13v itsemurha

itsarihemmo

oon 13v ja aattelin vetää viinaa ja buranaa ja isovanhemman sydälääkkeit samal kertaa nii voinks kuolla siihen? iha perus koskenkorvaa vetäisin pullollisen ja vetäisin paketin buranaa ja niit sydänlääkkeit jonki verran nii lähtiskö henki siit? tarkotuksena on jättää kirje pöydälle ja lähtee jonnekki perseesee mist kukaa ei löydä mua ja siel sit vetäisin sit kaikkee...ainakaa kukaa ei pystyis pysäyttää jos olisin jossain jemmas....kertokaa nopee kuoleeks noist tai onks jotai muit keinoi!

130

1159

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinonasia

      mene lääkäriin, soiya terveyskeskuksen, tms.. itsemurhaaja on typerys! auttavapuhelin, ym, onhan noita!

      • itsemurhahemmo

        avun hakeminen ei oo mun juttu....en ikinä pysty siihen...


    • UskoToivoRakkaus16

      soita apua.
      maailmassa on ihmisiä, jotka ymmärtävät sinua.

      • itsemurhahemmo

        kukaa ihminen ei todellisuudessa ymmärrä mua...kaikki semmost väittää et kyl mä tajuun et sul on paha olla ja onks mtn mikä helpottais jne...todellisuudessa ne ei tajuu mistää mitää ku ite ei oo siin tilantees...


      • Feeniksin_kyynel

        Tiedän mitä tarkotat kun sanot, etteivät ymmärrä. Mutta kyllähän lääkäritkin hoitaa potilaita vaikka eivät ole kokeneet samoja sairauksia.

        On myös hoitomuotoja, joissa nimen omaan on heitä, jotka ymmärtävät. On erilaisia tukiryhmiä, jossa on saman kokeneita ihmisiä.


      • itsemurhahemmo
        Feeniksin_kyynel kirjoitti:

        Tiedän mitä tarkotat kun sanot, etteivät ymmärrä. Mutta kyllähän lääkäritkin hoitaa potilaita vaikka eivät ole kokeneet samoja sairauksia.

        On myös hoitomuotoja, joissa nimen omaan on heitä, jotka ymmärtävät. On erilaisia tukiryhmiä, jossa on saman kokeneita ihmisiä.

        ei mua pysty auttaa jos en pysty hakee apuu....kuolema ois vaa helppo ratkasu..lääkäreilläki olis vähemmän vaivaa ku niitten ei pitäis hoitaa tämmöst paskaa...


    • 1plus3

      Lopeta hyvä lapsi tuollaiset puheet! Sinulla on kaikki vielä edessä. Olen itsekin kokenut ylä ja alamkiä ja kaikesta olen selvinyt voittajana vaikka pahimmillaan on tuntunut että minusta ei ole mihinkään. Nyt 35 vuotiaana ja kaikesta selvinneenä näen että mikään ei ole niin tärkeää kuin elämä ja se on hauskaa vaikka väliin mahtuu alamäkiä. Ylämäet on silloin vastavuoroon mahtavampia! Jos voisin niin hakisin sinut niskaperseotteella kalaan ja kalan tulo olis varmaa. Makkaran paistohetki nokipannukahvien kruunaamana tulilla ja asioiden jutteleminen takaisin varmasti sen että oppisit näkemään sen että kaikki täällä ei ole niin mustavalkoista. Soita jollekin hyvälle ystävällesi tai sukulaisellesi ja mieti muita asioita heidän kanssaan. Sä olet ...n hyvä jätkä tai likka muista se!

      • itsarihemmo

        ei tämmösestä helvetin paskasta enää voi selvitä....oon näin nuorena jo näin syvällä helvetissä nii ei täält enää nousta...monta vuotta tätä helvetin paskaa nii kuka jaksaa....mulle jo syntyessä jaettii paskat kortit ja pelasin ne väärin nii täs ollaa...ku kerran peli hävitää nii ei enää samaa pelii voi voittaa...


      • 111aas

        Voi voittaa Jeesukseen uskomalla. Jeesus antaa sulle uuden identiteetin ja pukee puhtaisiin vaatteisiin, älä anna pahan voittaa joka haluu sulle pahaa ja kuiskii korvaasi noita lääkejuttuja.


      • Gfdw222

        Hommaa joku kiva harrastus esim skeittaus, tai ps4 ja cod. Rupee kuuntelee eminemi ja disco ensamblee . Liity meijä jengii, meit ei kukaa voi kiusaa


    • elämä_voittaa

      Hakeutuisit tuota suunnitelmaa ennen terveyskeskukseen lääkärin puheille vaikka päivystystapauksena välittömästi.

      Sinuun suhtauduttaisiin oletettavasti asiallisesti ja reippaasti sekä lääkäri todennäköisesti tietäisi, miten toimia .Esimerkiksi jokusen päivän huilaisit vuodeosastolla hyvin syöneenä mietojen psyyken lääkkeiden nostavan mielialan kanssa ja uskoisin, että ongelmatilanne saataisiin jopa muutamassa viikossa pois.

      Lääketieteellisten tutkimusten mukaan koko maailman väestöstä on 80% harkinnut joskus itsemurhaa.Se kuuluu elämään, mutta tämä fataali teko ei yleensä toteudu. Minäkin olen harkinnut noin 15 vuotta sittten, mutta ei tullut toteutuksen asteelle.

      Reippaasti vain otat mahdollisimman pian lääkäriin yhteyttä. Jos hän ei ole alan spesialisti (esimerkiksi yleislääkäri), hän osaa kuitenkin koulutukseensa perustuen ohjata sinut tarvittaviin toimenpiteisiin, jotta voisit hyvin. Tsemppiä! Kyllä tuo olotila lähes aina korjaantuu, mutta hoitamattomana sitä suree koko kansa, jos suunnitelma viedään loppuun asti.

      • itsarihemmo

        emmä lääkärii uskalla mennä...ne kuitenki soittais huoltajalle...niitten on pakko..oon muutenki jo sossujen kaa tekemisis nii ei paljoo paskat uutiset sairaalalt innostais sossutätejä...asun huostassa nii joutuisin varmaa laitoksee täält...


    • yritetäänauttaa

      Sinä nuori aloittaja, mitä sinulle on sattunut, kun elämä mättää niin kovasti. Kiusataanko koulussa ja onko kotiolot sekavat?

      • itsemurhahemmo

        ei kiusata mut elämä on muuten vaa nii paskaa etten enää jaksa tarpoo eteepäin...en nää mitää muuta tulevaisuutta ku masennus ja loputon roolin esittäminen...


      • Helppo_elämä
        itsemurhahemmo kirjoitti:

        ei kiusata mut elämä on muuten vaa nii paskaa etten enää jaksa tarpoo eteepäin...en nää mitää muuta tulevaisuutta ku masennus ja loputon roolin esittäminen...

        Okei. Se loppu tarpominen vasta onkii jottain. Miksi et tappaisi ittiäs, ennenkuin joudut vastuuseen omasta elämästäsi.


      • itsemurhahemmo
        Helppo_elämä kirjoitti:

        Okei. Se loppu tarpominen vasta onkii jottain. Miksi et tappaisi ittiäs, ennenkuin joudut vastuuseen omasta elämästäsi.

        en oikee tiiä et millä kuolisin 100%...jos tietäisin nii olisin lähteny jo..


      • Jooooooooo
        itsemurhahemmo kirjoitti:

        en oikee tiiä et millä kuolisin 100%...jos tietäisin nii olisin lähteny jo..

        Joo et selvästikään tiedä :D Tuskin muuten olisit tekemässä itsaria buranalla...

        Noin nuorella tilanne ei ole vielä täysin menetetty joten hae apua. Kerran me vain eletään joten älä lyö lapasia tiskiin noin nuorena.


    • Feeniksin_kyynel

      Hei aloittaja
      Sanoit että auttajat ei tiedä miltä susta tuntuu koska eivät ole kokeneet samaa. Oot oikeassa.

      Jos mietit, että et tule koskaan enää saamaan itsellesi mitään hyvää, ja avun hakeminen on turhaa, niin suosittelen lukemaan seuraavan.
      1. Koskaan ei voi tietää miltä toisesta ihmisestä tuntuu, ellei ole kokenut sitä itse
      2. Koskaan ei siis voi tietää, miltä mukavaa elämää viettävästä tuntuu, ellei ole elänyt sitä koskaan, tai muista miltä se tuntuu
      3. Koskaan ei siis voi tietää miltä tuntuu elää mukavaa elämää, jos ei ole sitä koskaan elänyt tai jos ei enää muista miltä se tuntuu
      4. Koskaan ei siis voi sanoa ei koskaan (en usko että kukaan on kokenut kaikkea mitä
      maailmassa voi kokea ja törmännyt jokaiseen ihmiseen)

      Jos taas verrataan oikeudenkäynteihin, niin sähän olet saanut ikään kuin tietoa vain toisesta näkökulmasta. Siitä näkökulmasta, jonka mukaan syytetty tulisi tuomita. Koska sulla on ollu pahaa oloa, oot koko ajan huomannu kuinka sulla on vaan pahempi olla. Oot siis perustanut ainakin osan päätöksestäsi sille, mitä olet itse viimeaikoina huomannut itsestäsi. Mutta entä se kaikki mitä sulle ei ole tapahtunut. Kuten noissa neljässä kohdassa hyvin todetaan, ei koskaan voi tietää miltä toisesta ihmisestä tuntuu. Mä en tiedä miltä susta tuntuu. Mutta yhtälailla sä et tällä hetkellä tiedä miltä tuntuu ihmisestä jolla on hyvä olla.

      Toivon, että ymmärrät mitä yritän hakea takaa. Sä päätät mikä sulle on parasta. Mutta tee se vasta sitten kun olet aivan varma.

      • Feeniksin_kyynel

        Kun joku sanoo, että näkee maailman tietyllä tavalla ja on tehnyt päätöksensä tämän perusteella, on toisen todella vaikea tulla siihen sanomaan, että nyt joku on väärässä. Eikö pitäisi kunnioittaa jokaisen omaa päätöstä ja muistaa, että olemme erilaisia?
        Kyllä ja ei. Kunnioittaa ja muistaa täytyy, mutta kun omaa tiedon, että toisen asiat voisivat oikeasti tulla paremmaksi, on vaikea olla hiljaa. Kun näemme kyyn metsässä, ilmoitamme siitä mukana oleville tovereillemme, jottei kukaan joutuisi kärsimään. Miksi antaa kyyn purra toveriamme, kun voimme estää sen? Miksi antaa toisen kuolla oman käden kautta, jos tiedämme, että muitakin vaihtoehtoja on? Sitähän me toivomme koko ajan muilta. Sitä, että meitä kohdellaan hyvin. Olemme kiitollisia kun meitä kehotetaan pysähtymään, jottemme saisi kyyn puremaa. Myös silloin saa olla kiitollinen lopulta, kun toinen näyttää uuden tavan katsoa maailmaa.


      • Feeniksin_kyynel

        Onko sulla jotain tiettyjä syitä miksi uskot, että apu ei toimi?


      • itsemurhahemmo

        ku kysyt tota et onks mulla tiettyä syytä miks uskon ettei apu toimi nii kyl on...mä en osaa puhuu mun ongelmista aikuisille...ei ne voi auttaa ellen kerro kaiken totuutta...


