ei hahmoteta.

        Voisiko olla, että kun sinulle on tehty hirveitä asoita, niin sinulle ei ole voinut kehittyä sellaista moodia, missä voisit ymmärtää toisten ihmisten... ikäänkuin tason, jolla he liikkuvat...?
        Eli tässä palstalla esim. niin kun puhut yleisesti että yksinkertaista asiaa ei hahmoteta... niin keitä kuuluu tuon yleistyksesi piiriin? Naapurit? Työkaverit? Urheiluseura? Ventovieraat? Äänestäjäsi? Missä tuota tapahtuu? Rautatieasemallako? Bussipysäkeillä? Nuorisotapahtumissa? Eläkeläisten kokouksissa?
        Lauseesi leijuvat ikäänkuin ilmassa, vailla kiinnittymistä mihinkään, edes pysyvään tunnistettavaan anonyymiin nimimerkkiin.


      • Niin_ja

        Niin ja mikä se yksinkertainen asia on?
        Minulle tulee mieleen tuollaisesta nimimerkistä, kun tuo toinen kirjoittaja käyttää, että häntä on vahingoitettu fyysisesti kunnolla. Sellainen väkivalta ei voi mitenkään olla ymmärrettävissä. Niin suuri julmuus takana, että kai siinä on se tekijä sitten saanut elinkautisen tai joutunut ennemminkin vankimielisairaalaan?
        Käsittäisin tuollaisen suurena käsittämättömän hirveänä väkivaltana. Ei ole sellaisen teko, jonka minä sallisin ihmiskuntaan kuulua. Kai teidät on sitten huostaanotettu, kun olette hengissä tuollaisesta selvinneet?


      • Minun_isäni

        Minun isäni on ollut suojeleva ja rakastava. Vaikka hän oli ollut sodassa, ei hän tehnyt siitä tekosyytä kiusata perhettään yhtään millään. Siis minun isäni on ollut hyvä.
        Ymmärrän, että joku äärimmäisen harva isä maailmassa voi olla äärimmäisen sairas ja julma, eikä häntä silloin voi mitenkään nimittää isäksi. Eikä äidiksi voi nimittää sellaista, joka ei reagoi lapsensa pahoinpitelyyn, tai vauvansa halkaisemiseen.
        Mitä aineita ne käyttivät? Ei ole ihmisten juttu.


      • Jopevaatäs
        Voisiko_olla kirjoitti:

        Voisiko olla, että kun sinulle on tehty hirveitä asoita, niin sinulle ei ole voinut kehittyä sellaista moodia, missä voisit ymmärtää toisten ihmisten... ikäänkuin tason, jolla he liikkuvat...?
        Eli tässä palstalla esim. niin kun puhut yleisesti että yksinkertaista asiaa ei hahmoteta... niin keitä kuuluu tuon yleistyksesi piiriin? Naapurit? Työkaverit? Urheiluseura? Ventovieraat? Äänestäjäsi? Missä tuota tapahtuu? Rautatieasemallako? Bussipysäkeillä? Nuorisotapahtumissa? Eläkeläisten kokouksissa?
        Lauseesi leijuvat ikäänkuin ilmassa, vailla kiinnittymistä mihinkään, edes pysyvään tunnistettavaan anonyymiin nimimerkkiin.

        Onko roolissa tai asemassa olo esim. Naapuri, ope, kaupan kassa... Yms
        Jotenkin riippuvainen jostain tasosta? Luokkatasosta vai hä? Nyt en ymmärrä. Minä väitän olleeni monenlaisten roolien kantajien kanssa vuorovaikutuksessa. Esim. Luokkataso tai koulutus ei mitenkään ole ollut onnistuneen vuorovaikutuskokemuksen ennustaja. Kenelle se tason määrittäminen ja tunnistus sitten jää...


      • outofriikkikummajainen
        ylihilseen kirjoitti:

        Minulle pn aikoinaan sanottu, että minähän se outo olen koska minun suustani ne oudot jutut tulevat.
        Minusta on aivan täysin käsittämätöntä, että miten on mahdollista, että ihmiset eivät ymmärrä, että jos jollekulle tehdään jotain outoa, niin siitä kertominen kuulostaa juuri niin oudolle kuin se teko on ollut.
        Miten on mahdollista,että näin yksinkertaista asiaa ei hahmoteta.

        Juuri niin, on outo ja kummallinen.

        Kai eloonjäämiseen liittyy se haavoittumattomuuden illuusio.
        Jotkut ei kestä sitä että pohjimmiltaan elämä on hallitsematonta ja sattumanvaraista ja että kenelle tahansa voi sattua mitä vaan.
        Kun sitten sattuu ja uhri kertoo asiasta, se on vaan niin outoa näille normaaleille, että joku kehtaa pilata niiden fiilikset, ehkä joillakin nostaen omat syvimmät pelot kaiken hallitsemattomuudesta.
        Tätä väistämistä on hoitoalan ammattilaisillakin.
        Ja koulu, vaikka älysi, ei voinut keskittyä. Kavereiden paheksuva ihmettely, että mikäs sille nyt tuli ja siten oikeutus hylkäämiseen.

        Traumalla on monenlaiset kerrannaisvaikutukset.
        Tosi tarkkaan täytyy katsoa kenelle kertoo.


      • ddfdfdfsdsdf
        totuus77 kirjoitti:

        Vähän samanlaisia kokemuksia. Äidit on usein pahimpia kun katsovat vaan vierestä kun isä käyttäytyy väärin lastaan tai lapsiaan kohtaan. Tästäkään asiasta eivät ihmiset halua tietää mitään. Liian järkyttävää.

        Puolustamatta mitenkään hyväksikäyttöä:

        Mutta muistakaa että kaikki on lähtöisin persoonallisuushäiriöisestä. Sekin että mies käyttää lastaan ei toteutuisi jos hänellä ei olisi persoonallisuushäiriöistä vaimoa. Mies ei vain saa mahdollisuuksia niihin asioihin jotka hänen elämäänsä kuuluisi vaan narsisti estää ne totaalisesti, mies suuntautuu sen jälkeen tekemään pahaa... Mies ei pääse toteuttamaan itseään hyvänä. Kun pahuus on narsistin muodossa keskellä perhettä on kenenkään vaikea olla oma itsensa tai olla sellainen kuin hänen tulisi olla. Narsisti saa muista ärsytettyä ja härnättyä huonot ominaisuudet esiin koska hän tukkii ne reitit joista hyvä pääsisi esiin ja antaa vain pahojen ominaisuuksien tulla. Se on narsistille etu koska hänen kuuluu olla se ainoa hhyvä perheessä.

        Narsistin kanssa avioliitossa on mahdotonta olla itse hyvä.


      • Sleepydreamer
        Minun_isäni kirjoitti:

        Minun isäni on ollut suojeleva ja rakastava. Vaikka hän oli ollut sodassa, ei hän tehnyt siitä tekosyytä kiusata perhettään yhtään millään. Siis minun isäni on ollut hyvä.
        Ymmärrän, että joku äärimmäisen harva isä maailmassa voi olla äärimmäisen sairas ja julma, eikä häntä silloin voi mitenkään nimittää isäksi. Eikä äidiksi voi nimittää sellaista, joka ei reagoi lapsensa pahoinpitelyyn, tai vauvansa halkaisemiseen.
        Mitä aineita ne käyttivät? Ei ole ihmisten juttu.

        Nuku hyvin kuplassasi. Meillä uhreilla ei totisesti riitä energeia herätellä teikäläisiä yksi kerrallaan. Liian kivulias ja työläs prosessi molemmin puolin. Jos ei yhteiskunnan instituutiot ja tiedotusvälineet saatika edes yliopistot kykene tarjoamaan yleisölle totuudellista maailmankuvaa suhtautumisehdotuksineen niin odotatko sinä sellaista työtä kaikkein heikoimmilta?! Lapioi kuule itse!


      • Dffhjjkky
        ddfdfdfsdsdf kirjoitti:

        Puolustamatta mitenkään hyväksikäyttöä:

        Mutta muistakaa että kaikki on lähtöisin persoonallisuushäiriöisestä. Sekin että mies käyttää lastaan ei toteutuisi jos hänellä ei olisi persoonallisuushäiriöistä vaimoa. Mies ei vain saa mahdollisuuksia niihin asioihin jotka hänen elämäänsä kuuluisi vaan narsisti estää ne totaalisesti, mies suuntautuu sen jälkeen tekemään pahaa... Mies ei pääse toteuttamaan itseään hyvänä. Kun pahuus on narsistin muodossa keskellä perhettä on kenenkään vaikea olla oma itsensa tai olla sellainen kuin hänen tulisi olla. Narsisti saa muista ärsytettyä ja härnättyä huonot ominaisuudet esiin koska hän tukkii ne reitit joista hyvä pääsisi esiin ja antaa vain pahojen ominaisuuksien tulla. Se on narsistille etu koska hänen kuuluu olla se ainoa hhyvä perheessä.

        Narsistin kanssa avioliitossa on mahdotonta olla itse hyvä.

        Et kai ole tosissasi... Trollikollli tietysti. Muussa tapauksessa joudut moraalitajusi kanssa takaisin alkulimaan. Et ollut tarkoitettu ihmiseksi.


      • äölkuytrfjklö
        Voisiko_olla kirjoitti:

        Voisiko olla, että kun sinulle on tehty hirveitä asoita, niin sinulle ei ole voinut kehittyä sellaista moodia, missä voisit ymmärtää toisten ihmisten... ikäänkuin tason, jolla he liikkuvat...?
        Eli tässä palstalla esim. niin kun puhut yleisesti että yksinkertaista asiaa ei hahmoteta... niin keitä kuuluu tuon yleistyksesi piiriin? Naapurit? Työkaverit? Urheiluseura? Ventovieraat? Äänestäjäsi? Missä tuota tapahtuu? Rautatieasemallako? Bussipysäkeillä? Nuorisotapahtumissa? Eläkeläisten kokouksissa?
        Lauseesi leijuvat ikäänkuin ilmassa, vailla kiinnittymistä mihinkään, edes pysyvään tunnistettavaan anonyymiin nimimerkkiin.

        Onko normaaleinta järkeä luulla asioista toisin kuin ne ovat ?
        Erikoinen määritelmä on normaalilla järjellä sitten.


      • Ei_ole_
        ddfdfdfsdsdf kirjoitti:

        Puolustamatta mitenkään hyväksikäyttöä:

        Mutta muistakaa että kaikki on lähtöisin persoonallisuushäiriöisestä. Sekin että mies käyttää lastaan ei toteutuisi jos hänellä ei olisi persoonallisuushäiriöistä vaimoa. Mies ei vain saa mahdollisuuksia niihin asioihin jotka hänen elämäänsä kuuluisi vaan narsisti estää ne totaalisesti, mies suuntautuu sen jälkeen tekemään pahaa... Mies ei pääse toteuttamaan itseään hyvänä. Kun pahuus on narsistin muodossa keskellä perhettä on kenenkään vaikea olla oma itsensa tai olla sellainen kuin hänen tulisi olla. Narsisti saa muista ärsytettyä ja härnättyä huonot ominaisuudet esiin koska hän tukkii ne reitit joista hyvä pääsisi esiin ja antaa vain pahojen ominaisuuksien tulla. Se on narsistille etu koska hänen kuuluu olla se ainoa hhyvä perheessä.

        Narsistin kanssa avioliitossa on mahdotonta olla itse hyvä.

        " Narsisti saa muista ärsytettyä ja härnättyä huonot ominaisuudet esiin koska hän tukkii ne reitit joista hyvä pääsisi esiin ja antaa vain pahojen ominaisuuksien tulla. "
        Ei ole mahdollista. Tekijä on pääsyyllinen.


