Vartiokylän Yläaste

EN SUOSITTELE VARTIOKYLÄN YLÄASTETTA! Koulu ei anna mahdollisuutta oman lajin harrastukseen, koulu ei anna sinulle toivomasi valinnaisia vaikka olisit valinnut kielen. Koulu välttää hyppytunteja, jonka takia monilla on 8.00-9.00 tunti, ja seuraava tunti on vasta 11.00. Koulu ei kuuntele sinua vaikka kilpailuista sm tasolla. Joillekin on okei jättää kaksi tuntia välistä, jotta pääsisi aamutreeneihin, mutta kaikille ei. Jos joku tietää hyllin, Kontulan yläasteen, suosittelen sitä, vaikka maine on huono, menkää silti sinne
Ilmianna
Jaa

21 Vastausta

En suosittele myöskään. Paljon häiriöitä, kiusaamista ja jopa pahoinpitelyitä. Koulu ei puutu millään tavoin ja vaikenee. Onneksemme omat lapset ovat jo pois tästä koulusta, mutta tuttavilta kuullessa tarinoita, niin ei voi sanoa kuin huh huh.
1
Ilmianna
Jaa
Olen vartiokylän yläasteella ja täällä on kivat opettajat jotka kuuntelee sua. Sulla varmaan sattunut vaan jotkut kakkaopet tai olet itse käyttäytynyt huonosti silleen ettei ne tykkää susta
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Miten voi olla kakkaopet jos "täällä on kivat opettajat" :D
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Olen myös Vartiokylän yläasteella ja samaa mieltä häiriöistä. Myöskin niihin mihin muut oppilaat hakevat pääsykokeilla (luma) pääsee ulkkistaustan omaavia "ilmaiseksi", kun ei voida enää tavalliselle luokalle sijoittaa häiriöiden takia. Että näin! En tulis tähän kouluun jos muita vaihtoehtoja. Eikä noi opet jaksa mitään koulujen välisiä urheilujuttuja, kun aika menee päivästä selviytymiseen.
Ilmianna
Jaa
Samaa mieltä, oppilaat on kusipäitä ja opettajat ihan vitun idiootteja. 0/5 en menis uudestaa saatana.
1
Ilmianna
Jaa
Mäki oon vartsikan yläasteel enkä ikinä ois tullu tänne jos oisin tienny millast tääl on. Ja joo tääl on ollu pahoinpitelyitä ja kiusaamista, eikä niihin puututa muuten kuin sanomalla että ei saa olla tuhma. Että tällasta täällä:D Monet kuitenki kuvittelee että tää on hyvätasonen koulu ku on omakotitaloja lähellä mutta oikeesti vaan n. 20% oppilaista on omakotitalo alueelta ja loput sitten näitä maahanmuuttajia. Itse en koe koulua turvalliseksi ja menisin ennemmin hylliin.
Kommentoi
1
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
En oikein pysty uskomaan, että koulun "taso" millään mittareilla mitattuna määräytyisi sen mukaan, asuvatko oppilaat, opettajat tai muu henkilökunta omakotitalossa, kerrostalossa tai ehkä peräti oikein rivitalossa.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Ai et? Pientalo alueella kerrostalot = kaupungin vuokrataloja ja se tarkoittaa ongelmaihmisiä. Sit kun nää ihmiset valtaa alueen koulun niin voiko siit muuta tulla, kun paskaa?!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ghetto!
Ilmianna
Jaa
Kolme vuotta kiusattiin tossa koulussa, huonot muistot jäi.
Ilmianna
Jaa
Olisko kenelläkään hyvää sanottavaa tästä koulusta? Nyt olen kuullut pelkkää huonoa ja oma lapsi menossa tuonne ensi syksynä....
Ilmianna
Jaa
Minullakin tytär aloittamassa koulun siellä syksyllä. Voisiko joku kertoa tarkemmin noista pahoinpitelyistä ja kiusaamisesta ja opettajista? Tulikohan tehtyä huono päätös hakeutua kyseiseen kouluun...