      • itsemurhahemmo
        Feeniksin_kyynel kirjoitti:

        Kun joku sanoo, että näkee maailman tietyllä tavalla ja on tehnyt päätöksensä tämän perusteella, on toisen todella vaikea tulla siihen sanomaan, että nyt joku on väärässä. Eikö pitäisi kunnioittaa jokaisen omaa päätöstä ja muistaa, että olemme erilaisia?
        Kyllä ja ei. Kunnioittaa ja muistaa täytyy, mutta kun omaa tiedon, että toisen asiat voisivat oikeasti tulla paremmaksi, on vaikea olla hiljaa. Kun näemme kyyn metsässä, ilmoitamme siitä mukana oleville tovereillemme, jottei kukaan joutuisi kärsimään. Miksi antaa kyyn purra toveriamme, kun voimme estää sen? Miksi antaa toisen kuolla oman käden kautta, jos tiedämme, että muitakin vaihtoehtoja on? Sitähän me toivomme koko ajan muilta. Sitä, että meitä kohdellaan hyvin. Olemme kiitollisia kun meitä kehotetaan pysähtymään, jottemme saisi kyyn puremaa. Myös silloin saa olla kiitollinen lopulta, kun toinen näyttää uuden tavan katsoa maailmaa.

        kumpa joku vaan näyttäis mulle sen elämän paremman puolen...


      • itsemurhahemmo

        tajuun kyl mitä tarkotat...


      • eienäänuori
        itsemurhahemmo kirjoitti:

        ku kysyt tota et onks mulla tiettyä syytä miks uskon ettei apu toimi nii kyl on...mä en osaa puhuu mun ongelmista aikuisille...ei ne voi auttaa ellen kerro kaiken totuutta...

        Mikähän on se syy ettet voi kertoa koko totuutta. Sinun iässä tuntuu, ettei kenelläkään ole maailmassa ollut samanlaista ongelmaa kuin mitä sinulla nyt on, mutta et ole ainut. Sinulla ei ole vielä elämänkokemusta kun olet elänyt vähän aikaa täällä.


      • Feeniksin_kyynel

        Nimenomaan. Tuhannet ja taas tuhanet sinun ikäisesi pohtivat samoja asioita.


      • itsemurhahemmo
        eienäänuori kirjoitti:

        Mikähän on se syy ettet voi kertoa koko totuutta. Sinun iässä tuntuu, ettei kenelläkään ole maailmassa ollut samanlaista ongelmaa kuin mitä sinulla nyt on, mutta et ole ainut. Sinulla ei ole vielä elämänkokemusta kun olet elänyt vähän aikaa täällä.

        oon näin nuori nii jos haen apuu ja puhun jollekki nii en pysty luottaa siihen et se pitäis mun kertomiset salassa...sen on pakko kertoo huoltajalle...ja mua sattuu nii paljon etten pysty puhuu...täst kaikest tietää vaa muutama kaveri ja niittenki kaa tulee kokoajan vääntöö ja riitaa...mun serkkuki tietää...mut oon sanonu et jos ne aikoo mennä kertoo jotain jollekki nii tapan itteni samantien...


    • Feeniksin_kyynel

      "ku kysyt tota et onks mulla tiettyä syytä miks uskon ettei apu toimi nii kyl on...mä en osaa puhuu mun ongelmista aikuisille...ei ne voi auttaa ellen kerro kaiken totuutta...

      kumpa joku vaan näyttäis mulle sen elämän paremman puolen... "

      Arvaa mitä, hyviä uutisia
      On sellasia hoitomuotoja, joissa sun ei tarvitse välttämättä puhua sun ongelmistasi aikuiselle. Ei yhtään enempää kuin tahdot. Hoidot ei todellakaan rajoitu vain lääkkeiden syömiseen ja omista ongelmista kertomiseen jollekin psykoterapeutille. Nykyään edes ei ole ongelmista puhumattomuus ei ole ongelma, kunhan vaan osaa sanoa, että haluaisi apua. Ihmistä voidaan auttaa monilla tavoilla. Avun ulkopuolelle ei kannata jättäytyä vain sen takia, että ei osaa puhua omista ongelmista. Silloin ei tarvitse hakea apua, jossa omalla puhumisella on keskeinen rooli. Silloin voi pyytää hoitoammattilaiselta, että keskitytään nimenomaan niiden elämän parempien puolien etsimiseen ja eri keinojen löytämiseen, jotta arki sujuu paremmin.

      Jos esimerkiksi menet jonkun psykologin puheille, hän kyllä ymmärtää, kun kerrot että sulle on vaikeaa puhua sun ongelmista. Hän pystyy siitä huolimatta kertomaan ja opettamaan sulle mitä sä voit tehdä, että ns. löydät sen elämän paremman puolen.

      Tietysti, olet jo nyt puhunut monille aikuisille, vaikka sanoit että se on vaikeaa. On olemassa myös netin välityksellä toimivia tukihenkilöitä joiden kanssa voi ihan vaan kirjoitella. Silloin ei tarvitse jännittää kasvotusten tapahtuvaa keskutelua, vaan omat huolet on helppo purkaa luotettavalla henkilölle, joka osaa kertoa mikä sulle ois parasta. Tällaista palvelua tarjoaa esimerkiksi Tukinet: https://www.tukinet.net/

      Lisäksi, voit aina pyytää jotain toista henkilöä kertomaan puolestasi ongelmistasi aikuiselle/psykologille/muulle hoidon ammattilaiselle. Myös nämä Tukinetin vapaaehtoiset ovat sellaista väkeä, jotka kyllä auttavat pukemaan sanoiksi omia ongelmia ja auttavat avun etsimisessä ja vaikeista asioista kertomissa muille ammattilaisille, kun sitä heiltä pyydät.

      Ei tää maailma oo sua hylänny vaikka siltä tuntuu. Jostain kumman syystä mäkin kirjotan tässä vaikka en ees tunne sua. Mä oon vaan yksi, joka haluaa sun parasta. Enkä vain halua, vaan tiedän, että sulla vois olla asiat paremmin. En tiedä miltä susta tuntuu, mutta tiedän, että sun kaltaisilla on toivoa. Ja se toivon toteutuminen ei oo vaan susta kiinni. Sun ei tartte tehdä tätä kaikkea yksin.

      Me ollaan kaikki täällä sua varten tukemassa!

      • itsemurhahemmo

        jos haluisin parantuu nii mun pitäis päästä sairaalahoitoo...emmä puhumisella parane. en jaksa toivoo enää et joo kyl tää tästä ku mietit vaa kaikkee posiitivista. mul ei oo enää voimii tarpoo eteepäin. sairastan masennusta, syömishäiriöö ja unettomuutta. tarvin kaikkii lääkkeit et jaksan. koulustaki tarvisin vapaata et voisin ees hetken levätä ja keskittyy parantumisee. viiltelin taas eilenki mut en silti pystyny vetää nii syvää haavaa et vuotaisin kuivii. aloin miettii kaikkii ketkä tänne jää mun jälkee. mun kaverit sanoo et jos lähen nii ne lähtee perää. ja yks kaveri vaa pelkää et jos lähen nii se on kuses koska se on tienny täst kaikest ja silti anto mun tappaa itteni. Mut joo toi netistä avun hakeminen ei tuu parantamaa mua. tarvin hoitoo ja lääkkeit tähän kaikkee paskaa. ja lääkkeit tai mitää apuu en saa sillee ettei mun huoltaja sais tietää. nytki asun jo huostas nii ei mun ehk kannata mennä myöntämää et joo haluun apuu ku on nii helvetin paha olla. sossu sais tietää heti ja saattaisin joutuu muuttaa täält eri kaupunkii tai voisin vaik saada kiellon tavata mun vanhempii ku ne masentaa mua osittain. netistä avun hakeminen ei tunnu oikeelta ja jos meen puhuu jollekki esim psykoligille tai lääkärille nii mun huoltajan pitää saada tietää. en voi puhuu kellekkää sillee et saisin oikeesti apuu ellei joku ulkopuolinen saa tietää...


      • Feeniksin_kyynel

        Minäkään en henkilökohtasesti usko, että pelkällä puhumisella selätetään vakava masennus. Mutta nettitukihenkilöiden ei ole tarkoituskaan ratkaista ongelmaa loppuun asti vaan, antaa syitä ja tukea avun hakemiseen muualta. He tietävät luultavasti enemmän erilaisista vaihtoehtodoista kuin minä ja moni muu. On totta, ettet tule varmaan paranemaan heidän kanssaan puhumalla, mutta tieto, jonka heiltä saat on myös tärkeää. Myös pelkkä puhuminen usein auttaa vaikka se ei parantaisikaan täysin.

        Itselleni tulee surullinen olo, koska sun kaltaisia on niin monia. Niin moni jättää menemättä hoitoon, koska ei enää usko, että mikään voi auttaa, tai sitten ei halua, että vanhemmat saa tietää.

        Jos olisi sellainen hoito, josta saisit oikeaa ja toimivaa apua, ilman, että huoltaja saisi tietää, niin olenko oikeassa kun luulen, että voisit kokeilla sitä?


      • itsemurhahemmo

        Kokeilisin sitö jos semmonen apu olis mahollinen mut ku ei oo...


    • Ei.masenna.enää

      Kuole itsellesi ja elä Herralle.

      • Typerä-Fanaatikko

        Etkö lukenut aiheeen otsikkoa?


    • TalkIsCheap

      Itte oon jututtannu iäkkäämpiä Suomalaisia, ja todennut että suurimpiirtein kaikki on jossain elämänsä vaiheessa kokenut samaa, eli hautonut itsemurhaa..... että annappas ittelles aikaa, juttele asiasta... ja käy vaikka keskustelemassa psykoloogilla... elämässä on vaiheita jotka ovat kivuliaita mutta sen jälkeen aurinko paistaa jälleen risukasaan...

    • joiäkkäämpi

      Kyllä ne yrittää kuunnella sinun toiveita. Sinulla on riittävä motivaatio saada itsellesi hoitoa ja apua. Ottavat varmasti tosissaan kun kerrot ettei nyt muu auta. Olet noin nuorikin joten heitteille et jää.

    • Emonen

      Kuule sinä ihana surullinen nuori poika <3 Olet huostaanotettu, pelkäät laitosta eli ymmärrän että sinulla on sijaisperhe. Hyvä niin! Laitoskaan ei ole paha paikka mutta perheessä sinulla on enemmän kuin vain työntekijät.

      Minä olen itse sijaisäiti ja meillä kotona asuu myös huostaanotettu nuori poika. Haluan sanoa, että todella ihan kaikki kyllä voidaan ajan kanssa ratkaista. Kaiken saat varmasti anteeksi! Apua voidaan hakea yhdessä.

      Tekisin ja teen ihan kaikkeni meillä asuvan pojan suhteen. Uskon, että sinulla on myös hyvä perhe tukenasi. Huoltajillesi varmasti kerrotaan se määrä, siten ja sillä aikataululla kuin on sinun kannaltasiparasta.

      Sosiaalityöntekijät ovat myös sinun tukenasi. He tekevät "vain" työtään - sinun ei tarvitse yrittää heitä säästää tai heidän turhautumistaan pelätä. Se on heidän ammattinsa ja työnsä, sitä varten he ovat!Luultavasti he ja myös sijaisvanhempasi tietävät ja ainakin aavistelevat enemmän kuin kerrot sanoilla!

      Sijaisperhe ei varmasti hylkää sinua kun sinulla menee huonosti. Kerro ihmeessö pahasta olostasi sijaisvanhemmillesi! Usko pois, sinullakin voi olla parempi tulevaisuus. Sinä saat mokata, kaikkihan me mokaamme.

      Mutta nämä sinusta välittävät aikuiset auttavat sinua ihan varmasti. Sinut on otettu heidän kotiinsa ja perheeseen asumaan 24/7 - siis satavarmasti rakkaudesta lapsiin ja nuoriin ja suuresta tahdosta ja halusta auttaa juuri sinua!

      Ainakaan minä en voisi ajatellakaan olevani sijaisäiti minkään muun kuin sen valtavan välittämisen ja auttamisen tahdon vuoksi, jota tunnen ja tunsin jo alunperin aivan vieraita lapsia kohtaan.

      • Feeniksin_kyynel

        Hyvä kirjoitus. Nimen omaan. Voisikin sanoa, että aika varmasti kaikki vanhemmat, huoltajat ja sijaisvanhemmat kuuntelevat mieluummin, kun lapsi kertoo huolistaan ja tarpeistaan, kuin, että jättää kertomatta. Vaikka en itse ole kenenkään isä tai äiti, uskon, että ei ole mitään niin kamalaa ja ikävää mitä en tahtoisi lapseltani kuulla.


      • joiäkkäämpi

        Minullakaan ei ole lapsia, ja yhdyn paljolti Feeniksen sanomaan, mutta on ääritapauksia, jolloin vanhemmilla on paljon itsellään ongelmia ja rikkinäisyyttä tai ovat väsyneitä ja ei ole voimia kantaa lapsensa tarpeita.


      • joiäkkäämpi

        Kyllä sinä näin nimettömänä anonyymisti osaat puhua ja avautua. Ihan totta, onnittelen sinua. Ja voit olla varma, täällä ei sinua tunnisteta, en minä ainakaan, koska en tunne ketään sinun iässä olevaa tyttöä.
        Jos et vielä suunnittele sitä itsaria. Anna vielä aikaa muutama viikko, niin jutellaan näin anonyyminä palstalla. Kyllä se sinua jo helpottaa kun kirjoita ja sitten voit soittaa johonkin nuorten puhelimeen.
        Voit Googlen kautta etsiä vaikka vain haulla nuorten puhelin, ym. ja etsiä sopivan tahon soitella. Jos toivot, niin eivät ne ilmianna sinua ilman lupaasi.
        Kerroit etten vain pysty puhumaan vaikeista tuntemuksista ja asioista tutuille. Oletkohan joutunut pettymään ja tai häpeät pahaa oloasi.
        Kyllä jokaisella on joskus paha olla ja ei sitä kannata hävetä. Voi kun olisit rohjennut alkaa juttelemaan sen kivan open kanssa.
        En mitätöi halasi kuolla ja se tuntuu tällä hetkellä ehkä helpottavalta ja että olet löytänyt ratkaisun. Et menetä kyllä tuota mahdollisuutta, jos jatkat vielä kanssamme syvällistä jutustelua. Olen jo sinun mummosi ikäinen ja olen kyllä kokenut elämässä kaikkea. Ymmärrän jotenin nuoren ihmisen toivottomuutta. Sinulla ei ole vielä takana paljon elinvuosia ja ei ole kertynyt "palikoita" käsitellä asioita. Ja olet joutunut elämään turvattomissa ympyröissä.
        Toivottavasti jotenkin saan olla rohkaisuksi ja avupuna sinulle. Ja muutkin palstan ihmiset. Jätä omaan arvoon, typerät trollikommentit.


      • emonen

        Anteeksi, että minä jostain oletin sinun olevan poika! Ehkä hemmosta, tai siksi kun suurin osa huostaanotetuista on poikia. En tiedä miksi. Toki teitä tyttöjä on paljon myös. Ehkä tunteeni "omaan" sijoituspoikaani sekoittivat. Anteeksi, muuten luin kyllä hyvin.

        Rukoilin hänen puolestaan ja sinun puolestasi eilen illalla. Joka ilta siitä lähtien kun poika meille aikanaan muutti olen rukoillut hänen ja kaikkien huostaanotettujen lasten ja nuorten ja heidän perheidensä puolesta. Hyvyyttä on maailmassa. Myös vaikeuksia ja tuskaa on. Mutta niiden keskelläkin voi olla varma, että ei ole ihan yksin

        Sinä, lapsikulta, olet ihan rikki ja tarvitset kipeästi kuulijaa, tukea ja apua. Saat olla epätoivoinen! Mutta se miltä tuntuu ei ole faktaa siitä miten asiat ovat. Muutos on aina mahdollista. Moni on selvinnyt! Sinäkin voit, mutta et yksin. Mitään asiaa ei rakas lapsi ole olemassakaan, mitä ei yhdessä välittävien aikuisten ja nuortenkin, ystäviesi, kanssa kuntoon saada.

        Ei se haittaa, että et ole osannut kertoa, että olet ehkä toiminut tosi väärin, salannut jotain tai olet valehdellut. Kyllä ihmiset ymmärtävät. Nuorilla on rankkaa, varsinkin kun ei saa asua kotona. Kun elämä on alusta pitäen niin kovasti potkinut.

        Kirjoita sijaisvanhemmillesi ajatuksistasi ja tilanteestasi vaikka kirjeellä. Sinä osaat kirjoittaa todella hyvin ja kuvaavasti! Tai tälle opettajalle, joka on sinulle hyvin tuttu. Koita jaksaa vielä hetki, älä luovuta. Asiat jotka nyt ahdistavat muuttuvat paremmaksi.

        Masennuksesta paranee. Rikoksetkin voidaan sovitella. Mikään ei ole sen arvoista, että sinä kuolisit liian aikaisin. Sinä olet tärkeä! Usko pois.
        Sinulla on paljon annettavaa. Voit tehdä aikuisena vielä mahtavaa työtä juuri sellaisten lasten ja nuorten kanssa, joilla on vaikeaa. Sinusta voi tulla upea roolimalli. Tukihenkilö. Olkapää. Se joka tajuaa heitä!

        Sinä selviät tästä. Itsemurha-ajatukset ovat normaaleja. Kaikki mitä auringon alla tapahtuu, on joskus käynyt jollekin toisellekin. Ihmisiä tässä kaikki ollaan - aivan yhtä tärkeitä. Ota rohkeasti se yksi askel kohti valoa :)


      • itsemurhahemmo
        emonen kirjoitti:

        Anteeksi, että minä jostain oletin sinun olevan poika! Ehkä hemmosta, tai siksi kun suurin osa huostaanotetuista on poikia. En tiedä miksi. Toki teitä tyttöjä on paljon myös. Ehkä tunteeni "omaan" sijoituspoikaani sekoittivat. Anteeksi, muuten luin kyllä hyvin.

        Rukoilin hänen puolestaan ja sinun puolestasi eilen illalla. Joka ilta siitä lähtien kun poika meille aikanaan muutti olen rukoillut hänen ja kaikkien huostaanotettujen lasten ja nuorten ja heidän perheidensä puolesta. Hyvyyttä on maailmassa. Myös vaikeuksia ja tuskaa on. Mutta niiden keskelläkin voi olla varma, että ei ole ihan yksin

        Sinä, lapsikulta, olet ihan rikki ja tarvitset kipeästi kuulijaa, tukea ja apua. Saat olla epätoivoinen! Mutta se miltä tuntuu ei ole faktaa siitä miten asiat ovat. Muutos on aina mahdollista. Moni on selvinnyt! Sinäkin voit, mutta et yksin. Mitään asiaa ei rakas lapsi ole olemassakaan, mitä ei yhdessä välittävien aikuisten ja nuortenkin, ystäviesi, kanssa kuntoon saada.

        Ei se haittaa, että et ole osannut kertoa, että olet ehkä toiminut tosi väärin, salannut jotain tai olet valehdellut. Kyllä ihmiset ymmärtävät. Nuorilla on rankkaa, varsinkin kun ei saa asua kotona. Kun elämä on alusta pitäen niin kovasti potkinut.

        Kirjoita sijaisvanhemmillesi ajatuksistasi ja tilanteestasi vaikka kirjeellä. Sinä osaat kirjoittaa todella hyvin ja kuvaavasti! Tai tälle opettajalle, joka on sinulle hyvin tuttu. Koita jaksaa vielä hetki, älä luovuta. Asiat jotka nyt ahdistavat muuttuvat paremmaksi.

        Masennuksesta paranee. Rikoksetkin voidaan sovitella. Mikään ei ole sen arvoista, että sinä kuolisit liian aikaisin. Sinä olet tärkeä! Usko pois.
        Sinulla on paljon annettavaa. Voit tehdä aikuisena vielä mahtavaa työtä juuri sellaisten lasten ja nuorten kanssa, joilla on vaikeaa. Sinusta voi tulla upea roolimalli. Tukihenkilö. Olkapää. Se joka tajuaa heitä!

        Sinä selviät tästä. Itsemurha-ajatukset ovat normaaleja. Kaikki mitä auringon alla tapahtuu, on joskus käynyt jollekin toisellekin. Ihmisiä tässä kaikki ollaan - aivan yhtä tärkeitä. Ota rohkeasti se yksi askel kohti valoa :)

        Rukoilit mun puolesta? Ei siihen oo tarvetta. Oon pyytäny jumalan apuu nää kaikki vuodet mut se tuntuu aina hylkäävän mut. Voisin kyl kirjottaa kirjeen sijaivanhemmalle mut en haluu et se saa tietää mitää. Osaatko kertoo et voiko mun ikänen mennä lääkärii ja puhuu masennuksesta sillee ettei lääkäri soita kellekkää. Ja jos saisin lääkkeet ja reseptin nii tarviiks huoltaja tiedon siitä? Mun serkku sano et mee lääkärii koska oon menettäny hermonestettä ja tarvin sitä ja et se paranee kai vaa masennuslääkkeillä...


      • Feeniksin_kyynel

        Sä oot kokenut kovia ja kuten itse sanoit et enää jaksa kuunnella turhan toivon jankuttamista. Ei kukaan jaksa ton jälkeen eikä tarttekaan jaksaa. Menisit mielelläsi lääkäriin, joka on oikeesti tosi hyvä ominaisuus, koska jotkut vastustaa viimeseen asti kaikkea apua ja hoitoa, omaksi haitakseen.

        Lähetin yhteen paikkaan jo sähköpostia sun kysymyksestäs, koska on pakko olla paikka jonne voit mennä ilman, että sun tarttee murehtia eteenpäin puhumisesta.
        Odottelen vastausta.

        Tuolta linkin takaa aukeavalta sivulta löytyy lomake, jonka voi täyttää ja antaa jollekin aikuselle. Siinä on kohta, jossa voi pistää rastin ruutuun, että toivoo, ettei aikuinen kerro asiasta eteenpäin.
        http://mll-fi-bin.directo.fi/@Bin/977fe110b29156134b2ce65a2e07ceb3/1472738619/application/pdf/22405852/Huoli puheeksi -lomake.pdf



        Lisäksi http://sekasin247.fi/ :sivulta löytyy tietoa masennuksesta ja linkkejä muihin palveluihin nimen omaan nuorille, joita ehkä kannattaa ainakin vilkaista.


      • itsemurhahemmo

        Kiitos että hoidat ihan tuntemattoman pikkutytön asioit Ilmoittele mitä vastattiin kun saat vastauksen sähköpostiviestiisi. Katson noi linkit ja tutkailen asiaa...


    • joiäkkäämpi

      Mitä sinulle tällä hetkellä kuuluu, miten päivä meni?

      • itsemurhahemmo

        Päivät on vajonnu alaspäin siitä lähtien kun tänne ekan viestin kirjotin. Kaverit hylkää ja suuttuu ja joudun valehella niille et kaikki on hyvin ja oon hankkinu apuu. Samal mun sisäl sydän meinaa pysähtyy ku tuntuu nii pahalta. Mun serkku onneks yrittää pitää mut tääl ja antaa neuvvoa ja tukee. Silti tarvisin ystävää tueks. Yks kaveri on rohjennu puhumaa mun kaa. Tänää se yritti alkaa auttaa ja sano et jutellaa myöhemmin. Tuntuu hyvältä ku saan taas jonku hyvän ystävän kuutelmaa kaikkee paskaa. Oon aina pystyny kertoo sille kyseiselle ihmiselle kaiken. Se on aina ollu mun tukena ja auttanu mut selviimää kaikest paskast yli. Oon sille ikuisesti kiitollinen et se on auttanu mua. En vaa tiiä miten kiittäisin sitä... Haluisin kertoo sille mitä eilen selvis mut mua pelottaa sen reaktio ja mielipide. Eilen mun serkku kysy mun painon ja pituuden ja ilmeisesti laski jostain luotettavalta sivulta tai jostain et mul on sairaalollinen alipaino...Silti pidän itteeni läskinä. Oikeesti reidetki vaa roikkuu. Mua kuvottaa mennä peilin etee ja kattoo itteeni. Ilmeisesti mul on anoreksia tai ainaki alkava semmonen....


      • joiäkkäämpi

        On hyvä että sinulla on nuo pari luottoystävää jotka kuuntelevat ja tukevat. Asioiden salaaminen ja näytteleminen kuluttaa valtavasti henkistä energiaa ja ei ihme että olet lopussa. Hyvä sekin juttu että tiedostat että sinulla on anoreksia vaikka tunnet itsesi läskiksi. Uskon että pääset pois valehtelun kierteestä.


      • itsemurhahemmo

        Toinen luottoystävä tais kadota kuvioista jo...katotaa laittaako viestiä myöhemmin....


      • Feeniksin_kyynel

        Hienoa, että sulla on serkku ja ystävä joka kuuntelee sua, auttaa ja tukee.
        Mua jäi kuitenkin mietityttää yks asia:

        "Mun serkku sano et mee lääkärii koska oon menettäny hermonestettä ja tarvin sitä ja et se paranee kai vaa masennuslääkkeillä... "

        En oo koskaan kuullutkaan hermonesteestä tai sen menettämisestä ja etenkään minkään nesteen menettämisestä masennuksen yhteydessä. Google haku "hermoneste masennus" antaa kaksi tulosta, joista toinen on tää keskustelu ja toisessa puhutaan iskiaksesta.

        Mua kiinnostais siis tietää mikä on hermoneste ja miksi se on hyödyllistä ihmiselle ja miten sitä voi menettää?


      • itsemurhahemmo
        Feeniksin_kyynel kirjoitti:

        Hienoa, että sulla on serkku ja ystävä joka kuuntelee sua, auttaa ja tukee.
        Mua jäi kuitenkin mietityttää yks asia:

        "Mun serkku sano et mee lääkärii koska oon menettäny hermonestettä ja tarvin sitä ja et se paranee kai vaa masennuslääkkeillä... "

        En oo koskaan kuullutkaan hermonesteestä tai sen menettämisestä ja etenkään minkään nesteen menettämisestä masennuksen yhteydessä. Google haku "hermoneste masennus" antaa kaksi tulosta, joista toinen on tää keskustelu ja toisessa puhutaan iskiaksesta.

        Mua kiinnostais siis tietää mikä on hermoneste ja miksi se on hyödyllistä ihmiselle ja miten sitä voi menettää?

        Mä en yhtää tiiä mut se mun serkku on käyny sen jutun koulussa läpi ja kerto mulle...


    • äitylivaan

      Hei, hmetytää sun sijaisvanhemmat todellakin. Eikö ne huomaa jos olet alipainoinen ja masentunut. Miten sun koulu menee? Onko sulla kavereita koulussa? Mene kuraattorille kertomaan kaikki, mitä väliä sillä on, jos vanhempasi saavat tietää.. sinä tarvitset apua, voisit päästä jonnekin osastolle, missä hoidetaan masentuneita nuoria. Ota rohkeasti apua vastaan, sitä saat, kun haet sitä.

      • itsemurhahemmo

        Mulla on yksi sijaivanhempi ja mun alipainoo ei oikee nää koska oon muutenki tosi laiha ja osaan huijjata hyvin et oon syöny yms..ja oon kaks vuotta esittäny roolii ku et oon ilonen tyttö nii se roolin esittäminen on kehittyny ja nyt se menee kaikille läpi. Ja koulus on muutamii kavereit. Oon menettäny paljon hyvii ystävii :( Mul on tosta asian kertomisesta eteepäin vähän uutta infoo. Toivon et kaikki muutki tän sivun lukijat ja kirjottajat näkee tän. Mut pari tuntii sitte jäin kiinni viiltelyst ja pahast olost. Mun serkku käräytti mut. Se kerto äitillee kaiken ja tietenki se äiti eli mun täti oli menny kertoo kaikille kaiken. Isovanhemmalle, siskolle ja isälle ja isä oli soittanu mun sijaisvanhemmalle et oon viillelly ja mul on itsemurha pyöriny pääs. Ainoo juttu minkä se jätti kertomatta oli mun syöminen. Tietenki isä soitti mulle parisen tuntii sitte ja sano että on puhunu mun sijaisvanhemman kaa ja asia on menny eteepäin yms. Puhelimessa esitin et täh mistä on kyse et en tajuu ja isä usko et kaikki on vaa paska puhetta. Sitte mun sijaisvanhempi sano et joo sun isä soitti ja kerto kaikkee ja sit se alko vaa sanoo et joo me kaikki ollaa huolissaa et oot miettiny ja tehny kai jotain. Ja sit se mulkku sano et se on soittanu sossuu ja sielt on käsketty soittaa jonnekki helvetin tyypille kuka varaa mulle ajan joudun mennä puhuu sille ja se näkee must läpi mikä mul on ja sillee. Eli se ilmeisesti on joku psykiatri tai jotai. Mut sain sijaisvanhemmakin uskomaa et en oo mukamas ikinä miettiny mitää itsemurhaa tai sanonu kellekkää et tekisin. Se asia jäi sitte siihen ja mul palo hermot ja menin raivoomaa sille serkulle et luotin siihen ja et miks vitus se meni kertoo. Sen eka reaktio oli et emmä oo kertonu.Lopulta sain sen myöntämää. Se pyys anteeks ja sano et teki nii vaa siks et oon sille ja muille tärkee eikä se haluu et mulle käy mitää. Se sano et teki kaikkesa ja yritti puhuu järkee mut sen apu ei enää riittäny nii sen oli pakko kertoo. Kyseinen serkku ei ole enää pikku poika vaa opiskelee jo lukion ekalla. Ihanaa et se huolehtii must mut ois voinu sanoo et kertoo nyt. Taas kerran jouduin pettymää ihmisee kenee luotin. Tuntuu hirveeltä ku lupas petetää. Luotin ettei se kertois kenellekkää mut silti se kerto. Nyt oon sit kusessa enkä tiiä mitä teen. En pysty kertoo kellekkää psykiatrillle mitää. Enkä aijjo koska en haluu et koko suku tietäää millanen oon. Nyt on vaihtoehtona kertoo totuus ja kituu tai tappaa ittesä äkkii. Kaverit on kyl luvannu olla tukena mut en tiiä riittääks se. Pistän välit poikki siskon, tätin ja isovanhemman kaa. Ja tarvittaessa isän kanssa myös. En jaksa niitten sössötystä. Lisäks pidän mykkäkouluu sijaisvanhemmalle jos kerron mun ongelmist. Eli jos kerron hylkään sukulaiset ja yritän pärjätä kavereitten kaa ja otan vapaat koulust ja sit lopuks menetön kaveritki. Tai sit vaa tapan itteni ja kidun vähemmän. Yks lisä ongelma mul on siinä et oon ihastunu siihen mun serkkuu ja siks annoin sille anteeks. Ja saan elämäni ekaa kertaa halata sitä serkkuu heti ku loma alkaa ja ne tulee käymää tääl kaupungis mis asun....Ootan sitä halii ja sitä et saan kietoo mun kädet sen ympärille ja puristaa. Mut samal ootan sitä hetkee ku päätän et kuolenko vai jatkanko elämää ja saan halin...mun elämä on oikeesti pelkkä sekasotku....


    • tämäiäkkäämpi

      Onkohan niin, että isoa siskoa loukkaa, kun avaudut serkulle, mutta et hänelle. Taitaa olla jopa kateellinen, että serkku on sinulle läheisempi.Haluaisi olla se läheisin ja isosisko. Isovanhempien rakkaus on yleensä tuollaista ja sen kokee nuori hössöttämisenä. Varmaan heillä on kyllä ihan oikeasti huoli sinusta, kun näkevät että ole laiha ja et huolehdi syömisestä.
      Se että kertoo ulkopuolisille, ei ole tietenkään oikein.
      Kun vanhemmillasi on alkoholiongelmia, niin he eivät ole kovin vahvoja ihmisiä.
      Koet olevasi jotenkin kuin ilmassa ja ettei kukaan oikein välitä sinusta. Kyllä olet isovanhemmille tärkeä ja rakas ja tietenkin myös omille vanhemmillesi. He eivät jaksa vain osoittaa sitä huolenpitoa sinua kohtaan.
      Tässä tilanteessa aikuisen tukea saat noilta sijaiskodin vanhemmilta ja vaikka opettajalta. Varmaan sinua helopottaa kun saa kertoa tuntemuksia meille palstalaisille. Muistan sinua iltarukouksessa ja kannan asioita Taivaallisen Isän sydämelle. Kyllä sinun asiasi järjestyvät. Usko pois. Ei me ollaan sittenkään kuin lastu lainehilla.
      Kun arki ja elämä murjoo, saa lohtua kuuntelemalla hyvää musiikkia, kannattaa lukea rakentavaa kirjallisuutta ja tehdä jotain kivaa, josta pitää ja nauttii.

      • itsemurhahemmo

        ei mun sisko koskaa oo mustasukkanen...se on vaa semmonen urpo. Tänää tein asian selväks isovanhemmalle ku se yritti soittaa ettei mulla oo mitää kommeintoitavaa tai kerrottavaa kenellekkää mun asioista. Se toivottavasti osaa pysyy nyt kaukana mun asioista. Tänää löysin taas uuden kaverin. Kivan ja luotettavan. Sil on samaa kokemusta elämästää ku mulla. Tai no ei nii vakavaa mut se on myös ollu pois kotoo jonki aikaa mut on päässy takasin. Tänää myös ehin riidellä yhen kaverin kaa ja itseasias toisenki kaa. En enää sille toiselle uskalla kertoo mitää koska sil menee itellää nyt nii hyvin etten haluu masentaa sitä. Tääl kotona joudun esittää roolii enemmän ku ennen ettei sijaisvanhempi tajuis mitää....


    • tämäiäkkäämpi

      Ja jos olisin sinun rahkeissa, niin sanoisin isovanhemmalle ettei ole luottamusta herättävää huudella asioita mummukerhoissa ja ympäriinsä. Hienoa että olet saanut uuden ystävän ja oman ikäluokan vertaistuki auttaa sinua jaksamaan.
      Yritä kuitenkin olla armollinen isovanhempaasikin kohtaan vaikka olet joutunut pettymään. Jos olisit heille kuin ilmaa, eivät välittäisi pitää yhteyttä.
      Mahdollisimman mukavaa ja viikonloppua.

      • itsemurhahemmo

        Ei isovanhempi ymmärrä tommosta. Oon sanonu et älä pliis juoruu mun asioista mut yhtäkkii iha koko suku tietää ja sen ystäväki. Kaikki isotätit ja pikkuserkutki tietää jos se saa tietää jotain. Eilen tein selväks ettei mul oo puhuttavaa täst asiast kellekkää. Äsken heräsin siihen ku isä soitti mut annoin vaa soida. Tiiän mitä saan kuunnella jos vastaa. Mietin et soitan sille kohta ja sanon et ei mul oo mitää puhuttavaa ku asia ei oo noin miten luulet. Katotaa pystynkö puhuu sille psykiatrille mitää vai valehtelenko sille päin näköö ja sanon et jos jollekki puhun nii puhun vaitiolovelvolliselle lääkärille kuka antaa lääkkeet ja jättää rauhaa ja antaa lääkärintodistuksen et saisin koulusta vapaata...


    • Omena1988

      Ymmärräthän että sinä pyydät täällä apua ja sinua kyllä yritetään auttaa sekä täällä että kotonakin mutta itse samaan aikaan tyrmäät kaiken. Valehtelet, esität tietämätöntä huolestuneille läheisillesi. Mitä järkeä tässä kaikessa sinun kannaltasi on? Mikä on sinulla se ongelman ydin? Miksi olet niin ristiriitainen?

      • itsemurhahemmo

        Kertoisin jos ite tietäisin. Oon vaa tämmönen....


      • teevalitusperheestä

        Kyllä sä apua ja huomiota olet saanut. Onko sulla hyvä sijaisperhe? Jotkuthan tekee sitä työtä vaan rahan takia. Kannattava bisnes emosellakin, tuskin lapsistaan välittää, kun tännekin kerkeää kommentoimaan. Jos sulla huono sijaisperhe, laiminlyö sua niin ilmoita lastensuojeluun sun työntekijälle. Tuntuu, kun luin tätä sun ketjua, ettei sulla ole hyvä olla siellä. Kyllä jokaisen aikuisen pitäisi nähdä lapsen hätä ja sulla alipainoakin. Etkö saa ruokaa tarpeeksi? Säästävät kaikessa näköjään, törkeätä.


      • itsemurhahemmo
        teevalitusperheestä kirjoitti:

        Kyllä sä apua ja huomiota olet saanut. Onko sulla hyvä sijaisperhe? Jotkuthan tekee sitä työtä vaan rahan takia. Kannattava bisnes emosellakin, tuskin lapsistaan välittää, kun tännekin kerkeää kommentoimaan. Jos sulla huono sijaisperhe, laiminlyö sua niin ilmoita lastensuojeluun sun työntekijälle. Tuntuu, kun luin tätä sun ketjua, ettei sulla ole hyvä olla siellä. Kyllä jokaisen aikuisen pitäisi nähdä lapsen hätä ja sulla alipainoakin. Etkö saa ruokaa tarpeeksi? Säästävät kaikessa näköjään, törkeätä.

        Tääl on ihan hyvä olla. Tän parempaa perhettä tuskin on. Ja ei mun alipainoo huomaa ellen sano siitä. Oon tosi hoikka muutenki nii ei must oikee huomaa jos laihun. Ruokaa kyl on mut en syö. Heitän kaiken roskii tai sit vaa en syö tai sitte syön vaa ihan vähän ja heti ku oon yksin nii reenaan ihan hulluna....


    • joiäkkäämpi

      Eihän se ole oikein nuorta kohtaan jos kertoo sydämen murheita ja sitten toilotetaan koko suvulle. Meneehän tuollaisesta luottamus vanhemmallakin.
      Jos kotijoukot eivät jaksa huolehtia jälkikasvustaan ja he joutuvat sijais- tai koulukoteihin, niin ei ihme että nuorella on luottamus- ja turvallisuusongelmia.
      Ja kestää aikansa kun se luottamussuhde syntyy jos syntyy sijaiskodissa oleviin aikuisiin vaikka nämä antaisivat hoitaa jopa rakkaudesta eikä vain rahasta.
      Ja ei 13-vuotiaalta voi vielä vaatia sitä mitä meiltä harmaapäiltä, joilla on jo enemmän kierroksia klakkarissa elinvuosissa.
      Jos nuori pettyy tarpeeksi usein kasvattajaan ja aikuiseen, niin turha on syytellä.
      Kyllä niillä psykiatrilla (hän on lääkäri) on vaitiolovelvollisuus ihan niin kuin muillakin lääkäreillä ja muista lääke ei ole ratkaisu ongelmiisi. Kannattaa nyt olla niin rehellinen kuin vain osaa ja heittää se pelleily. Jos panttaa asioita hoohetkellä, niin et tule tule saamaan apua.

      • itsemurhahemmo

        Ei perse oonko joutumas lääkärin puheille. Joo en todellakaa mee sinne jos se sit on psykiatri....Se on kai joku perheneuvolan tapanen paikka. Ei oo mitää hajuu et mitä vittuu mun pitää mennä sinne pälpättä, milloin ja yksin vai huoltajan kaa. Must tuntuu etten saa masennusta pois ilman masennuslääkkeit koska tätä oon kärsiny aika pahasti ainaki jo vuoden ellen enemmänki. Mielenterveyslääkketki ois varmaa tarpeen mut emmä semmosii saa. Mut vaa pakotetaa puhumaa ja siihen en suostu....


      • tämäiäkkäämpi

        Jos haluat lääkkeitä, niin juuri psykiatri on se henkilö, joka niitä määrää mielenalan ja masennuksen ongelmiin. Kyllä yleislääkärikin voi lääkkeitä määrätä mutta kun tilasi on kestänyt noinkin kauan, niin pitää olla juuri alan erikoislääkäri, psykiatri.
        Kyllä sinä varmaan saat halutessasi nuorelle sopivan lääkityksen. Älä nyt suotta pelkää. Lääkitys ja terapia auttaa sinua. Jotta saat sen lääkityksen, niin puhuminen on silloin kultaa.


      • itsemurhahemmo
        tämäiäkkäämpi kirjoitti:

        Jos haluat lääkkeitä, niin juuri psykiatri on se henkilö, joka niitä määrää mielenalan ja masennuksen ongelmiin. Kyllä yleislääkärikin voi lääkkeitä määrätä mutta kun tilasi on kestänyt noinkin kauan, niin pitää olla juuri alan erikoislääkäri, psykiatri.
        Kyllä sinä varmaan saat halutessasi nuorelle sopivan lääkityksen. Älä nyt suotta pelkää. Lääkitys ja terapia auttaa sinua. Jotta saat sen lääkityksen, niin puhuminen on silloin kultaa.

        Ahaa eli psykiatri määrää niitä. Jaahas... Pystyyköhän se määrätä lääkkeit mulle ilman huoltajalle kertomista jos ees saan niitä?


    • katsojan-mielipide

      krhöh köh aiheen nimi oli kuinka tappaa itsensä ei turhien horinointi.

    • Feeniksin_kyynel

      Juurin niin. Emme voi tietää kenet tulet kohtaamaan ja kenen kanssa juttelet, mutta jos hän on psykiatri, niin hän on nimenomaan se henkilö joka voi toteuttaa toiveesi masennuslääkityksestä. Älä siis psykiatria välttele jos lääkitystä haluat.

      • itsemurhahemmo

        Sille on kai sitte pakko puhuu jos haluun lääkkeet :( Pystyyköhän mun ikänen saada jonkilaista "sairaslomaa" josku aikaa koulusta?


    • vielätämävanempi

      Jos on perheneuvola, niin saattaa olla että paikalla on psykologi, sairaanhoitaja tai muu terapeutti, niin voit alkaa puhumaan että haluaisit kokeilla lääkitystä pahaan oloon. Silloin voit saada ajan lääkärille, sillä vain lääkärin kautta saat lääkityksen.

      • itsemurhahemmo

        Se ei kait ole se perheneuvola jossa oon ennen ollu mut ilmeisesti joku vähä saman tyyppinen. Ja mulle vaa kerrottii et se tyyppi on semmonen kuka näkee must kaiken "läpi". Eli siis näkee onks mul paha olla vai ei ja valehtelenks vai puhunko totta....


      • Feeniksin_kyynel

        Ton sun kuvaukses perusteella kohtaat ehkä psykologin. Hänkin on kyllä ihan tavallinen ihminen, eikä noin vain voi lukea ihmistä kuin avointa kirjaa. Mutta vaikka psykologit eivät olekaan ajatustenlukijoita, ovat he silti ammattilaisia, joilla on kokemuksen tuomaa tietoa ja ns. psykologista silmää, joka kyllä helpottaa potilaan arvioimisessa. Voit ehdottaa hänelle, että hän ohjaa sut psykiatrin luo, sillä hänellä itsellään ei ole lupaa määrätä lääkkeitä. Toisaalta psykologi osaa kertoa sulle erilaisista vaihtoehdoista ja voitte yhdessä päättää mikä sopii juuri sulle.

        Ei ehkä siis kannata mennä sinne sillä ajatuksella, että puhunpa nyt vaan jotain, ehkä se huomaa miltä musta oikeasti tuntuu. Tässäkin pätee se, että mitä enemmän pystyt kertomaan olostas, sen paremmin tää psykologi voi tehdä asialle jotain. Varsinkin jos haluat niitä masennuslääkkeitä niin, ei siihen auta mikään muu kuin kertoa sun pahasta olostas. Ne ei anna lääkkeitä kenellekään, jotka sanoo voivansa ihan hyvin.

        Jos pääset psykologin puheille, niin hän on paras mahdollinen henkilö aloittaa. Hän vastaa mielellään kaikkii kysymyksiisi ja voit luottaa siihen, että hän kunnioittaa sun mielipiteitäs.


      • itsemurhahemmo
        Feeniksin_kyynel kirjoitti:

        Ton sun kuvaukses perusteella kohtaat ehkä psykologin. Hänkin on kyllä ihan tavallinen ihminen, eikä noin vain voi lukea ihmistä kuin avointa kirjaa. Mutta vaikka psykologit eivät olekaan ajatustenlukijoita, ovat he silti ammattilaisia, joilla on kokemuksen tuomaa tietoa ja ns. psykologista silmää, joka kyllä helpottaa potilaan arvioimisessa. Voit ehdottaa hänelle, että hän ohjaa sut psykiatrin luo, sillä hänellä itsellään ei ole lupaa määrätä lääkkeitä. Toisaalta psykologi osaa kertoa sulle erilaisista vaihtoehdoista ja voitte yhdessä päättää mikä sopii juuri sulle.

        Ei ehkä siis kannata mennä sinne sillä ajatuksella, että puhunpa nyt vaan jotain, ehkä se huomaa miltä musta oikeasti tuntuu. Tässäkin pätee se, että mitä enemmän pystyt kertomaan olostas, sen paremmin tää psykologi voi tehdä asialle jotain. Varsinkin jos haluat niitä masennuslääkkeitä niin, ei siihen auta mikään muu kuin kertoa sun pahasta olostas. Ne ei anna lääkkeitä kenellekään, jotka sanoo voivansa ihan hyvin.

        Jos pääset psykologin puheille, niin hän on paras mahdollinen henkilö aloittaa. Hän vastaa mielellään kaikkii kysymyksiisi ja voit luottaa siihen, että hän kunnioittaa sun mielipiteitäs.

        Eli siis pitääks mun mennä sinne psykologille ja pyytää siltä et pääsenkö psykiatrille mielummin?


    • äitylivaan

      Älä hyvä lapsi aloita lääkitystä tuon ikäisenä. Mikä ihmeen hinku sulla on saada lääkkeitä? Masennuslääkeet ei ole mitään taikanappeja... miten muuten nukut? Onko univaikeuksia? Puhu sille terapeutille rahellisesti kaikki, niin saat apua itsellesi. Mikset halua käydä koulua?Etkö jaksa masennuksen takia vai eikö kiinnosta? Tsemiä alkavaan viikkoosi:)

      • itsemurhahemmo

        Ei tähän paskaa enää toimi muu ku lääkkeet. Tiiän varsin hyvin et ne ei oo mitää taikanappei tai mitää. Tiiän et ne ei myöskää oo ihan kaikille ja vaa pienii vaivoihin. Mut ei tää masennus lopu. Itken ihan aina jos joku ei oo näkemäs ja itken illalla ja yöllä. En saa nukuttuu enkä syötyy ku masentaa. Kaikki yöt vaa mietin mun yhtä kaverii kenen kaa oli vähä kaikkee mut "menetin" sen. Ku en syö nii luut paistaa läpi ja koulus en vaa pysty käydä. Joka aamu mietin et miten vitussa jaksan. Heti eka tunti menee siihen ku piirrän pelkästää vihkoo kaikkii paskoi tekstei ja särkyneit sydämmii ja ristin kuvii. Oon ihan loppu. Sit ku ei tätä masennust pääse pakoo nii viiltelen et tuntuis ees vähän paremmalt ja vedän kaikkii kipulääkkeit et pää menis ees vähä sekasin ja saisin muuta mietittävää. Nytki oon vetäny 6 lääkettä ja pääs tuntuu rennommalt....


      • äitylivaan

        Hei, pyydä suoraan, että pääset osastolle, sairaalaan. Siellä voivat aloittaa masennuslääkkeen turvallisissa oloissa. Kerro rehellisesti, kuinka paha olo sulla on. Sulla ollut raskas lapsuus, mikä ei, muista, johdu susta. Älä syö lääkkeitä ominpäin!! Se on vaarallista. Miksi menetit kaverisi? Kurjaa, ettekö voisi sopia asioita, jos riitaa on tullut? Mitä lääkkeitä olet nyt ottanut? Voit tarvita vatsahuuhtelun.


      • itsemurhahemmo
        äitylivaan kirjoitti:

        Hei, pyydä suoraan, että pääset osastolle, sairaalaan. Siellä voivat aloittaa masennuslääkkeen turvallisissa oloissa. Kerro rehellisesti, kuinka paha olo sulla on. Sulla ollut raskas lapsuus, mikä ei, muista, johdu susta. Älä syö lääkkeitä ominpäin!! Se on vaarallista. Miksi menetit kaverisi? Kurjaa, ettekö voisi sopia asioita, jos riitaa on tullut? Mitä lääkkeitä olet nyt ottanut? Voit tarvita vatsahuuhtelun.

        Tuskin pääsen osastolle... Ja oon ottanu monta buranaa nii väsymys ja paska fiilis on kadonnu hetkeks ku vajoon omii ajatuksii. Ja suututan kavereita ja sillee. Tänääki taas oli yhen kaverin kaa hirveetä vääntöö kaikesta ja olin kireellä päällä ja lopuks sit kaikki tais ees jotenki mennä hyvin ja sitte toisen kaverin kaa tuli riitaa ja sillekki menin raivoomaa ja sovittii et nähää huomen ja puhutaa koulun jälkee. Jos mul menee ihan vähänki huonosti nii ihan pienetki asiat saa mut paskalle päälle ja ekana puran sitä kaikkee kavereihin...


    • tsemppiäsinulle

      Turhaan joku varoitti lääkkeistä. Kyllä niitä nuorillekin määrätään ja sitten kun tilanne helpottuu, niin ne voidaan ottaa pois. Kun on paha olla ja ei jaksa, niin silloin on hyvä apu lääkitys ja ei ne nuorille pahimpia mömmöjä määrää.

      • itsemurhahemmo

        Aloin jo miettimää etten saa niitä vaik ois kuinka vaikeeta....Hyvä et nuoretki saa niitä


      • tämäiäkkäämpi
        itsemurhahemmo kirjoitti:

        Aloin jo miettimää etten saa niitä vaik ois kuinka vaikeeta....Hyvä et nuoretki saa niitä

        Kyllä nuoret saa ja antavat juuri sellaista ettei synny riippuvuutta ja voi sitten lopettaa kun asiat muuttuvat.


      • itsemurhahemmo
        tämäiäkkäämpi kirjoitti:

        Kyllä nuoret saa ja antavat juuri sellaista ettei synny riippuvuutta ja voi sitten lopettaa kun asiat muuttuvat.

        Riippuvuudesta tuli mielee et oon tainu jäädä koukkuu särkylääkkeisii. Jos en päiväs ota 3 tai 4 buranaa peräkkäin nii muutun ihan tuli kuumaks ja tärisen ja päätä särkee ihan jäätävästi ja sit ku vedän lääkkeit nii olo paranee heti. Kipee en oo. Oon mitannu kuumetta ja kaikkee mut mitää ei oo. Joko mul on pääs jotai pahasti vial tai sit oon vaa jääny koukkuu...


      • joiäkkäämpi

        Buranasta pitäisi sinun päästä pois. Se on kipu- ja tulehduslääke ja ei käytetä mielen kipuihin. On haitallinen maksalle ja munuaisille. Sano sille terapeutille että käytät buranaa mielen rauhoittamiseen. Voit heittää lääkkeen pois asteittain vähentämällä.


      • itsemurhahemmo
        joiäkkäämpi kirjoitti:

        Buranasta pitäisi sinun päästä pois. Se on kipu- ja tulehduslääke ja ei käytetä mielen kipuihin. On haitallinen maksalle ja munuaisille. Sano sille terapeutille että käytät buranaa mielen rauhoittamiseen. Voit heittää lääkkeen pois asteittain vähentämällä.

        Voi mennä ens kuuhun et saan sen ajan sinne jonnekki. Sen aikaa kai joudun käyttää buranaa et jaksan...


      • äitylivaan

        Miksi aika on silloin vasta? Onko sinne jonoa vai miksi niin pitkä odotusaika. Mistä saat buranaa päivittäiseen käyttöön? Nehän on särkylääkkeitä, ei psyykelääkkeitä. Miten koulussa meni tänään?Onko sulla kavereita koulussa ja koulun ulkopuolella?


      • itsemurhahemmo
        äitylivaan kirjoitti:

        Miksi aika on silloin vasta? Onko sinne jonoa vai miksi niin pitkä odotusaika. Mistä saat buranaa päivittäiseen käyttöön? Nehän on särkylääkkeitä, ei psyykelääkkeitä. Miten koulussa meni tänään?Onko sulla kavereita koulussa ja koulun ulkopuolella?

        Mun huoltaja toivo sitä aikaa sillee ettei se oo koulupäivän aikana ku en haluu olla koulust pois ees hammaslääkärin takii. Siel ei kai vaa oo aikoi iltapäivä aikaa tai jotai. Haluisin kyl sinne mahollisimman nopee et saisin kunnon lääkkeit ettei tarvis syödä buranaa olon parantamisee. Ja buranaa oon jemmaillu nyt monta viikkoo ja ku olin viikon kipee nii ku huoltaja anto lääkkeen nii pistin sen vaa jemmaa. Ja sit aina joskus sanon et mul on ollu pää kipee nii otin muka lääkkeen ja otin sit kaapist yhen buranan jemmaa. Mut nyt kaapis ei oo ku pari ja niitä en uskalla ottaa ku muuten joku huomaa et ne on hävinny. Mul on enää yks burana nii kiva kiva. Huomiseks ei oo ku yks eli tuun huomen kuolemaa. Mul on kouluski jotai vitun matikkaa ja liikaa nii en vaa jaksa. Tekis mieli vaa jäädä kotii itkemää ja lepäämää mut en voi. Pakko pakottaa ittesä kouluu. Ja vaik burana onki särkylääkettä nii kyl ne saa päähä nousee jonki verran jos muutaman ottaa ku oon nii pienikokonenki. Tuntuu et olisin ottanu huumeit ku vedän niit. Ja mul oli tänää koulus päiväleiri nii oli siel iha kivaa mut ekojen tuntejen jälkee vedin 3 buranaa ku en vaa jaksanu ja sit frendi näki et otin enemmän ku yhen ja se tuli ja repi sen neljännen mun kädest ja sano että et vedä enempää. Sain siel "tapella" kaverin kaa ja sekotti mun mieltä iha kokonaa ku se herätti tunteit. Rakastuin sen silmii nii sekosin ja kaikkee ja oon miettiny koko päivän ja sillee mut pääs pyörii myös toineki tyyppi ja kaikkee. En osaa selittää. Ja joo on mul koulus kavereita ja vapaa-ajal en enää nykyää pysty olla kavereitten kaa ku en vaa jaksa. Voimat on ihan loppu koko päivän nii en jaksa olla enää kaverin kaa rasittavan koulu päivän jälkee ku on muutenki nii paska olla....


    • äitylivaan

      Hei :) Miten päivä mennyt, toivottavasti paremmin. Nyt aurinkoista ja lämmintä, koita ulkoilla vähän. Pieni juoksu-tai kävelylenkki voisi piristää ja antaa energiaa taas huomiselle.

      • itsemurhahemmo

        Ei yhtää paremmin oo menny ku ikinä aikasemminkaa. Tänää selvis vähä asioita. Sain sen ajan tän kuun puol välii mut ongelmana on se et siel on mukana psykiatri, sosiaalityöntekijä ja huoltaja. Joten ei aijjo puhuu siel mitää. Nyt oon ihan loppu. Saan huumeit jossai vaihees. Tarkkaa aikaa ei oo viel mut tän viikon tai ens viikon aikana saan pari nappii yhen tutun kautta. Sit vedän ne kaikki ja siihen päälle paketti buranaa ja alkoholii ja sit uimaa keskel yötä yksin keskelle korpee nii hyvin menee. Henki ainaki lähtee. Huomen yks kaveri haluu puhuu mun kaa ja yrittää kai puhuu järkee tai jotai. Se on aina saanu käännettyy mun pään kaikis asiois ja aikasemminki kaikis itsari yrityksis. Nyt on parasra pitää pää kovana ja unohtaa kaikki mitä se sanoo. Nyt oikeesti lähen ja sillä siisti. Ja ulos en jaksa lähtee. Voimat on nii loppu aina koulun jälkee ja koulussaki etten enää pysty pitkän päivän jälkee ku maata ja olla koneel ja muuta....


      • hyväkunkirjoitit

        On paljon mahdollista että jos nuo eväät syöt, niin saat vain pahat elinvauriot ja elät zombina laitoksessa. Älä ole typerä.


      • itsemurhahemmo
        hyväkunkirjoitit kirjoitti:

        On paljon mahdollista että jos nuo eväät syöt, niin saat vain pahat elinvauriot ja elät zombina laitoksessa. Älä ole typerä.

        En tiiä uskallanko vetää niit mut kokeilen ottaa pari jossai vaihees. Pakko jotain on keksii et kuolen....