      • En_kiittele
        Sleepydreamer kirjoitti:

        Nuku hyvin kuplassasi. Meillä uhreilla ei totisesti riitä energeia herätellä teikäläisiä yksi kerrallaan. Liian kivulias ja työläs prosessi molemmin puolin. Jos ei yhteiskunnan instituutiot ja tiedotusvälineet saatika edes yliopistot kykene tarjoamaan yleisölle totuudellista maailmankuvaa suhtautumisehdotuksineen niin odotatko sinä sellaista työtä kaikkein heikoimmilta?! Lapioi kuule itse!

        En kiittele vastauksesta, joka on lähinnä haistatus. Vastauksesi tulee oikeassaolijan asemasta... Minä nukun kuplassa...? Olen sitä mieltä, että sinä olet kuplassa, vaikka se ei ole onnellisen kupla.
        Ehkä tuon kaltaiset haistattelut ovat syynä siihen, että ihmiset kavahtavat. On tyypillistä ihmiselle pyrkiä hyvään, ja se on hyvä niin. Räkälimppi silmään ei ajatuksena houkuta...


      • Niin_käs
        ylihilseen kirjoitti:

        Minulle pn aikoinaan sanottu, että minähän se outo olen koska minun suustani ne oudot jutut tulevat.
        Minusta on aivan täysin käsittämätöntä, että miten on mahdollista, että ihmiset eivät ymmärrä, että jos jollekulle tehdään jotain outoa, niin siitä kertominen kuulostaa juuri niin oudolle kuin se teko on ollut.
        Miten on mahdollista,että näin yksinkertaista asiaa ei hahmoteta.

        Niin käsittääkseni nykyään juurikin outoihin juttuihin lasten suusta kiinnitetään erityisen paljon huomiota, jos on syytä epäillä hyväksikäyttöä...


      • Käsittääkseni_
        outofriikkikummajainen kirjoitti:

        Juuri niin, on outo ja kummallinen.

        Kai eloonjäämiseen liittyy se haavoittumattomuuden illuusio.
        Jotkut ei kestä sitä että pohjimmiltaan elämä on hallitsematonta ja sattumanvaraista ja että kenelle tahansa voi sattua mitä vaan.
        Kun sitten sattuu ja uhri kertoo asiasta, se on vaan niin outoa näille normaaleille, että joku kehtaa pilata niiden fiilikset, ehkä joillakin nostaen omat syvimmät pelot kaiken hallitsemattomuudesta.
        Tätä väistämistä on hoitoalan ammattilaisillakin.
        Ja koulu, vaikka älysi, ei voinut keskittyä. Kavereiden paheksuva ihmettely, että mikäs sille nyt tuli ja siten oikeutus hylkäämiseen.

        Traumalla on monenlaiset kerrannaisvaikutukset.
        Tosi tarkkaan täytyy katsoa kenelle kertoo.

        "Kai eloonjäämiseen liittyy se haavoittumattomuuden illuusio.
        Jotkut ei kestä sitä että pohjimmiltaan elämä on hallitsematonta ja sattumanvaraista ja että kenelle tahansa voi sattua mitä vaan. "
        Käsittääkseni nuorilla henkilöillä on haavoittumattomuuden illuusiota ja se kuuluu eloonjäämisproblematiikkaan (ymmärtääkseni).
        Monenlaista hallitsemattomuutta ja sattumanvaraisuutta ehtii tapahtua varmaan jokaiselle. Isoja tai pieniä tapahtumia.
        Minusta ei kuitenkaan ole mitään vikaa siinä, että yrittää pitää asioitaan hallinnassa sitä myöden kuin se on mahdollista ja sen tarpeelliseksi kokee.


      • outofriikkikummajainen
        Käsittääkseni_ kirjoitti:

        "Kai eloonjäämiseen liittyy se haavoittumattomuuden illuusio.
        Jotkut ei kestä sitä että pohjimmiltaan elämä on hallitsematonta ja sattumanvaraista ja että kenelle tahansa voi sattua mitä vaan. "
        Käsittääkseni nuorilla henkilöillä on haavoittumattomuuden illuusiota ja se kuuluu eloonjäämisproblematiikkaan (ymmärtääkseni).
        Monenlaista hallitsemattomuutta ja sattumanvaraisuutta ehtii tapahtua varmaan jokaiselle. Isoja tai pieniä tapahtumia.
        Minusta ei kuitenkaan ole mitään vikaa siinä, että yrittää pitää asioitaan hallinnassa sitä myöden kuin se on mahdollista ja sen tarpeelliseksi kokee.

        Tietysti täytyy pitää asiat kasassa niin hyvin kuin pystyy.

        Tarkoitin kuitenkin että jos jollekin on käynyt tosi huonosti, ei heti tarvi muiden käydä vittuilemaan tai oudoksi nimittämään. Tai luulla itseään jotenkin ylempiarvoiseksi, vaikka joku defenssi on kai sekin.


      • Jospa_se
        outofriikkikummajainen kirjoitti:

        Tietysti täytyy pitää asiat kasassa niin hyvin kuin pystyy.

        Tarkoitin kuitenkin että jos jollekin on käynyt tosi huonosti, ei heti tarvi muiden käydä vittuilemaan tai oudoksi nimittämään. Tai luulla itseään jotenkin ylempiarvoiseksi, vaikka joku defenssi on kai sekin.

        Jospa se on itsesuojeluvaisto.


      • äölkuytrwsgjk
        outofriikkikummajainen kirjoitti:

        Tietysti täytyy pitää asiat kasassa niin hyvin kuin pystyy.

        Tarkoitin kuitenkin että jos jollekin on käynyt tosi huonosti, ei heti tarvi muiden käydä vittuilemaan tai oudoksi nimittämään. Tai luulla itseään jotenkin ylempiarvoiseksi, vaikka joku defenssi on kai sekin.

        Samaa mieltä.
        Ja varsinkin miksi pitäisi väittää, ettei ole tapahtunut jotakin mitä on tapahtunut.
        Onko oikeesti pohjimmiltaan kenenkään etu elää valeessa ?
        Mutta positiiviset mielikuvitukset ovat ihan asia erikseen, niitä ei mielestäni pitäisi tuomita, koska ne voivat olla myös välttämättömiä julmuuden keskellä selviämiseen.


      • Niin_omia
        äölkuytrwsgjk kirjoitti:

        Samaa mieltä.
        Ja varsinkin miksi pitäisi väittää, ettei ole tapahtunut jotakin mitä on tapahtunut.
        Onko oikeesti pohjimmiltaan kenenkään etu elää valeessa ?
        Mutta positiiviset mielikuvitukset ovat ihan asia erikseen, niitä ei mielestäni pitäisi tuomita, koska ne voivat olla myös välttämättömiä julmuuden keskellä selviämiseen.

        Niin, omia ongelmakohtia pitäisi käydä läpi ja oppia elämään niiden kanssa. Tietenkään ei ole hyvä, jos koko elämä kuluu vain ongelman käsittelemiseen, eihän se voi olla tavoite. Paitsi ehkä jos onnistuu jotenkin saamaan vaikka ammatin sitä kautta, tai mielekästä vertaistoimintaa tms. Ehkä taiteilija voi hyödyntää luomisprosessissaan sisäisiä tuntemuksia. Kuitenkin työstäkin pitäisi voida rentoutua, ehkä harrastuksistakin, ihan olla vain..
        On mielestäni kuitenkin hyvin itsekästä vaatia muita elämään minun sisäisen maailmani mukaan... Muut elävät omansa mukaan ja minä omani. Minulla on omat ilot ja surut, muilla omat ilot ja surut... Toisilla enemmän toisilla vähemmän.
        Vai miten?