Ilmianna
Jaa
Olen kyseisessä koulussa ja koulu ei ole niin "vaarallinen" kuin kommenteissa annetaan ymmärtää. Kiusaamista ei esiinny paljoa omasta mielestäni lähes ollenkaan. Koulu ei mielellään tosin anna paljoa aikaa kouluajalla tapahtuville harrastuksille, mutta aikaa saa harrastuksille kun ilmoittaa opettajille. Koulussa ajatellaan että koulunkäynti on tärkempää kuin harrastukset niin kuin omasta mielestäni onkin. Toki maahanmuuttajia on koulussa reilusti (45%), mutta suomalaiset eivät kuitenkaan ole vähemmistö kyseisessä koulussa. Maahanmuuttajat ovat äänekkäitä ja elävät oman kulttuurinsa mukaisesti, mutta eivät ole vaaraksi kellekkään jos käyttäytyy kunnioittavasti. Opettajat ovat mukavia, mutta vilkkaille ja häiritseville oppilaille saattavat olla hieman tiukempia. Oppilaat ovat kokonaisuutena myöskin mukavia. Koulu on tosissaan varoituksista ja lakiin liittyvistä asioista mm. vakaviin tappeluihin saattaa tulla poliisi tutkimaan yms. kuvaamisesta ollaan myös tosissaan niin kuin pitääkin. Pahoinpitelyjä yms. tapahtuu, mutta usein pelkästään vapaa-ajalla. Rakennus on vanha ja sitä uusitaan (huonekalut) lähes koko ajan sisältä. Minä henkilökohtaisesti sanoisin että koulu on hieman "keskitasoa" korkeammalla oleva koulu. Varmasti on parempiakin kouluja ja myös huonompia kouluja. Puotila on alueena hieman erikoinen ja poliisin valvonta on lisääntynyt kyseisellä alueella viime vuosien aikana huomattavasti.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Huhhuh.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Jos on 45% maahanmuuttajataustaisia, niin ei kyl tartte ihmetellä mistä kantasuomalaislasten
oppimisvaikeudet ja keskittymiskyvynpuute sekä viihtymättömyys johtuvat. Samat ongelmat kuin esim. Malmin, Itäkeskuksen, Vesalan kouluissa. Ja on varmasti muitakin!
Ilmianna
Jaa
Vartsikalainen taitaa olla kirjoituksesta päätellen koulun henkilökuntaa. Kuulisin mielelläni nykyisten oppilaiden vanhempien mielipiteitä. Sain kuulla kahden oppilaan vaihtaneen koulua kiusaamisen vuoksi .Herää kysymyksiä miten koulu ei puutu tähän?
1
Ilmianna
Jaa
Minä, nimimerkki Vartsikalainen en ole koulun henkilökuntaa vaan yläosat asteen nykyinen 8. luokkalainen. Minä en tiedä ketään kyseisestä koulusta joka olisi vaihtanut koulua kiusaamisen takia. Kyllä koulunkäynnistä voi tehdä toki itse vaikeaa ja tylsää mutta se on kylläkin yleensä oma vika kyseisellä ylä asteella mielestäni. Minä sanoisin Vartsikan ala-asteen käyneenä että Vartiokylän ala-asteella on tiukempi kuri ja siellä esiintyy enemmän kiusaamista kuin ylä asteella.
Minä pyydän teitä vanhempia joita on tässä keskustelussa miettimään tai kysymään omalta lapseltaan joka on menossa kyseiselle ylä asteelle että käyttäytyykö välttämättä oma lapsi yhtä hyvin tai huonosti kuin kotona. Olen huomannut sen ala-asteella että Vartiokylän ala-asteelta tulevissa 7. luokkalaisissa on tällaisia nuoria. Mutta muistakaa nämä ovat minun mielipiteitäni enkä välttämättä puhu totta kaikkien mielestä. Minä näen Vartsikan ala-asteen ja ylä asteen näin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ehkä et mahdollisesti tiedä oppilaista jotka ovat vaihtaneet koulua kiusaamisen takia, koska koulu ei halua tuoda julki mitään negatiivista. Koulu yrittää suojella mainettaan, mutta tämän palstan perusteella ei oikein onnistu. Mutta koulun käyneenä voin todeta että kaikki negatiivinen mitä täällä nyt on tullut ilmi on todellakin totta!