Vauraus Oy

niinpä_niin

Älkää vain sijoittako rahoja heidän tarjoamiin kohteisiin. Yrittäjät hakevat rahoitusta liiketoimintaansa, mutta tämä Vauraus ei tarkasta taustatietoja kunnolla. Eli takaajat voivat olla luottokelvottomia ja jopa poliisin talousrikosepäilyrekisterissä. Eli kun yritys menee konkkaan, niin rahasi jäävät sinne. Kukahan viranomainen valvoo tuota Vaurausta, että saavat huijata sijoittajia tuolla tavalla.

20

957

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ope_Vantaalta

      Olen itse sijoittanut Vaurauden kautta yrityslainoihin hyvällä menestyksellä. toiselle kommenttipalstalle olen täällä siitä kirjoittanut aika paljon ja yksityiskohtaisesti.

      Tuo viestisi ei kyllä kuvasta ollenkaan sitä mitä Vauraus tekee ja miten heidän luotto käytännöt toimivat. Itse, ennen kuin sijoituksen tein, sain erittäin tarkan kuvan siitä miten lainaahakevat yritykset valitaan. Minulle myös näytettiin mitä kaikkia laskelmia ja tilipäätöksiä ja sopimuksia yrityksen/yrittäjän täytyy todistaa ennen kuin Vauraus edes harkitsee lainan antamista.

      Itselläni pieni sijoitukseni on hajautettu nyt yli 30 lainaan. näistä yhden yrityksen lainanlyhennys on perinnässä perintätoimistolla. Eli myös tuo "Eli kun yritys menee konkkaan, niin rahasi jäävät sinne" kommentti ei oikein pidä paikkaansa. Kyllähän se perinnästä silloin tulee takaisin aikanaan.. Toisaalta tämä nyt ei ole ongelma jos yksi lyhennys tai yksi laina menee perintään koska minulla on silti 30 muuta lainaa jotka tuottavat sitä hyvää tuottoa (jonka olen jo saanut korkoineen päivineen itselleni jo käyttöön).

      Itse kyllä sijoittajana seison täysin sijoitukseni takana. ja Vaurauden takana koska ovat saaneet niin hyvin hoidettua palvelunsa toimivuuden ja sijoituksilleni hyvää tuottoa!

      Oletko itse sijoittanut vai perustuuko tuo kommenttisi nyt vain johonkin epäselvyyteen?

    • ei.hyvä

      Itse olen Vaurauden kautta sijoittanut yrityslainoihin. Tätä olen joutunut katumaan. Nyt 2 vuoden asiakkuuden aikana yrityksistä on mennyt konkurssiin 5. Tämä on 25 % kaikista salkkuni yrityksistä. Yhdestä näistä konkurssiin menneistä olen pääomat saanut kokonaan takaisin. Muista ei ole kuulunut mitään.

    • turkulainen

      Itse olen sijoittanut Vaurauden kautta ja, no niin, nyt ole Vauras.

    • Anonyymi

      Katsoin juuri Vaurauden salkkuani. Siellä on jäljellä 19 lainaa, joista 10 on perinnässä ja 5 maksu myöhässä. Alun perin lainoja oli 25. Luottotappioita on siis varmasti tulossa. Omille en todennäköisesti pääse.

      Huonoin esimerkki on seuraavanlainen. Vauraus antoi yritykselle luokituksen A . Sain kaksi maksusuoritusta. Tämän jälkeen kesti n. 8 kk kun mitään ei tullut ja sitten yritys meni konkurssiin. Nyt tästä konkurssista on kulunut 16 kuukautta ja yhtään suoritusta ei ole tullut. Mikä on tämän opetus - jos haluat vaurastu niin pysy kaukana Vauraudesta.

    • Anonyymi

      Kävin juuri katsomassa miten sijoitukseni Vauraudessa ovat kehittyneet. Ei hyvältä näytä. Rahat oli jaettu 20 yrityksen lainaan. Nyt 7 kohdalla lukee, että ne ovat oikeudellisessa perinnässä. Siis 35 % koko määrästä. Näistä seitsemästä kolme oli saanut AAA reittauksen. Tämä on paras luottoluokitusluokka. Niissä pitäisi olla pieni riski. Vaurauden luottoluokitus on täysin epäonnistunut. Nähtävästi heidän AAA tarkoittaa oikeasti CCC. Nämä ovat jo roskaluottoja.

    • Anonyymi

      Suuret ja yltiöpositiiviset olivat markkinapuheet taannojn Keilarannan konttorin johtajalla. Ihan käsittämätöntä skeidaa, siis vailla totuuspohjaa Keilarannan konttorinjohtaja veteli markkinapuheissaan ihan hatusta joukkorahoitettuja yrityslainoja myydessään !!!! Kun kyselin alan asiantuntijana tarkempia kysymyksiä......vastaukset olivat ihan uskomattomia......pokka ei meinannut pitää nuo markkinapuheet kuultuani!! Olin tästä Keilarannan konttorijohtajasta jo muilta kuullutkin, mutta minä kun en usko ennen kuin itse näen, kuulen ja koen, niin täytyy myöntää, että totta ihmiset puhuivat hatusta heitetystä tarinoista ja konttorijohtajan ammattitaidottomuudesta. Ihan ystävällinen kaveri kyllä oli, mutta näissä hommissa ratkaisee ammattitaito. Uskon kyllä, että noilla huuhaa markkinapuheilla ja ystävällisellä käytöksellä jotkut saa ns. LANKAAN, mutta vanhaa sijoituskonkaria ei konttorin johtajan ammattitaidottomilla puheilla kuitenkaan lankaan saateta!

      Mainittu konttorinjohtaja puheineen on sijoituspiireissä....jotka Vauraus Suomi Keilarannan ( ja nykyään Kampin) konttorissa ovat markkinapalavereissa käyneet kuuntelemassa, enemmän vitsi kuin vakavasti otettava sijoittamisen asiantuntija.

      Vauraus Suomen ylimmän johdon/ toimitusjohtaja liiketoimintajohtajat tms. olisi syytä ammattitaitoisemmin rekrytoida henkilöitä konttorinjohtajiksi!!!! Konttorinjohtajalta finanssialan yrityksissä edellytetään yleensä aivan muuta kuin hatusta heitettyjä kommentteja vailla faktaa ja kilpailevien yritysten mollaamista. Vauraus ei ainakaan konttorijohtajatasolla (Keilaranta/Kamppi) näillä periaatteilla näytä käytännössä toimivan.

    • Anonyymi

      Kävin lukemassa keskustelupalstaa Vauraus Suomi ongelmissa? Miten käy sijoittajien_Suomi24 ...ja bongasin mm. olevan hyvän kirjoituksen Vauraus Suomi OYj:n yrityslainojen myynnistä ja markkinoinnista johon myös oman kokemukseni perustella Vaurauden toiminnasta yhdyn täysin:

      Vaillafaktaa
      26.3.2019 19:47

      Mullakin oli samat kokemukset Keilarannan konttorijohtajasta!. Hänen väitteet ja vastaukset erilaisiin esitettyihin kysymyksiin yrityslainoihin sijoittamisesta olivat monet ihan hatusta vedettyjä, vailla minkäälaista todellista faktapohjaa! Käsittämätöntä toimintaa johtotasolla .....mutta totta!

      Miten voi tolla että konttorijohtajan pallilla istuu kaveri. joka itse asiassa ei tiedä juurikaan mitään sijoitumarkkinoiden mekanismeista. Kun konttorijohtajalta kysyin mihin hänen väitteet ja vastauksensa keskustelussa perustuivat, sain kanssa ihan skeidaa ja epämääräisiä vastauksia vailla mitään faktaa.

      Kuunneltuani ja havaittuani tilanteen kiirehdin joukkorahoitettujen yrityslainojen myyntitapaamisesta pikaisesti seuraavaan tapaamiseeni.

      Rahojani en ole sijoittanut Vauraus Suomi OY:n tarjoamiin tappiokypsiin yrityslainoihin vaan kasvua pääomalleni olen hakenut muista sijoitusmuodoista, Päätöstäni en ole katunut, mutta hyvä oli kanssa omin silmin nähdä ja korvin kuulla sekä todeta...että Vauraus Suomen tarjoamiin yrityslainoihin ei todellakaan kannata sijoittaa....markkinoitu tuotto-odotu 8-10% ei todellakaan ole realistinen.

      Suurta ammattitaidottomuutta Vauraus Suomen tarjoamissa yrityslainojen markkinapuheissa....ja sijoitukset ei todellakaan pitkällä aikajänteellä johda asiakkaan eduksi...suoraan sanottuna kusetusta!!!!

      • Anonyymi

        Nyt 3 vuoden kokemuksen jälkeen tilanteeni Vaurauden kautta sijoitettuihin lainoihin on seuraava. Alun perin lainoja oli 30 kpl. Eli hyvä hajautus ja luottoluokituksen yläpäähän. Nyt jäljellä on 20 kun kymmenen on maksanut lainansa pois. Jäljellä olevista 8 on oikeudellisessä perinnässä. Eli n. 25 % alkuperäisistä. Myöhässä on 5 ja 7 maksaa ajallaan. Vuotuinen tuotto koko pääomalle on n. 4 % ilman luottotappioita.

        Nyt koko tuoton ratkaisee miten käy noille perinnässä ja myöhässä oleville lainoille. Jos niistä saadaan 50 % takaisin jää tuotto miinukselle. Parhaassa mahdollisessa tilanteessa saatan päästä omilleni. Onko tämä sijoitustoiminnan tarkoitus? Tätä Vauraus on tarjonnut.


    • Anonyymi

      Täällä on kerrottu omakohtaisia kokemuksia heikkotasoisista, tietämättömistä sijoituskeskusteluista Vaurauden Keilarannan, nykyään Helsingin konttorin johtajana toimivan henkilön kanssa. Ystäväni juuri viime viikolla kehotti kiertämään kaukaa koko Vaurauden ja erityisesti tämän Helsingin konttorijohtajan! Hänellä ei tuttuni mukaan ole riittävää ammattitaitoa Vaurauden myymistä yrityslainoista eikä ylipäätään tiedä rahoitusmarkkinoista juurikaan mitään.......näin lievästi sanottuna. Menemättä ystäväni Vaurauden yrityslainaneuvottelukeskusteluissa käytyihin yksityiskohtiin, luotan täysin pitkäaikaisen ystäväni kommentteja, jotka olivat surkuhupaista kuultavaa. Vaurauden rekrytointi ja ko. tehtävään sijoittaminen on ainakin tämän mainitun kaverin kohdalla kaiketi pahasti epäonnistunut

      Kovin on riskialtis Vaurauden asiakkaalle Vaurauden myymä tuotekin.

    • Anonyymi

      Sijoitin Vaurauden kautta yrityslainoihin n, 4 vuotta sitten. Sijoitus jaettiin 20 eri kohteeseen. Tällä hetkellä lainoja on jäljellä 12 kun 8 on maksanut korot ja pääomat pois (osa ennenaikaisesti). Näistä lopuista enää kolme maksaa lyhennyksiä ja korkoja ajallaan. Yksi on myöhässä merkinnällä. Loput 8 on siirretty oikeudelliseen perintään.

      Laskin, että jos saan rahat noista maksavilta ja myöhässä olevalta niin tuottoni koko sijoitukselle on - 10 %. Jos perinnän kautta onnistutaan saamaan vaikka puolet perittävistä pääomista niin tuottoni koko ajalta on 0 %. Tämä takia en voi suositella Vaurautta.

      • Anonyymi

        Ja 3 näistä oikeudellisessä perinnässä olevista oli saanut Vauraudelta AAA reittauksen. Tämä kertoo paljon heidän kyvystään arvioida yrityksen luottoriski.


    • Anonyymi

      Onhan noista mahdollisista koroista verotkin maksettava, mitä ylläolevissa kommenteissa kirjoittaneet eivät ole lainkaan huomioineet.

      Pääomavero on nykyisin 30 tai 34 prosenttia, riippuen tuoton euromäärästä. Siis verotkin tulee huomioida, kun laskette tuottoja!

    • Anonyymi

      Tällä palstalla Anonyymi
      27.7.2019 21:49 kirjoitti seuraavasti :
      "Täällä on kerrottu omakohtaisia kokemuksia heikkotasoisista, tietämättömistä sijoituskeskusteluista Vaurauden Keilarannan, nykyään Helsingin konttorin johtajana toimivan henkilön kanssa. Ystäväni juuri viime viikolla kehotti kiertämään kaukaa koko Vaurauden ja erityisesti tämän Helsingin konttorijohtajan! Hänellä ei tuttuni mukaan ole riittävää ammattitaitoa Vaurauden myymistä yrityslainoista eikä ylipäätään tiedä rahoitusmarkkinoista juurikaan mitään.......näin lievästi sanottuna. "

      En oo enää Vauraus OY:n asiakas, mutta mä muistan kanssa elävästi tämän Keilarannan konttorijohtajan (nykyisin Kampin konttorijohtaja) täällä keskusteluissa aiemmin mainitut "Suuret ja yltiöpositiiviset ja vailla totuuspohjaa olevat yrityslainojen markkinapuheet" .