      • äölkjuytredjk

        Siis minulla on käynyt niin, että muut ovat vaatineet minua elämään oman sisäisen maailmansa mukaan. Mielestäni olisi reilua katsoa asioita aina sen henkilön maailman mukaan kenenkä asioista on kyse. Se että aletaan käsittelemään toisen ihmisen elämän asioita oman maailman mukaan on itsekästä.


      • Puhut_varmaan
        äölkjuytredjk kirjoitti:

        Siis minulla on käynyt niin, että muut ovat vaatineet minua elämään oman sisäisen maailmansa mukaan. Mielestäni olisi reilua katsoa asioita aina sen henkilön maailman mukaan kenenkä asioista on kyse. Se että aletaan käsittelemään toisen ihmisen elämän asioita oman maailman mukaan on itsekästä.

        Puhut varmaan tilanteista, joissa sinua on kohdattu ammatillisesti (onnistuneesti tai ei)?


      • sdasdas
        Dffhjjkky kirjoitti:

        Et kai ole tosissasi... Trollikollli tietysti. Muussa tapauksessa joudut moraalitajusi kanssa takaisin alkulimaan. Et ollut tarkoitettu ihmiseksi.

        Mene itse alkulimaasi. Näin se elämässä menee että toisen paha teko johtaa toisen pahaan tekoon.


      • rtergterg
        Ei_ole_ kirjoitti:

        " Narsisti saa muista ärsytettyä ja härnättyä huonot ominaisuudet esiin koska hän tukkii ne reitit joista hyvä pääsisi esiin ja antaa vain pahojen ominaisuuksien tulla. "
        Ei ole mahdollista. Tekijä on pääsyyllinen.

        Siis sinä olet sitä mieltä ettei narsisti saa toisesta huonoja piirteitä näkyviin, no johan on...


      • hfghgdfgsd
        ddfdfdfsdsdf kirjoitti:

        Puolustamatta mitenkään hyväksikäyttöä:

        Mutta muistakaa että kaikki on lähtöisin persoonallisuushäiriöisestä. Sekin että mies käyttää lastaan ei toteutuisi jos hänellä ei olisi persoonallisuushäiriöistä vaimoa. Mies ei vain saa mahdollisuuksia niihin asioihin jotka hänen elämäänsä kuuluisi vaan narsisti estää ne totaalisesti, mies suuntautuu sen jälkeen tekemään pahaa... Mies ei pääse toteuttamaan itseään hyvänä. Kun pahuus on narsistin muodossa keskellä perhettä on kenenkään vaikea olla oma itsensa tai olla sellainen kuin hänen tulisi olla. Narsisti saa muista ärsytettyä ja härnättyä huonot ominaisuudet esiin koska hän tukkii ne reitit joista hyvä pääsisi esiin ja antaa vain pahojen ominaisuuksien tulla. Se on narsistille etu koska hänen kuuluu olla se ainoa hhyvä perheessä.

        Narsistin kanssa avioliitossa on mahdotonta olla itse hyvä.

        Se on niin pienestä kiinni tuleeko ihmisestä rikollinen vai ei. Kotikasvatus saattaa tukkia lapselta ne reitit jotka johtaisivat oikeaan ja jättää auki vain ne reitit jotka johtavat huonoon, esim juuri rikollisuuteen. Lasta estetään valitsemasta sitä oikeaa ja annetaan tilalle väärä. Näin tekee narsistikin hän estää oikean ja hyvän tapahtumasta ja yllyttää ja johtaa toisen tekemään väärin.


      • Pohdin_
        rtergterg kirjoitti:

        Siis sinä olet sitä mieltä ettei narsisti saa toisesta huonoja piirteitä näkyviin, no johan on...

        Pohdin kyllä kirjoitustasi, ja siinä olen samaa mieltä, että narsisti tekee tuota "reittien tukkimista", joka näkyy esim. niin, että narsisti voi omaksi ällistyksekseen saada uhrinsa täyteen raivoon...
        Mutta tuo asia, mistä oli kyse aiemmassa kirjoituksessa, niin tuollaiseen ei ihminen lähde toisen vaatimuksesta, jos korvien välissä on koskaan raksuttanut yhtään mitään.


      • Käsitt
        hfghgdfgsd kirjoitti:

        Se on niin pienestä kiinni tuleeko ihmisestä rikollinen vai ei. Kotikasvatus saattaa tukkia lapselta ne reitit jotka johtaisivat oikeaan ja jättää auki vain ne reitit jotka johtavat huonoon, esim juuri rikollisuuteen. Lasta estetään valitsemasta sitä oikeaa ja annetaan tilalle väärä. Näin tekee narsistikin hän estää oikean ja hyvän tapahtumasta ja yllyttää ja johtaa toisen tekemään väärin.

        "Näin tekee narsistikin hän estää oikean ja hyvän tapahtumasta ja yllyttää ja johtaa toisen tekemään väärin."
        Käsittääkseni puhuttiin aikuisista ihmisistä.
        Minkäänlainen narsisti ei voi johdattaa aikuista uhriaan mihinkään rikollisuuteen ilman, että tämä on itse suostuvainen.
        Kun arvomaailma on eriävä, niin suhde kaatuu omaan mahdottomuuteensa, vaikka uhri olisi kuinka rakastunut. Koettu on.
        Ps. Omasta narsisti-psykopaatistani minulla ei ole tiedossa, että olisi minkäänlaista pedofiliaa ollut tai tuntenut mitään kiinnostusta.


      • Ns_

        Ns. normaali ihminen ei voi olla suhteessa paksunahkaiseen narsistiin kauvaa, koska se suhde tosiaan kaatuu omaan mahdottomuuteensa.
        Hyvä arvo on ollut mielestäni suurin piirtein sellainen, että
        narsisti-narsisti 2kk
        narsisti-normaali 6kk
        narsisti-LR pidempään.


      • fsfswfw
        Käsitt kirjoitti:

        "Näin tekee narsistikin hän estää oikean ja hyvän tapahtumasta ja yllyttää ja johtaa toisen tekemään väärin."
        Käsittääkseni puhuttiin aikuisista ihmisistä.
        Minkäänlainen narsisti ei voi johdattaa aikuista uhriaan mihinkään rikollisuuteen ilman, että tämä on itse suostuvainen.
        Kun arvomaailma on eriävä, niin suhde kaatuu omaan mahdottomuuteensa, vaikka uhri olisi kuinka rakastunut. Koettu on.
        Ps. Omasta narsisti-psykopaatistani minulla ei ole tiedossa, että olisi minkäänlaista pedofiliaa ollut tai tuntenut mitään kiinnostusta.

        Sun kokemus asiasta ei ole oikein kattava...ehkä? Ihmiset menee nuorina naimisiin he ovat vieläkin kehittymättömiä, se on aivan varma, ihminen kehittyy läpi koko elämänsä, paitsi sinä, joka olet jo valmis mestari. Siksi kehittyvää ihmistä voidaan johtaa aina harhaan, kun harhaanjohtaja on uhrille luottohenkilö. Vaikka sitten olisivat aikuisia.

        Sä joka kirjoitat aina "narsisti-psykopaatistani", minulla on tunne että sinä olet narsisti itse.


      • Sinua_
        fsfswfw kirjoitti:

        Sun kokemus asiasta ei ole oikein kattava...ehkä? Ihmiset menee nuorina naimisiin he ovat vieläkin kehittymättömiä, se on aivan varma, ihminen kehittyy läpi koko elämänsä, paitsi sinä, joka olet jo valmis mestari. Siksi kehittyvää ihmistä voidaan johtaa aina harhaan, kun harhaanjohtaja on uhrille luottohenkilö. Vaikka sitten olisivat aikuisia.

        Sä joka kirjoitat aina "narsisti-psykopaatistani", minulla on tunne että sinä olet narsisti itse.

