Toyotan hybridien kestävyys yllättänyt suomalaiset

Viatonauto

"Kun ensimmäiset hybridit tulivat myyntiin, kukaan ei epäillyt niiden pientä kulutusta tai vähäisiä päästöjä, mutta kestävyyden suhteen oltiin epäileväisiä. Etenkin akkujen arvioitiin menettävän puhtinsa ajan mittaan. Mutta ainakin Wienissä toimivan taksiyhtiön mielestä epäröintiin ei ole syytä."

http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/miljoona-kilometria-hybridilla

http://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/74127-taksiyrittajat-hybridilla-ajaminen-on-jopa-halvempaa-kuin-dieselautolla

http://www.hs.fi/autot/a1305737583600

http://www.hs.fi/autot/a1382678837713

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14348241/uutta-ja-8-vuotta-vanhaa-priusta-kehutaan

Vikoja ei ole ja akuilla on 10 vuoden ja 350.00 km:n akkuturva. Hybridijärjestelmällä viiden vuoden ja autolla kolmen vuoden takuu.

63

328

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitostoyota

      Uusi Prius oli hyvä ostos.👍

      Onnittelut itselle hyvästä autovalinnasta.💐

      • Onneasinulle

        Onnittelut myös omasta puolestani. Nyt sinulla on upeasti ja modernisti muotoiltu auto, joka on myös nuorison suosiossa. Saksasta tulee pelkkää tylsää konservativista kanttilaatikkoa.


      • Kiitostoyota

        Näinhän se on, piristävää muotoilua ja erittäin hyvin varustettu jo hinnat alkaen malleista saakka.
        On tolkuttoman mukava ajaa.


      • Turha_kiistää
        Kiitostoyota kirjoitti:

        Näinhän se on, piristävää muotoilua ja erittäin hyvin varustettu jo hinnat alkaen malleista saakka.
        On tolkuttoman mukava ajaa.

        Kukapa sitä kiistää, että Tojo olisi tolkuttomalle mukava ajaa.


    • Hybridijäijalkoihin

      Joo, niiden kestävyys on yllättänyt mutta kulutus ei ole sitä mitä luvataan. Mieti miten paljon hienomman länsiauton saisi jollain hybriditojon hinnalla, kulutus olisi silti lähes sama. Säästöä syntyis viimeistään siinä vaiheessa kun se japanin hybridi ruostuu puhki.

      • Toyota-palstan

        trollipojulta alkavat keinot olla vähissä Toyotan solvaamiseksi kun pitää näin väsynyttä juttua kirjoitella. Tietäähän se sen itsekin mutta kun maksaja, Vw:n maahantuoja vaatii.


    • porttiteoriaToimii

      Myyjä kampanjoi ahkeraan, tuo kertoo enemmän kuin lievästä paniikista.
      Toyota panosti kerrankin yhteen automalliin paljon enemmän ja olihan se hieman pakkokin ettei Prius olisi vienyt Toyotaa suohon heti alkuunsa. No nyt kun pää on saatu auki, niin voidaankin myydä taas sitä tuttua huttua, eli ruostuvaa ja vikaista peruskuraa takasinkutsuineen jne...

      • Riuskki

        Siinä taas yksi kateellinen itkee, eikö äiti lohduta?
        Prius on yksi kaikkein vähivikaisemmista autoista mitä on koskaan valmistettu, siinä on natseilla tekemistä päästä edes jonkunlaiseen alkuun luotettavuudessa.


      • kaikki_Pelissä
        Riuskki kirjoitti:

        Siinä taas yksi kateellinen itkee, eikö äiti lohduta?
        Prius on yksi kaikkein vähivikaisemmista autoista mitä on koskaan valmistettu, siinä on natseilla tekemistä päästä edes jonkunlaiseen alkuun luotettavuudessa.

        Koetetaan saada natsikortilla Prius kestämään. Epätoivoa on!!!!


      • Myönnäjo

        Harmittaako?
        Eikä jo olisi korkea aika myöntää vw-villenkin ettei vw autoja osaa tehdä muuten kuin huijaamalla kaikessa missä vähänkin on mahdollista.
        Kaikenlisäksi rumia kanttilaatikoitahan vw:t on.


      • tympeäPari
        Myönnäjo kirjoitti:

        Harmittaako?
        Eikä jo olisi korkea aika myöntää vw-villenkin ettei vw autoja osaa tehdä muuten kuin huijaamalla kaikessa missä vähänkin on mahdollista.
        Kaikenlisäksi rumia kanttilaatikoitahan vw:t on.

        Mielestäni vanha Prius on tympeän näköinen. uusi Prius on eri lailla tympeän näköinen.


      • Trollipoju_vinkuu
        tympeäPari kirjoitti:

        Mielestäni vanha Prius on tympeän näköinen. uusi Prius on eri lailla tympeän näköinen.

        kun jäätävät faktat ovat vieneet Vw-konsernilta sen hyvän maineen joka vielä 90-luvulla vallitsi. Ulkonäkö on makuasia ja siitä kiistely on hyödytöntä, jopa typerää.


      • samaruttunaama
        Trollipoju_vinkuu kirjoitti:

        kun jäätävät faktat ovat vieneet Vw-konsernilta sen hyvän maineen joka vielä 90-luvulla vallitsi. Ulkonäkö on makuasia ja siitä kiistely on hyödytöntä, jopa typerää.

        Ei kehuminen paranna Priuksen lärviä vähääkään.


    • liikenteenRikkaus

      Hybridi-ikoniksi muodostuneet priukset jotka mennä köröttelee mopoautovauhtia. Ilmeisesti lopussa sekä bensat että akut. Koetetaan kinnata lähimmälle huoltsikalle.

      • ekoilijan-maanantai

        Muillakin hybrideillä (muillakin merkeillä) voi esiintyä tuota ilmiötä. Mutta priukset on kaikki hybrideitä, eli niitten kohdalla köröttely aiheuttaa kysymyksiä hybriditekniikasta, tietty.

        Moni tekniikasta ymmärtämätön ekoilija on luultavasti ensin mennyt ostamaan hybridin. Ja sitten tullut yllätyksenä, että niissäkin akut vanhenee. Ja niillä ajaessa toimintasäde lyhenee. Ja mikä vaikeinta, jopa vaihtelee.


      • kallis_pieti
        ekoilijan-maanantai kirjoitti:

        Muillakin hybrideillä (muillakin merkeillä) voi esiintyä tuota ilmiötä. Mutta priukset on kaikki hybrideitä, eli niitten kohdalla köröttely aiheuttaa kysymyksiä hybriditekniikasta, tietty.

        Moni tekniikasta ymmärtämätön ekoilija on luultavasti ensin mennyt ostamaan hybridin. Ja sitten tullut yllätyksenä, että niissäkin akut vanhenee. Ja niillä ajaessa toimintasäde lyhenee. Ja mikä vaikeinta, jopa vaihtelee.

        onkos se vika vai ominaisuus kun akut jässähtävät iän myötä ??


      • Aggu
        ekoilijan-maanantai kirjoitti:

        Muillakin hybrideillä (muillakin merkeillä) voi esiintyä tuota ilmiötä. Mutta priukset on kaikki hybrideitä, eli niitten kohdalla köröttely aiheuttaa kysymyksiä hybriditekniikasta, tietty.

        Moni tekniikasta ymmärtämätön ekoilija on luultavasti ensin mennyt ostamaan hybridin. Ja sitten tullut yllätyksenä, että niissäkin akut vanhenee. Ja niillä ajaessa toimintasäde lyhenee. Ja mikä vaikeinta, jopa vaihtelee.

        Akku kestää vähintäin 10 vuotta Toyotassa, takuukin 8 vuotta.
        Saksanromuissa akut temppuilee heti uutena, esimerkiksi vw "akku voi lopettaa toimintansa kesken matkan".

        Ei toimi nyt sun akkuvalheesi toyotan kohdalla.


      • toivoaSoppii
        Aggu kirjoitti:

        Akku kestää vähintäin 10 vuotta Toyotassa, takuukin 8 vuotta.
        Saksanromuissa akut temppuilee heti uutena, esimerkiksi vw "akku voi lopettaa toimintansa kesken matkan".

        Ei toimi nyt sun akkuvalheesi toyotan kohdalla.

        Vielä kun saat ne väsyneet akut vaihdatettua takuun perusteella. Sitä voi tietysti käydä kyselemässä.


      • Aggu

        Miksi toimivia akkuja pitäis vaihtaa, sä oot idootti.
        Vokkelon omistaja juoksee huoltoneuvojaa kiusaamassa koko takuuajan, on sitä ja tätä vikaa.


      • MiksVokeKiinnostaa
        Aggu kirjoitti:

        Miksi toimivia akkuja pitäis vaihtaa, sä oot idootti.
        Vokkelon omistaja juoksee huoltoneuvojaa kiusaamassa koko takuuajan, on sitä ja tätä vikaa.

        Sitä vaan sopii aina ihmetellä, että miten jonkin "vokkelon" mahdolliset viat muka voisivat korjata Tojon vikoja.


      • Akkujen_vanheneminen
        ekoilijan-maanantai kirjoitti:

        Muillakin hybrideillä (muillakin merkeillä) voi esiintyä tuota ilmiötä. Mutta priukset on kaikki hybrideitä, eli niitten kohdalla köröttely aiheuttaa kysymyksiä hybriditekniikasta, tietty.

        Moni tekniikasta ymmärtämätön ekoilija on luultavasti ensin mennyt ostamaan hybridin. Ja sitten tullut yllätyksenä, että niissäkin akut vanhenee. Ja niillä ajaessa toimintasäde lyhenee. Ja mikä vaikeinta, jopa vaihtelee.

        näyttää olevan äärimmäisen hidasta joten siltä osin väite on väärä. Mikä toimintasäde pienenee? Prius menee niin pitkälle kuin bensa riittää, siinä ei akkujen kunnolla ole lopultakaan kovin suurta merkitystä. Toista on kun esim. Golf GTE:n akut hyytyy tai vaikka vain tyhjenee. Jopa alkaa autolle bensa maistumaan. Systeemi toimii tarkoitetulla tavalla ainoastaan ajoakkujen ollessa hyvässä kunnossa ja ajomatkan ollessa korkeintaan pari-kolmekymmentä kilometriä. Sitten on kiireesti etsittävä latauspaikka ja odotettava tuntitolkulla jotta pääsisi ajamaan edullisia kilometrejä. Kuulostaako järkevältä? Ei meikäläisen ajokilometreillä ainakaan.


      • turhanjollotusta
        Akkujen_vanheneminen kirjoitti:

        näyttää olevan äärimmäisen hidasta joten siltä osin väite on väärä. Mikä toimintasäde pienenee? Prius menee niin pitkälle kuin bensa riittää, siinä ei akkujen kunnolla ole lopultakaan kovin suurta merkitystä. Toista on kun esim. Golf GTE:n akut hyytyy tai vaikka vain tyhjenee. Jopa alkaa autolle bensa maistumaan. Systeemi toimii tarkoitetulla tavalla ainoastaan ajoakkujen ollessa hyvässä kunnossa ja ajomatkan ollessa korkeintaan pari-kolmekymmentä kilometriä. Sitten on kiireesti etsittävä latauspaikka ja odotettava tuntitolkulla jotta pääsisi ajamaan edullisia kilometrejä. Kuulostaako järkevältä? Ei meikäläisen ajokilometreillä ainakaan.

        Jos tuo GTE on hybridi niin sehän menee siihen samaan otsikkoon, että hybrideissä ei juuri ole mieltä.


      • pööviPyhittää
        Aggu kirjoitti:

        Miksi toimivia akkuja pitäis vaihtaa, sä oot idootti.
        Vokkelon omistaja juoksee huoltoneuvojaa kiusaamassa koko takuuajan, on sitä ja tätä vikaa.

        Se vaan on siunattua että Tojolla on keksitty kulumattomat akut. Nyt vuorostaan. Vahva on Tojoteeron usko.


    • oli.mikä.oli

      Minä en voisi kuvitella ikinä ostavani uuden Priuksen tai Auriksen näköisiä rumiluksia pihalleni.

      • oli.mikä.oli

        Jatkan siis yh-äipän käytettynä ostaman Helkama Raisun rassausta. Ja kun en tyttöjä uskalla, rassailen itseäni silloin kun oma yh-äippä ei näe.


      • oli.mikä.oli
        oli.mikä.oli kirjoitti:

        Jatkan siis yh-äipän käytettynä ostaman Helkama Raisun rassausta. Ja kun en tyttöjä uskalla, rassailen itseäni silloin kun oma yh-äippä ei näe.

        Terve vaan Tojottaja huru-ukolle. Käytetyllä ajelen, 2015 C-Mersulla.


      • Varmasti_me
        oli.mikä.oli kirjoitti:

        Terve vaan Tojottaja huru-ukolle. Käytetyllä ajelen, 2015 C-Mersulla.

        nyt kaikki uskommekin sinua, Toyota-palstan oma trollipoju.


    • fyyt

      Olen ostanut noin 150 000 ajettuna pari hybridi priusta ja niihin onkuluvina osina vaihdettu vain jarrupalat 190 000 km kohdalla.Ei mitään oikuttelua ja talvella hyvä.

      • ViisastaKysellä

        Moottori-lehdessä otettiin vertaillutestissä kovasti kantaa siihen, kuinka kaukana hybridien ilmoitettu (lue: mainostettu) kulutus on käytännön kulutuksesta. Ja kyseenalaistettiin hybridien mielekkyys eräissä käyttötarkoituksissa.

        Testissä ei ollut Toyotaa. Epäilemättä samat kehut olisivat tulleet Toyotankin osaksi. Eli hyvin sopii kysyä, miksi autossa pitää olla kahden auton tekniikka, jos omistaja ei siitä hyödy.


      • sähköautojaOdotellen
        ViisastaKysellä kirjoitti:

        Moottori-lehdessä otettiin vertaillutestissä kovasti kantaa siihen, kuinka kaukana hybridien ilmoitettu (lue: mainostettu) kulutus on käytännön kulutuksesta. Ja kyseenalaistettiin hybridien mielekkyys eräissä käyttötarkoituksissa.

        Testissä ei ollut Toyotaa. Epäilemättä samat kehut olisivat tulleet Toyotankin osaksi. Eli hyvin sopii kysyä, miksi autossa pitää olla kahden auton tekniikka, jos omistaja ei siitä hyödy.

        Jos autossa on tuplati tekniikkaa, sitä on myös tuplati kulumassa ja aikanaan menemässä rikki. Ja sellaista käytettyä ostaessaan ostaja epäilee ostokohteensa kestävyyttä tuplati. Ja on oikeassa.

        Pian tulevat aidot sähköautot. Ovat jo osittain tulleet. Hybridit ovat vähän sellaisia välimallin kotkotuksia.


      • fyyt
        ViisastaKysellä kirjoitti:

        Moottori-lehdessä otettiin vertaillutestissä kovasti kantaa siihen, kuinka kaukana hybridien ilmoitettu (lue: mainostettu) kulutus on käytännön kulutuksesta. Ja kyseenalaistettiin hybridien mielekkyys eräissä käyttötarkoituksissa.

        Testissä ei ollut Toyotaa. Epäilemättä samat kehut olisivat tulleet Toyotankin osaksi. Eli hyvin sopii kysyä, miksi autossa pitää olla kahden auton tekniikka, jos omistaja ei siitä hyödy.

        Yli viittä ja puolta litraa en ole saanut kulutettua satasella, kuin talvella lyhyissä ajoissa.Yleeensä kulutus siellä 4.6- 5 litraa.OlI joskus 1.4 diesel yaris ja kulutti hieman enemmän samoissa ajoissa


      • ähhäs
        sähköautojaOdotellen kirjoitti:

        Jos autossa on tuplati tekniikkaa, sitä on myös tuplati kulumassa ja aikanaan menemässä rikki. Ja sellaista käytettyä ostaessaan ostaja epäilee ostokohteensa kestävyyttä tuplati. Ja on oikeassa.

        Pian tulevat aidot sähköautot. Ovat jo osittain tulleet. Hybridit ovat vähän sellaisia välimallin kotkotuksia.

        Eikö sähköautoissa ole tekniikkaa joka rikkoontuu,vai meinaatko että ne on ikiliikkujia?


      • 2.4STW__

        Ihan nykyautojen vioistakin hyvin suuri osa on elektroniikan tai softan vikoja. Varsinaisia moottorin mekaanisia (poislukien turbojen kuluminen) on aika vähän.
        Mulla on nyt uudessa audissa puolen tusinaa softavikaa päällä enkä edes odota niihin mitään korjausta koska se on turhaa. Softa on kuraa eikä sen laadusta ole välitetty sen jälkeen kun ns. älykännykät Applen jälkeen valtasi markkinat. Tärkeintä on pitkä fiitsesilista, ei se että mikään toimisi.


      • Etteitotuusunohdu
        ViisastaKysellä kirjoitti:

        Moottori-lehdessä otettiin vertaillutestissä kovasti kantaa siihen, kuinka kaukana hybridien ilmoitettu (lue: mainostettu) kulutus on käytännön kulutuksesta. Ja kyseenalaistettiin hybridien mielekkyys eräissä käyttötarkoituksissa.

        Testissä ei ollut Toyotaa. Epäilemättä samat kehut olisivat tulleet Toyotankin osaksi. Eli hyvin sopii kysyä, miksi autossa pitää olla kahden auton tekniikka, jos omistaja ei siitä hyödy.

        Puoli litraa enemmän kuluttaa Prius mitä tiedoissa ilmoitetaan, 3.3 litraa satasella ilmoitetaan kulutukseksi omassa ajossa kulutus 3.8 litraa satasella, varsinaista taajama-ajoa ei ole kuin 15-20% suurin osa maantieajoa.

        Lehdet tm vm ja moottorilehti nyt hehkuttaa saksalaisia eli nittä jotka lehtiä sponsoroi, saksalaiset nyt ei osaa oikeasti hyvää ja luotettavaa hybridiä vielä rakentaa vuosikausiin.


      • Ei_kai_sellaista
        Etteitotuusunohdu kirjoitti:

        Puoli litraa enemmän kuluttaa Prius mitä tiedoissa ilmoitetaan, 3.3 litraa satasella ilmoitetaan kulutukseksi omassa ajossa kulutus 3.8 litraa satasella, varsinaista taajama-ajoa ei ole kuin 15-20% suurin osa maantieajoa.

        Lehdet tm vm ja moottorilehti nyt hehkuttaa saksalaisia eli nittä jotka lehtiä sponsoroi, saksalaiset nyt ei osaa oikeasti hyvää ja luotettavaa hybridiä vielä rakentaa vuosikausiin.

        voi saksalaisilta vielä vaatiakaan pitkään aikaan koska myöhästyivät ylimielisyyttään ja vasta opettelevat hybridien alkeita. Bmw:llä sentään toivoa, opettihan Toyota sille miten hybridit tehdään. Toivottavasti myös, miten luotettava hybridi valmistetaan.


      • eikandeostaa
        Ei_kai_sellaista kirjoitti:

        voi saksalaisilta vielä vaatiakaan pitkään aikaan koska myöhästyivät ylimielisyyttään ja vasta opettelevat hybridien alkeita. Bmw:llä sentään toivoa, opettihan Toyota sille miten hybridit tehdään. Toivottavasti myös, miten luotettava hybridi valmistetaan.

        Hybridien vähyys kaikenlaisessa ammattikäytössä kertoo, että ammattilaiset eivät ole havainneet hybridejä mielekkäiksi hankinnoiksi. Tässä on vähän sama ilmiö kuin siinä, miksei takseissa ole avensiksia enemmän. Koska sen diesel on ollut sellainen ja ssellainen. Jos jossain automallissa on jotain sanomista, niin taksipiirit on porukka, jossa se uutinen kulkee valon nopeudella.


      • dfdfdfad
        eikandeostaa kirjoitti:

        Hybridien vähyys kaikenlaisessa ammattikäytössä kertoo, että ammattilaiset eivät ole havainneet hybridejä mielekkäiksi hankinnoiksi. Tässä on vähän sama ilmiö kuin siinä, miksei takseissa ole avensiksia enemmän. Koska sen diesel on ollut sellainen ja ssellainen. Jos jossain automallissa on jotain sanomista, niin taksipiirit on porukka, jossa se uutinen kulkee valon nopeudella.

        Täyttä potaskaa koko kirjoituksesti. Taksit vaihtavat kilpaa dieseleitään Toyotan hybrideihin, kosak dieselit kielletään pian. Pääkaupunkiseudulla taksitolpat ovat täynnä Priuksia, Avensiksia ja nyt kun Auristakin saa hybridinä niin myös Auriksia.

