EOK tekee hyvää työtä syyttömyysolettaman eteen

Kiitoshyväätyötä

Täällä oli avaus, jossa eräs henkilö kertoi olleensa EOK:n juhlissa paikan päällä. Hän oli ottanut myös kuvia paikan päällä.

EOK tekee kirjoittajan mukaan arvokasta työtä, mikä todellakin pitää paikkansa. EOK on aina pitänyt erityisen tärkeänä, että rikosoikeudellista syyttömyysolettamaa ei loukattaisi, ja asianosaiset saavat oikeudenmukaisen kohtelun esitutkinnassa ja oikeudenkäynnissä. WinCapita-asiassa EOK puolusti kunniakkaasti jäseniä kollektiivisltä syyllistämiseltä.

Avaus on nyt väliaikaisesti hukassa, mutta kopio siitä löytyy EOK:n sivuilta. Näin EOK kertoo liittokokouksestaan:

EOK pyrkii ehkäisemään oikeusloukkauksista aiheutuvaa syrjäytymistä ja terveydellisiä ongelmia

Kansalaisten oikeusturvan edunvalvontajärjestön EOK ry:n liittokokous pidettiin Rovaniemellä 6.8.2016. Kokousväki päätti oikeusturvapoliittisesta toimintalinjasta kaudelle 2017-2019.

Kokouksessa liiton toiminnanjohtaja Jarmo Juntunen antoi selostuksen edelliseltä kolmivuotiskaudelta. Juntusen mukaan oikeusprosessit voivat aiheuttaa yrityksien konkursseja, perheen hajoamisia, työttömyyttä, köyhyyttä, sairauksia ja syrjäytymistä.

Juntusen selostuksen mukaan EOK on kuluneiden vuosien aikana kyennyt pelastamaan tuhansia ihmisiä, perheitä ja yrityksiä vakavilta seurauksilta. Surullista on, että EOK ei ole vähäisten resurssien vuoksi kyenneet auttamaan epätoivoisia ja masentuneita ihmisiä terveydellisissä ongelmissa. Ihminen tarvitsee omassa oikeusturva-asiassaan myös terveydellistä apua, esitti Juntunen.

Kokousväki päätti yksimielisesti EOK:n toimintaa johtavaksi arvoksi sisällyttää myös terveyden edistämisen. EOK:n tehtävänä on tuoda esiin ihmisoikeuksien ja oikeusturvan loukkauksista kärsivien ihmisten ja yritysten tarpeet, antaa heille tietoa ja neuvoja sekä ennalta ehkäistä oikeusloukkauksista aiheutuvaa syrjäytymistä ja terveydellisiä ongelmia.

http://www.eok.fi/EOK-pyrkii-myos-ehkaisemaan-oikeusloukkauksista-aiheutuvaa-syrjaytymista-ja-terveydellisia-ongelmia---id-32.html

27

73

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuliko näin ikävä, kun ihan oman aloituksen nykäisit? ;)))))

      Johan minä jo kerroin, että entiset jatkavat ja oikeusturvan kullitettu suojelusenkeli jaettiin kaikille, jotka vain sen ilkesivät ottaa. Kaikki eivät ilenneet.

      ”EOK tekee kirjoittajan mukaan arvokasta työtä...”
      Arvokasta on, tästä minä olen yhdistystä alvariinsa moittinut. Kun Hanskin pakoonjuoksun aikana yli tuhat koijaria liittyi hädissään EOK:n jäseneksi, yhdistys peri heiltä korotetun jäsenmaksun. Tosin sen jäsenmaksun kylkiäisinä tuli sitten mukaan pilipali-CD , kuten AdaFlink niin mainiosti asiasta kertoi. Pikkutakki on kerännyt yli puoli milliä, asiakkaita on jotakin sata tai kaksisataa. En minä heitä edes muista, asiamies muistelee.

      Tekisimmekö nyt tässä välissä liittovaltuuston jäsenten asuinpaikoista listan: Rovaniemi, Oulu, Raahe, Tornio. Tämäkö on sitä eurooppalaisuutta? Opetelkaamme yhdessä eurooppalainen olla-verbin taivutus: mie oon, sie oot, met olemma, tet oletta, het ovat.

      Olen täysin samaa mieltä Juntun kanssa, että terveysapua ja erityisesti mielenterveysapua meidän pitäisi alkaa tyrkyttää EOK:n jäsenille. Junttu se alan miehenä on heti huomannut vaaran merkit. Täälläkin vilisee sellaisia nikinnussijoita, väärin lainaajia ja jankuttajia, että Juntun kaipaamat palvelut olisivat enemmän kuin tarpeen.

      Mutta pitäisikö myös yhdistyksen nimi muuttaa?
      Eurooppalaisen Oikeusturvan ja Terveysavun Keskusliitto - EOTK ry. ;)))

    • "Avaus on nyt väliaikaisesti hukassa..."

      Sairasta touhua. ;)))

      • Paroni-Munchausen

        Ai sairasta touhua, kun EOK puolustaa syyttömiä? Ei se ole sairasta. Sairasta on kesksiä jatkuvasti uusia sairaita ja panettelevia tarinoita.