        "Sä joka kirjoitat aina "narsisti-psykopaatistani", minulla on tunne että sinä olet narsisti itse. "
        Sinua on järki-ihmisen ehkä turha neuvoa... Olet johtajasi valinnut.
        Nuorena vasta pikaisesti jätetäänkin, jos toisessa on jotain epäsuotuisaa kummallista.
        Minusta olet vain ällöttävä, jos puolustelet noita tekoja. Jos sinulla on itselläsi kontolla, niin silloinhan olet syyllistynyt rikokseen/rikoksiin.
        Kuule kun suin surminkaan ihmiset eivät yleensä ole kehityksessään sillä asteella ikinä, että syyllistyisivät noihin kamaliin tekoihin.
        Etsi itsellesi apua terveydenhuollosta.


      • Sinulla_
        fsfswfw kirjoitti:

        Sun kokemus asiasta ei ole oikein kattava...ehkä? Ihmiset menee nuorina naimisiin he ovat vieläkin kehittymättömiä, se on aivan varma, ihminen kehittyy läpi koko elämänsä, paitsi sinä, joka olet jo valmis mestari. Siksi kehittyvää ihmistä voidaan johtaa aina harhaan, kun harhaanjohtaja on uhrille luottohenkilö. Vaikka sitten olisivat aikuisia.

        Sä joka kirjoitat aina "narsisti-psykopaatistani", minulla on tunne että sinä olet narsisti itse.

        Sinulla ei ole oikeustajua juurikaan.
        Oikeustajun juuret ovat jo lapsella ja ne ovat syvässä jos ne yleensä on.
        Sinulla varmaan omassa kehityksessäsi jotain paljon vialla.


    • palokinnas

      Narsistiäidit ovat juurikin pahimpia kaikista jos omaa narsistiäidin voi sanoa että elämä on pahemmin vielä kuin pahemmin viturallaan. Narsistiäiti on itse lapsuudessa kärsinyt ihminen joka piinaa jollakin sellaisella pahalla energialla niin ettei hän koskaan edes väsy. Hänen omat kärsimyksensä ovat täyttäneet hänet ja sitten se purkautuu ulos vuosia ja taas vuosia ehtymättä.

      • keuhkomato

        ihan niin kuin sinulla nyt, kun aloit tänne kirjoittaa omista traumoistasi, joita narsistiksi haukkumasi äitisi sinulle aiheuttaa. kai äidissäsi edes jotain hyvää on?


      • hklhkuop

        ongelmia samankaltaisuuksien hahmottamisessa?


      • oinkoink
        keuhkomato kirjoitti:

        ihan niin kuin sinulla nyt, kun aloit tänne kirjoittaa omista traumoistasi, joita narsistiksi haukkumasi äitisi sinulle aiheuttaa. kai äidissäsi edes jotain hyvää on?

        Pysy sä vaan niillä MILF-sivuilla


      • wertigo
        keuhkomato kirjoitti:

        ihan niin kuin sinulla nyt, kun aloit tänne kirjoittaa omista traumoistasi, joita narsistiksi haukkumasi äitisi sinulle aiheuttaa. kai äidissäsi edes jotain hyvää on?

        Ei tänne hyvistä kirjoitella, sellainen palsta pitää perustaa erikseen jossa kehutaan narsistiäitejä. Ei täällä eritellä hyvää ja huonoa vaan se menee näin: Jos ihmisessä, kuten varmaankin sinussa on vain joku 1 hyvä asia ja vastaavasti kymmenen huonoa, olet huono...ja tietysti täytyy ottaa huomioon hyvän ja pahan asian vaikuttavuus. Jos ne ihmisen 10 huonoa on sellaisissa asioissa etteivät ne vaikuta suuresti ja se yksi hyvä vaikuttaa paljon, ne huonot voivat eliminoitua pois yhdellä ainoalla hyvällä...mutta yleensä näin ei ole narsistiäidin kohdalla....Sullon varmaan aivomato myös ton keuhkomadon lisäksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      378
      3774
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      210
      1861
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1404
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1285
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      951
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      900
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      893
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      870
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      858
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      849
    Aihe