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Hei yrittäkääpäs nyt rauhoittua. Tämä täydellinen kuva "hyvästä" koulusta on täysin mielikuvituksen tuotetta. Todella pitkälle koulussa viihtyminen on kiinni ihan omasta asenteesta ja käytöksestä. Aina moititaan aluetta tai opettajia, kun ei vain olla perillä siitä mitä oma lapsi puuhailee kun silmä välttää. Ja tämä maahanmuuttaja/ulkomaalaistaustaisten oppilaiden arvostelu on kyllä niin paksua. Aina sanotaan kuinka tähän ihmisryhmään kuuluvat henkilöt muka aiheuttavat jotakin pelkoa tai häiriötä. Koko elämäni olen asunut ja kouluja käynyt Itä-Helsingissä ja "hurjimmat" kokemukset ovat olleet putisuomalaiset juopot pyytämässä röökiä. Koettakaapas nyt ymmärtää että hekin ovat ihmisiä. Ai niin, koulun kyllä pitäisi olla etusijalla harrastuksiin verrattuna, joten turha siitä on valittaa. Ja joka kerta kun jouduin itse lähtemään harrastuksen takia koulusta, piti vanhempien vain ilmoittaa asiasta etukäteen ja se oli sillä selvä. Ja kiusaamisesta vielä. Sitä on JOKAISESSA koulussa. Se on väärin ja se on kamalaa, mutta niin se vain on. Se osataan pitää hyvin salassa, ja useat kiusatutkaan eivät kerro asiasta eteenpäin. Eivät opettajatkaan kaikkeen pysty. Miten voi muuttaa asiaa jonka olemassaoloa ei huomaa?
Kaikille teille, jotka nyt pelkäätte itsenne tai lapsenne vuoksi Vartiokylän yläastetta, lopettakaa. Se on koulu siinä missä moni muukin. Opettajat ovat mukavia, kunhan osaat käyttäytyä normaalisti. Moni heistä yrittää parhaansa mukaan vain auttaa oppilaitaan saamaan hyvät eväät elämään.
Yhteenvetona, koettakaa käyttäytyä, ja luopukaa turhista ennakkoluuloista. Täydellistä koulua ei ole olemassakaan, ja hyvä asenne opiskelua kohtaan vie pitkälle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Joo se on helppo sanoa jos et ite ole joutunut kiusatuksi tai hakatuksi. Kyllä se aika avuton fiilis on, kun koulu kaikinpuolin haluaa pitää salassa ongelman, joka siellä myllää. Toivottavasti pääset kokemaan vaikka hakatuksi tulemisen ja toivottavasti kaikki vaan vähättelee! Tää on koulu helvetistä kaikkine opettajineen! Ja kun nää mamut ei uskalla tulla edes yksin yhtä vastaan vaan niitä reppanoita, kun pitää olla vähintään se 10 siinä ringissä!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
80 luvullako siellä asustelit?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Vartiokylän Yläaste

EN SUOSITTELE VARTIOKYLÄN YLÄASTETTA! Koulu ei anna mahdollisuutta oman lajin harrastukseen, koulu ei anna sinulle toivomasi valinnaisia vaikka olisit valinnut kielen. Koulu välttää hyppytunteja, jonka takia monilla on 8.00-9.00 tunti, ja seuraava tunti on vasta 11.00. Koulu ei kuuntele sinua vaikka kilpailuista sm tasolla. Joillekin on okei jättää kaksi tuntia välistä, jotta pääsisi aamutreeneihin, mutta kaikille ei. Jos joku tietää hyllin, Kontulan yläasteen, suosittelen sitä, vaikka maine on huono, menkää silti sinne

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta