Ajatella en ole avannut hellunta srk:n ovea sen

käsittämätön-armo

jälkeen srk:n apupappi tuli ja sanoi kaikkien kuullen, että Betanian ainut ongelma on tuo A....s. sen jälkeen en ole betanian ovea avannut.
Mutta nyt olen tosi kiitollinen Jumalalle, että Hänen armonsa on oli niin runsas etten hukkunut Kivijärveen.

Putosin laiturilta onkivapa kädessä. selkä edeltä veteen. Yllätyin kun en voinutkaan nousta pystyyn vedessä, koska puuvillainen teepaitani esti uintiasentoon kääntymisenkin, upoksissa ollessani nielaisin Kivijärven vettäkin vatsaani.
Upoksissa ollessani ajattelin vain minnepäin minun olisi pyrittävä ja aloin jaloilla työntää itseäni rantaa kohtaan onkivapa kädessäni tuntui kuin järven aallokko tekisi yrityksistä mahdottoman.

En kuitenkaan tuntenut minkäänlaista kuoleman pelkoa ja siitä olen kiitollinen, että Jumalan Poika Jeesus on ollut uskollinen, Hän nimittäin otti minulta kuoleman pelon pois jo noin 50 vuotta sitten, tämä on aivan käsittämätöntä armoa, armon päälle, että Hän vieläkin on siunannut minua Pelastuksen armossa.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • velumatias

      Tervehdys A....s

      Oliko se n. 50 vuotta sitten kun se apupappi päästi möläytyksensä?
      Ja oliko laiturilta putoaminen ennen tuota vai jälkeen?

      Oli kyllä varmasti hankala päästä rantaan jos onkivapakin on ollut lie kuinkakin pitkä.

      Mutta se kaikista tärkein asia: Olla pelastuksen armossa ja uskonsa säilyttäen.

      Vielä tuli käsitys että oli rukoushuone ja oli palkattu työntekijä. Kyllä niin on että se on armoa kun saa olla sellaisista etäällä.

      Uskaltaisinkohan kokeilla joskus mennä puuvillaisessa T-paidassa uimaan. Uimashotseissakin tuntuu että on vaatteet päällä kun ui kun on uikkareihin tottunut.

      • Siunausta

        Tuo "apupappi" on vanhimmistoveli joka palasi takaisin kotiseudulleen ja toimii ilmeisesti ilman palkkaa. Hieno mies, mutta hellluntai srk:t eivät tiedä mitään hengellisestä sodankäynnistä mitään. Ei seurakunnassa ole sinänsä mitään vikaa, mutta siellä opeteta tarpeeksi seikkaperäisesti kuinka vihollinen voitetaan.

        Tämä seurakunnasta pois jääminen tapahtui suunnilleen 8 vuotta sitten ja veteen putoaminen 24/8 -2016

        Kyllä Seurakunnan johtava saarnaaja kävi luonani ja kysyi miksi en ole enää käynyt kokouksissa, mutta en kuitenkaan kertonut hänelle pois jäämisen syytä.

        "Rakkaani, älkää oudoksuko sitä hellettä, jossa olette ja joka on teille koetukseksi, ikäänkuin teille tapahtuisi jotakin outoa, vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita." (1 Pt 4:12-13)

        Kokeilkaapa miltä tuntuu uida teepaita päällä sortseissa selin, teepaita on kuin liimattu ihoosi ja samoin sortsit.

        En kuitenkaan Seurakuntaani vaihda. Enkä ole edes katkera päinvastoin siunaan heitä yhä ja toivon Heille nyt kun en ole mukana Jumalan virvoittavia aikoja. sillä nythän Srk on pyhittynyt.


    • helluntailainen

      Onneksi Jumala on uskollinen vaikka me uskovat, vanhimmistoveljet apupappeineen ovat välistä "pönttöjä". Minullekin sattui mielestäni jopa huvittava asia tänään. Olin kirpparilla töissä ja päällä oli roskalumppusäkistä muutama päivä sitten pelastettu tunika. Sen oli sitten heittänyt jo iäkkäänpuoleinen vanhimmistoveli, joka oli siinä paikalla. Läsnä oli myös keksi-ikäinen seurakuntamme rouva, joka ihasteli päälläni olevaa vaatetta ja sain todettua sen löytäneeni roskasäkistä. Annoin kai ymmärtää, kenenkä toimesta tunika oli poistoon joutunut. No ukkeli siihen sanomaan, ettei sitä kyllä kukaan toinen olisi ikäkuuna päivän päällensä huolinut. Taisi närkästyä kun heitti hölmöyttään nätin vaatteen pois ja se huomattiin.

      Kun vanhimmistoveli lähti, niin nainen sanoi, että miten voi mieshenkilö noin törpösti sanoa toiselle ja vielä oman seurakunnan sisarelle. No minä vastasin, ettei kaikkia ole siunattu sosiaalisella älyllä ja tahtikuudella. No ikä tekee tehtävänsä, ymmärrän miehen huumoria ja varmaan hänkin tuntee minua, mutta ei se ensimmäinen kerta ollut, kun mies latelee suoria toisille. Ja totta on että iän myötä ne heikkoudet tulevat enemmän esiin.
      Tarkoitus oli kyllä maksaa kassaan vaatteesta muutama euro, mutta päätin sen kyllä pitää nyt ihan tuosta noin vain, kun sitä ei kukaan elämän kuuna päivänä päällensä huolisi ja totuus tuli ihan vanhimmistoveljen suusta. Ei ukkeli ollut huolinut sitä edes UFF:n keräykseen.

      Niin asian ytimeen. Jos nuo sanat olisi minulle heitetty joskus kolmisen vuosikymmentä vuotta, niin olisin saattanut ottaa jopa herneen nenään, mutta tässä iässä alkaa jo olla sen verran itsensä kanssa sinut, että moisen kuittaa vain hauskana huumorina.

    • Lottoava.HELL-veli

      HELL-seurakuntaan kannattaa mennä. HELL-srk:ssa saat kuulla oikeat lottonumerot.

    • helluntaileinen

      Äsken valotin pientä episodia kirpparilla, mutta kaikkea sitä on sattunut seurakunnassa vuosikymmenien aikana. On ollut tilanteita, että kiusaus on ollut äänestää jopa jaloilla. Kun on pieni yhteisö, ja porukka koostuu erilaisista jopa rikkinäisistäkin henkilöistä ja itsekin on aika ronsi ja rämäkkä luonne, niin ei se aina ihan kitkatonta ole.
      Ja tällaista se on aina pienissä, aktiivisissa yhteisöissä oli sitten kysymyksessä helluntaiseurakunta tai kyläyhteisö. On vain niin että iän myötä toiset oppivat lähimmäisyyttä, kärsivällisyyttä ja sosiaalisia taitoja, mutta kaikilla se ei onnistu ja heitä pitää vain ymmärtää ja sietää. Niin se on perheessäkin.
      Onneksi Kristuksessa saamme olla pelastettu ja tehdä työtä ja kulkea tätä taivastietä.

    • ylistys-Jumalalle

      Näin alkoi uskon vaellus. En enää tarvitse huumaavia aineita, en edes keskikaljaa uskossa olon aikana. Isä Jumala on varjellut ja vapauttanut tupakastakin, kiroilu jäi pois,samoin kortinpeluu.
      Ajatella ajatukseni vapautui iskelmä musiikin sanoista Jumalan sanan voimassa puhdistui.
      Tansseissa käynnitkin jäi pois.
      Ennen uskoon tuloa säikähdin kun jääkaappi käynnistyi ja uskoon tulon jälkeen jouduin vielä kertausharjoituksiin muonittajaksi ja pojat heittivät harjoitus käsikranaatin vierelleni, mutta en edes säpsähtänyt.
      Ylistys Jumalalle, joka oli Kristuksessa ja sovitti minunkin syntini ristinkuoleman kautta.
      Eräs tärkeä seikka vielä. Uskoon tulon jälkeen menin erääseen paikalliseen helluntaiseurakuntaan ja itse pyysin, että pääsisin kasteelle. Ja minut upotettiin kasteen hautaan Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.
      Näin alkoi uskovan elämä minun kohdalla aina tähänpäivään asti ja jatkuu kunnes minunkin uskoni muuttuu näkemiseen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe