Synti on Jumalan tahtoa vastaan rikkomista

SolaGratia

Mikä on Jumalan tahto?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valoittaako

      Tämä Sanankohta asiaa ?

      1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
      2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
      3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
      4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
      5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
      6 Kuitenkin me puhumme viisautta täydellisten seurassa, mutta emme tämän maailman viisautta emmekä tämän maailman valtiasten, jotka kukistuvat,
      7 vaan me puhumme salattua Jumalan viisautta, sitä kätkettyä, jonka Jumala on edeltämäärännyt ennen maailmanaikoja meidän kirkkaudeksemme,
      8 sitä, jota ei kukaan tämän maailman valtiaista ole tuntenut-sillä jos he olisivat sen tunteneet, eivät he olisi kirkkauden Herraa ristiinnaulinneet-
      9 vaan, niinkuin kirjoitettu on: "mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, mikä ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka häntä rakastavat".
      10 Mutta meille Jumala on sen ilmoittanut Henkensä kautta, sillä Henki tutkii kaikki, Jumalan syvyydetkin.
      11 Sillä kuka ihminen tietää, mitä ihmisessä on, paitsi ihmisen henki, joka hänessä on? Samoin ei myös kukaan tiedä, mitä Jumalassa on, paitsi Jumalan Henki.
      12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
      13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
      14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
      15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
      16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.

      • SeNytVaanOnNiin

        Selittäisitkö mitä tarkoittaa Kristuksen mieli?


      • lainpaino.vrt.synti

        Sana -rakkaus- viestii toinen kirjoittaja.

        En minäkään sinua tuomitse, mene, mutta älä enää syntiä = laittomuutta tee.

        Lain päämäärä on rakkaus, (käskyt) , Herrassa elävä, uudessaliitossa, ne on laitettu sydämeen armon kautta. Sen mukaan Hengessä elävä - ei ole lainalla.

        Jos vanhassa aadaminhengessä elää, rikkoo Jumalantahdon, eli lain, on lain alla. Laki tuomitsee synnin ja synnin palkka on kuolema.

        Arjen esimerkki - laista.

        Tieliikenne ja nopeusrajoitus. Laki on tehty suojaamaan elämää, että sen suojissa elävät saisivat elää rakkauden suojissa perheissä ja elämänympyröissään.

        Lain rikkoja on lain alla. Hän voi tekonsa syistä tuhota elämää, oman tahtonsa mielihyvätekojensa tähden. Ylinopeus, vaara, ehkä pienenlapsen yliajo ja kuolema. Näin ollen lainrikkoja on tehnyt sen verrokkisana - synnin. Rikkoi rakkaudenlain ja toi surun lähimmäiselleen.

        Ja jos oikein vaikka pakenee virkavaltaa, joka on lain valvoja, pian kokeen kuinka lainsuuri paino on yllä. Kun suuri poliisimies istuu harteilla, tuntee lainpainon rikkomisensa tähden. Se on lainalaisuutta.

        Ei se, että tekee, mitä laki vaatii - siis se, joka suojelee elämää.
        yhteiseksi hyödyksi.

        Oliko esimerkki valaiseva?


      • SeNytVaanOnNiin

        Tosielämä/käytäntö vain on oikeasti suhteellista ts. teoriaa monimutkaisempaa esim. entä jos nopeusrajoitusta rikkomalla säästää toisen hengen vrt. ambulanssit. Jos näet ihmisen pakenevan ja takaa-ajaja kysyy puukko kädessä minne takaa-ajettu meni - mitä teet?


      • SeNytVaanOnNiin kirjoitti:

        Tosielämä/käytäntö vain on oikeasti suhteellista ts. teoriaa monimutkaisempaa esim. entä jos nopeusrajoitusta rikkomalla säästää toisen hengen vrt. ambulanssit. Jos näet ihmisen pakenevan ja takaa-ajaja kysyy puukko kädessä minne takaa-ajettu meni - mitä teet?

        "Rakasta Jumalaa yli kaiken" ja "Rakasta lähimmäistä niinkuin itseäsi" antaa useimpiin tilanteisiin aika selkeän vastauksen.


    • qazzaq

      Jumalan tahto riippuu vastaajan mielikuvituksesta.

      • Aamenet

        Amen!


    • Right.Way1

      Raitistukaa oikealla tavalla, älkääkä syntiä tehkö; sillä niitä on, joilla ei ole mitään tietoa Jumalasta. Teidän häpeäksenne minä tämän sanon.

      • öööö.hä

        Jumala? Mikä se on?


      • kaikki.ajatuksesi

        4. Jumalaton sanoo ylvästellen: "Ei hän kosta". "Ei Jumalaa ole" -- siinä kaikki hänen ajatuksensa.


    • SeNytVaanOnNiin

      Jumala on salattu eli ei ole ihmisen tehtävä selvittää Hänen tahtoaan. Siinä loukataan Jumalan Pyhyyttä.