    • Keppo3

      Samaa mieltä eli EOK;n ansiosta moni säästyi enemmältä syyllistämiseltä. EOK;n asianajajat pitivät siitä huolen.

      • EOK;n asianajajat?

        Luetteleppas nyt malliksi muutama EOK:n asianajaja, niin tarkistamme sitten yhdessä Asianajajaliiton sivuilta se asianajajuus. ;)))))


      • Einuusi

        Silti EOK;n asinajajat ovat tehneet ihan ansiokasta


      • OnKomeaaKatsottavaa
        Perseentervaaja kirjoitti:

        EOK;n asianajajat?

        Luetteleppas nyt malliksi muutama EOK:n asianajaja, niin tarkistamme sitten yhdessä Asianajajaliiton sivuilta se asianajajuus. ;)))))

        EOK:n Oikeusturvakeskus auttaa EOK-jäseniä kaikissa oikeusturva-asioissa!

        Ihan huippua tuo osaaminen, kun katsoo listaa!

        Jorma Herttuainen
        varatuomari
        liittohallituksen puheenjohtaja

        Mika Mikkonen
        oikeustieteen opiskelija
        liittohallituksen jäsen

        Petter Kavonius
        OTT, dosentti
        liittovaltuuston puheenjohtaja

        Petri Kankaansivu
        varatuomari,
        liittovaltuuston varapuheenjohtaja

        Lisäksi kunniajäseniä on vaikka muille jakaa:

        EOK:n liittohallitus on myöntänyt entiselle Euroopan ja eduskunnan oikeusasiamiehelle OTL, kansanedustaja Jacob Södermanille EOK:n 7. kunniajäsenyyden merkittävästä oikeusturvatyöstä.

        EOK:n liittohallituksen päätöksellä merkittävästä oikeusturvatyöstä arvostettu Vaasan hovioikeuden emeritus presidentti Erkki Rintala on EOK:n 6. kunniajäsen.

        EOK on myöntänyt Lapin läänin maaherra, (nykyinen ympäristöministeriön kansliapäällikkö) OTT Hannele Pokalle liiton 5. kunniajäsenyyden merkittävästä oikeusturvatyöstä.

        EOK:n 2. kunniajäsen, oikeustieteen tohtori, oikeushistorian ja roomalaisen oikeuden professori, tiedekunnan dekaani Jukka Kekkonen.

        Liittohallituksen mielestä 1. kunniajäseneksi kutsuttu asianajaja Matti Wuori tunnnettiin EOK:n jäsenistön piirissä pitkän linjan ihmisoikeus- ja ympäristövaikuttajana.


    • lglgöög

      Vieläkö ilmestyy kirja: Kuka Kukin on? Jos niin, Jacob Södermanilla 400% varmuudella yhteiskunnallisissa huomionosoituksissa EOK:n kunniajäsenyys nro 1 !!!

    • Meht-hää

      EOk sätky nukke kerho eli marjonetti eurooppalaiselta nimeltään ja asianaja tai muutakaan apua sieltä ei heru. ja höpön höpöä koko touhu jonka varjossa saa sitten puuhastella..sekin on kuka saa kuka ei.

      perustelutkin tulli edelleä olevien kommentien myötä esitetyksi.

      • EttäNäinOn

        Älä viitsi pelleillä tahallisten kirjoitusvirheittesi kanssa.

        EOK tekee hyvää työtä syyttömyysolettaman eteen ja on hienoja lakialan tuntijoita mukana. Että näin ja mitään ette voi.


    • ”EOK:n Oikeusturvakeskus auttaa EOK-jäseniä kaikissa oikeusturva-asioissa!”

      Kaipa minun on viimeinkin uskottava, että tuulipukuinen tallero on ja pysyy sellaisena kuin on. Hän tietää maailmasta sen, että Homelite on hyvä saha ja Lada on lämmin talvella. Sillä sitä on taaperrettava elo lävitse. Sillä ainoa EOK:n konkreettinen apua on se seuranta- ja valvontailmoitus, josta siitäkin pitää maksaa. Oikeuslaitos taas kertoo sisäpiirin vitsejä sitä Juntun seurantapaperista.

      Sanon nyt pätevän neuvon kaikille oikeudellista apua tarvitseville: Etsi käsiisi ihan oikea asianajaja, älä luota järjestöpelleen.

      EOK:n kunniajäsenyys on vekkuli juttu. Yleensä kunniajäseneksi nimitetään yhdistyksen ansioitunut jäsen. EOK:n kunniajäsenet eivät koskaan ole olleet – muutamaa poikkeusta lukuunottamatta - EOK:n jäseniä. Yleensä kunniajäseneltä pyydetään suostumus moiseen kunnianosoitukseen, EOK ei ole mitään suostumusta koskaan kysellyt nimityksilleen. Odotan mielenkiinnolla, koska Urho Kekkonen (oik.tiet.tri) ilmestyy kunniajäsenlistalle.

      Mutta kuten kerroin, kun laine ja lyö ja myrsky pauhaa, tuulipuku lepattaa mukavasti. Näin myös nimimerkin ”OnKomeaaKatsottavaa” viestissä. ;))))

      PS. Koskas alat luettella niitä EOK:n asianajajien nimiä?

      • Täytyyihanihmetellä

        EOK tekee hyvää työtä syyttömyysolettaman eteen ja on hienoja lakialan tuntijoita mukana. Ovat merkittäviä asianajajia ja mielenterveysasiantuntijoita.

        Mitä sinulla on EOK:ta vastaan?


      • Siinä missä minä näen yhdistystä omaksi edukseen hyödyntäviä läpisliipattuja koijareita, sinä näet, että Homelite on hyvä saha.

        Tämä ero meillä on, ystävä kallis ;)))))


      • Stihl-Partner
        Perseentervaaja kirjoitti:

        Siinä missä minä näen yhdistystä omaksi edukseen hyödyntäviä läpisliipattuja koijareita, sinä näet, että Homelite on hyvä saha.

        Tämä ero meillä on, ystävä kallis ;)))))

        > Tämä ero meillä on.

        Kyllä, eroa todellakin on. Sinä näet rikollisia, tyhmiä ja ahneita koijareita joka ikisellä sahattavalla oksalla, suuri osa järkevästi ajattelevia henkilöitä kuitenkin lähtee liikkeelle syyttömyysolettamasta.

        EOK tekee hyvää työtä syyttömyysolettaman eteen.


      • Minä kerroin jo tuon Homelite-Lada jutun. Eipä siihen ole lisättävää. ;))))


      • Homolite
        Perseentervaaja kirjoitti:

        Minä kerroin jo tuon Homelite-Lada jutun. Eipä siihen ole lisättävää. ;))))

        Vertauksesi perusteella olet siis samaa mieltä, että EOK tekee ja on tehnyt hyvää työtä syyttömyysolettaman eteen. Hyvä niin.


      • Kovinpa sinä taas yrität panna sanoja suuhuni. ;))))

        EOK - ystävä hyvä - on vienyt teitä hyväuskoisia tolleroita kuin peruna kappaa Kuopion torilla.


      • Metsurintyökalu
        Perseentervaaja kirjoitti:

        Kovinpa sinä taas yrität panna sanoja suuhuni. ;))))

        EOK - ystävä hyvä - on vienyt teitä hyväuskoisia tolleroita kuin peruna kappaa Kuopion torilla.

        > Kovinpa sinä taas yrität panna sanoja suuhuni.

        Ei, kyllä sinä itse kerroit Homelite-Lada -jutun. Analogian mukaan EOK tekee ja on tehnyt hyvää työtä syyttömyysolettaman eteen.


      • Metsurintyökalu kirjoitti:

        > Kovinpa sinä taas yrität panna sanoja suuhuni.

        Ei, kyllä sinä itse kerroit Homelite-Lada -jutun. Analogian mukaan EOK tekee ja on tehnyt hyvää työtä syyttömyysolettaman eteen.

        Hoh hoijaa. Se, mitä itse kuvittelet nokkeluudeksi, on vain kyllästyttävää jankutusta. ;))))


      • Kirvespokasaha
        Perseentervaaja kirjoitti:

        Hoh hoijaa. Se, mitä itse kuvittelet nokkeluudeksi, on vain kyllästyttävää jankutusta. ;))))

        Sinulla jos kenellä on kokemusta tuossa asiassa.


      • Ihaaaaa.Ihaaaaaa

        Viekäkö Eokin aasi makaa ojassa ketarat pystyssä ja lyhyenläntä kiskoo sitä hännästä pystyyn?


      • KiskoJaPertteli
        Ihaaaaa.Ihaaaaaa kirjoitti:

        Viekäkö Eokin aasi makaa ojassa ketarat pystyssä ja lyhyenläntä kiskoo sitä hännästä pystyyn?

        Ei makaa, eikä kisko, mutta Homelite-Lada -jutun analogian mukaan EOK tekee ja on tehnyt hyvää työtä syyttömyysolettaman eteen.


      • pillipiippari
        KiskoJaPertteli kirjoitti:

        Ei makaa, eikä kisko, mutta Homelite-Lada -jutun analogian mukaan EOK tekee ja on tehnyt hyvää työtä syyttömyysolettaman eteen.

        Otetaan sen kunniaksi pienet trumpettisoitannat:
        https://youtu.be/XMM9xsuLLnM?t=14s


    • oikea.kohta
      • KukaKuvasi

        Se on turva meidän kaikkien.

        Hienoa työtä, EOK.


      • Si-oittaja

        Kolme eläköön huutoa aasille, eikun Eokille.
        Eläköhöön
        Eläähökön
        Elähököön


      • PyroBoy
        Si-oittaja kirjoitti:

        Kolme eläköön huutoa aasille, eikun Eokille.
        Eläköhöön
        Eläähökön
        Elähököön

        Vallu
        vallu
        vallu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      19
      1831
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1358
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      10
      1164
    5. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1115
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1068
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      1019
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1012
    Aihe