    • Tämäontosi

      Itsemurha on itsekäs teko, mutta kyllä se tuskan vie pois. Haluutko anaalii??, se voi auttaa tuska tiloihin

      • itsemurhahemmo

        Tuska on kyl pakko saada pois. Ihan sama millä keinolla. Ja joo en haluu...


    • Feeniksin_kyynel

      Arvaa mitä. Mä tiedän, että oon edelleen vaan yks randomi tyyppi jostain päin maailmaa, joka vaan sattuu välittämään susta.

      Vaikka siellä tapaamisessa on psykiatri, sosiaalityöntekijä ja huoltaja, ei mikään estä sitä, ettetkö voisi pyytää hetken juttutuokiota pelkästään psykiatrin kanssa. Huoltaja on siellä ainoastaan siitä syystä, että sä oot alaikänen. Sä voit kertoa itsestäsi luottamuksellisesti molemmille: psykiatrille ja sosiaalityöntekijälle. Sun oikeuksiin kuuluu pyytää että "huoltaja, voiks mennä tonne oven taakse kun mä haluun puhuu tän yhden kaa kahden kesken"
      Se on sun oikeus. Kukaan ei saa riistää sitä sulta. Sä voit mennä psykiatrin kanssa suoraan asiaan ja kertoa, että sulla ei oikeasti riitä energiaa mihinkään muuhun kuin lääkekuurin/toimivan hoido-ohjelman aloittamiseen. Voit sanoa, että olisit siihen erittäin motivoitunut. Motivoituneempi kuin useimmat. Ei he anna sun kärsii yhtään enempää varsinkaan kun ite haluut lopettaa kärsimyksen. Jos psykiatrilla ja sosiaalityöntekijällä on kaks vaihtoehtoo:
      1. Lähettää kukkia sun hautajaisiin
      2.Antaa sulle sitä mitä sä pyydät
      ..niin ne antaa sulle sitä mitä sä pyydät eli kahdenkeskistä juttelua.

      Kuten joku täällä sanoi niin sun elämäs voi muuttua vielä kahta kamalammaksi, jos tuhoat ittes lääkkeillä ja huumeilla ja jäät silti henkiin. Eli suosittelen hakemaan edelleen niitä lääkkeitä ensin psykiatrilta ja sitten vasta tekemään sen itsemurhan omilla coktaileilla joiden kanssa mikään ei ole varmaa. Kuten sanoit, uskot niihin lääkkeisiin. Uskot siihen, että kun saat toimivaa ammattiapua sulla on mahdollisuus parantua.

      Älä anna siis muutaman hassun ihmisen pilata elämääs kuten et oo tähänkään asti sallinut. Oot kumminki aina tehny ne omat ratkasus. Ei sun oo tarvinnu alistua kohtaloos vaan oot vetäny niitä buranoita ja varastoinu niitä. Oot pitäny kovaa huutoo siitä, että et varmasti puhu huoltajilles mitään. Oot ollu luottavaisin mielin ajatuksesta käyttää lääkkeitä. On siis luonnollista, että teet kuten sä teet. Eli sanot mitä haluut. Sanot vaan kylmästi että tää on SUN tilaisuutes jossa pitäis katsoa SUN parasta. Sä päätät kelle juttelet. Ammattilaiset kuuntelee sua. Ja jos ei kuuntele, voit olla varma että mä saan ne kuuntelemaan.

      Ai miten? On olemassa viestipalveluita kuten kik joiden avulla me kaks voidaan jutella kahden kesken. Siellä sä voit antaa sen psykiatrin/sosiaalityöntekijän yhteystiedot ja mä voin toimia sun tukihenkilönäs. En tietenkään puutu mitenkään sun asioihis tai sun auttamisees ellet halua. Itse olen kyllä huomannut monta kertaa, että muiden ihmisten avulla voi omista ongelmista päästä helpommin kuin että itse yrittäis vaan kiivetä sen ongelmavuoren yli.

      Ja vielä. Mä en menetä tässä mitään. Kuten oot huomannu mä oon tässä vaan sun takia, omasta tahdostani. Kukaan ei ole mua tähän pakottanut. Eli et tuu koskaan olemaan mulle velkaa mitään.

      Et edes elämää. Jos teet itsemurhan, niin hyväksyn sen vaikka se tuskallista onkin. Tiedän silloin ainakin sen, että sä yritit niin paljon kuin 13v vaan voi yrittää. Monet aikuisetkaan ei kestä ton painon alla yksin. Ja se onkin suurin syy miksi mä tässä oon. Jos joutuu kantamaan sellasta tuskaa, on se paljon kevyempas jos joku muu auttaa vierellä.

      Lopuksi vielä muistinvirkistys:
      "Koskaan ei voi tietää miltä toisesta ihmisestä tuntuu ellei ole kokenut samaa tai muista miltä se tuntuu."
      Siksi sä ymmärrät sen miksi sulla on nyt vaikeuksia nähdä mitään positiivista missään, etkö ymmärräkin? Se on normaalia. Mutta yhtä normaalia on myös se, että lääkkeiden ja ammattilaisten avulla voi oppia näkemään uudestaan sen paremman puolen elämästä.

      Me molemmat tiedämme tämän. Kiitos siitä.

      • Feeniksin_kyynel

        Ei vitsit mun piti mennä aikasin nukkumaan ja kulutin kaiken ajan tähän... :D


      • mitähaettäältä

        No kyllä täällä muutenkin paljon aikaa kulutat. Miksi ?


      • itsemurhahemmo

        En pysty siihen et sanoisin siel keskustelus et haluun puhuu kaksistaa sen psykiatrin kaa. Heti kaikki huolestuis ja kaikkee... Huoltajaki olis vaa varmaa sillee et mitäs tää nyt on. Oon aika varma ettei se psykiatri voi antaa mulle mitää lääkkeitä ilman et huoltaja tietää. En todellakaa haluu et se saa tietää. Pakko vaa valehella sillekki päin näköö et kaikki on hyvin. Nyt ku luin tota tekstii nii tajusin et oon kertonu aika paljon tääl kaikkee itsestäni ja omista ongelmista. Tuntuu et tunnet mut jo. Ymmärrät sen et mä oon aina ollu semmonen ihminen joka pitää huolta omista asioista ja haluu aina olla se vahva ja semmoi kuka päättää omista asioista. Oon pienestä asti pärjänny melkein omillani nii nykyääki oon semmonen et kaikest pitää päjätä ite. Oon oppinu huolehtii itestäni pienenä. Oo joutunu asettaa ite itelleni rajat. Vanhemmat ei pitäny kurii. Tein iha mitä lystää. Mut nyt kaikki on vaa karannu käsist. En enää osaa pitää itestäni huolta enkä haluu et kukaa auttaa mut raitelle. Oon sitä mieltä et ku ite oon itteni tämmösee paska tilanteesee hommannu nii mun täytyy myös hommata itteni pois täält tai sit vaa häipyy lopullisesti. Oon pärjänny tähän asti ihan vaa muutaman kaverin tuella. Ja nyt seki tuki on mennyttä. Tuntuu etten enää pysty mihinkää. Oon menettäny paljon ihmisii ketkä on ollu mulle tosi tosi tärkeitä. Mul on ollu ystäväki joka oli mulle tärkeempi ku mun oma "perhe" ja suku mut se on just se kuka on historiaa. Tai no kyl me joskus jutellaa ja koulus vilaukselt nähää mut siinä se. Ei se enää oo semmonen ystävä joka kuuntelee ja piristää ja auttaa. On mul toinenki hyvä kaveri kenelle haluisin puhuu kaikkee mut sil on itellääki vaikeeta nii en pysty purkaa sille kaikkee. En voi puhuu kavereille tai läheisille tai kenellekkää. Vaikeeta mun on puhu psykiatrille tai muulle aikuiselle. Must ei oo siihen.
        Ku puhuit tost et pystyisit auttaa mua esim kik sovelluksen kautta nii se ois kyl yks ratkasu kaikkee mut ku en oikee osaa päättää mitä haluun. En tiiä haluunko apuu ja parantuu vai kuolla....


      • varoitussulle

        Älä ota palstalta mitään muuta kuin palsta-apua. Täällä liikkuu paljon sairaita ja voi olla pedofiileja ym. Äläkä anna itsestäsi mitään tietoja turvallisuutesi takia. Kyllä sinä apua saat muutenkin.


      • itsemurhahemmo
        varoitussulle kirjoitti:

        Älä ota palstalta mitään muuta kuin palsta-apua. Täällä liikkuu paljon sairaita ja voi olla pedofiileja ym. Äläkä anna itsestäsi mitään tietoja turvallisuutesi takia. Kyllä sinä apua saat muutenkin.

        Nii no emmä omia tietoja kertoiskaa....Esim psykiatrin numeron tai jotain, en muuta...


    • Ihmis.Kunta

      Itsemurha on elämän hukkaan heittoa kukaan ei ole täydellinen täällä maan päällä.

      • itsemurhahemmo

        Tiiän ettei kukaa oo täydellinen mut ei tämmöst helvetin paskaa enää jaksa...


      • ihmejankkaamist
        itsemurhahemmo kirjoitti:

        Tiiän ettei kukaa oo täydellinen mut ei tämmöst helvetin paskaa enää jaksa...

        Mitä vittua, vieläki hengissä???????


    • ikkäämpi

      Koeta kestää nyt. Kun saat sen lääkityksen, niin mielialasi alkaa helpottamaan. Onko teillä viikonlopulla ohjelmaa sijoitusperheessä. Käyttekö yhdessä tapahtumissa, ym.

      • itsemurhahemmo

        Ei meil yleensä oo. Tää viikonloppu on ollu vähä kiireinen ku. Yleensä me vaa syödää iltapala yhes. Eilen käytii kyl leffas...


    • Feeniksin_kyynel

      Sen pitempiä esitelmiä pitämättä mun kik:
      rapua

      • itsemurhahemmo

        Jollekki laitoin viestii kikis...en oo varma olitko sä


      • sivustaseurannut

        Moikka sulle. Miten sulla menee?


    • Kylmät-Kädet__

      Onko aloittaja jo tappanut itsensä?

      • huolestunuttytöstä

        Ei ole. Feeniksinkyynel on kieltänyt tyttöä kirjoittamasta tänne. Aika erikoista, että feenis haluaa henkilökohtaisesti sotkeutua 13v LAPSEN maailmaan, joka on vieläpä sijoitettuna ja varmasti tytöllä on iso tukiverkosto. Eli mitkä ovat feeniksin motiivit, onko suuntautunut kierolla tavalla lapsiin??


      • Feeniksin_kyynel

        Feeniksejä ei ole olemassa maan päällä. Tai ainakin moni uskoo niin. Ja se on se ongelma.

        Tässä kovassa ja kylmässä maailmassa tuntuu olevan vain vähän heitä joilla on puhtaat jauhot pussissa ja jotka haluaa auttaa sydämestään. Tämän takia myös ne aidot "feeniksit"joutuvat kokemaan ennakkoluuloja. Ymmärrän sen hyvin.

        Mun ainoa motiivini on se, että haluan antaa mahdollisuuden. Haluan antaa luottamuksellista seuraa. Se on harvinaista herkkua sellaiselle joka ei pysty puhumaan kellekään muulle. Läheiset on aina läheisiä. Kaverit on aina kavereita. Mutta tuntematon on tuntematon.

        Muut ihmiset on antaneet mulle niin paljon hyvää, että koen, että ei oo mulle suuri vaiva pistää hyvää kiertoon. Mulle pienet asiat voi olla toiselle elämän ja kuoleman kysymyksiä. Miksi siis ei?

        Terveisin Feeniksin_kyynel, joka ei ole kieltänänyt ketään.


      • huolestunutlapsesta

        On kyllä erikoista.. Tapailetko tuota masentunutta 13 vuotiasta LASTA? Ja tietääkö hänen sijaisvanhempnsa siitä. Eihän pedofiilit myönnä olevansa sairaita, pitävät tekojaan normaaleina.. Täälläkin lähinnä feenis kirjoittelee lähinnä vain lapsille ja herääkin pahat epäilykset.. kumpa ei lehdestä kohta saisi lukea mitään pahaa..


      • Feeniksin_kyynel

        Kiitos antamastasi tuesta. Toivottavasti voin joskus lukea ylpeänä lehdestä miten sinä olet auttanut tätä tyttöä.


      • huolestunuttytöstä

        Et vastannut.. ei taida olla PUHDAS OMATUNTO. Olet pedofiili ja kirjoituksesi ovat OUTOJA. Ilmoitan sut nettipoliisille!!!!


      • Feeniksin_kyynel

        Kuten jo mainitsin, annan hänelle luottamuksellista seuraa. Loogisesti tämä tarkoittaa sitä, että viestittelystä tiedämme vain me kaksi ja että jos ja kun viestittely on tapailemista, niin kyllä, tapailen häntä.

        Tietääkseni toisten auttamisessa ei ole mitään väärää. Ymmärrän kaikin tavoin epäilyksesi, mutta voin kertoa, että kaikki toisia auttavat eivät ole pedofiileja.


      • Pedot.Kuriin

        Olet pedofiili ja toivottavasti poliisit saavat sinut vielä kiinni.


      • huolestunutlapsesta

        Miksi viestittelystänne ei saa tyttö kertoa vaikkapa sijaisvanhemmalle? Miksi haluat pitää asian salassa? Mikset anna tytön olla rauhassa? Sillä tytöllä on suuri tukiverkosto..ei tartte sua sotkemaan elämäänsä. Ymmärtäisin, jos aikuista tapailisit, mutta tässä on kyseessä hyvin nuori ja herkkä LAPSI. Jos välttämättä haluat auttaa ihmisiä, niinkuin olet antanut ymmärtää, niin Suomessa on paljon yksinäisiä, masentuneita vanhuksia. Suuntaa auttamishalusi heihin. Sotket ja sotkeennut tuon lapsen maailmaan, joka EI sulle kuulu. Pahennat hänen asioitaan tuolla salaisella viestittelylläsi. Tytön kuuluu ja pitäisi saada apua ja saakin monelta taholta. Mitä apua muuten annat tälle lapselle??


      • Feeniksin_kyynel

        Minä en en sitä voi määrätä mikä kerrotaan sijaisvanhemmille tai ei. Minulla ei ole mitään salattavaa. Miksen anna olla tytön rauhassa? Tähän päivään mennessä tytön on annettu olla rauhassa ja tulos on se, että hän kirjoittaa suomi24 palstalle, jotta saisi vinkkejä itsemurhaan. Sen takia "en anna tytön olla rauhassa". Ja oikeastaan annan, koska hän määrää sen ottaako apuni vastaan ja haluaako jutella kanssani. En sotkeudu tytön elämään yhtään sen enempää kuin, että täällä kirjoittelisin hänelle rohkaisevia sanoja ja antaisin tietoa mahdollisuuksista mitä hänellä on. Tiedän hyvin, että kyseessä on nuori ja herkkä lapsi ja siksi toimin vain niin kuin olen jo aiemmin kirjoittanut:

        "Siellä sä voit antaa sen psykiatrin/sosiaalityöntekijän yhteystiedot ja mä voin toimia sun tukihenkilönäs. En tietenkään puutu mitenkään sun asioihis tai sun auttamisees ellet halua. Itse olen kyllä huomannut monta kertaa, että muiden ihmisten avulla voi omista ongelmista päästä helpommin kuin että itse yrittäis vaan kiivetä sen ongelmavuoren yli. "

        Oot oikeessa, että myös moni vanhus tarttis apua. Tän nuoren lapsen tapaus vaan eroo silleen, että mulla on tiettyä tietoa just tähän näkökulmaan. Oon toiminu lasten ja nuorten parissa, joten tää on luontevaa juuri mulle. Mun mielestä masentuneen vanhuksen ja lapsen auttaminen on yhtä arvokasta.

        Viestittelyni tarkoitus ei ole sekoittaa tytön maailmaa vaan auttaa hänet nimenomaan sellaisen avun piiriin, josta on hänelle parasta hyötyä. Mun tavoite ei oo eristää tätä tyttöä maailmasta vaan päin vastoin haluun, että ammattilaiset tekis työnsä. Mun apuni jonka annan tälle tytölle on se, että hän sais sopivaa ammattilaisten apua kuoleman sijaan. Lisäksi nää ammattilaiset saattaa tuntua lapsesta sen verrran kaukaisilta, että kommunikaatio ei aina toimi. Mä oon se, joka voin antaa oman panokseni siihen, että se toimis.

        En haluu olla mitenkään töykeä, mutta haluun sanoo, että Suomessa on aika monta lasta ja nuorta, joilla on hankaluuksia ensinnäkin hakeutua tarvitsemaansa hoitoon, saada tärkeää tietoa ja olla hyvissä väleissä ammattihoitajien kanssa. Musta ei oo mitenkään väärin auttaa näitä lapsia ja nuoria siinä. Vaikka olisi jo jonkin hoidon piirissä ja vaikka ympärillä olisi ystäviä ja läheisiä, ei se tarkoita, että kaikkia olisi siten kunnossa. Monille on iso kynnys puhua omista tunteista läheisilleen puhumattakaan psykiatreista ja vastaavista. Tää tarkottaa sitä, että vaikka ihmisellä ois ympärillään tukiverkko, ei ole todellakaan varmaa, että ihminen saisi oikeasti apua siitä. Lapsen tai nuoren sisällä voi kuohua, vaikka tukiverkon silmissä hän näyttöisi voivan suhteellisen hyvin.

        Tässä kohden tuntemattoman tukihenkilön apu voi olla ratkaisevaa. Nuorella tai lapsella ei ole kiintymystä tähän tuntemattomaan, mutta vapaaehtoinen tukihenkilö ei myöskään ole se auktoriteettina toimiva ammattilainen. Tukihenkilö kuuluu siihen välimaastoon. Tukihenkilö voi rohkaista, antaa tietoa ja puolustaa lasta, jos lapsi kokee, ettei saa tarvitsemaansa apua.


    • jotaintietävä

      Ottavat ne joskus puhelimenkin pois perhe- tai koulukodissa, jos näkevät että on itsetuhoinen, ja vaarassa ulkopuolelta. Ei näiden palsojen seuraaminen välttämättä hyvä apua anna 13- vuotiaalle.

    • Ravintoaineet

      Jos olet anorektikko, niin todennäköisesti sinulla on ravintoaineiden puutos, mikä vaikuuttaa psyykkeenkin tosi paljon. Pyydä jotain lääkäriä mittaamaan tärkeiden ravintoaineiden pitoisuudet elimistöstäsi esim. rauta, D-vitamiini, B-vitamiini, kilpirauhasarvot ym ja niihin hoito. Sen jälkeen saat varmaan anoreksiaankin hoitoa. Liikunta ulkona tai uinti & sauna piristää myös. Usko pois, kaikki vaikuttaa kaikkeen !

    • Jeesusauttaa777

      Älä hyvä ihminen ihmeessä tee itse murhaa koska se on yksi suurimmista paholaisen eksytyksistä mennä nopeasti kadotukseen.. jos elämä oikein noin potkii päähän niin kannattaa antaa elämä Jeesukselle Kristukselle. Kadu syntejäsi ja käänny niistä pois ja anna Jeesuksen pelastaa sainut kadotukselta. Jeesus kärsi ristillä vuoksesti jossa vuodatti pyhän verensä sinun syntiesi tähden ja kuoli ristillä vuoksesi ja Jumala herätti Hänet ylös kuolleista jas nyt Hän odottaa Isän oikealla puolella myös sinua että ymmärtäisit ottaa Hänen lupauksensa pelastuksesta ja iankaikkisesta elämästä vaarin ja ottaa se vastaan henkilökohtaisesti. Elämä voi olla yhtä helvettiä täällä ja tässä elämässä mutta Jumala antaa ikuisen elämän uudessa maassa ja uudessa taivaassa jonka Hän luo niille ja niitä varten joitten nimi on elämän kirjassa. Nimen elämän kirjaan saadaan sillä tavalla että hyväksytään Jumalan armonlahja henkilökohtaisesti ja otetaan kaste sitten Hänen nimeensä ja lähdetään seuraamaan Häntä jo täällä Hänen opetustensa mukaisesti. Jeesus rakastaa sinua ja haluaa pelastaa sinut ja kaikki muutkin tällä palstalla olevat ihmiset. Kadotukseen ei kannata mennä, jeesus voi antaa uuden elämän niille jotka kääntyvät Hänen puoleensa uskossa ja katuen syntejään ja valmiina myös hylkäämään sen syntielämän. Synnin palkka on kuolema mutta Jumalan armonlahja on iankaikkinen elämä Kristuksessa Jeesuksessa. Ja jokainen on syntiä tehnyt ja on Jumalan kirkkautta vailla.. VAIN Jeesus Kristus pelastaa ja VAIN ja AINOASTAAN Hän on tie ikuiseen elämään.. Ja vain HÄNEN verensä puhdistaa KAIKESTA synnistä. Ei ole muuta tietä, kuulostaa se sitten kuinka ahdasmieliseltä tai ei, ja niinhän se pitääkin olla että muita pelastajia ei tule olemaan eikä tule. Vain Jeesus pelastaa, ja tämä ei ole mikään uskonto vaan usko Jeesukseen henkilökohtaisesti elävään persoonaan joka elää aina ja iankaisesti.. Muut "uskonnot" ovat saatanasta ja perkeleestä jotka johtaa helvettiin mutta Jeesus tie johtaa ikuiseen elämään poissa helvetistä joss ei ole Jumalaa eikä Hänen läsnäoloaan. SE tekee helvetistä helvetin koska siellä ei ole Jumalaa. Ja taivaadta taivaan koska perille päässeet saavat nähdä Jumalan.. ja ainut tie perille on Jeesus Kristus Jumalan ainut poika joka tuli lihaksi ja kuoli ristillä puolestamme ja nyt on koroitettuna Jumalan oikealla puolella Hänen valtaistuimellaan josta Hän on valmis tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,, ja teidän tehtävä on valita kumman otette.. elämän uudessa maassa ja taivaassa vai elämän ikuisessa helvetissä.. Ne jotka ei usko Jeesukseen joutuu helvettiin ja ne jotka uskoo Jeesukseen pelastuu helvetiltä..

    • Moivannvhljkn

      Jos oot elää hengissä niin tuu snapchattiin oon siellä nimellä liisakatjaaw. Oon samassa tilanteessa ja tarviin tukea

    • Feeniksin_kyynel
    • Anonyymi

      Miten tytöllä menee nykyään?

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      354
      4041
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1759
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1530
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      61
      1497
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      28
      1338
    6. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      58
      1315
    7. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      51
      1312
    8. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      199
      1282
    9. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1190
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1187
    Aihe