      "Monilla on varmat vastaukset ja selvät sapluunat Jumalan olemuksesta. Epätietoisuus Jumalasta on kuitenkin sisäänrakennettu kristinuskon perustaan niin itäisessä kuin läntisessäkin kristillisyydessä. Tätä ei oman varmuuden vallassa useinkaan oteta huomioon."

      http://www.valomerkki.fi/kirkko-ja-kaupunki/kirkko-ja-kaupunki-arkisto/11273

      • SeNytVaanOnNiin

        ”niin kauan kuin meillä on Jumala, kuvitelma Jumalasta, niin kauan kuin uskomme tietävämme jotain Jumalasta, niin kauan olemme myös erotettuja Jumalasta.”

        Mestari Echart


    • Tosiyksinkertaista

      Rakasta Jumalaa yli kaiken ja lähimmäistäsi niinkuin itseäsi.
      Siinäpä vasta pala purtavaksi. Eka kysymys, mitä rakkaus on?

    • Mahdollisuusmuuttua

      Siis Jumalan Tahto on että me noudatetaan Hänen Tahtoa jonka voimme lukea Vuorisaarnassa...

    • Mahdollisuusmuuttua

      Etsitään puhtautta ilman syntiä parannusta ja vanhurskautta aivan nuhteettoman lankeamaton . Sitä täydellisyyttä joka Jumala peräänkuulutti ihmisissä ja jopa käski meidän oleva. Sellainen ihana tila missä kristuksen Rakkaus meissä näy ja sitä rauha ja yltäkylläisyys joka saa ihmiset ihmettelemään sitä yliluonnollisuutta meissä joka rakastaa silloin kun ei ole minkälaisen rakkauden aihe koska pahus on niin suuri ihmisissä joka on jumalaton..

      • Siihen.olemme.kutsutut

        Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä, joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut", joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee, joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
        1. Pietarin kirje 2:21‭-‬24


      • Mahdollisuusmuuttua
        Siihen.olemme.kutsutut kirjoitti:

        Sillä siihen te olette kutsutut, koska Kristuskin kärsi teidän puolestanne, jättäen teille esikuvan, että te noudattaisitte hänen jälkiänsä, joka "ei syntiä tehnyt ja jonka suussa ei petosta ollut", joka häntä herjattaessa ei herjannut takaisin, joka kärsiessään ei uhannut, vaan jätti asiansa sen haltuun, joka oikein tuomitsee, joka "itse kantoi meidän syntimme" ruumiissansa ristinpuuhun, että me, synneistä pois kuolleina, eläisimme vanhurskaudelle; ja hänen "haavainsa kautta te olette paratut".
        1. Pietarin kirje 2:21‭-‬24

        No niin siinä se on selvästi sanottu !!


    • tahdon-tahtonsa

      Syntiä ei ole vain Jumalan käskyjen rikkominen, kun käskyillä tarkoitetaan esimerkiksi 10 käskyä. Syntiä on myös se, että ei tehdä Jumalan tahtoa omassa elämässä ja sen valinnoissa: valitaan väärä koulutus, ammatti, työpaikka, puoliso tai ammatillinen ura sen sijaan että lähdettäisiin Jumalan kutsusta evankeliumin työhön köyhiin oloihin.

      Jumalan tahdon tekemiseksi olisi kuultava Jumalan ääntä ja se edellyttää henkilökohtaista yhteyttä Jumalaan hänen poikansa Jeesuksen kristuksen kautta pyhässä hengessä.

      • Mahdollisuusmuuttua

        Hienoa ajatus ja teksti !! Amen !!


    • qazzaq

      Voisiko joku antaa edes yhden hyvän syyn miksi minua pitäisi kiinnostaa mitä Jumala tahtoo.
      Huom. Helvetinpelko on huono syy.

    • Jumala
      "tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden"

      "Sillä kaikki ovat syntiä tehneet
      ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
      ja saavat lahjaksi vanhurskauden
      hänen armostaan sen lunastuksen kautta,
      joka on Kristuksessa Jeesuksessa"

      Tätä lahjavanhurskautta Jumala tarjoaa meille.
      Vanhurskaita eli oikeamielisiä ovat ne,
      jotka ottavat Jumalan lahjavanhurskauden vastaan.
      Vääriä ne, jotka sen hylkäävät.
      Pelastuminen Jumalan valtakuntaan edellyttää
      tästä väärämielisyydestä luopumista eli kääntymistä Jumalan puoleen.

    • Mahdollisuusmuuttua

      Kalamos.......Tehnyt ja tekee on kaksi ihan eri asioita missä uuskarismaattisen oppi ratsastaa että voi jatkaa syntiä tekemään suuressa armossa että armoa suureksi tulisi. heh.. Kyllä ihminen sumuttaa itseä helvettiin ja siinä opissa kaikki voimia pyrkiä ja taistelu syntiä vastaan sitten loppuu tyytyväisen pierun ja huokaisun että Jumala rakastaa minua niin valtaisesti että saan tämmöisen olla ja tulla Herran luo jokapäiväisessä synnissä vaikka ne olis miten räikeitä ja viedä minut helvettiin. Vai lahjavanhurskauden nimellä ratsastetaan helvettiin....

      • Kaikki, mikä ei tapahdu Rakkaudesta, on syntiä.
        Esimerkiksi Raamatusta käy ilmi,
        että tyhmä loru ja ilvehtiminen (sutkautukset) ovat syntiä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2636
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      73
      1431
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1421
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      23
      1179
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1154
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1153
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1146
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1131
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1083
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      9
      1063
    Aihe