        Hyvin on uutinen taksipiirissä kulkenut kun Avensiskset ja Toyotat vain lisääntyy. Kyllä taksimies tietää, jos kuka.


      • hahahahahahahaha-ha-ha
        dfdfdfad kirjoitti:

        Täyttä potaskaa koko kirjoituksesti. Taksit vaihtavat kilpaa dieseleitään Toyotan hybrideihin, kosak dieselit kielletään pian. Pääkaupunkiseudulla taksitolpat ovat täynnä Priuksia, Avensiksia ja nyt kun Auristakin saa hybridinä niin myös Auriksia.

        Hyvin on uutinen taksipiirissä kulkenut kun Avensiskset ja Toyotat vain lisääntyy. Kyllä taksimies tietää, jos kuka.

        ----------Taksit vaihtavat kilpaa dieseleitään Toyotan hybrideihin----

        sellainen kilpailu juu onkin juur kovana käynnissä


    • mikäilve

      miksei tojota tee oikeita sähköautoja vaan jotain ihme sekasikiöitä ?

      • Paapaa

        Toyota ei tarvitse napanuoraa niiku nämä patteriautot joita pitää ladata joka 20 kilometrin välein, varsinaisia Duracell-pupuja nämä napanuoralla ruokittavat keksinnöt.


      • lyhyetpiuhat
        Paapaa kirjoitti:

        Toyota ei tarvitse napanuoraa niiku nämä patteriautot joita pitää ladata joka 20 kilometrin välein, varsinaisia Duracell-pupuja nämä napanuoralla ruokittavat keksinnöt.

        Juur tuore kokemus kun kohti Hkiä motarilla ihmettelin, että mikä ihme se siellä jumittaa kaistaa liki mopoautovauhdissa. Kun eihän mopoautoilla pitäisi olla lupaa motarille. Mutta ei: Prius se siellä tussutteli. Oli selvästi joutunut napanuoraansa pitemmälle. Aika pitkä matka oli seur huoltikselle, että mahtoi jäädä autettavaksi???


      • Satuavaanseon

        Taikaa sadun ihmenmaan.


      • turhaaJupiset
        Satuavaanseon kirjoitti:

        Taikaa sadun ihmenmaan.

        Jos olet sitä mieltä, että Toyotalla on mallistossaan aito sähköauto, niin linkkiä esille!


      • Geggo-
        lyhyetpiuhat kirjoitti:

        Juur tuore kokemus kun kohti Hkiä motarilla ihmettelin, että mikä ihme se siellä jumittaa kaistaa liki mopoautovauhdissa. Kun eihän mopoautoilla pitäisi olla lupaa motarille. Mutta ei: Prius se siellä tussutteli. Oli selvästi joutunut napanuoraansa pitemmälle. Aika pitkä matka oli seur huoltikselle, että mahtoi jäädä autettavaksi???

        Ai ookko sää päässy motarille sillä vigavaagenilla, voi että nyt sää olet hirveen onnellinen.
        Nämä helesingin tuhkamunat lähtee motarille raivoamaan ja riehumaan.


      • rtyretyewtyr
        Geggo- kirjoitti:

        Ai ookko sää päässy motarille sillä vigavaagenilla, voi että nyt sää olet hirveen onnellinen.
        Nämä helesingin tuhkamunat lähtee motarille raivoamaan ja riehumaan.

        tojotassasi kuitenkin vikaa


      • Toyota-trollipojun
        rtyretyewtyr kirjoitti:

        tojotassasi kuitenkin vikaa

        väitteet käyvät yhä mielettömämmiksi ja lapsellisemmiksi. Voisi veikata että pojun skitsofrenia on tylsistänyt kaiken aivotoiminnan, niin sairasta tekstiä sieltä suunnasta tulee.


      • voiVIUDE
        Toyota-trollipojun kirjoitti:

        väitteet käyvät yhä mielettömämmiksi ja lapsellisemmiksi. Voisi veikata että pojun skitsofrenia on tylsistänyt kaiken aivotoiminnan, niin sairasta tekstiä sieltä suunnasta tulee.

        surkeus: tojotassasi vikaa


    • Onhansesillä

      Tekeehän se. Sellaisia todellisia sähköautoja, jotka valmistavat tarvitsemansa sähkön itse. Se on vety auto Toyota Mirai. Silä ajaa yhdellä tankillisella Euroopan halki pohjoiseen.

      • tarkalleen

        No ei se nyt sähköauto ole.


      • Geggo-

        Ompas.


      • mutteiSähköauto

        On vetyauto tai vetyhybridi


    • kestää.aikansa
      • nemälsätpäivät

        He-hee. Mutta oikeasti: kun auton kori alkaa olla alta Porvoon mitalla ruosteessa ja siinä roikkuu kuitenkin se painava akusto, niin omistajan elämä voi olla "rikastuttavaa". Ketä sitten rikastuttaakin.


      • Onpas_typerästi

        manipuloitu kuva. Näitähän netistä löytyy ja Toyota-trollipoju varmasti pissaa ilosta ja onnesta housuihinsa.


      • niinpä.niin.aina

      • Ykispieniakku
        nemälsätpäivät kirjoitti:

        He-hee. Mutta oikeasti: kun auton kori alkaa olla alta Porvoon mitalla ruosteessa ja siinä roikkuu kuitenkin se painava akusto, niin omistajan elämä voi olla "rikastuttavaa". Ketä sitten rikastuttaakin.

        Että ihan painava akusto. Se on kyllä vain akku ja nykyisin hyvin pieni sekin. Sijoitettu takapenkin alle. Ei kuitenkaan ole kyseessä sähköauto, jonka akun pitää kestää 300 km.


      • TojotteroKeulii
        Ykispieniakku kirjoitti:

        Että ihan painava akusto. Se on kyllä vain akku ja nykyisin hyvin pieni sekin. Sijoitettu takapenkin alle. Ei kuitenkaan ole kyseessä sähköauto, jonka akun pitää kestää 300 km.

        Juu akku. Ja sitten pieni akku. Ja kohta ei ole akkua ollenkaan. Kohta Prius tuottaa bensaa ja sähkö ilmatteeksi. Priuksilla pyöritetään pian ydinvoimalolita. Joku Fukushima voikin olla apuvoiman tarpeessa, että sikäli.


      • Tohtorixx
        TojotteroKeulii kirjoitti:

        Juu akku. Ja sitten pieni akku. Ja kohta ei ole akkua ollenkaan. Kohta Prius tuottaa bensaa ja sähkö ilmatteeksi. Priuksilla pyöritetään pian ydinvoimalolita. Joku Fukushima voikin olla apuvoiman tarpeessa, että sikäli.

        No nyt lääkkeen ottoon, ja pyydä tupla annos kerralla. Niele kanssa!


      • Onkos_tämä
        TojotteroKeulii kirjoitti:

        Juu akku. Ja sitten pieni akku. Ja kohta ei ole akkua ollenkaan. Kohta Prius tuottaa bensaa ja sähkö ilmatteeksi. Priuksilla pyöritetään pian ydinvoimalolita. Joku Fukushima voikin olla apuvoiman tarpeessa, että sikäli.

        sitä nykyajan peruskouluhuumoria? Meinaan vaan kun kun ei tämä huumori tavalliselle vanhan liiton insinöörille aukea vaikka on Äpyäkin tehty aikoinaan.


      • kyllähänSEtiedetään
        Onkos_tämä kirjoitti:

        sitä nykyajan peruskouluhuumoria? Meinaan vaan kun kun ei tämä huumori tavalliselle vanhan liiton insinöörille aukea vaikka on Äpyäkin tehty aikoinaan.

        Tojoterosta tiedetään, että hänelle ei tahdo aueta monikaan asia.


    • Toyotakestää

      Hyndailla on kestävyysongelmia, Toyotalla ei.

    • HerääKansa

      Vanhanaikainen Suomen kansa odottaa vielä heräämistää siihen, että osa autoista kulkee ainakin osittain sähköllä. Dieselin tappava savu pöllyää Suomen talvisilla teillä. Etelä-Suomi ajaa hybrideillä.

      • liiskaturpa

        Näin nyt ekaa kertaa liikenteessä uuden Priuksen. Muotoilu toi mieleen loikkaan lähdössä olevan sammakon, jota joku on kuitenkin ehtinyt polkea nenälle.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1635
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1275
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1190
    4. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      2
      1112
    5. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1106
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1049
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1001
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      942
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      917
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      10
      788
    Aihe