      Erityisesti omaan korvaani särähti se miten tämä Vauraus OY:n konttorin johtaja haukkui samanlaista rahoitusalan sijoitusbusinesta tekevien toisten yritysten toimintaa.
      Erittäin epäasiallista, sivistymätöntä ja loukkaavaa käytöstä tältä ko. Vaurauden konttorijohtajalta haukkua toisia alan yrityksiä ja niiden toimintaa! Minäkin ajattelin tuolloin koko hänen Vaurauden yrityslainoja käsittelevän markkinapuheen kuultuani, ettei tämä kaveri ole pätevä kaveri tähän tehtävään!! Yleissivystyksen taso erittäin heikko, loukkaa asiakkaita haukkumalla kilpailevien yritysten toimintaa, heittää kommentteja sijoittamisesta jotka eivät tarkemmin asiaa keskustelun yhteydessä avattaessa perustu mihinkään faktatietoon!!! Luottamus ei minulla tämän kaverin kohdalla herännyt lainkaan, päinvastoin!

    • Anonyymi

      Vauraus kuulostaa jo heti sellaiselta, että sinne häviää rahansa heti.

    • Anonyymi

      Vaurauden sijoitustoimintamalli on sen kaltainen, että siellä vauratsuu ainostaan yrityksen omistajat. Kun vauraus myy lainan, ottaa yhtiö heti päältä 8 % pois. Näin yrittäjät saavat sijoittajien lainasta vain 92 %. Tämä tarkoittaa sitä, että lainojen todelliset korot ovat jopa kaksinkertaiset siihen nähden, mitä sijoittaja saa, Esim sijoittajajan saama korko on 8 %, mutta yrittäjälle lainan hinta on jopa 16 %. Näin Vaurauden omistajat saavat tuottoa ilman luottoriskiä. Luottoriski o vain sijoittajilla. Tätä riskiä Vauraus ei ole osannuta, tai viitsinyt, kunnolla arvioida. Luottotappiot kun eivät haittaa Vaurauttaa, ainoastaan sijoittajia. Siis riski sulle tuotto mulle on Vaurauden motto.

    • Anonyymi

      Samantyyppisiä kokemuksia. Yksi laina ollut perinnässä/oikeuden käsittelyssä 6 vuotta. Siinä meni satoja euroja. Nyt 3/5 hajauttamasta yrityksestä konkurssissa ja perinnässä. Lupauksia vakuuksien realisoinnista ja perinnästä yms. Eli kannattaa miettiä ennen kuin rahaa laittaa.

    • Anonyymi

      mistä alkaa vsurastuminen , ,siitä kun älyää mikä on riittävästi , jos tätä ei tajua kuolee kesken juoksun , siihen että lainatun rahan perässä juostaan .
      jos pelkää että rahat loppuu , mitä pelkäät sitten kun ne loppuu.
      joukossa tyhmyys tyyvistyy , mitä on joukkorahoitus.

    • Anonyymi

      mistä nämä rahastot repivät 8-14% tuottoja , varsinkin rakennuspuolen touhuista kun aivan hypen huipulla rakennusfirmat tekevät 1% voittoja maximissaan ( kirjanpidossa) , ikkunatehtaat tappiota, ja kaikki muukin tehniikka siinä samassa . saahan sitä kaupata tuotto odotuksia vaikka märästä lumesta , mutta mistä tätä tuottoa odotetaan , en puhu nyt unista enkä lapsenmielisistä odotuksesta , vailla uskottavaa perustelua..

      lauseet odotamme, näemme, on toteutunut ennen, tässä markkinassa , suunnitteilla , on tulossa , filosofiamme , otamme opiksi , näkyvää...yleistä 0 e jargonpaskaa , yleensäkin jos käsillä leivotaan puheen aikana.....huudetaan ..............aiemmat näytöt 0e .ei jatkoon.

    • Anonyymi

      Vapaus on vaurautta , aika on vaurautta , huolettomuus on vaurautta , varsinainen vauraus on helvetillistä ressiä , vahdi tuotto odotusta , vahdi pääomaa , vahdi rahastoa , vahdi saatua tuottoa.......vahdi ja pelkää , ainoat ilot tulee kun kurssi ilmoitetaan käppyrässä 6% nousuksi , mutta eihän silloin raaski myydä. Ja kun raaskii niin ei kukaan ota edes ilman.

      Varakas on näkymätön , pa kekkuloi ruuduissa.

    • Anonyymi

      Vauraus Suomi Oyj ei ole antanut tilinpäätöstietoja vuoden 2017 jälkeen. Tämä ei ole pelkästään epäilyttävää vaan rikollista toimintaa. Miksei kukaan puutu tähän?

    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      67
      6729
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      28
      4360
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      272
      2783
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      2090
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1643
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      97
      1437
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      55
      1141
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1127
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1114
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      39
      1081
    Aihe