2t ei ole tätäpäivää

ajatmuuttuuu

olen ajanut ikäni kaksitahtisella. nyt vaihtui nelariin. pois en vaihtaisi. kaksitahtinen ei tahtonut käydä kunnolla pitkiä aikaja tyhjänä ja savutus ja kulutus oli järkyttävää tyhjäkäynnillä. nelari käy aina kauniisti ja kuluttaa olemattoman vähän. on sanottava että rahoille sai nelarissa vastinetta. 2t voi mennä ruiskukoneena mutta ei muutoin. mutta jos ajattelee ruiskukaksitahtisen käyttöikää ei päästä edes puoleen nelarin käyttötunneista. kaksitahtinen käy aina paineineen laakereiden ja stefojen päälle eikä niitä suunnitella kestämään tuhansia tunteja.

20

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Saaritollo1

      No ihan hyvä juttu, mutta et näköjään ymmärrä kovin paljoa kakstahtisen rullalaakereista ja stefoista. Kyllä nekin voi kestää pitkään kunhan telvisäilytys tehdään huolella ja voitelusta pidetään huolta.
      Mutta oikeassa olet muutoin. Nelitahtinen käy kyllä tosi nätisti, kakstahtinen voittaa lähinnä keveytensä puolesta joissain harraste/kilpaveneissä.

      • ajataanmaailmakartal

        nimimerkkisi on saaritollo ja tulet minulle sanomaan etten ymmärrä rullalaakereista ja stefoista mitään. olen syntynyt laakerien ympäröimänä. minulla on polvessa laakerit ja stefat. kaksitahtisessa käy eri tavalla paineet kuin nelitahtisessa. kaksitahtinen syö laakerit ja stefat jo tuhannessa tunnissa. nelitahtisessa 1000h ei ole ikä eikä mikään. kun tarvitaan kiihtyvyyttä ja nopeutta mutta ei sitkeyttä, on kaksitahtinen hyvä valinta jo keveytensä takia. työkäytössä nelari on ehdoton.


      • OotkoNähny
        ajataanmaailmakartal kirjoitti:

        nimimerkkisi on saaritollo ja tulet minulle sanomaan etten ymmärrä rullalaakereista ja stefoista mitään. olen syntynyt laakerien ympäröimänä. minulla on polvessa laakerit ja stefat. kaksitahtisessa käy eri tavalla paineet kuin nelitahtisessa. kaksitahtinen syö laakerit ja stefat jo tuhannessa tunnissa. nelitahtisessa 1000h ei ole ikä eikä mikään. kun tarvitaan kiihtyvyyttä ja nopeutta mutta ei sitkeyttä, on kaksitahtinen hyvä valinta jo keveytensä takia. työkäytössä nelari on ehdoton.

        Filmin, jossa E-tec vetää nelitahtiset perseellä. Se siitä nelarin sitkeydestä.


      • Toinentollo
        ajataanmaailmakartal kirjoitti:

        nimimerkkisi on saaritollo ja tulet minulle sanomaan etten ymmärrä rullalaakereista ja stefoista mitään. olen syntynyt laakerien ympäröimänä. minulla on polvessa laakerit ja stefat. kaksitahtisessa käy eri tavalla paineet kuin nelitahtisessa. kaksitahtinen syö laakerit ja stefat jo tuhannessa tunnissa. nelitahtisessa 1000h ei ole ikä eikä mikään. kun tarvitaan kiihtyvyyttä ja nopeutta mutta ei sitkeyttä, on kaksitahtinen hyvä valinta jo keveytensä takia. työkäytössä nelari on ehdoton.

        Kaksitahtisessa käy paineet eri lailla... Toi on jo ihan soopaa. Ihan vastaavasti ne männät painavat paineen alaisena.
        Kyllä nekin kestää tuhansia tunteja. Nelitahtisessa on liukulaalerit painevoitelulla, toimii eri periaatteella.


      • bower

        4t ei tule kampikammioon yli eikä ali painetta.


      • SIIStoiveissa
        bower kirjoitti:

        4t ei tule kampikammioon yli eikä ali painetta.

        Entäpä kun huohotinputki tukkeutuu- sekin on koettu ja nähty.-että minkä sotkun pukkaa.-sitä ei muuten tarvita kakstahtisissa ikikuunapäivänä.

        On muuten nelitahti tekniikka jotenkin outoa, kun pitää olla hirvittävästi kaikenlaista vitkutinta, ja sitten viedä huoltoon parinkymmenen tunnin välein.-EISAATANA-EI KOSKAAN NELITAHTISTA-EI nouse SE KUUTAMO, että minä ristikseni moisen hyppyheikin ostaisin !


      • Bower
        SIIStoiveissa kirjoitti:

        Entäpä kun huohotinputki tukkeutuu- sekin on koettu ja nähty.-että minkä sotkun pukkaa.-sitä ei muuten tarvita kakstahtisissa ikikuunapäivänä.

        On muuten nelitahti tekniikka jotenkin outoa, kun pitää olla hirvittävästi kaikenlaista vitkutinta, ja sitten viedä huoltoon parinkymmenen tunnin välein.-EISAATANA-EI KOSKAAN NELITAHTISTA-EI nouse SE KUUTAMO, että minä ristikseni moisen hyppyheikin ostaisin !

        Ei koskaan perämoottorissa mene putki tukkoon taas puhut paskaa.


      • sulatukseen
        SIIStoiveissa kirjoitti:

        Entäpä kun huohotinputki tukkeutuu- sekin on koettu ja nähty.-että minkä sotkun pukkaa.-sitä ei muuten tarvita kakstahtisissa ikikuunapäivänä.

        On muuten nelitahti tekniikka jotenkin outoa, kun pitää olla hirvittävästi kaikenlaista vitkutinta, ja sitten viedä huoltoon parinkymmenen tunnin välein.-EISAATANA-EI KOSKAAN NELITAHTISTA-EI nouse SE KUUTAMO, että minä ristikseni moisen hyppyheikin ostaisin !

        e hörhön huoltoon raahaus paskaa taas pukkaa.Katos kun 4t kannattaa huoltaa muutaman sadan tunnin välein,pysyy tuo myynti ja vaihtoarvo hyvänä mut tuon e paskan saa kärrätä suoraan viimeistään 500h jälkein romikselle.revippä hörhö siitä. .


      • Empäpuhunutkaan
        Bower kirjoitti:

        Ei koskaan perämoottorissa mene putki tukkoon taas puhut paskaa.

        Vaan käytännön totuutta-älä siitä nokkaannu-tapahtunu naamani edessä !


      • Bower
        Empäpuhunutkaan kirjoitti:

        Vaan käytännön totuutta-älä siitä nokkaannu-tapahtunu naamani edessä !

        En koskaan ole kuullut moista enkä muittenkaan kohdalla nähnyt, kumma vaan että sinulle sattuu kaikkia nekatiivisia asioita 4t moottorista vaikka et ole edes niitä käyttänyt etkä käytä....! Veikkaan että olet nähnyt viha unia.


      • ONseNYThittoKumma
        Bower kirjoitti:

        En koskaan ole kuullut moista enkä muittenkaan kohdalla nähnyt, kumma vaan että sinulle sattuu kaikkia nekatiivisia asioita 4t moottorista vaikka et ole edes niitä käyttänyt etkä käytä....! Veikkaan että olet nähnyt viha unia.

        Mitä hiivatin unta te oikein näette,- minä oon kertonu käytännössä tapahtunutta TOSIASIAA, ja sen öljysotkun jälkeen omistaja vei nelitahti moottorin huoltoliikkeeseen, josta olivat ilmoittaneet, että huohotinputki oli tukossa, ja siksi oin tullut öljyt ulos.

        ja vielä kehtaat tulla läpisemään jostai "vihapuheesta"-voiko ihminen ollakkaan noin sammakon naamainen. -muka vihapuhetta.-minua oksettaa, kun aattelenkin sinun järjenjuoksua !

        Minä en tunne mitään vihaa,-mutta alakaa OKSETTAA jonninjoutavat lässytykset !


      • Bower
        ONseNYThittoKumma kirjoitti:

        Mitä hiivatin unta te oikein näette,- minä oon kertonu käytännössä tapahtunutta TOSIASIAA, ja sen öljysotkun jälkeen omistaja vei nelitahti moottorin huoltoliikkeeseen, josta olivat ilmoittaneet, että huohotinputki oli tukossa, ja siksi oin tullut öljyt ulos.

        ja vielä kehtaat tulla läpisemään jostai "vihapuheesta"-voiko ihminen ollakkaan noin sammakon naamainen. -muka vihapuhetta.-minua oksettaa, kun aattelenkin sinun järjenjuoksua !

        Minä en tunne mitään vihaa,-mutta alakaa OKSETTAA jonninjoutavat lässytykset !

        100000000 4t moottoria ja yksi tälläinen tapaus, todennäköisesti vielä käyttäjä virheestä johtuen. Voisitko tarkentaa mistä moottorista oli kyse merkki malli ja koko kiitos.


    • Kolmastollo

      Joo mutta ei se niitä laakereita kuluta - se on se työpaine männän päältä joka kuluttaa laakereita.

      • Boeer

        4t perämoottoreissa laakerit on käytännössä ikuiset, autoissakin vaikka kylmäkäynnistyksiä tulee paljon niin kastävät vähintään sen 500000 km.


    • rämisiä

      Te keskustelette varmaankin suuremmista moottoreista, mutta alle 10 heppasissa 2 t on ylivoimainen. Mulla on ollut kolme nelitahtista eikä yksikään ole pelannut kunnolla. Nyt on vain sähkömoottori.

    • kylläkestääää

      kahteen kestään 20 heppaseen nelariin 1500 tuntia ajoa. mitattiin sylinteripaineet ja vastaavat edelleen uutta!

    • LuehanPOIKONEN

      50hv pitkä käyttötesti, ja tule sitten vasta kehumaan nelitahtistasi !

      Evinruden E-tec oli ainoa, josta testaajat sanoivat, että E-tec oli sisäosiltaan kuin UUSI, vaikka ajoivat sillä kaksinkertasen määrän muihin testattaviin verrattuna !

      Ja E-tec oli reippaasti nopein, ja OLI MYÖS TESTIVOITTAJA !

      Oliskohan aika nelarin omistajen jo REILUSTI ottaa lätsä päästä, ja kumartaa E-tecin tavatessaan !!!

      • TiesitkösEttä

        Etekki imee suunnitteluvirheen takia pohjamutaa jäähdytyskanavat täyteen ja leikkaa sitten ylikuumenneena kiinni.


      • Kaksitahtihörhöt

        Jos E-tec-hörhö huutaa merellä ja kukaan ei ole kuulemassa, niin kuuluuko ääni?


      • Bower

        Ninnhän ne nokiankin renkaat pärjäsi testeissä...!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2161
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1938
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1888
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1690
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe