Karvojen palautuminen eri kehoalueilla?

karvatarkkailija

Heips! Miten teillä palautuvat karvat eri ihoalueilla, jos ne leikataan/sheivataan tai epiloidaan/nypitään?

Itse olen 40 nainen, ja ajellut/epiloinut eka kerran varmaan 30 v sitten. Nykyään on tilanne, että sääret ja käsivarret saan epiloitua siistiksi. Ei näytä karsealta, vaikka ajoväli olisi joskus kuukaudenkin.

Kainalokarvatkin (epiloituna) kasvavat vähän ohentuneina, mutta kuukaudessa on jo selvä kasvu, mutta ohuempia ja vähemmän kuin nuorena. Ehkä parin viikon epilointiväli olisi ok.

Alapään karvat kasvat kamalaa vauhtia. Pitää ajella (omassa tapauksessani epiloin) mieluiten alle viikon välein, kasvu ei ole heikentynyt lainkaan.

Kulmakarvat kasvoivat nuorena yhteen, sitkeällä nyppimisellä olen saanut välin siistiksi, siihen kasvavat karvat ovat ohuita. Muuten kulmakarvat kasvavat hyvin ja ovat tummat, vaikka olen nyppinyt niitä aikanaan liikaa (nykyään käytän enemmän saksia).

Hiusten lähtö on lisääntynyt, ja toisella puolella päätä on selkeästi vähemmän hiuksia kuin toisella. Ja hiukset ovat ne karvat, joita en tietenkään ole epiloinut ja jotka haluaisin pitää vanhuuteen... Hiusten kasvu on minulla aina ollut heikointa. Ehkä sentin kasvavat kuussa, mutta ovat ohuet ja harvat, ja nykyään ne putoavat lyhyempinä pois.

3

60

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • karvansa_kullakin

      No mä olen jo yli 50 ja ajellut aina vain kainalot ja sääret, joten niistä voin sanoa, että karvan kasvu on selvästi hidastunut. Alapäässä ei ole häiritsevää karvankasvua, joten saa olla sellainen kuin on, hiuksetkin ovat vain hiukan harmaantuneet mutta kasvavat yhä samaan tapaan kuin nuorempana, kulmat ovat yhä tummat enkä ole niihin koskaan kajonnut, joten ovat muovautuneet ajan myötä nätiksi ihan itsestään.
      Kaverini on hyvin huolissaan "viiksistä" ja käy laserhoidossa niiden takia, mulla taas ei sellaistakaan ongelmaa ole koskaan ollut. Jne.
      Eli geenitkin varmaan vaikuttavat siihen, miten ja missä kullakin karva kasvaa.

    • apinapimu

      Ite olen vasta reilut parikymmentä vuotiaana noin kymmenen vuotta sheivannu, myrkyttänyt tai milloin milläkin tavalla yrittänyt karvoista eroon päästä. Ja heti nyt alkuun sanon, että mun karvan (ja kynsien) kasvu on epätavallisen nopeaa. Hiuksien kohdalla se ei tietenkään haittaa :D

      Sheivaaminen on toiminut huonoiten - eli jo seuraavana päivänä on jo ikävä ja ruma sänki.

      Jokunen vuosi sitten käytin paljon Veethin jotain vaahtoa, joka levitettiin iholle ja kaavittiin/hierottiin erikoissienellä pois. Se toimi aika hyvin ja jälki kesti pari päivää ennen kuin sänki näkyi yli 100m päähän. Tosin tämä tavara on melko vahvaa myrkkyä ja alkaa ärsyttää ihoa runsaalla käytölllä.

      Parhaiten on toiminut ihan ammattimaisella kosmetologilla sokerointi. Se on luonnollista ja vaikutus on pitkä aikaisempaa, kun karvat lähtee juurineen irti. Mitä yli vuoden oon käyny sokeroinnissa niin huomaa eron, että karvoja on selvästi vähemmän - vaikka yhtä tummia ja paksuja ne on.

      Ja eri kehon alueista sen verran, että karvat palautuu kainoloissa nopeiten. Noin viikko sokeroinnin jälkeen ei voi ihatonta paitaa käyttää. Käsivarret ja sääret kestää pitempään noin pari viikkoa ennen kuin pituus on häiritsevää. Bikini-rajoja en ole kokeillut vielä sokeroida, mutta yleensä saksin itse niitä siistimmiksi. Kasvojen karvoituksen suhteen olen siunattu: ei partaa eikä viiksiä kasva :DD Kulmakarvoja korjailen kerran viikossa, mutta mun karvat on lähes tulkoon mustia ja olen kalpea niin yksi kaksi karvaa on jo häiritsevä näky.

      Huh, kuinka paljon voinkaan kirjoittaa karvoista...

    • karvatarkkailija

      Kiitos asiallisista vastauksista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1515
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1164
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      85
      1080
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      986
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      579
      961
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      907
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      872
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      832
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      664
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      630
    Aihe